abonnement Unibet Coolblue
pi_199023324
Ik ben me gaan verdiepen in minen en heb voor set-up in de kelder wat afgedankte laptops bij elkaar geschraapt, nou kan je sowieso amper minen met alleen een CPU, maar daar ging het me niet om, het ging me erom dat ik alvast weet hoe ik alles in moet stellen (aan bij meer zonnestroom dan verbruik of timer), toegang via web en RDP, gegevens uit kunnen en aan en uitzetten op afstand of via een app.

Twee konden meteen weg, echt afgeschreven, ik heb er nu nog 2 over. Van de Acer TravelMate P273-M (i5 met 750GB HDD) heb ik een web/media server gemaakt met RDP, waar ik op kan via mijn PC, telefoon, TV en phone.

Wat kan ik eventueel nog meer met een laptop doen, heb wel eens dingen voorbij zien komen als een HDMI aansluiting erop maken en het scherm los gebruiken (aan de wand of als 2e scherm). Wat kan nog meer naast verkopen.

Gewoon iets van een leuk hobby projectje.
pi_199023346
BTC minen, alle oude laptops van marktplaats opkopen en dan slapend rijk worden _O_
pindazakje
pi_199023859
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:19 schreef Hyaenidae het volgende:
BTC minen, alle oude laptops van marktplaats opkopen en dan slapend rijk worden _O_
Ja dat zeg ik dus net, dat schiet niet op. En opkopen ga ik ook niet doen, dan kan het echt niet uit, zo'n professionele miner kan al bijna niet meer uit. Wil wel minen, maar dan met GPU's op zonne energie. Maar niet met laptops.

Vandaar, kan ik er nog wat leuks mee.
pi_199026554
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:17 schreef JDx het volgende:

Wat kan ik eventueel nog meer met een laptop doen, heb wel eens dingen voorbij zien komen als een HDMI aansluiting erop maken en het scherm los gebruiken (aan de wand of als 2e scherm). Wat kan nog meer naast verkopen.
Magic Mirror
Transparant LCD
Debian en Steam er op zetten en dan beetje 2D games spelen
Fileservertje (Debian + Samba en je bent al een heel eind)
Unifi controller software
Als er twee of meer nics in zitten/kunnen pfSense firewall
Retrogaming

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Belvedere op 16-04-2021 13:29:37 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_199027287
Nog eentje gekregen waar ik niet zo veel mee kan, van m'n broertje geweest, zit midden in een verhuizing en heeft geen zin in dat "Marktplaats gezeik" zegt ie :') begrijpelijk ook wel tegenwoordig, man man, soms...

V&A / [TK] Toshiba Satellite C660-1R1 15,6" laptop i5-2410M 2,3Ghz met Win10

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Magic Mirror
Transparant LCD
Debian en Steam er op zetten en dan beetje 2D games spelen
Fileservertje (Debian + Samba en je bent al een heel eind)
Unifi controller software
Als er twee of meer nics in zitten/kunnen pfSense firewall
Retrogaming
Dat Magic Mirror vind ik overigens wel een vet idee voor die andere, die heeft volgens mij ook een FullHD panel.

Fileservertje (en web) heb ik inmiddels dus al, films en series rechtstreeks streamen naar de TV.
pi_199027347
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:07 schreef JDx het volgende:

Dat Magic Mirror vind ik overigens wel een vet idee voor die andere, die heeft volgens mij ook een FullHD panel.
Ach ik heb ook tig laptops waar ik soms wat persoonlijke hobbyprojectjes mee doe. Ik heb een Magic Mirror gemaakt met wat reflecterende folie van AliExpress en een oude Ikea fotolijst. Is nog best leuk geworden.

Als ik echt veel laptop(schermen) overhoud wil ik een keer een soort grote videomuur maken. Kijken of dat leuk kan worden met wat crappy videokaarten met veel uitgangen of zo. Dat transparante LCD ding wil ik ook nog een keer maken.

Wel bizar hoeveel laptops nog piekfijn lopen op Linux terwijl Windows echt te traag voor ze is. Een klein ssd-tje doet al wonderen tegenwoordig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_199027462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ach ik heb ook tig laptops waar ik soms wat persoonlijke hobbyprojectjes mee doe. Ik heb een Magic Mirror gemaakt met wat reflecterende folie van AliExpress en een oude Ikea fotolijst. Is nog best leuk geworden.
En dan heb je het scherm losgemaakt van de laptop neem ik aan? En die staat dan via kabels ergens anders?
pi_199061642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:22 schreef JDx het volgende:

En dan heb je het scherm losgemaakt van de laptop neem ik aan? En die staat dan via kabels ergens anders?
Nee, gebruik gemaakt van een pi zero.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_199062203
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nee, gebruik gemaakt van een pi zero.
Gebruik er inmiddels ook een als Twitch scherm.

twitter
pi_199062214
foutje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')