abonnement Unibet Coolblue
pi_199015612
Lopende babies? :o Loempia die staat (en hallo, halve maand jonger nog dan hier?!). Wat vliegt de tijd. :o

Hier hebben we nog écht een baby, die is overigens wel écht begonnen met rollen nu.
Dus continu krijsen dat ze op haar buik ligt. :6
pi_199015803
@Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

NJ: ik gun jullie zo erg meer slaap!! Ooit!! :')

Ik heb een voorzichtige blij: J heeft vandaag heel weinig gespuugd, we zijn sinds gisterenmiddag aan het indikken. Vanwege de dunne slangetjes van de hulpset gebruik ik maar weinig jbpm, maar het lijkt dus wel effect te hebben.
pi_199015857
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Lopende babies? :o Loempia die staat (en hallo, halve maand jonger nog dan hier?!). Wat vliegt de tijd. :o

Hier hebben we nog écht een baby, die is overigens wel écht begonnen met rollen nu.
Dus continu krijsen dat ze op haar buik ligt. :6
De "onze" schelen maar een paar dagen, en hier wordt ook niet gestaan hoor.

We gaan wel naar sterkere benen toe, en af en toe gaat het kontje omhoog als hij op zijn buik ligt. Ben benieuwd.

Meneer wordt tegenwoordig boos als je zijn brood uit zijn handen haalt :o
pi_199018023
Blijft leuk om over de verschillen in ontwikkeling te lezen hier. O+

Mijn baby heeft het zwaaien ontdekt, zo lief!
pi_199019130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:23 schreef Gogo83 het volgende:
@:Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@:Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

NJ: ik gun jullie zo erg meer slaap!! Ooit!! :')

Ik heb een voorzichtige blij: J heeft vandaag heel weinig gespuugd, we zijn sinds gisterenmiddag aan het indikken. Vanwege de dunne slangetjes van de hulpset gebruik ik maar weinig jbpm, maar het lijkt dus wel effect te hebben.
Och jeetje ja zeg, dus dat kan echt ja. Bedankt voor uitleg!

Nolita wat gaaf!!
En twee hele snelle baby's! Die zijn toch jonger nog dan 8 maanden? :o wij ook trage baby, maar is prima haha. Lekker roteren hier maar dat is het. En kletsen, zo leuk. Courgette gebakken ook ontdekt. Wel vette bedoeling. Echt alles onder de vet vlekken. Hond nu maar apart elke keer, zodat het eten nog weer op tafel kan na vallen. Anders werd het meteen opgevreten door hond... Na die tijd wel handig als stofzuiger :P
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 22:10:34 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199020157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:58 schreef pinquit het volgende:
Oooh MaJo wat verandert ie inene zo! O+ zo groot alweer!
Bizar hè? En het is echt al een jongetje aan het worden in plaats van een baby :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Lieve foto O+ Ja, ik houd mijn hand er nu onder. Zeker nu hij zo onhandig zijn hoofd de hoogte in gooit! _O-

Mijn BFD met zijn Lorea-l waardige bos haren :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft vandaag officieel zijn 3-6 maanden slaappakken aan gekregen! :'( En heb alle 3-6 maanden kleding maar in de was gedaan voor morgen. Hij is nog maar 9,5 week maar vrijwel alle 0-3 maanden rompertjes en sleepsuits zitten nu gewoon krap. :'( En een groot deel van zijn andere kleding wordt te klein, behalve gelukkig nog zijn leuke truitjes en leggings!
Ik vind het Engelse matensysteem zo vreemd, er zit echt zo'n groot verschil tussen 0 en 3 maanden qua lengte. Wat dat betreft werkt het Nederlandse systeem wel goed, al valt het ene merk weer kleiner/groter dan de andere.

Sowieso leuk die verschillen: Engelse vrienden vinden een box echt het raarste ooit. Zij noemen het "baby prison" _O-

Wat een bos haar al inderdaad :O O+

quote:
17s.gif Op woensdag 14 april 2021 00:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lief, nog zo'n kale O+
Hij blijft inderdaad behoorlijk kaal :D Hoewel, hij heeft echt best haar maar je ziet het gewoon niet. Zijn wenkbrauwen vind ik inmiddels best ros, maar volgens mij is hij verder blond. Heb jij al een idee bij Colin?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:06 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

We proberen niet te klagen. :9 Slaapgebrek weegt gewoon zwaar op alles door, dus standje overleven. *)

Gelukkig is ze heel vrolijk en blij - vraag me niet hoe met zo weinig slaap... - dus maakt dat heel veel goed.
Iets met de glimlach van een kind...
Ik vind het heel bijzonder hoe positief je er altijd onder blijft :*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

Hoi dames! Sorry ik ben niet meer zo vaak op Fok 😅 Het gaat hier over het algemeen goed, kleine dondersteen heeft alleen een voorhoofdsholteontsteking dus ze is een beetje benauwd steeds maar ze heeft net een speciale neusspray van de huisarts gekregen dus we hopen dat het nu beter gaat. :) Verder gaat het hier goed, wel druk met de drie meiden en kleine dondersteen heeft een paar weken terug ook al haar eerste stapjes los gezet! :o

Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat. :* Ik zal proberen weer wat vaker langs te komen hier. :D
Leuk om je weer even te zien! Wel sneu van de voorhoofdsholteontsteking ;( En wow, eerste stapjes gewoon al!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:29 schreef Miezziej het volgende:
Hallo! Ik leef ook nog :+

@:MaJo
Leuke foto en leuk pakje!

