Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen, ik bouwde zo snel dat ik in 2 jaar al 8000 inwoners had
En meteen voorzieningen als grote brandweer en groot politiebureau en mooie parken, ja ja zo gaat het goed vanmiddag ff screenies plaatsen.
Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing .
quote:Grappig, mijn advies was juist: rustig aan beginnen. Lukt ook
Op maandag 27 januari 2003 09:56 schreef Dezz het volgende:
Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen
Voor de nieuwkomers: Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Wat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.
Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt
quote:Precies zoals ik het doe
Op maandag 27 januari 2003 10:07 schreef MrTorture het volgende:
Ik bouwde te snel, ging bijna over mijn nekWat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt
Voor de rest loopt het al aardig. (Ik speel nu die geimporteerde map van Amsterdam en omgeving).
quote:Om de luchtvervuiling in je residential area's te verminderen kan je het carpoolen stimuleren (bij city ordnances). Kost wel erg veel als je veel wegen hebt, maar scheelt veel!
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing
.
quote:BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing
.
quote:maar neemt dat dan niet het gevaar op brand toe als je allemaal bomen er rond zet???
Op maandag 27 januari 2003 11:14 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:[..]
BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
quote:Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Op maandag 27 januari 2003 09:39 schreef Frollo in het vorige SimCity 4 topic het volgende:
Wel jammer dat door het realisme de humor een beetje is achtergebleven; ik heb nog geen llama gezien. Maar voor de rest is het absoluut een topspel.
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen. Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
quote:Will Wright heeft geloof ik geneens meegeholpen eraan. Tenminste dat lijkt me als ik de credits in het boekje zo zie.
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
Ik heb hem Zaterdag gekocht maar nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen. Wel heel even gespeeld en het voelt best goed aan. Maar veel nieuwe opties heb ik nog niet ontdekt tegenover SC3000. Maar goed, ms ontdek ik ze nog wel. Ben iig tevreden over mijn aankoop.
Amsterdam lijkt me wel een leuke
alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.
http://people.zeelandnet.nl/deschuur/images/aagtekerke/000604-008.jpeg
quote:De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
martijn
quote:Begraafplaats houd bij hoeveel graven er verwisseld zijn
Op maandag 27 januari 2003 13:27 schreef Tweek het volgende:[..]
De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Je eigen huis houdt bij hoeveel mensen ongewild in je huis komen, leger basis houdt bij hoeveel aardappels er geschilt zijn, gevangenis houdt aantal nummerborden bij. City hall heeft records lost, je hebt er nog een die meters rode tape bij houdt. Eigenlijk alle speciale dingen hebben wel wat.
quote:Ik zal het je nóg straffer vertellen...
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Eigenlijk was het puur toeval. Het was toevallig nacht (na 0:00) toen ik de begraafplaats neerpootte, en stom toevallig moest ik meteen daarna vlak in de buurt maximaal inzoomen. En toen zag ik ze: een menigte zombies, waarvan de aanvoerder een oranje jack aanhad, die van de overkant van de straat naar het kerkhof schuifelden!
This is thriller... Oooh yeah...
Ik heb later nog wel eens gekeken, maar geen Michael Jackson meer gezien. Wel 'gewone' zombies, en alleen na middernacht.
Ik neem mijn eerdere opmerking over 'gebrek aan humor' dus volledig terug!
quote:Ja idd daar heb je toch wel gelijk in.
Op maandag 27 januari 2003 12:44 schreef trance_fan het volgende:
amsterdam is moeilijk.alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.
Oh ja de A2 ook
quote:Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
Op maandag 27 januari 2003 15:28 schreef Frollo het volgende:
This is thriller... Oooh yeah...
quote:Denk het
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:[..]
Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
quote:Ik zal vannacht eens kijken...
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:[..]
Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
quote:Geen idee. Ze komen iig tussen 0:00 en 1:00 (speltijd bedoel ik dus hè; controleer de tijd door de muispijl op de speldatum te hooveren).
Op maandag 27 januari 2003 16:40 schreef DJKoster het volgende:
Hoelang blijven ze rondspoken?
Verder is het zeker de moeite waard geweest om het te kopen
quote:Na een paar keer opnieuw oefenen weet je een beetje waar je geld aan moet uitgeven...
Op maandag 27 januari 2003 17:06 schreef Anthraxx het volgende:
Is het iemand al gelukt om uberhaupt winst te maken? De drie steden die ik had zijn alle 3 failliet gegaan door een burgemeester die teveel uitgaf![]()
Verder is het zeker de moeite waard geweest om het te kopen
Blijven oefenen dus
quote:He, zou je ff willen kijken hoe groot jouw grootste gebouw is qua afmetingen. Ik maak namelijk blokken van 4 bij 10. Nu heb ook niet meer het gezeik dat ze er niet meer bij kunnnen bouwen. Maar als er gebouwen zijn van 4*6 ofzo moet ik ze toch maar gaan vergroten. Anders staan al die grote gebouwen de zelfde richting op. Maarja als ik blokken van 6*10 of 8*10 maak krijg ik alsnog gezeik dat ze daar niet kunnen bouwen. En ik wil niet van die klote tussen weggetjes.
Op maandag 27 januari 2003 10:07 schreef MrTorture het volgende:
Ik bouwde te snel, ging bijna over mijn nekWat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt
quote:Mij is het ook totaal nog niet gelukt
Op maandag 27 januari 2003 17:06 schreef Anthraxx het volgende:
Is het iemand al gelukt om uberhaupt winst te maken? De drie steden die ik had zijn alle 3 failliet gegaan door een burgemeester die teveel uitgaf![]()
Verder is het zeker de moeite waard geweest om het te kopen
p.s. weet iemand trouwens wat al die zwarte plekjes zijn op de weg. Het lijken wel olie vlekken of zo of gaten in de weg. Me maintenance staan wel op normaal gewoon
quote:Schermcalibratie? Moest m'n scherm ook aanpassen toen ik het spel voor het eerst opstartte.
Op maandag 27 januari 2003 18:06 schreef DJKoster het volgende:
SimCity opent bij mij niet goed meer...
Het scherm is 1,5 cm. na boven verschoven
Her-install werkt niet..
quote:Naar mijn weten wel? Het is een gewone straat, dus geen (duurdere) weg.
Op maandag 27 januari 2003 09:43 schreef Frollo het volgende:[..]
Dom antwoord misschien, maarre... ligt de landfill wel aan een weg?
quote:Heel rustig beginnen, de belasting een paar tienden procent hoger doen bij de woonhuizen, hetzelfde bij agrarische industrie, terwijl je ondertussen genoeg zones bouwt. Van alle voorzieningen de laagste nemen (windmolens, watertoren) en zo lang mogelijk wachten met de eerste school, brandweer en politie.
Op maandag 27 januari 2003 17:06 schreef Anthraxx het volgende:
Is het iemand al gelukt om uberhaupt winst te maken? De drie steden die ik had zijn alle 3 failliet gegaan door een burgemeester die teveel uitgaf![]()
Verder is het zeker de moeite waard geweest om het te kopen
quote:meer geld besteden aan wegen
Op maandag 27 januari 2003 21:16 schreef trance40 het volgende:
Damn mensen hoe kom ik hier vanafal die zwarte plekken over me wegen. Ik heb het over al me wegen behalve me snelwegen.
En dat zorgt er volgens mij voor dat me population niet meer omhoog gaat.
quote:Nog meer
Op maandag 27 januari 2003 21:18 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
meer geld besteden aan wegen
quote:Hmm, da's inderdaad wel grappig. En met wat Tweek op de eerste pagina al postte, lijkt het erop alsof er toch nog wel wat humor in het spel zit.Ik neem dus ook mijn woorden maar terug.
Op maandag 27 januari 2003 15:28 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik neem mijn eerdere opmerking over 'gebrek aan humor' dus volledig terug!
En toch vond ik de krantenartikelen in SC2000 grappiger dan berichten die nu op dat telexachtige ding verschijnen
quote:Dat hele Ryan Apartments is maar 3x4
Op maandag 27 januari 2003 18:00 schreef The.PhantoM het volgende:
He, zou je ff willen kijken hoe groot jouw grootste gebouw is qua afmetingen.
quote:sta je niet toevallig in het rood?
Op maandag 27 januari 2003 21:16 schreef trance40 het volgende:
Damn mensen hoe kom ik hier vanafal die zwarte plekken over me wegen. Ik heb het over al me wegen behalve me snelwegen.
En dat zorgt er volgens mij voor dat me population niet meer omhoog gaat.
Schijn me te herinneren dat ik ook zoiets had (alleen dan meer in de zorgsector). Tot een bepaald bedrag kan je rood staan en dat alles nog gewoon goed gaat. Daarna is er gewoon geen geld meer en kan je je wegen niet meer onderhouden.
Ik weet zelf ook niet precies hoe het zit, vandaar ook die rare uitleg. Maar probeer maandelijks winst te draaien, desnoods taxes op 12% ofzo
En als je niet rood staat weet ik het ook niet meer
quote:Nee ik stond niet in het rood nee
Op maandag 27 januari 2003 21:54 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
sta je niet toevallig in het rood?
Schijn me te herinneren dat ik ook zoiets had (alleen dan meer in de zorgsector). Tot een bepaald bedrag kan je rood staan en dat alles nog gewoon goed gaat. Daarna is er gewoon geen geld meer en kan je je wegen niet meer onderhouden.
Ik weet zelf ook niet precies hoe het zit, vandaar ook die rare uitleg. Maar probeer maandelijks winst te draaien, desnoods taxes op 12% ofzo
En als je niet rood staat weet ik het ook niet meer
Ook 3x4 maar lager dan dat Ryan gebouw
quote:Jah
Op maandag 27 januari 2003 15:28 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik zal het je nóg straffer vertellen...
Eigenlijk was het puur toeval. Het was toevallig nacht (na 0:00) toen ik de begraafplaats neerpootte, en stom toevallig moest ik meteen daarna vlak in de buurt maximaal inzoomen. En toen zag ik ze: een menigte zombies, waarvan de aanvoerder een oranje jack aanhad, die van de overkant van de straat naar het kerkhof schuifelden!
This is thriller... Oooh yeah...
Ik heb later nog wel eens gekeken, maar geen Michael Jackson meer gezien. Wel 'gewone' zombies, en alleen na middernacht.
Ik neem mijn eerdere opmerking over 'gebrek aan humor' dus volledig terug!
volgens mij was dit in voorgaande versies van simcity wel anders..
quote:PICS
Op maandag 27 januari 2003 23:01 schreef appelsientje het volgende:[..]
Jah
![]()
ik heb het gezien echt grappig was het
quote:Ik zet er al veel neer, dan maar HEEL VEEL.
Op maandag 27 januari 2003 11:14 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:[..]
BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
Maar met name een industrieel gebied is irri, ik bouw alleen Gas centrales of Wind in het begin.
quote:Waarom vondt je die tegen vallen dan?
