abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:49:43 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199028712
Goedemiddag!

Wij hebben een auto accu gekocht eind februari en in de auto geplaatst. Nu blijkt deze begin van de maand kapot te zijn, als in; hij levert geen spanning meer en is niet meer op te laden. De garage heeft er nu een nieuwe ingezet via hun leverancier. Garage heeft aangegeven terug te gaan naar de leverancier omdat deze waarschijnlijk te lang op de plank heeft gelegen zonder druppellader.

De leverancier zegt nu dat ik een uitdraai nodig heb van de test van de accu; de garage kan dit niet tenminste geen uitdraai maken. Ik heb even rondgebeld maar kan nergens zo'n uitdraai maken.

Kan ik nu gewoon eisen dat ze hem terugnemen en een oplossing aandragen of ben ik verplicht zo'n uitdraai mee te laten sturen? Ze zeiden dat hiervan afhankelijk is als er een retour kan worden aangevraagd.
pi_199028736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef xzaz het volgende:
Goedemiddag!

Wij hebben een auto accu gekocht eind februari en in de auto geplaatst. Nu blijkt deze begin van de maand kapot te zijn, als in; hij levert geen spanning meer en is niet meer op te laden. De garage heeft er nu een nieuwe ingezet via hun leverancier. Garage heeft aangegeven terug te gaan naar de leverancier omdat deze waarschijnlijk te lang op de plank heeft gelegen zonder druppellader.

De leverancier zegt nu dat ik een uitdraai nodig heb van de test van de accu; de garage kan dit niet tenminste geen uitdraai maken. Ik heb even rondgebeld maar kan nergens zo'n uitdraai maken.

Kan ik nu gewoon eisen dat ze hem terugnemen en een oplossing aandragen of ben ik verplicht zo'n uitdraai mee te laten sturen? Ze zeiden dat hiervan afhankelijk is als er een retour kan worden aangevraagd.
Valt toch gewoon onder garantie :?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 april 2021 @ 15:52:49 #3
408813 crew  trein2000
pi_199028762
Waar heb je dat ding gekocht?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199028778
Je kan beter even je rechtbijstandverzekering bellen, die hebben er meer verstand van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:54:00 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199028786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
Waar heb je dat ding gekocht?
Webshop
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan beter even je rechtbijstandverzekering bellen, die hebben er meer verstand van.
Ligt onder franchise

[ Bericht 37% gewijzigd door xzaz op 16-04-2021 16:01:27 ]
pi_199028927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef xzaz het volgende:
De leverancier zegt nu dat ik een uitdraai nodig heb van de test van de accu; de garage kan dit niet tenminste geen uitdraai maken. Ik heb even rondgebeld maar kan nergens zo'n uitdraai maken.
Paar jaar geleden bij de Fiat dealer zo'n uitdraai gekregen met waardes. Hiermee door garantie een nieuwe accu gekregen bij profile Tyrecenter.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:08:14 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199028999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Paar jaar geleden bij de Fiat dealer zo'n uitdraai gekregen met waardes. Hiermee door garantie een nieuwe accu gekregen bij profile Tyrecenter.
Dealer gebeld; kost een paar tientjes, dat is het dus niet waard. Bedankt voor de suggestie.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:53:58 #8
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_199029498
Binnen 6 maanden stuk is bewijslast voor de verkoper.

Maar fijne wedstrijd met zo'n webshop. Ik zou ze fijntjes op de wet wijzen en anders in ieder geval melding maken bij de ACM.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_199029543
Wat voor accu was dit. Is de accu goed gemonteerd geweest? Sommige accu's hebben nog een ventilatieopening waar bij aflevering een afdekdopje in zit. die moet verwijderd worden bij de montage.
Op de accupool zie je de fabricagedatum van accu. de eerste twee cijfers zijn het weeknummer, de laatste twee het jaartal.

bij accu's via een webshop vraag ik mij soms af of men begrijpt dat je gevaarlijke stoffen aan het vervoeren bent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:01:53 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199029593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat voor accu was dit. Is de accu goed gemonteerd geweest?
Ja, bevestigd door de garage. De auto is ook nog de APK doorgekomen met deze nieuwe Accu; maar volgens mij wordt daar alleen op getoetst als deze correct is bevestigd.
quote:
Sommige accu's hebben nog een ventilatieopening waar bij aflevering een afdekdopje in zit. die moet verwijderd worden bij de montage.
Deze is verwijderd.
quote:
Op de accupool zie je de fabricagedatum van accu. de eerste twee cijfers zijn het weeknummer, de laatste twee het jaartal.

bij accu's via een webshop vraag ik mij soms af of men begrijpt dat je gevaarlijke stoffen aan het vervoeren bent.
Ik zal de fabricagedatum eens bekijken, maandag ga ik bellen; ze waren al gesloten.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:53 schreef Eix het volgende:
Binnen 6 maanden stuk is bewijslast voor de verkoper.

