abonnement Unibet Coolblue
pi_199024959
Stukje opvoeding. Wordt, als het goed is, vanuit thuis meegegeven. Mijn eerste wedstrijd in het stadion was debuut Romario thuis. Dan ben je voor het leven supporter. En het helpt dan dat je op zondagavond bij opa en oma op de bank met de ganse familie nog een keer de samenvatting terugkijkt van je favoriete club en dat de hele familie die club dan ook aanhangt. Ik heb jaren in de jeugd gevoetbald bij een BVO in de buurt - en heb daar zeker warme gevoelend voor - maar zal er nooit op de tribune gaan zitten of er supporter van zijn.

Tegenwoordig heeft het bij de jongste jeugd vaak te maken met wat klasgenootjes vinden, terwijl op de middelbare het weer heel belangrijk is wie het mooiste trainingspak heeft. Daarnaast heb je de meelopers en de gloryhunters. Onlangs bij de plaatselijke voetbalvereniging een toernooitje georganiseerd waarbij je bij de aanmelding moest opgeven welke club je aanhangt. Naast PSV, Ajax en - een enkeling - Feyenoord kwam daar meer dan eens PSG en Barcelona langs. Met name allochtonen die daar "fan" van zijn.

Hier in de buurt ligt een dorp waar nagenoeg alleen maar Feyenoord fans te vinden zijn. Die opa's zijn daar geweest, die vaders en nu gaan de zonen. Die rijden/reden iedere 2 weken trouw met een hele club mensen naar Rotterdam. 150 km heen, 150 km terug. Echte masochisten, maar wel echte clubliefde. Kan ik wel op prijs stellen.
pi_199029793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:18 schreef yats het volgende:

[..]

Soms is het gewoon al genoeg als je grote rivaal een nog grotere kneuzenkermis is ;)
Nou ik woon dus aan de andere kant van de Waal in Nijmegen dus, ben niet fanatiek voor NEC maar heb wel sympathie voor de club, ben zelf meer Feyenoorder.
Hier in Nijmegen is Vitesse ondanks ze in een andere competitie spelen nog altijd een heet hangijzer, dit seizoen zouden we ze bijna in de beker tegenkomen maar werd er verloren van VVV.
Zelf heb ik niet zoveel meer met die rivaliteit, vroeger wel maar nu is het zo dat ik liever Vitesse die beker zie winnen dan Ajax, maar dat moet ik niet op het NEC forum schrijven ;)

On topic, ik heb nooit veel met Ajax gehad, te arrogante uitstraling, heb veel meer met volkse Feijenoord
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:26:36 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_199029905
quote:
5s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:11 schreef dikkedaniel het volgende:
Hoe komt je als tukker, achterhoeker, groninger, limburger etc voor een club uit Amsterdam waar ze je nauwelijks kunnen verstaan?
Ik woon dan wel in Limburg sinds 1978 maar ben in het AMC geboren met Amsterdam in mijn paspoort :)
Het is dus geen keus voor mij. Het is AJAX.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  vrijdag 16 april 2021 @ 18:22:16 #54
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199030543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:26 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik woon dan wel in Limburg sinds 1978 maar ben in het AMC geboren met Amsterdam in mijn paspoort :)
Het is dus geen keus voor mij. Het is AJAX.
Oké, nou van harte ermee.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 16 april 2021 @ 18:47:23 #55
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199030843
Ajaxgoden genot
pi_199042351
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Nou ik woon dus aan de andere kant van de Waal in Nijmegen dus, ben niet fanatiek voor NEC maar heb wel sympathie voor de club, ben zelf meer Feyenoorder.
Hier in Nijmegen is Vitesse ondanks ze in een andere competitie spelen nog altijd een heet hangijzer, dit seizoen zouden we ze bijna in de beker tegenkomen maar werd er verloren van VVV.
Zelf heb ik niet zoveel meer met die rivaliteit, vroeger wel maar nu is het zo dat ik liever Vitesse die beker zie winnen dan Ajax, maar dat moet ik niet op het NEC forum schrijven ;)

