abonnement Unibet Coolblue
pi_199065467
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 01:32 schreef KingRoland het volgende:
@:sabata weet jij hoe dit zit met de Duitse clubs? De meeste Duitse clubs (op Leipzig na) hebben de fans het toch voor het zeggen?
Er zijn volgens mij maar twee clubs die anders worden "geleid" op dit moment. Rasenball heeft idd Red Bull en TSG Hoffenheim is eigendom van SAP miljardair Hopp. Daarom dat er altijd zoveel spreekkoren en spandoeken waren als die clubs als tegenstander opdraafden.

Dit is volgens mij ook de tweede keer dat men het super League idee uit de kast haalt. De eerste keer ging het niet door omdat de superrijke miljardairs die het plan bedachten alleen de kampioenen van Engeland, Spanje en Italië wilden. Maar toen werd ineens Leicester city kampioen. oeps.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199065480
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En dit juist ook weer in het voordeel van deze elite groep. Zodra zij de macht volledig hebben, zal de WK weer terugkeren.
[..]

Denk het niet, zolang deze elite groep bij elkaar blijft kan er geen gelijkwaardige tegenhanger komen. Ik denk dat zij de boel volledig overnemen, óf Fifa en Uefa zal hun wensen vervullen.
Ja, dat laatste heb je wel een punt ja, overigens prima zaak als de wereldbond gewoon geprofessionaliseerd word en niet als een bananenrepubliek geleid word, wellicht ook eindelijk eens modernisering van spelregels, niet dat ik het een goed idee vind om zomaar alles om te gooien, maar bepaalde zaken zijn gewoon onzin.
Ik snap nog steeds niet waarom men zo vasthoud aan de regels om wisselspelers, dat is gewoon niet meer van deze tijd en niet in het belang van wie dan ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065488
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 04:52 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Kampioen worden (met altijd in het achterhoofd dat de sterkste club(s) niet eens meedoen). Best of the rest dus. Dit wordt niks. De toekomst ligt bij de Super League clubs
Precies. Het financiële gat tussen de 12 (straks 20) en als andere clubs ter wereld wordt gigantisch. Ik ben benieuwd of een Ajax dit kan overleven, een CL wat veel minder euro’s in het laatje brengt

Wordt fantastisch, elk jaar dezelfde 20 clubs. Hoewel daar in de CL ook al wel enige sprake van was.

En deze clubs hebben in de nationale competitie ook een enorme voorsprong omdat ze nog meer geld te besteden hebben. Nog veel meer dan de nationale concurrenten. Die verschillen worden groter.

De verschillen worden alleen maar groter.

Neem aan dat PSG en Bayern München ook nog aanhaken. Hoewel PSG het moeilijk heeft omdat de eigenaar een belangrijke functie bij de UEFA heeft
pi_199065489
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:27 schreef Sabata het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij maar twee clubs die anders worden "geleid" op dit moment. Rasenball heeft idd Red Bull en TSG Hoffenheim is eigendom van SAP miljardair Hopp. Daarom dat er altijd zoveel spreekkoren en spandoeken waren als die clubs als tegenstander opdraafden.

Dit is volgens mij ook de tweede keer dat men het super League idee uit de kast haalt. De eerste keer ging het niet door omdat de superrijke miljardairs die het plan bedachten alleen de kampioenen van Engeland, Spanje en Italië wilden. Maar toen werd ineens Leicester city kampioen. oeps.
Het idee is al veel ouder, Harry van Raaij was hier begin jaren 90 al mee bezig, ging er met name om om er voor te zorgen dat de topclubs meer gestructureerd internationale wedstrijden konden spelen, volgens mij hadden ze destijds nog net niet het pool systeem dus als je beetje pech had dan lag je er na 1 rondje Europees uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065512
Overigens wel gevaarlijk spel wat deze clubs spelen, meestal alleen al het idee opperen is voldoende om uit de bond gezet te worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065525
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens wel gevaarlijk spel wat deze clubs spelen, meestal alleen al het idee opperen is voldoende om uit de bond gezet te worden.
Voorbeelden?
pi_199065543
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Nederland in de begindagen van het professioneel voetbal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/NBVB

quote:
Eind juni werden steeds meer spelers bekend die de overstap naar een profclub wilden maken en hierover kwamen veel rechtszaken. Ook werden clubs op wier terrein een profclub zou gaan spelen door de KNVB uitsluiting aangezegd.
Volgens mij was het ook zo dat Nederlandse profs in het Buitenland niet meer voor Oranje mochten spelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065548
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben benieuwd of een Ajax dit kan overleven, een CL wat veel minder euro’s in het laatje brengt
Ajax zal uiteindelijk gewoon aansluiten bij de SL groep joh. Waarschijnlijk starten ze in Divisie 2. Divisie 1 is al bijna rond en achter de schermen zijn ze zeker alle volgende grote clubs (zoals Ajax) benaderen om Divisie 2 en 3 te vormen.

quote:
Neem aan dat PSG en Bayern München ook nog aanhaken. Hoewel PSG het moeilijk heeft omdat de eigenaar een belangrijke functie bij de UEFA heeft
Waarschijnlijk na het WK (mocht die doorgaan).
  maandag 19 april 2021 @ 07:54:13 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065572
quote:
83s.gif Op maandag 19 april 2021 05:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

de charme van Real Madrid als tegenstander is snel weg als je ze 5x per seizoen tegenkomt
En clubs als AC Milan :')

Nee, deze machtsgreep van de rijke boys wordt hopelijk zo rap mogelijk getorpedeerd. Door voetbalfans, door de UEFA, door overheden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199065574
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nederland in de begindagen van het professioneel voetbal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/NBVB
[..]

