abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199070552
Kortgezegd heb ik een enorme afstand tot de arbeidsmarkt. Tijdens de middelbare school uitgevallen, en zit al 10 jaar in de bijstand. Wegens ziekte ligt het niet in mijn vermogen om een opleiding te voltooien. Helaas vragen de meeste werkgevers om een opleiding.

Al is er wel beperkt werk beschikbaar waar geen opleiding voor nodig is maar daar verdien je slechts minimumloon of moet je je als zzp'er jezelf kapotwerken. Dan kan ik nog beter in de bijstand blijven. Ik zoek werk dat echt loont en waarbij ik kan ontsnappen uit die onderklasse waar ik momenteel in zit.

Wat voor mij belangrijk is is een modaal salaris en een functie waar ik in door kan groeien.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 april 2021 @ 15:00:17 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199070582
Opleiding via UWV.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 19 april 2021 @ 15:02:46 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199070620
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:58 schreef donair het volgende:
Kortgezegd heb ik een enorme afstand tot de arbeidsmarkt. Tijdens de middelbare school uitgevallen, en zit al 10 jaar in de bijstand. Wegens ziekte ligt het niet in mijn vermogen om een opleiding te voltooien. Helaas vragen de meeste werkgevers om een opleiding.

Al is er wel beperkt werk beschikbaar waar geen opleiding voor nodig is maar daar verdien je slechts minimumloon of moet je je als zzp'er jezelf kapotwerken. Dan kan ik nog beter in de bijstand blijven. Ik zoek werk dat echt loont en waarbij ik kan ontsnappen uit die onderklasse waar ik momenteel in zit.

Wat voor mij belangrijk is is een modaal salaris en een functie waar ik in door kan groeien.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Je verwachtingspatroon aanpassen aan de realiteit: zonder opleiding en ervaring geen modaal loon en geen groeikansen verwachten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199070651
Hoezo heb je dan zoveel gereisd?
pi_199070696
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:04 schreef Phoenyx-God het volgende:
Hoezo heb je dan zoveel gereisd?
Totaal niet relevant, dat kan ook met weinig geld.
pi_199070769
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:58 schreef donair het volgende:

Wat voor mij belangrijk is is een modaal salaris en een functie waar ik in door kan groeien.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Dat vergt inzet. Er is geen easy fix om naar een modaal inkomen te gaan. Als dat er was zou iedereen op zn minst modaal verdienen.

Hard werken en een opleiding zijn basisingredienten.
pi_199070792
Geen opleiding, ogenschijnlijk niet bereid om hard te werken, geen ervaring én de wens om direct modaal te verdienen; dat sluit elkaar zo'n beetje uit.

Oh, en doorgroeien kan pas als je eerst eens ergens start... Minimumloon is overigens hoger dan bijstand (hoop ik) - dus je gaat er sowieso op vooruit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 15:13:13 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199070793
quote:
Wegens ziekte ligt het niet in mijn vermogen om een opleiding te voltooien.
Maar denk je wel dat je dan 32+ uur kan werken per week?
pi_199070823
Ik denk dat je je verwachting naar beneden moet bijstellen. Modale salarissen zijn voor modale banen. Dus dat is voor mensen met een modale opleiding, modale werkervaring en die komen dan uit op een modaal salaris.

Jij hebt geen modale opleiding, geen modale werkervaring dus je verwachting dat je een modaal salaris gaat verdienen is niet geheel terecht denk ik.

Dan zul je echt voor jezelf moeten gaan werken maar daar kleven natuurlijk ook behoorlijk wat risico's aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199070848
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:04 schreef Phoenyx-God het volgende:
Hoezo heb je dan zoveel gereisd?
Voor z'n missies, gok ik.

Maar goed, ontopic: praat nou eens met een jobcoach over je mogelijkheden en accepteer dat je klein moet beginnen. Je kunt niet ineens van de bijstand naar een veel hoger inkomen na 10 jaar inactief te zijn geweest.
  maandag 19 april 2021 @ 15:29:26 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199071038
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 15:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Voor z'n missies, gok ik.

Maar goed, ontopic: praat nou eens met een jobcoach over je mogelijkheden en accepteer dat je klein moet beginnen. Je kunt niet ineens van de bijstand naar een veel hoger inkomen na 10 jaar inactief te zijn geweest.
Aaaah.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 april 2021 @ 16:05:53 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199071607
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:13 schreef baskick het volgende:
Geen opleiding, ogenschijnlijk niet bereid om hard te werken, geen ervaring én de wens om direct modaal te verdienen; dat sluit elkaar zo'n beetje uit.

