abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 april 2021 @ 17:34:30 #1
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_199058588
LES ARCS-SUR-ARGENS - De inwoners van het Frans bergdorp Les Arcs-sur-Argens, in de Var zijn in opstand gekomen tegen de lokale overheid. Ze pikken het niet dat de villa van de overleden moeder van een wijnboer uit die plaats al zeven maanden gekraakt wordt door asielzoekers.

De moeder van wijnboer Jean-Philippe Victor stierf een jaar geleden. Haar villa kwam daardoor leeg te staan. Victor wilde verkopen, maar kon er om sentimentele redenen nog geen afscheid van nemen. Hij wilde het verlies van zijn moeder eerst verwerken.

Maar kort daarna kreeg hij een telefoontje van een voormalige buurvrouw van zijn moeder: er was ingebroken in de villa, zo schrijft Het Nieuwsblad. De wijnboer constateerde daarna zelf dat krakers de woning hadden ingepikt. Asielzoekers uit Bosnië, zo bleek. Hij belde de politie, agenten kwamen kijken, maar ondernamen niks.

Het werd het begin van een lange en dure juridische strijd die hem intussen al zo’n 8.000 euro heeft gekost. Maar er was licht aan het einde van de tunnel: een rechter besliste dat de krakers uit de woning gezet moesten worden.

Maar in Frankrijk is er een wet die zegt dat mensen in de wintermaanden om humanitaire redenen niet uit hun woning mogen worden gezet. Jean-Philippe Victor begon brieven te schrijven, naar de burgemeester maar ook naar president Macron. Maar ofwel konden zij niet helpen, ofwel er kwam gewoon geen antwoord.

Protest in het dorp

Voor de wijnboer is nu de maat vol. Hij lanceerde vorige week een oproep aan alle inwoners van het dorp om mee te lopen in een protestmars. Met affiches en spandoeken nodigde hij iedereen uit.

De respons was enorm. Met honderden waren ze, met mondmaskers, maar zonder zich aan de 1,5 meter te houden. Inmiddels ontdekte Victor dat de asielzoekers een deel van de meubelen van zijn moeder buiten in de tuin hebben gezet. En dat er ook binnen veel schade is.

Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken. Pas vanaf 31 mei, dan loopt de ’winterstop’ af, kan de burgemeester de politie opdracht geven de woning te ontruimen. Maar de politie vreest dat de inwoners van het dorp zo lang niet gaan afwachten en zelf ingrijpen. Zeker nu extreemrechtse politici zich met de zaak bemoeien. „Ze proberen hier vooral politieke munt uit te slaan”, zegt burgemeester Gonzales. Wijnboer Jean-Philippe Victor voelt zich in de steek gelaten door de overheid. Maar of hij nog wel even elke maand water en elektriciteit wil betalen. Want ook al „om humanitaire reden” kan hij die nu niet laten afsluiten.

https://www.telegraaf.nl/(...)erleden-vrouw-kraken

In Nederland worden ze nog toegezongen dus daar kunnen ze nog wat van leren in Frankrijk.
pi_199058720
quote:
Haar villa kwam daardoor leeg te staan. Victor wilde verkopen, maar kon er om sentimentele redenen nog geen afscheid van nemen. Hij wilde het verlies van zijn moeder eerst verwerken.
Bosje bloemen voor de asielzoekers, ze hebben Victor genezen.
pi_199058775
Heb ik iets gemist ofzo of ben ik in de jaren 90 aanbeland? Asielzoekers uit Bosnië?
pi_199058842
Het probleem met krakers is dat ze er meestal zo'n enorme puinhoop van maken dat wanneer ze er eenmaal uit zijn, het pand volledig onbewoonbaar verklaard kan worden, en de schade verhalen op de krakers kun je wel uit je hoofd zetten, daar valt geen cent te halen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 18 april 2021 @ 17:47:08 #5
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199058854
Toen ik alleen de kop nog las dacht ik... Niet weer hè in Amsterdam... :')
pi_199058865
Wat een beleid daar in Frankrijk
pi_199058883
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:42 schreef Rambolin het volgende:
Heb ik iets gemist ofzo of ben ik in de jaren 90 aanbeland? Asielzoekers uit Bosnië?
Veel IS sympathieën daar.
pi_199058920
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Veel IS sympathieën daar.
Is dit relevant voor het feit dat er Bosnische asielzoekers in Frankrijk zijn :?
pi_199058953
Triest voor de getroffen eigenaar van de villa.

De Franse overheid laat deze man gewoon in de kou staan. Ik kan het mij goed voorstellen dat burgers dan het recht in eigen hand gaan nemen, maar dat heeft deze man ook niet gedaan.
pi_199058972
Kneus, voor de helft had die een uitruimploeg ingehuurd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199058992
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:50 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Is dit relevant voor het feit dat er Bosnische asielzoekers in Frankrijk zijn :?


