abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 april 2021 @ 12:56:38 #1
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198999924
Ik ben blij dat ik al even van de universiteit ben (o.a. vanwege proctoring), maar volg de discussie over proctoring met interesse.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ieksoftware-a4038931
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-onderwijs-a4039056
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aast-je-bed-a4038905
https://www.volkskrant.nl(...)-studenten~bb1ceaf9/
https://www.volkskrant.nl(...)studenten~b08c14384/
https://www.trouw.nl/onde(...)www.startpage.com%2F

quote:
Wat is het nieuws?

Studenten van de universiteitsraad van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) dreigen het college van bestuur voor de rechter te slepen als de universiteit niet stopt met het verplichten van een tweede camera tijdens online tentamens.
De tweede camera is een vorm van proctoring. Net als veel andere universiteiten en hogescholen gebruikt de EUR sinds het begin van de coronacrisis proctoring software, die afkijken tijdens thuistentamens moet voorkomen.
Deze antispieksoftware is omstreden. Over de hele wereld zijn studenten petities begonnen vanwege de inbreuk op hun privacy.
Wat vinden jullie van proctoring? Wat zijn volgens jullie mogelijke alternatieven? Hoeveel kans maakt de rechtszaak van EUR-studenten?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 13:03:00 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_199000021
Als een examen niet op een neutrale locatie gemaakt wordt zul je toch op een of andere manier moeten kunnen zien dat er niet van alles bij wordt gehouden wat niet is toegestaan, lastig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 14 april 2021 @ 13:09:07 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199000094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:03 schreef heywoodu het volgende:
Als een examen niet op een neutrale locatie gemaakt wordt zul je toch op een of andere manier moeten kunnen zien dat er niet van alles bij wordt gehouden wat niet is toegestaan, lastig.
Of gewoon open boek examens maken. Had ik ook bij m'n laatste master die volledig online was, dan heb je dit soort problemen niet en leer je ook nog eens veel beter de theorie toepassen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 13:12:20 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_199000132
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Of gewoon open boek examens maken. Had ik ook bij m'n laatste master die volledig online was, dan heb je dit soort problemen niet en leer je ook nog eens veel beter de theorie toepassen.
Maar of dat mogelijk/wenselijk is verschilt ook per examen natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199000456
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Of gewoon open boek examens maken. Had ik ook bij m'n laatste master die volledig online was, dan heb je dit soort problemen niet en leer je ook nog eens veel beter de theorie toepassen.
Dan kan je nog steeds frauderen, bijvoorbeeld door te communiceren via Whatsapp-web
  woensdag 14 april 2021 @ 13:49:37 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199000568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dan kan je nog steeds frauderen, bijvoorbeeld door te communiceren via Whatsapp-web
Ja kan, maar dan heb je kans dat je beiden hetzelfde schrijft en bij ons werd er heel erg goed op zulke potentiėle fraude gelet door een bepaalde software op de examens los te laten. Ik zou, als ik het antwoord wist, anderen dan ook niet helpen want dat kan alleen maar negatief voor jezelf uitpakken.
pi_199001532
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja kan, maar dan heb je kans dat je beiden hetzelfde schrijft en bij ons werd er heel erg goed op zulke potentiėle fraude gelet door een bepaalde software op de examens los te laten. Ik zou, als ik het antwoord wist, anderen dan ook niet helpen want dat kan alleen maar negatief voor jezelf uitpakken.
Dat eerste is natuurlijk onzin die docenten/examencommissies graag (terecht) verkondigen. Dit soort preventieve fraudebeperkende maatregelen werkt alleen bij de naļeve student (die dus niet kan inschatten wat de techniek allemaal wel en niet kan).
  woensdag 14 april 2021 @ 15:15:04 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199001616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:11 schreef Aratanax het volgende:

[..]

Dat eerste is natuurlijk onzin die docenten/examencommissies graag (terecht) verkondigen. Dit soort preventieve fraudebeperkende maatregelen werkt alleen bij de naļeve student (die dus niet kan inschatten wat de techniek allemaal wel en niet kan).
Als je slim genoeg bent om het te omzeilen dan ben je vast ook slim genoeg om te slagen voor je studie :+
  woensdag 14 april 2021 @ 16:38:15 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199003055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:03 schreef heywoodu het volgende:
Als een examen niet op een neutrale locatie gemaakt wordt zul je toch op een of andere manier moeten kunnen zien dat er niet van alles bij wordt gehouden wat niet is toegestaan, lastig.
Je kan kennis en vaardigheden ook op andere manieren toetsen.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 22:50:41 #10
408813 crew  trein2000
pi_199047454
Als het écht niet anders kan denk ik dat proctoring wel te verantwoorden is. Maar dat moet je niet te lichtvaardig opvatten. Het moet geen onwil zijn. Er is vaak met wat creativiteit best wat mogelijk. Open boek toets, verslag inleveren, mondeling tentamen en dan zijn er vast nog alternatieven die ik zo niet direct kan bedenken.

