abonnement Unibet Coolblue
pi_199010533
Wel geld voor plezier (fieldlabs), maar niet voor jeugdhulp. Wrang en beschamend

quote:
Suïcidale jongeren die maanden op hulp moeten wachten. Kinderen met ernstige eetstoornissen die het voorlopig zonder hulp moeten zien te rooien. Jongeren met een depressie, zichzelf beschadigen, verslaafd zijn, gedragsproblemen hebben en die op ellenlange wachtlijsten staan.

Het is een verontrustend en droevig beeld waar onder meer de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, de GGZ en tal van jeugdpsychiaters over aan de bel trekken. De knelpunten zijn er al een tijdje, maar de coronacrisis verergert deze. De financiële tekorten van gemeenten helpen niet mee.

In december is onomstotelijk vastgesteld dat zij een structureel tekort van 1,7 miljard euro op de jeugdzorg hebben. Het kabinet erkent het bedrag, maar komt tot nu toe met geen enkele euro extra over de brug. Wel trekt het een krappe miljard (!) euro uit voor experimenten (fieldlabs) om bezoekers met een negatief coronaresultaat de kans te geven weer eens naar een museum, dierentuin of theater te gaan.

Wrang, beschamend is dit. Iedereen snakt naar vrijheid, naar vertier, naar versoepelingen is het ‘verkooppraatje’ van de initiatiefnemers van de fieldlabs. Iedereen is het thuiszitten ‘spuugzat’. Al die jongeren met ernstige en minder ernstige psychische problemen die op wachtlijsten staan, snakken niet naar vertier, maar naar hulp. Hulp. En zorg. Passend en tijdig. Zodat het leven op zijn minst weer draaglijk( er) en weer de moeite wordt om te leven. Hun ouders idem dito.



Het was ‘niet chic’ om als demissionair kabinet, net voor de verkiezingen, grote bedragen voor de jeugdzorg vrij te maken, stelde staatssecretaris Blokhuis (VWS, CU). Binnenlands Bestuur achterhaalde dat minister Hoekstra van Financien (CDA) weigerde zijn chequeboek te trekken – een onderhandelingsresultaat om trots op te zijn. De uitkomst van de arbitrage die gemeentekoepel VNG daarop inzette, volgt in mei. Het is aan een nieuw kabinet dat al dan niet over te nemen.

Maar deze jongeren kunnen daar niet op wachten. Er is nu extra geld nodig. ‘Den Haag’ moet nu de problemen van al die jongeren, de pijn en het verdriet daarover bij hun omgeving willen zien en er voldoende geld voor vrijmaken.

https://www.binnenlandsbe(...)7.lynkx#.YHfad8nig5s
  donderdag 15 april 2021 @ 08:45:22 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199010574
Die fieldlabs zijn sowieso de meest grootste onzin. Straks als de risicogroep gevaccineerd is kunnen we toch weer terug naar normaal. Voor de tussenliggende periode boeit het toch niet hoe groepen zich nu, in de tijdelijke 1,5 meter samenleving, zich gedragen.

Tis gewoon een grote scam.

Beetje gaan onderzoeken hoe Nederlanders zich gedragen op vakantie :')
Dan heb je je prioriteiten echt verkeerd op orde...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_199010597
Eens met de kritiek dat er te weinig geld gaat naar jeugdhulp. Maar de evenementen-, horeca- en reisbranche wegzetten als 'plezier' vind ik ook wat simpel.
pi_199010614
Ik vind dat altijd zwak, als je gaat wijzen naar iets anders waar wel geld heen gaat om je punt te maken. Er moet meer geld naar jeugdhulp, punt. En laat dan de regering kijken waar ze dat vandaan halen. Voer je eigen strijd, niet door die van anderen af te zeiken.
  donderdag 15 april 2021 @ 09:08:22 #5
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199010765
PS. Het gaat niet om een onderzoekje naar een tijdelijke oplossing.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 09:20:59 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199010912
Laten ze dat geld liever steken in de middelen om iedereen zo snel mogelijk in te enten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199010927
Over een jaar is men fieldlabs vergeten, heeft de ceo miljoenen verdiend en is er nig geen geld bijgekomen voor de jeugdzorg. Ik vermoed zelfs dat hierop bezuinigd gaat worden.
Dit alles wordt lachend besproken op een vol terras zonder vaccinatiepaspoort.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199010938
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:20 schreef Netsplitter het volgende:
Laten ze dat geld liever steken in de middelen om iedereen zo snel mogelijk in te enten.
Geld helpt de giga incompetentie niet wat gisteren bleek uit de nieuwsuuraflevering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199011581
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:45 schreef Lariekoek het volgende:
Die fieldlabs zijn sowieso de meest grootste onzin. Straks als de risicogroep gevaccineerd is kunnen we toch weer terug naar normaal. Voor de tussenliggende periode boeit het toch niet hoe groepen zich nu, in de tijdelijke 1,5 meter samenleving, zich gedragen.

