abonnement Unibet Coolblue
pi_199038815
Ik wil graag de "domme" bel vervangen door iets slimmers. Zo wil ik bijvoorbeeld dat niet alleen in de gang, maar ook op zolder én in de schuur een lamp gaat branden en ik tegelijkertijd op mijn mobiel een melding kan krijgen.

Voor het laten branden van de lamp heb ik inmiddels een schema ontworpen op basis van een aantal relais. Maar ik wil de puls uit de beldrukker dus ook koppelen aan een slimme deurbel zodat ik ook een melding in mijn telefoon krijg en via een camera kan zien wie of wat er voor de deur staat.

De deurbel hangt op een prettige hoogte om te bellen, maar een onhandige hoogte om door te kijken. Een optie om de bel te kunnen combineren met een andere camera zou mooi zijn.
Nou ben ik al aan het zoeken geweest, helaas zonder positief resultaat.

Iemand ervaring met het combineren van domme en slimme deurbellen of tips waar ik op moet zoeken?
pi_199039709
Ik heb zoiets opgelost met een deurbel zender van klikaanklikuit met een relais. En vervolgens met een Domotica ding een scène gemaakt. Bijv met Homey.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_199081021
Hoe handig ben je? En zou je eventueel met LUA scripting overweg kunnen?

Zoek dan eens op Arduino en op GitHub...

Arduino heeft een legio aan electronische modules ook met camera, eventueel Wifi en of Bluethoot compatible.
Worden gestuurd via Atmel Chip die jezelf kunt programmeren allerhande taken te vervullen. Via de In/Out pins kun je signalen ontvangen c.q. verzenden. Dus de maakschakelaar van de oude bel registreren en Relais aansturen en of via Bluethoot of Wifi berichten verzenden naar je telefoon, fileserver etc.

GitHub is een open source platform waar mensen hun projecten delen. Daar vind je dus voorbeeld scripts en zelfs mogelijk kant en klaar concepten... Je kunt het zo gek niet bedenken je bent 9 van de 10 x niet alleen met uitzonderlijke ideeën en het is mogelijk al eens door iemand anders uitgevogeld. Goed mogelijk dat je alleen maar wat kleine detail moet aanpassen om het functioneel te maken voor jou eigen toepassingen. Dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.

https://github.com/search?q=Smart+Doorbell

Zoek ook een op Blynk dat is een Arduino compatible Bluethoot platform voor op Android of Apple toestellen.

En zoek eens op Youtube bv naar ESP8662 Wifi of ESP32 Bluethoot Home Automation... :) Je zult versteld staan van de mogelijkheden en wat mensen al niet allemaal in elkaar geflanst hebben en delen.

Possibilities are endless... ^O^

ESP32 NodeMCU bv, piepkleine goedkope module waar je eigen slimme bel van kunt maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 20-04-2021 10:31:05 ]
pi_199408868
Dat ziet er veel belovend uit. En gelijk een reden om me te gaan verdiepen in Arduino. :D
pi_199414604
Met Home Assistant kun je ook een heel eind komen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:29:11 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199414810
Ik heb een losgekoppelde drukker bij de deur. Gewoon als UI voor de postbode, maar hij doet niks. Een bewegingsmelder belt zodra hij de voortuin inloopt (werkt natuurlijk niet bij portiek/straat)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')