abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:07:23 #295
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203575422
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:21 schreef StateOfMind het volgende:
Kunnen 90 kilo worden.
En als die eenmaal los gaat, laat staan 2 zoals die in mijn dorp, dan hou je daar niks van tegen.

Die beesten zij gefokt om in Zuid-Afrika het erf te bewaken tegen roofdieren.
Dus die hebben veel ruimte en veel beweging nodig.

Die exemplaren uit mijn dorp hebben beide niet, met als gevolg een hele reeks bijtincidenten in mijn dorp en het dorp waar ze hiervoor woonden.

Voor déze honden draai ik om, met mijn boerenfoxje.
Tegen menselijke roofdieren ja, het zijn waakhonden.
De kinderen kunnen er ook veilig mee naar buiten en dan zal de hond ook nog eens fijn een haasje voor ze vangen.

Jammer, ik kan de zuid Afrikaanse beschrijving niet meer vinden, die beschreef dat zo grappig.

Maar het zijn idd waakhonden en jachthonden op groot wild (ze worden ook ingezet in de jacht op bavianen en luipaarden).
Hoe ze zijn hangt een beetje af van de bloedlijnen en natuurlijk de opvoeding, ze zijn gelukkig meestal vrij kalm van aard.
Maar als een boer boel niet sociaal is ga ik ook een blokje om en dat doe ik niet snel voor een hond.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:17:57 #296
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203575538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Tegen menselijke roofdieren ja, het zijn waakhonden.
De kinderen kunnen er ook veilig mee naar buiten en dan zal de hond ook nog eens fijn een haasje voor ze vangen.

Jammer, ik kan de zuid Afrikaanse beschrijving niet meer vinden, die beschreef dat zo grappig.

Maar het zijn idd waakhonden en jachthonden op groot wild (ze worden ook ingezet in de jacht op bavianen en luipaarden).
Hoe ze zijn hangt een beetje af van de bloedlijnen en natuurlijk de opvoeding, ze zijn gelukkig meestal vrij kalm van aard.
Maar als een boer boel niet sociaal is ga ik ook een blokje om en dat doe ik niet snel voor een hond.

Dat ik dit nog van je mag lezen, ik had nooit verwacht dat te mogen meemaken. _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:33:59 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203575714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat ik dit nog van je mag lezen, ik had nooit verwacht dat te mogen meemaken. _O-
Dat is dan ook zeer zeldzaam ;)
De grote waakhonden en kudde bewakers ben ik voorzichtig mee als ze niet sociaal zijn.

Als ze wel netjes opgevoed zijn ben ik op slag verliefd. Dat dan wel weer. Mag zulke honden ook erg graag zelf hebben. Fantastische karakters voor alles wat eigen is en mits sociaal opgevoed honden met een kalme aard die zich niet te snel op laten naaien.

Maar ik ken wel hun potentie en waarvoor ze gefokt zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:40:12 #298
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203575822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is dan ook zeer zeldzaam ;)
De grote waakhonden en kudde bewakers ben ik voorzichtig mee als ze niet sociaal zijn.

Als ze wel netjes opgevoed zijn ben ik op slag verliefd. Dat dan wel weer. Mag zulke honden ook erg graag zelf hebben. Fantastische karakters voor alles wat eigen is en mits sociaal opgevoed honden met een kalme aard die zich niet te snel op laten naaien.

Maar ik ken wel hun potentie en waarvoor ze gefokt zijn.
haasje vangen
Was het deze site ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:58:13 #299
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203576096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]
haasje vangen
Was het deze site ? :)
Nee, het was echt een zuid Afrikaanse tekst. Is ook al echt jaren geleden dat ik die tekst zag, had de Tosa toen nog.

Maar geen slechte beschrijving zo op het eerste oog op deze site.
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 22:16:49 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_203576443
Bijna dicht

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 22:17:03 #301
7889 tong80
Spleenheup
pi_203576447
Dicht

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')