abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 17:36:56 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199100659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:07 schreef klappernootopreis het volgende:
Blijkbaar zien de republikeinen dat ze buitenspel dreigen te worden gezet met de infrastructuur Bill en toveren ze in alle haast een tegenbod uit de maga pet. Zal mij benieuwen of bieden toehapt.
Ik vermoed van niet, er is geen noodzaak voor Biden om dat te doen zonder eerst te testen of hij de stemmen heeft voor zijn infrastructuur bill.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 april 2021 @ 19:07:29 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199101554
twitter


Tja....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 19:10:08 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199101592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Tja....
Dat is niet echt nieuws, dat was 3 jaar geleden al volkomen duidelijk dat die fabriek er niet ging komen. Waarom Foxconn indertijd uberhaupt met dat verhaal is gekomen is mij overigens nog steeds niet duidelijk want ook Foxconn heeft hier een raar spelletje gespeeld.

Ah, na wat nalezen is het wat duidelijker geworden, Foxconn was toegezegd dat ze een subsidie van 3 miljard op een bouwkost van 10 miljard zouden krijgen echter stemde de verantwoordelijken in Wisconsin daar ieder jaar tegen omdat het een kostenpost van $231.000 per gecreerde baan (mits alle 13.000 banen gerealiseerd zouden worden) voor Wisconsin zou maken, een bedrag wat niet binnen een redelijke termijn terug te verdienen was.
Ondanks alle rare streken van Trump en gouverneur Walker (verwijderen van milieu eisen e.d.) zijn er tot op heden slechts 520 werknemers aangenomen.

Het mooiste van het verhaal vind ik toch wel dit:

quote:
The Wisconn Valley Science & Technology Park was established to provide a site for the Foxconn campus and factory in Mount Pleasant. The roughly 4 square miles (10 km2) of land necessary for the site was in part made possible by forcing homeowners to sell at a fixed price under the threat of seizing the land under eminent domain.[5] Hundreds of residents were moved out of their homes and family farms.[
Ik heb het idee, want dit is niet het enige Chinese project in de VS wat een stille dood sterft, dat dit een politiek spel is geweest door China, direct of indirect, om te proberen de handelsoorlog tegen te houden en toen de handelsoorlog een feit was zijn al deze projecten stilletjes afgevoerd als zijnde niet meer nodig.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tijger_m op 21-04-2021 19:30:10 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199102340
Gepiepeld.🇺🇸
pi_199102466
twitter

Olga Lautman is goed op de hoogte van wat Putin in / met Rusland uitspookt en tweet er vrijwel dagelijks over.
Zij bericht hierover al weken. En nu pas lees ik hierover in Nederlandse kranten.

Verder: “ Russia handed him a note with 10 American diplomats they are expelling.”

Hopelijk werkt de diplomatie op de achtergrond.

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 21-04-2021 20:10:54 ]
pi_199106406
Kennedy krijgt les van Stacey Abrams:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199106422
Dat werd ook wel eens tijd:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199111197
Einde oefening?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199111369
Weten we het nog, only the best people?

Nieuw onderzoek naar mogelijk belangenverstrengeling en incompetentie rondom de Corona vaccine productie door een Trump-appointee:
quote:
Specifically, we are investigating reports that Emergent received multi-million-dollar contracts to manufacture coronavirus vaccines despite a long, documented history of inadequately trained staff and quality control issues. Emergent received $628 million in June 2020 to establish the primary U.S. facilityfor manufacturing vaccines developed by Johnson & Johnson and AstraZeneca. Dr. Robert Kadlec, who served as Assistant Secretary for Preparedness and Response under President Trump and previously worked as a consultant for Emergent, appears to have pushed for this award despite indications that Emergent did not have the ability to reliably fulfill the contract.
Bron

Via ArsTechnica.
  donderdag 22 april 2021 @ 17:07:13 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199112527
Is er iets wat die man heeft aangeraakt dat niet corrupt is?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199112557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:07 schreef Harvest89 het volgende:
Is er iets wat die man heeft aangeraakt dat niet corrupt is?
Weinig ;(

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 22 april 2021 @ 19:08:17 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199114016
LP gaat gewoon door met stoken. :P


