abonnement Unibet Coolblue
pi_199158660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:17 schreef Haushofer het volgende:
Het wordt pas problematisch als een dergelijk stel kinderen wil. Is het normaal? Nee. Maar als een broer en zus dergelijke gevoelens voor elkaar koesteren, wat al vrij zeldzaam is volgens mij, dan schiet je er ook weinig op om het te verbieden.

Ik snap de OP niet zo goed. Is het de bedoeling om incest op een hoop te gooien met homoseksualiteit o.i.d.?
Het is zijn agenda om iedereen die geen hetero normatieve relatie heeft of wil, aan de schandpaal te nagelen. Maar de brandstapel zou ie hoogst waarschijnlijk ook goedkeuren.
pi_199158695
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:09 schreef BookFreak het volgende:
Volwassenen die vrijwillig een relatie aangaan:

-broer en zus
-broer en broer
-moeder en zoon
-moeder en dochter
-en weet ik veel watvoor combinaties er nog meer zijn

Moet dit weer een extra letter opleveren bij de bekende LGBT letters? Moet dit normaal gevonden worden? Zo ja, waarom dan?
Nee niet normaal. Neef-nicht past overigens ook in dat lijstje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199159243
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 09:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Hij heeft jou al prima uitgelegd waarom incest geen seksuele voorkeur is. Jij bent hier het emotionele wrak dat te gefrustreerd is om over argumenten na te denken.
Om zijn eigen woorden te gebruiken:

quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:38 schreef BookFreak het volgende:
Opvallende stilte...


:+
pi_199160006
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:53 schreef datismijnmening het volgende:
Legaal ja. Maatschappelijk geaccepteerd noooo
Hypocriet wel eigenlijk
pi_199160014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:17 schreef Haushofer het volgende:
Het wordt pas problematisch als een dergelijk stel kinderen wil. Is het normaal? Nee. Maar als een broer en zus dergelijke gevoelens voor elkaar koesteren, wat al vrij zeldzaam is volgens mij, dan schiet je er ook weinig op om het te verbieden.

Ik snap de OP niet zo goed. Is het de bedoeling om incest op een hoop te gooien met homoseksualiteit o.i.d.?
Ik denk dat TS bedoelt dat er een tijd was dat er op homoseksualiteit werd neergekeken of afkeurend over werd gedaan. En dat dit nu bij incest ook zo is
  Leukste jonkie 2022 maandag 26 april 2021 @ 08:11:31 #56
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199160864
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 01:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hypocriet wel eigenlijk
Want?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_199160958
ja hoor, doe maar legaal. waarom niet. ik neem aan dat mensen wel weten dat je dan geen kinderen moet nemen.
en weird blijft het toch wel, in de ogen van iedereen.
pi_199161494
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 08:11 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Want?
Waarom zouden we de ene seksuele voorkeur anders behandelen dan de andere? Zeker in deze tijd waarin ieders individuele voorkeur de leidraad is. We schrikken maatschappelijk immers niet (meer) van de hele lhbtqi, non binair, transformaties, same sex marriage. En terecht wat mij betreft. Waarom zou seks met familieleden dan ineens maatschappelijk onacceptabel zijn?

Uiteraard zo lang er geen sprake is van (machts)misbruik achtige situaties. Dat iemand ongewild benadeeld wordt. Geen ruimte dus voor pedo's, verkrachters, gedwongen hoereren, dierenseks etc etc. Maar daar gaat het hier ook niet over.

Mijn voorkeur wordt dit nooit maar als twee volwassenen bij volle verstand in gelijkwaardigheid dat wel willen, wie zijn wij dan om dat onacceptabel te vinden of zelfs te verbieden?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2021 09:45:36 ]
  Leukste jonkie 2022 maandag 26 april 2021 @ 15:21:37 #59
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199164934
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 09:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Waarom zouden we de ene seksuele voorkeur anders behandelen dan de andere? Zeker in deze tijd waarin ieders individuele voorkeur de leidraad is. We schrikken maatschappelijk immers niet (meer) van de hele lhbtqi, non binair, transformaties, same sex marriage. En terecht wat mij betreft. Waarom zou seks met familieleden dan ineens maatschappelijk onacceptabel zijn?

Uiteraard zo lang er geen sprake is van (machts)misbruik achtige situaties. Dat iemand ongewild benadeeld wordt. Geen ruimte dus voor pedo's, verkrachters, gedwongen hoereren, dierenseks etc etc. Maar daar gaat het hier ook niet over.

Mijn voorkeur wordt dit nooit maar als twee volwassenen bij volle verstand in gelijkwaardigheid dat wel willen, wie zijn wij dan om dat onacceptabel te vinden of zelfs te verbieden?
Normaliseren en accepteren zijn twee verschillende dingen. Het boeit mij verder ook niet wat twee volwassenen consensueel in de slaapkamer uitspoken.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_199260767
Incestueuze relaties moeten mij ziens gelegaliseerd danwel gedoogd worden. Als volwassen mensen onder eigen voorwendselen een niet-normatieve seksuele relatie aangaan dan zal ik dit niet willen verbieden. Wel zou ik ervoor zijn dat dit maatschappelijk en masse niet geaccepteerd wordt als iets normaals. Ook openstelling van het huwelijk voor incestueuze relaties ben ik niet voor, net zoals ik tegen openstelling voor het huwelijk voor andere niet-normatieve relaties (met een groter maatschappelijk draagvlak) ben, zoals huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht of huwelijk tussen meer dan twee personen. Mijn weg zou dus niet de acceptatie maar de tolerantie zijn. Tolerant zijn met datgene waar je het grondig mee oneens bent.
pi_199261105
Ik vind dat het verboden moet blijven. Inteelt is echt ongewenst en levert de maatschappij te veel schade en kosten op. Wat mij betreft verbieden ze ook het trouwen met neef/nicht. Dit geeft de dubbele kans op genetische defecten tov 'normale' kinderen en levert ook meer doodgeboren kindjes op etcetera. Daarnaast wordt het misbruikt om familie naar Nederland te importeren door toch al kansarme allochtonen. Daarmee leggen incestueuze huwelijken wat mij betreft een te grote last op de schouders van de rest van de bevolking en toch al erg dure zorg voor kinderen met een beperking. Als die er eenmaal zijn moeten ze goede zorg krijgen, maar het voorkomen dat ze worden gemaakt lijkt me veel verstandiger.

Overigens kun je natuurlijk niets doen aan mensen die toevallig met elkaar een relatie beginnen en een familieband hebben. Gelukkig komt dat niet vaak voor (goh, waarom zou dat toch van nature zo gegroeid zijn?) en waar dat zo is, is dat zo. Mensen toestaan te trouwen vind ik onacceptabel. En ik denk dat het een hoop kinderen met afwijkingen scheelt. Helaas is het veel te normaal in sommige delen van de bevolking om met neef/nicht te trouwen en kinderen te krijgen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-ongunstig-beinvloed

Wat mij betreft heeft dit niets te maken met homoseksualiteit trouwens. Of je gaat de definitie van seksuele voorkeur wel extreem oprekken. Ik vind dat dat nu al twijfelachtig is, daarnaast denk ik dat je genderissues moet scheiden van seksuele voorkeur. Of je je man of vrouw voelt of ergens ertussenin en wat je genetisch en fenotypisch bent kun je prima loskoppelen van de voorkeur voor seksuele en liefdesrelaties.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')