Oh, en doorgroeien kan pas als je eerst eens ergens start... Minimumloon is overigens hoger dan bijstand (hoop ik) - dus je gaat er sowieso op vooruit.
Dit.

Ik heb niks afgemaakt en nog nooit gewerkt, hoe kan ik cashen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199071622
Zat mensen die ziektes hebben en gewoon werken, of iig naar vermogen. Ik wil niks anders dan na pverspannenheid weer werken en jij reist (kost veel energie) maar werken ho maar.
pi_199071631
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb niks afgemaakt en nog nooit gewerkt, hoe kan ik cashen?
Wat heeft ts dan voor ziekte
  maandag 19 april 2021 @ 16:08:26 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199071641
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:07 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Wat heeft ts dan voor ziekte
Geen idee, maar dat doet niks af aan de scheefgroei in zijn verwachtingen wmb
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199071750
Je kan je verwachting bijstellen naar de realiteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199071780
Begin een eigen zaak als vakantieadviseur :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 19 april 2021 @ 16:35:35 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199072016
Dus

Wat kan je wel?

Hobbies? Vrijwilligerswerk?

Waarom zou je _geen enkele_ studie of opleiding kunnen doen?

Bij hoeveel uitzendbureaus sta je ingeschreven?
Dum de dum
pi_199072495
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 15:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Voor z'n missies, gok ik.

Maar goed, ontopic: praat nou eens met een jobcoach over je mogelijkheden en accepteer dat je klein moet beginnen. Je kunt niet ineens van de bijstand naar een veel hoger inkomen na 10 jaar inactief te zijn geweest.
Oh god, hij is er weer :X
  maandag 19 april 2021 @ 17:12:59 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199072540
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh god, hij is er weer :X
Dat zal wel snel genoeg blijken als hij weer begint met zijn ‘ja, maar’-riedel.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:15:06 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199072565
Hoi. Welkom in mijn werkgebied.
Er zijn diverse klanten die mooie stappen maken of hebben gemaakt door middel van coaching, een mooi (leer)werktraject en daarna zelfs collega zijn geworden. Het begint bij je eigen intrinsieke motivatie en ik vind een goede klik met je consulent. En daar hoort geen ‘ja maar’ bii maar vooral ‘doen’
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199072647
Ik denk dat je gewoon ergens moet beginnen, en vanuit daar verder kan kijken naar doorgroeimogelijkheden. Misschien kan je ergens als trainee (met trainee loon) aan de bak komen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199072703
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 17:15 schreef Rene het volgende:
Hoi. Welkom in mijn werkgebied.
Er zijn diverse klanten die mooie stappen maken of hebben gemaakt door middel van coaching, een mooi (leer)werktraject en daarna zelfs collega zijn geworden. Het begint bij je eigen intrinsieke motivatie en ik vind een goede klik met je consulent. En daar hoort geen ‘ja maar’ bii maar vooral ‘doen’
Het lijkt mij dat het begint met een realistisch beeld van de maatschappij en je toegevoegde waarde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:31:28 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199072751
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat het begint met een realistisch beeld van de maatschappij en je toegevoegde waarde.
Dat doe je in een gesprek. Want wat TS zou willen past wellicht niet aan de huidige arbeidsmarkt. Zo wijs ik ook mensen af die holistisch therapeut wil worden met een cursus van 5000 euro. Tenzij vergezeld met een perfect ondernemingsplan.

Er is veel mogelijk wanneer je het goed oppakt. Kan je dat niet of is ke beeld verknipt en je wilt niet onderaan beginnen, problem much...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199073646
Alles wat hierboven staat mee eens. En als je al denkt ik kan beter in de bijstand blijven dan verdien ik bijna net zo veel dan kom je er niet.

Vriend van mij was dakloos geworden (sliep weken in zijn auto), is er bovenop geklommen en heeft nu een goede baan, via het buitenland er bovenop geklommen door daar voor minimale vergoeding en onderdak plus eten te gaan werken en zo verder. Dat is pas inzet.

