abonnement Unibet Coolblue
pi_198999838
Voor al uw dierenverhalen, geloofsgesprekken, kinderpraat, woonpraat en knuffels voor wie het moeilijk heeft met de lockdown.

NanuKerst?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_198999933
Makelaars hebben het tč goed.

Huis verkopen is een makkie. Dat is wel lekker. Laatste keer dat wij verkochten, 2009, heb ik daar zoveel stress van gehad.
Met een meidenkwartet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 april 2021 @ 12:59:06 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198999965
Wij hebben vandaag opgeleverd.
Binnen 6 dagen, maar dat was vooral omdat weekend en carnaval (dus makelaar gesloten) ertussen zat.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_199000112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Wij werken in Deventer en Rotterdam, en reizen met de trein (buiten pandemie om). Dan zijn je keuzes heel erg beperkt. _O-
En ja dan zouden we ander werk kunnen zoeken, maar ik vind fijn werk belangrijker dan het 'goedkoopste' huis. Dat zijn inderdaad keuzes. :Y
Fijn werk is zeker belangrijk. Werk zorgt ook voor de financiële zekerheid die je nodig hebt om een huis te kunnen kopen dus even in een andere regio werk zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan.
Dingen zoals waar je werkt begint eigenlijk al met met de keuzes welke studie en waar ga je die studie volgen.

Ik had als 16jarige 3 opties: zuid, randstad en noord. Had ik gekozen voor de randstad dan hadden de vervolgkeuzes zoals werk en woning er vast heel anders uit gezien maar daar was ik toen nog helemaal niet mee bezig joh.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:20 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Dit hebben wij ook wel eens gehoord, maar dan over het feit dat we beide parttime werken. Daar moeten we inderdaad veel voor laten, maar zoals je zegt is het dat ons meer dan waard. Tijd als gezin is een luxe die je niet in kan halen als de kinderen groot zijn (in tegenstelling tot die zonnepanelen).
Beide parttime had mij ook mooi geleken. Ons pad liep anders maar als we echt hadden gewild hadden we met een omweg wel weer op het parttime pad kunnen komen. Het is een keuze geweest om dat niet te doen maar eerst een gezin te stichten en daarna weer verder te kijken.
pi_199000412
Mijn leven hangt wat dat betreft samen van toevalligheden. Ik ben in een klein Brabants dorp opgegroeid. Ik ben op mijn 18e gestopt met studeren en ging werken. Ik hopte van baantje naar baantje totdat ik een vage baan in Amsterdam kreeg als straatverkoper van Tele2. Waarom dat? Ja geen idee, leek me wel grappig. Het was dat of een soort van propper in Mexico voor een duikschool. (ja echt)
Ik wilde niet in Amsterdam wonen en vond via via een appartementje als onderhuur in Utrecht.

Dat baantje had ik maar kort, want het was vreselijk. Zat ik daar in Utrecht waar ik niemand kende. Ben toen via een uitzendbureau bij de Rabo terechtgekomen in Utrecht, werd vrijwilliger van een stichting die homofeesten organiseert en de rest is geschiedenis of zoiets. Een aardig sociaal leven opgebouwd, mijn vriendin leren kennen en hier vast werk gevonden.

Je wilt toch ook wonen waar je sociaal leven is, vooral mijn vriendin. Mijn vrienden wonen redelijk verspreid inmiddels.

En dan neem je die huizenprijzen maar op de koop toe.
pi_199000820
Zo is het ook maar net. Toen vriend en ik samen een huurwoning zochten, moest je in onze woonplaats meer dan 10 jaar ingeschreven staan om ergens voor in aanmerking te komen. Toen zijn we ook verder gaan kijken. Vriend werkte toen in Den Haag, ik studeerde in Amsterdam. Eis was dat de woonplaats goed bereikbaar moest zijn met het OV. De opties werden daarmee wel een beetje beperkt. En uiteindelijk beviel de nieuwe woonplaats zo goed, dat we hier zijn blijven hangen :+.

Mijn huidige kantoor zit in Utrecht, dat is ook bewust zo gekozen omdat er vaak bijeenkomsten worden (werden) georganiseerd voor onderwijsinstellingen uit het hele land, en zo is het voor iedereen bereikbaar met een reistijd die te overzien is vanuit alle delen van Nederland. Ik denk wel dat er nu, met een verschuiving naar meer thuiswerken, minder mensen bewust kiezen voor een woning in de randstad.

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 14-04-2021 14:29:56 ]
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199000884
Toen wij 5 jaar geleden gingen kopen stonden er 2 huizen in dezelfde straat te koop. Ene was een ton duurder maar die was af. Waar we zijn gaan wonen hebben we in de eerste maand de boven verdieping gedaan en 2 jaar later de beneden verdieping. In de tussentijd gaan deze huizen voor bijna het dubbele weg. Maar alles wat we zouden willen kopen is ook het dubbele van toen. Ik ga niet meer fulltime werken hebben we besloten (of we moeten echt in de problemen raken) en gebruik mijn tijd voor de kinderen. Als mijn man minder gaat werken dan hebben we heel veel geld minder.

Nu ziet het er naar uit dat ik na een half haar thuis zitten eindelijk weer werk heb gevonden *O* werk wat ik grotendeels vanuit huis kan en mag doen (omdat de parkeerkosten heel hoog zijn in Utrecht :P ). Ik kan niet wachten om weer te beginnen *O* Alleen de ‘nachtdienst’ zie ik ff tegen op.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199000912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:57 schreef Cathmar het volgende:
Makelaars hebben het tč goed.

Huis verkopen is een makkie. Dat is wel lekker. Laatste keer dat wij verkochten, 2009, heb ik daar zoveel stress van gehad.
De markt is ook ráár nu! In plaats van jaren te leuren met een huis en het voor 175.000 te verkopen (buren in 2011) heeft dat van ons Funda niet gehaald en is verkocht voor 222.500. Zelfde huis, maar dat van hen was veel beter onderhouden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_199000946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

De markt is ook ráár nu! In plaats van jaren te leuren met een huis en het voor 175.000 te verkopen (buren in 2011) heeft dat van ons Funda niet gehaald en is verkocht voor 222.500. Zelfde huis, maar dat van hen was veel beter onderhouden.
Waar ons huis 1,5 jaar geleden zwaar onder water stond, verkochten we het in oktober 2020 voor 261.000, het stond voor 247.000 op Funda. Meteen na de 1e bezichtiging hadden we een bod. Ze is 2 dagen nog een keer komen kijken en bleef bij haar bod.
Nooit verwacht dat we boven de vraagprijs zouden verkopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_199001442
Als ik hier in Utrecht een appartement met twee slaapkamers wil kopen van 75m2 mag ik al tegen de 4ton neerleggen en dan heb je echt niet een toplocatie te pakken. En je moet inmiddels echt een flink eind Utrecht uit om op één salaris zo'n appartement te kunnen kopen..

Ik zou willen dat ik me niet zo gebonden voelde aan Utrecht. Mijn sociale leven is al niet groot, maar speelt zich wel vrijwel volledig hier af. En zolang je na drie jaar weer een half jaar weg moet in de academie, is het voor mij qua locatie ook ideaal omdat je dan Rotterdam, Nijmegen, Leiden en Amsterdam goed kan bereizen (tot 1.5u enkele reis deur tot deur). Als ik goedkoper zou willen wonen blijven er nooit zoveel opties over op een te bereizen afstand (en 1.5u enkele reis vind ik al best fors).

Maarja, moet je wel de hoofdprijs willen en kunnen betalen..
pi_199001764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

De markt is ook ráár nu! In plaats van jaren te leuren met een huis en het voor 175.000 te verkopen (buren in 2011) heeft dat van ons Funda niet gehaald en is verkocht voor 222.500. Zelfde huis, maar dat van hen was veel beter onderhouden.
Mijn schoonzus en zwager kochten een appartementje van 65m2 voor vrijwel hetzelfde bedrag als waar wij ons huis voor kochten :X

Ik had zojuist even het *O* *O* *O* *O* moment van de dag. Ik heb al jaren een sesamallergie, dus ik kan echt nooit brood kopen. Ben aangewezen op zelf bakken of knackebrod en dat komt mij nu wel een beetje mijn neus uit. Nu heeft ons favoriete restaurant ook een delicatessenwinkel geopend in de plaats hiernaast en zijn hun buren een vrij nieuwe, luxe bakkerszaak met echt brood. Als in, hoi Frankrijk. Desembrood.. Bericht gestuurd, gebruiken ze gewoon geen sesam :o . Dus ik ga morgen brood halen O+ Voor het eerst sinds jaren O+ .
pi_199001941
d_e *O*

Wij kochten ons 1e huis in 2012 daarna veranderde de hypotheekvormen. Achter ons werd een rijtjes huis onder de 2ton verkocht nu gaan ze in gedateerde staat voor over de 3ton weg :X
pi_199002482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik hier in Utrecht een appartement met twee slaapkamers wil kopen van 75m2 mag ik al tegen de 4ton neerleggen en dan heb je echt niet een toplocatie te pakken. En je moet inmiddels echt een flink eind Utrecht uit om op één salaris zo'n appartement te kunnen kopen..

Ik zou willen dat ik me niet zo gebonden voelde aan Utrecht. Mijn sociale leven is al niet groot, maar speelt zich wel vrijwel volledig hier af. En zolang je na drie jaar weer een half jaar weg moet in de academie, is het voor mij qua locatie ook ideaal omdat je dan Rotterdam, Nijmegen, Leiden en Amsterdam goed kan bereizen (tot 1.5u enkele reis deur tot deur). Als ik goedkoper zou willen wonen blijven er nooit zoveel opties over op een te bereizen afstand (en 1.5u enkele reis vind ik al best fors).

Maarja, moet je wel de hoofdprijs willen en kunnen betalen..
Ja absurd toch? Mijn 65m2 appartement met 2 slaapkamers kocht ik in 2015 voor 157k en verkocht ik vorig jaar voor 286k. En er stond nu een vergelijkbare (maar dan met hele grote woonkamer en 1 slaapkamer, ipv kleinere woonkamer met 2 slaapkamers) te koop voor 310k. Dat vind ik zover gaan voor wat je daadwerkelijk krijgt! Plus voor dat geld kan je dan ondertussen net zo goed huren volgens mij.
pi_199002696
Wij hebben 5 jaar geleden absurd veel geluk gehad. Huis van mijn vriend stond nog flink onder water (30k, gekocht in 2008) maar toch na 4 weken verkocht aan de eerste kijker. Combinatie van een koper met een heel kleine portemonnee (tweemaal gescheiden, hallo alimentatie) en als 1 van de weinige huizen voldeed het aan een harde eis. Nu had hij het met winst kunnen verkopen maar dit huis is in die tijd met wel meer dan 30k gestegen.

Daarnet de beste afwimpelsmoes bij een verkoper die aanbelde gebruikt: ja sorry, komt echt even niet uit. Ik zit in een meeting. Doei! :W :7
Ik stond in mijn trainingsbroek maar hey, dat kan nu allemaal :P
pi_199002769
Wij hebben in 2017 verkocht, net voor het weer echt goed begon te gaan. Ons huis is toen nog met een hele kleine restschuld verkocht, maar wij hadden een nieuwebouwhuis gekocht en durfden het niet aan om het later te verkopen. Hadden we dat maar gedaan, want ons huurhuis was duurder dan de hypotheek en in dat jaar stegen de prijzen. En wel zo ver dat nu het huis wat wij toen verkochten voor een ton meer gaat. En dan hebben we het over Brabant. Wij merken hier dat de Eindhovense markt zo overspannen is dat iedereen bij ons komt kopen en bizarre prijzen accepteert.
Van de andere kant: wij hebben extreem weinig betaald voor ons nieuwbouwhuis toen want de aannemers hadden op dat moment amper werk. Dat huis is nu al veel meer waard dan de hypotheek, dus prima.

Ik heb zojuist definitief de opvang van de oudste opgezegd. Kan ie in de laatste weken van groep 8 wennen aan alleen thuis komen en dan na de zomer naar de brugklas. Ik ben net een beetje gewend aan de basisschool, gaan ze er al weer vanaf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_199003077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik hier in Utrecht een appartement met twee slaapkamers wil kopen van 75m2 mag ik al tegen de 4ton neerleggen en dan heb je echt niet een toplocatie te pakken. En je moet inmiddels echt een flink eind Utrecht uit om op één salaris zo'n appartement te kunnen kopen..

Ik zou willen dat ik me niet zo gebonden voelde aan Utrecht. Mijn sociale leven is al niet groot, maar speelt zich wel vrijwel volledig hier af. En zolang je na drie jaar weer een half jaar weg moet in de academie, is het voor mij qua locatie ook ideaal omdat je dan Rotterdam, Nijmegen, Leiden en Amsterdam goed kan bereizen (tot 1.5u enkele reis deur tot deur). Als ik goedkoper zou willen wonen blijven er nooit zoveel opties over op een te bereizen afstand (en 1.5u enkele reis vind ik al best fors).

Maarja, moet je wel de hoofdprijs willen en kunnen betalen..
Maar je kan ook naast Utrecht wonen. Nieuwegein, IJsselstein, Lopik en dergelijke. Mijn ouders wonen in Utrecht. En ik ben er nu 20 jaar weg maar ben er ook zo weer (en zou niet meer terug willen).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199003509
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar je kan ook naast Utrecht wonen. Nieuwegein, IJsselstein, Lopik en dergelijke. Mijn ouders wonen in Utrecht. En ik ben er nu 20 jaar weg maar ben er ook zo weer (en zou niet meer terug willen).
Vanaf IJsselstein is het bijna een half uur reizen naar Utrecht CS, dus dan wordt de reistijd naar Rotterdam / Nijmegen / Leiden / Amsterdam een stuk langer. Nieuwegein is afhankelijk van waar in Nieuwegein een kwartier, dat is wel te doen, mits de tram daadwerkelijk rijdt (veel storingen). Lopik is nog een stuk verder.

En wat ik zei, ik voel me dus ook wel echt 'emotioneel gebonden' aan Utrecht. Ik heb best weinig vrienden, en degene die ik heb, wonen bijna allemaal in Utrecht zelf en dat is dus best dichtbij nu. Dan ga je makkelijk even bij elkaar langs. Natuurlijk kun je nog steeds afspreken als ik in IJsselstein ga wonen, maar als je dan een half uur moet rijden naar elkaar toe dan gebeurt dat wel minder vaak. Ik ken echt helemaal niks of niemand in de plaatsen die je noemt, en ik heb ook geen partner waarmee je dan samen "opnieuw" kunt beginnen met je netwerk, en ook nog geen kind waardoor je vanzelf met anderen in contact komt.

@Vaiana en ga er maar vanuit dat bij die 310 nog zo'n 10-60 erbij komt afhankelijk van de locatie.. echt absurd. Wbt huren, die zijn ook behoorlijk hoog, en bij kopen is nog een fiks bedrag aflossing. Voor een hypotheek van 4 ton betaal je 1377 bruto per maand bij 10j rente vast, en daarvan is 880 euro dan aflossing. Voor een appartement van 65m2 met twee slaapkamers betaal je ook zo 1000-1300 euro kale huur afhankelijk van locatie en hoeveel mazzel je hebt, maar dan dus met nul euro aflossing.. dus zelfs dan blijft kopen nog best aantrekkelijk.
pi_199003691
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 17:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Vanaf IJsselstein is het bijna een half uur reizen naar Utrecht CS, dus dan wordt de reistijd naar Rotterdam / Nijmegen / Leiden / Amsterdam een stuk langer. Nieuwegein is afhankelijk van waar in Nieuwegein een kwartier, dat is wel te doen, mits de tram daadwerkelijk rijdt (veel storingen). Lopik is nog een stuk verder.

En wat ik zei, ik voel me dus ook wel echt 'emotioneel gebonden' aan Utrecht. Ik heb best weinig vrienden, en degene die ik heb, wonen bijna allemaal in Utrecht zelf en dat is dus best dichtbij nu. Dan ga je makkelijk even bij elkaar langs. Natuurlijk kun je nog steeds afspreken als ik in IJsselstein ga wonen, maar als je dan een half uur moet rijden naar elkaar toe dan gebeurt dat wel minder vaak. Ik ken echt helemaal niks of niemand in de plaatsen die je noemt, en ik heb ook geen partner waarmee je dan samen "opnieuw" kunt beginnen met je netwerk, en ook nog geen kind waardoor je vanzelf met anderen in contact komt.
Ik ben hier wel terecht gekomen door mijn partner maar in de rest vind ik mij niet.

Ik heb wel 2 kinderen maar ik heb geen enkele contact met iemand dan ook hier. Geen moeders of vaders. Ik ben bij de activiteitencommissie gegaan van school maar ook daardoor heb ik geen extra contacten. Ik zwaai naar andere ouders als zij zwaaien meer niet.
Ik heb hier dus alleen mijn partner en schoonouders.

Ik ga juist vaak naar Utrecht. Dat half uurtje reizen vind ik niet erg. En straks werk ik er ook dus vanuit het werk kan ik dan ook langs. Mn ouders of ander familie.

Enige vrienden die ik heb wonen in Maastricht :')
Daar ga je dus niet ff langs en die heb ik nu dus al meer dan een jaar niet gezien |:)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199003775
Kom gewoon naar het noorden van Utrecht vlindertje ;)

Ik vind wel dat er soms makkelijk over gedacht wordt 'dan verhuis je toch?'
Ik vind de redenen die vlindertje aangeeft hele goede redenen om in Utrecht te willen blijven. Als wij geen kinderen zouden hebben, zou ik ook in Utrecht willen wonen en niet hier.
We zijn binnen een half uur in Utrecht met OV, maar echt snel doe je het toch niet. Tenminste wij niet.

Die vriendin van die boete waarvan ze een auto kochten, hebben jaren in een gezinswijk net buiten Rotterdam gewoond. Maar helaas de kinderwens is nooit vervuld. Ze hebben dat huis verkocht en een peperduur appartement middenin Rotterdam gekocht. Dat snap ik volledig, nou ja Rotterdam dan weer niet. >:)
pi_199003807
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 17:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben hier wel terecht gekomen door mijn partner maar in de rest vind ik mij niet.

Ik heb wel 2 kinderen maar ik heb geen enkele contact met iemand dan ook hier. Geen moeders of vaders. Ik ben bij de activiteitencommissie gegaan van school maar ook daardoor heb ik geen extra contacten. Ik zwaai naar andere ouders als zij zwaaien meer niet.
Ik heb hier dus alleen mijn partner en schoonouders.

Ik ga juist vaak naar Utrecht. Dat half uurtje reizen vind ik niet erg. En straks werk ik er ook dus vanuit het werk kan ik dan ook langs. Mn ouders of ander familie.

Enige vrienden die ik heb wonen in Maastricht :')
Daar ga je dus niet ff langs en die heb ik nu dus al meer dan een jaar niet gezien |:)
Ik bedoelde ook niet per se dat jij dat wel zou hebben hoor! Ik bedoelde meer dat dat dingen zijn die mij tegenhouden daarin. Met partner zou ik het misschien makkelijker vinden, want dan zit je niet de hele tijd alleen in een stad/dorp waar echt helemaal niemand kent. Als ik wel al een kind zou hebben zou ik het misschien makkelijker vinden, omdat het dan makkelijker is om sociale contacten op te doen als je dat zou willen (door idd bv actief te worden bij de school/opvang van je kind of als je kind vriendjes/vriendinnetjes krijgt waarvan je de ouders leer kennen).

En een partner en schoonouders hebben die er wonen zou voor mij ook anders voelen dan dus als single in zo'n stad gaan wonen waar je niemand kent, hoewel dat er vast ook aan ligt hoe graag je je schoonouders ziet ;)

@exode ik kijk er serieus naar, jouw dorp. Maar dorp kan ik dan weer niet echt betalen, en broek vind ik wat minder leuk. Maar bij m'n aankoopmakelaar staat de email alert voor broek ook wel aan.

Maar zelfs daar al is de drempel een stuk hoger voor. Dorp voelt nog als even de ASW af fietsen en dan ben je er, broek is wel wat verder weg.
Ik hoop vooral dat ik iets vlakbij m'n huidige huurwoning kan vinden wat binnen die 4ton valt en enigszins ok oppervlakte heeft. Ik heb echt de meest fantastische buren ever, dus mijn reden om te willen kopen is ook puur financieel. Ik kan nu al bijna niks meer kopen, maar over een jaar echt niks meer. Dus als ik wil kopen, moet het op korte termijn, of ik moet het erop gokken dat ik een partner krijg waarmee ik samen kan kopen (maar dan is wat overwaarde meenemen van je appartement ook wel lekker). Waarschijnlijk maakt dat het ook zo lastig, want emotioneel gezien zal ik er altijd op achteruit gaan ten opzichte van waar ik nu zit (naast dat ik ook een eengezinswoning met tuin heb nu), dus hoe dichter ik bij m'n huidige huis kan blijven hoe groter de kans dat de laagdrempelige sociale contacten met m'n buren kunnen blijven.

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 14-04-2021 17:27:00 ]
pi_199004321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:36 schreef MaJo het volgende: We staan al op een aantal mailings waar de huizen 1 dag voordat ze op funda staan aangeboden worden. Zodra ze op funda staan zitten de kijkdagen vaak al vol :X Laatst werden we afgebeld voor een bezichtiging omdat er op de eerste kijkdag meteen al een goed bod binnen was gekomen. Niet te doen dit :')
Misschien ook de websites van makelaars in de gaten houden
Huis van een vriendin stond 3 dagen voor t op funda kwam op de site van de makelaar en was tegen de tijd dat het op funda kwam dus al volgeboekt :')
pi_199006046
Facebook helpt ook, we hebben hier meerdere makelaars die aan "followers-first" doen. Dan zie je de huizen op hun FB voor ze op Funda gaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_199006805
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 17:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

@:Vaiana en ga er maar vanuit dat bij die 310 nog zo'n 10-60 erbij komt afhankelijk van de locatie.. echt absurd. Wbt huren, die zijn ook behoorlijk hoog, en bij kopen is nog een fiks bedrag aflossing. Voor een hypotheek van 4 ton betaal je 1377 bruto per maand bij 10j rente vast, en daarvan is 880 euro dan aflossing. Voor een appartement van 65m2 met twee slaapkamers betaal je ook zo 1000-1300 euro kale huur afhankelijk van locatie en hoeveel mazzel je hebt, maar dan dus met nul euro aflossing.. dus zelfs dan blijft kopen nog best aantrekkelijk.
Daar ga ik ook vanuit ja, ik zat een jaar geleden al 36k boven de vraagprijs. Voor 65m2...
Je hebt gelijk hoor, uiteindelijk is kopen altijd interessanter want geen weggegooid geld. Maar als ik bedenk dat ik 5 jaar geleden kon kopen met een hypotheeklast van 600 euro dan vind ik het nog bizar hoeveel meer geld je nu per maand kwijt bent voor exact hetzelfde appartement, maar met een 2x zo hoge hypotheek.

