abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199133583
De eerste stap is gezet CotS! Heel goed!

Goed plan zo, zet hem op!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 29 april 2021 @ 14:21:40 #27
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_199206340
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment gaat alles goed. Nieuwe hulpverlening bevalt erg goed en ik heb rust. Echter zit ik met een ding; de nieuwe ervaringsdeskundige vind ik niet zo fijn, voel me niet veilig en gehoord bij hem

Dit heeft verschillende oorzaken: compleet verschillende diagnoses waardoor we voor mijn gevoel elkaars "ver van mijn bed shows" zijn. Niet gehoord voelen omdat hij blijf vasthouden dat ik bepaalde angsten zou hebben die ik echt niet heb en als laatste, mijn grootste probleem; hij is een beetje het type man waar ik bang voor ben.

Door ervaringen ben ik wat kwetsbaar naar mannen toe, zeker als ze wat stoerder en groter en sterker zijn. Dit ligt geheel bij mij.

Aan de ene kant valt er wat voor te zeggen om door mijn angst heen te gaan. Niet alle mannen zijn monsters. Aan de andere kant maak ik me nu al druk over een afspraak over twee weken. Ook durf ik hem niet te zeggen dat ik bang voor hem ben.

Dus ik zit klem, voor mijn gevoel en weet niet wat wijsheid is. Ik wil niet direct "roddelen" bij zijn collegea. Dus wat is wijsheid... Doorzetten of toch maar zeggen (eventueel via mijn case managers) dat ik wil stoppen. Ik wil hem niet kwetsen, maar ik voel me emotioneel echt onveilig bij hem.

Wat zou jij doen?
Gewoon vragen voor een andere behandelaar. Omdat je niet het gevoel hebt dat het klikt tussen jullie. Dat zal voldoende zijn.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_199206666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het besproken met de vrouwelijke casemanager. We hebben samen op papier gezet hoe ik het ga bespreken met de ervaringsdeskundige

Ze vindt het wel belangrijk dat ik dat zelf doe en als het me donderdag niet lukt gaat ze ermee helpen.

Maar eerst proberen wat we op papier hebben gezet. Netjes vanuit de ik-boodschap aangeven wat ik moeilijk vind en eens zien of het op te lossen is of we de gesprekken staken
Hartstikke knap van je, dat je die stap gezet hebt. Echt, deze deels anonieme FoK!-er is trots op je.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199207738
Psychoses daar kom je niet meer vanaf. Ik ken een paar gozers die net zo zijn. Van psychose naar beter en weer terug zo gaat dit jaar in en uit voor hen. Het lijkt alsof ze er op een of ander manier maar mee moeten leren leven. Een vaste baan zit er bv niet in voor een persoon met schizofrenie.
  donderdag 29 april 2021 @ 16:01:10 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199207764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:58 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Psychoses daar kom je niet meer vanaf. Ik ken een paar gozers die net zo zijn. Van psychose naar beter en weer terug zo gaat dit jaar in en uit voor hen. Het lijkt alsof ze er op een of ander manier maar mee moeten leren leven. Een vaste baan zit er bv niet in voor een persoon met schizofrenie.
Dat is niet perse waar, en zijn genoeg die het wel lukken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199207939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het besproken met de vrouwelijke casemanager. We hebben samen op papier gezet hoe ik het ga bespreken met de ervaringsdeskundige

Ze vindt het wel belangrijk dat ik dat zelf doe en als het me donderdag niet lukt gaat ze ermee helpen.

Maar eerst proberen wat we op papier hebben gezet. Netjes vanuit de ik-boodschap aangeven wat ik moeilijk vind en eens zien of het op te lossen is of we de gesprekken staken
Hoe is het gegaan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199207999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is niet perse waar, en zijn genoeg die het wel lukken.
Ik dacht dat ik mijn comment in jouw topic had gechreven wat gek.
pi_199210732
Bedankt voor het vragen allemaal.

Nou halverwege het gesprek had ik het lef om het op te brengen. Hij reageerde heel vriendelijk en aardig en begripvol. Zeker toen ik even in hoofdlijnen uitlegde waarom.

We hebben besloten de gesprekken wel voort te zetten om eigenlijk een beetje de confrontatie aan te gaan. Daarnaast ook direct bezig gegaan met andere doelen op te zetten, om gewoon wat weerbaarder tegen mijn hoofd te worden. Alleen hij vindt het niet alleen belangrijk om met de moeilijke dingen bezig te gaan, maar juist ook sterke punten te stimuleren.

Als ik teveel een ja-knikker word, gaat hij me stimuleren om mijn eigen mening te geven.

Het voelt allemaal wel goed en dat had ik niet verwacht
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 29 april 2021 @ 19:53:35 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199210790
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_199212498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor het vragen allemaal.

Nou halverwege het gesprek had ik het lef om het op te brengen. Hij reageerde heel vriendelijk en aardig en begripvol. Zeker toen ik even in hoofdlijnen uitlegde waarom.

We hebben besloten de gesprekken wel voort te zetten om eigenlijk een beetje de confrontatie aan te gaan. Daarnaast ook direct bezig gegaan met andere doelen op te zetten, om gewoon wat weerbaarder tegen mijn hoofd te worden. Alleen hij vindt het niet alleen belangrijk om met de moeilijke dingen bezig te gaan, maar juist ook sterke punten te stimuleren.

Als ik teveel een ja-knikker word, gaat hij me stimuleren om mijn eigen mening te geven.

Het voelt allemaal wel goed en dat had ik niet verwacht
Dat klinkt goed!
Knap dat je het hebt aan durven geven, want dat vond je volgens mij best wel heel spannend.
Maar zijn reactie klinkt ook fijn!
Zo'n gesprek kan ook al dingen veranderen, ik hoop dat het nu beter voelt of gaat voelen. Dat je in elk geval een opening hebt om het ook te bespreken als dat niet zo is.

Zet em op CotS! :* ik ben trots op je O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199215297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat klinkt goed!
Knap dat je het hebt aan durven geven, want dat vond je volgens mij best wel heel spannend.
Maar zijn reactie klinkt ook fijn!
Zo'n gesprek kan ook al dingen veranderen, ik hoop dat het nu beter voelt of gaat voelen. Dat je in elk geval een opening hebt om het ook te bespreken als dat niet zo is.

Zet em op CotS! :* ik ben trots op je O+
Dank je wel! :* :@
Ik doe mijn best :)

Het was doodeng, zat letterlijk te trillen op mijn stoel, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Zeker ook het besef dat er niks mee hoeft, het is er, desensitisatie en gewoon rustig verder werken.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')