abonnement Unibet Coolblue
pi_199065578
https://www.ad.nl/werk/th(...)vertrouwen~a7de95b7/

Ik weet eigenlijk niet of het in WGR moet of hier mag, maar ik ben benieuwd of je kunt zien dat er zo'n programma op je laptop zit? Ik vind dit best wel ernstig. Dit is echt een stuk privacy wat van je af wordt genomen.

En ik zelf merk dat ik thuis veel harder werk dan op kantoor. Lastig om echt tijd voor lunch te nemen door al die zoom calls, weet niet hoe dat bij anderen zit? Ben benieuwd!
pi_199065699
En terecht
pi_199065752
Het moment dat mijn baas toetsenaanslagen gaat gebruiken om productiviteit te meten, is het moment dat ik 1 van de 50 uitnodigingen in mijn LinkedIn accepteer.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_199065764
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het moment dat mijn baas toetsenaanslagen gaat gebruiken om productiviteit te meten, is het moment dat ik 1 van de 50 uitnodigingen in mijn LinkedIn accepteer.
Je kan ook een toetsenbord in de hamsterkooi leggen.
pi_199065772
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan ook een toetsenbord in de hamsterkooi leggen.
En de resulterende code dan gewoon op productie uitrollen :+
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_199065797
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:24 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

En de resulterende code dan gewoon op productie uitrollen :+
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199065810
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:24 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

En de resulterende code dan gewoon op productie uitrollen :+
pi_199067749
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het moment dat mijn baas toetsenaanslagen gaat gebruiken om productiviteit te meten, is het moment dat ik 1 van de 50 uitnodigingen in mijn LinkedIn accepteer.
Eens. Zeker als ze het stiekem doen is het afscheid nabij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199069232
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het moment dat mijn baas toetsenaanslagen gaat gebruiken om productiviteit te meten, is het moment dat ik 1 van de 50 uitnodigingen in mijn LinkedIn accepteer.
Wil nog niets zeggen. Ik zit een hele dag op FOK! :')
Ik ben wel heel productief :P
Cindy De Vuyst
pi_199070683
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:22 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wil nog niets zeggen. Ik zit een hele dag op FOK! :')
Ik ben wel heel productief :P
Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 april 2021 @ 15:10:32 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199070745
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
Ik heb een appje draaien op m'n macbook die het camera & mic proces in de gaten houd. Als een van die wordt aangesproken krijg ik een pop-up met het daarin het proces wat gebruik van de camera of mic wil maken. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199076142
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
Je zou - als je Windows gebruikt, maar daar ga ik voor zakelijk gebruik wel van uit - eens kunnen beginnen om in Taakbeheer (Task Manager) te kijken welke processen er allemaal actief zijn én welke services er draaien op de achtergrond (en ja, dat zijn er veel). Als je hier dingen tussen ziet staan die je niet direct thuis kunt brengen of die je verdacht voorkomen, dan kun je eens even googelen op de naam van het proces of de service in kwestie. Zaken die niets te zoeken hebben op je systeem zoals keyloggers verwijder je uiteraard direct.

Houd er echter rekening mee dat je werkgever op zijn eigen systemen ook gewoon bij kan houden wanneer je inlogt en hoe lang je dan blijft ingelogd op zijn systemen en wat je daar dan doet. Uiteraard zijn er geen programma's voor nodig die op je eigen computer draaien om dat bij te houden en dus kun je dat ook niet verhinderen.
pi_199076292
quote:
Op maandag 19 april 2021 15:06 schreef Sushilover het volgende:

Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
Best knap als het schuifje ervoor zit.
pi_199078638
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
Lijkt me straf!
Dat is een schending van de privacy
Cindy De Vuyst
pi_199078785
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me af hoe je zo'n spy programma dan kan vinden op je laptop. Er schijnen zelfs werkgevers te zijn die de camera van hun medewerker aan kunnen zetten. Dat gaat nogal ver!
Zal meestal niet op je laptop staan maar juist op de online omgeving van je werkgever waar je op inlogt (bijvoorbeeld via Citrix of RDP). Ligt er natuurlijk aan hoe de ICT geregeld is.
pi_199081634
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 21:11 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Best knap als het schuifje ervoor zit.
Niet iedereen heeft zo'n cover. En de camera is wel in te schakelen met zo'n fysieke blokkade :6
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199081654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zo'n cover. En de camera is wel in te schakelen met zo'n fysieke blokkade :6
Stekkertje lostrekken van het mainboard van de laptop, dan lukt dat ook niet meer.
pi_199081665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stekkertje lostrekken van het mainboard van de laptop, dan lukt dat ook niet meer.
Ja. Wel wat lastig om zo nu en dan te kunnen videobellen. En de meeste kantoormedewerker schroeven doorgaans geen laptop open. Laat staan die van hun werk.

Rete-irritant dat die affiliate-links verdwijnen door ABP, ondanks dat die op het domein is uitgeschakeld
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199082113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:29 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. Wel wat lastig om zo nu en dan te kunnen videobellen. En de meeste kantoormedewerker schroeven doorgaans geen laptop open. Laat staan die van hun werk.