Je kan ook naar Amersfoort komen en vriendjes met mij worden? :P
Ik snap je redenatie heel goed, voor mij was vertrekken makkelijk omdat een groot deel van mijn sociaal leven alsnog hier was en ik weet dat mijn werk voorlopig niet verplaatst. Met jouw situatie kan ik mij voorstellen dat ik ook graag in Utrecht was blijven hangen.
  woensdag 14 april 2021 @ 20:27:22 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199006818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:57 schreef Cathmar het volgende:
Makelaars hebben het tč goed.

Huis verkopen is een makkie. Dat is wel lekker. Laatste keer dat wij verkochten, 2009, heb ik daar zoveel stress van gehad.
Ik had ook nog helemaal een trauma van de verkoop van het huis van N in 2012/2013 :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199007732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:25 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit ja, ik zat een jaar geleden al 36k boven de vraagprijs. Voor 65m2...
Je hebt gelijk hoor, uiteindelijk is kopen altijd interessanter want geen weggegooid geld. Maar als ik bedenk dat ik 5 jaar geleden kon kopen met een hypotheeklast van 600 euro dan vind ik het nog bizar hoeveel meer geld je nu per maand kwijt bent voor exact hetzelfde appartement, maar met een 2x zo hoge hypotheek.

Je kan ook naar Amersfoort komen en vriendjes met mij worden? :P
Ik snap je redenatie heel goed, voor mij was vertrekken makkelijk omdat een groot deel van mijn sociaal leven alsnog hier was en ik weet dat mijn werk voorlopig niet verplaatst. Met jouw situatie kan ik mij voorstellen dat ik ook graag in Utrecht was blijven hangen.
Amersfoort heb ik wel serieus overwogen, want het lijkt me een leuke stad. En ik O+ de dierentuin. Alleen die reistijd naar werk wordt daar zo'n stuk langer van haha. Maar misschien kom ik op een gegeven moment op een punt dat dat me allemaal niet zoveel meer kan schelen :+ en ga ik alsnog die kant op. Dan word ik graag vriendjes met je *)
pi_199008303
Amersfoort is ook leuk! O+

Wij hebben ons appartement daar 2 jaar geleden nog met een kleine winst verkocht, heeft jaren onder water gestaan. En met dit huis (heul dichtbij amersfoort) echt dikke vieze mazzel gehad, in 2019 nog net onder de vraagprijs kunnen krijgen zelfs. :7

Vrienden van ons hebben dan wel pech gehad, hadden iets eerder wat harde eisen moeten loslaten denk ik. Dan hadden ze een vergelijkbare woning als dat ze nu eindelijk hebben voor een ton minder kunnen kopen.

@Vaiana klinkt dus alsof je niet heel ver bij mij vandaan woont :D
pi_199008367
Ik snap dus niets van opmerkingen over dat waar je wil wonen gewoon een keuze is. Ik ben geboren en getogen in mijn woonplaats. Al mijn vrienden, familie, hobby’s en werk zijn hier. In de omgeving (dorpen binnen 15km afstand) zijn er echt veel goedkopere woningen per m2 te vinden, maar dat voelt voor mij niet als realistisch.
Dat is niet zomaar even uit het dorp verhuizen, maar álles veranderen. Dan moet ik een auto hebben, kan ik niet zomaar spontaan bij vrienden langs, kunnen mijn ouders niet meer bij ons langskomen (want geen auto).
Ik snap Vlindertje heel goed, voor mij is een woonplaats veel meer dan zomaar de plek waar je huis staat.

Nu ben ik trouwens wel een geval apart (en ons dorp geloof ik sowieso wel). Er is dus ook nog een ‘verkeerde kant’ van het dorp, gevoelsmatig. Mijn vriend werd knettergek van mij tijdens onze zoektocht, zoveel eisen als ik had. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel mijn zin gekregen :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199008412
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:11 schreef altootje86 het volgende:
Amersfoort is ook leuk! O+

Wij hebben ons appartement daar 2 jaar geleden nog met een kleine winst verkocht, heeft jaren onder water gestaan. En met dit huis (heul dichtbij amersfoort) echt dikke vieze mazzel gehad, in 2019 nog net onder de vraagprijs kunnen krijgen zelfs. :7

Vrienden van ons hebben dan wel pech gehad, hadden iets eerder wat harde eisen moeten loslaten denk ik. Dan hadden ze een vergelijkbare woning als dat ze nu eindelijk hebben voor een ton minder kunnen kopen.

@:vaiana klinkt dus alsof je niet heel ver bij mij vandaan woont :D
Haha, daar lijkt het inderdaad op! Leuk. :D

quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik snap dus niets van opmerkingen over dat waar je wil wonen gewoon een keuze is. Ik ben geboren en getogen in mijn woonplaats. Al mijn vrienden, familie, hobby’s en werk zijn hier. In de omgeving (dorpen binnen 15km afstand) zijn er echt veel goedkopere woningen per m2 te vinden, maar dat voelt voor mij niet als realistisch.
Dat is niet zomaar even uit het dorp verhuizen, maar álles veranderen. Dan moet ik een auto hebben, kan ik niet zomaar spontaan bij vrienden langs, kunnen mijn ouders niet meer bij ons langskomen (want geen auto).
Ik snap Vlindertje heel goed, voor mij is een woonplaats veel meer dan zomaar de plek waar je huis staat.

Nu ben ik trouwens wel een geval apart (en ons dorp geloof ik sowieso wel). Er is dus ook nog een ‘verkeerde kant’ van het dorp, gevoelsmatig. Mijn vriend werd knettergek van mij tijdens onze zoektocht, zoveel eisen als ik had. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel mijn zin gekregen :7
Ohja een auto is/wordt dan wel vrij essentieel inderdaad. Man is dus wel bij zijn hele sociale leven vandaan verhuisd voor mij, vond ik heel knap!
pi_199008463
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik snap dus niets van opmerkingen over dat waar je wil wonen gewoon een keuze is. Ik ben geboren en getogen in mijn woonplaats. Al mijn vrienden, familie, hobby’s en werk zijn hier. In de omgeving (dorpen binnen 15km afstand) zijn er echt veel goedkopere woningen per m2 te vinden, maar dat voelt voor mij niet als realistisch.
Dat is niet zomaar even uit het dorp verhuizen, maar álles veranderen. Dan moet ik een auto hebben, kan ik niet zomaar spontaan bij vrienden langs, kunnen mijn ouders niet meer bij ons langskomen (want geen auto).
Ik snap Vlindertje heel goed, voor mij is een woonplaats veel meer dan zomaar de plek waar je huis staat.

Nu ben ik trouwens wel een geval apart (en ons dorp geloof ik sowieso wel). Er is dus ook nog een ‘verkeerde kant’ van het dorp, gevoelsmatig. Mijn vriend werd knettergek van mij tijdens onze zoektocht, zoveel eisen als ik had. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel mijn zin gekregen :7
Ik vind dit altijd zo gek om te lezen want het staat zo ver van mij af. Wel fijn om te lezen hoor, daar niet van. Ik heb sinds mijn 16e in zeven verschillende plaatsen gewoond in 4 landen. En in 15 huizen, denk ik zo. Ik kan het mee echt niet voorstellen, zo gesetteld zijn ergens....

Trouwens, vlindertje, ik zou nou echt niet overhaast een huis kopen als je daar nu ook wel goed zit, en zelfs zou kunnen wonen met kind. Over een jaar of drie ziet de huizenmarkt er vast anders uit...
pi_199008494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:19 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Haha, daar lijkt het inderdaad op! Leuk. :D
[..]

Ohja een auto is/wordt dan wel vrij essentieel inderdaad. Man is dus wel bij zijn hele sociale leven vandaan verhuisd voor mij, vond ik heel knap!
Heb ik 10 jaar geleden ook gedaan... man was al voor het begin van onze relatie verhuisd, en ik ben hem achterna gegaan. Onze beide families wonen op krap 2 uur rijden. Dat heeft zowel voor- als nadelen :{
pi_199008538
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo gek om te lezen want het staat zo ver van mij af. Wel fijn om te lezen hoor, daar niet van. Ik heb sinds mijn 16e in zeven verschillende plaatsen gewoond in 4 landen. En in 15 huizen, denk ik zo. Ik kan het mee echt niet voorstellen, zo gesetteld zijn ergens....

Trouwens, vlindertje, ik zou nou echt niet overhaast een huis kopen als je daar nu ook wel goed zit, en zelfs zou kunnen wonen met kind. Over een jaar of drie ziet de huizenmarkt er vast anders uit...
Nou, ik heb wel altijd geroepen dat als ik weg zou moeten uit mijn dorp ik echt ver weg zou willen wonen.
Ik zou liever alles omgooien en een compleet nieuw sociaal leven opbouwen dan voor ieder ding de auto moeten pakken en net te ver weg wonen om alles bij te houden.

Ligt ook wel aan mijn karakter trouwens. Ik ben echt een sociaal dier, ben super graag onder de mensen, maar wel mijn mensen. Nieuwe mensen ontmoeten vind ik doodeng :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199008897
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik snap dus niets van opmerkingen over dat waar je wil wonen gewoon een keuze is. Ik ben geboren en getogen in mijn woonplaats. Al mijn vrienden, familie, hobby’s en werk zijn hier. In de omgeving (dorpen binnen 15km afstand) zijn er echt veel goedkopere woningen per m2 te vinden, maar dat voelt voor mij niet als realistisch.
Dat is niet zomaar even uit het dorp verhuizen, maar álles veranderen. Dan moet ik een auto hebben, kan ik niet zomaar spontaan bij vrienden langs, kunnen mijn ouders niet meer bij ons langskomen (want geen auto).
Ik snap Vlindertje heel goed, voor mij is een woonplaats veel meer dan zomaar de plek waar je huis staat.

Nu ben ik trouwens wel een geval apart (en ons dorp geloof ik sowieso wel). Er is dus ook nog een ‘verkeerde kant’ van het dorp, gevoelsmatig. Mijn vriend werd knettergek van mij tijdens onze zoektocht, zoveel eisen als ik had. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel mijn zin gekregen :7
Dat je de plaats waar je bent geboren en getogen niet wil opgeven geven snap ik helemaal.
Maar wat volgens jou niet realistisch is is precies wat ik heb gedaan (zonder auto trouwens). We hebben daarin beide een andere keuze gemaakt en zo te lezen zijn we beide blij met het eindresultaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 15-04-2021 09:51:03 ]
pi_199009064
Wij zijn vandaag met een onmogelijk bedrag overboden op een woning. En dan vrolijk zonder ontbindende voorwaarden. Ik zou dat zelf nooit doen, dat is toch gewoon niet slim. Om maar te ‘winnen?’

Maar goed. We gaan door met de volgende optie.
Met een meidenkwartet
pi_199009107
O en wij gaan terug naar Nederland, zeker niet terug naar dezelfde regio en ik moet er al helemaal niet aan denken, terug naar dezelfde plaats.

Of het dorp van mijn jeugd. Daar ben ik op mijn 17 met gierende banden vertrokken en nooit meer terug gegaan.

We gaan voor een frisse start. Heb er helemaal zin in.
Met een meidenkwartet
pi_199009339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:26 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Heb ik 10 jaar geleden ook gedaan... man was al voor het begin van onze relatie verhuisd, en ik ben hem achterna gegaan. Onze beide families wonen op krap 2 uur rijden. Dat heeft zowel voor- als nadelen :{
Dat geloof ik direct! Mijn familie woont allemaal in/om onze huidige woonplaats, zijn familie regio Rotterdam. Wat dat betreft was Utrecht echt wel beter, maarja, niet te betalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:00 schreef Cathmar het volgende:
Wij zijn vandaag met een onmogelijk bedrag overboden op een woning. En dan vrolijk zonder ontbindende voorwaarden. Ik zou dat zelf nooit doen, dat is toch gewoon niet slim. Om maar te ‘winnen?’

Maar goed. We gaan door met de volgende optie.
Meh stom! Wij hebben ook zonder ontbindende voorwaarden een bod gedaan, wat ik doodeng vond terwijl ik wist dat het in ons geval echt prima kon. Ik werk in de hypothekenbranche, heb jarenlang bemiddeld voor hypotheekaanvragen en zei tegen klanten altijd “we raden het sterk af” en vervolgens zelf wel gedaan. :+
Maar de kans dat wij het niet rond kregen was echt 0,00001%. Dus ja, dan inderdaad dat in de strijd gooien in de hoop dan eindelijk eens het winnende bod te hebben. Hoe tegennatuurlijk het ook voelde. _O-
  woensdag 14 april 2021 @ 23:56:58 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199009438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:00 schreef Cathmar het volgende:
Wij zijn vandaag met een onmogelijk bedrag overboden op een woning. En dan vrolijk zonder ontbindende voorwaarden. Ik zou dat zelf nooit doen, dat is toch gewoon niet slim. Om maar te ‘winnen?’

Maar goed. We gaan door met de volgende optie.
Bummer :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199009440
Ik snap het!

Maar waarom is dit een trend? Als we dit nou allemaal niet meer doen..??
Met een meidenkwartet
pi_199009454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bummer :{
Ja. Maar wij hebben een heel goed bod gedaan en ik wilde echt geen euro meer betalen. En dit bod was nog een 70K hoger. Wappies.
Met een meidenkwartet
  donderdag 15 april 2021 @ 00:01:04 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199009455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja. Maar wij hebben een heel goed bod gedaan en ik wilde echt geen euro meer betalen. En dit bod was nog een 70K hoger. Wappies. En dan heb ik het over een huis in vind ik hoger segment.
Bizar. Er is gewoon een grens aan wat iets waard is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199009460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bizar. Er is gewoon een grens aan wat iets waard is.
Nou precies. Dit huis was dat echt niet waard. Maar nieuwbouw it is. Huis waar we naar keken voelt nu ineens stukken goedkoper hihi
Met een meidenkwartet
  donderdag 15 april 2021 @ 00:27:54 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199009559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nou precies. Dit huis was dat echt niet waard. Maar nieuwbouw it is. Huis waar we naar keken voelt nu ineens stukken goedkoper hihi
LOL :D
Op nieuwbouw kun je ook bijna geen verlies draaien tenzij je qua (vaste) vloeren, badkamer en keuken heel gewaagde keuzes maakt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199010000
Wauw @Cathmar 70k meer is gewoon idioot. |:( Voor die mensen is het te hopen dat de huizenmarkt niet instort. Dan zitten ze gevangen in dat huis, omdat verhuizen een enorme restschuld op zou leveren. :')
pi_199010031
Het was wel een plek waar je nooit meer weg wil.

Maar het is goed zo. Andere huis is ook super. Of nee eigenlijk veel gaver alleen tien minuten verder van het strand.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 07:20:33 #44
5428 crew  miss_sly
pi_199010066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:57 schreef Cathmar het volgende:
Ik snap het!

Maar waarom is dit een trend? Als we dit nou allemaal niet meer doen..??
Omdat er te veel geld in de markt is en sparen weinig zin heeft met de huidige rente. Als mensen op prijzen als voor dat huis zoveel bieden, dan hebben ze ook flink eigen geld om erin te stoppen.

Nieuwbouw is ook heel leuk! Maar wel jammer van dit huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199010081
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 06:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wauw @:Cathmar 70k meer is gewoon idioot. |:( Voor die mensen is het te hopen dat de huizenmarkt niet instort. Dan zitten ze gevangen in dat huis, omdat verhuizen een enorme restschuld op zou leveren. :')
Dat is maar de vraag natuurlijk, er zit een hoop eigen geld in huizen. Een ton overwaarde om te investeren in een nieuwe woning is op dit moment helemaal niet uitzonderlijk.

Overigens hebben wij ook zonder financieringsvoorbehoud geboden. Omdat we de financiering rond hadden en het een voordeel kan zijn dat de verkoper binnen drie dagen zekerheid heeft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 15 april 2021 @ 07:32:55 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199010113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 07:09 schreef Cathmar het volgende:
Het was wel een plek waar je nooit meer weg wil.

Maar het is goed zo. Andere huis is ook super. Of nee eigenlijk veel gaver alleen tien minuten verder van het strand.
En nieuwbouw heeft verder ook nogal wat voordelen ;)

De nadelen beperken zich vooral tot de periode tijdens de bouw, waarin je in relatief korte termijn veel beslissingen moet nemen.

Maar als het eenmaal af is heb je wel een huis dat af is en aan de huidige eisen voldoet, als je nog een flinke voorraad zonnepanelen weet te plaatsen kun je bijna zonder energierekening komen te zitten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199010372
Ik heb hetzelfde als @LeSage; geboren en getogen in m'n woonplaats en zie mezelf hier ook echt niet (snel) weggaan. Ook omdat ik inderdaad gewend ben dat alles op fiets- of loopafstand is, incl. vrienden en familie enzo :)

Reisafstand naar werk (1-1,5u met OV) was ik eigenlijk allang beu, dus afgelopen jaar thuiswerken was heerlijk O+
Nu juist weer 1x per week op en neer om afscheid te nemen van iedereen, want binnenkort werk ik op 10 minuten fietsen van huis *G*

Oh, en zeker nieuwbouwfan hier! O+ Al waren wij er destijds (5 jaar geleden) wel erg laat bij, waardoor sommige keuzes al beperkt waren. Maar gewoon zķ heerlijk dat alles nieuw en vooral recht is :D
Hiervoor woonden we in een jaren '50 huis wat zo scheef was dat de gordijnen voor en achter 5cm scheelden in lengte :')

Maar goed, ik heb sowieso niks met oud/karakteristiek/nostalgisch/etc. :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:24:42 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:17 schreef twist02 het volgende:
Ik heb hetzelfde als @:LeSage; geboren en getogen in m'n woonplaats en zie mezelf hier ook echt niet (snel) weggaan. Ook omdat ik inderdaad gewend ben dat alles op fiets- of loopafstand is, incl. vrienden en familie enzo :)

Reisafstand naar werk (1-1,5u met OV) was ik eigenlijk allang beu, dus afgelopen jaar thuiswerken was heerlijk O+
Nu juist weer 1x per week op en neer om afscheid te nemen van iedereen, want binnenkort werk ik op 10 minuten fietsen van huis *G*

Oh, en zeker nieuwbouwfan hier! O+ Al waren wij er destijds (5 jaar geleden) wel erg laat bij, waardoor sommige keuzes al beperkt waren. Maar gewoon zķ heerlijk dat alles nieuw en vooral [b]recht is :D[/b]
Hiervoor woonden we in een jaren '50 huis wat zo scheef was dat de gordijnen voor en achter 5cm scheelden in lengte :')

Maar goed, ik heb sowieso niks met oud/karakteristiek/nostalgisch/etc. :+
Dat ja,wij zijn nu van een huis van 1913 naar een huis van 2021 gegaan.
En dan valt t je pas echt op hoe scheef het oude huis was. Geen rechten hoek in kamers etc.
Hier overal vloerverwarming ook echt heerlijk.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_199010496
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja. Maar wij hebben een heel goed bod gedaan en ik wilde echt geen euro meer betalen. En dit bod was nog een 70K hoger. Wappies.
Wow! 70k meer is ook wel echt absurd veel. Gelukkig is er al een alternatief. :)
Wat me vooral heerlijk lijkt aan nieuwbouw is dat je weet dat dingen als elektra enzo gewoon kloppen, dat je niet bang hoeft te zijn voor wat er achter het behang vandaan komt (er is ook geen behang natuurlijk, dus dat scheelt ook weer) en dat je weet dat de komende jaren het onderhoud nihil is.

Hier in de omgeving is het nadeel van nieuwbouw de heel veel kleinere tuinen, en dat het of onbetaalbaar, of veel verder bij het centrum vandaan is. Maar als je die nadelen niet hebt zou ik het wel weten. O+
  donderdag 15 april 2021 @ 08:37:55 #50
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199010512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:49 schreef McLaura het volgende:
Voor al uw dierenverhalen, geloofsgesprekken, kinderpraat, woonpraat en knuffels voor wie het moeilijk heeft met de lockdown.

NanuKerst?
Sorry. ;(
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 08:39:58 #51
5428 crew  miss_sly
pi_199010529
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

En nieuwbouw heeft verder ook nogal wat voordelen ;)

De nadelen beperken zich vooral tot de periode tijdens de bouw, waarin je in relatief korte termijn veel beslissingen moet nemen.

Maar als het eenmaal af is heb je wel een huis dat af is en aan de huidige eisen voldoet, als je nog een flinke voorraad zonnepanelen weet te plaatsen kun je bijna zonder energierekening komen te zitten.
Ik vind nog wel een tijdje een nadeel dat je tuin zo ontzettend leeg is en veel werk behoeft. Ook leuk, hoor, ik geniet er van hem in elkaar te puzzelen en ook van het in de tuin werken, maar het duurt zo lang voor er echt iets moois te zien is :D Al die mini-plantjes zetten geen zoden aan de dijk en grote volwassen planten kopen is echt niet te betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 april 2021 @ 08:40:43 #52
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199010534
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik snap dus niets van opmerkingen over dat waar je wil wonen gewoon een keuze is. Ik ben geboren en getogen in mijn woonplaats. Al mijn vrienden, familie, hobby’s en werk zijn hier. In de omgeving (dorpen binnen 15km afstand) zijn er echt veel goedkopere woningen per m2 te vinden, maar dat voelt voor mij niet als realistisch.
Dat is niet zomaar even uit het dorp verhuizen, maar álles veranderen. Dan moet ik een auto hebben, kan ik niet zomaar spontaan bij vrienden langs, kunnen mijn ouders niet meer bij ons langskomen (want geen auto).
Ik snap Vlindertje heel goed, voor mij is een woonplaats veel meer dan zomaar de plek waar je huis staat.

