abonnement Unibet Coolblue
pi_199140250
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:00 schreef Jappie81 het volgende:
vs
VS ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199140587
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

of het was eerst niet zo erg als ze deden voorkomen.
In het begin was het personeel nog niet zo overwerkt en ook het ziekteverzuim dus niet zo hoog, toen had men genoeg personeel voor meer bedden, nu is dat eigenlijk andersom.

@Jappie81 Ff personeel uit het buitenland halen? Die moeten wel gecertificeerd zijn. Binnen de EU zou dat misschien mogelijk zijn, maar dan kom je al snel bij Polen, Hongarije, Bulgarije enzo uit. Ik denk niet dat hun diplomas in Nederland voldoen, en hoe ga je die goed instrueren als zij geen Nederlands spreken, en beide kanten geen of gebrekkig Engels? Was het maar zo makkelijk.
pi_199140659
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 16:58 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

ok luie aap. China, vietnam, australie, uk
UK heeft zeker geen overschot in zorgcapaciteit, de NHS was al overwerkt voor de pandemie. Ik denk niet dat jij je ouders graag verzorgd ziet worden door een niet Engels sprekende verpleger, die geinstrueerd wordt door een niet Chinees sprekende arts, en die niet over de juiste papieren beschikt om in Nederland te werken. Ik denk dat je er iets beter over na moeten denken. Opleidingen verschillen nogal. Een artsenopleiding in Malawi duurt bijv 4 jaar en dan ben je praktisch arts van alles. In Nederland ben je na 6 jaar een arts van niks. En in de eerste 4 jaar in NL krijgen ze veel meer te leren, en veel diepere stof te leren dan in Malawi. Dus zo maar ff artsen uit Malawi invliegen is bijvoorbeeld niet zo'n goed idee.
pi_199140714
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:00 schreef Jappie81 het volgende:
vs
VS? Afgezien dat je weer zit met het probleem van diplomas, moeten ze ook wel hier willen werken. Verplegend personeel in de VS verdiend redelijk wat meer in Nederland, dus waarom zouden ze hier komen werken?
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 20:00:12 #255
236264 crew  capricia
pi_199140850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want daar is overschot in zorgcapaciteit?
Onze patiënten in nood gaan naar DL. Qua capaciteit.
Blij mee hoor. Maar beetje Awkward is het wel.
Definitely not CIA
pi_199141068
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 19:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

VS? Afgezien dat je weer zit met het probleem van diplomas, moeten ze ook wel hier willen werken. Verplegend personeel in de VS verdiend redelijk wat meer in Nederland, dus waarom zouden ze hier komen werken?
Meer geld
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 20:14:34 #257
5428 crew  miss_sly
pi_199141120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:11 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Meer geld
Dus je gaat dan zorgpersoneel uit het buitenland halen en deze veel meer betalen dan het zorgpersoneel dat hier al werkzaam is?

Goede move.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199141180
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus je gaat dan zorgpersoneel uit het buitenland halen en deze veel meer betalen dan het zorgpersoneel dat hier al werkzaam is?

Goede move.
Geef je die hetzelfde
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 20:17:36 #259
236264 crew  capricia
pi_199141194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:11 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Meer geld
Waarom geen Europese oplossing?
Tot nu toe is gezondheidszorg geen EU aangelegenheid. Landen wilden daarin geen EU bemoeienis.
Maar sinds deze crisis hebben landen toch de aankoop van vaccins uitbesteed aan de EU, en dat is ongekend. Lijkt me een prima opstapje voor meer.