Maar fijne wedstrijd met zo'n webshop. Ik zou ze fijntjes op de wet wijzen en anders in ieder geval melding maken bij de ACM.
Ach, het is meer een principekwestie. :)
pi_199029600
Binnen 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper.
pi_199029734
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:53 schreef Eix het volgende:
Binnen 6 maanden stuk is bewijslast voor de verkoper.

Maar fijne wedstrijd met zo'n webshop. Ik zou ze fijntjes op de wet wijzen en anders in ieder geval melding maken bij de ACM.
Dit, eerste 6 maanden moeten zij met bewijs komen dat jij het verkloot hebt.
.
pi_199029795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dealer gebeld; kost een paar tientjes, dat is het dus niet waard. Bedankt voor de suggestie.
De ANWB kan het ook, maar dan moet je 'm waarschijnlijk wel weer even in de auto monteren. Ook niet echt handig.
pi_199029810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef xzaz het volgende:
Ligt onder franchise
wat bedoel je hiermee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:32:36 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199029970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:18 schreef t-star het volgende:

[..]

De ANWB kan het ook, maar dan moet je 'm waarschijnlijk wel weer even in de auto monteren. Ook niet echt handig.
Ik had ze gebeld. En inderdaad dan moet die in de auto.
pi_199030687
Wat doet het laadsysteem van de auto. Even met draaiende motor het voltage opmeten. Blijft dit tussen de 13 en 14,5 volt? Ook als je wat gas geeft?
Als de dynamo hogere spanningen afgeeft dan gaat de volgende accu ook naar de haaien. Er zit een voltage regulator in de dynamo die ervoor moet zorgen dat de spanning binnen de marges blijft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 16 april 2021 @ 19:28:48 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199031418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat doet het laadsysteem van de auto. Even met draaiende motor het voltage opmeten. Blijft dit tussen de 13 en 14,5 volt? Ook als je wat gas geeft?
Als de dynamo hogere spanningen afgeeft dan gaat de volgende accu ook naar de haaien. Er zit een voltage regulator in de dynamo die ervoor moet zorgen dat de spanning binnen de marges blijft.
Ja, allemaal nog gecontroleerd door de garage. En ik heb dat ook gecontroleerd nadat ik de accu had geplaatst. 13,5v komt mooi van de dynamo.
pi_199031563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja, allemaal nog gecontroleerd door de garage. En ik heb dat ook gecontroleerd nadat ik de accu had geplaatst. 13,5v komt mooi van de dynamo.
oke, dan kun je er vanuit gaan dat het laadsysteem goed werkt.
ik denk niet dat er dan door corossie weerstand is van de massa-kabel.
dat is na te meten met een ampereklem op de plusdraad te zetten en te kijken hoeveel ampere de laadstroom is.

ik heb toevallig zelf ook een accu gehad die een jaar na plaatsing defect ging. dat is gewoon pech, ik hoor van monteurs dat er een slechte serie accu's op de markt is verschenen uit de fabriek van varta.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199032791
Tja wat is een 'uitdraai'...

Komt gewoon op neer dat de uitgelezen voltages op een geloofwaardig papiertje staan, liefst briefpapier.

Dat kan je zelf ook in elkaar flanzen.

Een accu schijn je pas goed te kunnen meten met een speciaal metertje, een normale multimeter geeft niet genoeg info.

Anders coulance vragen aan de webshop?

Past de accu wel bij de auto trouwens? Beste is om dezelfde techniek te gebruiken die er orgineel in hoort. Er zijn veel soorten accu's. AGM, gel, Start stop etc. een nieuwere techniek is niet altijd beter.
pi_199033490
Een uitdraai van een accutester zoals bijvoorbeeld van Midtronics doelen ze op.


elke snelfitter heeft zo'n apparaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199033574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef xzaz het volgende:
waarschijnlijk te lang op de plank heeft gelegen zonder druppellader.
Auto accu's (van auto's met een brandstofmotor) moeten altijd vol geladen blijven. De stoffen die ontstaan bij ontlading tasten langzaam de accu platen aan. Daarom moet een accu die langer dan 4 weken stil staat aan een (druppel) lader gehangen worden.

Auto accu's horen 'droog' bewaard te worden en gaat het accuzuur er pas in op het moment dat de accu in gebruikt gaar worden. Als bij een leverancier een accu met zuur er al in 'op de plank staat' is het een klojo eerste klas die geen idee heeft waar ie mee bezig is.
pi_199038215
Ergens gelezen: Wat je nog kan proberen is thuis 12v erop te zetten.