Nu ben ik trouwens wel een geval apart (en ons dorp geloof ik sowieso wel). Er is dus ook nog een ‘verkeerde kant’ van het dorp, gevoelsmatig. Mijn vriend werd knettergek van mij tijdens onze zoektocht, zoveel eisen als ik had. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel mijn zin gekregen :7
Maar dat jij het niet ziet zitten, wat begrijpelijk is, doet toch niets af aan het feit dat de keuze er wel ligt..? Er bestaan mensen die wel alles achterlaten, die álles veranderen (hoi :W )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:41:55 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010544
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind nog wel een tijdje een nadeel dat je tuin zo ontzettend leeg is en veel werk behoeft. Ook leuk, hoor, ik geniet er van hem in elkaar te puzzelen en ook van het in de tuin werken, maar het duurt zo lang voor er echt iets moois te zien is :D Al die mini-plantjes zetten geen zoden aan de dijk en grote volwassen planten kopen is echt niet te betalen.
Je wilt niet weten wat wij allemaal uit de grond getrokken hebben bij het oude huis.
Iets met koelpieten steken alles onder de grond :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 08:45:08 #54
5428 crew  miss_sly
pi_199010571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat wij allemaal uit de grond getrokken hebben bij het oude huis.
Iets met koelpieten steken alles onder de grond :X
O ja, je komt van alles tegen. Bizar echt. En de grond is niet al te best, die kan ook wel wat liefde (en wormen :P ) gebruiken.

Maar langzaam maar zeker tekent de vorm van de achtertuin zich af. Ik doe alles zelf, behalve het ontwerp dan, dat heb ik laten maken. Het is hard werken, maar o zo heerlijk. Morgen komen er weer twee bomen en een lading plantjes (tenminste, gezien de prijs zou je denken dat het een flinke lading is, maar in de praktijk valt dat natuurlijk tegen :D ) en komt er weer wat groen in de tuin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199010586
Wij hebben ook nieuwbouw gekocht, rijtjeshuis in 2013.
Alles nieuw en geheel naar jouw smaak is wel heel fijn. Verbouwen en ‘achter allerlei dingen komen’ lijkt me afgrijselijk maar: daar moet je gewoon het type mens voor zijn. Als ik zag wat @SQ en haar man met hun huis hebben gedaan, dat is prachtig.
En oude(re) huizen hebben vaak ook iets ‘eigen’ en karakteristiek. Dat mis ik weer bij ons.

Ik vroeg me trouwens iets af m.b.t huizen, misschien weet iemand het.

Aan de overkant heeft jarenlang een predikant gewoond met zijn gezin. Hij verhuisde maar het huis heeft nooit te koop gestaan. Nu woont er een andere predikant.
Is zo’n koophuis dan van de gemeente en betaalt zo’n predikant daar dan huur aan?
Of zit het anders in elkaar? Dit komt vast ook elders in het land voor. :)
pi_199010610
Wij wonen in Drenthe, komen hier beide niet vandaan. Maar mijn man vond hier werk.
En we zaten liever hier dan in Utrecht.

Mijn ouders wonen een uur rijden hier vandaan, mijn schoonmoeder ook zoiets.
Mijn broertje woont nu ruim 2 uur hier vandaan en gaat misschien tzt nog wel verder naar het zuiden. Dat vind ik wel jammer.
We wonen hier prima, rustig en een mooi huis. Als we hier weg zouden gaan vinden we voor hetzelfde geld echt niet een zelfde soort huis.
Maar ik heb soms wel het idee dat we in the middle of nowhere wonen.

Als je dan die testevenementen ziet ook, mocht ik ergens heen willen dan moet ik voor een test eerst een uur rijden (enkele reis). Nu was ik nog niet heel erg van plan om iets te gaan doen, maar toch.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199010618
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:47 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook nieuwbouw gekocht, rijtjeshuis in 2013.
Alles nieuw en geheel naar jouw smaak is wel heel fijn. Verbouwen en ‘achter allerlei dingen komen’ lijkt me afgrijselijk maar: daar moet je gewoon het type mens voor zijn. Als ik zag wat @:SQ en haar man met hun huis hebben gedaan, dat is prachtig.
En oude(re) huizen hebben vaak ook iets ‘eigen’ en karakteristiek. Dat mis ik weer bij ons.

Ik vroeg me trouwens iets af m.b.t huizen, misschien weet iemand het.

Aan de overkant heeft jarenlang een predikant gewoond met zijn gezin. Hij verhuisde maar het huis heeft nooit te koop gestaan. Nu woont er een andere predikant.
Is zo’n koophuis dan van de gemeente en betaalt zo’n predikant daar dan huur aan?
Of zit het anders in elkaar? Dit komt vast ook elders in het land voor. :)
Misschien is zo'n huis wel van de kerk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199010625
Fijn toch al die verschillen.

Mijn vriendin woont ook al heel haar leven hier. Ze heeft nog dezelfde vriendengroep als op de basisschool, haar familie woont allemaal in de directe omgeving en ze is vanaf de Pabo op deze school gaan werken.
Deze omgeving verlaten zou dus echt heel veel impact op haar hebben.
Voor mij maakte het minder uit, mijn vrienden wonen toch verspreid en ik werkte al in Utrecht.

Ik heb dan weer helemaal niets met nieuwbouw, terwijl ze hier best mooi bouwen in jaren 30 stijl. Ik kan ook niet op papier kopen, ik heb daar het inzicht gewoon niet voor.

Een vrijgezelle collega gaat volgende week verhuizen van middenin Amsterdam naar de Veluwe. Die vindt Amsterdam in Corona tijd echt de meest vreselijke plek om te wonen. Hij heeft een tijdelijk chalet gehuurd voor 6 maanden. Ben erg benieuwd hoe hij die overgang gaat vinden.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 08:56:46 #59
5428 crew  miss_sly
pi_199010666
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:47 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook nieuwbouw gekocht, rijtjeshuis in 2013.
Alles nieuw en geheel naar jouw smaak is wel heel fijn. Verbouwen en ‘achter allerlei dingen komen’ lijkt me afgrijselijk maar: daar moet je gewoon het type mens voor zijn. Als ik zag wat @:SQ en haar man met hun huis hebben gedaan, dat is prachtig.
En oude(re) huizen hebben vaak ook iets ‘eigen’ en karakteristiek. Dat mis ik weer bij ons.

Ik vroeg me trouwens iets af m.b.t huizen, misschien weet iemand het.

Aan de overkant heeft jarenlang een predikant gewoond met zijn gezin. Hij verhuisde maar het huis heeft nooit te koop gestaan. Nu woont er een andere predikant.
Is zo’n koophuis dan van de gemeente en betaalt zo’n predikant daar dan huur aan?
Of zit het anders in elkaar? Dit komt vast ook elders in het land voor. :)
Ik denk dat het van de kerk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199010687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:51 schreef Nijna het volgende:

[..]

Misschien is zo'n huis wel van de kerk.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het van de kerk is.
En dan betaalt zo’n predikant via zijn loon misschien?
Even een google tegenaan gooien. :P
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:00:06 #61
5428 crew  miss_sly
pi_199010689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:52 schreef exode het volgende:
Fijn toch al die verschillen.

Mijn vriendin woont ook al heel haar leven hier. Ze heeft nog dezelfde vriendengroep als op de basisschool, haar familie woont allemaal in de directe omgeving en ze is vanaf de Pabo op deze school gaan werken.
Deze omgeving verlaten zou dus echt heel veel impact op haar hebben.
Voor mij maakte het minder uit, mijn vrienden wonen toch verspreid en ik werkte al in Utrecht.

Ik heb dan weer helemaal niets met nieuwbouw, terwijl ze hier best mooi bouwen in jaren 30 stijl. Ik kan ook niet op papier kopen, ik heb daar het inzicht gewoon niet voor.

Een vrijgezelle collega gaat volgende week verhuizen van middenin Amsterdam naar de Veluwe. Die vindt Amsterdam in Corona tijd echt de meest vreselijke plek om te wonen. Hij heeft een tijdelijk chalet gehuurd voor 6 maanden. Ben erg benieuwd hoe hij die overgang gaat vinden.
Wij waren voor corona Amsterdam al ontvlucht en zijn er nog steeds heel blij mee. Wel ook juist vanwege corona. Hier hebben we zoveel meer ruimte om te leven, zowel binnen als buiten, als in de omgeving. Nog geen seconde spijt gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199010825
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:47 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook nieuwbouw gekocht, rijtjeshuis in 2013.
Alles nieuw en geheel naar jouw smaak is wel heel fijn. Verbouwen en ‘achter allerlei dingen komen’ lijkt me afgrijselijk maar: daar moet je gewoon het type mens voor zijn. Als ik zag wat @:SQ en haar man met hun huis hebben gedaan, dat is prachtig.
En oude(re) huizen hebben vaak ook iets ‘eigen’ en karakteristiek. Dat mis ik weer bij ons.

Ik vroeg me trouwens iets af m.b.t huizen, misschien weet iemand het.

Aan de overkant heeft jarenlang een predikant gewoond met zijn gezin. Hij verhuisde maar het huis heeft nooit te koop gestaan. Nu woont er een andere predikant.
Is zo’n koophuis dan van de gemeente en betaalt zo’n predikant daar dan huur aan?
Of zit het anders in elkaar? Dit komt vast ook elders in het land voor. :)
Ja dat wordt vaak de pastorie(woning) genoemd. Die heeft de kerk in eigendom en de predikant mag daar wonen. Ik weet eigenlijk niet of de predikant dan huur betaalt, of simpelweg een lager inkomen heeft omdat de woonlasten laag zijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 april 2021 @ 09:14:16 #63
269689 crew  Viv
pi_199010839
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:12 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja dat wordt vaak de pastorie(woning) genoemd. Die heeft de kerk in eigendom en de predikant mag daar wonen. Ik weet eigenlijk niet of de predikant dan huur betaalt, of simpelweg een lager inkomen heeft omdat de woonlasten laag zijn.
Ik denk dat het inderdaad onder de secundaire arbeidsvoorwaarden valt, een soort bruikleen zoals een laptop van de zaak. :)
pi_199010916
Huis is van de kerk. Soms kan een dominee of predikant het kopen van de kerk. Anders moeten ze er na hun ambt uit
pi_199010917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik denk dat het inderdaad onder de secundaire arbeidsvoorwaarden valt, een soort bruikleen zoals een laptop van de zaak. :)
Het internet vertelt mij dat er meestal een vorm van huur betaald wordt aan de kerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 15-04-2021 09:32:02 ]
pi_199011028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:22 schreef F_r het volgende:
Huis is van de kerk. Soms kan een dominee of predikant het kopen van de kerk. Anders moeten ze er na hun ambt uit
Ja wat dus best een ding is als ze met pensioen gaan in deze huizenmarkt. :{
pi_199011131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja wat dus best een ding is als ze met pensioen gaan in deze huizenmarkt. :{
Hier regelde ze dan een ander huurhuis niet naast de kerk. De huidige dominee van mijn ouders is laatst met pensioen gegaan maar hij had het huis ook al gekocht van de kerk.
  donderdag 15 april 2021 @ 09:52:23 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind nog wel een tijdje een nadeel dat je tuin zo ontzettend leeg is en veel werk behoeft. Ook leuk, hoor, ik geniet er van hem in elkaar te puzzelen en ook van het in de tuin werken, maar het duurt zo lang voor er echt iets moois te zien is :D Al die mini-plantjes zetten geen zoden aan de dijk en grote volwassen planten kopen is echt niet te betalen.
Ja, dat is dan wel weer zo...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011186
Wij verhuisden gisteren dus van jaren 30 naar een huis van 10 jaar oud. Ik vind veel dingen zo'n verademing. Vooral de ruimte, niet eens zozeer in vloeroppervlakte, maar de grote, hoge deuren, de ruimte in gangen (er kunnen spullen staan en je kunt er nog langslopen!), de hoge plafonds. Het is zo anders O+ Maar we wonen gelukkig niet in een vinex, het was een kleinschalig project in een bestaande wijk. En de tuin is gelukkig ook niet mini.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 15 april 2021 @ 09:54:35 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:51 schreef Nijna het volgende:

[..]

Misschien is zo'n huis wel van de kerk.
Meestal is de pastorie idd van de kerk.

In het dorp hiernaast hebben ze zelfs het huis ernaast gekocht zodat een lid van de kerk dat alleen kwam te staan met haar kinderen een dak boven haar hoofd had.
Wel een hoop kinderen natuurlijk.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Maar dat jij het niet ziet zitten, wat begrijpelijk is, doet toch niets af aan het feit dat de keuze er wel ligt..? Er bestaan mensen die wel alles achterlaten, die álles veranderen (hoi :W )
Er was een gesprek over dat in bepaalde regio’s de huizenprijzen enorm hoog zijn en dat het dan je eigen keuze is om in die regio te (blijven) wonen.
Alsof het er niet toe doet waar je huis staat. En dat als je dus uit bijvoorbeeld Utrecht komt, daar je familie, vrienden, leven hebt, het niet simpelweg een keuze is om zomaar je hele hebben en houwen te verhuizen naar een regio waar de huizen goedkoper zijn.
Ik vond in dit gesprek het woord ‘keuze’ een beetje verwijtend, alsof iemand die in een dure plaats wil wonen (vanwege oa sociale binding) niet zo moeilijk moet doen en net zo goed ver weg kan verhuizen, het is maar net welke keuze je maakt.
Dat er mensen zijn die wel alles achter zich kunnen laten snap ik prima, niets mis mee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199011222
Wij bouwden in 2010 al eens nieuw. Maar toen maar met een kleuter en gewoon andere situatie. Als in: héél veel zelf gedaan.
Nu vier meiden en een altijd werkende man.... dus dat gaan we anders aanpakken.
Met een meidenkwartet
pi_199011228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Wij verhuisden gisteren dus van jaren 30 naar een huis van 10 jaar oud. Ik vind veel dingen zo'n verademing. Vooral de ruimte, niet eens zozeer in vloeroppervlakte, maar de grote, hoge deuren, de ruimte in gangen (er kunnen spullen staan en je kunt er nog langslopen!), de hoge plafonds. Het is zo anders O+ Maar we wonen gelukkig niet in een vinex, het was een kleinschalig project in een bestaande wijk. En de tuin is gelukkig ook niet mini.
Ligt dan denk ik aan de jaren 30 woning die je had :D
Ons huis heeft juist hoge plafonds, hoge deuren een grote gang en grote keuken. Allemaal veel ruimer dan in ons jaren 50 huis waar we hiervoor woonden.
En ook een stuk ruimer dan het nieuwbouwplan dat hier in het dorp wordt gerealiseerd :X niet te doen, zo duur en ook niet echt groot.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 april 2021 @ 09:58:57 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011234
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:47 schreef F_r het volgende:

[..]

Hier regelde ze dan een ander huurhuis niet naast de kerk. De huidige dominee van mijn ouders is laatst met pensioen gegaan maar hij had het huis ook al gekocht van de kerk.
Dat idd, als de dominee met pensioen gaat laten ze hem ook niet stikken.

Scheelt wel dat hij tegen pensioenleeftijd geen 9 thuiswonende kinderen meer heeft :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011320
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:55 schreef LeSage het volgende:
Ik vond in dit gesprek het woord ‘keuze’ een beetje verwijtend, alsof iemand die in een dure plaats wil wonen (vanwege oa sociale binding) niet zo moeilijk moet doen en net zo goed ver weg kan verhuizen, het is maar net welke keuze je maakt.
Dat er mensen zijn die wel alles achter zich kunnen laten snap ik prima, niets mis mee.
Inderdaad. Het kan een keuze zijn om ver van je netwerk te gaan wonen, voor bijzondere uitdagingen of kansen. Maar om gewoon een fatsoenlijke woning te hebben, zou het eigenlijk geen factor moeten zijn. Dat is een heel ander soort 'keuze'.
pi_199011379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:55 schreef LeSage het volgende:
Ik vond in dit gesprek het woord ‘keuze’ een beetje verwijtend, alsof iemand die in een dure plaats wil wonen (vanwege oa sociale binding) niet zo moeilijk moet doen en net zo goed ver weg kan verhuizen, het is maar net welke keuze je maakt.
Dat er mensen zijn die wel alles achter zich kunnen laten snap ik prima, niets mis mee.
Ik begon volgens mij met het woord keuze maar daarvoor moet je even terug gaan naar helemaal het begin van het onderwerp. Het begon ermee dat ik wel eens opmerkingen krijgen dat het een luxe is dat we op 1 inkomen kunnen rondkomen maar mijn man en ik hebben daarvoor beide de plaats waar we zijn geboren en getogen achter ons gelaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 15-04-2021 10:58:01 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 10:16:32 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_199011406
Haha. Het is maar goed dat we allemaal zo anders zijn in onze wensen en behoeften, anders zou het veel te druk worden op sommige plekken ;)
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 10:17:49 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199011416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:47 schreef F_r het volgende:

[..]

Hier regelde ze dan een ander huurhuis niet naast de kerk. De huidige dominee van mijn ouders is laatst met pensioen gegaan maar hij had het huis ook al gekocht van de kerk.
Was jullie dominee een vrouw? Zie je niet vaak.
  donderdag 15 april 2021 @ 10:21:36 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199011439
Ken je dat, dat je in je geheugen allemaal niets ter zaken doende dingen hebt opgeslagen?
Toen wij voor de kerk trouwden, had de priester eens een keer verteld in welke straat hij woonde. Geen idee waarom hij dat gedaan had. Op de dag zelf kwam hij een uur te laat. Dus toen is een oom van mijn man in die straat bij diverse huizen aan gaan bellen. Was een hele lange straat.
pi_199011449
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:57 schreef Cathmar het volgende:
Wij bouwden in 2010 al eens nieuw. Maar toen maar met een kleuter en gewoon andere situatie. Als in: héél veel zelf gedaan.
Nu vier meiden en een altijd werkende man.... dus dat gaan we anders aanpakken.
Je hebt maar drie meisjes op je UI staan :o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199011455
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Was jullie dominee een vrouw? Zie je niet vaak.
Nee een man nu wel een vrouw
  donderdag 15 april 2021 @ 10:25:57 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199011470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:24 schreef F_r het volgende:

[..]

Nee een man nu wel een vrouw
Ah ik ben zelf in de war.
Bij de katholieke kerk zie je dat niet. Maar jullie zijn protestant?
Daar is dat wel gebruikelijk?
  donderdag 15 april 2021 @ 10:26:47 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011476
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:16 schreef SQ het volgende:
Haha. Het is maar goed dat we allemaal zo anders zijn in onze wensen en behoeften, anders zou het veel te druk worden op sommige plekken ;)
Punt is dat het idd zo druk wordt op bepaalde plekken doordat teveel mensen dezelfde behoefte hebben dat het daardoor op die plekken onbetaalbaar wordt, en dan zullen andere mensen een andere keuze moeten maken, ook als ze er opgegroeid zijn, hun vrienden er wonen enz.

Maar goed, je zult maar een modaal verdienende uit Aerdenhout zijn terwijl al je vrienden van vroeger 3 keer modaal harken en een partner hebben die 2 keer modaal harkt, je familie en alles daar woont, dan heb je net zo goed een probleem.
Moet je al een jubelton van je ouders en beide oma's ontvangen om een tussenwoning 2-kamer appartement te kunnen kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 15-04-2021 10:33:57 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 10:35:14 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_199011530
Och, in mijn dorp hebben ze daar een prima oplossing voor. Iedereen begint met een miniscuul jaren 50 rijtjeshok van 75m2 en die de jaren heen worden er gewoon een stuk of 10 op- zij- en uitbouwen geplaatst waardoor iedereen uiteindelijk alsnog zijn eigen royale volkswijkvilla heeft *O*
disclaimer
pi_199011587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:23 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Je hebt maar drie meisjes op je UI staan :o
I know! Weet eigenlijk niet waarom. Ik ben maar 30 minuten moeder geweest van drie
Met een meidenkwartet
pi_199011589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik begon volgens mij met het woord keuze maar daarvoor moet je even terug gaan naar helemaal het begin van het onderwerp. Het begon ermee dat ik wel eens opmerkingen krijgen dat het een luxe is dat we op 1 inkomen kunnen rondkomen terwijl mijn man en ik hebben daarvoor beide de plaats waar we zijn geboren en getogen achter ons gelaten.
Maakt ook niet uit, maar ergens in het verhaal werd het een beetje alsof je gewoon een keuze hebt om betaalbaar te wonen als je maar alles achter je laat. Terwijl dat niet zomaar een keuze is en zeker niet in alle situaties een realistische (zoals ik al zei, mijn ouders zouden mij dan dus niet meer kunnen bezoeken).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 april 2021 @ 10:45:22 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011596
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
Och, in mijn dorp hebben ze daar een prima oplossing voor. Iedereen begint met een miniscuul jaren 50 rijtjeshok van 75m2 en die de jaren heen worden er gewoon een stuk of 10 op- zij- en uitbouwen geplaatst waardoor iedereen uiteindelijk alsnog zijn eigen royale volkswijkvilla heeft *O*
Aan de andere kant werkt dat vaak weer juist niet als je zelf niet uit die volkswijk komt.... ik zie dat in Amersfoort heel erg; mensen die denken van "oh leuk, jaren 30 huis voor weinig" maar totaal niet met de wijk om kunnen gaan.
Grappig genoeg heeft de VVD-wethouder recent een huis in die wijk gekocht, maar hij komt oorspronkelijk ook uit die wijk, dus van hem snap ik wel dat het voor hem wel zou werken.

Ik denk ook dat ze in de wijk zelf niet gaan lopen fucken bij hem, sterker nog; als anderen dat wel doen verwacht ik dat de reactie uit de wijk is dat ze het voor hem opnemen, want dan is hij wel "hun" wethouder.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 10:46:09 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_199011604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant werkt dat weer juist niet als je zelf niet uit die volkswijk komt.... ik zie dat in Amersfoort heel erg; mensen die denken van "oh leuk, jaren 30 huis voor weinig" maar totaal niet met de wijk om kunnen gaan.
Grappig genoeg heeft de VVD-wethouder recent een huis in die wijk gekocht, maar hij komt oorspronkelijk ook uit die wijk, dus van hem snap ik wel dat het voor hem wel zou werken.