Tis gewoon een grote scam.

Beetje gaan onderzoeken hoe Nederlanders zich gedragen op vakantie :')
Dan heb je je prioriteiten echt verkeerd op orde...
Eens. een goedmakertje voor de zeurende branches.
pi_199011598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geld helpt de giga incompetentie niet wat gisteren bleek uit de nieuwsuuraflevering.
linkje erbij: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-sterkste.html
pi_199014832
Wel geld voor plezier (fieldlabs) = voorkomen
, maar niet voor jeugdhulp.= genezen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 11:25:19 #12
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199024897
En dan als kabinet wel achter je demissionaire status verhullen om geen geld vrij te maken voor de zorgbonus. Ook zoiets. _O- Clowns. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199025027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:25 schreef ijs_beer het volgende:
En dan als kabinet wel achter je demissionaire status verhullen om geen geld vrij te maken voor de zorgbonus. Ook zoiets. _O- Clowns. :')
Krijg ik weer niks? :(
pi_199025615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:08 schreef BertV het volgende:
PS. Het gaat niet om een onderzoekje naar een tijdelijke oplossing.
Uhm jawel dus. Zelfs andreas voss, de wetenschappelijk baas van fieldlabs, verwacht keer op keer expliciet dat het allemaal tijdelijk is en volgend jaar alles weer volledig normaal is.

En hij runt dat circus...
#WeesGeenWhales
pi_199028432
Die fieldlabs leveren natuurlijk wel ongelooflijk veel onderzoek data op over ziekte verspreiding en menselijk gedrag. Ik heb zomaar het idee dat het doel iets verder reikt dan deze pandemie. Wie zegt dat we niet over twintig jaar weer een pandemie hebben van het een of ander.
pi_199034807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm jawel dus. Zelfs andreas voss, de wetenschappelijk baas van fieldlabs, verwacht keer op keer expliciet dat het allemaal tijdelijk is en volgend jaar alles weer volledig normaal is.

En hij runt dat circus...
Er is in ieder geval een wetsvoorstel om testbewijzen in te zetten bij het verlenen van toegang tot..... o.a. evenementen.
pi_199035046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:29 schreef qajariaq het volgende:
Die fieldlabs leveren natuurlijk wel ongelooflijk veel onderzoek data op over ziekte verspreiding en menselijk gedrag. Ik heb zomaar het idee dat het doel iets verder reikt dan deze pandemie. Wie zegt dat we niet over twintig jaar weer een pandemie hebben van het een of ander.
Net alsof Nederland het enige land is met corona. Er is al zoveel data gegenereerd en onderzocht, maar men wil het wiel elke keer opnieuw uitvinden.
pi_199037643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:08 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Er is in ieder geval een wetsvoorstel om testbewijzen in te zetten bij het verlenen van toegang tot..... o.a. evenementen.
Ja, tijdelijke wet, net als alle andere rond corona. Voss verwacht dat het nodig gaat zijn... voor een aantal maanden. Daar is een wetswijziging voor nodig. Volgend jaar verwacht hij van niet meer.
#WeesGeenWhales
pi_199039732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:45 schreef Lariekoek het volgende:
Straks als de risicogroep gevaccineerd is kunnen we toch weer terug naar normaal
*kijkt naar Israel*

Ehm... I don't think so.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199047307
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, tijdelijke wet, net als alle andere rond corona. Voss verwacht dat het nodig gaat zijn... voor een aantal maanden. Daar is een wetswijziging voor nodig. Volgend jaar verwacht hij van niet meer.
Tijdelijk lijkt een erg relatief begrip maar ik hoop dat de verwachting uitkomt.....
pi_199047412
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:42 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Tijdelijk lijkt een erg relatief begrip maar ik hoop dat de verwachting uitkomt.....
Ik hoor al sinds april vorig jaar dat dit een a twee jaar zou duren.

