abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2021 @ 11:01:03 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199067516
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199067521
Misschien zou dit het toekomstplan van Super League groep kunnen zijn:

-twee divisies van totaal 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)

-de 36 kunnen nooit uit de organisatie

-een divisie heeft 18 clubs die een seizoen spelen

-de 12 founding clubs kunnen niet degraderen naar de tweede divisie

-de 3 slechtste van de 6 roulatie clubs degraderen naar de tweede divisie

-top 3 van de tweede divisie clubs promoveren naar de eerste divisie

-als een founding club 3 jaar achter elkaar eindigd in de degradatiezone dan moeten ze verplicht hooguit een jaar in de tweede divisie

Is dit een logische toekomstplan vd Super League groep (de 12 founding clubs)?
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 11:01:52 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199067524
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 11:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En dat blijven hoe dan ook de fans.
Die uit Azië en Amerika vooral, ja. Daar maakt het ze niet uit of hun club uit Manchester of Hoogezand-Sappermeer komt.

quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja toch vond ik PSG - Bayern één van de leukere wedstrijden die ik de laatste jaren heb gezien.
Mee eens, maar het hoeven echt niet altijd enkel de grote 5-10 clubs te zijn, dat hebben Ajax en Monaco de laatste jaren bijvoorbeeld wel laten zien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 april 2021 @ 11:03:15 #4
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199067532
Het is ook wel vies slim om dit nu aan te kondigen, zonder fans in het stadion de komende tijd. Er zou echt massaal geprotesteerd worden met volle stadions.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 11:05:32 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199067561
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:03 schreef hhh38 het volgende:
Het is ook wel vies slim om dit nu aan te kondigen, zonder fans in het stadion de komende tijd. Er zou echt massaal geprotesteerd worden met volle stadions.
Als fans iets willen doen ze het gewoon, zie de Cambuur-supporters.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 april 2021 @ 11:06:02 #6
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199067570
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik sta er niet zo van te kijken dat jij dit wel een leuk idee zou vinden.
Jij niet dan?
Makkelijk tweede.
pi_199067574
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:03 schreef hhh38 het volgende:
Het is ook wel vies slim om dit nu aan te kondigen, zonder fans in het stadion de komende tijd. Er zou echt massaal geprotesteerd worden met volle stadions.
Mwoah,
De timing in een crisis is wel heel slecht voor de publiciteit.
pi_199067576
Ze voelen zich allemaal te groot voor de rest maar tegelijkertijd schijtbang om kwalificatie via de nationale competitie mis te lopen :') . Die onzekerheid hoort bij het voetbal jongens... je moet daadwerkelijk gezond beleid voeren en blijven presteren anders nemen anderen je plekkie in :W
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 19 april 2021 @ 11:06:56 #9
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067582
twitter


Duitslandgoden _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 april 2021 @ 11:07:25 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067587
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze voelen zich allemaal te groot voor de rest maar tegelijkertijd schijtbang om kwalificatie via de nationale competitie mis te lopen :') . Die onzekerheid hoort bij het voetbal jongens... je moet daadwerkelijk gezond beleid voeren en blijven presteren anders nemen anderen je plekkie in :W
Precies dat is het.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067593
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Jij niet dan?
Nee, absoluut niet.
  maandag 19 april 2021 @ 11:08:17 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199067603
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Mwoah,
De timing in een crisis is wel heel slecht voor de publiciteit.
Dat waait makkelijker over zonder de reminder bij íedere wedstrijd dat het een kutidee is
pi_199067641
Het zegt genoeg dat ik alleen van Afrikaanse "supporters" positieve reacties zie op twitter :')
pi_199067648
quote:
De Telegraaf schrijft dat Ajax in eerste instantie heeft aangegeven onderdeel te willen zijn van de Super League, als die van de grond komt. Wel zou Amsterdamse deelname afhankelijk zijn van de voorwaarden en consequenties. "Het is allemaal nog prematuur. We willen niet op de zaken vooruitlopen", luidt de korte reactie van algemeen directeur Edwin van de Sar.
  maandag 19 april 2021 @ 11:12:22 #15
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199067650
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet.
Zou toch best lachen zijn? Kan niet direct een specifieke opzet bedenken die zou werken hoor (ik ben geen capuchon-jongen), maar zou voor een dergelijke opzet best open staan. Meer aansprekende tegenstanders, leukere/spannende wedstrijden over een seizoen en vermoedelijk zonder de clubcultuur te verliezen lijkt mij alleen maar prima.
Makkelijk tweede.
  maandag 19 april 2021 @ 11:12:29 #16
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199067653
Great reset voor het voetbal graag.
pi_199067656
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:06 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Duitslandgoden _O_
Dortmund *O*

Mooie club, nu nog mooier.
pi_199067665
Als UEFA sta je best sterk om dit plan te laten mislukken. Grootste gevaar is echter dat de uefa bang is en dus als tegemoetkoming zelf deze competitie gaat organiseren.