Ik denk ook dat ze in de wijk zelf niet gaan lopen fucken bij hem, sterker nog; als anderen dat wel doen verwacht ik dat de reactie uit de wijk is dat ze het voor hem opnemen, want dan is hij wel "hun" wethouder.
Jij geeft ook echt altijd overal een ernstig antwoord op he O+
disclaimer
pi_199011608
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
Och, in mijn dorp hebben ze daar een prima oplossing voor. Iedereen begint met een miniscuul jaren 50 rijtjeshok van 75m2 en die de jaren heen worden er gewoon een stuk of 10 op- zij- en uitbouwen geplaatst waardoor iedereen uiteindelijk alsnog zijn eigen royale volkswijkvilla heeft *O*
Haha, dat was ook ons plan bij ons vorige huis. Dakopbouw op de zolder, aanbouw aan de keuken, erker aanbouwen. Toen besloten we dat verhuizen misschien toch iets praktischer was, gezien het huis toch gewoon een klein hoekhuis zou blijven.

Mijn ouders wonen dus in zo’n huis dat inmiddels een stuk of 3-4 aanbouwen heeft :D
Nog steeds met gigantische tuin en niet in een volkswijk, maar toch.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 april 2021 @ 10:47:17 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011610
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij geeft ook echt altijd overal een ernstig antwoord op he O+
:')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011615
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
Och, in mijn dorp hebben ze daar een prima oplossing voor. Iedereen begint met een miniscuul jaren 50 rijtjeshok van 75m2 en die de jaren heen worden er gewoon een stuk of 10 op- zij- en uitbouwen geplaatst waardoor iedereen uiteindelijk alsnog zijn eigen royale volkswijkvilla heeft *O*
Zo hebben mijn ouders dat inderdaad ook gedaan. Grootste verbouwing was voor extra slaapkamers maar wanneer het tijd was voor een nieuwe keuken of badkamer dan werd daar ook direct een stuk uitgebouwd. En dat gebeurde niet alleen met het huis maar ook met de bijgebouwen.
pi_199011617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat het idd zo druk wordt op bepaalde plekken doordat teveel mensen dezelfde behoefte hebben
Denk je dat dat sinds maart vorig jaar veranderd is? Want wij kozen altijd voor iets centraler wonen (kantoor, vliegveld etc), maar die behoefte is weg. Man hoeft niet meer naar kantoor. Wekelijks vliegen gaat zeker nog twee jaar duren en ik vind wel weer (eens/hopelijk) werk in de nieuwe regio.
Met een meidenkwartet
  donderdag 15 april 2021 @ 10:52:38 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_199011642
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:47 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat was ook ons plan bij ons vorige huis. Dakopbouw op de zolder, aanbouw aan de keuken, erker aanbouwen. Toen besloten we dat verhuizen misschien toch iets praktischer was, gezien het huis toch gewoon een klein hoekhuis zou blijven.

Mijn ouders wonen dus in zo’n huis dat inmiddels een stuk of 3-4 aanbouwen heeft :D
Nog steeds met gigantische tuin en niet in een volkswijk, maar toch.
Ja ons huis heeft ook veel van die tumoren. Grappig, want in Eindhoven zelf zie je dat juist bijna niet, daar hebben ze volgens mij een veel strengere welstandscommissie. Wij kregen niet eens toestemming voor een dakkapel aan de voorkant zeg maar :') En hier is het echt schering en inslag, we maken er wel eens grapjes over dat als er in een straat 5 mensen dezelfde erker kopen, ze flinke kwantumkorting krijgen :')
Ik denk dat de welstand hier makkelijk om te kopen is :P
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 10:54:31 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011663
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:44 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit, maar ergens in het verhaal werd het een beetje alsof je gewoon een keuze hebt om betaalbaar te wonen als je maar alles achter je laat. Terwijl dat niet zomaar een keuze is en zeker niet in alle situaties een realistische (zoals ik al zei, mijn ouders zouden mij dan dus niet meer kunnen bezoeken).
Ik denk dat "betaalbaar" ook een behoorlijk rekbaar begrip is, sommige mensen vinden het ongeacht het inkomen absurd om meer dan ¤ 1.200 aan hypotheek of huur kwijt te zijn, terwijl dat een bedrag is dat nog prima bij een gezinsinkomen van 70K bruto past.

Dat is natuurlijk wel iets wat meetelt, ik vind het geen probleem als de bruto hypotheeklast ongeveer 1/3 van het netto gezinsinkomen is, terwijl veel mensen dat veel te veel zullen vinden. Ook niet met de huidige rente waarbij bruto en netto elkaar niet veel ontlopen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 10:56:24 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199011680
Ik heb trouwens gisteren die dweil van Vileda gekocht bij de Aldi.
Daar had iemand het laatst over hier
  donderdag 15 april 2021 @ 10:57:39 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Denk je dat dat sinds maart vorig jaar veranderd is? Want wij kozen altijd voor iets centraler wonen (kantoor, vliegveld etc), maar die behoefte is weg. Man hoeft niet meer naar kantoor. Wekelijks vliegen gaat zeker nog twee jaar duren en ik vind wel weer (eens/hopelijk) werk in de nieuwe regio.
Oh absoluut, heel veel mensen hoeven nu (en in de toekomst) geen 5 dagen per week meer naar kantoor, dus het wordt makkelijker om een riantere woning in een goedkopere omgeving te zoeken.

2 keer per week 1 uur reistijd enkele reis is een totaal ander verhaal dan 5 dagen per week, en als je die andere 3 dagen dan ruimer en in een prettiger omgeving woont dan is het makkelijker die keuze te maken, helemaal als je nu met 1 kind (of zonder kinderen) in een appartement in de stad zit, er gezinsuitbreiding komt en je dus ook nog een keer die winst kunt pakken op je stadswoning.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 10:58:38 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011700
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:56 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens gisteren die dweil van Vileda gekocht bij de Aldi.
Daar had iemand het laatst over hier
Oh, ik dacht dat het in het Hazestopic over Videla ging (waar Rachel mee vergeleken werd) en dat iemand dat als Vileda spelde :D
Of zoiets, ik weet het niet meer.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat het idd zo druk wordt op bepaalde plekken doordat teveel mensen dezelfde behoefte hebben dat het daardoor op die plekken onbetaalbaar wordt, en dan zullen andere mensen een andere keuze moeten maken, ook als ze er opgegroeid zijn, hun vrienden er wonen enz.

Maar goed, je zult maar een modaal verdienende uit Aerdenhout zijn terwijl al je vrienden van vroeger 3 keer modaal harken en een partner hebben die 2 keer modaal harkt, je familie en alles daar woont, dan heb je net zo goed een probleem.
Moet je al een jubelton van je ouders en beide oma's ontvangen om een tussenwoning 2-kamer appartement te kunnen kopen.
Wel 124 m2. Kan de gemiddelde jaren '30 woning niet aan tippen _O-. Maar absurd inderdaad. Tot op bepaalde hoogte een keuze, maar grotendeels uit nood in dergelijke situaties.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199011797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh absoluut, heel veel mensen hoeven nu (en in de toekomst) geen 5 dagen per week meer naar kantoor, dus het wordt makkelijker om een riantere woning in een goedkopere omgeving te zoeken.

2 keer per week 1 uur reistijd enkele reis is een totaal ander verhaal dan 5 dagen per week, en als je die andere 3 dagen dan ruimer en in een prettiger omgeving woont dan is het makkelijker die keuze te maken, helemaal als je nu met 1 kind (of zonder kinderen) in een appartement in de stad zit, er gezinsuitbreiding komt en je dus ook nog een keer die winst kunt pakken op je stadswoning.
Ik merk ook dat het concept van kinderopvang er in mijn hoofd nu al anders uit komt te zien. Doordat man en ik allebei 1 of 2 dagen thuis gaan werken hebben we ws gewoon opvang van circa 9 tot half 6 nodig tegen de tijd dat het zover is, ipv de half 8 tot half 7 oid die ik eerst dacht. Dat vind ik zoveel fijner!
pi_199011837
Lekker ja!
Ligt aan je opvang toch? Wij betaalden gewoon van 7 tot 18.00. Altijd, of ik ze eerder haalden of niet.
Met een meidenkwartet
  donderdag 15 april 2021 @ 11:09:47 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011841
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:06 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik merk ook dat het concept van kinderopvang er in mijn hoofd nu al anders uit komt te zien. Doordat man en ik allebei 1 of 2 dagen thuis gaan werken hebben we ws gewoon opvang van circa 9 tot half 6 nodig tegen de tijd dat het zover is, ipv de half 8 tot half 7 oid die ik eerst dacht. Dat vind ik zoveel fijner!
Ja, dat maakt ook nogal uit idd.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199011851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:09 schreef Cathmar het volgende:
Lekker ja!
Ligt aan je opvang toch? Wij betaalden gewoon van 7 tot 18.00. Altijd, of ik ze eerder haalden of niet.
Ja ik weet niet of het in kosten echt iets scheelt, maar voor het potentiele kind lijkt het me veel aangenamer. Plus je krijgt meer mogelijkheden voor opvanglocaties omdat je minder brede openingstijden nodig hebt.
pi_199011881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat "betaalbaar" ook een behoorlijk rekbaar begrip is, sommige mensen vinden het ongeacht het inkomen absurd om meer dan ¤ 1.200 aan hypotheek of huur kwijt te zijn, terwijl dat een bedrag is dat nog prima bij een gezinsinkomen van 70K bruto past.

Dat is natuurlijk wel iets wat meetelt, ik vind het geen probleem als de bruto hypotheeklast ongeveer 1/3 van het netto gezinsinkomen is, terwijl veel mensen dat veel te veel zullen vinden. Ook niet met de huidige rente waarbij bruto en netto elkaar niet veel ontlopen.
Een gezinsinkomen van 70K is dan geloof ik ook niet standaard. Dat is het al niet voor ‘gewone’ gezinnen, laat staan voor alleenstaanden.
Ik ken genoeg voorbeelden van gezinnen waarbij ¤1200 gewoonweg niet op te brengen is maandelijks.
Betaalbaar wonen voor tweeverdieners met beiden een modaal inkomen is inderdaad nog wel te doen. Maar dat is natuurlijk niet de gemiddelde situatie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199011889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:06 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik merk ook dat het concept van kinderopvang er in mijn hoofd nu al anders uit komt te zien. Doordat man en ik allebei 1 of 2 dagen thuis gaan werken hebben we ws gewoon opvang van circa 9 tot half 6 nodig tegen de tijd dat het zover is, ipv de half 8 tot half 7 oid die ik eerst dacht. Dat vind ik zoveel fijner!
Wel even voor de relativering: je betaalt wel voor de hele dag ;). Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat we geen voorschoolse opvang meer nodig hebben. Kinderen vonden dat niet tof en het was altijd gehaast om om half 8 de deur uit te gaan. Nu sta ik om half 8 op O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 15 april 2021 @ 11:13:43 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199011892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het in het Hazestopic over Videla ging (waar Rachel mee vergeleken werd) en dat iemand dat als Vileda spelde :D
Of zoiets, ik weet het niet meer.
Geen idee. Ik weet niet wie Vileda is. Ook niet in de Hazes context.
pi_199011927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wel even voor de relativering: je betaalt wel voor de hele dag ;). Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat we geen voorschoolse opvang meer nodig hebben. Kinderen vonden dat niet tof en het was altijd gehaast om om half 8 de deur uit te gaan. Nu sta ik om half 8 op O+.
Nou dat ook, wij wonen tegenover 3 basisscholen, dus mocht één van die 3 passen bij onze wensen (tegen de tijd dat we een kind hebben en dat ook nog van schoolgaande leeftijd is) dan kan je ze gewoon uitzwaaien. O+
  donderdag 15 april 2021 @ 11:19:29 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011960
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Een gezinsinkomen van 70K is dan geloof ik ook niet standaard. Dat is het al niet voor ‘gewone’ gezinnen, laat staan voor alleenstaanden.
Ik ken genoeg voorbeelden van gezinnen waarbij ¤1200 gewoonweg niet op te brengen is maandelijks.
Betaalbaar wonen voor tweeverdieners met beiden een modaal inkomen is inderdaad nog wel te doen. Maar dat is natuurlijk niet de gemiddelde situatie.
Ik stel ook niet dat het standaard is, maar als de een anderhalf keer modaal verdient en de ander half modaal dan zit je daar al aan (al overheen eigenlijk maar laten we die ¤ 2.000 bruto verschil even buiten beschouwing laten)

En modaal is verre van gemiddeld.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 11:20:39 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199011969
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geen idee. Ik weet niet wie Vileda is. Ook niet in de Hazes context.
Maar Videla toch wel? ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 11:21:51 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_199011984
Ik merk sinds Cojona dat als ik mijn kinderen om half zes ophaal, ze vaak al de laatsten op de groep zijn :')
Vroeger haalde ik ze vaak pas na zessen en dan zaten er nog wel een paar. Nu voel ik me een kindermartelaar omdat ik mijn kind op een normaal tijdstip ophaal.

Je kunt 't ook nooit winnen :')
disclaimer
pi_199011992
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:56 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens gisteren die dweil van Vileda gekocht bij de Aldi.
Daar had iemand het laatst over hier
Ik! Moest van de schoonmaakster. :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199012028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:21 schreef SQ het volgende:
Ik merk sinds Cojona dat als ik mijn kinderen om half zes ophaal, ze vaak al de laatsten op de groep zijn :')
Vroeger haalde ik ze vaak pas na zessen en dan zaten er nog wel een paar. Nu voel ik me een kindermartelaar omdat ik mijn kind op een normaal tijdstip ophaal.

Je kunt 't ook nooit winnen :')
_O-
  donderdag 15 april 2021 @ 11:27:59 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199012054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar Videla toch wel? ;)
Zeker wel, maar niet wat de relatie met Hazes is. Maar ik zit ook niet echt in die materie.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:38:11 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199012164
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zeker wel, maar niet wat de relatie met Hazes is. Maar ik zit ook niet echt in die materie.
Rachel werd vergeleken met Videla, maar het werd als Vileda gespeld :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 12:06:24 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199012501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat het idd zo druk wordt op bepaalde plekken doordat teveel mensen dezelfde behoefte hebben dat het daardoor op die plekken onbetaalbaar wordt, en dan zullen andere mensen een andere keuze moeten maken, ook als ze er opgegroeid zijn, hun vrienden er wonen enz.
Maar die vrienden hebben toch ook allemaal hetzelfde probleem?
KuikenGuppy
pi_199012535
Ik verdien bovenmodaal, mijn vriendin heeft een parttime juffen salaris. Kortom wij zouden meer hypotheek kunnen betalen en dus groter wonen. Maar moet er niet aan denken. Groter wonen wel, meet betalen niet.
Wij betalen nu onder de ¤1000 aan hypotheek nog zonder de aftrek.

Binnenkort een update van de hypotheek gesprek met mijn moeder en de bank. Ze had samen met mijn vader het huis al afbetaald maar na zijn overlijden, had ze weinig om van rond te komen laat staan om van te genieten. Dus ze eet een deel van haar huis op.
We hebben een standaard vragenlijst ter voorbereiding gehad en ik heb moeite om serieus te antwoorden op vragen over kinderen in de toekomst en promotie in haar werk.
  donderdag 15 april 2021 @ 12:20:58 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199012650
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar die vrienden hebben toch ook allemaal hetzelfde probleem?
Dat ligt aan het inkomen van die vrienden natuurlijk.
En of ze wel of geen partner met een inkomen hebben.

Maar je zou idd ook met z'n allen naar Schubbekutteveen kunnen verhuizen. Invasie in de periferie :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 april 2021 @ 12:26:37 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199012713
Oh, en of ze zich ingeschreven hebben voor een sociale huurwoning toen ze 18 werden.... de vrienden van mijn zoon hadden dat allemaal niet gedaan want "het heeft toch geen zin"....
De een woont nog bij zijn ouders, tegenover mijn zoon.

Overigens zou hij zijn huurwoning graag willen kopen, maar de verhuurder werkt niet mee, terwijl het huis eerder wel verkocht zou kunnen worden aan de zittende huurder, maar kennelijk hebben ze een paar jaar geleden voor een aantal woningen weer een andere afweging gemaakt.
Sterker nog: een aantal woningen in zijn rijtje zijn al niet meer van de sociale verhuurder, maar van de toenmalige huurders.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199013565
Moet je wel nog binnen sociale huur zitten wat inkomen betreft.. ik sta 12 jaar ingeschreven nu en naast dat dat niet lang genoeg is, verdien ik ook teveel voor een sociale huurwoning. Maar er zijn natuurlijk zat situaties waarin het wel zin heeft om ingeschreven te staan, dus ik verleng m'n inschrijving braaf elk jaar.
pi_199013932
Nog over de vaccins, ik sprak net een mevrouw van 66 bij het schoolplein. Zij gaf aan dat ze pas vanaf half mei een afspraak mag maken voor een vaccin. Ik mag hopen dat wij voor de Kerstvakantie nog aan de beurt komen zeg.
pi_199014153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:06 schreef Vaiana het volgende:
Ik merk ook dat het concept van kinderopvang er in mijn hoofd nu al anders uit komt te zien.
Ik heb een deel van de BSO-dagen opgezegd. We redden het nu ook en vriend gaat echt binnen een half jaar niet fulltime op kantoor werken.
pi_199014158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:20 schreef exode het volgende:
Ik mag hopen dat wij voor de Kerstvakantie nog aan de beurt komen zeg.
Maar iedereen heeft aan het begin van de zomer in ieder geval de eerste vaccinatie gehad! :')
  donderdag 15 april 2021 @ 14:42:36 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199014171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:20 schreef exode het volgende:
Nog over de vaccins, ik sprak net een mevrouw van 66 bij het schoolplein. Zij gaf aan dat ze pas vanaf half mei een afspraak mag maken voor een vaccin. Ik mag hopen dat wij voor de Kerstvakantie nog aan de beurt komen zeg.
40+ ergens halverwege juni las ik
pi_199014188
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

40+ ergens halverwege juni las ik
Dan ga ik alleen op vakantie in de zomer, ik ben 40, mijn vriendin 38.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:47:39 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199014220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:44 schreef exode het volgende:

[..]

Dan ga ik alleen op vakantie in de zomer, ik ben 40, mijn vriendin 38.
In datzelfde bericht staat begin juli alle volwassenen
pi_199014264
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

In datzelfde bericht staat begin juli alle volwassenen
Dat is te laat ;)
pi_199014275
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

In datzelfde bericht staat begin juli alle volwassenen
Heb je een linkje? Benieuw of astma mensjes voorrang krijgen.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:53:09 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199014280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:51 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is te laat ;)
snel verhuizen naar regio Zuid dan
pi_199014291
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

snel verhuizen naar regio Zuid dan
We gaan pas eind juli op vakantie, maar begin juli wordt vast begin augustus en dan er nog tussenkomen.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:55:07 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199014305
Ik heb helaas alleen de screenshot nog.

pi_199014339
Gevonden, mensen met aandoeningen aan de luchtwegen en longen zijn vanaf mei aan de beurt bij de huisarts. Eens navraag doen of bij mij wel astma in het dossier staat....
  donderdag 15 april 2021 @ 14:59:01 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199014348
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Moet je wel nog binnen sociale huur zitten wat inkomen betreft.. ik sta 12 jaar ingeschreven nu en naast dat dat niet lang genoeg is, verdien ik ook teveel voor een sociale huurwoning. Maar er zijn natuurlijk zat situaties waarin het wel zin heeft om ingeschreven te staan, dus ik verleng m'n inschrijving braaf elk jaar.
Dat snap ik, maar het heeft idd in genoeg situaties wel zin.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199015087
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Een gezinsinkomen van 70K is dan geloof ik ook niet standaard. Dat is het al niet voor ‘gewone’ gezinnen, laat staan voor alleenstaanden.
Ik ken genoeg voorbeelden van gezinnen waarbij ¤1200 gewoonweg niet op te brengen....
Ik was benieuwd want voor mijn gevoel was 70 k voor een paar niet bijzonder als gezinsinkomen.
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-huishouden/
En als ik dit (helaas uit 2015) bekijk klopt dit ook wel. Modaal inkomen is ook ruim 36000 euro en dat is per persoon. Hoewel dat niets zegt over het gemiddelde natuurlijk.

Voor een alleenstaande is de huidige huizenmarkt natuurlijk een ramp. Op bieden tegen paren is bijna geen doen.

En ja waar je wilt wonen is een keuze in mijn ogen. Dat je een voorkeur/binding hebt voor een bepaald dorp, regio of wat mij betreft wijk staat daar los van. Dat je niet weg wilt is wat anders dan dat het geen keuze zou zijn. Maar wellicht is dat een definitie ding van het woord keuze.

Aanvulling: het kdv van onze keuze (nog geen plek toegezegd) rekent per afgenomen uur. Ook bij een vast contract in uren. Dus het bestaat, maar is ook wel direct de enige met deze regel bij ons in de buurt.
pi_199015375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:41 schreef Hupje het volgende:

[..]

Maar iedereen heeft aan het begin van de zomer in ieder geval de eerste vaccinatie gehad! :')
Ik moet het allemaal eerst zien... elke keer is er weer iets waardoor er vertraging is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199015439
Ik weet niet of jullie het nieuws rondom Smeets etc een beetje volgen, maar jeetje. Wat een beerput gaat daar weer open. Ook met die NOS journalist.

En nog ten aanzien van wonen, natuurlijk is waar je woont een keus, tenminste zolang je financiën het toelaten. We wonen niet in een dictatuur. Maar waar je huis staat is voor veel mensen wel belangrijk, of het nou om familie gaat, binding met een plek of je werk.

En spreiden van werkgevers is ook al decenia lang een issue. KPN ging jaaaaren geleden niet voor niets Groningen. Maar dat soort bedrijven gaan toch allemaal weer terug naar de Randstad.
pi_199015516
Jongste heeft 2 vriendjes mee van school. Ze zijn nu al een kwartier aan het bakkeleien wie als eerste moet tellen als ze verstoppertje gaan spelen :'). Ik geloof niet dat ze eruit gaan komen voor ze opgehaald worden.

Edit: ze hebben nu besloten dat de kat gaat tellen. Ben benieuwd hoe lang ze verstopt blijven zitten _O- (de kat maakt nog geen aanstalten om wat dan ook te doen buiten zijn mandje).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199016251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:41 schreef Hupje het volgende:

[..]