Niks anders als respect daarvoor maar als je gaat vergelijken wat je nu hebt en kan krijgen als je oh god toch moet gaan werken sja.
  maandag 19 april 2021 @ 19:00:45 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199073957
10 jaar in de bijstand, geen opleiding, slappe instelling.
Die carrière kun je vergeten jongen.
pi_199074051
Een modaal salaris EN door kunnen groeien. Dan moet je toch al snel een HBO opleiding en enkele jaren relevante ervaring hebben. Of de overstap van uitvoerende naar management kunnen maken op basis van je prestaties in de praktijk. Of extreem talent hebben om te verkopen.
.
  maandag 19 april 2021 @ 19:07:22 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199074087
TS lijkt mij kloon van een ander vervelend usertje. Als ik zo eens even op zijn naam klik en zie wat voor baggertopics er al door hem geopend zijn, lijkt het mij het beste om niet meer serieus op zijn posts in te gaan. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199074155
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:05 schreef Fer het volgende:
Een modaal salaris EN door kunnen groeien. Dan moet je toch al snel een HBO opleiding en enkele jaren relevante ervaring hebben. Of de overstap van uitvoerende naar management kunnen maken op basis van je prestaties in de praktijk. Of extreem talent hebben om te verkopen.
Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Een huis kopen zit er dan ook niet in. :'(
pi_199074208
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:11 schreef donair het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Een huis kopen zit er dan ook niet in. :'(
Dat ligt helemaal aan jezelf dan. Als bouwvakker kun je momenteel dubbel inkomen trekken, door in het weekend er zwart naast te klussen. Paar jaartjes flink buffelen en sparen en je kan zo je eigen huis kopen of je geld beleggen.
.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 19:22:43 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199074326
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:11 schreef donair het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Een huis kopen zit er dan ook niet in. :'(
Misschien even ingaan op mijn posts.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199074376
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:31 schreef Rene het volgende:

[..]

Dat doe je in een gesprek. Want wat TS zou willen past wellicht niet aan de huidige arbeidsmarkt. Zo wijs ik ook mensen af die holistisch therapeut wil worden met een cursus van 5000 euro. Tenzij vergezeld met een perfect ondernemingsplan.

Er is veel mogelijk wanneer je het goed oppakt. Kan je dat niet of is ke beeld verknipt en je wilt niet onderaan beginnen, problem much...
Ik weet niet echt wat ik met mijn leven moet. Heb niet eens een middelbare school diploma. Andere problemen zoals chronisch te weinig geld, schulden en andere gezondheidsproblemen maken het er niet gemakkelijker op. Ik kan mij suf gaan werken maar dan verdien ik ook maar minimumloon.

Ik wil een salaris waar ik een fatsoenlijk huis van kan kopen.
  maandag 19 april 2021 @ 19:28:02 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199074410
Tief toch een eind op met die trolltopics van je.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 19:36:15 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199074528
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:25 schreef donair het volgende:

[..]

Ik weet niet echt wat ik met mijn leven moet. Heb niet eens een middelbare school diploma. Andere problemen zoals chronisch te weinig geld, schulden en andere gezondheidsproblemen maken het er niet gemakkelijker op. Ik kan mij suf gaan werken maar dan verdien ik ook maar minimumloon.

Ik wil een salaris waar ik een fatsoenlijk huis van kan kopen.
Ik heb 2 universitaire studies gedaan en gewoon een baan op niveau en kan ook geen "fatsoenlijk huis" kopen in mijn eentje op de woningmarkt nu. Het is geen basisrecht om een groot huis te hebben. Begin eerst maar eens met een aantal jaar rond minimumloon werken voordat je doorgroeit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 19-04-2021 19:51:01 ]
pi_199074613
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:11 schreef donair het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Een huis kopen zit er dan ook niet in. :'(
Ja want er zijn immers geen stratenmakers en stukadoors met eigen huizen.. :|W
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 19:47:40 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199074738
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:25 schreef donair het volgende:

[..]

Ik weet niet echt wat ik met mijn leven moet. Heb niet eens een middelbare school diploma. Andere problemen zoals chronisch te weinig geld, schulden en andere gezondheidsproblemen maken het er niet gemakkelijker op. Ik kan mij suf gaan werken maar dan verdien ik ook maar minimumloon.

Ik wil een salaris waar ik een fatsoenlijk huis van kan kopen.
Mijn werkgever biedt een ict opleiding. In de bouw. Zorg. Callcenter. Allemaal kortdurend en te doen indien je echt wilt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199074768
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:41 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Ja want er zijn immers geen stratenmakers en stukadoors met eigen huizen.. :|W
Stratenmaker en stukadoor heb je dan ook gewoon een opleiding voor nodig. Ik denk dat TS toch realistischer moet denken aan bijvoorbeeld orderpicker. Tenzij hij de opleiding wil volgen, maar opleidingen zijn eerder nooit gelukt kennelijk.
pi_199074802
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:22 schreef Rene het volgende:

[..]

