abonnement Unibet Coolblue
pi_199073225
Ik heb overgewicht en wil heel graag afvallen. Ondanks dat ik gewoon sport wil dat maar niet lukken. Nu heb ik gelezen dat je met een keto dieet veel kunt afvallen. Nu wil ik daaraan beginnen maar het lijkt mij alles behalve gezond.

Elke dag bacon met boter, biefstukken en kip. Bijna alleen maar vettig vlees en een beetje groente dus.

Werkt dit dieet echt? Is het niet enorm slecht voor je hart en bloedvaten?
pi_199073290
Tuurlijk is dat slecht, daarnaast maak je er geen structurele veranderingen mee.

Waarom kijk je niet hoeveel kcal je verbrandt en ga je daar structureel iets onder zitten? Netjes een beetje naar de schijf van vijf kijken en je komt een heel eind toch?
pi_199073298
Werkt dit echt: Ja.
Natuurlijk wel als kanttekening dat je je strikt hier aan moet houden. Ik weet niet wat het bij keto is, maar bij Atkins fase 1 was dit onder de 25 carbs per dag. Dat is overigens de voorloper (en er zullen er nog wel meer zijn) van Keto.

Ik heb het heel lang geleden voor het eerst gedaan, en toen was het fantastisch. Vreten wat je wil (op de koolhydraten na dan, spek, eieren, kaas, noem maar op) en valt af als een malle. Tot het je begint te vervelen en je zin hebt in een magnum, spaghetti of een simpele boterham. Dingen die zo gewoon leken en waar je eerst nooit zin in had, maar door je gebrek aan suiker/carbs wel heel erg. Natuurlijk hebben zo'n dieeten daar een mooie fase 2 voor waar je wat meer in mag, en fase 3 met nog meer. Maar dat moet je wel vol kunnen houden.

De eerste keer was easy, de tweede keer ging, en daarna word het moeilijker en moeilijker. Dat is mijn ervaring tenminste.

Gezondheid geen idee, ik liep toen nog niet constant bij de dokter dus van bloedwaarden e.d. geen idee hoe die toen waren. In het begin zal je je wel wat flauw voelen vanwege overschakelen naar geen carbs meer, en natuurlijk extreme zin in zaken die je dan niet mag hebben (ik at nooit magnums bijvoorbeeld).

Dus werkt het: Ja
Is het gezond: Geen idee

En als je dus gaat cheaten word je zo vet als modder, want ga je over je carbs heen en vreet je al die eiren, spek, vlees, boter, etc ja dan kan je beter gewoon gaan sonja bakkeren.

Als extra aanvulling daarbij: ik voelde mij nooit echt gevuld als ik geen koolhydraten at, dus waar ik nu gewoon 2 maaltijden per dag eet, was ik toen bijna constant aan het eten. In de avond nog kaas en gevulde eieren etc, dat is niet erg als je strikt bent want je valt af, maar het gaf mij nooit echt een voldaan gevoel.
pi_199073383
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:13 schreef WaikikiWim het volgende:
Tuurlijk is dat slecht, daarnaast maak je er geen structurele veranderingen mee.

Dat is nog maar de vraag. Het idee van keto is om koolhydraten (zoals brood en rijst) te vervangen met vetten. Vaak is het dan elke dag een paar eieren met wat speklappen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het hartstikke ongezond was maar ik zie op youtube dat het een goed dieet is om af te vallen.

Ik dacht juist dat je van vet dik werd. :D
pi_199073397
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:19 schreef donair het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Het idee van keto is om koolhydraten (zoals brood en rijst) te vervangen met vetten. Vaak is het dan elke dag een paar eieren met wat speklappen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het hartstikke ongezond was maar ik zie op youtube dat het een goed dieet is om af te vallen.

Ik dacht juist dat je van vet dik werd. :D
Zonder koolhydraten zal je lichaam zijn energie elders vandaan moeten halen, dus dan uit die vetten inderdaad. Of dat gezond is weet ik echter niet, ik heb ook wel zaken gelezen dat een hoge vorm van ketonen in de lever ook weer schadelijk is (maar ik heb me niet zo echt verdiept in het gezondheidsaspect).
pi_199073431
Ik heb zelf een periode gehad waarin ik vet juist in zijn geheel vermeed en eigenlijk alleen maar fruit, groente en brood at. Je zou denken gezond maar ik viel er helaas niet van af.
pi_199073447
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:23 schreef donair het volgende:
Ik heb zelf een periode gehad waarin ik vet juist in zijn geheel vermeed en eigenlijk alleen maar fruit, groente en brood at. Je zou denken gezond maar ik viel er helaas niet van af.
Dan zal je waarschijnlijk toch meer kcal eten dan je verbrand. Ik zeg niet dat afvallen simpel is maar keto is dat ook niet. Je moet het dan ook blijven doen anders als je overschakelt knalt het er weer net zo hard aan.

En die eieren spek en mayonaise gaan ook vervelen. In mijn geval dan. Zou toen een moord doen voor een droge spaghetti of boterham.
pi_199073468
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:13 schreef WaikikiWim het volgende:
Tuurlijk is dat slecht, daarnaast maak je er geen structurele veranderingen mee.

Waarom kijk je niet hoeveel kcal je verbrandt en ga je daar structureel iets onder zitten? Netjes een beetje naar de schijf van vijf kijken en je komt een heel eind toch?
Je wilt ook niet structureel 20 kg afvallen
pi_199073499
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:26 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Je wilt ook niet structureel 20 kg afvallen
Dan tel je er weer wat kcal bij op zodat je quitte loopt. Ik snap sowieso al die diëten niet zo, hoe moeilijk is het om met gezond verstand wat structurele veranderingen door te voeren.
  maandag 19 april 2021 @ 18:50:00 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199073802
Je gooit gewoon al je oude topics in de herhaling met je nieuwe account.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199073861
quote:
81s.gif Op maandag 19 april 2021 18:50 schreef Lienekien het volgende:
Je gooit gewoon al je oude topics in de herhaling met je nieuwe account.
Wat lul je?
  maandag 19 april 2021 @ 18:56:04 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199073884
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:54 schreef donair het volgende:

[..]

Wat lul je?
Just keep digging.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199074688
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:19 schreef donair het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Het idee van keto is om koolhydraten (zoals brood en rijst) te vervangen met vetten. Vaak is het dan elke dag een paar eieren met wat speklappen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het hartstikke ongezond was maar ik zie op youtube dat het een goed dieet is om af te vallen.

Ik dacht juist dat je van vet dik werd. :D
Waarom zou je specifiek van vet dik worden? Je lichaam heeft het nodig. En dik worden gebeurd als je te veel kcal binnen krijgt.

En als je wilt afvallen, kun je het beste een methode kiezen die je de rest van je leven kunt volhouden. Voor de meeste mensen is dat minder maar wel gevarieerd eten plus bewegen.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 19 april 2021 @ 19:53:01 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199074852
TS kan niet meer reageren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199075854
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Lienekien het volgende:
TS kan niet meer reageren.
Geen zorgen, over een weekje of twee is Osodevo weer terug met een andere naam :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')