Maar iedereen heeft aan het begin van de zomer in ieder geval de eerste vaccinatie gehad! :')
Zomer 2022? ;)
pi_199017738
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:56 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Ik was benieuwd want voor mijn gevoel was 70 k voor een paar niet bijzonder als gezinsinkomen.
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-huishouden/
En als ik dit (helaas uit 2015) bekijk klopt dit ook wel. Modaal inkomen is ook ruim 36000 euro en dat is per persoon. Hoewel dat niets zegt over het gemiddelde natuurlijk.

Voor een alleenstaande is de huidige huizenmarkt natuurlijk een ramp. Op bieden tegen paren is bijna geen doen.

En ja waar je wilt wonen is een keuze in mijn ogen. Dat je een voorkeur/binding hebt voor een bepaald dorp, regio of wat mij betreft wijk staat daar los van. Dat je niet weg wilt is wat anders dan dat het geen keuze zou zijn. Maar wellicht is dat een definitie ding van het woord keuze.

Aanvulling: het kdv van onze keuze (nog geen plek toegezegd) rekent per afgenomen uur. Ook bij een vast contract in uren. Dus het bestaat, maar is ook wel direct de enige met deze regel bij ons in de buurt.
Voor veel hier is het dan
Paar, alleen kinderen < 18 3,9 ¤ 96.500
Ik denk niet dat wij dat redden ik vind het wel weer heel erg opvallend en eigenlijk ook schrijnend dat een alleenstaande vrouw veel minder verdient dan een alleenstaande man
pi_199018004
Over huizen gesproken, zie ik vandaag toch opeens op funda het perfecte huis staan!
Precies waar we naar op zoek zijn.
Vraagprijs hebben we en dan moeten we 1 verdieping verbouwen (het is als kangaroewoning gebruikt). Dat zou precies nog lukken qua hypotheek.
Bezichtiging gepland, maar ja weet nu al dat het huis waarschijnlijk een halve ton overboden gaat worden en dan is het voor ons pech...
pi_199018615
Loj als het perfect is moet je er in ieder geval voor proberen te gaan!!!
Met een meidenkwartet
pi_199018818
Spannend Loj!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 april 2021 @ 21:09:24 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_199018913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:02 schreef F_r het volgende:

[..]

Voor veel hier is het dan
Paar, alleen kinderen < 18 3,9 ¤ 96.500
Ik denk niet dat wij dat redden ik vind het wel weer heel erg opvallend en eigenlijk ook schrijnend dat een alleenstaande vrouw veel minder verdient dan een alleenstaande man
Niet alleen alleenstaande vrouwen hoor ;(
disclaimer
pi_199019087
Eens gekeken. Anno 2021 kom ik nog niet eens in de buurt van het modaal inkomen van 2015. :D

Loj, spannend zeg. O+
pi_199019288
Spannend loj
pi_199023051
Spannend Loj!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199023331
@Loj, spannend zeg! Duimen dat het toch lukt!

Dit huis zouden we nu op mijn mans inkomen niet meer kunnen kopen. De regels zijn strenger geworden. Zijn inkomen is prima, zo'n beetje modaal. Maar ik voeg financieel niets toe. Maar we willen blijven zitten, dus dat is helemaal niet erg.
pi_199023462
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet alleen alleenstaande vrouwen hoor ;(
Dat is ook zo. Ik heb eigenlijk geen idee of ik minder verdien dan mijn mannelijke collega's.
pi_199023477
Die link wijkt wel behoorlijk af van andere sites overigens.

Zoals de site van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
Wel leuk om te zien, je kan spelen met gezinssamenstelling etc.

Het CBS haal de excessen er ook uit zoals de echte grootverdieners, daar krijg je nogal een scheef beeld van anders.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:30 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_199023610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:27 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Ik heb eigenlijk geen idee of ik minder verdien dan mijn mannelijke collega's.
Ga er maar vanuit van wel.
Ik ben er recent ook achter gekomen dat een aantal van mijn (minder presterende) mannelijke collega's, van grofweg mijn leeftijd die rond hetzelfde moment zijn aangenomen, gewoon doodleuk in een hogere jobgrade (en dus een hoger salaris) zijn aangenomen dan ik.
Ik heb dat ook aangekaart, maar het management draait er ontzettend omheen. :(
disclaimer
pi_199023623
Niet loslaten SQ. Belachelijk.
Met een meidenkwartet
pi_199023625
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van wel.
Ik ben er recent ook achter gekomen dat een aantal van mijn (minder presterende) mannelijke collega's, van grofweg mijn leeftijd door rond hetzelfde moment zijn aangenomen, gewoon doodleuk in een hogere jobgrade (en dus een hoger salaris) zijn aangenomen dan ik.
Ik heb dat ook aangekaart, maar het management draait er ontzettend omheen. :(
Ik werk wel in een andere sector @amaranta weet jij het?
pi_199023632
Ik vind dat zo oneerlijk. Die verschillen in salaris als je hetzelfde werk doet.
pi_199023659
Niet alleen bij vrouwen trouwens. Mijn man is ooit ook in een lagere groep aangenomen en dat is na jaren uiteindelijk wel rechtgetrokken maar niet zonder slag of stoot. Ze verschuilen zich vaak achter de: je kan jaarlijks maar zoveel (geld/schalen) omhoog.
Met een meidenkwartet
pi_199023685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:29 schreef exode het volgende:
Die link wijkt wel behoorlijk af van andere sites overigens.

Zoals de site van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
Wel leuk om te zien, je kan spelen met gezinssamenstelling etc.

Het CBS haal de excessen er ook uit zoals de echte grootverdieners, daar krijg je nogal een scheef beeld van anders.
Dat verschil komt ook omdat het CBS hier ook rekent met een gestandaardiseerd inkomen, dus besteedbaar inkomen gecorrigeerd voor grootte en samenstelling van het huishouden.

Volgens die link verder naar boven zit ik best een eindje boven modaal voor een alleenstaande (zowel man als vrouw). Maar dat is natuurlijk ook niet gek gezien opleidingsniveau en fulltime werken omdat nog geen kind.

Voor mij is ergens anders gaan wonen waar het goedkoper is objectief gezien wel een keuze, maar kan het tegelijkertijd emotioneel niet als realistische keuze ervaren worden. En praktisch gezien is het ook niet altijd een keuze - ik kan wel in Friesland gaan wonen, maar op de universiteit zal ik na corona toch echt weer in persoon college/werkgroep moeten komen geven. En dan kun je zeggen, dan ga je in Groningen werken aan de uni, maar dan moet daar 1) wel een baan voor me zijn en 2) moet je daar na drie jaar tijdelijke contracten minimaal een half jaar weer weg, dus erg realistisch is dat dan niet.

Voor mij is het net zoals als dat je als 40-jarige alleenstaande die er op de koopmarkt niet tussen komt, de keuze hebt om een kamer in een gedeeld huis te gaan huren om geen 1500 maar 850 euro kwijt te zijn aan huur, maar ik me goed voor kan stellen dat dat voor veel 40-jarigen niet als realistische keuze voelt.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:17:17 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:29 schreef exode het volgende:
Die link wijkt wel behoorlijk af van andere sites overigens.

Zoals de site van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
Wel leuk om te zien, je kan spelen met gezinssamenstelling etc.

Het CBS haal de excessen er ook uit zoals de echte grootverdieners, daar krijg je nogal een scheef beeld van anders.
Maar ook:
quote:
De figuur laat het aantal huishoudens per inkomensklasse zien. Het gaat hier om het gestandaardiseerd inkomen: het besteedbaar inkomen gecorrigeerd voor grootte en samenstelling van het huishouden. Dit wordt ook wel koopkracht genoemd.
Dus volgens mij zie je dan nog niet de totalen per gezinsgrootte als je hem op paar met of zonder kinderen zet.

Edit: spuit 11 :@
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199024087
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van wel.
Ik ben er recent ook achter gekomen dat een aantal van mijn (minder presterende) mannelijke collega's, van grofweg mijn leeftijd die rond hetzelfde moment zijn aangenomen, gewoon doodleuk in een hogere jobgrade (en dus een hoger salaris) zijn aangenomen dan ik.
Ik heb dat ook aangekaart, maar het management draait er ontzettend omheen. :(
Zit je bij de vakbond?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:44 schreef Cathmar het volgende:
Niet alleen bij vrouwen trouwens. Mijn man is ooit ook in een lagere groep aangenomen en dat is na jaren uiteindelijk wel rechtgetrokken maar niet zonder slag of stoot. Ze verschuilen zich vaak achter de: je kan jaarlijks maar zoveel (geld/schalen) omhoog.
Bij mijn man op het werk zijn er ook van die rare verschillen. Bijvoorbeeld een duobaan: exact hetzelfde werk, zelfde aantal uren maar met een flink verschil in loon en dan nog proberen om dat recht te praten en ellenlange procedures.
Maar als er al zulke opvallende verschillen zijn tussen mannen dan is het tussen man-vrouw zeker niet beter. Ik snap dat niet, Is het dan zo moeilijk om banen die vergelijkbaar zijn een vergelijkbaar uurloon te geven?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:22:17 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024118
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van wel.
Ik ben er recent ook achter gekomen dat een aantal van mijn (minder presterende) mannelijke collega's, van grofweg mijn leeftijd die rond hetzelfde moment zijn aangenomen, gewoon doodleuk in een hogere jobgrade (en dus een hoger salaris) zijn aangenomen dan ik.
Ik heb dat ook aangekaart, maar het management draait er ontzettend omheen. :(
Bizar...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:23:24 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024131
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:41 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik werk wel in een andere sector @:amaranta weet jij het?
Volgens mij maakt m/v geen verschil.
Je zit in een schaal en die schaal heeft treden. Naar mijn weten zijn die voor iedereen gelijk.
Ik zit al in de hoogste trede van mijn schaal.
Dus tenzij ik van functie wissel, en dus ook van schaal. Zal mijn salaris niet meer stijgen. Los van de jaarlijkse inflatie.
En het verschil in schalen is volgens mij ook maar tientjes.

Ik weet niet hoe dat met hogere functies zit. Zoals directeur of zo
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:27:26 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024173
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij maakt m/v geen verschil.
Je zit in een schaal en die schaal heeft treden. Naar mijn weten zijn die voor iedereen gelijk.
Ik zit al in de hoogste trede van mijn schaal.
Dus tenzij ik van functie wissel, en dus ook van schaal. Zal mijn salaris niet meer stijgen. Los van de jaarlijkse inflatie.
En het verschil in schalen is volgens mij ook mag tientjes.

Ik weet niet hoe dat met hogere functies zit. Zoals directeur of zo
En laat dat nou net een beroep zijn dat voor mannen niet meer als interessant wordt gezien.
Volgens mij geldt dat voor meer beroepen waar geen man-vrouw inkomensverschil (meer) is, want de onderwijzers die ik van de 3de tot de 6de klas had verdienden vast nog meer dan de juffen van de 1ste en 2de klas.

Ergo, als je dat inkomensverschil opheft vinden mannen bepaalde beroepen niet interessant meer? Omdat de salarissen dan minder hoog zijn? :o
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:27:50 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024180
Ik weet wel dat ik 0,6220 fte heb. En mij is al meermaals gevraagd of ik naar 0,6 wil
Maar dat ben ik dus niet van plan.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:28:39 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024189
Dan ga je net zoveel werken en minder betaald krijgen?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:32:12 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024223
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:28 schreef Leandra het volgende:
Dan ga je net zoveel werken en minder betaald krijgen?
Nee. Ik moet wel gewoon m’n uren maken. Het komt neer op 24 minuten per week ofzo.
Ze willen het omdat het voor hen makkelijker rekenen is met de formatie. Maar dat is niet mijn probleem. Hadden ze mij die ,220 maar niet moeten geven destijds.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:35:07 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024248
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee. Ik moet wel gewoon m’n uren maken. Het komt neer op 24 minuten per week ofzo.
Ze willen het omdat het voor hen makkelijker rekenen is met de formatie. Maar dat is niet mijn probleem. Hadden ze mij die ,220 maar niet moeten geven destijds.
Ze weten toch hoe een rekenmachine werkt?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199024261
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee. Ik moet wel gewoon m’n uren maken. Het komt neer op 24 minuten per week ofzo.
Ze willen het omdat het voor hen makkelijker rekenen is met de formatie. Maar dat is niet mijn probleem. Hadden ze mij die ,220 maar niet moeten geven destijds.
Als het enkel daarom te doen is kunnen ze er ook iets bij op gooien ipv vanaf snoepen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:36:00 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024262
Ik weet wel van iemand die werkte als invaller en die had een auto van de stichting bedwongen. Maar die werkte volgens mij via Maandag of zo?
Was de eerste keer dat ik dat hoorde en ook de enige keer eigenlijk.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:37:31 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

Als het enkel daarom te doen is kunnen ze er ook iets bij op gooien ipv vanaf snoepen.
Ik moet nou iets van vier keer terugkomen. Vaak doe ik dat op een studiedag die niet op mijn werkdag valt. En dan is het rond.
FTE erbij gaat heel moeizaam bij ons. Daar is echt weinig ruimte voor. Je gelooft het bijna niet met dat lerarentekort. Maar er zijn echt wel collega’s die al jaren meer dagen willen werken.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:15 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024288
Dat is wel heel bizar, een auto van de zaak waar je niet bij in dienst bent.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:40:26 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
Dat is wel heel bizar, een auto van de zaak waar je niet bij in dienst bent.
Ik snapte het ook niet. Maar zij moest wel in de hele regio (of misschien zelfs meer) invallen.
Dus ja. Als zij willen dat zij/ik in Rotterdam ga invallen en ik heb geen auto... en ze zitten erg omhoog. Dan kunnen ze me daarin tegenmoet komen...
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:40:48 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_199024326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

En laat dat nou net een beroep zijn dat voor mannen niet meer als interessant wordt gezien.
Volgens mij geldt dat voor meer beroepen waar geen man-vrouw inkomensverschil (meer) is, want de onderwijzers die ik van de 3de tot de 6de klas had verdienden vast nog meer dan de juffen van de 1ste en 2de klas.

Ergo, als je dat inkomensverschil opheft vinden mannen bepaalde beroepen niet interessant meer? Omdat de salarissen dan minder hoog zijn? :o
Mja, ik ben nu waarschijnlijk enorm aan het generaliseren, maar mijn indruk is toch wel dat mannen veel en veel meer gefocust zijn op het vergaren van meer bezit. Waar vrouwen vooral zoeken naar rust en harmonie. Het zal toch wel een eeuwenoude nurture zijn die heel diepgeworteld is geraakt.
Mannen zullen over de breedte genomen dus ook eerder vragen om meer loon, hogere salariseisen stellen, op promotie jagen, etc. Vrouwen zijn nog steeds wel eerder tevreden met wat ze krijgen.

Kortom, we doen het onszelf ook ergens wel een beetje aan :')
disclaimer
pi_199024360
Een man in mijn functie zal niet meer verdienen. Wij merken met salarisschalen en met profielen (geen functieprofielen). Ik kan heel goed zien wat ik moet doen of kunnen om naar een andere schaal te gaan. Ik zit al een tijdje op de top van mijn schaal, maar als het goed is, ga ik einde jaar weer een schaal omhoog.
Het directelid van mijn afdeling is een vrouw overigens, verder ook bij ons mannen op de hoogste ladder.

Mijn vriendin kan ook niet meer groeien in salaris, net als Amaranta. Ze zit wel in een andere schaal vanwege haar manegement functie.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:22 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024364
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja, ik ben nu waarschijnlijk enorm aan het generaliseren, maar mijn indruk is toch wel dat mannen veel en veel meer gefocust zijn op het vergaren van meer bezit. Waar vrouwen vooral zoeken naar rust en harmonie. Het zal toch wel een eeuwenoude nurture zijn die heel diepgeworteld is geraakt.
Mannen zullen over de breedte genomen dus ook eerder vragen om meer loon, hogere salariseisen stellen, op promotie jagen, etc. Vrouwen zijn nog steeds wel eerder tevreden met wat ze krijgen.

Kortom, we doen het onszelf ook ergens wel een beetje aan :')
Klopt wel.Mijn man is er nu ook mee bezig. Hij hoorde dat een collega met dezelfde functie. (Maar, die in zijn ogen minder hard werkt). Een schaal hoger zit dan hem. Hij heeft dat gewoon aangekaart bij de leidinggevende. Of je zet hem een schaal terug. Of je zet mij een schaal omhoog.
Ze zijn er mee bezig. Maar als ze hem niet een schaal omhoog zetten gaat hij ergens anders werken.
pi_199024373
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik snapte het ook niet. Maar zij moest wel in de hele regio (of misschien zelfs meer) invallen.
Dus ja. Als zij willen dat zij/ik in Rotterdam ga invallen en ik heb geen auto... en ze zitten erg omhoog. Dan kunnen ze me daarin tegenmoet komen...
Je hebt daar ook een hoog uurloon maar geen vakantiegeld ed. En volgens mij bouw je ook geen pensioen op.
pi_199024387
Ik heb overigens wel altijd mannen als manager gehad, bedenk ik me. Jarenlang enorme haantjes, ik moest daar vooral om lachen.
Mijn vorige manager maakte er een ding van dat hij als lease auto altijd de nieuwste Tesla wilde. Toen hij trots kwam aanrijden met weer zo'n bak, lag ik op de grond van het lachen. Hij snapte er niets van. Het was een enorme bak, zo ver mogelijk doorgepimpt en dan met Hello Kitty zonneschermen voor zijn dochters achterin. Dat beeld was veel te grappig.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:47:25 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_199024393
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Klopt wel.Mijn man is er nu ook mee bezig. Hij hoorde dat een collega met dezelfde functie. (Maar, die in zijn ogen minder hard werkt). Een schaal hoger zit dan hem. Hij heeft dat gewoon aangekaart bij de leidinggevende. Of je zet hem een schaal terug. Of je zet mij een schaal omhoog.
Ze zijn er mee bezig. Maar als ze hem niet een schaal omhoog zetten gaat hij ergens anders werken.
Dat is ook 1 van de grootste frustraties van mijn man ja. Hij is al een keer gepromoveerd maar nog steeds een van de laagst geplaatsten qua jobgrade.
Maar goed, zijn baan er voor opzeggen doet ie dan weer niet, toch een beetje in touch with his feminine side dan ;)
disclaimer
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:49:42 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_199024418
Als ik echt heel eerlijk ben vind ik al dat ik belachelijk veel geld krijg voor wat ik kan en doe. Om dan om nog meer te gaan zeuren voelt zo tegenstrijdig :')
Maar ja, er zijn dus mensen (mannen) die feitelijk nog minder doen dan ik en daar dus nķg meer voor betaald krijgen :')

(Noot: ik ben al zo vaak gecoacht voor mijn "ik-kan-niks" complex dat ik het maar niet eens meer probeer)
disclaimer
pi_199024438
Voor de hoeveelheid werk, krijg ik teveel, voor de verantwoordelijkheid en stress te weinig dus ik zit mooi op het midden.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:46 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199024444
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja, ik ben nu waarschijnlijk enorm aan het generaliseren, maar mijn indruk is toch wel dat mannen veel en veel meer gefocust zijn op het vergaren van meer bezit. Waar vrouwen vooral zoeken naar rust en harmonie. Het zal toch wel een eeuwenoude nurture zijn die heel diepgeworteld is geraakt.
Mannen zullen over de breedte genomen dus ook eerder vragen om meer loon, hogere salariseisen stellen, op promotie jagen, etc. Vrouwen zijn nog steeds wel eerder tevreden met wat ze krijgen.

Kortom, we doen het onszelf ook ergens wel een beetje aan :')
Dat is waarschijnlijk ook zo, we zijn al snel tevreden als we een leuk dak boven ons hoofd hebben en onze kinderen kunnen kleden en voeden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:19 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_199024450
Ik doe inmiddels al drie jaar het werk van een docent in een hogere schaal, dus echt de taken die daarbij horen. Maar op onze school hebben ze zogezegd geen ruimte meer voor docenten in die schaal. Wat niet klopt met landelijk beleid en waar ook de vakbond nog wel wat van zegt maar tja, puntje paaltje, je schiet er niets mee op. Het kromme, vroeger kreeg je die schaal vrij makkelijk. Dus er zijn docenten die al jaren die schaal hebben, die werkzaamheden helemaal niet doen maar tja, eenmaal verworven houd je hem, dus die krijgen wel zo betaald. Gevolg is dat iedereen die wat jonger is en de drie tijdelijke contracten overleefd daarna na een aantal jaren toch weer gaat want er is gewoon geen groeiperspectief.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:00 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Je hebt daar ook een hoog uurloon maar geen vakantiegeld ed. En volgens mij bouw je ook geen pensioen op.
Nu je het zegt, ze werd inderdaad per uur betaald.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:32 #179
100412 mefke79
komt goed!
pi_199024498
Overigens mijn man onderhandelt bij elke overstap enorm goed, dus die komt dan weer flink hoger uit. Als ie dan ergens zit is het meer zorgen dat het werk leuk is, dan geeft ie ineens niet meer zoveel om groei. Dus nu is ie twee jaar terug aangenomen met het idee dat ie ooit manager van zijn team wordt. Maar de oude manager krijgen ze niet geloosd en mijn man heeft inmiddels een niche gevonden waarin hij mooi solo kan werken. Dus de motivatie om manager te worden is weg en daarmee ook de kans op promotie. Maar goed, als hij echt wil hoeft ie maar te kiezen, hij krijgt elke week meerdere verzoeken in zijn Linkedin, ik nooit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:56:33 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_199024508
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ze werd inderdaad per uur betaald.
bij TIO werkt het ook zo toch? Daar krijg je per uur/werkzaamheden betaald. Dus x bedrag voor examens afnemen,x bedrag voor lessen etc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:12:59 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199024745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:52 schreef mefke79 het volgende:
Ik doe inmiddels al drie jaar het werk van een docent in een hogere schaal, dus echt de taken die daarbij horen. Maar op onze school hebben ze zogezegd geen ruimte meer voor docenten in die schaal. Wat niet klopt met landelijk beleid en waar ook de vakbond nog wel wat van zegt maar tja, puntje paaltje, je schiet er niets mee op. Het kromme, vroeger kreeg je die schaal vrij makkelijk. Dus er zijn docenten die al jaren die schaal hebben, die werkzaamheden helemaal niet doen maar tja, eenmaal verworven houd je hem, dus die krijgen wel zo betaald. Gevolg is dat iedereen die wat jonger is en de drie tijdelijke contracten overleefd daarna na een aantal jaren toch weer gaat want er is gewoon geen groeiperspectief.
Herkenbaar.
Het heet weliswaar geen LA of LB meer, maar het idee was dat 60% ofzo zou doorstromen naar LB.
Dat is bij ons jarenlang niet gebeurd. En de persoon die wel doorstroomde, haalde het bijbehorende assessment geeneens, maar mocht wel doorstromen.
Vervolgens had hij die functie niet meer, maar wel die schaal en bijbehorende salaris.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 16-04-2021 11:32:09 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:21:36 #182
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199024853
O, dat gebeurt bij ons (hbo) ook. Collega die doorstroomt van hogeschooldocent naar opleidingsmanagement. Gaat schaal omhoog. Twee jaar later blijkt dat management toch niets voor deze collega is, wordt weer hogeschooldocent, maar dan wel in de managementschaal. Wat dan wel weer goed geregeld is bij mijn werkgever is dat alle nieuwe docenten in principe aangenomen worden in schaal 11 (mits master behaald), waar andere hogescholen ook nog een hoop docenten in schaal 10 proberen te stoppen. Schaal 10 is bij ons vooral bedoeld voor junior docenten die bv. nog bezig zijn met het behalen van een master.