Volgens mij was het ook zo dat Nederlandse profs in het Buitenland niet meer voor Oranje mochten spelen.
Dus je pakt een voorbeeld van bijna zeventig jaar geleden en dit zegt iets over de huidige cultuur? Kom op zeg.

En je hebt iets gemist. Dit idee van deze superleague gaat al jaren en heeft een topicreeks hier.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 07:55:28 #286
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065580
Wij supporten vanaf nu Real Madrid niet meer. Misschien Rayo Vallecano eens volgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 april 2021 @ 07:55:35 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065581
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen.

Lijkt me leuk:

Divisie 1 (beste 18 teams van Europa)
Divisie 2 (volgende 18 beste)
Divisie 3 (volgende 18 beste)
Divisie 4 (volgende 18 beste)
Enz...
Enz...
Enz...

Dat is dus niet het huidige voorstel.

Het huidige idee verdeelt de Europese voetbalkoek tussen een klein groepje clubs tot in de eeuwigheid, degradatie onmogelijk, cashen voor altijd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 07:56:19 #288
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065586
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen.

Lijkt me leuk:

Divisie 1 (beste 18 teams van Europa)
Divisie 2 (volgende 18 beste)
Divisie 3 (volgende 18 beste)
Divisie 4 (volgende 18 beste)
Enz...
Enz...
Enz...

Dat is alsnog een systeem met een kansloze piramide, maar relatief wel iets eerlijker dan dit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199065603
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dus je pakt een voorbeeld van bijna zeventig jaar geleden en dit zegt iets over de huidige cultuur? Kom op zeg.

En je hebt iets gemist. Dit idee van deze superleague gaat al jaren en heeft een topicreeks hier.
De reden omdat niet eerder clubs dit durfden buiten de bonden om is dat je dus direct uitgesloten word, het zijn een soort maffia praktijken waarbij je direct als voorbeeld gestelt word voor anderen, reken maar dat de huidige sportbonden dit niet zullen pikken, nu is het wel zo dat de clubs die dit plan steunen dermate machtig zijn dat ze er niet gelijk uit gezet zullen worden, daarom denk ik dat het ook een trucje is om te onderhandelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 07:58:59 #290
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199065607
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen.

Lijkt me leuk:

Divisie 1 (beste 18 teams van Europa)
Divisie 2 (volgende 18 beste)
Divisie 3 (volgende 18 beste)
Divisie 4 (volgende 18 beste)
Enz...
Enz...
Enz...

Wat misschien praktischer is, is het na de 2e divisie op te splitsen in regionale competities.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 april 2021 @ 08:00:13 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065612
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is alsnog een systeem met een kansloze piramide, maar relatief wel iets eerlijker dan dit.
Dan zou ik ook positiever zijn, maar heeft niks te maken met wat er nu geopperd wordt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 19 april 2021 @ 08:01:45 #292
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199065627
Lijkt me geen reet aan. Na 7x Real - Barca in een half jaar kijkt er toch geen hond meer?
pi_199065631
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ajax zal uiteindelijk gewoon aansluiten bij de SL groep joh. Waarschijnlijk starten ze in Divisie 2. Divisie 1 is al bijna rond en achter de schermen zijn ze zeker alle volgende grote clubs (zoals Ajax) benaderen om Divisie 2 en 3 te vormen.
[..]

Waarschijnlijk na het WK (mocht die doorgaan).
Welke divisie 2?
Er is plek voor 20 clubs en 15 plekken zijn permanent. Het is gewoon klaar voor alle clubs die geen sjeik als eigenaar hebben en de sportieve verschillen in nationale competities worden ook groter.

Dit is voor supporters van al die andere clubs gewoon slecht nieuws.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:03:36 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065635
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:01 schreef Zwansen het volgende:
Lijkt me geen reet aan. Na 7x Real - Barca in een half jaar kijkt er toch geen hond meer?
Mensen kijken ook naar de 12e keer MvG - Wright.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199065636
Ik stel voor dat we alle landskampioenen in een pot gooien, geen lullig gedoe met pooltjes maar gewoon Knock out over 2 wedstrijden, lachen man Real Madrid - Manchester United in eerste ronde, mooie tijden waren dat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065637
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 04:18 schreef BookFreak het volgende:

[..]


[..]

Het WK is gebaseerd op nationaliteit en de beschikbare kwaliteit daarbij. De CL is werkelijk the best of the best en een hogere competitie.
Messi won nooit het WK was altijd een verwijt, niet Maradona won nooit de EC1.

En ben benieuwd met deze actie. Wie is machtiger op de lange termijn.
  maandag 19 april 2021 @ 08:03:53 #297
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_199065639
Prima idee. Laat Fifa en Uefa (en KNVB etc) naar de klote lopen.
Werk het idee verder uit waardoor ook de net iets minder grote clubs een belang hebben.
WK's en EK's niet meer in corrupte landen waarbij de fifa en uefa bobo's hun zakken vullen. Ik ben enthousiast.
pi_199065642
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mensen kijken ook naar de 12e keer MvG - Wright.
Dat is geen sport
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:04:25 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065643
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:01 schreef Zwansen het volgende:
Lijkt me geen reet aan. Na 7x Real - Barca in een half jaar kijkt er toch geen hond meer?
Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.

Ik vermoed dat user @El-Stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199065644
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef ShaoliN het volgende:
Prima idee. Laat Fifa en Uefa (en KNVB etc) naar de klote lopen.
Werk het idee verder uit waardoor ook de net iets minder grote clubs een belang hebben.
WK's en EK's niet meer in corrupte landen waarbij de fifa en uefa bobo's hun zakken vullen. Ik ben enthousiast.
Gewoon elk jaar WK in Duitsland :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')