Op maandag 27 januari 2003 23:17 schreef inkie1010 het volgende:
Morgen ga ik Simcity 4 kopen!!! Ik kan niet wachten!!
Vond 3000 enorm tegenvallen dus hoop dat ik deze keer niet teleurgesteld wordt!
Misschien wel makelijk om te weten dat het prinicipe van het spel niet is veranderd. De layout is een beetje gelijk aan dat van de sims en grafisch is het wat hoger. En het is 10keer moelijker maar voor de rest is het praktisch het zelfde.
quote:Ja het spelprincipe stond me ook niet tegen hoor, maar ja ik weet niet precies... ik bleef sc2000 liever spelen.. Maar wat ik tot nu toe van Simcity 4 heb gezien ziet er goed uit, en er zijn allerlei nieuwe kleine dingetjes en hoe meer kleine dingetjes hoe leuker! Sc3000 was ook erg makkelijk.
Op maandag 27 januari 2003 23:19 schreef trance40 het volgende:[..]
Waarom vondt je die tegen vallen dan?
Misschien wel makelijk om te weten dat het prinicipe van het spel niet is veranderd. De layout is een beetje gelijk aan dat van de sims en grafisch is het wat hoger. En het is 10keer moelijker
maar voor de rest is het praktisch het zelfde.
quote:Hmm dan kan deze simcity je idd iets meer bieden. Er zitten wel flink kleine dingentjes in. Van een zombie
Op maandag 27 januari 2003 23:22 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Ja het spelprincipe stond me ook niet tegen hoor, maar ja ik weet niet precies... ik bleef sc2000 liever spelen.. Maar wat ik tot nu toe van Simcity 4 heb gezien ziet er goed uit, en er zijn allerlei nieuwe kleine dingetjes en hoe meer kleine dingetjes hoe leuker! Sc3000 was ook erg makkelijk.
quote:Opgelost, op de een of andere manier opende hij in een venster
Op maandag 27 januari 2003 18:06 schreef DJKoster het volgende:
SimCity opent bij mij niet goed meer...
Het scherm is 1,5 cm. na boven verschoven
Her-install werkt niet..
--
Zombie's
--
?
quote:Hardware
Op dinsdag 28 januari 2003 02:17 schreef DJKoster het volgende:
quote:Nou nee.
Op dinsdag 28 januari 2003 03:42 schreef DJKoster het volgende:
Leuk
Nog iets beter zoeken dus naar grappige dingskes
quote:Weet niet of je deze al hebt gezien. De buurt gaat achteruit
Op dinsdag 28 januari 2003 09:33 schreef Frollo het volgende:[..]
Nou nee.
Een newspaper vending machine is gewoon een krantenautomaat. Die zie je op elke straathoek in steden als Londen en Parijs.Nog iets beter zoeken dus naar grappige dingskes
quote:Dit gaat nergens over
Op dinsdag 28 januari 2003 10:12 schreef Atreidez het volgende:[..]
Weet niet of je deze al hebt gezien. De buurt gaat achteruit
quote:Zooow, wat een groot lijk! Zo groot als een voetbaldoel!
Op dinsdag 28 januari 2003 10:12 schreef Atreidez het volgende:
Weet niet of je deze al hebt gezien. De buurt gaat achteruit
Maar nog niet gezien, nee. Kewl wel
How do I perform the God Mode cheat code?
If youve made a city, you cant go back to your pre-city God Mode Terraform Tools. In order to somewhat get around this problem you need to use a cheat code. While in Mayor or MySim Mode, hold [CTRL][ALT][SHIFT] and continue by clicking the God Mode button.
The tools provided will not be the post-establishment tools, but will revert back to your pre-city tools. These tools will stay this way as long as you keep in God Mode, but any attempt to move on will return everything back to normal.
Maar ik heb nu 2 steden en allebei draaien ze nu per maand ¤ 1000,- winst (ongeveer) langzaam maar zeker bouw ik nu verder uit.
Alleen wat is zo'n snelweg duur.
Maar hij gaat lekker
Ik ben ook zo'n goede burgermeester
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 13:06 schreef appelsientje het volgende:
allebei draaien ze nu per maand ¤ 1000,- winst (ongeveer)
Ik denk dat ik het eens op de minimale tour gooi. Alleen zones, geen enkele voorziening die niet strict noodzakelijk is... De mensen houden van mij, maar mijn advisors niet zo
quote:Ik zat op 37.000, dus het moet lukken
Op dinsdag 28 januari 2003 13:40 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Lijkt wel of dat het op een of andere manier onmogelijk is om boven de 25.000 uit te komenMaar ik blijf stug volhouden. Het zal en moet lukken
Het spel had inderdaad wel iets eenvoudiger gekund, straks word ik nog wanhopig
quote:Jawel, in simcity 3000 was het vrij makkelijk tot zover ik het me herinner. Ze hebben het alleen aanzienlijk moeilijker gemaakt in dit deel
Op dinsdag 28 januari 2003 13:56 schreef Lortnoc het volgende:
Ik heb sc 4 niet...maar voor de mensen die geen winst kunnen maken? Konden jullie dat wél in 2000 en 3000?
quote:Het schijnt alleen te gebeuren op/rond haloween! (net als vuurwerk rond oud en nieuw)
Op maandag 27 januari 2003 16:57 schreef Frollo het volgende:[..]
Geen idee. Ze komen iig tussen 0:00 en 1:00 (speltijd bedoel ik dus hè; controleer de tijd door de muispijl op de speldatum te hooveren).
Als het goed is, en je hebt maximaal ingezoomd, dan zie je zombies met de armen vooruitgestoken op het kerkhof rondsjokken
Michael Jackson als zombie heb ik alleen gezien meteen nadat ik de begraafplaats neerplantte. Of ie nog terugkomt, weet ik niet.
quote:4th of July misschien
Op dinsdag 28 januari 2003 14:58 schreef MrTorture het volgende:
Naast oud en nieuw krijg je ergens anders in het jaar nog een keer vuurwerk... Wanneer en waarom?
quote:Whow, idd mazzel ja.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:57 schreef dtale het volgende:
Het schijnt alleen te gebeuren op/rond haloween! (net als vuurwerk rond oud en nieuw)
Dus je heb echt mazzel gehad met het zien van dit stukje hehehe
Is er al een site waar je dat soort dingen kunt opzoeken/posten?
quote:Gewoon de forums rond zoeken op de simcity site en bij simcitycentral.net (ik dacht .net)
Op dinsdag 28 januari 2003 15:00 schreef Frollo het volgende:[..]
Whow, idd mazzel ja.
Is er al een site waar je dat soort dingen kunt opzoeken/posten?
Die vuile wegen met die zwarte plekken komt dacht ik oa door vervuiling en niet alleen je onderhoud aan de wegen, ik heb op een gegeven moment een dumpsite gebouwd en toen ik het budget verkrapten kreeg ik die vlekken, na verhogen van budget was ik het kwijt (die vlekken).
misschien is dat het dus !?
quote:Nou ik bouw altijd voorzieningen erbij. dus een clinic en basisschool, meer niet. Die plaats ik in het midden en bouw mijn (begin)stad er omheen, werkt altijd (bij mij dan
Op dinsdag 28 januari 2003 13:14 schreef MrTorture het volgende:[..]
knap hoorIk denk dat ik het eens op de minimale tour gooi. Alleen zones, geen enkele voorziening die niet strict noodzakelijk is... De mensen houden van mij, maar mijn advisors niet zo
Alleen het spel hapert ontzettend, en m'n geluidskaart is nu naar de klote, heb er een nieuwe ingezet, de SB Audigy 1394 OEM. Nu wil het spel NIET meer opstarten
Meer mensen met dit probleem? En is er een oplossing?
quote:een bosje
Op dinsdag 28 januari 2003 18:43 schreef Dezz het volgende:
Wat ziet Dezz hier rondlopen
Als je zombies bedoelt... ik zie ze niet
quote:Het schijnt dat je tussen 0:00 en 1:00 of 1:00 en 2:00 daar zombies over de openbare weg ziet lopen
Op dinsdag 28 januari 2003 18:43 schreef Dezz het volgende:
Wat ziet Dezz hier rondlopen
En het schijnt dat je een soort Michael Jackson ziet wanneer je 'm net gebouwd hebt...
( zoiets stond tenminste @ GoT )
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:06 schreef Speed24 het volgende:[..]
Het schijnt dat je tussen 0:00 en 1:00 of 1:00 en 2:00 daar zombies over de openbare weg ziet lopen
* DJKoster wacht op Buffy die vervolgens alle zombie's/etc. afmaakt..
Ik had het rioleringssysteem heel mooi uitgemeten zodat er geen overlap was tussen de buizen. Maar plotseling hebben die buizen veel minder bereik, waardoor er dus aan weerskanten van die pijp een rijtje gebouwen zonder water komt te zitten.
Ik dacht het te kunnen oplossen door er nog een watertoren bij te plaatsen, maar dat werkte ook niet. Moet ik nu het budget voor buizen wat opkrikken of is er nog een andere oplossing hiervoor?
quote:Je zult ze helaas moeten laten overlappen, aangezien het bereik van de buizen afneemt naarmate er meer water wordt gebruikt en de voorraad slinkt, bouw wat meer waterpompen en bezuinig NOOIT op watervoorzieningen.
Op dinsdag 28 januari 2003 19:22 schreef SuperSiem het volgende:
Ik had tot vanavond wegens tijdgebrek nog niet echt lang met een stad kunnen doorspelen, maar nu had ik ff tijd en en heb een mooie stad gebouwd.Ik had het rioleringssysteem heel mooi uitgemeten zodat er geen overlap was tussen de buizen. Maar plotseling hebben die buizen veel minder bereik, waardoor er dus aan weerskanten van die pijp een rijtje gebouwen zonder water komt te zitten.
Ik dacht het te kunnen oplossen door er nog een watertoren bij te plaatsen, maar dat werkte ook niet. Moet ik nu het budget voor buizen wat opkrikken of is er nog een andere oplossing hiervoor?
M'n probleem is trouwens opgelost.
Ik had tegelijkertijd een videokaart driver update gedaan, heb een wat oudere driver gedraaid (Detonator 41.09) en nu doet ie het wel. Deze driver wordt ook het meeste aangeraden voor mensen met opstartproblemen.
quote:Ik had dit ook een paar keer, en toen hielp een watertorentje wel... (wel opletten dat die toren ook aan het buizenstelsel vast zit
Op dinsdag 28 januari 2003 19:22 schreef SuperSiem het volgende:
Ik had tot vanavond wegens tijdgebrek nog niet echt lang met een stad kunnen doorspelen, maar nu had ik ff tijd en en heb een mooie stad gebouwd.Ik had het rioleringssysteem heel mooi uitgemeten zodat er geen overlap was tussen de buizen. Maar plotseling hebben die buizen veel minder bereik, waardoor er dus aan weerskanten van die pijp een rijtje gebouwen zonder water komt te zitten.
