abonnement Unibet Coolblue
pi_199125779
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Pluimveerechten zijn zeer goed verhandelbaar.

Vreemd dat deze niet verpand kunnen worden.

Erg lage rente voor 100% ltv (obv aankoopprijs zelfs hoger)
Die mogelijkheid van verpanding van dit soort dierenrechten is (helaas) nog niet zo lang geleden in een uitspraak van de rechter om zeep geholpen. Ik meen dat dat hier toen ook genoemd is naar aanleiding van een andere verpanding van dierenrechten van ik meen een koeienbedrijf die spontaan verdwenen waren. De waarde lijkt er dus wel te zijn maar die kan weg zijn voordat wij het weten. Voor mij ligt op basis daarvan de LTV ook erg hoog als je puur naar vaste waarden kijkt, dat gekoppeld aan blijkbaar een flinke gevoeligheid van de situatie in de horeca schat ik het vrij riskant in.
pi_199125809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Met de (simpele) mogelijkheid van herfinanciering zou ik geen rekening houden met lagere fee op je geïnvesteerde vermogen.
Maar dan krijg je wel als compensatie nog 6 maanden boeterente.
pi_199126076
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met voor geïnteresseerde het linkje:

CrossFit IJmuiden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inner crowd link blijft tot maandag 26 april 11:00 uur beschikbaar en het project komt erna in de reguliere voorpublicatie.

Bedrag ¤ 117.000
Rente 7%
Looptijd 60 mnd.
Classificatie 5s
Projectnummer 23709
Product Annuïteit
Leendoel Overname
Zekerheden PR, DR, HA, AV
G-PD percentage 0,02
Creditsafe score 64

Wel een morele H.A. en geen zekerheden.
12 Ambachten en 13 ongelukken? :W
Pecunia non olet
pi_199126103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Mijn spreiding over de platforms is inmiddels ook belabberd. Collin en SiG zijn de bulk, daarnaast nog wat GvE en HCN. Voor de rest is het allemaal een aflopende zaak.
NLI is ook redelijk actief al moet ik zeggen dat hun projecten me niet heel vaak aanspreken.
Pecunia non olet
  vrijdag 23 april 2021 @ 17:06:56 #205
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199126243
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

NLI is ook redelijk actief al moet ik zeggen dat hun projecten me niet heel vaak aanspreken.
Verwijderd.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 23 april 2021 @ 17:08:03 #206
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199126257
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

12 Ambachten en 13 ongelukken? :W
Hij schrijft: "moest door persoonlijke omstandigheden mijn leven opnieuw inrichten".

Ja dat kan van alles zijn.

Maak er in dit geval niet mijn ongeluk van.
Laat deze even voor wat het is.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199126335
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

NLI is ook redelijk actief al moet ik zeggen dat hun projecten me niet heel vaak aanspreken.
Heb je al een aantal projecten bij hun lopen? Hoe is je ervaring met het platform?
pi_199126678
Vervroegde aflossing bij SIG, Holsteinbastion 45b van Serkan.
pi_199127145
Ik had verwacht dat Pension Het Diepe van Collin wel wat sneller zou lopen. Er wordt maar mondjesmaat ingelegd terwijl het toch niet zo’n verkeerd project is toch?
pi_199127348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:32 schreef Slijker het volgende:
Ik had verwacht dat Pension Het Diepe van Collin wel wat sneller zou lopen. Er wordt maar mondjesmaat ingelegd terwijl het toch niet zo’n verkeerd project is toch?
Misschien doet het teveel denken aan het project in Kaatsheuvel. Pas als de 100k is afgelost zijn de investeerders een beetje uit de gevarenzone. Ik heb hem ook maar basis meegenomen.
pi_199127358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:32 schreef Slijker het volgende:
Ik had verwacht dat Pension Het Diepe van Collin wel wat sneller zou lopen. Er wordt maar mondjesmaat ingelegd terwijl het toch niet zo’n verkeerd project is toch?
Dat komt hoofdzakelijk doordat het project nog niet live is gegaan. Of had je meer innercrowd/FOK interesse verwacht?
pi_199127715
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:39 schreef Inductor het volgende:
Op CRE website bij overzicht "Bekijk alle uitbetalingen" ontbreekt project Be*len
Vandaag staat eindelijk de restbetaling van project Be*len in het overzicht "Bekijk alle uitbetalingen".
Zal binnenkort ook wel op m'n bankrekening verschijnen.
pi_199127825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Misschien doet het teveel denken aan het project in Kaatsheuvel. Pas als de 100k is afgelost zijn de investeerders een beetje uit de gevarenzone. Ik heb hem ook maar basis meegenomen.
De berekening heeft CCF aangepast in de pitch zodat deze weer klopt.
Op mijn vraag van waar die 100.000 euro blijft in het aflossings schema nog geen antwoord. Is de lening nu 640 waarna 100k wordt afgelost of 540K.?
pi_199127908
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze zal wel erg gewild zijn inderdaad. Zelf ben ik door de korte looptijd en bijbehorende lagere rente wat minder enthousiast. Als het toevallig zo uitkomt dat ik zin en tijd heb neem ik hem mee maar ik ga er geen alarm voor zetten. Zo te zien komen er nog genoeg projecten aan met hopelijk weer ietsjes hogere rente/langere looptijd en meer spreiding onder geldnemers.
Ik neem deze sowieso niet mee, om dezelfde redenen als jij noemt.
pi_199128390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