Misschien even ingaan op mijn posts.
TS is alweer tegen een ban aangelopen, dus dat gaat ie (voorlopig) niet doen.
pi_199075324
Slappe zooi, uitkering intrekken en zie maar hoe je jezelf red.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 19 april 2021 @ 20:28:26 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199075405
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 19:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

TS is alweer tegen een ban aangelopen, dus dat gaat ie (voorlopig) niet doen.
Goh. Wat verrassend. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 april 2021 @ 20:29:20 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199075417
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:58 schreef donair het volgende:
Kortgezegd heb ik een enorme afstand tot de arbeidsmarkt. Tijdens de middelbare school uitgevallen, en zit al 10 jaar in de bijstand. Wegens ziekte ligt het niet in mijn vermogen om een opleiding te voltooien. Helaas vragen de meeste werkgevers om een opleiding.

Al is er wel beperkt werk beschikbaar waar geen opleiding voor nodig is maar daar verdien je slechts minimumloon of moet je je als zzp'er jezelf kapotwerken. Dan kan ik nog beter in de bijstand blijven. Ik zoek werk dat echt loont en waarbij ik kan ontsnappen uit die onderklasse waar ik momenteel in zit.

Wat voor mij belangrijk is is een modaal salaris en een functie waar ik in door kan groeien.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Waar woon je en ben je lichamelijk fit? Ik zoek nog mensen die civiel werk willen doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 19 april 2021 @ 20:31:13 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199075440
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar woon je en ben je lichamelijk fit? Ik zoek nog mensen die civiel werk willen doen.
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 19:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

TS is alweer tegen een ban aangelopen, dus dat gaat ie (voorlopig) niet doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199075582
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:58 schreef donair het volgende:

Al is er wel beperkt werk beschikbaar waar geen opleiding voor nodig is maar daar verdien je slechts minimumloon of moet je je als zzp'er jezelf kapotwerken. Dan kan ik nog beter in de bijstand blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:11 schreef donair het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Je bent gewoon een fucking mietje. Te zwak om te studeren, te lui om een fysieke baan te nemen en het liefst wil je meer verdienen dan normaal is voor een ongeschoold iemand. Wie hou je in godsnaam voor de gek :')

Naast fok hadden ze je ook moeten verbannen van de maatschappij.

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:49 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Stratenmaker en stukadoor heb je dan ook gewoon een opleiding voor nodig. Ik denk dat TS toch realistischer moet denken aan bijvoorbeeld orderpicker. Tenzij hij de opleiding wil volgen, maar opleidingen zijn eerder nooit gelukt kennelijk.
Nou nee. Meestal beginnen die gewoon vroeg als opperman of lopen beetje mee en na een tijdje heb je genoeg ervaring dat bedrijven je wel willen hebben (of als zzp'er aan de slag). Dat zijn echt niet de mensen die je een opleiding wil laten doen (ook al zullen die er vast wel zijn).
Facts don't care about your feelings
  maandag 19 april 2021 @ 20:47:10 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199075804
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Naast fok hadden ze je ook moeten verbannen van de maatschappij.

Doodstrafje dan maar?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199075821
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:

Nou nee. Meestal beginnen die gewoon vroeg als opperman of lopen beetje mee en na een tijdje heb je genoeg ervaring dat bedrijven je wel willen hebben (of als zzp'er aan de slag). Dat zijn echt niet de mensen die je een opleiding wil laten doen (ook al zullen die er vast wel zijn).
Nja, dat bedoelde ik eigenlijk met opleiding, misschien niet juiste woord, maar je zult toch moeten leren alleen dan in de praktijk en niet uit een boek. Krijg de indruk dat TS gewoon wil solliciteren en zeggen "hier ben ik, neem mij aan als stucadoor". Of naja, dat wil hij dus niet, want hij kijkt neer op dat werk, maar vul iets anders voor het beroep in dan.
pi_199075855
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar woon je en ben je lichamelijk fit? Ik zoek nog mensen die civiel werk willen doen.
En als hij niet bij jou in de buurt woont worden er vast wel tomaten / aardbeien / asperges gekweekt in de buurt. Of moeten er ge orderpicked worden.
Mogelijkheden genoeg, en voor mensen met inzet is er ook in zulke banen voldoende perspectief op promotie.
  maandag 19 april 2021 @ 21:06:07 #47
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_199076147
Afijn, het begint met skills. Want er zijn genoeg takken van werk waar de juiste kennis en kunde wel wordt gewaardeerd. Maar je moet ze dus wel krijgen, die kennis en skills. En daar moet je tijd in steken. In jouw geval door ergens echt onderaan te beginnen. En door te werken en ook je specifieke kennis voor zo een vakgebied te verwerven.