Zeker in grensregio's.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 20:17:45 #260
5428 crew  miss_sly
pi_199141198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:16 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Geef je die hetzelfde
Dat is al een probleem, he, want dat wil de overheid niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199141219
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:11 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Meer geld
En je denkt niet dat dat problemen geeft met bestaand personeel, juist op een moment dat men moeilijk doet over een eenmalige bonus? En dan buitenlands personeel wel ff meer dan zo'n bonus extra betalen, elke maand, en ook nog eens een dikke verhuisvergoeding, tekenbonus om ze over te halen, en door de vingers zien dat ze eigenlijk niet de juiste papieren hebben. Tuurlijk, heel goed idee.
pi_199141269
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom geen Europese oplossing?
Tot nu toe is gezondheidszorg geen EU aangelegenheid. Landen wilden daarin geen EU bemoeienis.
Maar sinds deze crisis hebben landen toch de aankoop van vaccins uitbesteed aan de EU, en dat is ongekend. Lijkt me een prima opstapje voor meer.

Zeker in grensregio's.
Dan zou de EU personeel daar naar toe sturen waar het nu het hardst nodig is (als dat al kan met huisvesting enzo). Dan denk ik dat er op dit moment juist personeel uit Nederland weg zou worden gehaald. Maar dat zou klauwen met geld kosten, of onder dwang moeten. Beiden lijkt me niet echt handig. Plus dat je nog met taalbarrieres zit, en een Bulgaarse arts is niet zo maar gekwalificeerd in Nederland.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 20:28:06 #263
236264 crew  capricia
pi_199141386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dan zou de EU personeel daar naar toe sturen waar het nu het hardst nodig is (als dat al kan met huisvesting enzo). Dan denk ik dat er op dit moment juist personeel uit Nederland weg zou worden gehaald. Maar dat zou klauwen met geld kosten, of onder dwang moeten. Beiden lijkt me niet echt handig. Plus dat je nog met taalbarrieres zit, en een Bulgaarse arts is niet zo maar gekwalificeerd in Nederland.
Ik dacht juist aan de patiënten. Zeker in grensregio's.
Definitely not CIA
pi_199141536
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Onze patiënten in nood gaan naar DL. Qua capaciteit.
Blij mee hoor. Maar beetje Awkward is het wel.
Ja, maar dat is toch anders: er gaan Nederlandse patiënten naar Duitsland, niet Duitse verpleegkundigen naar Nederland.
En tja, Duitsland heeft wel voldoende zorgcapaciteit, maar kiest ervoor om die niet te laten vollopen.
Ik denk dat veel in Nederland zich teveel fixeren op de zorgcapaciteit.
Je zit ook met mortaliteit, blijvende gezondheidsschade bij patiënten, meer risico op mutaties en grotere kans dat het volledig uit de hand loopt met een exponentieel toenemend virus als je een grote besmettingsgraad toelaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199141568
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:11 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Meer geld
Jij bent verpleegkundige?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200796582
Humberto Tan begrijpt Diederik Gommers niet...
quote:
Diederik Gommers zat gisteren in de talkshow van Humberto Tan om weer eens de noodklok te luiden. Er keken ruim een half miljoen mensen naar.

quote:
Het gaat volgens Diederik Gommers weer helemaal mis op de intensive cares. Daar liggen volgens hem weer veel te veel patiënten met Covid-19. “We hebben nu 200 mensen met Covid op de intensive cares liggen, maar we hebben maar 800 of 750 operationele bedden. Wij hebben echt stress op dit moment”, zei hij gisteren in de talkshow van Humberto Tan.

Humberto begrijpt het niet
Gastheer Humberto begreep weinig van het alarmerende geluid. “Ik merk bij mezelf dat het moeilijker te begrijpen is. Je snakt naar leven en vrijheid. Er zijn veel mensen gevaccineerd en toch is er bij zulke lage getallen zoveel stress, terwijl we veel meer konden handelen een jaar geleden. Wat gaat er mis in mijn hoofd?”

Diederik: “Wat jij in je hoofd hebt, moet je vooral doen, want je moet doorgaan met leven. Maar bij ons in de ziekenhuizen komt de stress terug van Covid, maar wij kunnen maar aan heel weinig knoppen draaien. Iedereen is op vakantie en de afdelingen kunnen nu geen mensen missen. We moeten daardoor operaties afzeggen.”
We krijgen onze vrijheden NOOIT meer terug! :N
Mark en Hugo gaan ons gewoon weer in een LockDown gooien als ze naar Gommers luisteren...
Heb ook geen reden waarom ze niet naar hem zouden luisteren... (Capaciteit is leidend...)
Humberto begint ook wakker te worden, en dat is mooi!