On topic, ik heb nooit veel met Ajax gehad, te arrogante uitstraling, heb veel meer met volkse Feijenoord
Sinds wanneer heeft @Caland een nieuw account?
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:10:57 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199042386
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:02 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft @:Caland een nieuw account?
Dit kan ik bevestigen noch ontkennen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199042468
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:26 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik woon dan wel in Limburg sinds 1978 maar ben in het AMC geboren met Amsterdam in mijn paspoort :)
Het is dus geen keus voor mij. Het is AJAX.
Daar opgegroeid dan neem ik aan? Of letterlijk alleen in je paspoort?
  maandag 19 april 2021 @ 09:30:16 #59
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199066428
Blijkbaar zijn er ook helemaal mensen uit Amsterdam naar een bekend punt in Arnhem gereden om een herten beeld te behangen.

Klinkt eerder als het werk van Ajax gloryhunters uit de provincie.

https://www.omroepgelderl(...)n-voor-Ajax-Kansloos
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 13:11:14 #60
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199069122
Als klein jochie had ik nog geen interesse in profvoetbal, alleen het zelf op een zaterdag achter een bal aan jagen was leuk. Toen ik verhuisde naar zeeuws-vlaanderen was zowat iedereen voor Ajax, er waren een paar Feyenoorders, en een verdwaalde PSV'er. Toen mij werd gevraagd voor wie ik was flapte ik er gewoon FC Twente uit en ben sindsdien fan van Twente.

De reden waarom alle jongens (lees 85% ofzo) voor Ajax waren kreeg ik het bekende antwoord: grootste club, meeste prijzen, lekker twee keer in de drie jaar juichen om het kampioenschap :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 19 april 2021 @ 13:28:38 #61
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199069299
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit kan ik bevestigen noch ontkennen.
Ik vind dat je iets creatiever had kunnen zijn met de username. "Cupfighter" klinkt als iets wat bedacht is door een mentaal beperkte.
pi_199071828
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:28 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik vind dat je iets creatiever had kunnen zijn met de username. "Cupfighter" klinkt als iets wat bedacht is door een mentaal beperkte.
alsof de username RamboDirk veel IQ uitstraalt
  maandag 19 april 2021 @ 16:57:45 #63
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199072308
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

alsof de username RamboDirk veel IQ uitstraalt
Touché
  maandag 19 april 2021 @ 21:47:29 #64
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_199077087
Simpel:

Grootste club van Nederland.
Mooiste historie.
Grootste spelers afgeleverd.
Meeste prijzen gepakt.

Ik snap de vraag niet zo. Ik vraag mij meer af waarom mensen die niet uit Eindhoven komen PSV supporter worden, dat slaat namelijk pas écht nergens op :') .
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_199081323
Ik was 5 toen ik zelf voor het eerst ging voetballen en het was het jaar dat Ajax de Champions League won. Zij waren toen het grote voorbeeld, de winnaars. En dat vond ik als ukkie natuurlijk machtig!

Toen "fan" geworden (voor zover je dat als kleine kan zijn) en eigenlijk altijd zo gebleven. Denk dat als je jong fan wordt je een bepaalde sympathie voor een club opbouwt.

Denk dat je daarom wel gelijk hebt dat als kleine kinderen uit de "provincie" Ajax leren kennen omdat ze een grotere naamsbekendheid hebben dan andere clubs, deze mensen "fans" blijven, of in ieder geval zich eerder achter Ajax scharen dan achter een andere club.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_199081377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik was 5 toen ik zelf voor het eerst ging voetballen en het was het jaar dat Ajax de Champions League won. Zij waren toen het grote voorbeeld, de winnaars. En dat vond ik als ukkie natuurlijk machtig!