En eigenlijk is dit plan zonder steun uefa en met 15 clubs kansloos. Want je hebt in november al geen enkele spanning meer voor 80% van de clubs in dat super League gedrocht. Je speelt alleen voor de titel namelijk en hebt geen enkele strijd om Europees voetbal of degradatie. Betekent dat rond november/december nog 3/4 clubs kans maken op de titel en de rest dus al “klaar” is.

Nou das leuk, in december kijken naar Atletico - Liverpool die op plek 6 en 11 staan en dus nergens meer voor spelen. Wat een spanning, poeh poeh

En is een club als Juventus of Real wel blij als ze 3 seizoen op een rij op plek 7 eindigen. En al in de winterstop klaar zijn? Hoeveel fans kost dat?

Deze competitie maakt zichzelf dus kapot, maar dat kan alleen als je als uefa en fifa strenge maatregelen neemt en de clubs verband, spelers niet meer voor de nationale ploeg mogen uitkomen.
  maandag 19 april 2021 @ 11:13:36 #19
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199067668
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:11 schreef Simmertje het volgende:
Het zegt genoeg dat ik alleen van Afrikaanse "supporters" positieve reacties zie op twitter :')
Denk persoonlijk dat die ‘gastclubs’ uiteindelijk ook alleen maar kutclubs gaan zijn uit de VS, China en Qatar enzo. Wordt leuk met reizen :')
Makkelijk tweede.
pi_199067670
Ik vind het vooral een Amerikaans idee. We gaan lekker zelf een competitie opzetten, veel geld verdienen en de fans komen toch wel. Alsof je even een franchise van Minnesota naar Dallas overhevelt. De arrogantie spat er vanaf en de timing is werkelijk abominabel in deze crisis tijden. Nou ben ik geen hele grote voetbalfan, ik luister graag naar langs de lijn en WDR liga live. Maar ik heb geen geduld om een wedstrijd live te kijken vooral omdat op enkele uitzonderingen na (Sierd koekoek de vos bijvoorbeeld) het commentaar gewoon kat met poeren is. Laat ze maar gerust in hun ongeluk lopen met elkaar, de Franse toestand betreffende voetbal en rugby is al als afschrikwekkend voorbeeld genoemd.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199067675
Ik snap het merendeel van die 12 clubs wel, zijn overwegend clubs met enorme schuldenlasten die over een paar jaar echt problemen gaan krijgen met betrekking tot die schuldenbergen en dan heb je wel al dat extra Super League geld nodig om te overleven.

Nu is dat gelukkig niet het probleem van de clubs die de zaken wel op orde hebben en laten we het vooral ook niet ons probleem maken. Dus prima als ze dit willen doen maar gooi ze dan wel uit iedere andere competitie.

Daarnaast vraag ik me echt af in hoeverre fans zitten te wachten op 18 extra doordeweekse wedstrijden in het najaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2021 11:18:01 ]
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 11:14:07 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199067677
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tsja, dat verwacht je toch ook niet zeg!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199067684
Ironisch genoeg maken ze een grote denkfout door te denken dat dit een "NBA" model is, de NBA dankt zijn succes voor een groot deel aan het feit dat men elkaar nodig heeft, dus ook echte financial fairplay en zorgen dat de zwakste clubs als eerste de beste spelers mogen contracteren, het zal ze nog vies gaan tegenvallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 11:15:38 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199067690
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja, dat verwacht je toch ook niet zeg!
Van de aanvoerder van het 'verzet' van de middenclubs tegen dit soort plannen is dit wel een hele voorzichtige reactie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199067706
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Van de aanvoerder van het 'verzet' van de middenclubs tegen dit soort plannen is dit wel een hele voorzichtige reactie.
Kappen met deze shit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')