abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 april 2021 @ 19:20:09 #26
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199005575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:19 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Alleen de vega salami en de saucijzenbroodjes zijn lekker O+
De salami heb ik nog nooit geprobeerd. de saucijzenbroodjes wel inderdaad :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199005591
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor kipnuggets zijn echt prima vega alternatieven, en voor kroketten ook wel. Ik heb zelf wel eens kroketten van oesterzwam en blauwe kaas gemaakt, veel werk maar wel super lekker, beter dan de gemiddelde vleeskroket van de snackbar.
De kroketten van de vegetarische slager zijn trouwens wel echt prima. (Ik ken alleen de vegan variant, hoe de vegetarische versie is weet ik niet). De bitterballen ook trouwens. :Y

Verwacht geen vanDobben, (hoewel ik dacht dat er ook wel een ander merk was die wel 'vegan draadjes-kroketten' maakt en nog wat beter aangeschreven werd dan de Veg. Slager, maar ben de naam kwijt) maar gewoon zo voor op een broodje in plaats van een of andere Mora kroket uit het vriesvak, heel prima.
pi_199005601
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor kipnuggets zijn echt prima vega alternatieven, en voor kroketten ook wel. Ik heb zelf wel eens kroketten van oesterzwam en blauwe kaas gemaakt, veel werk maar wel super lekker, beter dan de gemiddelde vleeskroket van de snackbar.
We bestellen op werk om de paar weken bij de mac en ik vind het onzin om dan geforceerd een droge vis- of vegaburger te nemen terwijl ik liever een mckroket of nuggets heb
pi_199005605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Kroketburger van Vivera voor de mckroket :P
Ik vind dus niks aan de kroketburger. Verder wel Vivera fan. Ik ga eens kijken hoe het met mijn 'satéschnitzel' gaat. Dat was gewoon puur voor het gemak en luiheid. :D
pi_199005616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

We bestellen op werk om de paar weken bij de mac en ik vind het onzin om dan geforceerd een droge vis- of vegaburger te nemen terwijl ik liever een mckroket of nuggets heb
Volgende keer bestellen bij de BK, die hebben een heel prima plantbased whopper!
pi_199005622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Kroketburger van Vivera voor de mckroket :P
Die binnenkant is zo goor als je een echte kroket verwacht
pi_199005623
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Volgende keer bestellen bij de BK, die hebben een heel prima plantbased whopper!
En chili cheese nuggets!! *O* O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199005628
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Volgende keer bestellen bij de BK, die hebben een heel prima plantbased whopper!
Ja dat zal best ik vind een mckroket prima
  woensdag 14 april 2021 @ 19:23:19 #34
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199005629
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

We bestellen op werk om de paar weken bij de mac en ik vind het onzin om dan geforceerd een droge vis- of vegaburger te nemen terwijl ik liever een mckroket of nuggets heb
De vega mcchicken smaakt net zoals de echte. Misschien een optie?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199005632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

En chili cheese nuggets!! *O* O+
Nop, geen kaas hier.
pi_199005633
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:22 schreef Fugue het volgende:

[..]

Die binnenkant is zo goor als je een echte kroket verwacht
Ik vind hem dus heerlijk juist omdát het niet op een echte kroket lijkt ;) Ik eet ook geen vega kroketten, enkel groente- en kaas kroketten.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199005643
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:23 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja dat zal best ik vind een mckroket prima
Het was maar een tip :D
  woensdag 14 april 2021 @ 19:24:29 #38
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199005650
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik vind dus niks aan de kroketburger. Verder wel Vivera fan. Ik ga eens kijken hoe het met mijn 'satéschnitzel' gaat. Dat was gewoon puur voor het gemak en luiheid. :D
Die is lekker ja!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199005660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

De vega mcchicken smaakt net zoals de echte. Misschien een optie?
Ik ben niet op zoek naar alternatieven hoor maar bedankt voor de tips
pi_199009536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Kroketburger van Vivera voor de mckroket :P
De enige vegakroket die 100% mijn goedkeuring geniet én smaakt naar de real deal zonder enige twijfel, is het volgende:



[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2021 00:21:59 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 06:42:48 #41
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_199009956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

En hoe doe je het bij bekenden die niet-veganistische etenswaren aan je voorschotelen?
Die weten dat ik dat niet eet :Y)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_199010009
Ik eet 33 jaar vegetarisch.
De vleesvervangers bestonden toen niet en ik heb ondertussen het meeste wel eens geprobeerd maar ik ben niet echt fan.
  donderdag 15 april 2021 @ 08:53:57 #43
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_199010639
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 18:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Ik heb wel eens geprobeerd hoor peulvruchten of een ei, maar ik vond het maar niets.
Insecten lijkt mij wel weer wat.
Tsja, wat is je insteek?
Wil je geen dieren eten of wil je gezond eten?

Want je kan idd allerlei vleesvervangers op basis van soja eten, maar dit is gewoon niet gezond.
Even los van wat er nog meer doorheen gedraaid is.