Ik dacht het te kunnen oplossen door er nog een watertoren bij te plaatsen, maar dat werkte ook niet. Moet ik nu het budget voor buizen wat opkrikken of is er nog een andere oplossing hiervoor?
Misschien kan je een pomp overwegen, is wat duurder maar veel effectiever.
Edit: oplossing was al gegeven
quote:En dat ie ook aangesloten is op het energie netwerk
Op dinsdag 28 januari 2003 19:36 schreef Vanquish het volgende:[..]
Ik had dit ook een paar keer, en toen hielp een watertorentje wel... (wel opletten dat die toren ook aan het buizenstelsel vast zit
)
Heel vreemd, zitten redelijk wat low-wealth mensen zonder werk, en toch is er nog vraag naar low-wealth residential zones?
Hier m'n stadje:
quote:thnx m8. Er zijn geen gebouwen die groter zijn dan 3*4? Ook geen commercial buildings?
Op maandag 27 januari 2003 22:31 schreef MrTorture het volgende:Concrete Manor 1565 mensen
da's nie weinig.
Ook 3x4 maar lager dan dat Ryan gebouw
quote:Decommision zones (ofzo). Het onderste vakje, onder Dense Industrial (geldt ook voor residential en commercial). Daar krijg je ze wel mee weg, alleen zit je dan denk ik ineens zonder banen voor je iets lager opgeleide sims
Op woensdag 29 januari 2003 08:00 schreef MrTorture het volgende:
Je krijgt die vraag zodra je hoger opgeleide sims hebt. Je bouwt door industrie aan te leggen in een wat schoner gebied, dus niet tussen al die rokende schoorstenen. Hoe je precies die vervuilers wegjaagt weet ik nog niet
maar moet je ze echt weghalen dan
quote:Je kan de clean air act activeren, daar krijg je die vervuilende zooi wel mee weg.
Op woensdag 29 januari 2003 08:00 schreef MrTorture het volgende:
Je krijgt die vraag zodra je hoger opgeleide sims hebt. Je bouwt door industrie aan te leggen in een wat schoner gebied, dus niet tussen al die rokende schoorstenen. Hoe je precies die vervuilers wegjaagt weet ik nog niet
quote:Nee, staat aan
Op woensdag 29 januari 2003 10:18 schreef Vanquish het volgende:[..]
Je kan de clean air act activeren, daar krijg je die vervuilende zooi wel mee weg.
quote:Op een ander forum gelezen, maar kan de thread niet meer vinden. Daar had iemand de $ industrie belasting op het hoogste gezet en de andere wat lager en met de ordiances erbij kregen ze dirty industry dus wel weg.. Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar je moet ze op de 1 of andere manier verjagen met de belastingen en ordiances
Op woensdag 29 januari 2003 10:19 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nee, staat aan
Mijn industrie is één grote rookpluim
quote:Klinkt leuk
Op woensdag 29 januari 2003 10:58 schreef Atreidez het volgende:
maar je moet ze op de 1 of andere manier verjagen met de belastingen en ordiances
quote:Netjes
Op dinsdag 28 januari 2003 22:56 schreef Frggl het volgende:
Kan het niet laten, ben zo trots op m'n eerste echte wolkenkrabber (nou ja, ze kunnen nog veel groter geloof ik, maar goed)
quote:Jups , heb het zelf geprobeerd en inderdaad als je de belasting voor hightech op een mooi getal zet en zorgt dat de $-I belasting hoog staat, krijg je eerst lekker veel geld (van de $) en daarna pakken ze hun biezen en kan je high tech industrie intrekken (mits de grond "duur" genoeg is). Kijk goed in je maps waar hightech graag wil zitten... wil ook helpen
Op woensdag 29 januari 2003 10:58 schreef Atreidez het volgende:[..]
Op een ander forum gelezen, maar kan de thread niet meer vinden. Daar had iemand de $ industrie belasting op het hoogste gezet en de andere wat lager en met de ordiances erbij kregen ze dirty industry dus wel weg.. Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar je moet ze op de 1 of andere manier verjagen met de belastingen en ordiances
quote:Ryans appartment, daar heb ik er een stuk of 10 van in m'n stad staan, en is inderdaad nog 1 van de kleinere wolkenkrabbers.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:56 schreef Frggl het volgende:
Kan het niet laten, ben zo trots op m'n eerste echte wolkenkrabber (nou ja, ze kunnen nog veel groter geloof ik, maar goed)
Ik zal zometeen ook een screenie maken van mijn stadje.
Edit:
Tering zeg, m'n screenshots zijn 1,5mb per stuk.
Die ga ik dus mooi niet uploaden
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 29-01-2003 12:42]
quote:Tuurlijk wel, gewoon ff naar paint en er weer een .jpg van maken. Dan zijn ze stukken kleiner. Ook al is het al een .jpg als je het dan nog een keer opslaat als .jpg wordt ie echt kleiner, natuurlijk gaat de kwaliteit wel wat omlaag maar ja
Op woensdag 29 januari 2003 12:15 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ryans appartment, daar heb ik er een stuk of 10 van in m'n stad staan, en is inderdaad nog 1 van de kleinere wolkenkrabbers.
Ik zal zometeen ook een screenie maken van mijn stadje.
Edit:
Tering zeg, m'n screenshots zijn 1,5mb per stuk.
Die ga ik dus mooi niet uploaden
quote:Waar kan je dat zien in je maps dan?
Op woensdag 29 januari 2003 11:59 schreef dtale het volgende:[..]
Jups , heb het zelf geprobeerd en inderdaad als je de belasting voor hightech op een mooi getal zet en zorgt dat de $-I belasting hoog staat, krijg je eerst lekker veel geld (van de $) en daarna pakken ze hun biezen en kan je high tech industrie intrekken (mits de grond "duur" genoeg is). Kijk goed in je maps waar hightech graag wil zitten... wil ook helpen
quote:Nog maar een stuk of 45.000, dan komen ze al. Heb er nu al een stuk meer.
Op woensdag 29 januari 2003 11:04 schreef appelsientje het volgende:[..]
Netjes
hoeveel mensen heb jij in die stad wonen ?? volgens mij komen die wolkenkrabbers pas na een x aantal inwoners, die ik dus helaas nog niet bereikt heb
Ik ben nu opnieuw begonnen, en ben met regions aan het werken: een stad voor industrie, afval en power, en de andere voor residential, commercial en water. Gaat echt heel goed, groeit als kool! Wel veel verbindingen maken tussen de steden, anders wordt de traffic enorm hoog. Maar ik heb nu dus nauwelijks pollution in m'n schone stad.
quote:Volgens mij heeft dat vooral te maken met de commute time, de tijd die het mensen kost naar hun werk te komen. Als je een enorm gebied hebt met alleen maar residential moeten mensen ver rijden, en willen ze daar niet (meer) wonen. Als je daar wat commercial of high tech industry tussen gooit weer wel.
Op woensdag 29 januari 2003 12:49 schreef Vanquish het volgende:[..]
Ik vind dat desirability schema niet echt handig, alles is even desirable, maar op de ene plek gaan ze wel als een gek huisjes bouwen, terwijl de andere plek jarenlang onbebouwd blijft...
quote:Kijk dat wil ik nou ook proberen, moet je dan gewoon je ene map vol gooien met industrie en dan de andere met residentals enz. en meer niet??? oke misschien nog ff een snel weg er tussen door
Op woensdag 29 januari 2003 12:53 schreef Frggl het volgende:[..]
Nog maar een stuk of 45.000, dan komen ze al. Heb er nu al een stuk meer.
Ik ben nu opnieuw begonnen, en ben met regions aan het werken: een stad voor industrie, afval en power, en de andere voor residential, commercial en water. Gaat echt heel goed, groeit als kool! Wel veel verbindingen maken tussen de steden, anders wordt de traffic enorm hoog. Maar ik heb nu dus nauwelijks pollution in m'n schone stad.
Het is echt verslavend het spel
quote:Voor zover ik weet moet je op 1 drukken, en dan iets bouwen om geld te krijgen. Let op!!!! GEEN bomen bouwen, die kosten je een godsvermogen en je bent dan zo in het rood.
Op woensdag 29 januari 2003 14:33 schreef timostanovic het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik heb die trainer gedownload (Deviance) en heb hem in de Apps-map geplaatst en de game start, maar hoe krijg ik dan geld? Kan iemand een duidelijke uitleg geven??
Of het 1 of F1 is weet ik niet helemaal zeker
quote:Toch is het zonder leuker hoor, maja, das mijn mening
Op woensdag 29 januari 2003 16:36 schreef timostanovic het volgende:
Ke bedankt! Zal kijken of ik er iets mee kan.
Op het gooien van een taart. Het is alleen niet zo goed te zien... Je kan met CTRL-X en dan sizeof <1-100> uitvergroten, maar dan wordt alles onwijs korrellig
k Heb wel een nieuw probleem: werkloosheid
quote:$ industry belasting op 14,5 gezet zonder dat ze andere werkmogelijkheden hebben
Op donderdag 30 januari 2003 10:24 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb in 1 klap fileprobleem en luchtvervuiling opgelostk Heb wel een nieuw probleem: werkloosheid
quote:Nou, de rest moet nog bouwen.... Mijn industriegebied is mooi schoon nu
Op donderdag 30 januari 2003 10:44 schreef Atreidez het volgende:[..]
$ industry belasting op 14,5 gezet zonder dat ze andere werkmogelijkheden hebben
Ik werk nu veel met neighbour-connections, daarom zie je in 1 stad (Aquasky) alleen residential, commercial en High Tech Industry, en in de andere (Terratec) alleen Dirty Industry, wat commercial op de weg naar Aquasky en wat low-$ residential.
Al m'n power wek ik op met de ranzigste plants in Terratec, en die verkoopt Terratec dus aan Aquasky. Aquasky verkoopt op zijn beurt weer water, en betaalt om z'n afval aan Terratec kwijt te kunnen.
Een deel van de region, met de 2 steden:
Aquasky (zoals je kunt zien gaat het op het moment ff minder, veel high-wealth residential apartments zijn medium-wealth geworden):
Een paar mooie plaatjes van gegoede wijken
High Tech Industry:
M'n college, mooi maar niet effectief geplaatst:
Advanced Research Center:
Vreemde verschijnselen in de buurt van dat ARC:
Terratec ( ranzig maar wel handig
):
Ik heb trouwens ergens iets gelezen wat mij erg heeft geholpen over het gebruik van spoorwegen. Je station waar mensen die gaan werken aankomen moet goeie doorvoer mogelijkheden hebben anders gaan de mensen er niet werken. Daarvoor moet je bushaltes plaatsen om de 6-8 (!) tiles.. Verder willen ze niet lopen. Ik had er dus altijd een stuk of 30 of 40 tussen dus dat werkte voor geen meter en nu gaan ze wel massaal met het openbaar vervoer
Gave stad trouwens, Frggl!
