abonnement Unibet Coolblue
pi_199078584
The Scorpions..

Wat een derderangs zeikband was dat. Coldplay is er werkelijk niets bij. Hoe cheezy wil je het hebben?

Maar goed. Ze zitten blijkbaar ook in een complotverhaal

https://www.theguardian.c(...)-wars-biggest-anthem

Leesvoer.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-04-2021 09:44:15 ]
pi_199078996
Heb je de podcast beluisterd? Ik vond het ontzettend fascinerend.

Ik zal niet verklappen of Wind of Change nou wel of niet door de CIA geschreven is. Het lijkt in eerste instantie natuurlijk een krankzinnig verhaal: hoezo schrijft de CIA popsongs? En dan ook nog voor een corny Duitse rockband? Het verhaal is echter wel afkomstig van een betrouwbare bron binnen de CIA en je merkt tijdens de podcast al vrij snel dat het misschien helemaal niet zo'n gek verhaal is.
  dinsdag 20 april 2021 @ 00:52:44 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199079002
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:51 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je de podcast beluisterd? Ik vond het ontzettend fascinerend.

Inderdaad een aanrader.
Huilen dan.
  dinsdag 20 april 2021 @ 06:54:50 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_199079437
Podcast was erg goed inderdaad (y)
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:49:38 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199081920
Ik zeg het niet vaak, maar dan hoeft het niet in BNW toch? :D

Wel cool. Beste rocknummer ooit, sowieso. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_199082700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:51 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je de podcast beluisterd? Ik vond het ontzettend fascinerend.

Ik zal niet verklappen of Wind of Change nou wel of niet door de CIA geschreven is. Het lijkt in eerste instantie natuurlijk een krankzinnig verhaal: hoezo schrijft de CIA popsongs? En dan ook nog voor een corny Duitse rockband? Het verhaal is echter wel afkomstig van een betrouwbare bron binnen de CIA en je merkt tijdens de podcast al vrij snel dat het misschien helemaal niet zo'n gek verhaal is.
Zal m nog even beluisteren deze dagen :)
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:15:04 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199083621
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zeg het niet vaak, maar dan hoeft het niet in BNW toch? :D

Wel cool. Beste rocknummer ooit, sowieso. 8-)
HOAX
257 in de top 2000
of de top 2000 is hoax :+

maar wel lekker nummer, maar vroeger helemaal stuk gedraaid ( mijn eerste cd )

straks even de podcast luisteren! ^O^
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:25:57 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199083769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:15 schreef theguyver het volgende:
HOAX
257 in de top 2000
of de top 2000 is hoax :+
Er staan gewoon geen échte rocknummers meer boven #257 8-) :{w
quote:
maar wel lekker nummer, maar vroeger helemaal stuk gedraaid ( mijn eerste cd )
Slippery When Whet was mijn eerste CD. _O-

Ik sta er weer goed op hier. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:46:27 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199084877
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er staan gewoon geen échte rocknummers meer boven #257 8-) :{w
[..]

Slippery When Whet was mijn eerste CD. _O-

Ik sta er weer goed op hier. :')
https://www.bol.com/nl/p/(...)1EAQYASABEgKOy_D_BwE
Toen 10 gulden!
en heb m nog :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199087616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:15 schreef theguyver het volgende:
HOAX
257 in de top 2000
of de top 2000 is hoax :+
Het is een lijst waarin Acda & de Munnik, Blof en Marco Borsato hoog scoren.

Trek zelf je conclusies, zou ik zeggen.
pi_199093507
Net 4 delen van de podcast erop zitten. Zal m nog even tot het einde volgen de aankomende dagen.

Leuk trouwens dat in deel 4 genoemd wordt dat bepaalde 'waves' of bands mogelijk nog steeds zo ingezet worden.

In Rusland was er nogal een gedoe rond groepen als TATU met hun lesbiennes die geen lesbiennes bleken, en Pussy Riot.
pi_199119282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:51 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je de podcast beluisterd? Ik vond het ontzettend fascinerend.