De berekening heeft CCF aangepast in de pitch zodat deze weer klopt.
Op mijn vraag van waar die 100.000 euro blijft in het aflossings schema nog geen antwoord. Is de lening nu 640 waarna 100k wordt afgelost of 540K.?
Ik begrijp de onduidelijkheid niet.
In de pitch staat mi heel duidelijk dat de lening 640K groot is en na aflossing van de 100K die vrijkomt na de levering op 18 juni van hun huidige woning blijft er 540K structureel over.
De 100K is dus een tijdelijk overbruggingskrediet tussen de aankoop van het pension en de verkoop van hun huidig huis.
Dit impliceert dat je van je inleg dus 15,6%( 100/640) terug krijgt iets na 18 juni.
pi_199128558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:55 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik begrijp de onduidelijkheid niet.
In de pitch staat mi heel duidelijk dat de lening 640K groot is en na aflossing van de 100K die vrijkomt na de levering op 18 juni van hun huidige woning blijft er 540K structureel over.
De 100K is dus een tijdelijk overbruggingskrediet tussen de aankoop van het pension en de verkoop van hun huidig huis.
Dit impliceert dat je van je inleg dus 15,6%( 100/640) terug krijgt iets na 18 juni.
Dat is volgens mij ook wat er staat.
Het is alleen een extra risico als deze aflossing door welke oorzaak dan ook geen doorgang gaat vinden.
pi_199129863
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:55 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik begrijp de onduidelijkheid niet.
In de pitch staat mi heel duidelijk dat de lening 640K groot is en na aflossing van de 100K die vrijkomt na de levering op 18 juni van hun huidige woning blijft er 540K structureel over.
De 100K is dus een tijdelijk overbruggingskrediet tussen de aankoop van het pension en de verkoop van hun huidig huis.
Dit impliceert dat je van je inleg dus 15,6%( 100/640) terug krijgt iets na 18 juni.
Zeker. Maar na investering staat deze aflossing NIET in het terugbetalingsschema.
pi_199130000
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Zeker. Maar na investering staat deze aflossing NIET in het terugbetalingsschema.
Die zullen ze er vermoedelijk pas inzetten op het moment dat het geld daadwerkelijk door Collin ontvangen is.
pi_199130346
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:12 schreef Inductor het volgende:

[..]

Vandaag staat eindelijk de restbetaling van project Be*len in het overzicht "Bekijk alle uitbetalingen".
Zal binnenkort ook wel op m'n bankrekening verschijnen.
Beilen is toch al op 25-3 afgelost? Of bedoel je een ander project?
Pecunia non olet
pi_199130420
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die zullen ze er vermoedelijk pas inzetten op het moment dat het geld daadwerkelijk door Collin ontvangen is.
Lijkt me zeer vreemd. Dan klopt er van dat hele aflosschema dus niets. incl de slottermijn.

Bij eerder projecten (recent een fietsenwinkel) stond de tussentijdse aflossing er gewoon wel in.
maar ik heb navraag gedaan bij CCF en zal het antwoord hier nog wel laten weten, als ik dat krijg. Bij geen antwoord annuleer ik.
pi_199130432
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Heb je al een aantal projecten bij hun lopen? Hoe is je ervaring met het platform?
Positief is dat ze hun projecten bijzonder uitvoerig documenteren. Minpunt vind ik de relatief hoge instap van 1K inleg. Zeker waar het om vrij risicovolle stapelfinancieringen of ontwikkelprojecten gaat, vind ik dat toch vrij fors.