Misschien helpt dit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_199059028
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:50 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Is dit relevant voor het feit dat er Bosnische asielzoekers in Frankrijk zijn :?
Nou ja in Frankrijk hebben ze een aantal maal nare ervaringen gehad met IS’ers. Misschien waren de dorpsgenoten daarom niet zo vriendelijk.
pi_199059032


En toch zou je denken dat er voor zo'n probleem wel een oplossing zou zijn.
Vermits de mannen uit het dorp een keer een avond achter hun schermpje vandaan willen komen.
pi_199059075
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Veel IS sympathieën daar.
Waarschijnlijk zijn het gewoon Roma.
pi_199059087
Je zal maar een protestmars houden omdat je mensen dakloos wilt maken :')
pi_199059111
En mensen die denken dat dit geweldig is voor de krakers, het is dit of de straat
  zondag 18 april 2021 @ 18:03:10 #17
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_199059187
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:59 schreef jameshond7 het volgende:
En mensen die denken dat dit geweldig is voor de krakers, het is dit of de straat
Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken.
  zondag 18 april 2021 @ 18:05:52 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199059238
Ik snap dat het juridisch allemaal grijs gebied is maar dan trommel je toch gewoon een groep mensen op om ze eruit te zetten? Wie zal je veroordelen?
  zondag 18 april 2021 @ 18:14:58 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199059409
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn het gewoon Roma.
Ja, Bosnië zit ook zo vol met zigeuners :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 18 april 2021 @ 18:17:23 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_199059453
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef jameshond7 het volgende:
Je zal maar een protestmars houden omdat je mensen dakloos wilt maken :')
Je bedoelt dat we mensen die zich onrechtmatig toegang verschaffen tot een pand maar gewoon hun gang moeten laten gaan? Zou je ook zo gelaten reageren als jij een paar weken op vakantie gaat en bij thuiskomst ontdekt dat er een stuk of 10 Bosniers op je bank zitten die vervolgens ook niet weg willen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 18 april 2021 @ 18:17:57 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_199059465
Mensen uit een toch al leegstaande bouwval jagen midden in de winter, wat voor onmens ben je dan?
pi_199059630
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 18:17 schreef Nobu het volgende:
Mensen uit een toch al leegstaande bouwval jagen midden in de winter, wat voor onmens ben je dan?
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:03 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken.
Google is your friend, abuse your friends
pi_199059669
Niet zo racistisch aub...
Hun mogen dat gewoon..
pi_199059672
Het zijn mensen die een dak boven hun hoofd nodig hebben. En dan zien ze iets leegstaan wat w.s. nog jaren leeg zou staan wegens "sentimentele" redenen... Ik zie het probleem niet zo. Het lijkt erop dat dat alles wat ooit sociaal was verdwijnt uit deze wereld en dat alle rechten voor de "haves" zijn en de rest rechteloos.

Een dak boven je hoofd heb je enkel recht op als je de hoofdprijs kunt en wilt betalen en anders de dikke vinger voor jou.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199059737
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:28 schreef hoechst het volgende:
Niet zo racistisch aub...
Hun mogen dat gewoon..
Ik snap dat dit sarcasme is, maar voor degenen die dat niet snappen:

Kraken heeft helemaal niks met racisme te maken.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 18 april 2021 @ 18:38:42 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 april 2021 @ 18:41:45 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199059881
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:28 schreef Bart2002 het volgende:
Het zijn mensen die een dak boven hun hoofd nodig hebben. En dan zien ze iets leegstaan wat w.s. nog jaren leeg zou staan wegens "sentimentele" redenen... Ik zie het probleem niet zo.
Ik zie ook wel eens iets leeg staan maar dat betekent niet dat ik me dat toe kan eigenen of wel dan?

Daarnaast:

quote:
Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken.
De vervangende woonruimte was wsl weer niet goed genoeg dus gaan we door met prive eigendommen kraken...
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 18 april 2021 @ 18:42:14 #28
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199059890
Oh het is niet eens in Amsterdam

Gewoon absurd dat dit mag.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 18 april 2021 @ 18:43:18 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199059921
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je bedoelt dat we mensen die zich onrechtmatig toegang verschaffen tot een pand maar gewoon hun gang moeten laten gaan? Zou je ook zo gelaten reageren als jij een paar weken op vakantie gaat en bij thuiskomst ontdekt dat er een stuk of 10 Bosniers op je bank zitten die vervolgens ook niet weg willen?
Het gaat hier niet om een pand dat eventjes leeg staat. Het gaat hier om een pand dat voor lange tijd leeg staat, waar niets mee gedaan wordt en waar geen plannen voor zijn, en dat terwijl er een hele grote groep mensen ongewild op straat moet leven. Een dak boven je hoofd lijkt mij een recht (bed bad brood). En denk maar niet dat deze paar mensen nu veel luxe hebben in deze villa.
pi_199059963
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een pand dat eventjes leeg staat. Het gaat hier om een pand dat voor lange tijd leeg staat, waar niets mee gedaan wordt en waar geen plannen voor zijn, en dat terwijl er een hele grote groep mensen ongewild op straat moet leven. Een dak boven je hoofd lijkt mij een recht (bed bad brood). En denk maar niet dat deze paar mensen nu veel luxe hebben in deze villa.
Ik vind het anders behoorlijk luxe, een dak boven je hoofd, ik heb het wel eens met minder moeten doen. En een burgemeester die je een pand aanbiedt omdat je parasiteert op het bezit van een ander, dat vind ik ook behoorlijk luxe.