Ik zal niet verklappen of Wind of Change nou wel of niet door de CIA geschreven is. Het lijkt in eerste instantie natuurlijk een krankzinnig verhaal: hoezo schrijft de CIA popsongs? En dan ook nog voor een corny Duitse rockband? Het verhaal is echter wel afkomstig van een betrouwbare bron binnen de CIA en je merkt tijdens de podcast al vrij snel dat het misschien helemaal niet zo'n gek verhaal is.
inmiddels volledig beluisterd

Verhaal is meeslepend maar gaat tegen t einde als een ontzettende nachtkaars uit.

Ik denk wat onbesproken ook heel erg uit deze docu blijkt is hoe arrogant Amerikanen zijn met hun navelstaren en een rockband in Duitsland een beetje als een inboorling in de jungle ziet.

Deel van het sub-vraagstuk was b.v. over hoe het kan dat er ineens een Duitse band was die in het Engels zong en zo'n compositie uitbrengen. Terwijl hij even voor 't gemak voorbij gaat dat Duitsland het land was van de grootse componisten en de golf van bands van het vaste land van Europa die in het Engels zongen ook al voor The Scorpions er waren. Denk bv aan de grote hit Radar Love van Golden Earring.

Ook waren veel oudere Scorpions-Hits al een beetje Wind of Change minus het fluitje om het plat te zeggen. Ze legden altijd al een goede textuur aan waar dat fluitje slechts een logisch vervolg op is.

Verder denk ik dat als deze nogal narrow-minded insteek van dat CIA verhaal nogal voorbijgaat aan de cultuur in Duitsland van toen. Ook al schrijft een band eerst liedjes over sex drugs en rock en roll. Politiek speelde een hoofdrol en iedereen keek uit naar t einde van de koude oorlog. Dat iemand die normaal de liedjes niet schreef ineens inspiratie kreeg is ook niet verwonderlijk. Er zijn zat bandleden die slechts 1 of 2 nummers hebben geschreven. En ik onderschat iemand die inspiratie krijgt niet .

Tenslotte denk ik dat Duitse bands zich prima zonder Amerikanen kunnen profileren en ook dat de Duitse melodieuze sound van Wind of Change ook in andere producties te horen is met dat uitdragen van optimisme en melodie. Maar dat kregen ze daar in de VS niet mee waar de rest van de wereld maar wat aanprutst in hun ogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 23-04-2021 00:38:48 ]
pi_199130258
Interessant de blootlegging van dit soort ogenschijnlijk (on)toevalligheden.

Wat me nog het meest verbijsterd is dat het nummer 'Wind of Change' van The Scorpions dus blijkbaar door personen van Duitse makelij is gezongen. En The Scorpions is dus gewoon een Duitse band.

Propaganda of niet; ontzettend fijn nummer.

Ook als het dan een puur georchestreerd propaganda-lied blijkt te zijn. Waarbij achter elke noot en toonhoogte een manipulatief idee zit, blijft het een mooi nummer.

Misschien gaat het daar wel om wat betreft het manipulatieve gewroet van machten achter de schermen die op elke denkbare manier invloed uit willen oefenen om het volk naar de pijpen te laten dansen.... Als je goed luistert hoor je een schitterde symfonie in het grootste klaaggezang. ;)
  Redactie Frontpage vrijdag 23 april 2021 @ 21:50:13 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199130288
Ah, dit liedje heb ik nog met 3 vrienden geplaybackt in de feesttent op de lokale kermis om 3u op een woensdagmiddag ergens in juni. Fijn om mee geholpen te mogen hebben aan de val van de USSR.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199130327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:50 schreef JeMoeder het volgende:
Ah, dit liedje heb ik nog met 3 vrienden geplaybackt in de feesttent op de lokale kermis om 3u op een woensdagmiddag ergens in juni. Fijn om mee geholpen te mogen hebben aan de val van de USSR.
ja, bedankt mam
  vrijdag 23 april 2021 @ 22:08:20 #16
80382 manny
30 is best veel
pi_199130520
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:51 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je de podcast beluisterd? Ik vond het ontzettend fascinerend.