Waar ik nog steeds boos om ben is de afwikkeling van De W*t Mobiliteit. Ik heb het idee dat daar rare spelletjes gespeeld zijn ten koste van de investeerder, zowel bij de totstandkoming van de financiering als de uiteindelijke afronding. Veel moeten mailen, weinig antwoord gehad, en uiteindelijk 2 tientjes verdiend op mijn 1K inleg.

Een heel mooi project zal ik er niet laten lopen trouwens. In principe is mijn rendement goed, met 7 lopende en 3 afgeloste projecten waaronder De Wi* zoals eerder aangehaald.
Pecunia non olet
pi_199130523
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik kreeg de mail ook, en behoor dus blijkbaar ook tot de top-500 investeerders. Ik was daar toch weer even verbaasd over:
Ruim 20.000 ingeschreven investeerders hebben 255 miljoen geïnvesteerd, gemiddeld dus zo'n 12.000 per investeerder. Sinds mijn eerste investering ga ik daar inderdaad ruim overheen, in totaal heb ik aan 94 projecten meegedaan, maar als ik in de top 500 zit, dan betekent dat volgens mij dat er een paar honderd? investeerders zijn die echt grote bedragen uit hebben staan (boven het maximum van 80k per natuurlijk persoon), en dat het investeringsbedrag per investeerder daarna parabolisch afneemt.
pi_199130652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:00 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Lijkt me zeer vreemd. Dan klopt er van dat hele aflosschema dus niets. incl de slottermijn.

Bij eerder projecten (recent een fietsenwinkel) stond de tussentijdse aflossing er gewoon wel in.
maar ik heb navraag gedaan bij CCF en zal het antwoord hier nog wel laten weten, als ik dat krijg. Bij geen antwoord annuleer ik.
Ik heb ook vaker gezien dat dit soort zaken wel direct in het aflossingsschema terecht komt. Ze kunnen er ook voor kiezen om na aflossing van de 100k een nieuw aflossingsschema op te stellen.
pi_199130684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Zeker. Maar na investering staat deze aflossing NIET in het terugbetalingsschema.
Klopt. Ik vermoed dat dit later wel weer zal worden aangepast, dat zou niet voor het eerst zijn.

Terzijde: ik vind het erg prettig bij Collin (en bij HCN) dat het aflosschema meteen na investering er al bij staat.
Als dat een enkele keer niet goed gaat, zij het ze vergeven O-)
Pecunia non olet
pi_199130692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Beilen is toch al op 25-3 afgelost? Of bedoel je een ander project?
Beilen in inderdaad al afgelost. De laatste rente termijn is echter nog niet voldaan en zou half april vergoed worden. Deze termijn is ook al verstreken. Wordt nu vermoedelijk eind april.

Echt vreemde gang van zaken dat niet alle rente direct bij aflossing wordt voldaan.
pi_199130724
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Beilen in inderdaad al afgelost. De laatste rente termijn is echter nog niet voldaan en zou half april vergoed worden. Deze termijn is ook al verstreken. Wordt nu vermoedelijk eind april.

Echt vreemde gang van zaken dat niet alle rente direct bij aflossing wordt voldaan.
Klopt maar anderzijds sterkt dit mijn gevoel dat we tevreden (en opgelucht?) moeten zijn dat de hoofdsom helemaal terug is. Teeffelen heeft gelijk als hij stelt dat dit een risicovolle tak van sport is en dat de rentevergoeding eigenlijk niet navenant is.
Pecunia non olet
pi_199130765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:08 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik kreeg de mail ook, en behoor dus blijkbaar ook tot de top-500 investeerders. Ik was daar toch weer even verbaasd over:
Ruim 20.000 ingeschreven investeerders hebben 255 miljoen geïnvesteerd, gemiddeld dus zo'n 12.000 per investeerder. Sinds mijn eerste investering ga ik daar inderdaad ruim overheen, in totaal heb ik aan 94 projecten meegedaan, maar als ik in de top 500 zit, dan betekent dat volgens mij dat er een paar honderd? investeerders zijn die echt grote bedragen uit hebben staan (boven het maximum van 80k per natuurlijk persoon), en dat het investeringsbedrag per investeerder daarna parabolisch afneemt.
Ik denk (bij benadering) volgens onderstaande distributie. Dat de nummer twee investeerder 1/2 inleg van de nummer 1 heeft, de nummer drie heeft 1/3, enzovoort.