In Israel, de halve vs, China, nz, Taiwan, Vietnam, half Afrika, en nog een aantal landen is alles alweer open normaal.

Die hadden ook allemaal beperkingen. Ik zie nul reden om aan te nemen dat dat hier als het debiele landje van de wereld anders gaat zijn - maar ik zie het wel tot september of oktober duren, als het meezit, anders tot vroeg volgend jaar, en voor zo'n periode is het prima dat het wettelijk en dus democratisch (zeker nu het kabinet demissionair is!) geregeld wordt 😉
#WeesGeenWhales
pi_199047756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik hoor al sinds april vorig jaar dat dit een a twee jaar zou duren.

In Israel, de halve vs, China, nz, Taiwan, Vietnam, half Afrika, en nog een aantal landen is alles alweer open normaal.

Die hadden ook allemaal beperkingen. Ik zie nul reden om aan te nemen dat dat hier als het debiele landje van de wereld anders gaat zijn - maar ik zie het wel tot september of oktober duren, als het meezit, anders tot vroeg volgend jaar, en voor zo'n periode is het prima dat het wettelijk en dus democratisch (zeker nu het kabinet demissionair is!) geregeld wordt 😉
Israel inmiddels weer normaal? Heb je daar een bron van?
In mijn beleving is het daar een grote doffe Corona ellende en wil men daar niets zonder een groen vaccinboekje oid, elke 6 mnd verplicht inspuiten en andere Corona gekte.
pi_199048263
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:06 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Israel inmiddels weer normaal? Heb je daar een bron van?
In mijn beleving is het daar een grote doffe Corona ellende en wil men daar niets zonder een groen vaccinboekje oid, elke 6 mnd verplicht inspuiten en andere Corona gekte.
Doffe ellende waar niet in de wereld? In Israël is bijna alles weer open dat zal hij bedoelen. Een droom voor ons hier ;)
Hoe men het gaat handhaven is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 23:33:32 ]
pi_199050988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:06 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Israel inmiddels weer normaal? Heb je daar een bron van?
In mijn beleving is het daar een grote doffe Corona ellende en wil men daar niets zonder een groen vaccinboekje oid, elke 6 mnd verplicht inspuiten en andere Corona gekte.
De maatregelen worden daar in tgv vaart afgeschaft, deze week gaan nachtclubs zelfs open, mondkapjes buiten afgeschaft, scholen 100% open. Restaurants, terassen, kroegen, theaters op 75% capaciteit, sportscholen, zwembaden, musea etc waren allemaal al open.

Je moet idd wel gevaccineerd zijn voor veel dingen zoals dansen op de dansvloer in de club, maar dat lijkt me prima, ik laat me zowieso inenten. En ik wil ook gewoon graag weer met mensen dingen doen, niet noodzakelijkerwijs met antivaxxers UwU 😗.

Half jaar klopt niet. Je kan of gewoon normaal dat vaccin halen als een niet gestoorde, of je hebt een recente test nodig of je moet hooguit een half jaar terug natuurlijk zijn hersteld van corona. Dat is dat half jaar.
#WeesGeenWhales
pi_199052641
Eens met het sentiment dat fieldlab testen ondertafelse corruptie en opportunisme zijn wat ruikt naar VVD en Ab Wappiehaus. Maar zijn jeugdhulp eigenlijk onderdeel van GGD? Of is het allemaal outsourcing naar private bedrijfjes vol met ZZP pseudo-psycholoogjes?
In beide gevallen is het al KK.. en naar mijn mening nogsteeds geen oplossing voor goede hulp aan kinderen.
pi_199057784
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 12:36 schreef MisterWendel het volgende:
Eens met het sentiment dat fieldlab testen ondertafelse corruptie en opportunisme zijn wat ruikt naar VVD en Ab Wappiehaus. Maar zijn jeugdhulp eigenlijk onderdeel van GGD? Of is het allemaal outsourcing naar private bedrijfjes vol met ZZP pseudo-psycholoogjes?
In beide gevallen is het al KK.. en naar mijn mening nogsteeds geen oplossing voor goede hulp aan kinderen.
nee, en nee

wat is KK?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 april 2021 @ 17:21:52 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_199058248
De ggz, gehandicaptenzorg, ouderenzorg en jeugdzorg zijn al een eeuwigheid een drama.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')