Soms geeft een accu geen teken van leven meer naar de auto waardoor die niet gaat laden.

Door 'm thuis op een 12v lader aan te sluiten kun je 'm misschien weer ontwaken.
  zaterdag 17 april 2021 @ 20:06:20 #23
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_199044321
Tja waarom bij een webshop kopen terwijl er tig garages zijn? Omdat goedkoper is... nu zit je met het gezeik.
  zondag 18 april 2021 @ 12:15:27 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199052359
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan beter even je rechtbijstandverzekering bellen, die hebben er meer verstand van.
echt een geweldig antwoord in een wgR topic.
Tot nooit .......
pi_199052990
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:06 schreef egelhond het volgende:
Tja waarom bij een webshop kopen terwijl er tig garages zijn? Omdat goedkoper is... nu zit je met het gezeik.
Alsof je bij een garage niet hetzelfde probleem zou kunnen hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199059133
Uitdraai. :')

Ding doet het niet, als zij iets anders willen beweren tonen ze dat maar aan.

Eerste 6 maanden? Verkoper moet aantonen dat er niets mis mee zou zijn aka de bewijslast ligt bij de verkoper.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:57:54 #27
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_199082748
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Alsof je bij een garage niet hetzelfde probleem zou kunnen hebben.
Dat klopt maar dan kan je ermee terug naar de garage en zoeken zij het maar uit. Nu word je door de webshop overal naartoe gestuurd etc. Ofwel geen service wat je wel hebt bij een garage. En dat voor dat 10tje verschil in prijs.
pi_199083503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:57 schreef egelhond het volgende:

[..]

Dat klopt maar dan kan je ermee terug naar de garage en zoeken zij het maar uit. Nu word je door de webshop overal naartoe gestuurd etc. Ofwel geen service wat je wel hebt bij een garage. En dat voor dat 10tje verschil in prijs.
Fair enough, je gaat wat makkelijker fysiek langs bij een lokale garage dan bij een websop. Maar een garagist kan net zo goed lak hebben aan de regels als een webshop-uitbater. Dan sta je daar, kun je stennis schoppen, maar dat kan online óók.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199085753
hoe gaat zo'n retour in z'n werk. Ook al is de accu defect, het is een loodaccu en dat is gevarengoed.

ben benieuwd hoe zoiets retour gaat. het verbaast mij dat losse lithiumaccu's en losse lithiumcellen soms gewoon los in een plastic seal verzonden worden. Ik mag hopen dat een Nederlandse webshop wat strikter regels naleeft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199085898
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe gaat zo'n retour in z'n werk. Ook al is de accu defect, het is een loodaccu en dat is gevarengoed.

ben benieuwd hoe zoiets retour gaat. het verbaast mij dat losse lithiumaccu's en losse lithiumcellen soms gewoon los in een plastic seal verzonden worden. Ik mag hopen dat een Nederlandse webshop wat strikter regels naleeft.
Onlangs zelf online een accu besteld. Ze leveren via Packs. Geen ervaring met retour, maar volgens hun website komen ze accu's met zuur bij een eventueel retour ophalen. Ik doe daarbij de aanname dat ze dat niet zelf doen, maar uitbesteden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:34:16 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199390079
Nou, even een followup.

Accu is retour gegaan met bon en waarden van de accutest van de garage waarop de accu niet goed was verklaard.

Surprise; webwinkel geeft aan dat de accu prima is en dat ze hem terugsturen _O-
pi_199391543
Gedoe.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199394915
Je hebt je accu bij AliExpress besteld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199395029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 21:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je hebt je accu bij AliExpress besteld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:57:04 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199405876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 21:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je hebt je accu bij AliExpress besteld.
Nope.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 21:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Yep dat is Ali
pi_199414471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:34 schreef xzaz het volgende:
Nou, even een followup.

Accu is retour gegaan met bon en waarden van de accutest van de garage waarop de accu niet goed was verklaard.

Surprise; webwinkel geeft aan dat de accu prima is en dat ze hem terugsturen _O-
Negatieve review op Google maps zetten. Zeggen dat je rechtsbijstand gaat inschakelen. Ook al heb je die niet, maakt soms wel indruk.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:19:57 #37
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_199414731
Is leverancier waar je eerder contact mee gehad hetzelfde als de webshop? Ze hebben toch zelf aangegeven om een uitdraai bij te voegen als bewijs?
Is het een merk batterij of 'white label'?