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 30-01-2003 14:04]
Je moet de eerste paarduizend inwoners nog geen scholen bouwen.
Laatst aan een stadje begonnen, werd niks. Ik had geen zin om te kijken of er nog iets te redden viel, dus heb de stad gedelete vanuit de Regio-view.
Wat er gebeurde, was dat het gebied volledig plat en groen werd. Het is me nog wel gelukt om de kustlijnen enigzins gelijk te trekken met de omliggende gebieden, maar er zijn nu dus geen bergen en bossen meer.
Hoe zet ik het default gebied er weer voor in de plaats?
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:10 schreef Takemenow het volgende:
Ik heb een elemantery school en een high school , weet je hoeveel scholieren ik heb ? : 4 per school !
Het is een stadje met zo`n 900 inwoners , weet iemand of dit normaal is en wat ik er eventueel aan kan doen ?
Ze liepen er om te mekkeren enzo , dus d8 : nou hier , stelletje zeikers
Maar goed nu weet ik waarom ik alleen maar vet verlies draaide , weet iemand trouwens nog een url om de handleiding te downen (mag dit wel van de modjes ?)
quote:In God mode staat een functie Obliterate (ofzo) city.
Op donderdag 30 januari 2003 14:14 schreef Frollo het volgende:
Vraagje
Weet iemand hoe je een gebied in de regio kunt resetten?
quote:www.uw-plaatselijke-computer-winkel.nl
Op donderdag 30 januari 2003 14:46 schreef Takemenow het volgende:
Fok! mijZe liepen er om te mekkeren enzo , dus d8 : nou hier , stelletje zeikers
Maar goed nu weet ik waarom ik alleen maar vet verlies draaide , weet iemand trouwens nog een url om de handleiding te downen(mag dit wel van de modjes ?)
En volgens mij staat er niet zoveel boeiends in die handleiding, maar wat je wel zal helpen is dit
Daar gaat het me dus effe om. Ik ben de hele week al bezig geweest met een stad die gewoon steeds correct werd opgeslagen en die ik steeds kon laden.
Net startte ik SC4 op en tot mijn verbazing zijn een aantal vlakken waaronder mn stad helemaal vierkant en vlak geworden!! Toch wel klote en zonde van mn stad!
Dit is trouwens al vaker gebeurd met andere steden ook, maar ik zou niet weten waar het door komt...
Iemand die het herkent??
quote:Inderdaad, zo blijft het terrein achter als je een stad hebt verwijderd. Vlak en groen. Lelijk hoor.
Op donderdag 30 januari 2003 15:26 schreef BrauN het volgende:
Ik heb gelazer met het saven van m'n steden. Ik heb 2 steden in totaal gemaakt tot nu toe. Eentje heb ik omcirkeld (Sprang-Capelle) en de andere was op een van de vlakken waar ik een uitroepteken in heb geplaatst.
Ruim een uur geleden heb ik hier al gevraagd hoe ik het default-terrein weer terug kan zetten, maar ik had er geen plaatje van. Nu heb jij het plaatje voor mij geplaatst, waarvoor dank!
Als je de verdwenen steden niet zelf gedelete hebt, grutjes, das dan mooi klote.
quote:En dit is het antwoord. Niet de stad Deleten, maar Obliteraten.
Op donderdag 30 januari 2003 14:48 schreef MrTorture het volgende:[..]
In God mode staat een functie Obliterate (ofzo) city.
Ik d8 dat je maar 1 vlakje kon selecteren en daar op moet gaan bouwen , maar je kan dus gewoon meerdere steden per spel bouwen
quote:Yep, je kan dus inderdaad meerdere steden bouwen. Een hele regio vol als je wil.
Op donderdag 30 januari 2003 15:41 schreef Takemenow het volgende:
Hm .... als ik zo es naar die plaatjes kijk kun je dus wel die hele map gebruiken om je stad te bouwenIk d8 dat je maar 1 vlakje kon selecteren en daar op moet gaan bouwen , maar je kan dus gewoon meerdere steden per spel bouwen
quote:Dus je selecteert een vakje en als je zin hebt om nog een andere stad te bouwen selecteer je een ander vakje ? even heeeel simpel gezegd
Op donderdag 30 januari 2003 15:42 schreef MrTorture het volgende:
Niet helemaal, je bouwt per region (vakje) een nieuwe stad met een eigen budget.
edit : ben weer eens te laat met reageren
[Dit bericht is gewijzigd door Takemenow op 30-01-2003 15:50]
quote:We gaan het proberen. Bedankt.
Op donderdag 30 januari 2003 15:34 schreef MrTorture het volgende:
En dit is het antwoord. Niet de stad Deleten, maar Obliteraten.
Zou dat ook werken als het gebied er reeds uitziet zoals in het plaatje van BrauN? Zou ie dan het default terrein terugzetten?
Ik wil de regio gewoon weer hebben zoals ie was toen ik het spel voor de eerste keer startte.
quote:Kijk dat ziet er goed uit
Op donderdag 30 januari 2003 13:27 schreef Frggl het volgende:
Dit topic komt wat screens tekort vind ik, ik zal ff wat posten van mijn stedenIk werk nu veel met neighbour-connections, daarom zie je in 1 stad (Aquasky) alleen residential, commercial en High Tech Industry, en in de andere (Terratec) alleen Dirty Industry, wat commercial op de weg naar Aquasky en wat low-$ residential.
Al m'n power wek ik op met de ranzigste plants in Terratec, en die verkoopt Terratec dus aan Aquasky. Aquasky verkoopt op zijn beurt weer water, en betaalt om z'n afval aan Terratec kwijt te kunnen.Een deel van de region, met de 2 steden:
[afbeelding]Aquasky (zoals je kunt zien gaat het op het moment ff minder, veel high-wealth residential apartments zijn medium-wealth geworden):
[afbeelding]Een paar mooie plaatjes van gegoede wijken
[afbeelding]High Tech Industry:
[afbeelding]M'n college, mooi maar niet effectief geplaatst:
[afbeelding]Advanced Research Center:
[afbeelding]Vreemde verschijnselen in de buurt van dat ARC:
[afbeelding]Terratec (
ranzig maar wel handig
):
[afbeelding]
quote:Of dat allemaal in één stad...
Op donderdag 30 januari 2003 15:48 schreef Frollo het volgende:[..]
Yep, je kan dus inderdaad meerdere steden bouwen. Een hele regio vol als je wil.
Zelf ben ik ook nog niet zo ver, maar het schijnt handig te zijn om b.v. één stad vol te plempen met energiecentrales, die dan de power leveren aan de omliggende steden. En/of een stad vol met dirty industry ). En/of een stad die alleen maar dient om de garbage van andere steden op te vangen.
quote:Ik ben benieuwd..
Ik ga er in het weekend eens mee experimenteren
quote:Dat is inderdaad vreemd in het begin, alles is gewoon felgroen.
Op woensdag 29 januari 2003 12:49 schreef Vanquish het volgende:[..]
Ik vind dat desirability schema niet echt handig, alles is even desirable, maar op de ene plek gaan ze wel als een gek huisjes bouwen, terwijl de andere plek jarenlang onbebouwd blijft...
Je kunt dus bij de desirability map kiezen uit...
R-$
R-$$
R-$$$
CS-$
CS-$$
CS-$$$
CO-$$
CO-$$$
I-AG
I-D
I-M
I-HT
Zo heeft iedere optie een andere map, I-AG wil bijvoorbeeld niet naast de stad worden gebouwd.
I-HT daarentegen wil juist wel in ontwikkelde gebieden worden gebouwd en niet tussen de vervuilende industrie.
Had trouwens op zoek op internet naar de oplossing iets handigs gevonden. Als je geen landfill wil moet je zo'n vuilnis naar electriciteits ombrenger bouwen en het geld dat er naar toe gaat heel laag zetten dan processed hij het vuil wel maar kost het je amper geld.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:36 schreef Sheepcidus het volgende:
Ben een first-time Simcity-speler heb dus nog nooit een Simcity gespeeld.
En? Bevalt het?Dus was in het begin het balansen met geld moeilijk maar dat kan ik nu wel redelijk. Ik heb nu echter wel een probleempje ik krijg geen inwoners erbij. Moet ik nu echt zones erbij bouwen, ik wil namelijk liever dat ze in de hoogte werken.
Dan moet de grond toch echt meer waard worden. Sowieso krijg je pas echte wolkenkrabbers als je veel en veel meer inwoners hebt.Heb nu groot stuk Industry een beetje comercial tussen de huizen. En heb verder nog een basisschool een middelbare school een een clinic, maar mijn inwoner aantal blijft steken op 1000.
Zoals eerder in dit topic is gezegd, een high school is nog lang niet nodig met 1000 inwoners. Ik zou de funding maar verminderen (zie verderop) om kosten te sparen.Du meer residential-zones of is er een andere oplossing?
Meer residential. Voor nu dan. Als later de grond meer waard wordt en je stadje echt grootsteedse allure begint te krijgen, gaan ze vast wel de hoogte in bouwen.Had trouwens op zoek op internet naar de oplossing iets handigs gevonden. Als je geen landfill wil moet je zo'n vuilnis naar electriciteits ombrenger bouwen en het geld dat er naar toe gaat heel laag zetten dan processed hij het vuil wel maar kost het je amper geld.
Ha mooi, je hebt dus ontdekt hoe je de funding van dat apparaat omlaag brengt. Da's inderdaad slim, zo laat je hem op een veel lagere capaciteit draaien en kost het dus minder onderhoud. Denk er wel aan dat als je stad groter wordt, je weer meer garbage krijgt. De funding van de incinerator moet dan wel omhoog, anders kan ie het niet aan.
Wist je dat je op dezelfde manier ook de funding van politiebureaus, scholen etc. kunt veranderen?Veel plezier!
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 30-01-2003 17:54]
quote:SC4 slaat steden volgens mij op in C:/My Documents/Sim City 4
Op donderdag 30 januari 2003 15:32 schreef Frollo het volgende:[..]
Inderdaad, zo blijft het terrein achter als je een stad hebt verwijderd. Vlak en groen. Lelijk hoor.
Ruim een uur geleden heb ik hier al gevraagd hoe ik het default-terrein weer terug kan zetten, maar ik had er geen plaatje van. Nu heb jij het plaatje voor mij geplaatst, waarvoor dank!
Als je de verdwenen steden niet zelf gedelete hebt, grutjes, das dan mooi klote.
Daar staat vreemd genoeg in Regions/Maxisland/.. wel 'City - Kaatsheuvel.sc4' (da's de stad die ik kwijt ben en nu een plat vlak is op de regio (zie mijn eerdere post).
Onder Program Files/Maxis/SC4/etc... in de map Regions/Maxisland/.. staan volgens mij de originele region bestanden, geen 'Kaatsheuvel' dus....
