abonnement Unibet Coolblue
pi_199067286
Ik zag nog geen draadje over de rechtszaak tegen het stuk vuilnis die vandaag is begonnen.

Uit het AD

quote:
Samir el Y., de man die Bas van Wijk doodschoot: ‘Tweede schot was eigenlijk per ongeluk’

RECHTSZAAKSamir el Y. de man die 8 augustus vorig jaar Bas van Wijk doodschoot in recreatiegebied De Oeverlanden in Amsterdam, is vandaag wel in de rechtszaal aanwezig. Vandaag is de inhoudelijke behandeling van zijn zaak. De zaak is begonnen met een korte verklaring van Samir, dat ‘dit niet de bedoeling is geweest, dat hij hoopt veel vragen te beantwoorden maar dat hij het verdriet niet kan wegnemen'.

Victor Schildkamp 19-04-21, 09:52 Laatste update: 10:37
Samir (21) vertelt in de rechtszaal wat er is gebeurd. Samir zegt dat er onenigheid en spanning was tussen twee vriendengroepen. Toen dat was gesust ging hij met zijn neef ‘verhaal halen'. Samir vertelt dat hij opgefokt was, indruk wilde maken en toen ‘een domme keuze’ heeft gemaakt. Dat hij het horloge eiste van een vriend van Bas, deed hij om indruk te maken, niet om geld te verdienen.

‘Laat me met rust’
Toen Samir het horloge in eerste instantie niet kreeg, schoot hij in het water. Hij zegt dat hij ervoor zorgde dat hij niemand zou raken. Samir voelde zich vernederd, vertelt hij. Toen Bas van Wijk vroeg waar hij mee bezig was, schoot hij. ,,Ik heb nog één keer iets gezegd van ‘laat me met rust'.” Samir vertelt dat het heel snel ging, dat hij toen in het been van Bas schoot en dat het tweede schot ‘eigenlijk per ongeluk’ was. En het eerste schot? Hij weet het niet precies. ,,Vaag.” Hij vertelt het allemaal hortend en stotend. De rechter zegt dat er best wat tijd zat tussen het eerste en tweede schot, Samir zegt van niet.

Samir zegt dat hij het wapen bij zich had omdat ‘hij problemen had’ en ‘een aantal dingen in het verleden uit de hand zijn gelopen'. Samir heeft een strafblad met ‘kleinere vergrijpen'. Samir zegt dat hij het wapen al bij zich had, hij is het dus niet tussendoor gaan halen. Samir ontkent dat het te doen was om het stelen van een horloge. ,,Het was een ruzie.” De rechters begrijpen Samir niet helemaal: ,,Waarom op een groep aflopen die je niet kent, met een wapen en dan een horloge meenemen waar het niet om te doen was?”

De kleine, tengere Samir schoot 8 augustus half 5 met twee schoten Bas van Wijk (24) dood. Samir bedreigde voordat hij Bas neerschoot, diverse vrienden van het slachtoffer. Ook probeerde hij een horloge (naar later bleek een nep-Rolex) te stelen. Toen Bas tussenbeide sprong, schoot Samir. Van Wijk overleed later in het ziekenhuis.
pi_199067299
Taakstrafje. En door.
pi_199067358
Gozertje zal wel een persoonlijkheidsstoornisje hebben.. combi van narcisme en antisociaal komt vaak voor in die kringen
  maandag 19 april 2021 @ 10:56:04 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199067469
Hij was net gestopt met roken jongens, dit wordt vrijspraak
pi_199067472
Ik voel de vernedering van deze jongen.
Waar haal je ook het lef vandaan om iemand aan te spreken die je betrapt op diefstal?
pi_199067489
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef Werkman het volgende:
Ik voel de vernedering van deze jongen.
Waar haal je ook het lef vandaan om iemand aan te spreken die je betrapt op diefstal?
Wat ik niet snap.. als die Rolex nep is en iemand zwaait met een pistool. Dan denk je toch.. is goed jongen, hier heb je dat horloge. De confrontatie zoeken lijkt me iets minder handig.
pi_199067552
Ach ach, het stuk vuilnis voelde zich vernederd en wilde helemaal niet schieten...
  maandag 19 april 2021 @ 11:38:23 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199067973
Samir el Y. is iemand die tegen zichzelf moet worden beschermd en tegen wie de samenleving moet worden beschermd. Gezien hij nog jong is, zou hij zeker dertig jaar moeten krijgen. Dan nog is hij pas 51 als hij vrijkomt, maar wel al een stuk ouder en is dat jonge en impulsieve er hopelijk af.
  User die overal opduikt 2022 maandag 19 april 2021 @ 11:47:28 #9
186611 Haags
pi_199068081
Samir is zo'n lieve jongen, deed geen vlieg kwaad. Samir schoot maar 2x en was een beetje in shock.