Ik zal niet verklappen of Wind of Change nou wel of niet door de CIA geschreven is. Het lijkt in eerste instantie natuurlijk een krankzinnig verhaal: hoezo schrijft de CIA popsongs? En dan ook nog voor een corny Duitse rockband? Het verhaal is echter wel afkomstig van een betrouwbare bron binnen de CIA en je merkt tijdens de podcast al vrij snel dat het misschien helemaal niet zo'n gek verhaal is.
Fascinerend: Ja. Leuk inkijkje: Ja. Leuke verhalen: Ja.

Zit er in de hele podcast, van begin tot eind, ergens, ook maar 1 aanwijzing in de richting van iets dat lijkt, in de verste verte, op een voorval, document, video of wat dan ook dat zou kunnen wijzen op bewijs dat de CIA daadwerkelijk betrokken was: Nee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_199132400
quote:
19s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:08 schreef manny het volgende:

[..]

Fascinerend: Ja. Leuk inkijkje: Ja. Leuke verhalen: Ja.

Zit er in de hele podcast, van begin tot eind, ergens, ook maar 1 aanwijzing in de richting van iets dat lijkt, in de verste verte, op een voorval, document, video of wat dan ook dat zou kunnen wijzen op bewijs dat de CIA daadwerkelijk betrokken was: Nee.
Ik vond de podcast leuk van opzet maar wel op erg glad ijs. Oud CIA personeel lijkt ook weleens bewust bullshit de wereld in te helpen.

Ook zou je met het volledig doorkrassen van de insteek 'De CIA heeft Wind of Change geschreven / laten schrijven" (want die pudding implodeerde nogal snel met het laatste interview) nog wel iets over kunnen houden. Maar dan is dat meer in de trant van dat de CIA Amerikaanse artiesten zoals Louis Armstrong en vele andere als culturele ambassadeurs ingezet hebben Waarbij de Scorpions ook eens aan de lineup zijn toegevoegd. Maar dat is te miniscuul voor een scoop.

Ik hou het erop dat die podcast een heel erg sterk voorbeeld is van hoe Amerikanen over de wereld denken en vinden dat Europeanen uit de landen van al die grootse klassieke componisten zelf geen wereldveroverende muziek in het Engels kunnen schrijven.

In de trant van dat de Egyptenaren te dom waren om piramides te bouwen 'dus' Aliens.. is dit eentje die over rare Duitsers gaat die een klassieker in het Engels schreven. Ja, dat kan natuurlijk niet, die Klaus Meine heeft onze FBI nodig.

[ Bericht 16% gewijzigd door Beathoven op 24-04-2021 00:48:12 ]
pi_199135492
Zeikband maar winds of change is wel dope ;(
Conscience do cost.
pi_199137050
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:47 schreef HetDonkertAan het volgende:
Interessant de blootlegging van dit soort ogenschijnlijk (on)toevalligheden.

Wat me nog het meest verbijsterd is dat het nummer 'Wind of Change' van The Scorpions dus blijkbaar door personen van Duitse makelij is gezongen. En The Scorpions is dus gewoon een Duitse band.

Propaganda of niet; ontzettend fijn nummer.

Ook als het dan een puur georchestreerd propaganda-lied blijkt te zijn. Waarbij achter elke noot en toonhoogte een manipulatief idee zit, blijft het een mooi nummer.

Misschien gaat het daar wel om wat betreft het manipulatieve gewroet van machten achter de schermen die op elke denkbare manier invloed uit willen oefenen om het volk naar de pijpen te laten dansen.... Als je goed luistert hoor je een schitterde symfonie in het grootste klaaggezang. ;)
Misschien iets voor jou....
Ergens had ik de boek maar kan niet vinden, maar goed deze heb ik 'n aantal jaren terug gelezen:
Weird Scenes Inside the Canyon: Laurel Canyon, Covert Ops & the Dark Heart of the Hippie Dream by Dave McGowan
https://pdfroom.com/books(...)ie-dream/bXgPXVK4gev