Wat is dus het vreemde... In My Documents staan Kaatsheuvel en m'n andere stad die nog wel te laden is allebei, maar Kaatsheuvel lijkt weg terwijl het save bestand 2,34 MB ofzo groot is, veel groter dan de lege stukken van de region die nog geen stad bevatten, die zijn enkele honderden KB's.
Iemand enig idee hoe ik m'n Kaatsheuveltje weer terug kan krijgen?
quote:Bedankt voor de tips.
Op donderdag 30 januari 2003 17:51 schreef Frollo het volgende:[..]
"Oh hemeltje! We staan rood.. help toch! doe iets! gooi de belastingen omhoog of leen denoods wat maar dit.. nou ja.. dat KAN toch helemaal niet??"
quote:Leuk idee! Ik heb ook ff zitten sjoppen:
Op donderdag 30 januari 2003 20:50 schreef Atreidez het volgende:
En weer een screenie.. meer om even te testen hoe het eruit ging zien, wou nl. proberen 2 verschillende steden met screenshots aan elkaar te plakken, het maken van 1 hele grote stad kan dus wel, en je kan m met een beetje moeite nog helemaal zien ook
[Dit bericht is gewijzigd door Frggl op 30-01-2003 21:17]
http://w1.311.telia.com/~u31117675/g4codes-ID701.html
Hier staat een lijst met alle landmarks, parken en speciale gebouwen, en welke invloed deze hebben op je residential (en daarmee IHT) en commercial area's. Ook wat andere info over desirability.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:14 schreef JAM het volgende:
Niemand toevallig een linkje waar ik hem kan downloaden ?
quote:Schaam je !!!!!
Op donderdag 30 januari 2003 22:14 schreef JAM het volgende:
Niemand toevallig een linkje waar ik hem kan downloaden ?
quote:Ja
Op donderdag 30 januari 2003 22:14 schreef JAM het volgende:
Niemand toevallig een linkje waar ik hem kan downloaden ?
eerste ging overkop door een onbenullige lening van 5000 (knikkers?)
Dit zijn 2 screens van het begin
Met toen nog de burgemeester-woning als centrum (inmiddels vervangen door "the white house")
Zo istie nu.. 162.000 inwoners
Goed kijken dan zie je dat burgemeester-huis vervangen is, en dat er ipv dat pietluttige beeldje het vrijheidsbeeld staat
Wat zoom pics
subway overzicht
Ik had ook een legervliegbasis
die straaljagers zouden airshows moeten doen
Nooit een airshow gezien en er wou geen kip omheen wonen
Dussuhm airshow
als iemand iets ingezoomed wil zien hoor ik het wel
quote:Ja psies, dat wil ik nu ook wel eens weten.
Op vrijdag 31 januari 2003 05:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die bushaltes hè? Wat is de maximale afstand tussen twee haltes om het een beetje te doen werken?
Mijn idyllische landbouwdorpje heeft iets meer inwoners dan werkgelegenheid. De werkloosheid varieert enorm: de ene keer barst het van die koffericoontjes, een maand later lijkt alles weer in orde te zijn. Terwijl ik er intussen dus geen werkgelegenheid bij heb gemaakt!
Benieuwd naar de oorzaak van deze schommelingen besloot ik een Sim neer te planten. Ik koos voor Narayan Dalal, een oude bekende uit mijn The Sims-periode. Wat bleek? Narayan werkt in een fabriek in de buurstad van mijn vriendin en dus niet ergens op het boerenland in mijn eigen dorp.
Leuk om te weten. Maar kan ik daar ook op een normale manier achter komen? Ik wil gewoon op een grafiekje of kaartje kunnen zien hoeveel van mijn inwoners in andere steden werken, en niet steeds een Sim hoeven raadplegen. Ik bedoel, anders kun je je hele stad wel volplempen met Sims. Ik wil gewoon een overzichtelijk grafiekje, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Anyone?
quote:O mijn held
Op vrijdag 31 januari 2003 04:19 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Mijn 2e stad: "Dynamite-City"eerste ging overkop door een onbenullige lening van 5000 (knikkers?)
Dit zijn 2 screens van het begin
Met toen nog de burgemeester-woning als centrum (inmiddels vervangen door "the white house")
Zo istie nu.. 162.000 inwoners
Goed kijken dan zie je dat burgemeester-huis vervangen is, en dat er ipv dat pietluttige beeldje het vrijheidsbeeld staat
Wat zoom pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]subway overzicht
Ik had ook een legervliegbasis
die straaljagers zouden airshows moeten doen
Nooit een airshow gezien en er wou geen kip omheen wonenDussuhm
airshow
als iemand iets ingezoomed wil zien hoor ik het wel
He maar je hebt amper industrie
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 04:19 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Mijn 2e stad: "Dynamite-City"eerste ging overkop door een onbenullige lening van 5000 (knikkers?)
Dit zijn 2 screens van het begin
als iemand iets ingezoomed wil zien hoor ik het wel
Ow, wat overigens gunstig is:
De effecten van een grote stad in de buurt
Cheat ergens een stad in het midden naar een groot industrie-gebied en zie hoe in de steden er omheen de inwoners toestromen
quote:Residents lopen 6 tot 8 vakjes van een bushalte vandaan, dus 12 lege vakjes tussen 2 stations is goed, Je moet het alleen op drukke plekken doen om er winst mee te maken. (pas bij 60.000 inwoners ofzo!)
Op vrijdag 31 januari 2003 05:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die bushaltes hè? Wat is de maximale afstand tussen twee haltes om het een beetje te doen werken?
quote:*meldt*
Op vrijdag 31 januari 2003 12:08 schreef MrTorture het volgende:
Ben ik die enige die die stranden zo oerlelijk vindt?
Een strand heeft een iets andere kleur dan het 'natuurlijke' zand, dus zie je de gewoon de overgang, ook onder water.
Bovendien is zo'n stukkie strand natuurlijk veels te smal. Onrealistisch. Meerdere stranden naast elkaar leggen is haast onmogelijk, of je moet ongelooflijk veel mazzel hebben met je kustlijnen.
O ja, en een strand haalt de land value omlaag. Je zou denken, mensen willen graag aan het strand wonen, maar nee hoor.
Het enige leuke eraan is dat er 's nachts vuurtjes verschijnen
quote:Ik heb de nacht uitstaan
Op vrijdag 31 januari 2003 12:16 schreef Frollo het volgende:
Het enige leuke eraan is dat er 's nachts vuurtjes verschijnen
Aan de andere kant is het wel een wereld-optie om wat te bezuinigen 's Nachts niet bouwen
quote:Hihi dat heb ik ook een keer gedaan, zodra mijn ftp werkt zal ik het ff uploaden
Op vrijdag 31 januari 2003 12:20 schreef Takemenow het volgende:
Kan iemand mij een paar goeie tips geven , want gisteren weer 3 uur van mijn tijd aan dit spel besteed maar ik kom niet eens verder dan 3000 inwoners en dan ben ik helemaal bankroet
Heb uit frustatie maar de hele stad (dorp eigenlijk) gesloopt met lava , robotaanvallen , tornado`s en dat soort gein , leuk
quote:16 tiles. Sims lopen maximaal 8 tiles. Dus 8 vanaf de ene halte + 8 vanaf de andere halte = 16 tiles.
Op vrijdag 31 januari 2003 05:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die bushaltes hè? Wat is de maximale afstand tussen twee haltes om het een beetje te doen werken?
quote:OK, dus je moet gedurende de hele weg elke 16 tiles een bushalte zetten en dan komen ze bij hun werk? Het zal wel. Maar toch gek, want ze hebben die tussenliggende haltes toch niet nodig?
Op vrijdag 31 januari 2003 13:27 schreef Mr_Brownstone het volgende:
16 tiles. Sims lopen maximaal 8 tiles. Dus 8 vanaf de ene halte + 8 vanaf de andere halte = 16 tiles.
Dit lijkt mij logischer: 1 bushalte bij residential (althans het gedeelte van de residential waar veel werkloosheid is) en 1 bij industrial, ongeacht hoe ver die van elkaar liggen. Deed ik bij SC3000 ook al, maar nu begrijp ik eindelijk waarom dat niet werkte
edit: dks_readhead ook bedankt, want die was iets eerder met de oplossing.
Waar vinden jullie die info trouwens? Want nu wil ik ook wel eens weten wat de actieradius van b.v. een metrostation is.
quote:Op een PIII @ 600, 384MB en een GeForce 2 MX 200 doet-ie et acceptabel.
Op vrijdag 31 januari 2003 14:06 schreef plaagdinges het volgende:
zou het spel trouwens redelijk draaien op mijn 733 mhz met 256 mb en geforce :S want k hoor hier zat dat het ook op AMD 1600 niet eens doet??
quote:Dichter bij elkaar bouwen.. sims gaan niet de hele map over reizen voor werk ook al heb je busstops.
Op vrijdag 31 januari 2003 09:21 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja psies, dat wil ik nu ook wel eens weten.
Mijn industrie klaagt dat ze geen personeel kunnen krijgen en mijn inwoners klagen dat ze geen werk kunnen vinden! Terwijl ze gewoon te belazerd zijn om even een uurtje in de bus te zitten!
Toch maar iets aan mijn busnetwerk doen dus, maar hoe?
quote:Ik heb bijna dezelfde configuratie, ik heb alleen MX400. Ik draai het spel op 1024x768x16 met detail op medium redelijk soepel. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn steden nog niet meer dan 5000 inwoners hebben.
Op vrijdag 31 januari 2003 14:08 schreef MrTorture het volgende:[..]
Op een PIII @ 600, 384MB en een GeForce 2 MX 200 doet-ie et acceptabel.
[Dit bericht is gewijzigd door plaagdinges op 31-01-2003 16:28]
quote:Het goede serienummer intikken...
Op vrijdag 31 januari 2003 16:26 schreef plaagdinges het volgende:
eyz ik heb hem maar als ik het nu wil installeren wilt ie de serie nummer niet pakken![]()
wat moet ik doen??
quote:Nee, dat niet. Maar als je wil dat iedereen van de bushaltes gebruik maakt wel. Als je op 1 punt een bushalte neerzet, en dan in een industrieel gebied weer een bushalte dan zullen alleen de mensen die 8 tiles van de bushalte wonen er gebruik van kunnen maken (en dan moeten ze ook nog precies 8 tiles (of minder) van de industriele bushalte werken, anders gebruiken ze de bus nog niet)
Op vrijdag 31 januari 2003 13:31 schreef Frollo het volgende:[..]
OK, dus je moet gedurende de hele weg elke 16 tiles een bushalte zetten en dan komen ze bij hun werk? Het zal wel. Maar toch gek, want ze hebben die tussenliggende haltes toch niet nodig?
quote:Okay, helder.
Op vrijdag 31 januari 2003 16:47 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Als je op 1 punt een bushalte neerzet, en dan in een industrieel gebied weer een bushalte dan zullen alleen de mensen die 8 tiles van de bushalte wonen er gebruik van kunnen maken (en dan moeten ze ook nog precies 8 tiles (of minder) van de industriele bushalte werken, anders gebruiken ze de bus nog niet)
Wat een luilakken zeg, ik fiets gewoon naar m'n werk. Maar goed, ik ga 't eens proberen dit weekend. Tnx!
Euh, je weet toevallig ook hoeveel vakjes een station bestrijkt? En een metrostation?
quote:Ik ben niet echt onder de indruk.
Op vrijdag 31 januari 2003 04:19 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Mijn 2e stad: "Dynamite-City"eerste ging overkop door een onbenullige lening van 5000 (knikkers?)
Dit zijn 2 screens van het begin
Met toen nog de burgemeester-woning als centrum (inmiddels vervangen door "the white house")
Zo istie nu.. 162.000 inwoners
Goed kijken dan zie je dat burgemeester-huis vervangen is, en dat er ipv dat pietluttige beeldje het vrijheidsbeeld staat
Wat zoom pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]subway overzicht
Ik had ook een legervliegbasis
die straaljagers zouden airshows moeten doen
Nooit een airshow gezien en er wou geen kip omheen wonenDussuhm
airshow
als iemand iets ingezoomed wil zien hoor ik het wel
Ik ben net begonnen met m'n stad, ik zal dadelijk wel eventjes wat foto's plaatsten.
M'n stadje heeft nu zo'n 100,000 mensen.
Tot nu toe heb ik nog GEEN ENKEL vakje high-density.
Bijna alles wat ik heb geplaatst is medium-density (op de paar plaatsen met low-density na dan), ik heb nu een inkomen van 3000$ per jaar, zonder cheats.
Ik heb nog geen enkele mass-transit voorzieningen gebouwd.
Geen rail, geen bussen, geen subways, geen airports.
Alleen maar snelwegen, nergens staat het verkeer vast.
Zal dadelijk ook van m'n wegennet een foto plaatsen.
quote:Ik denk dat voor metro stations hetzelfde geldt. Voor treinen heb ik geen idee, maar ik denk dat het het dubbele (ong.) zal zijn. Maar dat is maar een gok
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Frollo het volgende:[..]
Euh, je weet toevallig ook hoeveel vakjes een station bestrijkt? En een metrostation?
quote:Een strand haalt de value niet omlaag hoor:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:16 schreef Frollo het volgende:[..]
*meldt*
Een strand heeft een iets andere kleur dan het 'natuurlijke' zand, dus zie je de gewoon de overgang, ook onder water.
Bovendien is zo'n stukkie strand natuurlijk veels te smal. Onrealistisch. Meerdere stranden naast elkaar leggen is haast onmogelijk, of je moet ongelooflijk veel mazzel hebben met je kustlijnen.O ja, en een strand haalt de land value omlaag. Je zou denken, mensen willen graag aan het strand wonen, maar nee hoor.
Het enige leuke eraan is dat er 's nachts vuurtjes verschijnen
quote:De beach heeft een positief effect, en wel op commercial van 50 en residential 80 met radius van 10 tiles.
Beach 50/10/80/10
Ik weet eerlijk gezegd niet wat die getallen betekenen, percentages ofzo .. iig zijn de waarden positief.
Dit komt btw uit de strategy guide, die los van het spel te koop is. Site heb ik 2 pages terug gegeven.
quote:Nou laat dan maar eens zien hoe jij dat gedaan hebt, ben nu echt wel benieuwd.
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ik ben niet echt onder de indruk.
Je planning is een beetje slecht op sommige plaatsen, en je subway is zo goed als waardeloos (1 lijn naar het werk rechtsboven), op dat stuk staat het dus compleet vast.Ik ben net begonnen met m'n stad, ik zal dadelijk wel eventjes wat foto's plaatsten.
M'n stadje heeft nu zo'n 100,000 mensen.
Tot nu toe heb ik nog GEEN ENKEL vakje high-density.
Bijna alles wat ik heb geplaatst is medium-density (op de paar plaatsen met low-density na dan), ik heb nu een inkomen van 3000$ per jaar, zonder cheats.
Ik heb nog geen enkele mass-transit voorzieningen gebouwd.
Geen rail, geen bussen, geen subways, geen airports.
Alleen maar snelwegen, nergens staat het verkeer vast.
Zal dadelijk ook van m'n wegennet een foto plaatsen.
quote:PLZ !
Op donderdag 30 januari 2003 23:47 schreef FritsFlits het volgende:[..]
Ja
quote:Je vroeg of niemand een link had. Niemand heeft een link, dus gaf ik ja op jouw vraag
Op vrijdag 31 januari 2003 18:01 schreef JAM het volgende:[..]
PLZ !
quote:jouw probleem
Op vrijdag 31 januari 2003 16:53 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ik ben niet echt onder de indruk.
quote:beter kijken maat.. ik heb namelijk zo goed als geen industrial in deze map al het werk is naast de deur
Je planning is een beetje slecht op sommige plaatsen, en je subway is zo goed als waardeloos (1 lijn naar het werk rechtsboven), op dat stuk staat het dus compleet vast.
quote:100.000 is wat anders als 160.000
Ik ben net begonnen met m'n stad, ik zal dadelijk wel eventjes wat foto's plaatsten.
M'n stadje heeft nu zo'n 100,000 mensen.
quote:welke density je toewijst heeft geen enkele invloed op wat er gaat bouwen. Ik bouw altijd high omdat ik het geldverspilling vind om eerst low te doen en daarna te gaan upgraden.
Tot nu toe heb ik nog GEEN ENKEL vakje high-density.
Bijna alles wat ik heb geplaatst is medium-density (op de paar plaatsen met low-density na dan), ik heb nu een inkomen van 3000$ per jaar, zonder cheats.
Meerendeel van mijn gebouwen is nog steeds middeklasse op high density grond
quote:laat zien dan die foto's
Ik heb nog geen enkele mass-transit voorzieningen gebouwd.
Geen rail, geen bussen, geen subways, geen airports.
Alleen maar snelwegen, nergens staat het verkeer vast.
Zal dadelijk ook van m'n wegennet een foto plaatsen.
quote:Dat bedoel ik dus ook, je hebt maar 1 connectie naar je buren, als je sims echt gebruik maken van de subway dan heb je daar dus een flink aantal mensen door dat gedeelte reizen, je subway wordt op dat stuk zo goed als waardeloos.
Op vrijdag 31 januari 2003 19:29 schreef CRu5H0n3 het volgende:
[..]beter kijken maat.. ik heb namelijk zo goed als geen industrial in deze map al het werk is naast de deur
Totaal geen verkeeroponthoud
Heb gewoon wat met de subway zitten kloten vond het wel stoer om naast elke toeristische attractie een subway station te zetten for later use
quote:En?? Ik heb ook al een stad gehad van 200.000, zonder cheaten. Vond die stad slecht aangepakt en heb hem met de grond gelijk gemaakt. Nu bouw ik op een ietwat andere methode, en plots heb ik zonder echt moeilijk te doen al 600.000 op de bank, nog geen "maand" in de min gezeten, verdien iedere maand minimaal 1000, maar zit vaker op de 2000.
[..]100.000 is wat anders als 160.000
Ik heb geen enkele vorm van Mass-transit, en toch heb ik geen enkele traffic problemen. Ik heb geeneens ordinances aan staan die de traffic omlaag halen.
quote:Heeft wel degelijk invloed.
[..]welke density je toewijst heeft geen enkele invloed op wat er gaat bouwen.
quote:Dan ben je dom bezig.
Ik bouw altijd high omdat ik het geldverspilling vind om eerst low te doen en daarna te gaan upgraden.
quote:Dat komt bij mijn stadje nog wel. Ik bouw eerst uit in de breedte en verdien geld als een maniak, dan begin ik met het wijzigen van gebieden van medium naar high, terwijl ik kijk of m'n scholen en ziekenhuizen het wel aankunnen.
Meerendeel van mijn gebouwen is nog steeds middeklasse op high density grond
quote:Tis niet veel, aangezien m'n webspace erg gelimiteerd is (Bedankt @home).
[..]laat zien dan die foto's
Stukje aanbouw, linksonder zie je m'n "highwealth zone" althans ik probeer ervoor te zorgen dat het highwealth wordt en het lukt best aardig.
Zelfde foto, maar dan zo'n 5 jaar later.
Het begin van m'n stadje. Ben rechtsonder begonnen, je ziet rechts nog duidelijk de arme arbeiderswijken, en die laat ik voorlopig zo, omdat de naastgelegen region een hoop werk voor hun verschaft (Ligt heel veel dirty industry)
Zelfde foto, tijdje later.
Compleet stuk nieuwbouw aangelegd, kosten, 200.000. (Snelwegen zijn duur)
Foto van de region.
Groot vlak is mijn stadje, vakje daaronder is m'n hightech-manufacturing industry terrein.
Vakje rechts van m'n stad is m'n dirty industries gebied.
Foto van een stukje strand
Heb zo'n hele strip bestaande uit 19 stranden, allemaal perfect op elkaar aansluitend.
Je ziet ook op m'n foto's dat ik volledig vertrouw op m'n snelwegen, zijn wel kostbaar, maar wanneer de stad echt groot begint te worden en ook de hoogte in schiet dan loont het zich om een goed werkende infastructuur te hebben.
Ik leg pas subways aan wanneer m'n wegen de verkeersdrukte niet meer aankunnen. En dat gaat nog lang duren.
M'n drinkwater is trouwens compleet pollution vrij
quote:Jah, @home is aan het kutten
Op vrijdag 31 januari 2003 21:54 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik zie helaas alleen maar rode kruisjes, refragmentalJammer, had het graag willen zien.
De foto's zijn zelf van mindere kwaliteit helaas, ik moest de kwaliteit omlaag halen om ruimte te besparen.
M'n stadje stelt nu trouwens nog niet echt veel voor, ben pas sinds eergisteren eraan begonnen.
klopt subways gaan niet naar mn buursteden
en degene die er wel naartoe gaat wordt niet gebruikt
geen nut mn buren hebben nl ook geen subway.. kunnen ze niet betalen
maar nogmaals ik heb geen verkeersprobleem alles gaat prima
ook geen ziekenhuis of schoolprobleem
als je vanaf het begin HD bouwt wil dat niet zeggen dat alles gelijk de lucht ingaat.. zolang je maar ruimte toe blijft wijzen blijft alles gewoon aan de grond (hetzelfde als jouw MD) pas als ze nergens meer kunnen bouwen gaat het de lucht in (en dat is het punt waar jij dan gaat upgraden)
quote:Dat is inderdaad zo, maar ik upgrade nog niet voordat ik m'n hele map vol heb gebouwd, dan pas ga ik de hoogte in.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:29 schreef CRu5H0n3 het volgende:
geen zin om het hele stuk weer te quotenklopt subways gaan niet naar mn buursteden
en degene die er wel naartoe gaat wordt niet gebruiktgeen nut mn buren hebben nl ook geen subway.. kunnen ze niet betalen
maar nogmaals ik heb geen verkeersprobleem alles gaat prima
ook geen ziekenhuis of schoolprobleemals je vanaf het begin HD bouwt wil dat niet zeggen dat alles gelijk de lucht ingaat.. zolang je maar ruimte toe blijft wijzen blijft alles gewoon aan de grond (hetzelfde als jouw MD) pas als ze nergens meer kunnen bouwen gaat het de lucht in (en dat is het punt waar jij dan gaat upgraden)
Alleen het rotte is nu, SC4 is nu dermate traag dat het onspeelbaar wordt.