En voor de restcategorie kun je dan naar proctoring grijpen. Want ik snap best dat je bij bepaalde eerstejaars vakken bijvoorbeeld, die toch voor een groot deel gaan over weten ipv snappen, weinig andere opties hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199048620
Veel van die software heeft de mogelijkheid om vragen door elkaar te stellen. Leuk bij meerkeuzevragen. Als je dan je medestudenten appt voor het antwoord op vraag 4, dan kan het zijn dat jij vraag 28 hebt en een ander vraag 10. Vul je iets fouts in, dan word het direct afgestraft met een fout antwoord en dus 0 punten op die vraag.
Hoef je verder niet te proctoren.
  zondag 18 april 2021 @ 04:42:35 #12
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199049539
Oplossing is open boek. Niet moeilijk doen.
  zondag 18 april 2021 @ 04:43:41 #13
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199049543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar of dat mogelijk/wenselijk is verschilt ook per examen natuurlijk.
Dan passen ze zich aan toch? op de universiteit moet je ook out-of-the-box denken vooral in hoe je onderzoek moet uitvoeren (zowel kwantitatief als kwalitatief)
  zondag 18 april 2021 @ 04:51:28 #14
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199049568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
Als het écht niet anders kan denk ik dat proctoring wel te verantwoorden is. Maar dat moet je niet te lichtvaardig opvatten. Het moet geen onwil zijn. Er is vaak met wat creativiteit best wat mogelijk. Open boek toets, verslag inleveren, mondeling tentamen en dan zijn er vast nog alternatieven die ik zo niet direct kan bedenken.

En voor de restcategorie kun je dan naar proctoring grijpen. Want ik snap best dat je bij bepaalde eerstejaars vakken bijvoorbeeld, die toch voor een groot deel gaan over weten ipv snappen, weinig andere opties hebt.
Het probleem ligt niet bij proctoring, het probleem is dat bepaalde personen binnen de universiteiten die de regels voor o.a. tentamens maken weigeren om zich aan te passen. Noem het leeftijd van die personen, maar proctoring dat is/was al de standaard procedure in het geval offline lesgeven niet mogelijk was(voor corona). Die blijven allemaal bij procotoring, want dat scheelt veel gedoe en tijd want de procedure hoe je dit moet regelen bestaat al helemaal switchen naar open boek of mondeling is mogelijk(het is geen kwestie dat dit niet kan), maar dezelfde personen die dit moeten regelen hebben liever proctoring, omdat het makkelijker te regelen is.

Ik ken zelf een hoop mensen die in de hogere posities zitten binnen TU Delft, UvA en de Erasmus universiteit en daar zijn ze verdeeld erover. Het zijn vaak de hogere pieten die de regels bepalen en tegen verandering zijn en vooral leunen achter de bestaande procedures en regeltjes
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 april 2021 @ 04:53:33 #15
408813 crew  trein2000
pi_199049574
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 04:51 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Het probleem ligt niet bij proctoring, het probleem is dat bepaalde personen binnen de universiteiten die de regels voor o.a. tentamens maken weigeren om zich aan te passen. Noem het leeftijd van die personen, maar proctoring dat is/was al de standaard procedure in het geval offline lesgeven niet mogelijk was(voor corona). Die blijven allemaal bij procotoring, want dat scheelt veel gedoe en tijd want de procedure hoe je dit moet regelen bestaat al helemaal switchen naar open boek of mondeling is mogelijk(het is geen kwestie dat dit niet kan), maar dezelfde personen die dit moeten regelen hebben liever proctoring, omdat het makkelijker te regelen is.

Ik ken zelf een hoop mensen die in de hogere posities zitten binnen TU Delft, UvA en de Erasmus universiteit en daar zijn ze verdeeld erover. Het zijn vaak de hogere pieten die de regels bepalen en tegen verandering zijn en vooral leunen achter de bestaande procedures en regeltjes
En dat is dus het probleem. Prima als het niet anders kan (en ja dat komt soms voor) maar niet uit gemak.

Ik weet dat op “mijn” universiteit, Nijmegen, deze kwestie ook behoorlijk geėscaleerd is. Gevolg is dat de medezeggenschap proctoring nu helemaal verboden heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')