Mijn uitgangspunt is gezond eten.
Voor mij wil dat zeggen; minder vlees (max 1x per week). En dan eigenlijk ook alleen maar biodynamische kip. Geen rood of bewerkt vlees. Af en toe een stukje wilde zalm.
Zuivel heb ik afgebouwd tot af en toe nog wat kaas. En eieren eet ik soms ook nog wel.
Verder geen melk, yoghurt etc.

Als je niet van linzen, kikkererwten etc houdt, kan een shake op basis van rijst en erwten een goede aanvulling zijn om toch genoeg eiwitten binnen te krijgen.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_199011421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:21 schreef Erasmus het volgende:

[..]

De enige vegakroket die 100% mijn goedkeuring geniet én smaakt naar de real deal zonder enige twijfel, is het volgende:

[ afbeelding ]
Groentekroketten van Van Dobbe smaken niet naar de real deal, maar zijn ook prima te eten :Y

O/T: Eet pescotarisch (wel 1-2 keer per week vis), verder voornamelijk veel noten/peulvruchten/eieren, soms tempe of van die vegetarische roerbakstukjes.
Vegetarische burgers/schnitzels/worsten etc. eigenlijk nooit. De enige die wel te eten zijn, zijn degene die ze niet wanhopig op vlees proberen te laten lijken.

Uitzonderingen zijn bovenstaande kroketten en de vegetarische shoarma van de AH
  donderdag 15 april 2021 @ 10:43:54 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_199011585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 18:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Ik heb wel eens geprobeerd hoor peulvruchten of een ei, maar ik vond het maar niets.
Insecten lijkt mij wel weer wat.
Insecten zijn ook niet bepaald vegetarisch :+
disclaimer
pi_199011862
Doordeweeks, als het primair gaat om voedingsstoffen naar binnen te werken, eten we meestal vegetarisch. Vlees of vis als we zin hebben om lekker uitgebreid te eten. Vlees vind ik enorm lekker maar als ik er toch niet de tijd neem om er van te genieten is vlees alleen maar zonde van het geld, het dier en het milieu.

Wat de vegetarische gerechten betreft: Af en toe een vleesvervanger. Ik ben redelijk fan van die van de Lidl: goedkoop maar wel lekker. En vaak curries, pasta of groentenstoofpotten waar je het vlees toch niet mist.

Ik snap niet dat dit soort discussies af en toe zo gepolariseerd zijn tussen mensen die trots vertellen dat ze nooit vlees eten en mensen die trots vertellen dat ze elke dag een halve koe naar binnen werken. Over een willekeurige andere voedingsgroep zoals champignons gaan we toch ook geen fundamentele discussie voeren over het dagelijks of nooit eten er van?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199011979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Doordeweeks, als het primair gaat om voedingsstoffen naar binnen te werken, eten we meestal vegetarisch. Vlees of vis als we zin hebben om lekker uitgebreid te eten. Vlees vind ik enorm lekker maar als ik er toch niet de tijd neem om er van te genieten is vlees alleen maar zonde van het geld, het dier en het milieu.

Wat de vegetarische gerechten betreft: Af en toe een vleesvervanger. Ik ben redelijk fan van die van de Lidl: goedkoop maar wel lekker. En vaak curries, pasta of groentenstoofpotten waar je het vlees toch niet mist.

Ik snap niet dat dit soort discussies af en toe zo gepolariseerd zijn tussen mensen die trots vertellen dat ze nooit vlees eten en mensen die trots vertellen dat ze elke dag een halve koe naar binnen werken. Over een willekeurige andere voedingsgroep zoals champignons gaan we toch ook geen fundamentele discussie voeren over het dagelijks of nooit eten er van?
Ja dit dus. 1x in de week vlees en 1x vis zo ongeveer.

De Lidl vegan burger is wel lekker, maar vermijd ik ook omdat zoals in veel van dit soort producten er veel onverzadigd vet zit. En ik mijd soja, dat vind ik echt zonde van het milieu.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:24:54 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199012030
Ik zou overigens wel graag écht vegetarisch leren koken. Dus niet gewoon een AGV-tje met een kaasschnitzel ofzo. Of bolognese met gehackt (niet te nassen overigens). Maar vegetarisch, lekker, en zonder vleesvervanger.
Zijn er onder de echte volleerde vega's hier nog mensen met tips voor bijvoorbeeld kookboeken? Websites?
disclaimer
pi_199012088
Ik heb altijd veel gebruik gemaakt van een vedisch kookboek (vedische kookkunst heet het).
Maar dat is wel even wennen ivm het vele gebruik van allerlei kruiden. Voor jonge kinderen is dat niet altijd even handig, maar er staan heerlijke gerechten in.
pi_199012131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
Ik zou overigens wel graag écht vegetarisch leren koken. Dus niet gewoon een AGV-tje met een kaasschnitzel ofzo. Of bolognese met gehackt (niet te nassen overigens). Maar vegetarisch, lekker, en zonder vleesvervanger.
Zijn er onder de echte volleerde vega's hier nog mensen met tips voor bijvoorbeeld kookboeken? Websites?
Zoek naar linzenschotels, eiwitrijk, vaak met meerdere groentjes en kerngezond. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')