Ik heb een Athlon 1900+, 256mb DDR geheugen, Geforce4 en een gloednieuwe geluidskaart... en nog is het spel retetraag bij grotere maps.
quote:P4 2,2ghz / Gayforce 2 en nergens last van
Op zaterdag 1 februari 2003 00:19 schreef Refragmental het volgende:
Alleen het rotte is nu, SC4 is nu dermate traag dat het onspeelbaar wordt.
Ik heb een Athlon 1900+, 256mb DDR geheugen, Geforce4 en een gloednieuwe geluidskaart... en nog is het spel retetraag bij grotere maps.
Alleen ik heb het idee dat de stad niet meer echt voluit groeit. Iemand ideeen om een stad te laten groeien?
quote:Ook niet als je zo'n grote map van 4x4 al half hebt volgebouwd?
Op zaterdag 1 februari 2003 02:26 schreef CRu5H0n3 het volgende:[..]
P4 2,2ghz / Gayforce 2 en nergens last van
quote:Is inderdaad heel lelijk, maar mijn doel is dan natuurlijk ook niet de schoonheid, maar m'n doel is om m'n stad zo groot mogelijk te krijgen, en dat lukt alleen als je vanaf het begin alles hebt geplanned.
Op zondag 2 februari 2003 00:31 schreef Frggl het volgende:
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
Mijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding
quote:Haha, cool plaatje.
Op zondag 2 februari 2003 05:03 schreef Atreidez het volgende:
Mijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding
En ik heb het vermoeden dat jouw probleem inderdaad kan worden opgelost door de funding omhoog te gooien.
quote:Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo
Op zondag 2 februari 2003 05:03 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben niet de enige die tot snachts doorspeelt merk ikMijn brandweermannen hebben ruzie met de slang, is dat gewoon dom of komt dat ook door te weinig funding
quote:Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.
Op zondag 2 februari 2003 10:35 schreef Frggl het volgende:[..]
Volgens mij is dat gewoon dom, het vuur gaat er wel van uit geloof ik, als het groene spuiticoontje maar bij het juiste gebouw staat. Gewoon een van de grapjes van de makers ofzo
quote:Me2, maar dan nog zitten ze bij mij af en toe te hannessen .. heb niet het idee dat het vuur daardoor minder snel uit is.
Op zondag 2 februari 2003 10:36 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Hmm, ik heb de funding vrij hoog staan en bij mij komt er wel een mooie rechte straal richting het gebouw.
Zie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...
Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
quote:Hoe krijg je dat voormekaar dan? Er is vraag genoeg, maar na de 5,500/6000 komen ze niet meer
Op zondag 2 februari 2003 15:18 schreef timostanovic het volgende:
6000 is veel te weinig. Je moet het aantal inwoners op een grote kaart delen door 4 en je krijgt dan het aantal inwoners op een klein stukje land. Ik denk dus dat het maximaal 50.000 zullen zijn, maar dan in het uiterste geval. Ik krijg er denk ik maar 20.000 op...
quote:Als je bij zone view kijkt kan je ze denk ik beter zien.
Op zondag 2 februari 2003 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
als je gebouwen zwart worden dan staan ze leeg
en dan moet je ze platgooien en toen werd het nacht en ... en ...
da wist ik toch niet??
quote:Denk eens logisch na.
Op zondag 2 februari 2003 16:54 schreef MrTorture het volgende:
OW, btw, vliegveld in een klein dorpje: doen of niet doen?
quote:nee: het jaagt mensen weg
Op zondag 2 februari 2003 17:26 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Denk eens logisch na.
quote:Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad
Op zondag 2 februari 2003 13:05 schreef MaxiTitan het volgende:
Hehe, mijn kernproefZie hier (vergeet je jodiumpillen niet mee te nemen als je de stad binnen treedt)...
Enne als je serieus een kerncentrale wilt bouwen bouw hem dan niet IN je stad maar op een klein eilandje ofzo ver van je stad.
Dat ding spuugt namelijk radioactieve deeltjes uit die grote schoorstenen/koeltorens...
Kijk naar groenevlekjes op het plaatje dat zijn die deeltjes...
quote:Als het spel een beetje realistisch is (en ik geloof dat dat wel het geval is), zouden er voor een klein dorp meer nadelen aan een vliegveld moeten kleven dan voordelen. Dat bedoelde ik eigenlijk met logisch nadenken.
Op zondag 2 februari 2003 17:54 schreef MrTorture het volgende:[..]
nee: het jaagt mensen weg
ja: het trekt commercie aan
Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap
Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?
Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt
quote:http://129.21.144.193/10ktut/
Op zondag 2 februari 2003 19:22 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb SC4 net een paar dagen, vind het echt een onwijs gaaf uitziend spel, ook al is mn computer niet optimaal hiervoor.Ik ben alleen (al vanaf SC classic) ontzettend slecht in het burgermeesterschap
![]()
Heeft iemand misschien een tip hoe ik in het begin toch nog wat geld kan verdienen ipv telkens mn geldbedrag naar beneden zien kelderen?
Ik plaats eerst altijd wat residential, commercial en industrial zones en een school, klein ziekenhuis, FD en PD en dan de fundings omlaag. Of moet ik gewoon veel geduld hebben tot het geld binnenstroomt
Dit is een goeie tutorial, en je zou het topic door kunnen lezen (en de voorgaande).
Hier een deel van mijn hightech industrie
Stukje stad:
Na wat verder gamen heeft m'n stadje nu 45.000 inwoners, en begint er aardig wat hoogbouw te komen.
Hoogste gebouw heeft nu 1265 inwoners...
Hij staat alleen niet op deze screenshot:
Later volgt meer!
[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 03-02-2003 01:03]
quote:Ik had hem expres midden in de stad gezet, om te kijken hoeveel schade hij aanricht als je een nuclear meltdown krijgt door een brand...
Op zondag 2 februari 2003 18:28 schreef timostanovic het volgende:[..]
Lekker snugger ja. Wie bouwt er nou zo'n nuclear iets in zijn stad
Het was maar een kernproef, ik heb hem gebouwd en in brand gestoken het resultaat staat op die plaatjes...
ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...
quote:Mja SC4 is nou eenmaal niet gemaakt om "natuurgetrouw" te bouwen
Op zondag 2 februari 2003 00:31 schreef Frggl het volgende:
NOFI, maar ik ben trouwens niet zo enthousiast over jullie steden, Crushone en Refrag .. ik heb dan wel weinig om over te praten (m'n grootste stad heeft 50.000 inwoners ofzo), maar ik vind jullie opzet eerlijk gezegd erg lelijk. Een compleet vlakke map, en dan nog 10x zo groot als de grootste normale, met een compleet uitgestippeld grid aan snelwegen etc .. niet de manier waarop ik het zal spelen.
Ik vind het veel leuker om de stad er natuurlijk mooi uit te laten zien, dus met een redelijk natuurgetrouwe omgeving.
Maar goed, ik snap dat jullie het puur doen om de size, en ik wens jullie er veel plezier mee
Het legio aan parken e.d. wat ik heb zie je trouwens niet meer door de hoge gebouwen
quote:Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja
Op zondag 2 februari 2003 22:13 schreef MaxiTitan het volgende:
ik heb de game uiteraard niet opgeslagen want dat is mijn enige stad tot nu toe die op eigen benen staat (financieel) zonder cheats enzo...
quote:Zelfs dat niet, mijn Nieuw Amsterdam staat in zijn eentje op de kaart van New York, morgen post ik wat screenies als je het nog niet gelooft...
Op zondag 2 februari 2003 22:47 schreef MrTorture het volgende:[..]
Tja, maar als je de omringende steden flink cheat, dan wil je stad ook wel zonder cheaten ja
quote:Ik heb er 1 van in m'n stad, als die al niet is vervangen door een moderner iets...
Op maandag 3 februari 2003 00:36 schreef Atreidez het volgende:
Ben vanavond van 20 naar 40 duizend inwoners gegaan, dat ging een stuk makkelijker als de eerste 20. Alleen begin nu geld te verliezenKende iemand deze al? Zag m vanavond voor het eerst en als je goed naar de film kijkt zie je dat het independence day is
quote:Jouw sim is tenminste niet al gepensioeneerd op een leeftijd van 35 zoals bij mij...
Op maandag 3 februari 2003 01:02 schreef Atreidez het volgende:
Me grote vriendin is overledenIk ben zo van de kaart ik ga meteen slapen..
gecondoleerd...
quote:Klopt, busstations zijn moeilijk te vinden. Dat had handiger gekund.
Op zondag 2 februari 2003 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik me bus stations kan vinden? Ik kan met al die kaartjes nergens uitvinden waar ze zitten, en ze zijn echt verrekt klein
Screenshotje:
M'n hele gebied is nu volgebouwd, ze kunnen alleen nog maar de hoogte in, ben benieuwd of ik nog veel meer inwoners kan halen!
Ikzelf ben nogal megalomaan ingesteld en noem mijn steden Teetown, Teepolis etc. (mijn IRL nickname is Tee namelijk). Maar ik heb trouwens ook wel eens een City of Townville gehad.
Mijn lief is gek van India en heeft haar steden dan ook New Delhi en Benares genoemd.
Kortom, hoe heet jouw stad en waardoor heb je je laten inspireren?
quote:Mijn steden heten allemaal naar plaatsen in m'n omgeving. Ik heb een mooie regio samengesteld met Waalwijk, Dongen, Kaatsheuvel, Loon op Zand, etc.
Op maandag 3 februari 2003 14:29 schreef Frollo het volgende:
Wil ik wel eens weten: wat voor soort namen geven we onze steden?
Sommigen noemen hun SimCity-stad naar hun woonplaats. Anderen noemen hun steden naar zichzelf. Weer anderen... [vul maar in].Ikzelf ben nogal megalomaan ingesteld
en noem mijn steden Teetown, Teepolis etc. (mijn IRL nickname is Tee namelijk). Maar ik heb trouwens ook wel eens een City of Townville gehad.
Mijn liefis gek van India en heeft haar steden dan ook New Delhi en Benares genoemd.
Kortom, hoe heet jouw stad en waardoor heb je je laten inspireren?
quote:Drunen niet?