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199118603
twitter

Al die tijd in verzet tegen de Green deal, en dan blijkt dat mrs. Greene - what’s in a name - de 14 pagina’s nog niet te hebben gelezen!?
Overigens kijk ik uit naar een debat tussen AOC en Marjorie Greene.
pi_199118835
Haha, ik zag die foto ook al. Mooi hoor, absolute tegenpolen natuurlijk. Maar dit is waar de politieke arena voor is: de dialoog aangaan. Prima ontwikkelingen lijkt mij zo.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:12:25 #115
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199119192
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:16 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Al die tijd in verzet tegen de Green deal, en dan blijkt dat mrs. Greene - what’s in a name - de 14 pagina’s nog niet te hebben gelezen!?
Overigens kijk ik uit naar een debat tussen AOC en Marjorie Greene.
Doet me een beetje denken aan de idioten die op school een half uur voor de toets nog even snel de hoofdlijnen van de lesmaterie naar binnen hebben gestampt. Ik had een leraar die vertikte om multiple choise of puur uit het boekje toetsen te geven. Je moest verklaren hoe je aan je antwoord kwam. En je moest voor het schoolbord staan. En zijn vragen waren uiterst complex en onvoorspelbaar. Tot groot vermaak van diegene die wel hebben gestudeerd. Ik wacht er op dat greene volledig afgerost gaat worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door klappernootopreis op 23-04-2021 00:25:32 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199119246
Zou ze weten dat ze haar verstand moet gebruiken bij een debat :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:28:19 #117
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199119264
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:24 schreef Kijkertje het volgende:
Zou ze weten dat ze haar verstand moet gebruiken bij een debat :D

[ twitter ]
Ehh. Ze is van plan in een spandex jumpsuit het debat te voeren? -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199119307
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:28 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ehh. Ze is van plan in een spandex jumpsuit het debat te voeren? -O-
Nee joh dit is haar remedie tegen COVID stoer!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 00:47:51 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119333
Jongens, dit voegt niets toe, Greene is op zijn best een wappie te noemen en meer aandacht is het niet waard.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199119338
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
Jongens, dit voegt niets toe, Greene is op zijn best een wappie te noemen en meer aandacht is het niet waard.
Zelfde geldt voor "AOC" natuurlijk.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:49:38 #121
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199119339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
Jongens, dit voegt niets toe, Greene is op zijn best een wappie te noemen en meer aandacht is het niet waard.
We zijn hoe dan ook benieuwd hoe het debat verloopt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 00:50:30 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119342
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor "AOC" natuurlijk.
Nee. En ik doelde op de voorgaande posts.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:51:00 #123
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199119345
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor "AOC" natuurlijk.
Gebaseerd op wat?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 00:51:11 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119346
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

We zijn hoe dan ook benieuwd hoe het debat verloopt.
Dat is prima, dat zien we tzt wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199119353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

We zijn hoe dan ook benieuwd hoe het debat verloopt.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat debat er helemaal niet gaat komen

Maar ze weet iig al een heleboel van Earth Day :+

twitter


Ok ik hou nu echt op hoor @Tijger_m :@

[ Bericht 53% gewijzigd door Kijkertje op 23-04-2021 00:57:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199119397
Waarom zou AOC zo iemand debaten? Ze kan net zo goed gewoon haar argumenten voor de green deal uitleggen zonder een debat met een hersenloze troll. Waarom Greene een podium geven om haar desinformatie te verspreiden. Okay ik snap dat het best leedvermaak is om zo'n Greente zien proberen te debateren maar uiteindelijk geef je alleen maar aandacht en credibiliteit aan een idioot.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 01:13:18 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119409
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou AOC zo iemand debaten? Ze kan net zo goed gewoon haar argumenten voor de green deal uitleggen zonder een debat met een hersenloze troll. Waarom Greene een podium geven om haar desinformatie te verspreiden. Okay ik snap dat het best leedvermaak is om zo'n Greente zien proberen te debateren maar uiteindelijk geef je alleen maar aandacht en credibiliteit aan een idioot.
Eh, even voor de goede orde, AOC heeft helemaal niet gezegd dat zij met Greene in debat gaat. Dat komt van Greene en Greene alleen af. En Greene's relatie met de waarheid is nogal fragiel, geloof ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 01:21:48 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119426
Die gekke Biden blijft maar competente mensen met ervaring aanstellen om departementen te leiden:

quote:
Biden taps ocean scientist Rick Spinrad to run NOAA

President Biden has picked Rick Spinrad, an oceanographer with decades of science and policy experience, to run National Oceanic and Atmospheric Administration, the government’s leading agency for weather, climate and ocean science.

