quote:Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo
Op zondag 2 februari 2003 05:03 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben niet de enige die tot snachts doorspeelt merk ikMijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding
quote:Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.
Op zondag 2 februari 2003 10:35 schreef Frggl het volgende:[..]
Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo
quote:Me2, maar dan nog zitten ze bij mij af en toe te hannessen .. heb niet het idee dat het vuur daardoor minder snel uit is.
Op zondag 2 februari 2003 10:36 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.
Zie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...
Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
quote:Hoe krijg je dat voormekaar dan? Er is vraag genoeg, maar na de 5,500/6000 komen ze niet meer
Op zondag 2 februari 2003 15:18 schreef timostanovic het volgende:
6000 is veel te weinig. Je moet het aantal inwoners op een grote kaart delen door 4 en je krijgt dan het aantal inwoners op een klein stukje land. Ik denk dus dat het maximaal 50.000 zullen zijn, maar dan in het uiterste geval. Ik krijg er denk ik maar 20.000 op...
quote:Als je bij zone view kijkt kan je ze denk ik beter zien.
Op zondag 2 februari 2003 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
als je gebouwen zwart worden dan staan ze leeg
en dan moet je ze platgooien en toen werd het nacht en ... en ...
da wist ik toch niet??
quote:Denk eens logisch na.
Op zondag 2 februari 2003 16:54 schreef MrTorture het volgende:
OW, btw, vliegveld in een klein dorpje: doen of niet doen?
quote:nee: het jaagt mensen weg
Op zondag 2 februari 2003 17:26 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Denk eens logisch na.
quote:Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad
Op zondag 2 februari 2003 13:05 schreef MaxiTitan het volgende:
Hehe, mijn kernproefZie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...
Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...
quote:Als het spel een beetje realistisch is (en ik geloof dat dat wel het geval is), zouden er voor een klein dorp meer nadelen aan een vliegveld moeten kleven dan voordelen. Dat bedoelde ik eigenlijk met logisch nadenken.
Op zondag 2 februari 2003 17:54 schreef MrTorture het volgende:[..]
nee: het jaagt mensen weg
ja: het trekt commercie aan
Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap
Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?
Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt
quote:http://129.21.144.193/10ktut/
Op zondag 2 februari 2003 19:22 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb SC4 net een paar dagen, vind het echt een onwijs gaaf uitziend spel, ook al is mn computer niet optimaal hiervoor.Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap
![]()
Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?
Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt
Dit is een goeie tutorial, en je zou het topic door kunnen lezen (en de voorgaande).
Hier een deel van mijn hightech industrie
Stukje stad:
Na wat verder gamen heeft m'n stadje nu 45.000 inwoners, en begint er aardig wat hoogbouw te komen.
Hoogste gebouw heeft nu 1265 inwoners...
Hij staat alleen niet op deze screenshot:
Later volgt meer!
[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 03-02-2003 01:03]
quote:Ik had hem expres midden in de stad gezet, om te kijken hoeveel schade hij aanricht als je een nuclear meltdown krijgt door een brand...
Op zondag 2 februari 2003 18:28 schreef timostanovic het volgende:[..]
Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad
Het was maar een kernproef, ik heb hem gebouwd en in brand gestoken het resultaat staat op die plaatjes...
ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...
quote:Mja SC4 is nou eenmaal niet gemaakt om "natuurgetrouw" te bouwen
Op zondag 2 februari 2003 00:31 schreef Frggl het volgende:
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
Het legio aan parken e.d. wat ik heb zie je trouwens niet meer door de hoge gebouwen
quote:Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja
Op zondag 2 februari 2003 22:13 schreef MaxiTitan het volgende:
ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...
quote:Zelfs dat niet, mijn Nieuw Amsterdam staat in zijn eentje op de kaart van New York, morgen post ik wat screenies als je het nog niet gelooft...
Op zondag 2 februari 2003 22:47 schreef MrTorture het volgende:[..]
Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja
quote:Ik heb er 1 van in m'n stad, als die al niet is vervangen door een moderner iets...
Op maandag 3 februari 2003 00:36 schreef Atreidez het volgende:
Ben vanavond van 20 naar 40 duizend inwoners gegaan, dat ging een stuk makkelijker als de eerste 20. Alleen begin nu geld te verliezenKende iemand deze al? Zag m vanavond voor het eerst en als je goed naar de film kijkt zie je dat het independence day is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |