abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8206574
EDIT: Is opgelost k moet toch maar beter leren lezen

[Dit bericht is gewijzigd door plaagdinges op 31-01-2003 16:28]

why does love feel as good as love?
pi_8206619
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:26 schreef plaagdinges het volgende:
eyz ik heb hem maar als ik het nu wil installeren wilt ie de serie nummer niet pakken wat moet ik doen??
Het goede serienummer intikken...
Je typt het wel precies zoals het moet? (hoofd/kleine letters)
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:47:06 #178
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8207113
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 13:31 schreef Frollo het volgende:

[..]

OK, dus je moet gedurende de hele weg elke 16 tiles een bushalte zetten en dan komen ze bij hun werk? Het zal wel. Maar toch gek, want ze hebben die tussenliggende haltes toch niet nodig?

Nee, dat niet. Maar als je wil dat iedereen van de bushaltes gebruik maakt wel. Als je op 1 punt een bushalte neerzet, en dan in een industrieel gebied weer een bushalte dan zullen alleen de mensen die 8 tiles van de bushalte wonen er gebruik van kunnen maken (en dan moeten ze ook nog precies 8 tiles (of minder) van de industriele bushalte werken, anders gebruiken ze de bus nog niet)
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:53:15 #179
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8207240
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:47 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Als je op 1 punt een bushalte neerzet, en dan in een industrieel gebied weer een bushalte dan zullen alleen de mensen die 8 tiles van de bushalte wonen er gebruik van kunnen maken (en dan moeten ze ook nog precies 8 tiles (of minder) van de industriele bushalte werken, anders gebruiken ze de bus nog niet)
Okay, helder.

Wat een luilakken zeg, ik fiets gewoon naar m'n werk. Maar goed, ik ga 't eens proberen dit weekend. Tnx!

Euh, je weet toevallig ook hoeveel vakjes een station bestrijkt? En een metrostation?

pi_8207247
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 04:19 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Mijn 2e stad: "Dynamite-City"

eerste ging overkop door een onbenullige lening van 5000 (knikkers?)

Dit zijn 2 screens van het begin

[afbeelding]

Met toen nog de burgemeester-woning als centrum (inmiddels vervangen door "the white house")

[afbeelding]

Zo istie nu.. 162.000 inwoners

[afbeelding]

Goed kijken dan zie je dat burgemeester-huis vervangen is, en dat er ipv dat pietluttige beeldje het vrijheidsbeeld staat

[afbeelding]

Wat zoom pics

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

subway overzicht

[afbeelding]

Ik had ook een legervliegbasis
die straaljagers zouden airshows moeten doen
Nooit een airshow gezien en er wou geen kip omheen wonen

[afbeelding]
[afbeelding]

Dussuhm airshow

als iemand iets ingezoomed wil zien hoor ik het wel

Ik ben niet echt onder de indruk.
Je planning is een beetje slecht op sommige plaatsen, en je subway is zo goed als waardeloos (1 lijn naar het werk rechtsboven), op dat stuk staat het dus compleet vast.

Ik ben net begonnen met m'n stad, ik zal dadelijk wel eventjes wat foto's plaatsten.
M'n stadje heeft nu zo'n 100,000 mensen.
Tot nu toe heb ik nog GEEN ENKEL vakje high-density.
Bijna alles wat ik heb geplaatst is medium-density (op de paar plaatsen met low-density na dan), ik heb nu een inkomen van 3000$ per jaar, zonder cheats.
Ik heb nog geen enkele mass-transit voorzieningen gebouwd.
Geen rail, geen bussen, geen subways, geen airports.
Alleen maar snelwegen, nergens staat het verkeer vast.
Zal dadelijk ook van m'n wegennet een foto plaatsen.

vrijdag 31 januari 2003 @ 17:05:03 #181
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8207480
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Frollo het volgende:

[..]

Euh, je weet toevallig ook hoeveel vakjes een station bestrijkt? En een metrostation?

Ik denk dat voor metro stations hetzelfde geldt. Voor treinen heb ik geen idee, maar ik denk dat het het dubbele (ong.) zal zijn. Maar dat is maar een gok
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 17:29:53 #182
24964 Frggl
»» »»
pi_8207935
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:16 schreef Frollo het volgende:

[..]

*meldt*

Een strand heeft een iets andere kleur dan het 'natuurlijke' zand, dus zie je de gewoon de overgang, ook onder water.
Bovendien is zo'n stukkie strand natuurlijk veels te smal. Onrealistisch. Meerdere stranden naast elkaar leggen is haast onmogelijk, of je moet ongelooflijk veel mazzel hebben met je kustlijnen.

O ja, en een strand haalt de land value omlaag. Je zou denken, mensen willen graag aan het strand wonen, maar nee hoor.

Het enige leuke eraan is dat er 's nachts vuurtjes verschijnen

Een strand haalt de value niet omlaag hoor:
quote:
Beach 50/10/80/10
De beach heeft een positief effect, en wel op commercial van 50 en residential 80 met radius van 10 tiles.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat die getallen betekenen, percentages ofzo .. iig zijn de waarden positief.
Dit komt btw uit de strategy guide, die los van het spel te koop is. Site heb ik 2 pages terug gegeven.

vrijdag 31 januari 2003 @ 17:58:37 #183
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8208383
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je planning is een beetje slecht op sommige plaatsen, en je subway is zo goed als waardeloos (1 lijn naar het werk rechtsboven), op dat stuk staat het dus compleet vast.

Ik ben net begonnen met m'n stad, ik zal dadelijk wel eventjes wat foto's plaatsten.
Bijna alles wat ik heb geplaatst is medium-density (op de paar plaatsen met low-density na dan), ik heb nu een inkomen van 3000$ per jaar, zonder cheats.

Nou laat dan maar eens zien hoe jij dat gedaan hebt, ben nu echt wel benieuwd.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 18:01:34 #184
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_8208419
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:47 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Ja

PLZ !
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 31 januari 2003 @ 19:06:26 #185
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_8209405
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 18:01 schreef JAM het volgende:

[..]

PLZ !

Je vroeg of niemand een link had. Niemand heeft een link, dus gaf ik ja op jouw vraag
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_8209903
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

jouw probleem
quote:
beter kijken maat.. ik heb namelijk zo goed als geen industrial in deze map al het werk is naast de deur
Totaal geen verkeeroponthoud
Heb gewoon wat met de subway zitten kloten vond het wel stoer om naast elke toeristische attractie een subway station te zetten for later use
quote:
100.000 is wat anders als 160.000
quote:
welke density je toewijst heeft geen enkele invloed op wat er gaat bouwen. Ik bouw altijd high omdat ik het geldverspilling vind om eerst low te doen en daarna te gaan upgraden.

Meerendeel van mijn gebouwen is nog steeds middeklasse op high density grond

quote:
laat zien dan die foto's
pi_8211799
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:29 schreef CRu5H0n3 het volgende:
[..]

beter kijken maat.. ik heb namelijk zo goed als geen industrial in deze map al het werk is naast de deur
Totaal geen verkeeroponthoud
Heb gewoon wat met de subway zitten kloten vond het wel stoer om naast elke toeristische attractie een subway station te zetten for later use

Dat bedoel ik dus ook, je hebt maar 1 connectie naar je buren, als je sims echt gebruik maken van de subway dan heb je daar dus een flink aantal mensen door dat gedeelte reizen, je subway wordt op dat stuk zo goed als waardeloos.
En aangezien het je enige verbinding is naar je werk heb je een probleem.
quote:
[..]

100.000 is wat anders als 160.000

En?? Ik heb ook al een stad gehad van 200.000, zonder cheaten. Vond die stad slecht aangepakt en heb hem met de grond gelijk gemaakt. Nu bouw ik op een ietwat andere methode, en plots heb ik zonder echt moeilijk te doen al 600.000 op de bank, nog geen "maand" in de min gezeten, verdien iedere maand minimaal 1000, maar zit vaker op de 2000.

Ik heb geen enkele vorm van Mass-transit, en toch heb ik geen enkele traffic problemen. Ik heb geeneens ordinances aan staan die de traffic omlaag halen.

quote:
[..]

welke density je toewijst heeft geen enkele invloed op wat er gaat bouwen.

Heeft wel degelijk invloed.
High density is gewoonweg NIET goed in de beginfase van je stad. Je krijgt op die manier snel problemen met dekking van scholen en ziekenhuizen. Alleen al het feit dat je met high-density op een 4x3 vakje zo'n 2000-3000 mensen kunt krijgen dan begrijp je dat de school die daarnaast ligt al redelijk vol raakt en je je budgetering voor education flink moet spekken om uberhaupt te zorgen dat je nog een 4-appel rating krijgt.
quote:
Ik bouw altijd high omdat ik het geldverspilling vind om eerst low te doen en daarna te gaan upgraden.
Dan ben je dom bezig.
Begin medium, aangezien je later in het spel problemen zal krijgen met overvolle scholen en ziekenhuizen als al het gebied eromheen high-density is. Ik kan het weten, want zelf dacht ik ook zo zoals jou, meteen alles high-density bouwen, maar met m'n nieuwe stad is het me duidelijk geworden dat als je eerst medium begint je veel meer controle hebt over wat er gebeurt.
quote:
Meerendeel van mijn gebouwen is nog steeds middeklasse op high density grond
Dat komt bij mijn stadje nog wel. Ik bouw eerst uit in de breedte en verdien geld als een maniak, dan begin ik met het wijzigen van gebieden van medium naar high, terwijl ik kijk of m'n scholen en ziekenhuizen het wel aankunnen.
quote:
[..]

laat zien dan die foto's

Tis niet veel, aangezien m'n webspace erg gelimiteerd is (Bedankt @home).
Maar het geeft je een indicatie van hoe ik bouw.
Ohja, m'n land is volledig plat en heeft een haast kaarsrechte kustlijn. Ik heb hiervoor gekozen omdat het de bedoeling is dat dit een metropolis wordt.

Stukje aanbouw, linksonder zie je m'n "highwealth zone" althans ik probeer ervoor te zorgen dat het highwealth wordt en het lukt best aardig.

Zelfde foto, maar dan zo'n 5 jaar later.

Het begin van m'n stadje. Ben rechtsonder begonnen, je ziet rechts nog duidelijk de arme arbeiderswijken, en die laat ik voorlopig zo, omdat de naastgelegen region een hoop werk voor hun verschaft (Ligt heel veel dirty industry)

Zelfde foto, tijdje later.
Compleet stuk nieuwbouw aangelegd, kosten, 200.000. (Snelwegen zijn duur)

Foto van de region.
Groot vlak is mijn stadje, vakje daaronder is m'n hightech-manufacturing industry terrein.
Vakje rechts van m'n stad is m'n dirty industries gebied.

Foto van een stukje strand
Heb zo'n hele strip bestaande uit 19 stranden, allemaal perfect op elkaar aansluitend.

Je ziet ook op m'n foto's dat ik volledig vertrouw op m'n snelwegen, zijn wel kostbaar, maar wanneer de stad echt groot begint te worden en ook de hoogte in schiet dan loont het zich om een goed werkende infastructuur te hebben.
Ik leg pas subways aan wanneer m'n wegen de verkeersdrukte niet meer aankunnen. En dat gaat nog lang duren.
M'n drinkwater is trouwens compleet pollution vrij

vrijdag 31 januari 2003 @ 21:54:53 #188
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8212623
Ik zie helaas alleen maar rode kruisjes, refragmental Jammer, had het graag willen zien.
pi_8212715
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 21:54 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik zie helaas alleen maar rode kruisjes, refragmental Jammer, had het graag willen zien.
Jah, @home is aan het kutten
Zelfs m'n webicoon doet het niet en die is maar 4kb.

De foto's zijn zelf van mindere kwaliteit helaas, ik moest de kwaliteit omlaag halen om ruimte te besparen.
M'n stadje stelt nu trouwens nog niet echt veel voor, ben pas sinds eergisteren eraan begonnen.