The White House confirmed Spinrad’s selection in a news release, which also listed several additional climate and environmental nominees, including Tracy Stone-Manning, a senior advisor for the National Wildlife Federation, picked to lead the Bureau for Land Management.

Spinrad, a professor of oceanography at Oregon State University, served as chief scientist at NOAA under President Obama and before that led the agency’s research arm and ocean service. He also held ocean leadership positions in the Navy.

https://www.washingtonpos(...)trator-rick-spinrad/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199119437
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
Die gekke Biden blijft maar competente mensen met ervaring aanstellen om departementen te leiden:
[..]

Aan de andere kant moeten er ook nog veel aan de benoemingen van Trump gedaan worden in zijn pogingen een eigen deep state te creren:

twitter


Nog een artikel daarover:

Trump railed against the 'deep state,' but he also built his own. Biden is trying to dismantle it.

From high-high level agencies to low-level boards, Biden's administration is trying to rid the broader federal bureaucracy of Trump loyalists.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 23-04-2021 01:34:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 01:35:20 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119449
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Aan de andere kant moeten er ook nog veel aan de benoemingen van Trump gedaan worden in zijn pogingen een eigen deep state te creren:

[ twitter ]
Biden heeft heel veel ervaring en kennis op dat gebied en heeft op vrijwel alle relevante posities mensen met ervaring en kennis benoemd, veelal vanuit de Obama administratie, dus ik ben niet echt bang dat zijn administratie daar geen grip op zal krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199119464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Biden heeft heel veel ervaring en kennis op dat gebied en heeft op vrijwel alle relevante posities mensen met ervaring en kennis benoemd, veelal vanuit de Obama administratie, dus ik ben niet echt bang dat zijn administratie daar geen grip op zal krijgen.
Zo te zien toch een hele klus:

quote:
There was nothing new about Trump’s attempts to convert political appointees to civil service employees, a process called “burrowing” by some government watchers; outgoing presidents have done it for years. (Civil service workers have protections that political appointees do not, and are harder for new administrations to fire.)

But good-government advocates, government watchdogs and experts on the federal bureaucracy, including one member of Congress, said that Trump’s "burrowers" were both more plentiful, and more dangerous, than usual.

Further, these experts pointed to moves by Trump, in the final days of his presidency, to place allies in unusual positions like little-known advisory boards with close ties to decision-makers at key agencies, and low-level unpaid jobs on prestigious boards. Those allies retain access to lawmakers, decision-making processes and information that could ultimately make its way back to the former president.

“Under the guise of stopping a 'deep state' coup that never existed, Trump appears to have tried to create a deep state of his own,” said David Rohde, the author of the 2020 book “In Deep: The FBI, the CIA, and the Truth about America's 'Deep State'” and the executive editor of NewYorker.com. Rohde called that effort, if it had proceeded unfettered, “an existential threat to democracy.”

Seeking to cut off any potential such damage, the Biden administration has in recent weeks terminated or placed on leave several government employees placed into their jobs by Trump in the waning days of his presidency, including the top lawyer at the National Security Agency and several members on Pentagon advisory boards.

In a statement to NBC News, a Biden White House official said the administration “is conducting a thorough review of several councils, commissions, and advisory boards,” adding that “as part of that review, we may remove individuals whose continued membership on the board would not serve the public interest.”

But experts warned that countless others are likely peppered throughout the federal government and that it would be difficult for Biden to identify and remove all of them.

“Not to be hyperbolic, but the damage some of these people could do is enormous,” said Liz Hempowicz, the director of public policy at the nonpartisan Project on Government Oversight.
Sws worden conversions into civil service jobs niet altijd gemeld en zijn Trump's appointees dus moeilijk te lokaliseren en bovendien zijn ze moeilijker te ontslaan -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199119468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, even voor de goede orde, AOC heeft helemaal niet gezegd dat zij met Greene in debat gaat. Dat komt van Greene en Greene alleen af. En Greene's relatie met de waarheid is nogal fragiel, geloof ik.
Oh ja dat is logischer. Ik schatte AOC al hoger in dan om een debat met zon figuur aan te gaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 april 2021 @ 03:16:52 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199119532
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:00:31 #134
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199120596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou AOC zo iemand debaten? Ze kan net zo goed gewoon haar argumenten voor de green deal uitleggen zonder een debat met een hersenloze troll. Waarom Greene een podium geven om haar desinformatie te verspreiden. Okay ik snap dat het best leedvermaak is om zo'n Greente zien proberen te debateren maar uiteindelijk geef je alleen maar aandacht en credibiliteit aan een idioot.
Ach, we geven hier toch ook bepaalde users de kans om zichzelf in een hoek te manouvreren waar ze later bij andere onderwerpen niet meer als relevant worden gezien? AOC zal vast wel met Greene afrekenen, maar wel op haar eigen voorwaarden. En niet op die van een politieke troll die zich in het huis heeft genesteld
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 11:00:07 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199121909
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 03:16 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of er in de Senaat tegenstand komt van Democraten want zoniet dan gaat dit dus gewoon door.

Wel interessant dat dit blijkbaar per gewone meerderheid kan en geen tweederde meerderheid benodigd of toestemming van de lidstaten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 april 2021 @ 12:56:19 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199123450
Ik zie zelf geen redenen om tegen te zijn. RI is dan niet meer de kleinste staat, maar soit.
Juridische argumenten tegen zie ik niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199123504
Lijkt me sterk dat ze aan 60 stemmen in de Senaat komen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:04:50 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199123563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:56 schreef Ulx het volgende:
Ik zie zelf geen redenen om tegen te zijn. RI is dan niet meer de kleinste staat, maar soit.
Juridische argumenten tegen zie ik niet.
Alleen dat je alle vlaggen mag gaan vervangen. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 13:58:07 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199124206
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
Lijkt me sterk dat ze aan 60 stemmen in de Senaat komen.
Ah, ze hebben 60 stemmen in de Senaat nodig hiervoor? Hm, ja, dan gaat het wel lastig worden, denk ik, er is niet veel animo bij de Republikeinen in de Senaat hiervoor, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199124451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ze hebben 60 stemmen in de Senaat nodig hiervoor? Hm, ja, dan gaat het wel lastig worden, denk ik, er is niet veel animo bij de Republikeinen in de Senaat hiervoor, natuurlijk.
Vanwege de filibuster zullen ze 60 nodig hebben, zoals voor praktisch alle wetgeving. Theoretisch kan het wel met 50+1 an sich, maar dit gaan de Republikeinen ongetwijfeld "filibusteren". Alternatief is dat ze de "filibuster" afschaffen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 14:19:54 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199124462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Vanwege de filibuster zullen ze 60 nodig hebben, zoals voor praktisch alle wetgeving. Theoretisch kan het wel met 50+1 an sich, maar dit gaan de Republikeinen ongetwijfeld "filibusteren". Alternatief is dat ze de "filibuster" afschaffen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren.
Oh, zo bedoel je het. Ja, daar heb je gelijk in hoewel er ook een kans is dat de Republikeinen het gewoon niet de moeite waard vinden om te filibusteren in dit geval.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199124489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, zo bedoel je het. Ja, daar heb je gelijk in hoewel er ook een kans is dat de Republikeinen het gewoon niet de moeite waard vinden om te filibusteren in dit geval.
Tsja, het enige wat ze hoeven te doen om te filibusteren is uit te spreken dat ze dreigen met een filibuster ... er zit verder geen werk voor ze in om de benodigde hoeveelheid stemmen naar 60 te krijgen. Die moeite vinden ze het vast wel waard ;)