Toen "fan" geworden (voor zover je dat als kleine kan zijn) en eigenlijk altijd zo gebleven. Denk dat als je jong fan wordt je een bepaalde sympathie voor een club opbouwt.

Denk dat je daarom wel gelijk hebt dat als kleine kinderen uit de "provincie" Ajax leren kennen omdat ze een grotere naamsbekendheid hebben dan andere clubs, deze mensen "fans" blijven, of in ieder geval zich eerder achter Ajax scharen dan achter een andere club.
Dit denk ik ook grotendeels inderdaad. Mijn 'keuze' voor m'n club gaat al verder dan mijn herinneringen gaan, daar is ook helemaal geen afweging wat betreft historie, prijzen, speelstijl oid aan vooraf gegaan. Dus waarom ik voor een club ben geworden: geen idee, ik kan hooguit nu dingen noemen die ik erg mooi vind aan de club.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:48:26 #67
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199092252
Bij mij op de basisschool was ook iedereen voor Ajax door dat succes toen, die zijn nu wel inmiddels allemaal voor de regionale club (NEC) en de enkeling die voor Ajax is gebleven ziet nooit een stadion van binnen dus heel serieus kan je die ook niet echt nemen.

Tot zover mijn steekproef.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 april 2021 @ 09:26:21 #68
416931 yats
(non) Average Joe
pi_199094858
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:48 schreef Caland het volgende:
Bij mij op de basisschool was ook iedereen voor Ajax door dat succes toen, die zijn nu wel inmiddels allemaal voor de regionale club (NEC) en de enkeling die voor Ajax is gebleven ziet nooit een stadion van binnen dus heel serieus kan je die ook niet echt nemen.

Tot zover mijn steekproef.
Zijn er serieus nog mensen die voor NEC zijn? Dat moest haast zijn of je een eenhoorn ziet... ;)
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_199094875
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:48 schreef Caland het volgende:
Bij mij op de basisschool was ook iedereen voor Ajax door dat succes toen, die zijn nu wel inmiddels allemaal voor de regionale club (NEC) en de enkeling die voor Ajax is gebleven ziet nooit een stadion van binnen dus heel serieus kan je die ook niet echt nemen.

Tot zover mijn steekproef.
Mensen die nooit in een stadion komen zijn niet serieus te nemen?
Dat zijn de meeste users hier in VBL toch?
  woensdag 21 april 2021 @ 09:32:59 #70
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199094908
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als klein jochie had ik nog geen interesse in profvoetbal, alleen het zelf op een zaterdag achter een bal aan jagen was leuk. Toen ik verhuisde naar zeeuws-vlaanderen was zowat iedereen voor Ajax, er waren een paar Feyenoorders, en een verdwaalde PSV'er. Toen mij werd gevraagd voor wie ik was flapte ik er gewoon FC Twente uit en ben sindsdien fan van Twente.

De reden waarom alle jongens (lees 85% ofzo) voor Ajax waren kreeg ik het bekende antwoord: grootste club, meeste prijzen, lekker twee keer in de drie jaar juichen om het kampioenschap :')
In welke tijd was dit? De jaren '90?
Oh.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:36:01 #71
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199094940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:26 schreef yats het volgende:

[..]

Zijn er serieus nog mensen die voor NEC zijn? Dat moest haast zijn of je een eenhoorn ziet... ;)
Ja ik vind het altijd wel te prijzen dat mensen voor de lokale club zijn, ik kon zelf vanuit mijn slaapkamer de Goffert zien maar zag de Kuip eerder van binnen. Anders was dat bij mij ongetwijfeld hetzelfde verlopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 april 2021 @ 09:36:30 #72
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199094943
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:47 schreef SaferSephy het volgende:
Simpel:

Grootste club van Nederland.
Mooiste historie.
Grootste spelers afgeleverd.
Meeste prijzen gepakt.

Ik snap de vraag niet zo. Ik vraag mij meer af waarom mensen die niet uit Eindhoven komen PSV supporter worden, dat slaat namelijk pas écht nergens op :') .
In de jaren '00 werd PSV wel vaker kampioen en deed het ook Europees beter dus daar kwamen vast ook wel mensen op af. Of mensen waren recalcitrant en wilden lekker anders zijn.

Niet dat er op mijn scholen ooit PSV-fans rondliepen (lol) voornamelijk Ajax uiteraard, een paar Feyenoorders en soms een verdwaalde AZ'er.
Oh.
pi_199100542
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja ik vind het altijd wel te prijzen dat mensen voor de lokale club zijn, ik kon zelf vanuit mijn slaapkamer de Goffert zien maar zag de Kuip eerder van binnen. Anders was dat bij mij ongetwijfeld hetzelfde verlopen.
Maar dan is het wel begrijpelijk. Je krijgt wel iets van de romantiek mee. Ik kom oorspronkelijk uit Zevenaar, tussen De Graafschap en Vitesse in. Zevenaar lijkt in niets op Arnhem of Doetinchem. Als ik uit Wehl was gekomen of zoiets had ik me in ieder geval nog een Achterhoeker gevoeld. Of uit Velp of zo meer een Armhemmer.
pi_199100580
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja ik vind het altijd wel te prijzen dat mensen voor de lokale club zijn, ik kon zelf vanuit mijn slaapkamer de Goffert zien maar zag de Kuip eerder van binnen. Anders was dat bij mij ongetwijfeld hetzelfde verlopen.
Ik kon als klein jochie ook zelf vanuit mijn slaapkamer De Kuip zien. Als de lichtmasten en alle andere lichten aan stonden 's avonds, werd ik verliefd.

Als ik dan alsnog Ajacied of wat anders was geworden, zou ik meer dan terecht enkele tikken van mijn vriendjes uit de buurt hebben verdiend wegens hoogverraad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 21-04-2021 17:23:52 ]
  donderdag 22 april 2021 @ 18:43:41 #75
416931 yats
(non) Average Joe
pi_199113608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:18 schreef Naesala_1981 het volgende:

[..]

Maar dan is het wel begrijpelijk. Je krijgt wel iets van de romantiek mee. Ik kom oorspronkelijk uit Zevenaar, tussen De Graafschap en Vitesse in. Zevenaar lijkt in niets op Arnhem of Doetinchem. Als ik uit Wehl was gekomen of zoiets had ik me in ieder geval nog een Achterhoeker gevoeld. Of uit Velp of zo meer een Armhemmer.
Zevenaar is toch echt gewoon 'vitesse-gebied' waar relatief vrij veel seizoenkaarthouders van Vitesse wonen. Al zullen er vast zoals overal ook Ajacieden en Feyenoorders te vinden zijn. Ik kom daar overigens ook van oorsprong vandaan, maar woon inmiddels al langer ver weg van Arnhem dan dat ik in de omgeving van Arnhem woonde. En toch blijf ik gewoon elk jaar mijn seizoenkaart verlengen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_199113951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:43 schreef yats het volgende:

[..]

Zevenaar is toch echt gewoon 'vitesse-gebied' waar relatief vrij veel seizoenkaarthouders van Vitesse wonen. Al zullen er vast zoals overal ook Ajacieden en Feyenoorders te vinden zijn. Ik kom daar overigens ook van oorsprong vandaan, maar woon inmiddels al langer ver weg van Arnhem dan dat ik in de omgeving van Arnhem woonde. En toch blijf ik gewoon elk jaar mijn seizoenkaart verlengen...
Zo leefde het niet bij de mensen met wie ik omging. Maar goed ik had uiteindelijk ook een kaart bij Vitesse maar was niet voor hun. Bij wedstrijden tegen de top met name was wel duidelijk dat ik niet de enige was.

Doet er niets aan af dat ik ze nog steeds een warm hart toedraag, met name de "echte" Vitesse spelers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')