abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 april 2021 @ 09:48:32 #1
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198997735
Hoi allen,

Ik heb een deurbel die ik boven in mijn woning niet hoor. Als zolderkamerfokker is dat natuurlijk niet heel handig.

Ik heb even een dB metertje gepakt en merk dat als ik die meter vlakbij de bel hou het 76 dB is.

Nu zie ik overal op internet dat bellen tussen de 80 en 100 dB zijn.

Dit betekent dat op dit moment op nog geen meter afstand, mijn bel maar dee helft van het geluid produceert als wat minimaal is

Zou dit verholpen zijn als ik er een "nieuwe" ouderwetse deurbel hang, of is er iets anders wat ik kan doen?

Mijn werkkamer zit aan de achterkant van de woning en daar wil ik echt mijn bel horen. Het gebeurt te vaak dat ik de deurbel niet hoor als de pakkerbezorger er is.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_198997793
Ik heb een draadloze bel en de ontvanger kan ik zelf verplaatsen. Ik heb dat omdat kleine kinderen die overdag slapen dan niet wakker worden als ik de ontvanger helemaal achterin het huis neerzet.
Voor jou is het dan precies andersom, maar dat zou dan goed moeten werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198998135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb een draadloze bel en de ontvanger kan ik zelf verplaatsen. Ik heb dat omdat kleine kinderen die overdag slapen dan niet wakker worden als ik de ontvanger helemaal achterin het huis neerzet.
Voor jou is het dan precies andersom, maar dat zou dan goed moeten werken.
Dat is inderdaad een goedkope oplossing. Die dingen kosten een tientje en lost het probleem van TS zeker op. Je moet alleen niet vergeten die ontvanger steeds mee te nemen. Je kan er ook voor kiezen een digitale deurbel (zoals Ring, maar er zijn veel andere merken op de markt) te kopen, dan kan je op je telefoon en/of tablet ook zien wie er voor de deur staat (kan je ook nog kiezen of je open wil doen).
  woensdag 14 april 2021 @ 10:59:55 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198998569
Mijn ervaring met die draadloze deurbellen is dat als de batterij op is dat erg kort op de vorige keer is dat de batterij op is.

Sowieso moet de deurbelknop van de "domme deurbel" blijven zitten Omdat het een huurwoning is. Ik kan er natuurlijk altijd nog een draadloze bij plakken met stickertje "bij geen gehoor druk hier" of zo.

Maar het liefst los ik het probleem met deze bel op.

Maar ik neem dit idee zeker mee!

Bij ring, en vele andere aanbieders, zit je vast aan hun, vaak slecht beveiligde en privacy wat is dat, platformen.

Dat zie ik niet zo zitten.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_198998683
quote:
3s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:59 schreef Mickytjuh het volgende:
Mijn ervaring met die draadloze deurbellen is dat als de batterij op is dat erg kort op de vorige keer is dat de batterij op is.

Sowieso moet de deurbelknop van de "domme deurbel" blijven zitten Omdat het een huurwoning is. Ik kan er natuurlijk altijd nog een draadloze bij plakken met stickertje "bij geen gehoor druk hier" of zo.

Maar het liefst los ik het probleem met deze bel op.

Maar ik neem dit idee zeker mee!

Bij ring, en vele andere aanbieders, zit je vast aan hun, vaak slecht beveiligde en privacy wat is dat, platformen.

Dat zie ik niet zo zitten.
Hoe snel de batterij leeg is hangt af hoe vaak er wordt aangebeld. Bij mij is dat 2x per jaar bij de ontvanger en in 3 jaat is 1x de batterij van de drukknop vervangen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198998783
Staat er wel genoeg spanning op?
Niet alle deurbellen zijn geschikt voor dezelfde spanning.
pi_198999070
Wij hadden in ons vorige huis een bedrade deurbel, maar de 'gong' verplaatst naar de woonkamer. We gingen toen toch de gang aanpakken en konden de kabel daardoor achter het plafond verstoppen. Maar anders een kabelgootje erover.
Wij wilden eentje waarvan je het volume (vrij) eenvoudig kon aanpassen en hadden hem boven de gangdeur in de woonkamer gehangen. Dan werden de kinderen er niet wakker van, maar hoorden we de bel toch nog bij tuinfeestjes. :-)
Ik had gezocht bij Conrad op 'deurbel' en daarna voor de bekabelden gekozen (geeft een idee).
  woensdag 14 april 2021 @ 11:49:27 #8
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198999132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:20 schreef kingjotte het volgende:
Staat er wel genoeg spanning op?
Niet alle deurbellen zijn geschikt voor dezelfde spanning.
Dat durf ik niet te zeggen, er is totaal geen info op de deurbel zelf te vinden, enkel dat die van sigeba is.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:43 schreef gukde het volgende:
Wij hadden in ons vorige huis een bedrade deurbel, maar de 'gong' verplaatst naar de woonkamer.
....

Wij wilden eentje waarvan je het volume (vrij) eenvoudig kon aanpassen en hadden hem boven de gangdeur in de woonkamer gehangen. Dan werden de kinderen er niet wakker van, maar hoorden we de bel toch nog bij tuinfeestjes. :-)
Ik had gezocht bij Conrad op 'deurbel' en daarna voor de bekabelden gekozen (geeft een idee).
Dat aanpassen is voor mij niet zo interessant eigenlijk, maar ga daar toch eens naar kijken!
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_199003387
Een elektro 'mechanische' deurbel geeft inderdaad een doordringender geluid, alleen al doordat het vlak waar die op geschroefd zit vaak ook mee trilt.

Zelf zou ik voor de draadloze bel gaan waarvan de ontvanger wel in het stopcontact gaat. De drukker schroef je er van af en de draadjes laat je gewoon zitten, desnoods met een plaatje tussen de drukker en de deurpost. De originele drukker kan je dan eventueel later wel weer terugplaatsen mocht dat vereist zijn. De batterij van de drukker gaat jaren mee bij normaal gebruik. De ontvanger kan je dan overal plaatsen waar je wilt. Het enige nadeel is dat de bezoeker niet kan horen dat de bel werkt.
pi_199003492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:56 schreef qajariaq het volgende:
Een elektro 'mechanische' deurbel geeft inderdaad een doordringender geluid, alleen al doordat het vlak waar die op geschroefd zit vaak ook mee trilt.

Zelf zou ik voor de draadloze bel gaan waarvan de ontvanger wel in het stopcontact gaat. De drukker schroef je er van af en de draadjes laat je gewoon zitten, desnoods met een plaatje tussen de drukker en de deurpost. De originele drukker kan je dan eventueel later wel weer terugplaatsen mocht dat vereist zijn. De batterij van de drukker gaat jaren mee bij normaal gebruik. De ontvanger kan je dan overal plaatsen waar je wilt. Het enige nadeel is dat de bezoeker niet kan horen dat de bel werkt.
Dat laatste is bij ons ook zo helaas...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199003611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat laatste is bij ons ook zo helaas...
Na een hoop geklooi met deurbellen en dat soort bijkomende problemen uiteindelijk maar een trekbel met van die kettinkjes en een koperen bel (klokvorm) opgehangen, werkt prima. Behalve dan dat sommige (jonge) bezorgers het concept van trekken aan een knop niet snappen.

edit


Dat nep patina heb ik er wel afgepoetst, dat komt vanzelf wel op een mooiere manier terug.
pi_199005799
quote:
3s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:49 schreef Mickytjuh het volgende:
sigeba
Even googelen doet mij vermoeden dat het aan de binnenkant staat. Ik gok op 6V, maar geen garantie.


Volgende stap is kijken wat voor beltransformator er aangesloten is, hoe veel spanning die af hoort te geven en hoe veel die daadwerkelijk geeft.
  woensdag 14 april 2021 @ 21:40:41 #13
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_199007783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:33 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Even googelen doet mij vermoeden dat het aan de binnenkant staat. Ik gok op 6V, maar geen garantie.
[ afbeelding ]

Volgende stap is kijken wat voor beltransformator er aangesloten is, hoe veel spanning die af hoort te geven en hoe veel die daadwerkelijk geeft.
Ja die zit verstopt in de stoppenkast.

Binnenkort komen ze mijn stoppenkast vervangen en dan zal ik dit direct even oppakken met de mannen die dat komen doen.

Ik zet het op een briefje en die plak ik naast de stoppenkast.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 14 april 2021 @ 21:42:33 #14
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_199007810
En ik had al zo'n vermoeden dat de bel nog van voor de val van de muur was..

Maar nu lijkt het ongeveer rond die tijd wel te kloppen...

Ik. Kan ook een nieuwe vragen....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_199009217
Ah, het is dus een ouderwetse elektro-mechanische. Je kan het volume vaak instellen door aan het metalen ding (de bel) te draaien, als de afstand tussen de klepel en de bel het grootste is dan staat ie op zn hardst.
  woensdag 14 april 2021 @ 23:26:34 #16
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_199009319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:13 schreef qajariaq het volgende:
Ah, het is dus een ouderwetse elektro-mechanische. Je kan het volume vaak instellen door aan het metalen ding (de bel) te draaien, als de afstand tussen de klepel en de bel het grootste is dan staat ie op zn hardst.
Ahh, ik ga dit morgen eens uitproberen....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')