abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2003 @ 10:35:01 #201
24964 Frggl
»» »»
pi_8233355
quote:
Op zondag 2 februari 2003 05:03 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben niet de enige die tot snachts doorspeelt merk ik

Mijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding

[afbeelding]

Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo
pi_8233363
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:35 schreef Frggl het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo

Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.
And there was much rejoicing.
  zondag 2 februari 2003 @ 10:38:41 #203
24964 Frggl
»» »»
pi_8233371
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:36 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.

Me2, maar dan nog zitten ze bij mij af en toe te hannessen .. heb niet het idee dat het vuur daardoor minder snel uit is.
  zondag 2 februari 2003 @ 13:05:05 #204
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8234915
Hehe, mijn kernproef

Zie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...

Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_8236826
Ik ben nogal traag van begrip en vaak te beroerd een handleiding te gaan lezen, maar met bezuinigen zette ik de ambulance en schoolbusfeeding altijd flink laag, en kom er net pas achter dat daar die ringen in je overzichtskaart kleiner van worden Had ik dus alweer een goede dekking, maar na het feeden van de ambu en schoolbus overlappen ze elkaar allemaal

Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein

Where facts are few, experts are many.
  zondag 2 februari 2003 @ 15:09:14 #206
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8237013
Uitdaging voor die jongens met die grote steden op grote kaarten: hoe groot krijgen jullie een stad op dat kleinste stukje grond? Ik pas op 6000 inwoners gaat heeeel moeilijk volgens mij
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 2 februari 2003 @ 15:18:19 #207
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_8237240
6000 is veel te weinig. Je moet het aantal inwoners op een grote kaart delen door 4 en je krijgt dan het aantal inwoners op een klein stukje land. Ik denk dus dat het maximaal 50.000 zullen zijn, maar dan in het uiterste geval. Ik krijg er denk ik maar 20.000 op...
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
  zondag 2 februari 2003 @ 16:18:14 #208
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8238333
een handig articeltje om je eigenmap en je eigen regions te maken: http://www.sc4ever.com/knowledge/showarticle.cfm?id=1103&openItemID=cid.45,cid.49,cid.47
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 2 februari 2003 @ 16:29:52 #209
26777 MrTorture
pi_8238485
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:18 schreef timostanovic het volgende:
6000 is veel te weinig. Je moet het aantal inwoners op een grote kaart delen door 4 en je krijgt dan het aantal inwoners op een klein stukje land. Ik denk dus dat het maximaal 50.000 zullen zijn, maar dan in het uiterste geval. Ik krijg er denk ik maar 20.000 op...
Hoe krijg je dat voormekaar dan? Er is vraag genoeg, maar na de 5,500/6000 komen ze niet meer
Vis een optie?
  zondag 2 februari 2003 @ 16:40:15 #210
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_8238648
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
Als je bij zone view kijkt kan je ze denk ik beter zien.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 2 februari 2003 @ 16:47:55 #211
26777 MrTorture
pi_8238784

als je gebouwen zwart worden dan staan ze leeg en dan moet je ze platgooien en toen werd het nacht en ... en ... da wist ik toch niet??

Vis een optie?
  zondag 2 februari 2003 @ 16:54:44 #212
26777 MrTorture
pi_8238889
OW, btw, vliegveld in een klein dorpje: doen of niet doen?
Vis een optie?
pi_8239426
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:54 schreef MrTorture het volgende:
OW, btw, vliegveld in een klein dorpje: doen of niet doen?
Denk eens logisch na.
  zondag 2 februari 2003 @ 17:54:00 #214
26777 MrTorture
pi_8239890
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:26 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Denk eens logisch na.

nee: het jaagt mensen weg
ja: het trekt commercie aan
Vis een optie?
  zondag 2 februari 2003 @ 18:28:08 #215
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_8240439
quote:
Op zondag 2 februari 2003 13:05 schreef MaxiTitan het volgende:
Hehe, mijn kernproef

Zie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...

Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...

Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
pi_8241085
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:54 schreef MrTorture het volgende:

[..]

nee: het jaagt mensen weg
ja: het trekt commercie aan

Als het spel een beetje realistisch is (en ik geloof dat dat wel het geval is), zouden er voor een klein dorp meer nadelen aan een vliegveld moeten kleven dan voordelen. Dat bedoelde ik eigenlijk met logisch nadenken.
pi_8241277
Ik heb SC4 net een paar dagen, vind het echt een onwijs gaaf uitziend spel, ook al is mn computer niet optimaal hiervoor.

Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap

Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?

Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt

I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_8241652
quote:
Op zondag 2 februari 2003 19:22 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb SC4 net een paar dagen, vind het echt een onwijs gaaf uitziend spel, ook al is mn computer niet optimaal hiervoor.

Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap

Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?

Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt

http://129.21.144.193/10ktut/

Dit is een goeie tutorial, en je zou het topic door kunnen lezen (en de voorgaande).

pi_8241662
Mijn nieuwe stadje gaat errug goed
In 1 buurstad is alle vuile industrie en een hoop landbouw geconcentreerd, samen met water en stroomvoorziening.
In de andere is ook nog een hoop werkvoorziening.
Hierdoor kwamen er bij het begin al rijke mensen naar de stad, en gaat het als een trein...
Heb nu 21000 mensen, en maak een winst van ongeveer 1000 per maand.
Zal ff wat screenshots posten:

Hier een deel van mijn hightech industrie

Stukje stad:

Na wat verder gamen heeft m'n stadje nu 45.000 inwoners, en begint er aardig wat hoogbouw te komen.
Hoogste gebouw heeft nu 1265 inwoners...
Hij staat alleen niet op deze screenshot:

Later volgt meer!

[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 03-02-2003 01:03]

zondag 2 februari 2003 @ 22:13:59 #220
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8244568
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:28 schreef timostanovic het volgende:

[..]

Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad

Ik had hem expres midden in de stad gezet, om te kijken hoeveel schade hij aanricht als je een nuclear meltdown krijgt door een brand...

Het was maar een kernproef, ik heb hem gebouwd en in brand gestoken het resultaat staat op die plaatjes...

ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...

MaxiTitan City
pi_8244889
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:31 schreef Frggl het volgende:
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
Mja SC4 is nou eenmaal niet gemaakt om "natuurgetrouw" te bouwen
Sims zijn lui en reizen veel minder dan RL
wat inhoud dat je alles vol op elkaar moet bouwen anders groeit er niks en rennen ze weg.

Het legio aan parken e.d. wat ik heb zie je trouwens niet meer door de hoge gebouwen

zondag 2 februari 2003 @ 22:47:37 #222
26777 MrTorture
pi_8245276
quote:
Op zondag 2 februari 2003 22:13 schreef MaxiTitan het volgende:
ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...
Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja
Vis een optie?
  zondag 2 februari 2003 @ 23:22:32 #223
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8245373
quote:
Op zondag 2 februari 2003 22:47 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja

Zelfs dat niet, mijn Nieuw Amsterdam staat in zijn eentje op de kaart van New York, morgen post ik wat screenies als je het nog niet gelooft...
MaxiTitan City
pi_8246392
Ben vanavond van 20 naar 40 duizend inwoners gegaan, dat ging een stuk makkelijker als de eerste 20. Alleen begin nu geld te verliezen Kende iemand deze al? Zag m vanavond voor het eerst en als je goed naar de film kijkt zie je dat het independence day is

pi_8246755
quote:
Op maandag 3 februari 2003 00:36 schreef Atreidez het volgende:
Ben vanavond van 20 naar 40 duizend inwoners gegaan, dat ging een stuk makkelijker als de eerste 20. Alleen begin nu geld te verliezen Kende iemand deze al? Zag m vanavond voor het eerst en als je goed naar de film kijkt zie je dat het independence day is

[afbeelding]

Ik heb er 1 van in m'n stad, als die al niet is vervangen door een moderner iets...
Zag wel dat het een film met ufo's was, maar niet dat het independance day is
Vroeg me wel af hoe er in godsnaam 130 mensen kunnen werken op een parkeerterrein met een bioscoopscherm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')