Een huis erven en het niet kunnen verkopen, dat is heel menselijk, ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als je moest toezien hoe mensen je huis zouden bewonen zonder te betalen. Dat huis verliest waarschijnlijk heel snel heel veel waarde, wie gaat daarvoor opdraaien?
-nee-
pi_199059974
quote:
14s.gif Op zondag 18 april 2021 18:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk luxe, een dak boven je hoofd, ik heb het wel eens met minder moeten doen. En een burgemeester die je een pand aanbiedt omdat je parasiteert op het bezit van een ander, dat vind ik ook behoorlijk luxe.
Het is een luxe om niet buiten op straat te hoeven slapen?
pi_199060001
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het is een luxe om niet buiten op straat te hoeven slapen?
Ik weet wel wat het is ja, om langdurig op straat te leven. Maar parasiteren op een ander zijn bezit zonder toestemming, dat is een keuze die alleen echte losers maken.
-nee-
  zondag 18 april 2021 @ 18:55:13 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060044
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:44 schreef jameshond7 het volgende:

Het gaat hier niet om een pand dat eventjes leeg staat. Het gaat hier om een pand dat voor lange tijd leeg staat, waar niets mee gedaan wordt en waar geen plannen voor zijn, en dat terwijl er een hele grote groep mensen ongewild op straat moet leven. Een dak boven je hoofd lijkt mij een recht (bed bad brood). En denk maar niet dat deze paar mensen nu veel luxe hebben in deze villa.
Nou blijkbaar wordt er gewoon betaald voor water en elektriciteit door de eigenaar vanwege "humanitaire redenen"... Lijkt me luxe genoeg.

quote:
Maar of hij nog wel even elke maand water en elektriciteit wil betalen. Want ook al „om humanitaire reden” kan hij die nu niet laten afsluiten.
Dit doet me meer denken aan dat hele "We are Here" circus waar die mafklappers zelfs woningen gingen bezetten als de eigenaar even een blokje om ging...

En nog maar een keer, deze hut is gewoon prive bezit, als jij morgen je auto een half jaar niet gebruikt dan pak ik hem gewoon okee?
  zondag 18 april 2021 @ 18:57:09 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060076
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het is een luxe om niet buiten op straat te hoeven slapen?
Het is een luxe om zonder enige legaliteit een land binnen te trekken en daar zonder enige consequenties het fysieke eigendom van een daadwerkelijke inwoner van dat land te claimen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 18-04-2021 19:08:26 ]
pi_199060091
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou blijkbaar wordt er gewoon betaald voor water en elektriciteit door de eigenaar vanwege "humanitaire redenen"... Lijkt me luxe genoeg.
[..]

Dit doet me meer denken aan dat hele "We are Here" circus waar die mafklappers zelfs woningen gingen bezetten als de eigenaar even een blokje om ging...

En nog maar een keer, deze hut is gewoon prive bezit, als jij morgen je auto een half jaar niet gebruikt dan pak ik hem gewoon okee?
Een vervoersmiddel lijkt me minder noodzakelijk dan een dak boven je hoofd 🤷
pi_199060108
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een pand dat eventjes leeg staat. Het gaat hier om een pand dat voor lange tijd leeg staat, waar niets mee gedaan wordt en waar geen plannen voor zijn, en dat terwijl er een hele grote groep mensen ongewild op straat moet leven. Een dak boven je hoofd lijkt mij een recht (bed bad brood). En denk maar niet dat deze paar mensen nu veel luxe hebben in deze villa.
Zo zie ik dat ook. Deze zienswijze lijkt niet meer zo populair wegens de ijskoude gure neoliberale sferen these days. Het sociale aspect is totaal weggevaagd. Wat mij betreft mogen panden die langdurig leegstaan gewoon nieuwe bewoners krijgen. Leegstand is wegens de schaarste aan woonruimte in principe en per definitie crimineel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 april 2021 @ 18:59:22 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060113
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:57 schreef jameshond7 het volgende:
Een vervoersmiddel lijkt me minder noodzakelijk dan een dak boven je hoofd 🤷
Dat is niet echt het punt of wel dan? Daarnaast is er vervangende ruimte aangeboden maar ja, dat kwam wsl niet door de ballotagecommissie...
  zondag 18 april 2021 @ 19:00:20 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060125
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Deze zienswijze lijkt niet meer zo populair wegens de ijskoude gure neoliberale sferen these days.
Nee, dat komt vooral omdat er de laatste 10 jaar miljoenen daklozen West- Europa zijn binnengetrokken.
pi_199060170
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo zie ik dat ook. Deze zienswijze lijkt niet meer zo populair wegens de ijskoude gure neoliberale sferen these days. Het sociale aspect is totaal weggevaagd. Wat mij betreft mogen panden die langdurig leegstaan gewoon nieuwe bewoners krijgen. Leegstand is wegens de schaarste aan woonruimte in principe en per definitie crimineel.
Een jaar ja, is dat zo langdurig?
pi_199060177
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niet echt het punt of wel dan? Daarnaast is er vervangende ruimte aangeboden maar ja, dat kwam wsl niet door de ballotagecommissie...
Wij weten niet wat die vervangende ruimte is. Misschien een kamer van 20 vierkante meter voor 10 personen. En dat was wel degelijk het punt; het is onbegrijpelijk dat er panden langdurig en zonder enig vooruitzicht leegstaan als er tegelijkertijd mensen op straat moeten leven omdat ze niet aan een dak kunnen komen. Een dak boven je hoofd is een van de drie basisbehoeften, een auto is dat niet.
pi_199060201
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een jaar ja, is dat zo langdurig?
Een jaar zonder vooruitzicht dat er verandering gaat plaatsvinden ja
pi_199060247
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:04 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Een jaar zonder vooruitzicht dat er verandering gaat plaatsvinden ja
Met dat argument zou ik zeggen dat de krakers de eigenaar wel even hadden mogen vragen of hij niet gauw wilde verkopen, omdat ze het onwenselijk vonden. Maar nee, ze forceerden liever het slot.
-nee-
  zondag 18 april 2021 @ 19:11:19 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060298
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:03 schreef jameshond7 het volgende:

Wij weten niet wat die vervangende ruimte is. Misschien een kamer van 20 vierkante meter voor 10 personen.
Dus als ik morgen een huis wat op Funda staat ga kraken dan is dat prima ook al wordt mij vervangende woonruimte aangeboden? Of hoe werkt zoiets?

quote:
En dat was wel degelijk het punt; het is onbegrijpelijk dat er panden langdurig en zonder enig vooruitzicht leegstaan als er tegelijkertijd mensen op straat moeten leven omdat ze niet aan een dak kunnen komen. Een dak boven je hoofd is een van de drie basisbehoeften, een auto is dat niet.
En in die basisbehoefte werd voorzien door vervangende woonruimte aan te bieden. Maar dat ontgaat je weer even zo te zien.
pi_199060322
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus als ik morgen een huis wat op Funda staat ga kraken dan is dat prima ook al wordt mij vervangende woonruimte aangeboden? Of hoe werkt zoiets?
[..]

En in die basisbehoeft werd voorzien door vervangende woonruimte aan te bieden. Maar dat ontgaat je weer even zo te zien.
1. Nee want dan staat het huis in de verkoop. 2. Hier valt niets zinnigs over te zeggen als wij niet weten wat het alternatief is.
  zondag 18 april 2021 @ 19:17:53 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060398
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:12 schreef jameshond7 het volgende:
1. Nee want dan staat het huis in de verkoop.
Dus als ik voor mijn werk een half jaar weg ben mag mijn hut gekraakt worden? Je hebt het hier over prive eigendom he.

Daarnaast, konden die Bosniers in de toekomst kijken ofzo? Die wisten en konden voorspellen hoe lang alles nog niet in de verkoop ging?

quote:
2. Hier valt niets zinnigs over te zeggen als wij niet weten wat het alternatief is.
Ga toch weg... :')
pi_199060405
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een jaar ja, is dat zo langdurig?
De conclusie blijft gewoon overeind. Nog niet zo heel lang geleden was kraken een recht. Onder leiding van de partij die de belangen van de "haves" verdedigt en beschermt werd iets wat eerst een recht was opeens een misdaad. Hoe goed en rechtvaardig is dat?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199060411
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus als ik voor mijn werk een half jaar weg ben mag mijn hut gekraakt worden? Je hebt het hier over prive eigendom he.

Daarnaast, konden die Bosniers in de toekomst kijken ofzo? Die wisten en konden voorspellen hoe lang alles nog niet in de verkoop ging?
[..]

Ga toch weg... :')
:')
pi_199060437
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, Bosnië zit ook zo vol met zigeuners :')
Nu niet meer nee.
  zondag 18 april 2021 @ 19:20:24 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199060442
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nu niet meer nee.
Hihi. Maar nee, ook nooit gezeten :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 18 april 2021 @ 19:20:30 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060444
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 17:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]

En toch zou je denken dat er voor zo'n probleem wel een oplossing zou zijn.
Vermits de mannen uit het dorp een keer een avond achter hun schermpje vandaan willen komen.
Fransen zijn vooral van een witte vlag toch?
  zondag 18 april 2021 @ 19:20:32 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060445
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De conclusie blijft gewoon overeind. Nog niet zo heel lang geleden was kraken een recht. Onder leiding van de partij die de belangen van de "haves" verdedigt en beschermt werd iets wat eerst een recht was opeens een misdaad.
Gewoon met je fikken van andermans eigendom afblijven, Als ik mijn auto een week ergens parkeer dan is dit ook geen vrijbrief om een raam in te tikken en het te gebruiken als woning.
  zondag 18 april 2021 @ 19:23:46 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060490
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:

De conclusie blijft gewoon overeind. Nog niet zo heel lang geleden was kraken een recht.
In Nederland als een van de weinige landen, echter al 11 jaar niet meer...

quote:
Nederland was tot juni 2010 een van de weinige landen waar kraken, onder bepaalde omstandigheden, niet verboden was bij wet.
quote:
Onder leiding van de partij die de belangen van de "haves" verdedigt en beschermt werd iets wat eerst een recht was opeens een misdaad. Hoe goed en rechtvaardig is dat?
Als er een langdurig leegstand overheidspand gekraakt wordt zal me dat eerlijk gezegd worst zijn. Maar huizen van prive personen is wmb een heel ander verhaal.

Zoals die We are Here kneuzenkermis:

pi_199060499
Ik vind dat kraken n geval van schaarste wel toegestaan moet zijn overigens, maar dan wel door eigen inwoners.

Gaan ze de wijnboerderij nu ook exploiteren, of alleen het wonen?
pi_199060525
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gewoon met je fikken van andermans eigendom afblijven, Als ik mijn auto een week ergens parkeer dan is dit ook geen vrijbrief om een raam in te tikken en het te gebruiken als woning.
Wat jij nu doet is een stuitende vergelijking die nergens op slaat. In principe is wonen een grondrecht. Als de overheid dat niet voor jou faciliteert en dus jouw rechten ontkent dan moet je het zelf regelen. Dat is de achtergrond van kraken. Met jouw auto heeft dat geen bal te maken. Bovendien wil w.s. niemand in die vieze kar van jou "wonen". Absurd qua vergelijking dus.