Als je niks te doen hebt: :P
gr gr
pi_199131585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:08 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik kreeg de mail ook, en behoor dus blijkbaar ook tot de top-500 investeerders. Ik was daar toch weer even verbaasd over:
Ruim 20.000 ingeschreven investeerders hebben 255 miljoen geïnvesteerd, gemiddeld dus zo'n 12.000 per investeerder. Sinds mijn eerste investering ga ik daar inderdaad ruim overheen, in totaal heb ik aan 94 projecten meegedaan, maar als ik in de top 500 zit, dan betekent dat volgens mij dat er een paar honderd? investeerders zijn die echt grote bedragen uit hebben staan (boven het maximum van 80k per natuurlijk persoon), en dat het investeringsbedrag per investeerder daarna parabolisch afneemt.
Ik heb daar even een belletje aan gewaagd: iedereen met 300 investeringen of meer behoort sowieso tot de top 500.
En sommigen daaronder dus ook, zo blijkt.
  zaterdag 24 april 2021 @ 06:20:39 #229
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199133309
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb daar even een belletje aan gewaagd: iedereen met 300 investeringen of meer behoort sowieso tot de top 500.
En sommigen daaronder dus ook, zo blijkt.
Daar hebben ze dan "geen actieve herinneringen aan".

Heb er ruim 40 projecten. Wel te melden dat er 15 van deze in 2021 zijn bijgekomen.
Mogelijk is dat meegenomen in de selectie.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199133326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Positief is dat ze hun projecten bijzonder uitvoerig documenteren. Minpunt vind ik de relatief hoge instap van 1K inleg. Zeker waar het om vrij risicovolle stapelfinancieringen of ontwikkelprojecten gaat, vind ik dat toch vrij fors.

Waar ik nog steeds boos om ben is de afwikkeling van De W*t Mobiliteit. Ik heb het idee dat daar rare spelletjes gespeeld zijn ten koste van de investeerder, zowel bij de totstandkoming van de financiering als de uiteindelijke afronding. Veel moeten mailen, weinig antwoord gehad, en uiteindelijk 2 tientjes verdiend op mijn 1K inleg.

Een heel mooi project zal ik er niet laten lopen trouwens. In principe is mijn rendement goed, met 7 lopende en 3 afgeloste projecten waaronder De Wi* zoals eerder aangehaald.
Is er hier nog iemand anders die tevreden is met een goed en betrouwbaar platform dat met enige regelmaat nieuwe projecten heeft?
pi_199133333
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 06:20 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Daar hebben ze dan "geen actieve herinneringen aan".

Heb er ruim 40 projecten. Wel te melden dat er 15 van deze in 2021 zijn bijgekomen.
Mogelijk is dat meegenomen in de selectie.
Ik denk dat ik investeerder 501 ben🤭 met in totaal een aantal investeringen maal factor 5 en ongeveer evenveel investeringen in 2021. Met dit forum maakt dat niet veel uit doordat we elkaar op de hoogte stellen van investeringskansen.

Een nu gedeelde project had ik overigens prima kunnen missen. De voorwaarden in combinatie met 5,5% rente vind ik veel mager. Ik neem best projecten van 5,5% mee, maar dan moet de ltv wel een stuk beter zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 24-04-2021 06:43:33 ]
pi_199133351
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 06:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is er hier nog iemand anders die tevreden is met een goed en betrouwbaar platform dat met enige regelmaat nieuwe projecten heeft?
Er komen hier nog wel wat berichten over crowdpartners en Maxinvest. Ik zit hier zelf niet in en ook niet in NLinvesteert. Ik kijk nog wel naar hypothecair gedekte leningen van WaardevoorjeGeld en kapitaalopmaat.

Ook bij mij staat Collin op 1, sameningeld op 2 en wat verder daarachter Geldvoorelkaar op 3. De overige platformen komen niet bij de top3 in de buurt. Crowdrealestate was een tijd ook een platform met potentie, maar daar wordt naar mijn mening teveel gerommeld (Beilen, Steyl, Halen) en wordt afgebouwd.

Om voldoende te herinvesteren kies ik nu bij echt interessante projecten om een hoger bedrag te investeren.
pi_199133451
Hier grofweg het zelfde verhaal. Met als gevolg een totale scheefgroei in de spreiding over de platforms.
Kapitaal op maat is voor mij echt geen optie meer. WvjG heb ik ook een paar projecten bij lopen.
Een behoorlijke spreiding is momenteel klaarblijkelijk moeilijk te realiseren.
pi_199133647
[..]