We zijn gewoon voorgelogen... :Y
pi_200796686
In de UK zijn nu bijna 3 weken niet of nauwelijks restricties, terwijl het aantal besmettingen en opnames niet is toegenomen (afgenomen zelfs na een piek van de EK). Ik zat gister in een stampvol restaurant met vrienden, daarna in de kroeg. Nergens afstand houden, geen restricties op capaciteit, geen mondkapjes. Heerlijk. Als het nog een paar weken op dezelfde voet doorgaat zo in de UK denk ik dat de EU daar van moet leren. De vaccinatiegraad ontloopt elkaar niet veel, en de vaccins werken gewoon.
pi_200796744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als het nog een paar weken op dezelfde voet doorgaat zo in de UK denk ik dat de EU daar van moet leren.
Ik hoop het met je... (Maar Gommers en Kuipers helpen de zaak niet... Gommers is ook nog OMT lid!)
pi_200796985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik hoop het met je... (Maar Gommers en Kuipers helpen de zaak niet... Gommers is ook nog OMT lid!)
Het is af en toe lastig om te bepalen met welke pet Gommers ergens zit. Zit hij er als zichzelf (bezorgde burger), IC-arts, voorzitter NVIC of als OMT-lid? Hier lijkt vooral vanuit de positie als IC-arts/voorzitter NVIC te praten. De samenleving is meer dan druk op de IC natuurlijk.
pi_200796988
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De vaccinatiegraad ontloopt elkaar niet veel, en de vaccins werken gewoon.
Nou in Israël blijkbaar niet meer... 85 to 90% van de mensen op de ic zijn gevaccineerd...
Ook in België zijn gevaccineerde bejaarden overleden...

Belooft niet veel goeds...
pi_200797005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De samenleving is meer dan druk op de IC natuurlijk.
Nou dat is wel gebleken de afgelopen 1,5 jaar...
pi_200799678
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nou in Israël blijkbaar niet meer... 85 to 90% van de mensen op de ic zijn gevaccineerd...
Ook in België zijn gevaccineerde bejaarden overleden...

Belooft niet veel goeds...
Dat krijg je als je een groot deel van de bevolking, en vooral de kwetsbaren en ouderen, vaccineerd.
pi_200804383
Dit topic is helaas kenmerkend over hoe de enkeling de aanval opent op figuren die geen leuke boodschap brengen.

Hugo de Jonge, Mark Rutte, Diederik Gommers, allemaal krijgen ze de volle laag.

Om een idee te geven hoe een aanval op de persoon over komt gebruik ik de weerman.
Gerrit Hiemstra en Erwin Kroll moeten opstappen! ze zijn incapabel, ik ben die regen ZAT! voorspel eens wat beter weer. het is tenslotte ZOMER!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:00:21 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200805899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:51 schreef Bocaj het volgende:
Iedereen is op vakantie
Iedereen is op vakantie
dit is het probleem, vakanties moet je vlinderen in een bedrijf en zeker in een zkh!
je kan niet iedereen vakantie geven wanneer zij willen, het gros van de bedrijven spreid het over de mnd: mei, juni, juli, aug, sept!
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:02:00 #275
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200805924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de UK zijn nu bijna 3 weken niet of nauwelijks restricties, terwijl het aantal besmettingen en opnames niet is toegenomen (afgenomen zelfs na een piek van de EK). Ik zat gister in een stampvol restaurant met vrienden, daarna in de kroeg. Nergens afstand houden, geen restricties op capaciteit, geen mondkapjes. Heerlijk. Als het nog een paar weken op dezelfde voet doorgaat zo in de UK denk ik dat de EU daar van moet leren. De vaccinatiegraad ontloopt elkaar niet veel, en de vaccins werken gewoon.
ik denk meer, dat iedereen al een keer met covid-19 besmet is geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')