Voorbeeld - in de IT werken echt velen met niet de juiste schoolopleiding, maar die wel kennis hebben. Wel bv een aantal certificeringen hebben die je niet direct op school hoeft te halen maar die je gewoon kan gaan doen. Elke groot merk heeft een berg training voor niets of voor weinig on-line staan. En als je daar goed in bent, dan kan je in de IT echt goed verdienen zonder enig schooldiploma.

Maar je kan er alleen maar goed in worden als je IT begrijpt en leuk vindt. Het begint dus met waar ben je goed in. Want in de verkoop is het precies het zelfde etc. Kan je ook ver komen zonder diploma, maar dat moet je wel kunnen.

Het begint dus met uitvinden wat je leuk vind en wat bij je past. Dan onderin beginnen en alles aanpakken om je 3 E’s te ontwikkelen (experience, exposure, education). Dan zou je best ver omhoog kunnen komen. Maar dat duurt wel jaren. Dat is niet zo even gedaan. Dus daarom moet het wel bij je passen, want je moet toch eerst heel wat jaren in de loopgraven doen. Dat heeft bij mij toch wel een jaar of 8 gekost.

Niet klagen, maar schouders eronder

[ Bericht 0% gewijzigd door HMS op 19-04-2021 21:08:03 (Spelling) ]
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_199076246
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:05 schreef Fer het volgende:
Een modaal salaris EN door kunnen groeien. Dan moet je toch al snel een HBO opleiding en enkele jaren relevante ervaring hebben. Of de overstap van uitvoerende naar management kunnen maken op basis van je prestaties in de praktijk. Of extreem talent hebben om te verkopen.
Nouja als je aardig kan programmeren wil dat ook nog wel lukken; maar dat komt je ook niet aanwaaien. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 april 2021 @ 21:25:13 #49
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_199076582
quote:
16s.gif Op maandag 19 april 2021 21:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouja als je aardig kan programmeren wil dat ook nog wel lukken; maar dat komt je ook niet aanwaaien. :P
Wat ik al zei. Jaren investeren is nodig. En ik twijfel of dat erin zit.

En een modaal salaris is ook wat het is. Dat betekent dat er nog velen onder zitten. En niet iedereen gaat er zomaar even overeen. Ben zelf ooit begonnen met minimumloon + 100 gulden toen nog. En nu 4x modaal. Het kan echt, maar dat komt niet zomaar aanwaaien
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_199076688
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:25 schreef HMS het volgende:

[..]

Wat ik al zei. Jaren investeren is nodig. En ik twijfel of dat erin zit.

En een modaal salaris is ook wat het is. Dat betekent dat er nog velen onder zitten. En niet iedereen gaat er zomaar even overeen. Ben zelf ooit begonnen met minimumloon + 100 gulden toen nog. En nu 4x modaal. Het kan echt, maar dat komt niet zomaar aanwaaien
Ja dat is zeker waar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199076825
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:11 schreef donair het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag werken maar niet om levenslang met een kutbaan aan een minimimloontje te zitten. Ik ben echt niet vies om met mijn handen te werken maar als stratenmaker, stukadoor ben je na 20 jaar werken helemaal kapot dat je niet eens van je pensioen kunt genieten.

Een huis kopen zit er dan ook niet in. :'(
Heb al eerder gereageerd en dit is mijn laatste denk ik. Mijn vader is stukadoor en je kan meer dan prima je geld verdienen. Is al sinds jaar en dag zzp’er en paar honderd per dag kan ie zo maken. Is voor 2 uur thuis (wel vroeg bezig) en nu al vroeg met pensioen. 2 koop huizen, genoeg spaargeld. Waar een wil is is een weg. Dat haalde ik in mijn vorige post ook al aan, die vriend was zelfs dakloos!
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 21:55:30 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199077221
Ts is geband. Joejoe.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')