pi_8214369
geen zin om het hele stuk weer te quoten

klopt subways gaan niet naar mn buursteden
en degene die er wel naartoe gaat wordt niet gebruikt

geen nut mn buren hebben nl ook geen subway.. kunnen ze niet betalen

maar nogmaals ik heb geen verkeersprobleem alles gaat prima
ook geen ziekenhuis of schoolprobleem

als je vanaf het begin HD bouwt wil dat niet zeggen dat alles gelijk de lucht ingaat.. zolang je maar ruimte toe blijft wijzen blijft alles gewoon aan de grond (hetzelfde als jouw MD) pas als ze nergens meer kunnen bouwen gaat het de lucht in (en dat is het punt waar jij dan gaat upgraden)

pi_8214990
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:29 schreef CRu5H0n3 het volgende:
geen zin om het hele stuk weer te quoten

klopt subways gaan niet naar mn buursteden
en degene die er wel naartoe gaat wordt niet gebruikt

geen nut mn buren hebben nl ook geen subway.. kunnen ze niet betalen

maar nogmaals ik heb geen verkeersprobleem alles gaat prima
ook geen ziekenhuis of schoolprobleem

als je vanaf het begin HD bouwt wil dat niet zeggen dat alles gelijk de lucht ingaat.. zolang je maar ruimte toe blijft wijzen blijft alles gewoon aan de grond (hetzelfde als jouw MD) pas als ze nergens meer kunnen bouwen gaat het de lucht in (en dat is het punt waar jij dan gaat upgraden)

Dat is inderdaad zo, maar ik upgrade nog niet voordat ik m'n hele map vol heb gebouwd, dan pas ga ik de hoogte in.

Alleen het rotte is nu, SC4 is nu dermate traag dat het onspeelbaar wordt.
Ik heb een Athlon 1900+, 256mb DDR geheugen, Geforce4 en een gloednieuwe geluidskaart... en nog is het spel retetraag bij grotere maps.

pi_8216531
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 00:19 schreef Refragmental het volgende:
Alleen het rotte is nu, SC4 is nu dermate traag dat het onspeelbaar wordt.
Ik heb een Athlon 1900+, 256mb DDR geheugen, Geforce4 en een gloednieuwe geluidskaart... en nog is het spel retetraag bij grotere maps.
P4 2,2ghz / Gayforce 2 en nergens last van
pi_8221891
Ik heb iets van 5 regio's (Res Island, Res Noord, zuid oost en west). Res zuid is op dit moment de grootste (42000), daarna Res oost (iets van 30000) end an de rest. Totaal: 95000.

Alleen ik heb het idee dat de stad niet meer echt voluit groeit. Iemand ideeen om een stad te laten groeien?

Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
pi_8221958
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 02:26 schreef CRu5H0n3 het volgende:

[..]

P4 2,2ghz / Gayforce 2 en nergens last van

Ook niet als je zo'n grote map van 4x4 al half hebt volgebouwd?
pi_8222251
eyz ik heb hem ( YES!) alleen hoe krijg ik mensen met meer $ naar mijn stad??
why does love feel as good as love?
pi_8223342
Krijg je vooral later pas. Laat de mensen goed studeren (veel scholen), bouw veel commerciele bedrijven (high) en maak gebruik van veel faciliteiten om rijken aan te trekken. Denk aan groenvoorziening, lage belasting, ziekenhuis in de buurt, enz...
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
  zondag 2 februari 2003 @ 00:31:58 #197
24964 Frggl
»» »»
pi_8229896
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
pi_8232958
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:31 schreef Frggl het volgende:
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
Is inderdaad heel lelijk, maar mijn doel is dan natuurlijk ook niet de schoonheid, maar m'n doel is om m'n stad zo groot mogelijk te krijgen, en dat lukt alleen als je vanaf het begin alles hebt geplanned.
Als dit me lukt zal ik beginnen aan een klein dorpje die er zo natuurgetrouw mogelijk uitziet, INC omliggende farmlands.
pi_8232984
Ik ben niet de enige die tot snachts doorspeelt merk ik

Mijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding

Where facts are few, experts are many.
pi_8233352
quote:
Op zondag 2 februari 2003 05:03 schreef Atreidez het volgende:
Mijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding

[afbeelding]

Haha, cool plaatje. Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe de brandweer een brand blust: Ze staan op de weg en richten rustig een straal water over een stel gebouwen om het in brandstaande gebouw te blussen.

En ik heb het vermoeden dat jouw probleem inderdaad kan worden opgelost door de funding omhoog te gooien.

And there was much rejoicing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')