Dat volkomen kansloze vergelijken van dingen met andere dingen die er helemaal niets mee te maken hebben wordt ook wel eens vermoeiend. Het lijkt Tweakers wel.. Altijd betrekken ze weer hun auto a.k.a. hun "vrijheid" daarbij. Dat getuigt van totaal geen begrip voor verhoudingen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 april 2021 @ 19:27:44 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060544
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In principe is wonen een grondrecht.
Niet voor buitenlanders zonder status.
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat volkomen kansloze vergelijken van dingen met andere dingen die er helemaal niets mee te maken hebben wordt ook wel eens vermoeiend. Het lijkt Tweakers wel..
Ga dan weg.
  zondag 18 april 2021 @ 19:30:00 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060574
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:26 schreef Bart2002 het volgende:

Wat jij nu doet is een stuitende vergelijking die nergens op slaat. In principe is wonen een grondrecht. Als de overheid dat niet voor jou faciliteert en dus jouw rechten ontkent dan moet je het zelf regelen. Dat is de achtergrond van kraken. Met jouw auto heeft dat geen bal te maken.
Wat begrijp jij niet aan:
quote:
Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken
?
quote:
Dat volkomen kansloze vergelijken van dingen met andere dingen die er helemaal niets mee te maken hebben wordt ook wel eens vermoeiend. Het lijkt Tweakers wel.. Altijd betrekken ze weer hun auto a.k.a. hun "vrijheid" daarbij. Dat getuigt van totaal geen begrip voor verhoudingen.
Dus de auto is een kansloze vergelijking maar als de overheid niet kan voorzien in woonruimte is het geoorloofd om andermans bezit te kraken... Juist ja... :')

quote:
Als de overheid dat niet voor jou faciliteert en dus jouw rechten ontkent dan moet je het zelf regelen
Op die manier kun je stelen ook legaliseren... :')
pi_199060587
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan:
[..]

?
[..]

Dus de auto is een kansloze vergelijking maar als de overheid niet kan voorzien in woonruimte is het geoorloofd om andermans bezit te kraken... Juist ja... :')
[..]

Op die manier kun je stelen ook wel legaliseren... :')
Wat begrijp jij niet aan basisbehoefte
  zondag 18 april 2021 @ 19:31:34 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060593
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:31 schreef jameshond7 het volgende:
Wat begrijp jij niet aan basisbehoefte
Eten is ook een basisbehoefte dus jatten we de supermarkt maar leeg....

En nog maar een keer, als de overheid niks regelt kan dat nooit mijn probleem worden he.
  zondag 18 april 2021 @ 19:32:58 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060614
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan basisbehoefte
Genegenheid is ook een basisbehoefte. Maar als jouw zusje verkracht wordt bel je ook de politie.
pi_199060649
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Genegenheid is ook een basisbehoefte. Maar als jouw zusje verkracht wordt bel je ook de politie.
Tering. Je doet het expres. Wel om te lachen hoor maar een verstandige discussie krijg je nooit zo natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199060667
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Fransen zijn vooral van een witte vlag toch?
Eigenlijk zijn het best prima vechters, traditioneel gezien althans.
pi_199060674
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eten is ook een basisbehoefte dus jatten we de supermarkt maar leeg....

En nog maar een keer, als de overheid niks regelt kan dat nooit mijn probleem worden he.
En jij ook... Die belachelijke vergelijkingen. Stop daar eens mee. Of werken die Kleine Hersentjes echt zo, dat dat niet anders kan? Indien zo heb ik niets gezegd en moet je lekker je ding blijven doen hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199060684
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Genegenheid is ook een basisbehoefte. Maar als jouw zusje verkracht wordt bel je ook de politie.
Ben jij nou echt zo simpel, of doe je maar als of? :?
  zondag 18 april 2021 @ 19:38:27 #66
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060699
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tering. Je doet het expres.
Sowieso. Krijg je al kortsluiting?
pi_199060700
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo simpel, of doe je maar als of? :?
Inderdaad. Dit soort commentaren gaat nergens over. Zeer zwak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 april 2021 @ 19:42:07 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060747
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:37 schreef Bart2002 het volgende:
En jij ook... Die belachelijke vergelijkingen. Stop daar eens mee. Of werken die Kleine Hersentjes echt zo, dat dat niet anders kan? Indien zo heb ik niets gezegd en moet je lekker je ding blijven doen hoor.
Je moet niet zo overdreven zwammen en de enorm linkse deugneus gaan uithangen. Zoals je had kunnen lezen zal het me aan mijn anus oxideren als krakers een langdurig leegstaand overheidspand in bezit nemen. Echter vind ik het kraken van prive bezit van de eerste de beste burger van een compleet andere orde. Waar nog een keer bij komt dat er vanuit de overheid vervangende woonruimte is aangeboden... Als je dan nog steeds op de hand van de krakers bent en je het prima vindt dat er privebezit uitgewoond wordt zit er echt een steekje bij je los.
pi_199060760
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Sowieso. Krijg je al kortsluiting?
Ik probeer gewoon oprecht verstandige dingen in te brengen. Maar in principe moet dit weer een elkaar persoonlijk afslachten topic worden wat jou betreft. Zoveel is zeker. Zwaar op de man en geen moment over het onderwerp van dienst. Het gestrekte been en elkaar doodschoppen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199060842
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Genegenheid is ook een basisbehoefte. Maar als jouw zusje verkracht wordt bel je ook de politie.
Typisch mannelijk om te denken dat neuken hetzelfde is als genegenheid. :P
pi_199060846
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eten is ook een basisbehoefte dus jatten we de supermarkt maar leeg....

En nog maar een keer, als de overheid niks regelt kan dat nooit mijn probleem worden he.
Prima vergelijking hoor.

