abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200780640
twitter
  Redactie Frontpage vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:51:53 #177
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_200781015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:23 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ik wilde hem net posten. Kuthont met tokkie-eigenaar
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Spellchecker vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:19:29 #178
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 2 september 2021 @ 20:22:33 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201186564
de Limburger
quote:
Een 29-jarige vrouw uit Roermond mag de komende twee jaar geen honden meer houden, omdat ze haar Amerikaanse staffordshire terriër niet onder controle had. Hij ontsnapte meermaals en viel voorbijgangers aan.
Vaststaat dat de vrouw haar hond Bully, een witgrijze Amerikaanse staffordshire terriër van zo’n acht jaar oud, niet aankan, is de conclusie van de politierechter in Roermond. Dat geeft ze zelf ook toe, en daarom is het voor zowel de hond als anderen beter als ze Bullly wegdoet. „Eigenlijk is het al te laat, gezien de incidenten”, aldus de rechter.

Ze kan zich de angst van de slachtoffers goed voorstellen toen de hond vanuit het niets op ze af kwam rennen. Het was vorig jaar zomer toen een man samen met zijn vrouw en broer over de Ambachtsingel in Roermond liep toen Bully – „een gevaarlijke XL-hond” – opeens voor hem stond en zich agressief opdrong.

Worsteling

Het lukte de man met moeite om het sterke dier van zich weg te duwen. Zijn vrouw had daar meer moeite mee toen de hond in haar kleding begon te bijten. Ze was ontzettend bang, vertelde haar man in de rechtbank. De hond viel vervolgens ook zijn broertje aan en beet hem in zijn linker bovenbeen, met een flinke wond tot gevolg.

Er ontstond een worsteling, waarbij het drietal samen met de hond in de struiken viel. De eigenaresse kwam verschrikt aangerend, maar het kwaad was toen al geschied. Bully was ongemerkt weggerend toen ze spullen vanuit de auto naar haar huis droeg en daarbij de voordeur had openstaan.

De vrouw kreeg een aanlijn- en muilkorfgebod naar aanleiding van het voorval. Toch gebeurde een klein half jaar later eenzelfde soort incident. De hond was wederom ontsnapt en beet in de keel van een aangelijnde Mechelse herder. De bazin van de herder greep Bully bij zijn halsband en sloeg hem net zo lang tot hij haar hond losliet. Ze werd daarbij in haar hand en been gebeten en meters over de grond meegesleurd.

De eigenaresse van Bully was niet aanwezig in de rechtszaal, maar verklaarde tegen de politie dat ze haar hond niet begreep. „Soms reageert hij agressief, op groot of klein, maar soms ook helemaal niet. Hij is eigenlijk heel lief, maar reageert van kleins af aan al anders dan andere honden.”

Geconcludeerd werd dat de vrouw haar hond simpelweg niet onder controle heeft en niet genoeg heeft gedaan om te voorkomen dat anderen in gevaar werden gebracht. Ze kreeg, buiten het verbod op houden van honden, een taakstraf van 80 uur en moet 2300 euro aan schadevergoeding betalen.
Weer zo'n volslagen idioot met een gevaarlijke * lieve * hond. |:(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker donderdag 2 september 2021 @ 20:26:17 #180
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201186624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:22 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger
[..]
Weer zo'n volslagen idioot met een gevaarlijke * lieve * hond. |:(
Hoe zouden ze zo'n hondenhoudverbod controleren?
  donderdag 2 september 2021 @ 20:35:48 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201186805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:26 schreef maily het volgende:

[..]
Hoe zouden ze zo'n hondenhoudverbod controleren?
Niet denk ik, ze zullen het moeten hebben van de buren die de boel hopelijk goed in de gaten gaan houden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201187774
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:26 schreef maily het volgende:

[..]
Hoe zouden ze zo'n hondenhoudverbod controleren?
Hoe dan ook, over twee jaar mag zij gewoon weer een hond.
Want dan is alles vast anders.
Vast!
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:43:53 #183
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201194198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Hoe dan ook, over twee jaar mag zij gewoon weer een hond.
Want dan is alles vast anders.
Vast!
Dez straf is opgelegd door iemand met een voldoende hoog denkniveau, die zo'n verbod voor twee jaar zelf op zou vatten als een duidelijk signaal dat het beter is om geen honden meer te houden.

Dit is anders bij iemand die een hond heeft die meerdere malen andere mensen en dieren heeft aangevallen, die zelf zegt hem niet te begrijpen en die hem alsnog "eigenlijk heel lief" noemt.

Deze mevrouw neemt over twee jaar weer zo'n hond want dat de vorige zo onberekenbaar was, daar snapt ze niks van want dit soort mensen snapt niet hoe je honden moet opvoeden en hoe je ermee om moet gaan, snapt het verband tussen het gedrag van het dier en haar eigen input niet. Ze denkt oprecht dat ze een andere hond wel aankan denk ik.

De straf past dus niet.
pi_201194584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:22 schreef deedeetee het volgende:
Een 29-jarige vrouw uit Roermond mag de komende twee jaar geen honden meer houden
"Bully" :')
"eigenlijk heel lief" :')

Alle stereotypen worden weer waargemaakt
  vrijdag 3 september 2021 @ 13:41:50 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201194877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:22 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger
[..]
Weer zo'n volslagen idioot met een gevaarlijke * lieve * hond. |:(
Hele bingokaart weer vol :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201196189
Sleutelwoorden:
Zuid-Oost, bijtende hond, angst, recherche.


Het zal wel een Bassett Hound betreffen, niet waar?



https://www.at5.nl/artike(...)ijtincident-zuidoost
  zondag 12 september 2021 @ 10:41:17 #187
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_201319730
Mensen die (helaas) nog steeds geloven dat alles op te lossen is met opvoeding. En dat als je maar "flink je best doet" je pitbull nooit eens een keer zal laten zien wat er in zijn genen zit. Of mensen die geloven in de Cesar Milan technieken. Dat je in een middagje compleet ander gedrag uit een hond kunt toveren bijvoorbeeld. Leuk voor tv maar in het echt kost dit heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Wildvreemde mensen die ineens tsssk naar mijn hond liepen te doen om te kijken wat er zou gebeuren. Alles te danken aan Milan...

https://www.telegraaf.nl/(...)je-van-queen-latifah

Dat de voorganger "Daddy" een speciale hond was geloof ik graag. Maar dan vooral omdat hij geen ras-typisch gedrag liet zien, tenminste niet dat het publiek weet. En dan een aanval op een mens van die junior, dat is toch nog wel een flinke schep erger. Veel hond agressieve honden kunnen prima overweg met mensen. Maargoed Junior was wel hét paradepaardje van Milan. Misschien was het toch veiliger geweest om een golden retriever aan je zijde te hebben...
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  zondag 12 september 2021 @ 11:37:02 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201320432
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:41 schreef Borisboemboem het volgende:
Mensen die (helaas) nog steeds geloven dat alles op te lossen is met opvoeding. En dat als je maar "flink je best doet" je pitbull nooit eens een keer zal laten zien wat er in zijn genen zit. Of mensen die geloven in de Cesar Milan technieken. Dat je in een middagje compleet ander gedrag uit een hond kunt toveren bijvoorbeeld. Leuk voor tv maar in het echt kost dit heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Wildvreemde mensen die ineens tsssk naar mijn hond liepen te doen om te kijken wat er zou gebeuren. Alles te danken aan Milan...

https://www.telegraaf.nl/(...)je-van-queen-latifah

Dat de voorganger "Daddy" een speciale hond was geloof ik graag. Maar dan vooral omdat hij geen ras-typisch gedrag liet zien, tenminste niet dat het publiek weet. En dan een aanval op een mens van die junior, dat is toch nog wel een flinke schep erger. Veel hond agressieve honden kunnen prima overweg met mensen. Maargoed Junior was wel hét paradepaardje van Milan. Misschien was het toch veiliger geweest om een golden retriever aan je zijde te hebben...
Je weet dat beide getrainde en actieve waakhonden waren/zijn?
Hij heeft nooit gezegd dat ze altijd lief waren, alleen dat ze onder beheer niets deden. Meer dat zelfs honden wiens werk het is om te bijten geleerd kan worden dat niet te doen.

Daarbij geld dat er ook nooit gesteld is dat dingen in een dag opgelost zijn. Enkel dat er een patroon doorbreking gedaan kan worden.

Persoonlijk ben ik meer van de positieve training, alhoewel soms helaas een patroon doorbreking wel zijn nut kan hebben. Maar voorkomen is beter dan genezen. Ook volgens Milan trouwens, die hele boeken vol heeft geschreven over hoe zorg je dat je een leuke, sociale hond opvoed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 12 september 2021 @ 12:31:51 #189
80382 manny
30 is best veel
pi_201321128
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Je weet dat beide getrainde en actieve waakhonden waren/zijn?
Hij heeft nooit gezegd dat ze altijd lief waren, alleen dat ze onder beheer niets deden. Meer dat zelfs honden wiens werk het is om te bijten geleerd kan worden dat niet te doen.

Daarbij geld dat er ook nooit gesteld is dat dingen in een dag opgelost zijn. Enkel dat er een patroon doorbreking gedaan kan worden.

Persoonlijk ben ik meer van de positieve training, alhoewel soms helaas een patroon doorbreking wel zijn nut kan hebben. Maar voorkomen is beter dan genezen. Ook volgens Milan trouwens, die hele boeken vol heeft geschreven over hoe zorg je dat je een leuke, sociale hond opvoed.
Positief als onderdeel van de training of alleen positief ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 12 september 2021 @ 12:56:22 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201321457
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:31 schreef manny het volgende:

[..]
Positief als onderdeel van de training of alleen positief ?
Ik zal niet zeggen dat ik nooit corrigeer, maar bij de opvoeding van mijn eigen honden van pup afaan eigenlijk nooit nodig gehad.
Bij heropvoeding wel wat ‘snap out of it’ moeten gebruiken, maar dat heeft voornamelijk zijn waarde in het dier terug brengen op een niveau waarin gewerkt kan worden.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel van ken je grenzen ben. Dus bij een hond agressieve hond zou mijn doel niet zijn dat die op een druk honden veldje lekker ongecontroleerd los loopt, maar wel dat die hond aan de lijn met zijn kaken van honden die toevallig toch benaderen af kan blijven en in gecontroleerde situaties wat meer sociaal gedrag kan opbouwen.
Tot die tijd ben ik trouwens niet wars van muilkorven Ed, mits goed aangeleerd zodat het een positieve associatie heeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:55:20 #191
80382 manny
30 is best veel
pi_201457230
Is er een soortgelijk topic voor meppende wielrenners ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 17:45:39 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201457856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:55 schreef manny het volgende:
Is er een soortgelijk topic voor meppende wielrenners ?
Dat wordt wel tijd ja ...
Meppende wielrenners in Meppel
  Spellchecker zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:36:23 #193
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201603736
Vrouw in eigen huis vreselijk toegetakeld door hond; baasje gearresteerd
quote:
Een gepensioneerde vrouw in het Engelse Wolverhampton is in haar eigen huis zo vreselijk aangevallen door een Japanse Akita, dat gevreesd wordt dat ze enkele ledematen moet missen.
De eigenaar van de Akita, een 40-jarige man, zit vast. Hem wordt verweten dat zijn hond ’gevaarlijk en niet onder controle te houden’ was. Het dier is afgemaakt. Het is niet bekend wat de relatie is tussen het slachtoffer en de eigenaar van de hond.

De aanval vond donderdagmiddag plaats in de woning van de vrouw. De gealarmeerde politie maakte de hond ter plekke af, de vrouw werd in allerijl naar een ziekenhuis gebracht. Een vriend meldt aan de Daily Mail dat ze er slecht aan toe was: „Er was overal bloed en het was kantje-boord of ze het zouden overleven. Het is absoluut tragisch.”

De Akita is een grote hond, die echter in Engeland niet op de lijst met gevaarlijke hondenrassen staat. Wel valt het ras in de categorie vechthonden. Er zouden meerdere aanvallen door Akita’s zijn geregistreerd in Groot-Brittannië, waarbij slachtoffers in de regel flinke verwondingen opliepen.
:{
pi_201606702
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:52 schreef Eufonie het volgende:
Elke Pitbull zou doodgeschoten dienen te worden.
Nee na een bijtincident zou je als sigenaar je eigen hond om zeep moeten helpen en niet met een wapen gewoon met je blote handen. Of je wint en vind het zo verschrikkelijk om te doen dat je nooit meer een huisdier neemt of je vechthond wint en takelt je zo toe dat je ook geen hond meer neemt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201606738
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat me opvalt is dat ze het hebben over de rol van zo'n asiel als dierenbescherming (ten koste van al het andere). Dat klopt ook wel, en dat zie je ook heel sterk bij al die adoptie-organisaties.

Die hangen aan elkaar van vrouwen van boven de vijftig die totaal oprecht alles voor de honden overhebben en het liefst het hele Oostblok leeg zouden trekken om die beestjes hier een fijn leven te geven.

Als je voor de lol eens kijkt op die Facebook-groepen dan zie je nog meer van zulke mensen erom heen hangen: vrouwen die niks anders te doen hebben dan hondenplaatjes te posten en alle posts te liken waarin een hond wordt voorgesteld vergezeld van kreten als "wat een scheetje/knapperd/arme schat". Zelf hebben ze ook minstens drie honden per stuk. Die mensen leven er echt voor.

Daar krijg je geen redelijk gesprek mee over de veiligheid van bijvoorbeeld andere honden, buurtkatten, buurtkinderen, je eigen kinderen, de buurt iha. "Alles voor de hondjes!" vergezeld van een miljoen smileys. Gaat het mis, dan is dat per definitie niet de schuld van de hond en wordt die zo weer herplaatst.

Ik volg nu de hond van een kennis van me onbedoeld (komt steeds in mijn feed naar voren). Deze is na de eerste mislukte plaatsing al weer drie eigenaren verder, plus twee fosters die het ook niet aankonden. Desondanks staat de hond er nog steeds op ter adoptie met een versluierd verhaal. En ja, kennis volgt het ook en doet alles om te voorkomen dat ze hiermee wegkomen.
Een vriendin van mij is zo ik heb haar maar geblokkeerd op FB omdat ik doodziek werd van alle honden die gedeeld werden. Ik had haar post al eens gerapporteerd bij FB en toen was ze boos omdat FB kennelijk echt iets doet als je op die knop drukt.
Ik snap werkelijk waar niet hoeveel hondenliefhebbers hun hond kwijtrakken echte dierenvrienden houden hun huisdier in het oog.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:08:08 #196
80382 manny
30 is best veel
pi_201609571
Geweldig mooi en gaaf beest als goed opgevoed zijn zo een Akita, maar geen beginners hond en serieus sterk.

Helaas was er een film over waarbij dit ras wordt neergezet als een lieve hondstrouwe makker (wat ie ook kan zijn), maar in de praktijk wel een hele grote, sterke en waakse hond met karakter.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:59:07 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201938776
https://www.destentor.nl/(...)B-FS1hmy64zhtCEgcUhI
https://www.destentor.nl/(...)dent-onzin~a454e3b3/

Samenvatting: man heeft loslopende Amerikaanse bulldog niet onder controle, valt hond aan. Eigenaar hond 2 verdedigt zijn hond en wordt in de arm gebeten.

Paar maanden later, bulldog loopt opnieuw los en niet onder appèl, valt hond 3 aan. Eigenares hond 3 schakelt politie in, achterhaalt de eigenaar bulldog, regelt de schade onderling en drukt eigenaar bulldog op het hart hond niet meer los te laten lopen. Eigenaar zegt dit toe.

Paar maanden later, bulldog loopt op nieuw los, niet onder controle, valt hond 2 weer aan en deze overleeft het niet. Eigenaar gaat naar politie.

Politie: Hurrr durrr wij weten van niets dus dit is geen gevaarlijke hond officiëel dus u kunt geen aangifte doen; regel het maar met de gemeente.

Gemeente: Nou, dan mag ie niet meer los en zonder muilkorf rondlopen van ons.

Eigenaar bulldog: Mijn hond is heel lief en niet agressief, nooit problemen geweest. Oh u heeft de feiten. Nou ja toch wel dan maar ik beloof m muilkorf en aangelijnd te houden! (Want de vorige keer dat ie iets beloofde hield ie zich eraan).

Kortom, in Colmschate, Deventer, maar even niet lopen met de hond.
pi_201938800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:08 schreef manny het volgende:
Geweldig mooi en gaaf beest als goed opgevoed zijn zo een Akita, maar geen beginners hond en serieus sterk.

Helaas was er een film over waarbij dit ras wordt neergezet als een lieve hondstrouwe makker (wat ie ook kan zijn), maar in de praktijk wel een hele grote, sterke en waakse hond met karakter.
Akita zijn gewoon net zo'n kuthonden als Staffords. Of net zo lief. Puur afhankelijk van mazzel en goede opvoeding.
  Spellchecker vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:43:20 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:11:48 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201941365
Jeetje een Staffordshireterriër. Je verwacht het niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')