Ik zit nu zelf ook in een onduidelijke situatie. Ben docent, maar ga waarschijnlijk doorstromen naar een functie op beleidsgebied. Dit soort beleidsfuncties zie ik bij andere hogescholen in 3 verschillende schalen langskomen (10, 11, 12). Ik zit zelf op de laatste trede van schaal 11, en ga dus eerst uitzoeken wat volgens de functieomschrijving nodig is het uitvoeren van de beleidsfunctie in schaal 12, om te kijken of dat een redelijke eis is.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:56:27 #183
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199025383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Je hebt daar ook een hoog uurloon maar geen vakantiegeld ed. En volgens mij bouw je ook geen pensioen op.
Ik heb ook via Maandag gewerkt, en ik had wel recht op vakantiegeld, en bouwde gewoon pensioen op. :)
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:21 #184
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199025423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:51 schreef exode het volgende:
Voor de hoeveelheid werk, krijg ik teveel, voor de verantwoordelijkheid en stress te weinig dus ik zit mooi op het midden.
Ik krijg voor zowel de hoeveelheid werk, de verantwoordelijkheden, de stress, en het belang ervan voor de maatschappij te weinig. En ik zit aan het maximale binnen mijn salarisschaal. w/
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:42 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_199025430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:21 schreef mousemicky het volgende:
O, dat gebeurt bij ons (hbo) ook. Collega die doorstroomt van hogeschooldocent naar opleidingsmanagement. Gaat schaal omhoog. Twee jaar later blijkt dat management toch niets voor deze collega is, wordt weer hogeschooldocent, maar dan wel in de managementschaal. Wat dan wel weer goed geregeld is bij mijn werkgever is dat alle nieuwe docenten in principe aangenomen worden in schaal 11 (mits master behaald), waar andere hogescholen ook nog een hoop docenten in schaal 10 proberen te stoppen. Schaal 10 is bij ons vooral bedoeld voor junior docenten die bv. nog bezig zijn met het behalen van een master.

Ik zit nu zelf ook in een onduidelijke situatie. Ben docent, maar ga waarschijnlijk doorstromen naar een functie op beleidsgebied. Dit soort beleidsfuncties zie ik bij andere hogescholen in 3 verschillende schalen langskomen (10, 11, 12). Ik zit zelf op de laatste trede van schaal 11, en ga dus eerst uitzoeken wat volgens de functieomschrijving nodig is het uitvoeren van de beleidsfunctie in schaal 12, om te kijken of dat een redelijke eis is.
Ik zit dus in LB maar dat is in het mbo formeel een aanloopschaal. Ik heb master 1 al binnen (mijn oorspronkelijke opleiding, dus nog voor de bevoegdheid) en ik doe nu master 2. O en naast mijn werk als docent zit ik in het examencommissie. Dat allemaal is al reden voor LC maar dat daarvoor moet je kerndocent zijn en die functie gaan ze niet meer vergeven. .
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_199025672
Ik heb ooit wel eens meegemaakt dat er een nieuwe collega was aangenomen, die nul ervaring had voor het werk, maar zich net omgeschoold had. Het was de bedoeling dat ik haar ging inwerken (ik had bijna 10 jaar ervaring).
De eigenaar van het bedrijf had heel slordig haar contract rond laten slingeren. Ik vond dat contract bij toeval toen ik aan het opruimen was en kwam er op die manier achter, dat zij evenveel als ik ging verdienen.

Na echt lang twijfelen (en met buikpijn, want opkomen voor mezelf is niet mijn sterke punt) heb ik daar uiteindelijk wel wat van gezegd. De eigenaar was het wel met me eens, dus toen heb ik een flinke salarisverhoging gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 16-04-2021 13:46:11 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:19:17 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199025737
Een vriendin moest ooit iemand inwerken voor hetzelfde werk als zij deed, hij had daar geen ervaring in, wilde ook maar niet leren wat er moest gebeuren en verdiende vanaf dag 1 meer dan zij (met tig jaar ervaring), daar was ze ook goed ziek van.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:26:59 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199025839
Ik ben zelf ooit ergens weggegaan omdat ik een uitzendkracht nodig had voor mijn K-klusjes en die uitzendkracht verdiende meer dan ik :X

Toen heb ik nog binnen het bedrijf geprobeerd daar wat aan te doen (voor mijn salaris, niet dat van mijn uitzendkracht), en dat was niet mogelijk, dus op het moment dat mijn manager mij vertelde dat ze me graag wilden houden maar geen andere functie voor me konden creëren waarin ik beter tot mijn recht kwam heb ik direct een ontslagbrief geschreven, geprint, ondertekend en op zijn bureau gelegd (was rond 2000/2001, ik wist dat ik desnoods via een uitzendbureau zo weer aan het werk zou zijn).
Anyway, de weken daarna was er een moment dat ik bij de ene directeur op de kamer zat en hij vroeg of ik al een andere baan had, waarop ik zei dat dat nog niet zo was, en als hij me na de vakantiesluiting terug wilde hebben dat hij dan bij uitzendbureau X moest zijn maar dat mijn salariseis wel wat anders lag.
Dus hij vroeg hoe de salariseis nu lag, dus ik "ƒ 3.600 op basis van 40 uur"
Zegt hij: "Je kunt makkelijk ƒ 3.800 vragen, dat ben je ook waard"
Ik: Weet je wel hoeveel ik hier verdien??
Wist hij niet..... hij viel zelf ook van zijn stoel toen dat ƒ 2.800 op basis van 40 uur bleek te zijn.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199025846
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:44 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit, maar ergens in het verhaal werd het een beetje alsof je gewoon een keuze hebt om betaalbaar te wonen als je maar alles achter je laat. Terwijl dat niet zomaar een keuze is en zeker niet in alle situaties een realistische (zoals ik al zei, mijn ouders zouden mij dan dus niet meer kunnen bezoeken).
Maar jouw situatie is toch niet bijzonder gebruikelijk?
Of het moet aan mij liggen, maar ik ken echt in mijn hele netwerk niemand (onder de 70) die zo in zijn ouderlijk dorp verweven is en nooit elders heeft gewoond.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199025955
Ik ben 2 jaar lang onderbetaald. Daar kwam ik pas achter toen ik wegens wat zaken rondom een bedrijfsovername het loonstrookje van een collega mocht zien. Zij had wel meer jaren werkervaring, maar ik was ingeschaald op de ongediplomeerde functie (terwijl ik gewoon een diploma heb) en zij op de gediplomeerde functie. Nu viel dit niet gelijk bij mij op, want beide benamingen worden ook wel gebruikt voor diezelfde gediplomeerde functie. Binnen het bedrijf werd er dus wel onderscheid in gemaakt. We deden hetzelfde werk. Vond ik niet zo tof. (Ook omdat het al geen vetbetaalde baan was/is. Denk aan minimumloon. )

Vriend kan zakelijke problemen wel beter scheiden van emotie dan ik, dat helpt vaak ook wel. Maar ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat hij ook veel minder vaak 'genaaid' wordt dan ik. Werkgevers, huurbazen, ze proberen het vaker bij me. En dat gaat tot contracten (subtiel maar op belangrijke punten) aanpassen aan toe. En als je er dan tegenin gaat (wat ik wel doe), dan is het hek echt van de dam. Terwijl je gewoon in je recht staat. }:|

In mijn ervaring heb ik het over minimumloon-baantjes. Dus misschien dat er daar ook wel een oorzaak ligt; 'voor jouw 10 anderen' en dat soort gedachtegoed- niet altijd even terecht - heerst echt nog wel. En dat het wereldje klein is in mijn werkveld, en dus mensen bang zijn voor slechte referenties, helpt ook niet. Er is ook vaak minder financiële ruimte om de biezen te kunnen pakken als je het echt laat klappen.
(Ik heb het één keer op mijn werk echt laten klappen, maar dat kon alleen omdat mijn vriend voor genoeg buffer zorgde qua inkomen. Uiteindelijk bond werkgever enorm in en hoefde ik niet weg, maar het was best heftig en ik snap dat niet iedereen zich zo'n risico kan veroorloven.)
pi_199026149
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar jouw situatie is toch niet bijzonder gebruikelijk?
Of het moet aan mij liggen, maar ik ken echt in mijn hele netwerk niemand (onder de 70) die zo in zijn ouderlijk dorp verweven is en nooit elders heeft gewoond.
Ik wel meerdere van mijn leeftijd.. Zowel in het dorp van mijn vader als mijn moeder. En mijn zusje had er ook nog gewoond, alleen was er gewoon niks te koop voor een fatsoenlijke prijs.
Dat is ook de reden dat een deel tussen studie en gezin eerst een poosje in een stadje in de buurt moet wonen. Er is geen plek in het dorp of de huizen zijn te duur. Dan heb je geen keus. Maar genoeg die wel terug willen.

Mijn zusje is echt een dorps-mens. Ik ben blij dat ik op mijn 18e 200km verderop in een stad ben gaan wonen voor mijn studie. Inmiddels wel iets terug, nog maar 100km om er te komen. En nog steeds in de stad :P
pi_199026217
Bij een recente reorganisatie/fusie, bleek dat ons gehele bedrijfsonderdeel lager was ingeschaald dan vergelijkbare functies bij een ander bedrijfsonderdeel. Dat is netjes rechtgetrokken een jaar geleden. Bij het andere bedrijfsonderdeel waren wel een hoop zure gezichten omdat wij een mooie salarisverhoging kregen en zij niet :'). Beetje zielig wel.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199026341
Ik weet wel dat heel vaak het gras van de buren groener lijkt dan dat deze in werkelijkheid is. Ook qua salaris.

Momenteel heb ik een collega die 1,5 jaar bij ons werkt en nu al klaagt dat ze niet vooruit komt. Daar kan ik niet zo goed tegen. Zorg eerst dat je je werk op je huidige plek goed doet (ze is echt geen hoogvlieger in haar huidige job), ook al is het nog niet precies wat je wil. Dan kom je vanzelf verder, zeker in het soort bedrijf waar ik werk.
pi_199026389
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar jouw situatie is toch niet bijzonder gebruikelijk?
Of het moet aan mij liggen, maar ik ken echt in mijn hele netwerk niemand (onder de 70) die zo in zijn ouderlijk dorp verweven is en nooit elders heeft gewoond.
Ik wel hoor, zo ongeveer mijn hele familie en ook de vriendengroep die ik destijds had zijn hooguit een plaats verderop gaan wonen. Voor stage tijdelijk naar het buitenland kon nog net maar daarna snel weer terug. Bij schoonfamilie woont dan weer niemand in de plaats waar ze zijn opgegroeid maar waar ik nu woon zie ik dat wel. Meerdere buren die in dezelfde plaats wonen als waar ze zijn opgegroeid of ze zijn hier komen wonen omdat hun partner er is opgegroeid en de andere helft is uit de stad gevlucht wegens te hoge huizenprijzen.
pi_199026405
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van wel.
Ik ben er recent ook achter gekomen dat een aantal van mijn (minder presterende) mannelijke collega's, van grofweg mijn leeftijd die rond hetzelfde moment zijn aangenomen, gewoon doodleuk in een hogere jobgrade (en dus een hoger salaris) zijn aangenomen dan ik.
Ik heb dat ook aangekaart, maar het management draait er ontzettend omheen. :(
Dit is echt heel heftig! Helaas komt het heel vaak voor. Volgens mij kan je hier wel werk van maken, ik weet alleen niet hoe blij je werkgever wordt
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:04:07 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_199026413
Het gaat mij er ook niet zozeer om dat ik vind dat ik meer zou moeten verdienen hoor. Ik vind vooral dat bepaalde mensen minder zouden moeten verdienen. :7
disclaimer
pi_199026464
Of gewoon ontslagen worden, die heb ik een paar :@
pi_199026564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef SQ het volgende:
Als ik echt heel eerlijk ben vind ik al dat ik belachelijk veel geld krijg voor wat ik kan en doe. Om dan om nog meer te gaan zeuren voelt zo tegenstrijdig :')
Maar ja, er zijn dus mensen (mannen) die feitelijk nog minder doen dan ik en daar dus nķg meer voor betaald krijgen :')

(Noot: ik ben al zo vaak gecoacht voor mijn "ik-kan-niks" complex dat ik het maar niet eens meer probeer)
Zie daar de reden voor dat salarisverschil.

Te veel vrouwen denken ja maar ik moet eerst bewijzen dat ik het perrrrfect kan voor ik er het salaris voor mag vragen. En dat perrrrfect komt nooit.
Kerel komt binnen en denkt nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik heb dat probleem gelukkig niet. Ik heb gewoon doorgeduwd tot mijn leidinggevende mee ging werken en me loon naar werken gaf. Mede gebaseerd op mijn prestaties irt een onderpresterende mannelijke collega die van elders kwam en zijn veel hogere salaris behield.
Pas achteraf ging ik me afvragen of ik het wel waar kon maken
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199026586
Ik ging erover nadenken en ken afgezien van mezelf niemand die buiten een straal van pak hem beet 20 km van de geboorteplaats afwoont. Meerdere zijn wel een tijdje uitgezworven, maar dus allemaal weer terug naar de roots.
Ook de de mensen die noooooooooit in hun geboorteplaats zouden gaan wonen en dat nu dus inderdaad wel doen.

Dat is echt balen Nanu! Jij werkt in de zorg toch?

Ik dus bij een een groot telecombedrijf en ik heb een managementfunctie maar zonder medewerkers. Ik heb al genoeg moeite mezelf te managen. >:)
Bij andere bedrijven heb je een team exode, ik ben het team. Wel heb ik verschillende taken op andere afdelingen belegd en werk ik samen met externen.
Enige nadeel van deze opzet is dat ik nooit echt vakantie heb.

Ik heb tot 2 keer toe een assistent gehad en ik heb een team leiding gegeven, niets voor mij.

Ik kan slecht tegen autoriteit dus ik ben allang blij dat ik mijn plek heb gevonden waar ik zo vrij wordt gelaten.
pi_199026652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef exode het volgende:
Ik ging erover nadenken en ken afgezien van mezelf niemand die buiten een straal van pak hem beet 20 km van de geboorteplaats afwoont.
:o :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199026665
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o :o
Waarom vind je dat schokkend?
Ik denk oprecht dat over het land uitwaaieren veel meer de uitzondering is dan in je omgeving blijven wonen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:22:53 #202
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199026687
@exode: serieus? Ik ken werkelijk haast alleen maar mensen die zijn uitgevlogen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:07 schreef Adrian4 het volgende:
Of gewoon ontslagen worden, die heb ik een paar :@
Die heb ik ook ja. :@ Er zit bij ons iemand bij de receptie die maar niet kan onthouden dat ik daar werk. :') Vier dagen per week stap ik daar binnen, de helft van alle keren vraagt ze of ik bezoek ben want dan moet ik even vragen invullen :')

GODDAMMIT IK WERK HIER AL ANDERHALF JAAR DESIREE. :'(
pi_199026693
Ik heb ook altijd geroepen dat ik echt nooit hier wilde blijven wonen, maar inmiddels woon ik er alweer al mijn 31 levensjaren :') . Maar ik hoef hier niet te blijven, ondanks dat ik het stadje zelf wel ga missen en het best fijn is gewoon te kunnen wandelen (15 min.) naar mijn ouders. Het was toentertijd gewoon een van de weinige opties die we hadden en het is door wat keuzes een beetje aan blijven modderen qua jaren.

Ik heb overigens wel iets minder dan 2,5 jaar doordeweeks in België gewoond. Dus vooruit, dat is dan wel weer gelijk een heel andere omgeving. Moet zeggen dat ik even moest wennen, maar me daar op den duur ook echt wel thuis ging voelen :) .
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:23:37 #204
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199026697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:21 schreef exode het volgende:

[..]

Waarom vind je dat schokkend?
Ik denk oprecht dat over het land uitwaaieren veel meer de uitzondering is dan in je omgeving blijven wonen.
Misschien is dat zo. Wij hebben wel veel avonturiers om ons heen natuurlijk. O+
pi_199026717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:23 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Misschien is dat zo. Wij hebben wel veel avonturiers om ons heen natuurlijk. O+
Haha, de avonturiers die ik ken zijn allemaal teruggekomen. Vanuit Berlijn, Sydney, Italie, wereldreis, Amsterdam, zelfs Limburg 8-)
pi_199026727
En als ik mijn vriendin niet had leren kennen, was ik inmiddels ook terug geweest in Brabant denk ik. Ook na al die omzwervingen die ik gemaakt heb.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:27:00 #207
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199026731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:25 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, de avonturiers die ik ken zijn allemaal teruggekomen. Vanuit Berlijn, Sydney, Italie, wereldreis, Amsterdam, zelfs Limburg 8-)
Ik zie onze kinderen nog wel gaan studeren in de Randstad, de kans dat wij dan ook terugkeren is groot. Als echte Amsterdammer is het vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik vind het echt heel fijn wonen in Limburg. :@ O+
pi_199026749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:21 schreef exode het volgende:

[..]

Waarom vind je dat schokkend?
Ik denk oprecht dat over het land uitwaaieren veel meer de uitzondering is dan in je omgeving blijven wonen.
Bij mijn ouders heb je veel mensen die in de regio de opleiding doen, en dan in de regio werk vinden, en een vrouw/man daar vinden, dus in de regio blijven wonen.

Ik was een buitenbeetje die zo nodig moest studeren.

Maar bij mijn man in de familie is studeren veel normaler, en daarmee krijg je al meer uitwaaiering. Studie elders, werk elders, vrouw/man van elders..

Wij woonden in moeders dorp. Mijn zusje heeft een man uit anders dorp op 15km. Het dorp waar mijn vader opgegroeid is. Toen ik en man elkaar leerden kennen was de afstand tussen ons, naar de ouders en de ouders onderling een soort driehoek van 200km..
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:29:37 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199026759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:22 schreef Nanukerst het volgende:
@:exode: serieus? Ik ken werkelijk haast alleen maar mensen die zijn uitgevlogen.
[..]

Die heb ik ook ja. :@ Er zit bij ons iemand bij de receptie die maar niet kan onthouden dat ik daar werk. :') Vier dagen per week stap ik daar binnen, de helft van alle keren vraagt ze of ik bezoek ben want dan moet ik even vragen invullen :')

GODDAMMIT IK WERK HIER AL ANDERHALF JAAR DESIREE. :'(
:o
***
pi_199026782
Bij mijn vriendenkring zijn er een aantal uitgevlogen (Amsterdam 2x, Antwerpen, Breda en zuid-Afrika) de andere zijn allemaal nog in de omgeving wonende.
pi_199026815
SPOILER: schoonmoedergezeur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:34:40 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_199026825
Van mijn eigen familie woont niemand meer in zijn/ haar geboorteplaats. Of ja, als ik het even breed trek en ooms/tantes meereken, dan wonen er nog 1 oom en 1 tante in de buurt van hun geboorteplaats. De rest allemaal veel verder weg.
disclaimer
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:40:53 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199026921
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef exode het volgende:
Ik ging erover nadenken en ken afgezien van mezelf niemand die buiten een straal van pak hem beet 20 km van de geboorteplaats afwoont. Meerdere zijn wel een tijdje uitgezworven, maar dus allemaal weer terug naar de roots.
Ook de de mensen die noooooooooit in hun geboorteplaats zouden gaan wonen en dat nu dus inderdaad wel doen.

Dat is echt balen Nanu! Jij werkt in de zorg toch?

Ik dus bij een een groot telecombedrijf en ik heb een managementfunctie maar zonder medewerkers. Ik heb al genoeg moeite mezelf te managen. >:)
Bij andere bedrijven heb je een team exode, ik ben het team. Wel heb ik verschillende taken op andere afdelingen belegd en werk ik samen met externen.
Enige nadeel van deze opzet is dat ik nooit echt vakantie heb.

Ik heb tot 2 keer toe een assistent gehad en ik heb een team leiding gegeven, niets voor mij.

Ik kan slecht tegen autoriteit dus ik ben allang blij dat ik mijn plek heb gevonden waar ik zo vrij wordt gelaten.
1800 km. Is dat ver genoeg?
:+
pi_199026949
Mijn familie is een slecht voorbeeld denk ik, die wonen allemaal op loopafstand van elkaar, ook ooms en tantes. Ik dus niet.
Mijn schoonfamilie wonen in een straal van 10 km van elkaar om het dorp waar ze zijn opgegroeid. Schoonzus en zwager hebben jaren in Amsterdam gewoond, andere zwager ook jarenlang in Amsterdam en andere zwager en schoonzus zijn vanuit een wereldreis hier in het dorp neergestreken op 5 kilometer van het ouderlijke huis.

Mijn vrienden en ook de vrienden van mijn vriendin zijn vrijwel allemaal een tijd uit de buurt weggeweest. Sydney dus, jarenlang, maar ook Berlijn en gewoon overal en nergens.