Maar laten we hem toch eens doortrekken.
Als er volop gespeculeerd met voedsel waardoor er geen betaalbaar (voor bepaalde inkomens) voedsel meer is, en er tegelijkertijd ongebruikt voedsel beschikbaar is, dan zullen mensen dat ook nemen. Verhongeren is ook zo wat he.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2021 19:46:42 ]
  zondag 18 april 2021 @ 19:47:12 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060889
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon oprecht verstandige dingen in te brengen. Maar in principe moet dit weer een elkaar persoonlijk afslachten topic worden wat jou betreft. Zoveel is zeker. Zwaar op de man en geen moment over het onderwerp van dienst. Het gestrekte been en elkaar doodschoppen.
Zware kortsluiting. Hij is aan het schuimbekken achter z'n keyboard jongens. En dat op zondagavond.
  zondag 18 april 2021 @ 19:48:35 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199060935
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

Prima vergelijking hoor.

Maar laten we hem toch eens doortrekken.
Als er volop gespeculeerd met voedsel waardoor er geen (betaalbaar) voedsel meer is, en er tegelijkertijd ongebruikt voedsel beschikbaar is, dan zullen mensen dat ook nemen. Verhongeren is ook zo wat he.
Waarom leest iedereen hier over: "Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken" heen?

Kortom, er wordt gewoon voorzien in je voedselvoorziening maar we vinden bloemkool en aardappelen maar zo zo dus gaan we maar kaviaar en kogelbiefstuk jatten uit het driesterren restaurant...
  zondag 18 april 2021 @ 19:50:38 #74
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199060997
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Typisch mannelijk om te denken dat neuken hetzelfde is als genegenheid. :P
Stop met flirten aub ik ben al bezet.

quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom leest iedereen hier over: "Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken" heen?

Kortom, er wordt gewoon voorzien in je voedselvoorziening maar we vinden bloemkool en aardappelen maar zo zo dus gaan we maar kaviaar en kogelbiefstuk jatten uit het driesterren restaurant...
Is niet groot genoeg. Dus in principe exact hetzelfde als ik krijg eten maar ik vind het niet lekker genoeg (en ik wil sigaretten) dus ik ga stelen, moeten allemaal kunnen volgens die soyboys.
  zondag 18 april 2021 @ 19:56:13 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199061142
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 19:50 schreef Twiitch het volgende:
Is niet groot genoeg. Dus in principe exact hetzelfde als ik krijg eten maar ik vind het niet lekker genoeg (en ik wil sigaretten) dus ik ga stelen, moeten allemaal kunnen volgens die soyboys.
Ja echt he...
pi_199061154
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom leest iedereen hier over: "Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken" heen?

Kortom, er wordt gewoon voorzien in je voedselvoorziening maar we vinden bloemkool en aardappelen maar zo zo dus gaan we maar kaviaar en kogelbiefstuk jatten uit het driesterren restaurant...
Deze krakers deugen dan ook niet, dat lijkt me evident. Ik had het over kraken in het algemeen. Wanneer er sprake is van schaarste en tegelijkertijd leegstand, dan is dat gewoon legitiem.
  zondag 18 april 2021 @ 20:02:05 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199061253
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:56 schreef Hamzoef het volgende:
Deze krakers deugen dan ook niet, dat lijkt me evident. Ik had het over kraken in het algemeen. Wanneer er sprake is van schaarste en tegelijkertijd leegstand, dan is dat gewoon legitiem.
Zo lang je kraakt van de overheid dan vind ik er nog wel wat van te zeggen. Op het moment dat je gaat kraken van een reguliere burger omdat je vindt dat de overheid verzaakt terwijl je daar als regulier persoon geen reet aan kunt doen dan ga je echt te ver.
pi_199061441
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo lang je kraakt van de overheid dan vind ik er nog wel wat van te zeggen. Op het moment dat je gaat kraken van een reguliere burger omdat je vindt dat de overheid verzaakt terwijl je daar als regulier persoon geen reet aan kunt doen dan ga je echt te ver.
Als die persoon er zelf in woont, dan heb je een punt. Maar bij leegstand?

Stel je voor er is een voedseltekort, maar er zijn ook burgers die in hun achtertuin een berg voedsel hebben die ze niet gebruiken. Dan wil jij dat anderen verhongeren, terwijl die berg beschikbaar is?
  zondag 18 april 2021 @ 20:17:59 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199061533
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

Als die persoon er zelf in woont, dan heb je een punt. Maar bij leegstand?
Ook dan.

quote:
Stel je voor er is een voedseltekort, maar er zijn ook burgers die in hun achtertuin een berg voedsel hebben die ze niet gebruiken. Dan wil jij dat anderen verhongeren, terwijl die berg beschikbaar is?
Dan nog is het aan de eigenaren of ze het uit willen delen of niet, zo werkt dat. En ja, ik zou het gewoon weggeven maar dat is aan mij om te bepalen.
pi_199061601
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dan.
[..]

Dan nog is het aan de eigenaren of ze het uit willen delen of niet, zo werkt dat. En ja, ik zou het gewoon weggeven maar dat is aan mij om te bepalen.
En als jij niet in de positie was om te verdelen, maar de keuze was tussen nemen of verhongeren?
pi_199061728
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En als jij niet in de positie was om te verdelen, maar de keuze was tussen nemen of verhongeren?
We zijn wel ontzettend afgedwaald van het onderwerp; het gaat hier om een villa die illegaal gekraakt is en waarbij de overheid niets doet om de eigenaar te helpen zijn bezit terug te krijgen. Deze asielzoekers zijn nota bene zelfs nog vervangende woonruimte aangeboden (ze hadden natuurlijk opgepakt en uitgezet moeten worden na het uitzitten van de straf voor het inbreken en bezet houden van deze villa) maar dat hebben ze geweigerd.