Rete-irritant dat die affiliate-links verdwijnen door ABP, ondanks dat die op het domein is uitgeschakeld
Apparaat uitschakelen in apparaatbeheer :+
pi_199082248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Apparaat uitschakelen in apparaatbeheer :+
Sure, er zijn wel mogelijkheden. Punt is dat veel reguliere gebruikers de opties niet kennen en veel zakelijke gebruikers dat ook niet kunnen (vanwege beperkingen op hun zakelijke laptop).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199082834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stekkertje lostrekken van het mainboard van de laptop, dan lukt dat ook niet meer.
Dan is een stukje tape of een sticker erover minder moeite voor de gemiddelde kantoorlaaf. Heb er op mijn prive laptop ook gewoon een sticker overheen. Gebruik dat kreng toch nooit.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_199083016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Sure, er zijn wel mogelijkheden. Punt is dat veel reguliere gebruikers de opties niet kennen en veel zakelijke gebruikers dat ook niet kunnen (vanwege beperkingen op hun zakelijke laptop).
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dan is een stukje tape of een sticker erover minder moeite voor de gemiddelde kantoorlaaf. Heb er op mijn prive laptop ook gewoon een sticker overheen. Gebruik dat kreng toch nooit.
Stukje tape idd.
  dinsdag 20 april 2021 @ 13:18:31 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199083025
Ik moet altijd gniffelen als ik weer zo iemand zie die een pleister over z'n webcam zie aankomen. Komt een beetje paranoia op me over.
pi_199083380
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:18 schreef Gunner het volgende:
Ik moet altijd gniffelen als ik weer zo iemand zie die een pleister over z'n webcam zie aankomen. Komt een beetje paranoia op me over.
Als (embedded) software engineer kan ik je zeggen dat ik absofuckingluut een sticker, klepje of iets anders over mijn cam heb wanneer ik hem niet actief gebruik. Heeft weinig met paranoia te maken. Zo'n ding is poepsimpel uit te lezen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_199094012
Dit kan alleen maar indien je een computer van de zaak gebruikt of een virtuele werkplek... Bij een PC van de zaak heb je als gebruiker altijd maar beperkte rechten en ze hebben allemaal een RAT geïnstalleerd waarmee ze kunnen meekijken wat je doet. Keylogger is niet nodig want wanneer je bestanden bijwerkt die op een server van de werkgever staan dan is wat en wanneer je hebt bijgewerkt simpel te controleren door derden en niets nieuws. Dat was ook al zo voor deze crisis. Alles wat jij op een externe server doet is niet van jou.

Dat een manager of wie dan ook op de achtergrond ongezien meekijkt bij een online meeting kun je verwachten en is ook niets nieuws. Het is een kwestie van fatsoen om kenbaar te maken dat dit gebeurd. Er zullen best wezels tussen zitten die dit zogenaamd stiekem doen. Maar ga er gewoon maar vanuit dat het gemakkelijk zou kunnen. Het staat gelijk aan opnemen of meeluisteren van telefoongesprekken die via de VOIP van de werkgever gaan. Heeft iedereen toch wel eens gehoord toch? "Dit gesprek wordt voor verbetering van service doeleinden mogelijk opgenomen"

Dus gebruik je een privé computer thuis dan kunnen zij je handeling alleen maar monitoren wanneer je fysiek op de virtuele werkplek bent ingelogd.

Ben je niet ingelogd op virtuele werkplek en werk je vanaf externe opslagmedia zoals USB stick en heeft je werkgever via achterdeurtje een RAT of wat dan ook op je privé computer geïnstalleerd dan is hij illegaal bezig. Zou dan wel hele domme werkgever zijn om zich hieraan te vergrijpen en zou vergaarde data nooit officieel tegen jou kunnen noch mogen gebruiken. Dus vanuit economische overweging zou dit dan ook een totale verspilling van resources zijn.
pi_199094973
Op mijn werklaptop zit ook behoorlijk wat software om zaken in de gaten te houdenn, maar dat is niet om productiviteit te meten maar vanwege extreme beveiligingsrisicos waar ik mee te maken heb, kortom alles gaat altijd via een corporate proxy, echter de OR is hier volledig van op de hoogte, en iedereen weet dit ook gewoon, dus er is ook niemand achterdochtig over.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199112800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:53 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Als (embedded) software engineer kan ik je zeggen dat ik absofuckingluut een sticker, klepje of iets anders over mijn cam heb wanneer ik hem niet actief gebruik. Heeft weinig met paranoia te maken. Zo'n ding is poepsimpel uit te lezen.
Moet je toch overstappen naar embedded hardware engineer ;)

Zonbeetje elke camera module in laptops heeft de LED in serie staan met de VBUS lijn van de camerasensor, als de led niet brand heeft de sensor ook geen stroom en is je camera niet actief :)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:23:01 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199120813
moet je wel wanhopig zijn om zoiets te tekenen

verder zoals de waard is etc etc
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:27:42 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199120863
dat kan ook
pi_199147920
Heeft zo'n manager niks beters te doen dan z'n personeel achterbaks te controleren? Het gaat gewoon om echte productiviteit, als je gewoon je doelen haalt dan zal een normale manager dat niet doen
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 14:05:00 #31
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199150688
Eventjes de troll weggebezemd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')