Ik heb aparte mensen om me heen als ik hier lees 8-)
pi_199026959
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

1800 km. Is dat ver genoeg?
:+
Ja zeg, opschepper! Voor mij is het maar 70 kilometer.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:46:13 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_199027013
bij ons in de familie zijn de mensen ook veelal verhuisd en hebben dan op die nieuwe plek kinderen gekregen.
Kun je naderhand wel terugkeren naar je geboorteplaats, maar da's dan niet de geboorteplaats van je kinderen :+
Anyway, ik heb ook weinig met mijn geboortestreek (Regio apeldoorn). Prachtige omgeving, maar 't is geenszins thuis. Thuis is in Brabant.
disclaimer
pi_199027047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:34 schreef SQ het volgende:
Van mijn eigen familie woont niemand meer in zijn/ haar geboorteplaats. Of ja, als ik het even breed trek en ooms/tantes meereken, dan wonen er nog 1 oom en 1 tante in de buurt van hun geboorteplaats. De rest allemaal veel verder weg.
Oeh, mijn moeder was met 5 kinderen thuis. Er wonen 4 in hetzelfde dorp, van ca 200 inwoners. oke, 1 heeft wel 30 jaar elders heeft gewoond. De 5e woont op een dorp op 5km.. En dan wonen van mijn neven en nichten er nog 3 kinderen in het dorp. en 3 op meer dan 20 minuten rijden.. de rest dus redelijk in de regio.
pi_199027054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
bij ons in de familie zijn de mensen ook veelal verhuisd en hebben dan op die nieuwe plek kinderen gekregen.
Kun je naderhand wel terugkeren naar je geboorteplaats, maar da's dan niet de geboorteplaats van je kinderen :+
Anyway, ik heb ook weinig met mijn geboortestreek (Regio apeldoorn). Prachtige omgeving, maar 't is geenszins thuis. Thuis is in Brabant.
Want dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht!

Scheelt wel inderdaad dat iedereen voor kinderen terug kwam rennen naar de oude omgeving. Met kinderen verhuis je minder snel denk ik.

We hebben hier naast ons echte Rotterdammers wonen en aan de andere kant echte Utrechters (of naars). Als we allemaal plat gaan praten verstaat niemand elkaar meer.

Maar goed, ik verdiep me best wel in de geschiedenis hier en er schijnt in de jaren 50 een Brabantse enclave hierheen te zijn gekomen. Daarom voel ik me hier thuis denk ik.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:49:35 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_199027060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oeh, mijn moeder was met 5 kinderen thuis. Er wonen 4 in hetzelfde dorp, van ca 200 inwoners. oke, 1 heeft wel 30 jaar elders heeft gewoond. De 5e woont op een dorp op 5km.. En dan wonen van mijn neven en nichten er nog 3 kinderen in het dorp. en 3 op meer dan 20 minuten rijden.. de rest dus redelijk in de regio.
Worden daar veel speciale kinderen geboren?
disclaimer
pi_199027067
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Worden daar veel speciale kinderen geboren?
Ik wilde het niet vragen :D _O-

Sorry DF :@
pi_199027071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:27 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik zie onze kinderen nog wel gaan studeren in de Randstad, de kans dat wij dan ook terugkeren is groot. Als echte Amsterdammer is het vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik vind het echt heel fijn wonen in Limburg. :@ O+
Ik hou ook van Limburg! Er waren wel een paar twijfelmomentjes (studie in Maastricht, leuke baan die voorbijkwam) maar omdat ik bij mijn moeder mantelzorgde kon ik die stap destijds niet maken. En vriend had zijn werk in de Randstad, dat hielp ook niet. En nu hebben we allemaal binding hier, wat ik niet zo makkelijk zou doorsnijden. De meeste van mijn vrienden zijn juist allemaal weggegaan uit de randstad. Ik begrijp het wel, maar ergens voelt het ook wel eenzaam. Als ik dan lees dat veel mensen voor vrienden in de buurt blijven wonen... zulke vrienden heb ik dus niet :@.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:52:29 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199027102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:42 schreef exode het volgende:

[..]

Ja zeg, opschepper! Voor mij is het maar 70 kilometer.
Haha ik zal het nuanceren voor je. Ik ben opgegroeid in E-city en woon nu in V-town. 6km ongeveer van mijn ouderlijk huis
pi_199027117
Mijn vriend begon laatst over Nieuw-Zeeland.
Ik heb hem maar gevraagd of 'ie dat nieuws dan zelf even aan z'n moeder wil verkondigen, die krijgt denk ik ter plekke een hartaanval. :+
pi_199027165
Het is volgens mij héél lastig om een werkvergunning te krijgen in Nieuw-Zeeland. Dan moet je echt uniek werk doen waarvoor geen mensen te vinden zijn in N-Z zelf. Maar het lijkt me een heel mooi land ja!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199027222
Wij dromen regelmatig over nog een periode van 4-5 jaar in het buitenland. Zou door het werk van man makkelijk kunnen. Zou voor mij wel een carriére-stop zijn, want vrijwel zeker kan ik in dat buitenland niet werken.

Maar, het lijkt ons voor de jongens een verruimende ervaring, en voor onszelf wellicht ook. Ik zou het geweldig vinden om inderdaad in Nieuw-Zeeland te wonen. Of, Zuid-Afrika of Namibië, of Canada....
pi_199027226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Het is volgens mij héél lastig om een werkvergunning te krijgen in Nieuw-Zeeland. Dan moet je echt uniek werk doen waarvoor geen mensen te vinden zijn in N-Z zelf. Maar het lijkt me een heel mooi land ja!
Het lijkt me prachtig, maar A) ik kom er denk ik niet in en B) takke-end weg van alles wat we hier hebben. Ik had daar af en toe al last van in België, mijn zus heeft het regelmatig (en die woont in Oostenrijk, wat zonder lockdown prima te bereizen is), en mijn vriend heeft dat nooit meegemaakt dus ik denk dat 'ie zich daarin wel vergist.
Qua werk zou 'ie er geloof ik wel aan de slag kunnen, had 'ie nagekeken.

San Francisco zou overigens wel zo kunnen, daar heeft 'ie ook een aantal weken gezeten voor zijn werkgever. Maar het idee van zo belachelijk weinig vrije dagen en de Amerikaanse cultuur weerhouden.
Oh en ik kom daar denk ik ook niet zomaar aan het werk. Voor mij 10 anderen, nu in elk geval nog wel. Als mijn sollicitatie tot iets concreets leidt kan daar nog wel verandering in komen want dan kan ik me over een paar jaar ook meer onderscheiden.

Ach ja, dromen mag en wie weet, ooit... maar voor nu eerst hier in NL maar een plekje zoeken denk ik. :)
pi_199027236
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Worden daar veel speciale kinderen geboren?
Het dorp verderop wel :X

Bij mijn moeder en broers/zussen zijn de partners wel import, dat scheelt gelukkig. :P
pi_199027242
Hij wil overigens nog wel altijd met een bepaalde organisatie mee de zee op voor een aantal maanden, dat heb ik hem wel gezegd gerust te doen, want dat is een droom en die moet je najagen :Y .
pi_199027259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:03 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het dorp verderop wel :X

Bij mijn moeder en broers/zussen zijn de partners wel import, dat scheelt gelukkig. :P
Mijn vriend zijn familie woont deels in een plaatsje waar je dus enkel mag komen wonen als je daar familiebanden hebt.
Het heeft echt iets sekte-achtigs :X
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:08:36 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199027302
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn vriend zijn familie woont deels in een plaatsje waar je dus enkel mag komen wonen als je daar familiebanden hebt.
Het heeft echt iets sekte-achtigs :X
Wie bepaalt dat?
pi_199027321
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn vriend zijn familie woont deels in een plaatsje waar je dus enkel mag komen wonen als je daar familiebanden hebt.
Het heeft echt iets sekte-achtigs :X
Wel met partners van buiten? Anders wordt dat een genetische bende..
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:11:17 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_199027327
in Bourtanghe dan ofzo?
disclaimer
pi_199027343
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat?
Ik dacht eerst de gemeente, ik zie het nu niet meer staan trouwens bij koophuizen op Funda enzo.
Maar het was eerst een zelfstandige gemeente, nu niet meer.
Zwaar in de leer overigens wel.

Ik kende wel de voorwaarde sociaal/economische binding (dat was hier een paar straten verderop een voorwaarde voor bepaalde huizen).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Wel met partners van buiten? Anders wordt dat een genetische bende..
Ja dat wel.
pi_199027351
Oh, maar als we kijken naar geboorteplaats dan zit ik daar 11333 km vandaan :7 (ouders zaten voor internationaal bedrijf in buitenland, sinds m'n 4e woon ik in NL). Ben opgegroeid in het westen en gaan studeren in Utrecht en daar blijven hangen. Ik ben ook wel iemand die zich erg hecht aan vanalles (mensen, spullen, omgevingen) en ik hou dus niet zo van verandering. Dat maakt me ongetwijfeld wat meer emotioneel gebonden aan m'n woonplaats dan veel andere mensen.
pi_199027354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:11 schreef SQ het volgende:
in Bourtanghe dan ofzo?
Ottoland heet het.

Maar misschien heb ik het eerder verkeerd begrepen of is het aangedikt. Ik kan het nu niet meer terugvinden.
pi_199027411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:21 schreef exode het volgende:

[..]

Waarom vind je dat schokkend?
Ik denk oprecht dat over het land uitwaaieren veel meer de uitzondering is dan in je omgeving blijven wonen.
Ik vind het verschil nogal groot. Agz ik dit dus helemaal niet ken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:18:39 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199027421
Mijn moeder woont 1 dorp verder dan waar ze geboren is. Wel via studies in andere steden maar uiteindelijk woont ze ook alweer bij 50 jaar in dat dorp. Maar ze blijft import...

Zelf ben ik in de stad in de buurt van het dorp waar ik getogen ben gaan wonen. We hebben even overwogen om na studies richting hofstad te verhuizen maar toen overleed mijn vader dus wilde ik niet naar de andere kant van het land verhuizen.

Toch zit mijn sociale netwerk overal. Idem mijn familie dus ik voel me niet heel sterk verankerd of zo.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:18:51 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_199027423
Even iets heel anders. Ik had uit nieuwsgierigheid een potje chocodrop bij de boodschappen meebesteld.
Wie bedenkt dit soort ellende? :D :') Het combineert echt van geen kanten :')
disclaimer
pi_199027456
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ottoland heet het.

Maar misschien heb ik het eerder verkeerd begrepen of is het aangedikt. Ik kan het nu niet meer terugvinden.
Of was het meer informeel? Ken wel een dorp waar buitenstaanders gewoon niet welkom geheten worden, je wordt er gewoon genegeerd. En met een burenconflict, wat er al snel is, is het hele dorp tegen je :X
pi_199027459
Ik vind het in het onderwijs wel eens zuur dat er geen salaris als beloning is. Het staat vast, dus de collega die allerlei innoverende, extra dingen doet en heel goed onderwijs geeft krijgt net zoveel als de collega die er de kantjes van af loopt.
Ik ben ooit in LB terecht gekomen omdat ik extra taken had, en met de overgang naar het SO dus in LB gebleven.
In onderhandelen ben ik niet goed. In solliciteren trouwens ook niet :+ Maar goed, dit is pas mijn 3e jaar bij deze werkgever dus nog even blijven is prima.

Mijn ouders kwamen uit hetzelfde dorp en zijn gaan samenwonen 90km verderop. Ik ben eerst op 80 km afstand gaan wonen van hen en woon nu nog op 40 km afstand. Prima dorp hier, wel veel ons kent ons maar je mag er wel bij als buitenstaander als je actief deel wilt nemen. Ik zou best weer willen verhuizen, maar met kind voel ik me dan wel gebonden aan deze omgeving ivm school, vriendjes, enz.
pi_199027467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:25 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, de avonturiers die ik ken zijn allemaal teruggekomen. Vanuit Berlijn, Sydney, Italie, wereldreis, Amsterdam, zelfs Limburg 8-)
Ooh dat is volgens mij niet waar LeSage het over had. Die had het over blijven waar je geboren bent. Zonder die uitwaaierij dus.

Als ik dat meetel, ken ik er 1. Die is teruggegaan naar het dorp van haar ouders na jaren en jaren elders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 16-04-2021 14:32:52 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199027476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:18 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders. Ik had uit nieuwsgierigheid een potje chocodrop bij de boodschappen meebesteld.
Wie bedenkt dit soort ellende? :D :') Het combineert echt van geen kanten :')
Dat lijkt me echt vreselijk..

Ik denk dat mijn man het geweldig zou vinden. Die combineerd graag rare dingen :P
pi_199027482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Of was het meer informeel? Ken wel een dorp waar buitenstaanders gewoon niet welkom geheten worden, je wordt er gewoon genegeerd. En met een burenconflict, wat er al snel is, is het hele dorp tegen je :X
Ik denk het, want hoe ik ook zoek, ik kan niks 'officieel' vinden.
Gelukkig heb ik geen intenties om daar te gaan wonen, maar het dus in principe wel kunnen, want familie van vriend. Ergens. Vraag me niet alle namen, ik heb er geen contact mee :P
pi_199027490
Mijn moeder woont in het huis naast het huis waar ze is geboren en opgegroeid. :+. Mijn pake en beppe waren dus onze buren (inmiddels zijn ze allebei overleden).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_199027494
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:27 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik zie onze kinderen nog wel gaan studeren in de Randstad, de kans dat wij dan ook terugkeren is groot. Als echte Amsterdammer is het vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik vind het echt heel fijn wonen in Limburg. :@ O+
Ik ook!
Maar ik vind het ook heel fijn wonen in Rotterdam. En in Utrecht. En waar ik nu woon.
Ik zou het ongetwijfeld ook fijn wonen vinden in Valencia. En in Bangkok. Of Berlijn.
Zo veel keuze.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199027550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:42 schreef exode het volgende: Sydney dus, jarenlang, maar ook Berlijn en gewoon overal en nergens.
Haha dat zijn precies de plekken waar mijn in het buitenland wonende vrienden heen gingen. Die wonen ook inmiddels weer in Nederland.
Maar niet in jouw dorp.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199027614
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:18 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders. Ik had uit nieuwsgierigheid een potje chocodrop bij de boodschappen meebesteld.
Wie bedenkt dit soort ellende? :D :') Het combineert echt van geen kanten :')
Chocodrop? Een chocoladepasta met dropsmaak?
pi_199027892
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Haha dat zijn precies de plekken waar mijn in het buitenland wonende vrienden heen gingen. Die wonen ook inmiddels weer in Nederland.
Maar niet in jouw dorp.
Ook niet in mijn dorp hoor, andere kant van de A2 binnen de 10 km.
Het dorp waar wij wonen is niet het geboortedorp van mijn vriendin, dat is een dorp verderop (broek)
pi_199027985
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn vriend zijn familie woont deels in een plaatsje waar je dus enkel mag komen wonen als je daar familiebanden hebt.
Het heeft echt iets sekte-achtigs :X
Is het niet zo dat dat alleen geldt als je iets wilt huren? Dat is (of was in elk geval) in de gemeente waar mijn ouders wonen wel een voorwaarde. Dat je economisch of sociaal aan de plaats gebonden moest zijn.

Mijn ouders zijn beide geboren in het westen en zijn toen naar de veluwe verhuisd. Een van mijn tantes woont nu in dezelfde plaats, mijn opa en oma hebben er ook een tijdje gewoond.
Andere opa en oma zijn in het westen gebleven en de meeste familie ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:18 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders. Ik had uit nieuwsgierigheid een potje chocodrop bij de boodschappen meebesteld.
Wie bedenkt dit soort ellende? :D :') Het combineert echt van geen kanten :')
Die van Venco? Ik ben er ook niet heel enthousiast over.
Toen wij heel veel jaren terug in IJsland waren, hadden ze daar een drop/choco combinatie die voor mij wel werkte (maar goed, op vakantie smaakt alles anders ;) dus geen idee hoe het zou zijn als ik ze nu weer eet). Dat was een soort droptoffee achtige substantie met daaromheen chocolade. Als ik die ooit nog eens te pakken krijg... ;). Ik had gehoopt dat dit dat zou benaderen, maar het komt niet eens in de buurt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:06:09 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_199028013
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:36 schreef Aure het volgende:

[..]

Chocodrop? Een chocoladepasta met dropsmaak?
Een chocolaatje met een dropje er in :+
disclaimer
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:41 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199028235
Mijn broertje is net als mijn moeder zo verknocht aan de geboortestad, die willen daar echt niet weg. Mijn zusje en ik hebben de nomadengenen van mijn vader haha.
Alhoewel ik nooit gedacht had dat ik zo lang in Maastricht zou wonen.
Ik zou morgen vertrekken als er een optie kwam hoor, dat dan weer wel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199028632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:18 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders. Ik had uit nieuwsgierigheid een potje chocodrop bij de boodschappen meebesteld.
Wie bedenkt dit soort ellende? :D :') Het combineert echt van geen kanten :')
Zo heb je dus ook Drop Danio.
Waarom!?

Ooit, als kind, at ik een drop ijsje. Dát was smerig.
Ik herinner mij de smaak nog. :')

Drop en Winegum is wél lekker. :9
pi_199028675
Qua wonen: ik ben in dit dorp geboren en heb alleen anderhalf jaar in de stad verderop gewoond toen ik bij mijn man introk.
Toen zijn we naar mijn dorp terug gegaan.
Ik geloof oprecht niet dat ik kan wennen aan een heel andere stad of plaats. Ik blijf liever gewoon in deze omgeving.
Ik vind het leuk bekenden tegen de (kunnen) komen en voel me hier op mijn gemak.
Vreemde omgeving en vreemde mensen geven me weinig gemak.
pi_199028969
Dropijs O+ Chocodrop heb ik nog niet gehad maar is wel vrij gangbaar in Scandinavië, een vriendin van mij is er dol op.

De meeste mensen in mijn schoonfamilie hebben dezelfde postcode. Veel van mijn eigen familie woont ook wel bij elkaar in de buurt, maar dan meer in de dorpen rondom een grote stad, niet allemaal in dezelfde wijk. Ik woon op een uur rijden en vind dat wel prima. :P
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:24:13 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199029171
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zo heb je dus ook Drop Danio.
Waarom!?

Ooit, als kind, at ik een drop ijsje. Dát was smerig.
Ik herinner mij de smaak nog. :')

Drop en Winegum is wél lekker. :9
die dropdanio is nog best te nassen hoor :Y
disclaimer
pi_199029200
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Een chocolaatje met een dropje er in :+
Bahhh :r :')
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:19:27 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199029808
Geboren in Drenthe (komt moeder vandaan), toen ik 5 was naar Leusden verhuisd, toen ik 13 was naar Amersfoort, daarna Buitenland, toen Amersfoort, toen naar dorp A op de Veluwe, 2 dorpen van dorp B waar mijn vader geboren is, toen terug naar Amersfoort, kon niet meer wennen aan de stad, nu in dorp C dat 1 dorp van dorp B ligt van waar vader geboren is en 1 van dorp A van waar ik in 1998 met oudste kind ging wonen.
Oudste kind woont nog steeds in dorp A, wil daar ook niet weg terwijl zijn vrouw uit dorp C komt, en zij wel in dorp C zou willen wonen.

De broers van mijn vader wonen nog in dorp B waar ze geboren zijn, en mijn ouders komen dus na hun verhuizing naar ons appartement dichterbij mijn vaders geboortedorp B wonen dan ze ooit gewoond hebben.
Mijn neven en nichten aan vaderskant wonen deels in dorp B, deels in dit dorp (C) en deels in een ander dorp in de gemeente (dorp D), alle dorpen (A, B, C en D) zijn wel dezelfde gemeente, maar die is best groot :D
Neven en nichten aan moederskant in Drenthe (ander dorp dan waar geboren) en Utrecht.

N is in de provincie Utrecht geboren, als baby naar Brabant verhuisd en heeft daar sinds zijn studie niet meer gewoond.

/einde opsom

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 16-04-2021 17:40:44 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:28:50 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199029929
Over lonen trouwens, dat was ook wel grappig toen ik midden jaren 90 bij dat bedrijf ging werken.... mijn loon mocht niet hoger zijn dan dat van mijn collega.... NETTO :X

Dan denk je nu van? Okay, maakt niet uit toch? Maar toen had je tariefgroepen waarbij een voordeurdeler (zij dus) in tariefgroep 2 veel meer belasting betaalde dan iemand die alleen woonde of alleenverdiener was, en sowieso veel meer dan ik als ik als werkende alleenstaande moeder in tariefgroep 5 moest betalen....

Maar dat voordeel viel dus weg omdat mijn bruto inkomen in mijn situatie werd omgerekend vanuit het netto inkomen van mijn collega :'(

Nou ja.... het bedrijf had 24 werknemers, in het jaar dat ik wegging gingen 6 van de 24 werknemers weg, het bestaat ook al jaren niet meer.
Wel jammer, want het was echt een leuk bedrijf om te werken, maar ja, er zijn wel grenzen aan wat er voor beperkingen in het salaris zijn.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199030072
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar jouw situatie is toch niet bijzonder gebruikelijk?
Of het moet aan mij liggen, maar ik ken echt in mijn hele netwerk niemand (onder de 70) die zo in zijn ouderlijk dorp verweven is en nooit elders heeft gewoond.
Oh haha, ik ken in mijn hele netwerk amper mensen die ver weg verhuizen. Of ze komen toch weer terug :D
Ik schreef er al wel bij dat ons dorp wel vrij extreem hierin is geloof ik. Maar dat is in de kleinere dorpen in onze regio wel eigenlijk. Van mijn familie woont het grootste gedeelte gewoon in het geboortedorp of net een dorp verder.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199030176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
bij ons in de familie zijn de mensen ook veelal verhuisd en hebben dan op die nieuwe plek kinderen gekregen.
Kun je naderhand wel terugkeren naar je geboorteplaats, maar da's dan niet de geboorteplaats van je kinderen :+
Anyway, ik heb ook weinig met mijn geboortestreek (Regio apeldoorn). Prachtige omgeving, maar 't is geenszins thuis. Thuis is in Brabant.
Ja, maar daar kom ik dus al vandaan. Ik kan ook niet verhuizen, want Brabant O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199030545
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ooh dat is volgens mij niet waar LeSage het over had. Die had het over blijven waar je geboren bent. Zonder die uitwaaierij dus.