Jij zou het toch ook niet leuk vinden als jouw portemonnee wordt gestolen en dat de politie jou daarna doodleuk in de kou laat staan, terwijl de dieven met jouw bankpas jouw bankrekening plunderen en jij gigantische financiële schade oploopt.
  zondag 18 april 2021 @ 20:37:36 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199061913
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
En als jij niet in de positie was om te verdelen, maar de keuze was tussen nemen of verhongeren?
Zoals ik al zei, dat is aan de eigenaar om te bepalen.

Zeker als een straat verderop gewoon voedsel uitgedeeld wordt door de overheid, er is dus helemaal geen sprake van verhongeren.

En verder, al deze "what ifs" voegen bar weinig toe aan de discussie.
  zondag 18 april 2021 @ 20:40:56 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199061979
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:27 schreef rutger05 het volgende:

We zijn wel ontzettend afgedwaald van het onderwerp; het gaat hier om een villa die illegaal gekraakt is en waarbij de overheid niets doet om de eigenaar te helpen zijn bezit terug te krijgen. Deze asielzoekers zijn nota bene zelfs nog vervangende woonruimte aangeboden (ze hadden natuurlijk opgepakt en uitgezet moeten worden na het uitzitten van de straf voor het inbreken en bezet houden van deze villa) maar dat hebben ze geweigerd.

Jij zou het toch ook niet leuk vinden als jouw portemonnee wordt gestolen en dat de politie jou daarna doodleuk in de kou laat staan, terwijl de dieven met jouw bankpas jouw bankrekening plunderen en jij gigantische financiële schade oploopt.
Ja maar basisbehoefte... :')
  zondag 18 april 2021 @ 20:41:29 #84
338319 ZarB
Piña colada
pi_199061983
Met je poten van andermans eigendom afblijven. Walgelijk dat mensen dit goedkeuren. Als je auto met de sleutels erin staat mag ie ook meegenomen worden? Als je op vakantie bent mogen er ook 3 weken asielzoekers in vertoeven? Schei toch uit zeg. En dan nog bedanken voor het aanbod van de burgemeester ook. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 18 april 2021 @ 20:42:19 #85
338319 ZarB
Piña colada
pi_199061998
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja maar basisbehoefte... :')
Al die moraalriddertjes hier nemen die krakende asielzoekers zo in huis voor onbepaalde tijd hoor. Kun je nog wat van leren.


:')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199062145
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat is aan de eigenaar om te bepalen.

Zeker als een straat verderop gewoon voedsel uitgedeeld wordt door de overheid, er is dus helemaal geen sprake van verhongeren.

En verder, al deze "what ifs" voegen bar weinig toe aan de discussie.
Je houdt je angstvallig vast aan deze specifiek casus en niet naar kraken in gebieden met enerzijds schaarste en anderzijds leegstand inmeet algemeen.

Ik weet genoeg, jij zou er ook voor kiezen op wat eten van die berg te halen i.p.v. te verhongeren.
  zondag 18 april 2021 @ 21:00:25 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199062260
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:53 schreef Hamzoef het volgende:

Je houdt je angstvallig vast aan deze specifiek casus en niet naar kraken in gebieden met enerzijds schaarste en anderzijds leegstand inmeet algemeen.
Dat is toch helemaal niet relevant vwb dit topic?

Daarnaast heb ik al uitgelegd hoe ik er in sta, lees post #77 maar terug.

quote:
Ik weet genoeg, jij zou er ook voor kiezen op wat eten van die berg te halen i.p.v. te verhongeren.
Ik weet wel hoe ik van het land en water moet leven. Ik hoef echt niet te jatten om niet te verhongeren als het zo ver komt.

Maar leuk geprobeerd verder.
pi_199062301
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je houdt je angstvallig vast aan deze specifiek casus en niet naar kraken in gebieden met enerzijds schaarste en anderzijds leegstand inmeet algemeen.

Ik weet genoeg, jij zou er ook voor kiezen op wat eten van die berg te halen i.p.v. te verhongeren.
En als iemand dringend geld nodig heeft voor het kopen van eten, mag hij dan ook Hamzoef even op de kop houden om de centen uit zijn zakken te schudden, omdat deze persoon het geld harder nodig heeft dan Hamzoef?
  zondag 18 april 2021 @ 21:08:02 #89
455560 Logic91
Always stay rational
pi_199062381
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn het best prima vechters, traditioneel gezien althans.
Remember the battle of Agincourt? 😉
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_199063355
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo zie ik dat ook. Deze zienswijze lijkt niet meer zo populair wegens de ijskoude gure neoliberale sferen these days. Het sociale aspect is totaal weggevaagd. Wat mij betreft mogen panden die langdurig leegstaan gewoon nieuwe bewoners krijgen. Leegstand is wegens de schaarste aan woonruimte in principe en per definitie crimineel.
Lezen is lastig. De burgemeester had ze VERVANGENDE woonruimte aangeboden. Maar dat moesten ze niet hebben. Eruit ermee dus.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199064304
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus als ik voor mijn werk een half jaar weg ben mag mijn hut gekraakt worden? Je hebt het hier over prive eigendom he.
Volgens mij ben jij op dit moment in discussie met radicale mensen, die geloven niet in privé-eigendom. Of hooguit zeer voorwaardelijk. Zo van: "Oké dus jij hebt hard gewerkt voor je huis en ervoor betaald, maar als je de pijp uitgaat of iets met het huis doet wat ons niet zint, dan vervalt dat eigendom en behoort het toe aan de gemeenschap" (lees: de eerste persoon die schaamteloos genoeg is om de deur te forceren).

