abonnement Unibet Coolblue
pi_199024491
Ik ben van plan een paar Velux ramen te plaatsen en zat door de handleiding te bladeren (ter voorbereiding).
Nu kwam ik dit plaatje tegen, wat ik niet begrijp (en waar Velux me ook niet van kan uitleggen wat het zou moeten betekenen)



Het gaat om het middelste plaatje.
Zou dit puur te maken hebben met het plaatje er naast met de kachel?

Het raam wat ik voor ogen heb is hoger dan de ruimte aangegeven tussen die twee waterpassen, ik maak me zorgen dat het straks niet past of niet werkt op de een of andere manier.

Iemand die het wel begrijpt?
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 11:22:08 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199024858
Volgens mij slaat dat meer op de manier van aftimmeren; gemeten vanaf af twee balken in je schuine dakbeschot.

Dat heeft dan ook invloed op hoe convector warmte zich door een ruimte verspreid.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:21:37 #3
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_199025762
Velux verkoopt kant-en-klare "interieurafwerking". Als je die wil toepassen moet er voldoende ruimte zijn, zoals aangegeven in het tweede plaatje. Dat is denk ik wat ze bedoelen?

Ik heb zelf op zolder Velux dakramen zonder die interieurafwerking, en heb ze ook aanzienlijk dichter op de gording geplaatst dan ze in dat plaatje hebben aangegeven...
pi_199026122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:21 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Velux verkoopt kant-en-klare "interieurafwerking". Als je die wil toepassen moet er voldoende ruimte zijn, zoals aangegeven in het tweede plaatje. Dat is denk ik wat ze bedoelen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij slaat dat meer op de manier van aftimmeren; gemeten vanaf af twee balken in je schuine dakbeschot.

Dat heeft dan ook invloed op hoe convector warmte zich door een ruimte verspreid.
Yes, ik denk dat jullie gelijk hebben. Mega dank!
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:52:50 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199026216
Volgens mij zijn die twee balkjes in het 2de plaatje, waterpassen. Dus als je die Velux afwerking wil gebruiken, moet je zorgen dat je netjes waterpas tussen de gordingen het raam moet monteren.
pi_199028151
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:52 schreef bleiblei het volgende:
Volgens mij zijn die twee balkjes in het 2de plaatje, waterpassen. Dus als je die Velux afwerking wil gebruiken, moet je zorgen dat je netjes waterpas tussen de gordingen het raam moet monteren.
Bijna.
Als jet het waterpas monteert, vloeit warmte langs het raam gewoon door naar boven en krijg je geen koude-spots waar geen warme lucht langs kan lopen..
dag
  vrijdag 16 april 2021 @ 18:53:03 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199030912
Volgens mij geeft het de maximale hoogte van het raam en plaatsing tov de draagbalken van je dak aan.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')