Is er hier nog iemand anders die tevreden is met een goed en betrouwbaar platform dat met enige regelmaat nieuwe projecten heeft? ( = opmerking Horsemen, heb het citeren nog niet helemaal onder de knie )

Bij mij staat SIG op 1(a) en Collin op 2, dit was een jaar geleden andersom. Hiernaast doe ik ook mee bij andere platformen, o.a. Horeca Crowdfunding. Het risico van die projecten is niet te vergelijken met de eerste schijf van SIG maar het rendement is tot nu toe ook hoger, na aftrek van fee zit ik daar met 34 projecten op 7,13%, dit aldus de site. Ik probeer nieuwe projecten zeer kritsich te beoordelen en neem ze dan vaak toch enkel mee voor het minimum bedrag, hierdoor grote spreiding en beperking van het risico. Hiernaast ook enkel projecten bij Crowdpartners, tot nu toe goede ervaringen mee. Bij CRE maak ik even pas op de plaats. Zat ook in het genoemde project van NLI, dit platform maakte op mij een goede indruk maar doe ook daar nu even rustig aan vanweg de afwikkeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door W1241302 op 24-04-2021 08:55:40 ]
pi_199133792
Dubbel.

[ Bericht 49% gewijzigd door Inductor op 24-04-2021 08:52:55 ]
pi_199133960
Qua uitstaand bedrag: Collin op 1, NLI op 2 (7% netto uit aantal projecten, zeer tevreden), GVE op 3.

KOM al 2 jaar mee gestopt. Capitalcircle nam ik nog wel eens mee, maar hebben niets nieuws. Lenderspender zeer prettige interface, stort ik maandelijks bij (kan via auto incasso). Kun je ook - tegen kosten 1% - ineens opnemen.
Crowdpartners neem ik de scheepjes weleens mee. Hcn alleen de 5 sterren projecten, maar wel klein in deze corona tijd.
-Wvjg neem ik alleen de hypotheken mee.
-voordegroei ook tevreden, maar lastige interface. Geen nieuwe projecten.
Denk dat ze alles gelijk in dat nieuwe beleggingsfonds funden ipv via de crowd.


Netto rendement overall een Procent of 4 na 4 jaar.

Overige:
-CRE wordt gerommeld, gestopt.
-all4funding, gestopt ivm geen nieuwe projecten meer
-capitalcircle, idem
-fnc, idem
-vastgoedinvesteren.nl, idem.
-Newfunding idem
-investormatch idem

[ Bericht 11% gewijzigd door Jaco078 op 24-04-2021 10:31:03 ]
pi_199135130
Bij mij ook hetzelfde verhaal. Volgens mij zit Fok, ongeveer op een lijn. Funding is ondertusen een steeds groter deel van mijn vermogen aan het worden en zit inmiddels 55%, van vermogen erin en is hiermee de indextrackers voorbij.

Bij mij op 1 SIG (begonnen 2017), 2 Colin (laatste jaar hard gegroeid begonnen begin 2018) 3 GVE (oudste begonnen 2016)

Daarlangs een project WVJG (2019) en een Crowdrealestate (2018). Inmiddels over de 230 lopende projecten en mischien wel bijzonder, maar ben er wel blij mee nul defalts of achterstanden. Mijn projecten zijn voor 99% met hypotheekrecht, waarvan overgrote deel eerste recht van hyypotheek en materieel. Heb onlangs account aangemaakt bij NLinvesteert en wil hier mits goede projecten ook gaan starten. Bij Crowdrealestate ga ik geen nieuwe investeringen doen op basis van onderbuikgevoel en de vreemde constructie. Ik reken met een langjarig gemiddeld van netto rendement van 5%, zit er nu al een aantal jaar boven met 5,6% actuweel (exl. Ontvangen boete rentes wegens vervroegde aflossing, die zie ik als extraatje).
pi_199135232
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb daar even een belletje aan gewaagd: iedereen met 300 investeringen of meer behoort sowieso tot de top 500.
En sommigen daaronder dus ook, zo blijkt.
Ik kom (met beide accounts) op 281 opgestarte projecten, heb de bewuste mail ook gehad. Ik zag 'm alleen te laat, en had trouwens toch niet meegedaan :W
Pecunia non olet
pi_199135518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik kom (met beide accounts) op 281 opgestarte projecten, heb de bewuste mail ook gehad. Ik zag 'm alleen te laat, en had trouwens toch niet meegedaan :W
Project is toch pas voor 8% gefund?
pi_199135748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Project is toch pas voor 8% gefund?
We hebben het nu toch over Lenfer****, met zijn 17 panden? (en die zit toch echt helemaal volgeboekt:))
Pecunia non olet
pi_199135810
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