Op maandag 3 februari 2003 14:41 schreef BrauN het volgende:[..]
Mijn steden heten allemaal naar plaatsen in m'n omgeving. Ik heb een mooie regio samengesteld met Waalwijk, Dongen, Kaatsheuvel, Loon op Zand, etc.
Trouwens wel veel Enschedeërs die SC4 spelen zeg.
quote:Ik had er ook 1 genaamd Moordrecht (m'n oude dorp), maar dat werd al gauw een grote stad zodat die naam nergens op sloeg...
Op maandag 3 februari 2003 15:23 schreef SuperSiem het volgende:
Voor de namen van mijn steden kijk ik naar de omgeving: Mijn centrumstad heeft allemaal zware industrie en heet zodoende dus Smookstad ( en de burgemeester Kap. Italist) en dan heb ik ook Strandstad en Farmtown. En een stad die aan twee kanten van een rivier ligt heb ik Duopars (Latijn: duo=twee, pars=deel
) genoemd en de burgemeester heet S. Chizofreen. In de voorgaande versies noemde ik mijn steden altijd Enschede, Parijs of Londen, maar uiteindelijk leken die steden dan totaal niet, dus vandaar dat ik nu maar wat 'originelere' namen verzin.
Trouwens wel veel Enschedeërs die SC4 spelen zeg.
quote:Psies, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om géén echte namen te gebruiken. Ik vind jouw 'functionele naamgeving' erg leuk, hulde!
Op maandag 3 februari 2003 15:23 schreef SuperSiem het volgende:
In de voorgaande versies noemde ik mijn steden altijd Enschede, Parijs of Londen, maar uiteindelijk leken die steden dan totaal niet, dus vandaar dat ik nu maar wat 'originelere' namen verzin.
quote:In mijn serieuse region heb ik nu 4 steden, de stad waar het allemaal mee begon en wat mijn industriestad zou moeten worden heet Konstruktika (40000), de stad ernaast, helaas ook met industrie nu maar met heel veel office jobs daarbij heet Zelfetika (9000) omdat daar de rijke mensen wonen (belastingen zijn er wat hoger). Daaronder komt de grootste stad waar nu alleen het centrum van bestaat, die heet Metropolika (8000) en ik heb nog een klein boerendorp boven deze steden (3000 inwoners) met alleen agrarische industrie en low density huizen en commercie, die heet Droogboer
Op maandag 3 februari 2003 14:29 schreef Frollo het volgende:
-knip-Kortom, hoe heet jouw stad en waardoor heb je je laten inspireren?
De namen zijn echt de grootste ramp van het spel, heb liever dat de comp er gewoon 1 genereerd en die automatisch neerzet.
quote:Dat is m'n volgende project
Op maandag 3 februari 2003 14:59 schreef CRu5H0n3 het volgende:[..]
Drunen niet?
quote:Dat is geen independence day, maar een grappige verwijzing naar één van de disasters uit Simcity 3000.
Op maandag 3 februari 2003 00:36 schreef Atreidez het volgende:
Ben vanavond van 20 naar 40 duizend inwoners gegaan, dat ging een stuk makkelijker als de eerste 20. Alleen begin nu geld te verliezenKende iemand deze al? Zag m vanavond voor het eerst en als je goed naar de film kijkt zie je dat het independence day is
quote:Haha, bedankt.
Op maandag 3 februari 2003 15:42 schreef Frollo het volgende:[..]
Psies, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om géén echte namen te gebruiken. Ik vind jouw 'functionele naamgeving' erg leuk, hulde!
quote:Namen bedenken kost normaal gesproken ook uren bij mij. Ik ben er meestal wel een dag mee bezig om bijv. de naam van mijn volk in Civilization te bedenken en de namen van mijn steden in Caesar en SimCity.
Op maandag 3 februari 2003 15:49 schreef Atreidez het volgende:[..]
De namen zijn echt de grootste ramp van het spel, heb liever dat de comp er gewoon 1 genereerd en die automatisch neerzet.
Gelukkig pak ik het nu handiger aan: ik kijk even naar de lokatie van de stad of ik denk er even over na wat ik met de stad wil doen. Dus al mijn namen waren binnen 3 minuten bedacht bij SC4.
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat: de titel van de mail is 'Simcity 4 - En jij vondt Amsterdam al een grote stad'. In de verleden tijd komt er nooit een t na de persoonsvorm, dus dat is hartstikke fout. In het mailtje zelf staan nog leuke fouten als 'Jou stad leeft' (zonder w dus) en 'Nu overal te koop vanaf 17 januari', wat nogal tegenstrijdig is.
quote:Ik weet dat 1 van de disasters in sc3000 vliegende schotels waren, maar in sc3000 waren er geen vliegtuigjes die met opzet probeerden die schotel aan de onderkant in het midden te raken, wat ik op de drive in picture dus wel zag gebeuren
Op maandag 3 februari 2003 20:12 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat is geen independence day, maar een grappige verwijzing naar één van de disasters uit Simcity 3000.
vraagje
Mijn watersysteem heeft soms plotseling geen verbinding meer overal. De funding zit ik niet aan en staat hoog zat, maar ik speel wel op de San Francisco kaart, zou die Andreasbreuk in het spel zelfs doorwerken
quote:Bij mij komt dat soms omdat het vervuild is dan willen ze het niet zuipen. Ik vind dat die sims niet moeten zeiken gewoon drinken die zwarte zooi .
Op maandag 3 februari 2003 23:02 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik weet dat 1 van de disasters in sc3000 vliegende schotels waren, maar in sc3000 waren er geen vliegtuigjes die met opzet probeerden die schotel aan de onderkant in het midden te raken, wat ik op de drive in picture dus wel zag gebeuren
vraagje
Mijn watersysteem heeft soms plotseling geen verbinding meer overal. De funding zit ik niet aan en staat hoog zat, maar ik speel wel op de San Francisco kaart, zou die Andreasbreuk in het spel zelfs doorwerken
quote:Heb je misschien lopen reconcilen?
Op maandag 3 februari 2003 23:02 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik weet dat 1 van de disasters in sc3000 vliegende schotels waren, maar in sc3000 waren er geen vliegtuigjes die met opzet probeerden die schotel aan de onderkant in het midden te raken, wat ik op de drive in picture dus wel zag gebeuren
vraagje
Mijn watersysteem heeft soms plotseling geen verbinding meer overal. De funding zit ik niet aan en staat hoog zat, maar ik speel wel op de San Francisco kaart, zou die Andreasbreuk in het spel zelfs doorwerken
screenies volgen
quote:Nee, heb ik niet gedaan, het enige is dus San Francisco of dat het komt door bebouwing in het algemeen. Dat ie daardoor het recht maakt en dan het buizensysteem een disconnect krijgt
Op dinsdag 4 februari 2003 00:07 schreef Vanquish het volgende:[..]
Heb je misschien lopen reconcilen?
Dan willen nog wel eens wat verbindinge afbreken, bij mij was toen mn hele wegennet aan gort gegaan...
quote:Je kan ook even het watergrafiekje opvragen. Daar zie je meteen of de capaciteit de vraag nog wel aankan. Zo nee, extra toren erbij bouwen dus. (Of een pomp natuurlijk.)
Op dinsdag 4 februari 2003 08:14 schreef Atreidez het volgende:
Nee, heb ik niet gedaan, het enige is dus San Francisco of dat het komt door bebouwing in het algemeen. Dat ie daardoor het recht maakt en dan het buizensysteem een disconnect krijgt
Heb je trouwens je busstations nog gevonden m.b.v. mijn tip?
quote:Het probleem zat m niet in de capaciteit maar puur het ontbreken van de verbinding tussen 2 stukjes buis. Ze zitten dus wel naast elkaar maar niet verbonden meer, waar dat eerst wel was. Meestal pak ik de waterbuistool en haal die over de 2 stukjes heen, hij zegt dan 0 $ en vervolgens zitten ze weer aan elkaar.. Ik gok er toch op dat het door die andreus breuk komt
Op dinsdag 4 februari 2003 11:56 schreef Frollo het volgende:[..]
Je kan ook even het watergrafiekje opvragen. Daar zie je meteen of de capaciteit de vraag nog wel aankan. Zo nee, extra toren erbij bouwen dus. (Of een pomp natuurlijk.)
Heb je trouwens je busstations nog gevonden m.b.v. mijn tip?
En om je bushokjes te vinden kan je het beste het zone overzicht gebruiken, dan zie je alleen de blauwe, groene en gele vlakken en daartussen de bushokjes Jou optie werkte ook wel maar niet zo optimaal als deze, toch bedankt!
quote:Mmmja, heb ik ook geprobeerd natuurlijk, maar het probleem is dan dat de niet-gezonede plekken natuurlijk ook parkjes, watertorens en andere utilities kunnen zijn.
Op dinsdag 4 februari 2003 12:11 schreef Atreidez het volgende:
En om je bushokjes te vinden kan je het beste het zone overzicht gebruiken, dan zie je alleen de blauwe, groene en gele vlakken en daartussen de bushokjes
Nu ik toch aan het klagen ben, IK WIL DE OUWE NEWS TICKER TERUG! De nieuwe news is echt hopeloos. Als je een berichtje eenmaal hebt geopend en daarna verwijderd, komt het de volgende keer weer geopend terug. Dág overzicht! De enige oplossing is eerst sluiten en dan pas weggooien.
En ook alle onzinberichtjes komen in de berichtenlijst, bah!
quote:Ik vond de news ticker uit SC3000 ook fijner. En eigenlijk zou ik het liefst de kranten terugwillen.
Op dinsdag 4 februari 2003 12:18 schreef Frollo het volgende:[..]
Nu ik toch aan het klagen ben, IK WIL DE OUWE NEWS TICKER TERUG!
De nieuwe news is echt hopeloos. Als je een berichtje eenmaal hebt geopend en daarna verwijderd, komt het de volgende keer weer geopend terug. Dág overzicht! De enige oplossing is eerst sluiten en dan pas weggooien.
En ook alle onzinberichtjes komen in de berichtenlijst, bah!
quote:I agree, het berichtensysteem is waardeloos.
Op dinsdag 4 februari 2003 12:18 schreef Frollo het volgende:[..]
Mmmja, heb ik ook geprobeerd natuurlijk, maar het probleem is dan dat de niet-gezonede plekken natuurlijk ook parkjes, watertorens en andere utilities kunnen zijn.
Ik mis die optie uit SC3K wel dat je alleen de zoned buildings kon uitzetten en alle overige buildings kon laten staanNu ik toch aan het klagen ben, IK WIL DE OUWE NEWS TICKER TERUG!
De nieuwe news is echt hopeloos. Als je een berichtje eenmaal hebt geopend en daarna verwijderd, komt het de volgende keer weer geopend terug. Dág overzicht! De enige oplossing is eerst sluiten en dan pas weggooien.
En ook alle onzinberichtjes komen in de berichtenlijst, bah!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |