abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199020201
Nieuw kost deze 64k, en tweedehands met ongeveer 5000 op de teller een dikke 14k minder. Nu wil ik voor een tweedehandse gaan.

Heb nog nooit zo'n sportwagen gehad, waar moet ik absoluut op letten? Ik ga wel afspraken maken bij garages, niks particuliers.

Edit: Oninteressante info verwijderd

[ Bericht 18% gewijzigd door Sfancta op 15-04-2021 22:27:38 ]
pi_199021033
Geen idee, maar je bent sowieso een baas als je dit apparaat koopt _O_

5k op de teller is als nieuw, kan weinig aan fout gaan lijkt me.
Eventueel voor de zekerheid een aankoopkeuring laten doen?
pindazakje
  donderdag 15 april 2021 @ 22:58:12 #3
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199021203
Waar moet ik op letten bij een praktisch nieuwe auto.

Nee oke.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_199025341
Trek het kenteken na bij de RDW. Dan kun je zien of de auto is geimporteerd en of de kilometerstand logisch is.
Trek dan apart de geadverteerde kilometerstand ook na of deze logisch is (bij een Nederlandse auto).
Is het een geimporteerde auto, kijk dan naar de BPM waarde. Is deze erg laag dan heeft de auto schade gehad.
pi_199025749
vraag advies aan StefanP
pi_199072665
Dat is toch stiekem een BMW Z4 maar dan in een ander jasje?
Fingerspitzgefhl
pi_199073895
Onderhuids (onderstel, remmen, motor, bak, aandrijving, rijassistenten) 100% BMW en vanwege kostenbesparing is de rijafstelling 99% hetzelfde als een Z4.

De 3 liter heeft meer power maar de 2 liter is lichter en speelser. Maar ja, een viercilinder...

Gebouwd door Steyr in Oostenrijk.
Zelfde fabriek als de Golf Country en Puch G-Klasse
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 09:44:27 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199080611
Zo, dat is een flink apparaat idd als je die even gaat aanschaffen. :)
Waarom de keuze specifiek voor een nieuwe Supra als ik vragen mag uit interesse? (aangezien je zelf aangeeft nog nooit zo'n sportwagen te hebben gehad)
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:59:23 #9
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_199080763
Nieuwe Supra is cool O+

Behalve historie en km's checken zou ik er sowieso op letten of het een ook een onverprutste is. Hoe origineler hoe beter, maarja zoals al gezegd met 5000km op de teller zal er sowieso nog niet veel mee gebeurd zijn.
Life's like music, get the rhythm..
pi_199325196
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:56 schreef pvdplanet het volgende:
Onderhuids (onderstel, remmen, motor, bak, aandrijving, rijassistenten) 100% BMW en vanwege kostenbesparing is de rijafstelling 99% hetzelfde als een Z4.
Alleen hebben ze bij de Supra om n of andere reden de sportplusstand weggelaten.

quote:
De 3 liter heeft meer power maar de 2 liter is lichter en speelser. Maar ja, een viercilinder...
Als je toch al voor een viercilinder wil gaan kun je net zo goed voor een MX5 2 liter gaan. Die is ng speelser, lichter, goedkoper (zowel aanschaf als gebruik) en als je hem chipt vrijwel net zo snel met een ongeblazen motor.
Miata is always the answer
  zaterdag 8 mei 2021 @ 09:03:06 #11
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_199325309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:59 schreef NoComment het volgende:
Nieuwe Supra is cool O+

Behalve historie en km's checken zou ik er sowieso op letten of het een ook een onverprutste is. Hoe origineler hoe beter, maarja zoals al gezegd met 5000km op de teller zal er sowieso nog niet veel mee gebeurd zijn.
Zo'n ding is een jaar oud. Die zal nog niet ten prooi zijn gevallen aan de sjonnies.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_199325387
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:20 schreef fespo het volgende:
vraag advies aan StefanP
:D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199327381
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:45 schreef j669 het volgende:

Als je toch al voor een viercilinder wil gaan kun je net zo goed voor een MX5 2 liter gaan. Die is ng speelser, lichter, goedkoper (zowel aanschaf als gebruik) en als je hem chipt vrijwel net zo snel met een ongeblazen motor.
In een MX5 kan elke gemiddelde chauffeur op de limiet rijden zonder dat het saai wordt. Instappen en gelijk vertrouwen, de auto heeft geen electronische hulpmiddelen nodig.

Probleem met de Z4 & Supra zijn gewicht en afmetingen. En een n/a motor hangt beter aan het gas.

Als het puur om rijplezier gaat en niet om lange afstanden dan is de MX5 wel een goede keus, De coupe zal ook z'n waarde goed vasthouden schat ik in.

Overigens had men in 1998 dezelfde situatie: De MX5 ramde je over elke rotonde en is op de centimeter te plaatsen, De Z3 was zwaarder en meer vermogen + betere remmen, Maar op de limiet een aardige handfull.

Ik heb ze toevallig momenteel beide op de oprit staan. Kijk watvoor bestuurder je bent en vind de juiste keus.

pi_199327550
Ik persoonlijk zou ten alle tijden voor de oude Supra gaan ipv de nieuwe.
Zeker omdat het echt rijdersauto's zijn en ze lekker in waarde aan het stijgen zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199372557
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:03 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Als het puur om rijplezier gaat en niet om lange afstanden dan is de MX5 wel een goede keus, De coupe zal ook z'n waarde goed vasthouden schat ik in.
De ND is juist prima geschikt voor langere afstanden. Wij zijn er in 2019 een week de Alpen mee in geweest zonder een centje pijn. De standaard stoelen (niet de recaro's) zijn echt comfortabel genoeg om er een hele dag mee te rijden zonder rugpijn en het geluidsniveau met de kap dicht is echt meer dan acceptabel genoeg dat het niet vermoeiend wordt. De bagageruimte is uiteraard wel beperkt, maar dat zal met een Z4 of Supra niet veel anders zijn, schat ik zo in.
Miata is always the answer
pi_199374009
Ik vraag me wel af waar je die auto vind.
Als ik wat rondkijk kosten ze allemaal nog gewoon 60k. Op 1 na die is 50K met 20K kilometers, meest uitgeklede uitvoering en altijd in bezit van een garage bedrijf geweest. Dus waarschijnlijk een afgetrap demo model?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 18:08:41 #17
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199375961
Aangezien ts niks meer van zich laat horen heb ik twijfels of hij wel echt een Supra wilt aanschaffen en dit misschien niet gewoon een loos stoer-doen topic was. :O
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')