Samir is een beetje anders. Heb hier medelijden met Samir.
Zonder wrijving geen glans
pi_199068082
quote:
Samir voelde zich vernederd, vertelt hij.
Ja, en dat is echt het allerkutste voor onze Samir el Y.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199068096
Samir voelde zich vernederd. :')

Dat hij maar dagelijks in de gevangenis vernederd mag worden 18 jaar lang zonder kans op vroegtijdige vrijlating en na vrijlating onmiddellijke uitzetting naar thuisland en nee dat is Nederland overduidelijk niet.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:49:03 #12
138438 crew  Pizzakoppo
pi_199068098
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap.. als die Rolex nep is en iemand zwaait met een pistool. Dan denk je toch.. is goed jongen, hier heb je dat horloge. De confrontatie zoeken lijkt me iets minder handig.
Dit idd, fuck dat nepding.
pi_199068134
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
Samir is zo'n lieve jongen, deed geen vlieg kwaad. Samir schoot maar 2x en was een beetje in shock.

Samir is een beetje anders. Heb hier medelijden met Samir.
Echt niet!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  maandag 19 april 2021 @ 11:58:26 #14
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199068222
Dit wordt toch weer een straf van niks, 12 jaar ofzo, na 2/3e hiervan staat hij weer op straat
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  maandag 19 april 2021 @ 12:01:48 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199068262
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap.. als die Rolex nep is en iemand zwaait met een pistool. Dan denk je toch.. is goed jongen, hier heb je dat horloge. De confrontatie zoeken lijkt me iets minder handig.
Klopt, maar veel van dit soort opstootjes escaleren vanuit een soort irreëel eergevoel van beide partijen.

Puur rationeel kan je het beste gewoon weglopen bij conflicten op straat of je bezittingen af staan, maar zeker met alcohol erin voelt dat als verliezen oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199068346
De samenleving mag nooit meer blootgesteld worden aan deze randdebiel. Levenslang opbergen..
  maandag 19 april 2021 @ 12:22:05 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199068502
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, maar veel van dit soort opstootjes escaleren vanuit een soort irreëel eergevoel van beide partijen.

Puur rationeel kan je het beste gewoon weglopen bij conflicten op straat of je bezittingen af staan, maar zeker met alcohol erin voelt dat als verliezen oid.
Verder kan shock ook een grote rol spelen natuurlijk, denk dat wanneer je op klaarlichte dag en omringd door honderden mensen ineens een pistool op je gericht krijgt helder nadenken lastig wordt.
pi_199069015
Samir wou duur klokkie hebben. Samir was te beroerd om te werken. Samir kon echt niet onderscheiden van nep. Samir is een klaploper pur sang. Ben niet als Samir.
U MAD?
pi_199069065
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap.. als die Rolex nep is en iemand zwaait met een pistool. Dan denk je toch.. is goed jongen, hier heb je dat horloge. De confrontatie zoeken lijkt me iets minder handig.
En als was ie wel echt...anno 2020 ga je toch niet de confrontatie zoeken met die schapenneukers? Schieten ze je niet dood, dan steken ze of schoppen ze je wel dood.
Tis geen 1970 meer.
pi_199069206
Eigenlijk vind ik het verhaaltje dat Samir hier afsteekt niet bepaald verzachtender dan als het "gewoon" een uit de hand gelopen beroving was geweest. Maakt het ook uit, in beide gevallen mogen ze hem geruime tijd opbergen.
pi_199071167
Ik voelde mij vernederd omdat mijn slachtoffer die ik aan het beroven was niet meteen meewerkte.

Wat een onzekere kneus moet je dan wel niet zijn. Je bestaan is een vernedering voor je hele familie. Wat een afval.
  maandag 19 april 2021 @ 15:50:29 #22
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_199071404
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik voelde mij vernederd omdat mijn slachtoffer die ik aan het beroven was niet meteen meewerkte.

Wat een onzekere kneus moet je dan wel niet zijn. Je bestaan is een vernedering voor je hele familie. Wat een afval.
En er lopen meer van dit soort figuren los....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_199071506
Er blijkt inderdaad een antisociale persoonlijkheidsstoornis te zijn vastgesteld, met zware psychopathische trekken. Tsja, die kan je dus beter lang opbergen (aangezien een nekschot niet kan). Hij is wel zo berekenend om een lulverhaal op te hangen zodat het niet op moord lijkt, maar op doodslag. Hopelijk gaat de rechter hier niet in mee. En inderdaad.. er lopen er nog veel meer van dit soort los rond. God, wat haat ik dat tuig
pi_199071598
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Er blijkt inderdaad een antisociale persoonlijkheidsstoornis te zijn vastgesteld, met zware psychopathische trekken. Tsja, die kan je dus beter lang opbergen (aangezien een nekschot niet kan). Hij is wel zo berekenend om een lulverhaal op te hangen zodat het niet op moord lijkt, maar op doodslag. Hopelijk gaat de rechter hier niet in mee. En inderdaad.. er lopen er nog veel meer van dit soort los rond. God, wat haat ik dat tuig
Ja, dit in combinatie met zn gekrenkte eer die vernederd werd, kan men de volgende diagnose stellen; "Mocro tuig".

Minder minder minder.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 19 april 2021 @ 16:41:59 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199072099
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 12:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Verder kan shock ook een grote rol spelen natuurlijk, denk dat wanneer je op klaarlichte dag en omringd door honderden mensen ineens een pistool op je gericht krijgt helder nadenken lastig wordt.
Dat valt wel mee.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')