Misschien dat de Democraten het aangrijpen om de filibuster wel te hervormen naar een vroegere variant waarbij mensen daadwerkelijk de tijd weer moeten volpraten of iets dergelijks?
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 14:25:32 #143
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199124519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tsja, het enige wat ze hoeven te doen om te filibusteren is uit te spreken dat ze dreigen met een filibuster ... er zit verder geen werk voor ze in om de benodigde hoeveelheid stemmen naar 60 te krijgen. Die moeite vinden ze het vast wel waard ;)

Misschien dat de Democraten het aangrijpen om de filibuster wel te hervormen naar een vroegere variant waarbij mensen daadwerkelijk de tijd weer moeten volpraten of iets dergelijks?
Er is al een discussie gaande daarover bij de Democraten, het is momenteel weer even stil daarover maar het zou mij niet verbazen als dit bijdraagt aan het vinden van een meerderheid hiervoor. Sowieso een raar verhaal zoals het nu is, dat je een filibuster hebt is tot daar aan toe maar doe er dan tenminste nog de moeite voor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:58:34 #144
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199124849
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tsja, het enige wat ze hoeven te doen om te filibusteren is uit te spreken dat ze dreigen met een filibuster ... er zit verder geen werk voor ze in om de benodigde hoeveelheid stemmen naar 60 te krijgen. Die moeite vinden ze het vast wel waard ;)

Misschien dat de Democraten het aangrijpen om de filibuster wel te hervormen naar een vroegere variant waarbij mensen daadwerkelijk de tijd weer moeten volpraten of iets dergelijks?
Ehh de democraten hebben ondervonden dat filibusters van de republikeinen puir sls doel hadden om tijd te rekken en niet als een politiek wapen. Vooral in deze tijd van urgente besluiten is een filibuster niet erg nuttig. Terug drasien is gern optie. Binden aan daadwerkelijke inbreng wel. Een ouwehoer uten lang horen zwetsen over ambtelijke besluiten is niet erg effectief.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:01:07 #145
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199124881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ehh de democraten hebben ondervonden dat filibusters van de republikeinen puir sls doel hadden om tijd te rekken en niet als een politiek wapen. Vooral in deze tijd van urgente besluiten is een filibuster niet erg nuttig. Terug drasien is gern optie. Binden aan daadwerkelijke inbreng wel. Een ouwehoer uten lang horen zwetsen over ambtelijke besluiten is niet erg effectief.
Dude, gaat alles goed met je? Of ben je aan het fietsen en typen tegelijk?
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 april 2021 @ 15:01:36 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199124884
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Vanwege de filibuster zullen ze 60 nodig hebben, zoals voor praktisch alle wetgeving. Theoretisch kan het wel met 50+1 an sich, maar dit gaan de Republikeinen ongetwijfeld "filibusteren". Alternatief is dat ze de "filibuster" afschaffen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren.
De dems kunnen de filibuster gewoon afschaffen voor dit. Bang zijn dat de GOP het zal misbruiken om Puerto Rico in de unie te jassen hoeven ze niet te zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:31 #147
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199124905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:01 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Dude, gaat alles goed met je? Of ben je aan het fietsen en typen tegelijk?
Wat wil je, dat ik op je reageer of je rapporteer?
Als dit geen persoonlijke aanval is, dan kun je tegenwoordige spellingfouten toekennen aan fok zelf, die blijkbaar niet in staat zijn om ads te vookomen die 80 % van je reactievenster bedekken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199124910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

De dems kunnen de filibuster gewoon afschaffen voor dit. Bang zijn dat de GOP het zal misbruiken om Puerto Rico in de unie te jassen hoeven ze niet te zijn.
Dat kunnen ze doen, maar gaan ze niet doen. Sinema en Manchin hebben zich er tegen uit gesproken en de enige beweging die er lijkt te zijn is richting aanpassen, niet afschaffen. Biden heeft zich niet al te lang terug ook uitgesproken voor aanpassen, niet afschaffen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 april 2021 @ 15:07:01 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199124938
Dat is toch gewoon een rule dus het kan door een comit worden geregeld? Net zoals ze deden bij de rechters?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:09:49 #150
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199124965
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:07 schreef Ulx het volgende:
Dat is toch gewoon een rule dus het kan door een comit worden geregeld? Net zoals ze deden bij de rechters?
Ze zouden ook een stopwatch kunnen gebruiken. 30 minuten is imho ruim voldoende.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')