Wanneer je de batterij terug hebt even zelf meten met een multimeter, maak een foto hiervan als bewijs. Zet op de behuizing van de accu met een markeerstift een streep en stuur het weer retour met foto als bewijs.
zo goed..?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:51:45 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199414987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:34 schreef xzaz het volgende:
Nou, even een folow up
Surprise; webwinkel geeft aan dat de accu prima is en dat ze hem terugsturen _O-
Even de KVK raadplegen en adres eigenaar achterhalen
Dan dat ding aangetekend versturen naar zijn privé adres, met de vraag wanneer het schikt dat je even langskomt om erover te praten ;)
Alles netjes en correct zonder te bedreigen oid
Hier vaker gedaan en werkt als een tierelier :7
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:04:18 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199419378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:19 schreef Diepvriez het volgende:
Is leverancier waar je eerder contact mee gehad hetzelfde als de webshop?
Ja
quote:
Ze hebben toch zelf aangegeven om een uitdraai bij te voegen als bewijs?
Is het een merk batterij of 'white label'?
Merk VARTA
quote:
Wanneer je de batterij terug hebt even zelf meten met een multimeter, maak een foto hiervan als bewijs. Zet op de behuizing van de accu met een markeerstift een streep en stuur het weer retour met foto als bewijs.
Ik ga hem straks maar weer aan de (druppel)lader hangen kijken wat die er van maakt. Als het goed is moet hun rapport er ook in zitten. Multimeter is overigens niet correct. Hij kan wel laden tot 12v maar zakt daarna heel snel weer in.

ps: mijn Garmin horloge was stuk gegaan. Tot september had ik garantie. Ik bellen: 'beeldscherm is voor een deel kapot' hoe zit dat met garantie?
Antwoord: oh geen probleem stuur maar op.
Vandaag een nieuwe gekregen. Zo kan het ook.
pi_199419478
Ik heb zelf ook een Varta blue via een webshop. Al jaren terug gekocht zonder problemen. Ik vind het wel heel gek dat jij een uitdraai moet maken (bewijslast moet aanleveren) maar dat zij hem terugsturen met dat er niks mis mee is (waar is hun bewijslast dat ie in orde is?)
pi_199419560
dus het voltage zakt tot onder de 12 volt?
een accu bestaat uit 6 cellen van 2 volt elk.
Zakt de accu tot 10 volt dan is er een cel die sluiting maakt of geen contact maakt.
ik vermoed zomaar dat er een slechte cel in zit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:34:29 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199419753
Ik zal vanavond weer eens kijken.
pi_199420059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
dus het voltage zakt tot onder de 12 volt?
een accu bestaat uit 6 cellen van 2 volt elk.
Zakt de accu tot 10 volt dan is er een cel die sluiting maakt of geen contact maakt.
ik vermoed zomaar dat er een slechte cel in zit.
Ik zal wel gek zijn maar het is Varta, ik verwacht zulke problemen niet bij Varta. Kan best dat hij veel te veel korte ritten heeft gemaakt en of de accu nooit echt goed opgeladen is geweest. Zeker als de webshop de accu als "niet defekt" verklaart.

Mijn vorige accu was dood zei een garagist, daarop haalde ik de Varta Blue en nam ik mijn eigen accu mee naar mijn eigen garagist en die zei dat ie alleen maar leeg was maar zeker niet dood, we hebben hem aan de druppelader gehangen en daarna de auto mee gestart en ja hoor, prima. Vond het zonde om de Varta Blue weer terug te sturen en heb de "oude" verkocht en dit verhaal ook verteld en nooit meer iets van de koper gehoord.
pi_199420318
Varta is al jaren niet meer het bedrijf van “Aan mijn accu kan het niet liggen, want die is van Varta”

Helaas komen er vaker problemen voor bij VARTA accu's. Door een slechte interne connectie is er bij een cel sluiting in jouw VARTA accu ontstaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199420351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Varta is al jaren niet meer het bedrijf van “Aan mijn accu kan het niet liggen, want die is van Varta”

Helaas komen er vaker problemen voor bij VARTA accu's. Door een slechte interne connectie is er bij een cel sluiting in jouw VARTA accu ontstaan.
Ik heb zelf nog nooit over problemen met Varta accu gehoord. Ik heb aardig wat vrienden en kennissen met allemaal Varta Blue accus. En nogmaals, het kan prima zijn rijgedrag en comfortgebruik zijn. En ik neem aan dat je met "jouw" eigenlijk TS en dus zijn bedoelt?
pi_199420354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:34 schreef xzaz het volgende:
Ik zal vanavond weer eens kijken.
Wat voor merk druppellader heb je eigenlijk? Is de accu ooit leeggeweest (door verlichting aan te laten of zo)? Maak je veel korte ritjes?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2021 16:24:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')