Als ik dat meetel, ken ik er 1. Die is teruggegaan naar het dorp van haar ouders na jaren en jaren elders.
Oh ja, ik ken er wel genoeg die ergens gestudeerd hebben, samengewoond ergens anders en daarna weer terug zijn komen wonen.
Ik heb zelf op een jaar inwonend bij schoonouders een dorp verderop nooit ergens anders gewoond, maar die behoefte heb ik ook echt niet gehad.

Detail: ik ging in Helmond naar het HBO, niet bepaald een stad om op kamer te gaan :D en prima bereisbaar vanuit huis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199030777
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:22 schreef LeSage het volgende:
Detail: ik ging in Helmond naar het HBO, niet bepaald een stad om op kamer te gaan :D en prima bereisbaar vanuit huis.
Dat zou voor mij op studentenleeftijd een reden zijn geweest de studie ergens anders te gaan doen :D
Ik wilde gewoon zelf op mezelf.

Uit Limburg overigens. Waar ik het nog immer prachtig en fijn vind, maar alleen zou willen wonen als ze het zouden teleporteren naar het midden van het land.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199031344
Ik woon zelf sinds mijn studie in België, net over de grens in een klein stadje. Heeft mij moeite gekost om een sociaal leven op te bouwen, maar ik heb nu een paar heel fijne vrienden en buiten lockdown om ook leuke sportclub ed. gevonden.

Ik kan studeren of een paar jaar in het buitenland wonen (als je jong bent) aanraden. Hemels breed gezien geen mega stap, maar stiekem toch meer cultuurverschil dat je in eerste instantie denkt ;-). Het hoeft echt niet perse Nieuw-Zeeland zijn.
Ik merk dat sommigen waar ik woon vanuit gaan dat de wereld werkt zoals zij het kennen. Over het algemeen blijven de mensen hier ook echt in de buurt wonen waar ze opgegroeid zijn (zeg maar je moet de kerktoren van je dorp nog kunnen zien). Als je aan de andere kant van Antwerpen gaat wonen is dat al ver... :Y

Verhuizen/buitenland ervaring leuk voor de kinderen... Ik ken heel gemengde verhalen. Geslaagde en minder geslaagde. Je moet als kind wel ff heel je sociaal netwerk loslaten en opnieuw opbouwen. En als je na x jaar terug komt, kom je in een vriendengroep/ sportclub terecht waar iedereen elkaar al ja-ren kent en al ja-ren herinneringen heeft en moet je maar zien aan te haken.
pi_199031732
Ik ben geboren in de randstad verhuisd naar Brabant en daar woon ik nog steeds. Vooral mij man wil niet weg uit de regio

Nav van de wtf van amaranta kwam ik er achter dat die van mij niet klopt. Hopelijk passen zee hem snel aan.
pi_199031778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:53 schreef F_r het volgende:
Nav van de wtf van amaranta kwam ik er achter dat die van mij niet klopt. Hopelijk passen zee hem snel aan.
Hoezo klopt je wtf niet?
pi_199031799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:56 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hoezo klopt je wtf niet?
Ik ben op verzoek van mijn werk extra gaan werken. Alleen is dit niet door gevoerd scheelt niet veel maar wel 2uur per week
pi_199031838
@F_r Is het misschien een tijdelijke uitbreiding, die nog niet verwerkt is bij de salarisadministratie? Ik heb wel ooit pas 3 maanden later uitbetaald gekregen en een tijdelijke-uitbreiding-brief :') Dat stond dan ook los op mijn salarisstrook.
pi_199031894
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:02 schreef Hupje het volgende:
@:F_r Is het misschien een tijdelijke uitbreiding, die nog niet verwerkt is bij de salarisadministratie? Ik heb wel ooit pas 3 maanden later uitbetaald gekregen en een tijdelijke-uitbreiding-brief :') Dat stond dan ook los op mijn salarisstrook.
Het is een tijdelijke uitbreiding. Er zat nog een wisseldag bij. Ze hebben nu de oude wtf op de nieuwe dag gezet. Ik ben van de woe naar een andere dag gegaan.
pi_199031920
Ik ben geboren in een klein dorp in Brabant. Tijdens m’n opleiding in Nijmegen op kamers gezeten, maar als het enigszins kon ging ik op donderdag al naar vriend en vrijdagochtend weer terug. En in het weekend sowieso naar huis/vriend..

Ik heb niks met de stad, zou er ook niet willen wonen persoonlijk.
Vriend woonde twee dorpen verderop, iets groter dorp ook. Toen we gingen samenwonen kwam de vraag waar. Ik wilde of mijn geboorte dorp of dorp vriend, hij wilde zijn geboortedorp of dorp tussen onze woonplaatsen in.
Dat is een dorp met nog minder voorzieningen als in mijn dorp en daar had ik helemaal geen binding mee, dus dat dorp wilde ik pertinent niet. (Wel een paar keer gaan kijken naar een huis omdat vriend dat graag wilde maar ben blij dat ik hem daarvan af heb kunnen houden, en dat een huis waar hij zijn zinnen op gezet had voor ons neus verkocht was, anders had ik serieus m’n best moeten doen :{ )

Uiteindelijk een huis kunnen kopen in zijn geboorte dorp en is hij in dezelfde straat verhuist van nummer 22 naar 23 :P
Gelukkig in een hofje en kijken we niet bij schoonmoeder binnen of andersom.

En de planning is om hier ook te blijven wonen. regelmatig de vraag gehad van diverse vrienden waarom we niet groter gaan wonen, maar de lage hypotheeklasten bevallen ons wel en we hebben ondertussen heel ons huis verbouwen naar onze zin en wonen in een fijne straat.. laat ons hier maar lekker blijven hoor.

Al hebben we wel gezegd dat als we later oud en slecht ter been zijn dat we dan gewoon gaan verhuizen. Ik hoef dan niet koste wat kost aanpassingen aan m’n huis omdat ik hier niet weg wil..
pi_199031956
Geboren in Brabant, dus ik was altijd al thuis, zoals hierboven zo mooi gezegd werd O+

En qua salaris ben ik -weliswaar met moeite- best een atypische vrouw tegenwoordig :+
Vorig jaar met succes een salarisschaal erbij weten te krijgen door te onderbouwen waarom ik daar m.i. recht op had én verdien meer dan mannelijke collega's. En bij m'n nieuwe baan heb ik er in de onderhandelingen ook aardig wat bij weten te krijgen :7
Eigenlijk ben ik daar dus helemaal niet van, maar vind inderdaad ook dat je soms gewoon het heft in eigen hand moet nemen, zeker als vrouw
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_199031980
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 19:56 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hoezo klopt je wtf niet?
Hoe lang ik wtf :? naar deze post zat te staren en me afvroeg wat er mis kon zijn met je what the fuck 8)7
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199032067
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe lang ik wtf :? naar deze post zat te staren en me afvroeg wat er mis kon zijn met je what the fuck 8)7
Zo had ik het nog niet bekeken
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:24:36 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199032090
De wft is de fte of wat? (the fuck)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:33:20 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199032172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:33 schreef Nijna het volgende:
SPOILER: schoonmoedergezeur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat vervelend, Nijna. :{
in de haak.
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:46:47 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199032408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:24 schreef Leandra het volgende:
De wft is de fte of wat? (the fuck)
Werk Tijd Factor
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:50:45 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199032481
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

1800 km. Is dat ver genoeg?
:+
Ik bied 7953km! 8-)
in de haak.
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:57:23 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_199032584
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zou voor mij op studentenleeftijd een reden zijn geweest de studie ergens anders te gaan doen :D
Ik wilde gewoon zelf op mezelf.

Uit Limburg overigens. Waar ik het nog immer prachtig en fijn vind, maar alleen zou willen wonen als ze het zouden teleporteren naar het midden van het land.
Ik studeerde en woonde op kamers in dezelfde stad als waar mijn ouders woonden. Hoeft écht niet heel ver weg :P
disclaimer
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:57:47 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199032591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:07 schreef F_r het volgende:

[..]

Het is een tijdelijke uitbreiding. Er zat nog een wisseldag bij. Ze hebben nu de oude wtf op de nieuwe dag gezet. Ik ben van de woe naar een andere dag gegaan.
Het zou niet uit moeten maken welke weekdag je werkt. Een dag is 0,2 fte
De woensdag is een hele werkdag. Ookal gaan de kinderen eerder weg.
Dus ma/di/woe is 0,6 en ma/do/vrij ook.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:04 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199032651
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Werk Tijd Factor
Oh, de wtf zijn de cijfers die bij de fte horen...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199032654
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het zou niet uit moeten maken welke weekdag je werkt. Een dag is 0,2 fte
De woensdag is een hele werkdag. Ookal gaan de kinderen eerder weg.
Dus ma/di/woe is 0,6 en ma/do/vrij ook.
Bij ons niet. Nog de oude regeling. Ma/di/do/vr 8,5 uur woe 6,5 uur
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:03:13 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199032671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:01 schreef F_r het volgende:

[..]

Bij ons niet. Nog de oude regeling. Ma/di/do/vr 8,5 uur woe 6,5 uur
Ga je dan ook eerder weg als je op woensdag werkt?
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:04:29 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199032686
Ik heb laatst de hele 'Grote Harry Bannink podcast' serie geluisterd (aanrader overigens). Maar een aflevering was met de weduwe van WIllem WIlmink, en die heeft dus ooit een lied gemaakt over mensen die hun leven lang niet verhuisd zijn. (Nooit verhuisd heet het). Heel lief en mooi liedje. Hij kwam zelf uit Enschede en heeft geruime tijd in Amsterdam en Zeist enzo gewoond, maar is op den duur toch weer terug verhuisd naar de straat waar hij geboren is. En verbaasde zich toen om mensen te zien die hij nog kende van toen.

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 16-04-2021 21:12:43 ]
in de haak.
pi_199032698
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ga je dan ook eerder weg als je op woensdag werkt?
De meeste wel ja.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:11:10 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199032803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:05 schreef F_r het volgende:

[..]

De meesten wel ja.
Zou ik ook doen ja. Als ik de woensdag maar voor een deel kreeg betaald.
Wel krom.
Bij mijn werkgever is dat al jaren geleden veranderd.
Wel zijn er scholen waarbij parttimers om en om op woensdag werken. Zij hebben dan 0,5 wtf/fte.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:21:09 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199033026
Bij ons werk je in principe van 8:00-16:30
Je bent uiterlijk om 8:10 op het werk. Je bent vrij om naar huis te gaan als de kinderen uit zijn en thuis verder te werken. (Dit was al voor Corona) J Je bent minimaal 1middag (di of do) tot 16:30 aanwezig ivm overleg.
Maar.... dit waren de afspraken bij de vorige directeur.
In de praktijk is bijna iedereen er tot 16:30
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:43:13 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199033501
Ik had een heel goed salaris met daarbij de opmerking dat overuren niet gemaakt konden worden bij mijn functie, dat hoorde er gewoon bij.

Wel heb ik toen alsnog bedongen dat ik bij langere reizen wel wat kon compenseren om dan eens mijn kinderen een keer extra uit school te halen.
In de periode dat ik 28u/week werkte was ik dan bijvoorbeeld wel eens 10-12 dagen nog stop in het buitenland zonder enige compensatie, dat ging me toch te ver.
***
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:57:13 #287
344469 Amsel
zonder t
pi_199033780
Ik ben net voor een mogelijke nieuwe baan aan het onderhandelen. Zij willen me minder betalen dan ik weet dat ik waard ben 8-) Dus het zou er best op kunnen klappen, maar het is graag of niet. Ik zou in de culturele sector of bij een non-profit oid best wat water bij de wijn willen doen, maar niet bij een commerciële club die het best kan betalen.

Ik droom ervan om ooit nog in Australië te gaan wonen, maar dat kan ik m'n moeder niet aan doen :@ En ik zou het voor de kinderen ook wel heel moeilijk vinden, die zijn zo aan hun omgeving gehecht. Dus eigenlijk denk ik dat we gewoon blijven zitten waar we zitten totdat ze het huis uit gaan.
pi_199033841
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:43 schreef BE het volgende:
Ik had een heel goed salaris met daarbij de opmerking dat overuren niet gemaakt konden worden bij mijn functie, dat hoorde er gewoon bij.

Wel heb ik toen alsnog bedongen dat ik bij langere reizen wel wat kon compenseren om dan eens mijn kinderen een keer extra uit school te halen.
In de periode dat ik 28u/week werkte was ik dan bijvoorbeeld wel eens 10-12 dagen nog stop in het buitenland zonder enige compensatie, dat ging me toch te ver.
Ik vind altijd dat als je werkgever gaan jou verwacht flexibel te zijn en onbetaald overuren te werken het de andere kant op ook zo moet zijn. Ik zie het contact dan ook niet als een 40 uur per week contact, maar een doe je werk goed-contract...
  vrijdag 16 april 2021 @ 22:26:22 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199034221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind altijd dat als je werkgever gaan jou verwacht flexibel te zijn en onbetaald overuren te werken het de andere kant op ook zo moet zijn. Ik zie het contact dan ook niet als een 40 uur per week contact, maar een doe je werk goed-contract...
Helemaal eens hoor en gelukkig vond een van de volgende CEO’s dat ook. :Y Ze heeft het ook letterlijk gezegd: ‘als het werk maar gewoon gedaan wordt, jij weet zelf prima wat daar wel of niet voor nodig is’.
Ik kon na 20 jaar ook wel een aardig potje breken sws. ;)

(Bij haar had ik ook heel erg last van het imposter-syndroom: ik kon bijna op haar bord sch*ten; ze vond alles wat ik deed prachtig en hemelde mij en mijn werk constant op, terwijl ik het allemaal zo bijzonder niet vond.)
***
pi_199034519
Ik verdien meer dan veel van mijn mannelijke collega’s, maar dat komt voornamelijk omdat mijn vorige werkgever een belachelijk hoog salaris betaalde voor wat het werk was en ik er bij mijn nieuwe werkgever niet op achteruit wilde gaan. :+

Qua verhuisopsom, geboren in een klein stadje onder de rook van Rotterdam, op mijn 7de verhuisd naar Amersfoort. Tijdens mijn studie en 5 jaar daarna in Utrecht gewoond, nu weer terug in Amersfoort. Mijn broers en zus zijn ook in Amersfoort blijven hangen, mijn moeder woont in een aangrenzend dorp. Ik ken juist ook veel mensen die in/rondom Amersfoort zijn gebleven of daarnaar terug zijn gegaan. :Y
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:12:51 #291
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_199034855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:04 schreef trui het volgende:
Ik heb laatst de hele 'Grote Harry Bannink podcast' serie geluisterd (aanrader overigens). Maar een aflevering was met de weduwe van WIllem WIlmink, en die heeft dus ooit een lied gemaakt over mensen die hun leven lang niet verhuisd zijn. (Nooit verhuisd heet het). Heel lief en mooi liedje. Hij kwam zelf uit Enschede en heeft geruime tijd in Amsterdam en Zeist enzo gewoond, maar is op den duur toch weer terug verhuisd naar de straat waar hij geboren is. En verbaasde zich toen om mensen te zien die hij nog kende van toen.
Moet ik misschien ook maar eens luisteren. Ik ben geboren en getogen in Enschede, 22 jaar geleden daar weggetrokken en daar nooit spijt van gehad. Mijn zus (en zwager) hebben ook een aantal jaar buiten Enschede gewoond, maar zijn weer 'teruggegaan'.
Ik vind het wel wat jammer dat mijn familie niet in de buurt woont (5 kwartier rijden), maar vind dat ze maar deze kant op moeten komen ;).
De familie van mijn man woont ook gedeeltelijk in Enschede, het andere deel woont verspreid door het land. Maar de dichtstbijzijnde nog altijd op een uur rijden.
Waar we nu wonen hadden we vrij snel contacten, in het begin voornamelijk binnen de kerk waar we lid van zijn geworden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 17 april 2021 @ 00:28:00 #292
269689 crew  Viv
pi_199035573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Moet ik misschien ook maar eens luisteren. Ik ben geboren en getogen in Enschede, 22 jaar geleden daar weggetrokken en daar nooit spijt van gehad.
Dan heb je de ramp dus niet van dichtbij meegemaakt. Ik heb welgeteld 2 jaar in Enschede gewoond, zomer 1999 tot zomer 2001. Timing wel.. :X
  zaterdag 17 april 2021 @ 00:46:20 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199035707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Moet ik misschien ook maar eens luisteren. Ik ben geboren en getogen in Enschede, 22 jaar geleden daar weggetrokken en daar nooit spijt van gehad. Mijn zus (en zwager) hebben ook een aantal jaar buiten Enschede gewoond, maar zijn weer 'teruggegaan'.
Ik vind het wel wat jammer dat mijn familie niet in de buurt woont (5 kwartier rijden), maar vind dat ze maar deze kant op moeten komen ;).
De familie van mijn man woont ook gedeeltelijk in Enschede, het andere deel woont verspreid door het land. Maar de dichtstbijzijnde nog altijd op een uur rijden.
Waar we nu wonen hadden we vrij snel contacten, in het begin voornamelijk binnen de kerk waar we lid van zijn geworden.
Ja echt gaan luisteren, het zijn prachtige liedjes en de gesprekken zijn heel interessant. O+

Onze families wonen ook best ver weg, mijn ouders op een uur en drie kwartier rijden en mijn schoonmoeder op een uur en een kwartier rijden. Mijn jongste broer woont gelukkig wel relatief dichtbij ons met zijn gezin. Wij zijn allebei na onze studie niet teruggegaan naar waar we zijn opgegroeid (in Twente).
in de haak.
  zaterdag 17 april 2021 @ 00:48:06 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199035719
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:28 schreef Viv het volgende:

[..]

Dan heb je de ramp dus niet van dichtbij meegemaakt. Ik heb welgeteld 2 jaar in Enschede gewoond, zomer 1999 tot zomer 2001. Timing wel.. :X
Goed gekozen inderdaad... zat je er destijds ook echt dichtbij? Willem Wilmink was destijds ook nog niet zo heel lang teruggekeerd geloof ik en woonde in een straat waar veel huizen flink beschadigd zijn.Ik geloof dat zijn vrouw vertelde dat ze geluk hebben gehad dat er een supermarkt oid tussen hun huis en de explosie in stond, waardoor hun huis minder schade had.
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 17 april 2021 @ 02:05:44 #295
269689 crew  Viv
pi_199036168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:48 schreef trui het volgende:

[..]

Goed gekozen inderdaad... zat je er destijds ook echt dichtbij? Willem Wilmink was destijds ook nog niet zo heel lang teruggekeerd geloof ik en woonde in een straat waar veel huizen flink beschadigd zijn.Ik geloof dat zijn vrouw vertelde dat ze geluk hebben gehad dat er een supermarkt oid tussen hun huis en de explosie in stond, waardoor hun huis minder schade had.
Met ons en ons huis was gelukkig alles goed, ik heb wel een slachtoffer gezien die onderweg was naar het ziekenhuis. Toen het precies 20 jaar geleden was heb ik dit neergepend: NWS / 13 mei 2020: Twintig jaar na de vuurwerkramp in Enschede

Willem Wilmink heeft destijds een mooi gedicht erover geschreven:

quote:
Enschede huilt

Een buurt, die wel veel zorgen had,
maar die ook vol verhalen zat,
vol humor en gezelligheid,
die buurt zijn we voor eeuwig kwijt.

Daar waar het vol van kinderen was,
verschillend van geloof en ras,
maar in hun spel gelijkgezind
loopt nu geen enkel kind.

In de oorlog stond de stad in brand
op Pathmos, Zwik en Hogeland:
meer dan een halve eeuw nadien
kun je daarvan nog sporen zien.

Nu is, in de heerlijke maand mei,
bij vogelzang, zo vrij en blij,
de stad opnieuw iets aangedaan
dat nooit en nooit voorbij zal gaan.

Arm Enschede, verberg je in
de armen van je koningin
en huil, want daar is reden voor
en huil dan maar aan één stuk door.
O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 17-04-2021 02:12:39 ]
  zaterdag 17 april 2021 @ 07:42:03 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199036849
Prachtig inderdaad! O+
in de haak.
pi_199037938
Ik ben 25 jaar geleden uit Enschede vertrokken, en er ook geen spijt van gehad (Brabant ❤️) Hooguit in mijn studietijd, als de treinverbinding weer eens bagger was en het allemaal wel heel lang duurde om even bij mijn ouders op bezoek te gaan...

Mijn ouders wonen in een van de Zuidwijken, dus niet bij Roombeek in de buurt.
Op de dag van de vuurwerkramp waren mijn ouders toevallig bij mij op bezoek. Ik weet nog dat mijn broertje niet mee was, hij zou die dag bij een vriendinnetje in het centrum van Enschede zijn. Hij belde op, "Mam, pap, ik weet niet precies wat er hier aan de hand is, maar volgens mij is de Grolsch ontploft ofzo! 😱"

Mijn ouders zijn vrij snel naar huis gereden. Op de snelweg rond Arnhem konden ze de rookpluim boven Enschede al zien 🤐 zo onwerkelijk...
pi_199038939
De ramen open, beddengoed aan de waslijn buiten, mijn inner-huisvrouw wordt hier gelukkig van O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 17 april 2021 @ 12:53:00 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_199039573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:28 schreef Viv het volgende:

[..]

Dan heb je de ramp dus niet van dichtbij meegemaakt. Ik heb welgeteld 2 jaar in Enschede gewoond, zomer 1999 tot zomer 2001. Timing wel.. :X
Wat een timing, inderdaad :X

De vuurwerkramp was op de verjaardag van mijn zusje. We waren op weg naar Enschede toen de boel ontplofte. Geen familie in die buurt wonen. Toen we aankwamen bij mijn ouders was nog niet duidelijk wat er aan de hand was.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_199039677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:53 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wat een timing, inderdaad :X

De vuurwerkramp was op de verjaardag van mijn zusje. We waren op weg naar Enschede toen de boel ontplofte. Geen familie in die buurt wonen. Toen we aankwamen bij mijn ouders was nog niet duidelijk wat er aan de hand was.
Ik ben opgegroeid in een dorpje onder de rook van Enschede. Ik was op de manege die zaterdag, en had 2 knallen gehoord. Ik dacht aan onweer. Toen ik 's middags naar huis fietste schrok ik heel erg, want de rookpluimen leken recht uit m'n ouders huis te komen....Ik ben daar ook erg van onder de indruk geweest, want zo dichtbij...
pi_199041979
En dicht....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')