We hebben het nu toch over Lenfer****, met zijn 17 panden? (en die zit toch echt helemaal volgeboekt:))
Volgens mij pluimvee project van geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23913
pi_199135908
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Volgens mij pluimvee project van geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23913
Je zult gelijk hebben :D Was deze ook een 'non-publieke investeringskans'?
Pecunia non olet
pi_199135953
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je zult gelijk hebben :D Was deze ook een 'non-publieke investeringskans'?
In eerste instantie voor top500 investeerders van geldvoorelkaar. Vanaf volgende weer vrijdag openbaar. Project lijkt niet vol te komen door de top500
pi_199136093
5* all-you-can-eat culinaire hotspot horecacrowdfunding
https://horecacrowdfundin(...)gnon-huizen-z49y6wp6
pi_199136432
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In eerste instantie voor top500 investeerders van geldvoorelkaar. Vanaf volgende weer vrijdag openbaar. Project lijkt niet vol te komen door de top500
Anyway, we krijgen hier op Fok dus niet duidelijk welke criteria gebruikt zijn door GvE om tot de ontvangers van de "u behoort tot de top 500 van investeerders" mail te behoren.
Dit zou totaal geïnvesteerd bedrag of aantal investeringen kunnen zijn, huidig/recent geïnvesteerd bedrag of aantal investeringen (ik heb er maar 4 in 2021).
Het zou ook iets trivialers kunnen zijn als "u bestookt ons het vaakste met mail", of "uw rendement kan wel een boost gebruiken".

Wellicht hebben we te maken met het Collin-verschijnsel van een paar maanden geleden, daar gingen ook mails de deur uit met teksten als: u heeft zich recent ingeschreven als investeerder dus krijgt u als eerste kans om te investeren in... (werd hier toen nog over gegrapt dat er ook een versie was met de strekking "u bent de buurman van de tante van dhr. ter Huurne dus...)

Laten we het er maar op houden dat de reden van de mail is: groot project met magere rente, dus het platform doet er alles aan om wat FOMO te creëren.
  zaterdag 24 april 2021 @ 13:28:47 #246
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199136471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Anyway, we krijgen hier op Fok dus niet duidelijk welke criteria gebruikt zijn door GvE om tot de ontvangers van de "u behoort tot de top 500 van investeerders" mail te behoren.
Dit zou totaal geïnvesteerd bedrag of aantal investeringen kunnen zijn, huidig/recent geïnvesteerd bedrag of aantal investeringen (ik heb er maar 4 in 2021).
Het zou ook iets trivialers kunnen zijn als "u bestookt ons het vaakste met mail", of "uw rendement kan wel een boost gebruiken".

Wellicht hebben we te maken met het Collin-verschijnsel van een paar maanden geleden, daar gingen ook mails de deur uit met teksten als: u heeft zich recent ingeschreven als investeerder dus krijgt u als eerste kans om te investeren in... (werd hier toen nog over gegrapt dat er ook een versie was met de strekking "u bent de buurman van de tante van dhr. ter Huurne dus...)

Laten we het er maar op houden dat de reden van de mail is: groot project met magere rente, dus het platform doet er alles aan om wat FOMO te creëren.
Elke manier van aandacht is OK. Zelfs verkeerde aandacht, is aandacht.

Zo wordt het idee van "de assistent van de veger" ook mooi mee gepakt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199136476
Ik neem die pluimvee wel mee voor een klein bedragje voor een ijsje elke maand, had er meer ingelegd met een hogere rente. Die HCN ook even in de gaten houden of jullie nog een linkje versieren 😁
  zaterdag 24 april 2021 @ 13:41:38 #248
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199136557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:08 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Hij schrijft: "moest door persoonlijke omstandigheden mijn leven opnieuw inrichten".

Ja dat kan van alles zijn.

Maak er in dit geval niet mijn ongeluk van.
Laat deze even voor wat het is.
Zie helemaal geen beweging in dit project.

Is dit echt zo slecht dat niemand van de FOK-kers het aan durft?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199136648
Afgelopen week die Will**sen 2 op Collin direct besproken met de 5e hypotheek. Toch bijzonder dat die nog steeds niet vol zit op Collin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')