Argumenten zoals "Jij zou het ook niet leuk vinden als..." hebben ook geen effect omdat deze mensen niet geloven in de gulden regel. Ze geloven alleen in zoveel mogelijk chaos creëren om hun revolutie een stapje dichterbij te brengen, gevolgd door het Jaar Nul waarbij iedereen eindelijk volmaakt plat en gelijk gestampt kan worden.

Het tot op het bot verdedigen van de clowneske situatie dat mensen die helemaal niks in Frankrijk te zoeken hebben zich daar een huis toe-eigenen is daar onderdeel van. Verstandige mensen gaan er dan serieus en met compassie op in en gaan situaties bedenken waarin illegale immigratie en kraken gerechtvaardigd zouden zijn, maar dat dit alleen véél te ver gaat. Maar voor deze mensen maakt dat niet uit, die worden er zelf toch niet door getroffen. Die zien zo'n stel Bosniërs gewoon als hun instrumenten tegen het verderfelijke kapitaal, blijkbaar gepersonificeerd door een wijnboer uit de Var.

  maandag 19 april 2021 @ 15:34:19 #92
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_199071114
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:42 schreef Rambolin het volgende:
Heb ik iets gemist ofzo of ben ik in de jaren 90 aanbeland? Asielzoekers uit Bosnië?
lees: Roma zigeuners
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 19 april 2021 @ 15:35:20 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_199071133
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had er al lang een knokploeg op af gestuurd.
Ben jij de geest van Cor van Hout?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 19 april 2021 @ 15:37:32 #94
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_199071173
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom leest iedereen hier over: "Volgens burgemeester Nathalie Gonzales bood het gemeentebestuur de krakers, een tiental asielzoekers uit Bosnië, al een andere huis aan. Maar ze weigeren uit de villa te vertrekken" heen?

Kortom, er wordt gewoon voorzien in je voedselvoorziening maar we vinden bloemkool en aardappelen maar zo zo dus gaan we maar kaviaar en kogelbiefstuk jatten uit het driesterren restaurant...
Het schijnt te gaan om de familie Flodderic
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 19 april 2021 @ 19:16:20 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 april 2021 @ 19:17:43 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199075189
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 17:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]

En toch zou je denken dat er voor zo'n probleem wel een oplossing zou zijn.
Vermits de mannen uit het dorp een keer een avond achter hun schermpje vandaan willen komen.
Ja hilarisch, bid dat zoiets niet gebeurd.

Want dan is het heel gauw afgelopen met het gelach vermoed ik.
pi_199075281
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 23:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij op dit moment in discussie met radicale mensen, die geloven niet in privé-eigendom. Of hooguit zeer voorwaardelijk. Zo van: "Oké dus jij hebt hard gewerkt voor je huis en ervoor betaald, maar als je de pijp uitgaat of iets met het huis doet wat ons niet zint, dan vervalt dat eigendom en behoort het toe aan de gemeenschap" (lees: de eerste persoon die schaamteloos genoeg is om de deur te forceren).

Argumenten zoals "Jij zou het ook niet leuk vinden als..." hebben ook geen effect omdat deze mensen niet geloven in de gulden regel. Ze geloven alleen in zoveel mogelijk chaos creëren om hun revolutie een stapje dichterbij te brengen, gevolgd door het Jaar Nul waarbij iedereen eindelijk volmaakt plat en gelijk gestampt kan worden.

Het tot op het bot verdedigen van de clowneske situatie dat mensen die helemaal niks in Frankrijk te zoeken hebben zich daar een huis toe-eigenen is daar onderdeel van. Verstandige mensen gaan er dan serieus en met compassie op in en gaan situaties bedenken waarin illegale immigratie en kraken gerechtvaardigd zouden zijn, maar dat dit alleen véél te ver gaat. Maar voor deze mensen maakt dat niet uit, die worden er zelf toch niet door getroffen. Die zien zo'n stel Bosniërs gewoon als hun instrumenten tegen het verderfelijke kapitaal, blijkbaar gepersonificeerd door een wijnboer uit de Var.

Komt omdat socialisten geen intellect bevatten, alleen de schaduw er van.

Die zullen nooit kunnen begrijpen dat zelfs kolonialisme een goed ding is geweest, dat wil zeggen, niet leuk of misschien ongewenst voor de mens in die tijd.

Maar vergeleken met landen wat daar vrij van bleef, was en is het welvaart en ontwikkelingsverschil tot en met vandaag de dag aan toe niet te ontkennen zo groot.

Eveneens snappen ze niet dat welvaart komt door vaardigheden te ontwikkelen en te koesteren, dat uit breiden etc, want dat is “kapitalisme” aan de basis, immers welvaart vloeit voort uit je vaardigheden gebruiken samen maar ook individueel.

Dat soort figuren komen niet verder dan nemen van een ander en niks er voor willen doen, dat moet zogenaamd kunnen, nee het moet kunnen.

Dat soort figuren moet je compleet uitsluiten van welke discussie dan ook.
pi_199091107
Dit had zo simpel opgelost kunnen worden .

Knuppels en een knokploeg .
Of een geweer en ze er uit geschoten .

Sorry maar genoeg is genoeg .
En de wet heeft toch schijt aan de eerlijke burger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')