Beetje off topic, maar het is geen geheim dat de Hollywood entertainment industry propaganda films sinds 100 jaar geleden heeft gemaakt.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 14:56:39 #20
842 Zorro
Z
pi_199137255
Het meest ernstige hiervan is wel dat je als band nummers gemaakt hebt als Rock You Like A Hurricane, Fly To The Rainbow, In Trance, Big City Nights, Speedy's Comin', en als je ballads wil, Still Loving You, en dat er dan mensen blijken te zijn die Winds of Change een acceptabel nummer vinden. Of erger nog, een GOED nummer. Nog erger, het BESTE nummer van ze. :')
Laten we zeggen dat de theorie dat de CIA dit geschreven heeft niet zo ver gezocht is als een band die eerder dat soort nummers schreef ineens met dit wangedrocht aan is komen kakken.
Het ontbreekt er alleen nog maar aan dat Send Me An Angel ook nog als topper wordt vermeld.

Je kan merken dat COVID19 om zich heen heeft gegrepen. Het heeft de smaak ernstig aangetast.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_199145030
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:56 schreef Zorro het volgende:
Het meest ernstige hiervan is wel dat je als band nummers gemaakt hebt als Rock You Like A Hurricane, Fly To The Rainbow, In Trance, Big City Nights, Speedy's Comin', en als je ballads wil, Still Loving You, en dat er dan mensen blijken te zijn die Winds of Change een acceptabel nummer vinden. Of erger nog, een GOED nummer. Nog erger, het BESTE nummer van ze. :')
Laten we zeggen dat de theorie dat de CIA dit geschreven heeft niet zo ver gezocht is als een band die eerder dat soort nummers schreef ineens met dit wangedrocht aan is komen kakken.
Het ontbreekt er alleen nog maar aan dat Send Me An Angel ook nog als topper wordt vermeld.

Je kan merken dat COVID19 om zich heen heeft gegrepen. Het heeft de smaak ernstig aangetast.
Wind of Change is dan ook geschreven door Klaus Meine die daarvoor zelden wat schreef en is daardoor waarschijnlijk anders.

Het is ook weer niet een onmogelijkheid waar de FBI achter moet zitten. De Scorpions sound die de basis is voor dit nummer was er altijd wel. En ik denk dat Klaus over genoeg intellect beschikt om iets als dit te kunnen schrijven, het is Zanger Rinus niet. Na jarenlang in de top van de muziekwereld heeft iemand vaak wel een marketingtechnisch beeld van wat werkt en niet.

Je hebt bij andere bands ook wel dat degenen die eigenlijk zelden tot nooit een nummer schrijven ineens met iets anders aankomen en als het net matcht met een revolutionaire gebeurtenis in de tijd dan is het helemaal ideaal.

Live wilde als band ooit The Dolphin's cry voor altijd aan 911 linken. The Scorpions hebben hun kans ook wel geroken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 24-04-2021 23:29:45 ]
  FOK!fotograaf zondag 25 april 2021 @ 09:28:00 #22
842 Zorro
Z
pi_199147615
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wind of Change is dan ook geschreven door Klaus Meine die daarvoor zelden wat schreef en is daardoor waarschijnlijk anders.

Het is ook weer niet een onmogelijkheid waar de FBI achter moet zitten. De Scorpions sound die de basis is voor dit nummer was er altijd wel. En ik denk dat Klaus over genoeg intellect beschikt om iets als dit te kunnen schrijven, het is Zanger Rinus niet. Na jarenlang in de top van de muziekwereld heeft iemand vaak wel een marketingtechnisch beeld van wat werkt en niet.

Je hebt bij andere bands ook wel dat degenen die eigenlijk zelden tot nooit een nummer schrijven ineens met iets anders aankomen en als het net matcht met een revolutionaire gebeurtenis in de tijd dan is het helemaal ideaal.

Live wilde als band ooit The Dolphin's cry voor altijd aan 911 linken. The Scorpions hebben hun kans ook wel geroken.

Dat stukje over de CIA was dan ook maar een grapje. Maar dat het een vreselijk glazuur-van-de-tanden-spring-nummer is dat blijft staan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')