abonnement Unibet Coolblue
pi_199035721
Beste leden,

Ik heb een vraag. Laatst was in het nieuws het een en ander over mogelijke fraude omtrent individuele gehandicaptenparkeerplaatsen in de Schilderswijk in Den Haag.
Mijn vraag is of iemand weet hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat? Want een GGD arts moet de persoon keuren, hoe kan hier worden gefraudeerd?

Zijn er mensen uit de Schilderswijk die mij hierover uitleg kan geven? Ben erg benieuwd.

Dank alvast.
pi_199036367
Ik geloof dat de medische verklaring is vervalst of fake. De dokter heeft hier een leuk spaarcentje aan overgehouden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_199036739
Is dat niet zo’n zelfde arts als voor je rijbewijs na 75? Die iemand die een dagje in een buurthuis ofzo even een paar keuringen doet voor geld?

Als zo’n arts dan gunstig keurt, worden ze soms bekent onder de mensen.
.
pi_199149290
Hmm... voor zover ik weet is het zo dat je gekeurd moet worden xoor een GGD arts. Die stelt dan ook de verklaring op. Is er iemand uit de Schilderswijk die me hier meer over kan vertellen?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:12:57 #5
78498 classpc
I don't like change
pi_199274125
Het klinkt als een GGD-arts die steekpenningen ontvangen heeft. Maar ik woon niet in de Schilderswijk.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:27:20 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199274376
Is het al aangetoond dat er gefraudeerd is? Naast de klachten van omwonenden dat er zoveel plekken zijn uitgegeven?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199312386
Nog niet aangetoond, maar kan niet anders. De gemeente weet dat ook inmiddels.

Dus het komt erop neer dat de GGD ARTS hier de hoofdrol in speelt? Hij wordt dus als het ware 'omgekocht'?
pi_199416851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:56 schreef Gebruiker009 het volgende:
Nog niet aangetoond, maar kan niet anders. De gemeente weet dat ook inmiddels.

Dus het komt erop neer dat de GGD ARTS hier de hoofdrol in speelt? Hij wordt dus als het ware 'omgekocht'?
Dat is een hypothese maar die zul je nog wel moeten testen.
Het zou ook kunnen dat de gemeente erg soepel is met vergunningen maar dat mensen in deze wijk daar meer gebruik van maken.
Of het kan zijn dat er in deze wijk meer mensen slecht ter been zijn.

Je zou eigenlijk alle uitgegeven vergunningen kunnen WOBben met daarbij het adres (ten minste postcode) en de arts die de aanvraag heeft beoordeeld (evt. als pseudoniem).
Dit doe je dan over de jaren waarin deze 'wildgroei' is ontstaan en evt. over een aantal jaar ervoor.
Dan kun je vervolgens gaan toetsen of een afwijkend patroon te vinden is.

Als dan blijkt dat steeds dezelfde arts deze vergunningen heeft getoetst en dat die arts veel vaker positief adviseert dan andere artsen dan zou je zijn vergunningen aan een hertoetsing door een andere arts kunnen onderwerpen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:25:04 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199416984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:56 schreef Gebruiker009 het volgende:
Nog niet aangetoond, maar kan niet anders. De gemeente weet dat ook inmiddels.

Waar kan ik dat na gaan?

Voor hetzelfde geld is het een versoepeling van de eisen, of een grote influx aan mensen met een beperking, of heeft er iemand ontdekt dat je al snel voldoet aan de eisen en heeft dat rondgebazuind waarna veel mensen een aanvraag zijn gaan doen.

Volgens mij zijn we nog heel veel potentiėle stappen verwijderd van corrupte GGD-artsen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199417247
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
Waar kan ik dat na gaan?
Bij de gemeente, die geven die vergunningen af.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:46:19 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199417349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:41 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Bij de gemeente, die geven die vergunningen af.
En die zeggen dat er is gefraudeerd?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199417564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En die zeggen dat er is gefraudeerd?
De gemeente heeft de relevante gegevens dus als je uitsluitsel wil dan moet je bij hen zijn.
Waarschijnlijk zullen ze je eerst een nietszeggend antwoord geven ("alle aanvragen worden door een arts beoordeeld." of "De zaak heeft onze aandacht.") en als je deze zaak belangrijk vindt dan zul je moeten doorvragen of gaan WOBben.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:05:21 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199417646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De gemeente heeft de relevante gegevens dus als je uitsluitsel wil dan moet je bij hen zijn.
Waarschijnlijk zullen ze je eerst een nietszeggend antwoord geven ("alle aanvragen worden door een arts beoordeeld." of "De zaak heeft onze aandacht.") en als je deze zaak belangrijk vindt dan zul je moeten doorvragen of gaan WOBben.
Ik wil geen uitsluitsel van de gemeente, maar van @Gebruiker009 . Blijkbaar heeft hij ergens een bron dat er gefraudeerd is en dat de gemeente dit weet maar hij wil niet zeggen wat die bron is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199417803
Volgens @Gebruiker009 was het in het nieuws:
https://www.ad.nl/den-haa(...)raan-komen~ad96d455/
https://www.ad.nl/den-haa(...)-nog-alles~a188041c/
quote:
De gemeente is ook verbaasd over de verhalen van bewoners over mogelijke fraude. ,,Wij hebben geen enkel signaal ontvangen dat daar op wijst.’’ In 2008 zou wel fraude zijn geconstateerd. Mede naar aanleiding daarvan werd in 2012 een nieuw gehandicaptenparkeerbeleid opgesteld. Daarna zou nagenoeg geen fraude met de plekken voor gehandicapten zijn gepleegd.

De opmerkelijke stijging in het aantal toegekende gehandicaptenparkeerplaatsen zou volgens haar vooral te maken hebben met een besluit in 2017 om de aanlegkosten niet meer in rekening te brengen bij de aanvrager.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:30:56 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199639454
Hebben ze hier al tegen opgetreden eigenlijk? of staan al die invalideborden daar nogsteeds zo:

Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199696362
Staan er nog steeds. Pff echt niet normaal. De gemeenteraad laat alles zoals het is en gaat kijken hoe ze de voorwaarden strenger kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')