@:NicolasJoy
Ondanks het slaaptekort klink je altijd zo positief! Ik hoop dat het toch echt snel beter wordt voor jullie :*

@:Bienelientjee
Dat haar O+

Hier gaat alles zijn gangetje. Loempia heeft vooral besloten dat hij geen baby wil zijn en wil alles veel te snel, ik ben er nog niet klaar voor -O- :') Hij rolt, kruipt, kan zich optrekken tot staan.
Thanks! En staan gewoon al, whut?!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:44 schreef SQ het volgende:
Aw! Hij kijkt wel zielsgelukkig! O+
Maar ik snap dat je het nog niet aan kunt :D

En dan die van madam april die al loopt :'( :D

Gelukkig zijn er nog goudjes,colins en aapies die nog wél even baby willen zijn, voor de balans ;)
Haha die van mij maakt echt nog geen aanstalten tot meer dan een beetje omrollen dus dat zit wel goed :D

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:23 schreef Gogo83 het volgende:
@:Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@:Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

NJ: ik gun jullie zo erg meer slaap!! Ooit!! :')

Ik heb een voorzichtige blij: J heeft vandaag heel weinig gespuugd, we zijn sinds gisterenmiddag aan het indikken. Vanwege de dunne slangetjes van de hulpset gebruik ik maar weinig jbpm, maar het lijkt dus wel effect te hebben.
Wat fijn dat het lijkt te helpen! Ik snapte even niet wat je bedoelde met de hulpset maar jij bent het geloof ik die borstvoeding kolft en het dan met een slangetje aan J. geeft of heb ik dat verkeerd onthouden? Hoe krijg je dan überhaupt de JBPM erbij? Ik vond het sowieso ook wel even een gedoe om de precieze verhoudingen precies uit te zoeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:17 schreef Nolita het volgende:
Blijft leuk om over de verschillen in ontwikkeling te lezen hier. O+

Mijn baby heeft het zwaaien ontdekt, zo lief!
Dat lijkt me ook wel heel zoet O+ Aapie strekt nu wel z'n armpjes uit als ie in de maxi cosi zit, zo van haal me eruit _O- O+

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:21 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Och jeetje ja zeg, dus dat kan echt ja. Bedankt voor uitleg!

Nolita wat gaaf!!
En twee hele snelle baby's! Die zijn toch jonger nog dan 8 maanden? :o wij ook trage baby, maar is prima haha. Lekker roteren hier maar dat is het. En kletsen, zo leuk. Courgette gebakken ook ontdekt. Wel vette bedoeling. Echt alles onder de vet vlekken. Hond nu maar apart elke keer, zodat het eten nog weer op tafel kan na vallen. Anders werd het meteen opgevreten door hond... Na die tijd wel handig als stofzuiger :P
Knoeien hoort er wel bij ja, ik heb nu al moeite met de wortelvlekken uit de slabbetjes krijgen. Dat wordt nog wat als hij echt mee gaat eten.

Aapie kreeg vandaag voor het eerst mango en vond dit erg lekker :9 Hij vond het eerst een beetje zuur (kneep echt zo met z'n oogjes) maar n0mde het uiteindelijk lekker op.
Vraagje over het uiteindelijke mee-eten: ik lees nu het boek van Kleintjes en daar staat een eetschema in met zo'n 7/8x de borst/flesje per dag. Maar aapie krijgt er 5 :o Is het verstandig om kleinere flessen te geven in combinatie met eten of kan het ook met 5 flessen? Ik kan me ook voorstellen dat hij met zo'n fles behoorlijk vol zit en dan verder niets meer wil. Globaal krijgt hij flesjes om half 8, half 11, 2 uur, 5 uur en half 8.

Iets anders: sinds een paar weken heeft hij wat kleine eczeemplekjes maar sinds 2 dagen is het opeens heel erg verergerd en zit hij helemaal onder, met name op zijn rug :o Ik smeer nu op aanraden van het CB cetomacrogol (dit werkt voor mijn eigen eczeem ook het beste) maar het lijkt weinig te doen. Ik heb er nu maar even Sudocrem opgesmeerd om het vet te houden. Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts maar wellicht zijn hier nog andere tips wat ik kan smeren?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199022158
Ik heb het aantal voedingen niet aangepast bij start met hapjes majo, ze meldde zich zelf uiteindelijk steeds wat later en ik kan me voorstellen dat er daardoor dus uiteindelijk juist nog een voeding af gaat bij jou.
Hij heeft ook wel bizar goede nachten zoveel als hij doorslaapt hè! _O_
Na de start met hapjes dronk ze hier gemiddeld nog 6x (2 voedingen daarvan vielen in de late avond en nacht). Nu met 9 maanden drinkt ze 5x. 4x overdag en 1x wanneer ze zich weer meldt. (Nu dus ;) )

En ook al eczeem; ik smeer met eucerin atopi control (Body lotion, flare up zalf (nu dus bijna overal) en heb er olie van om naar daarmee te wassen. Vanochtend ook de huisarts gebeld omdat het zich nu over het hele lichaam verspreid, ziet er echt niet fijn uit. Ik moest foto’s sturen en op basis daarvan gaan ze kijken of ik ermee langs moet komen. Daar kan ik morgenochtend voor bellen, ben wel benieuwd wat ze zeggen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:57:13 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199022621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat voor neck float heb je in gedachten? Wij hebben zo’n kussen voor in het babybadje maar dat neemt nogal veel ruimte in ten opzichte van zijn lijfje :')
Zo'n opblaasbaar geval en dan wilde ik een home baby spa doen. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:27 schreef SQ het volgende:

[..]

die mogen maar tot 8 maanden he, ik zou daar niet meer in investeren ;)
Kunt m dan beter gewoon vasthouden.
Ik denk ook niet dat de badkamer dan op tijd klaar is ;) , zeeeeeer laag klustempo. Mijn man herstelt maar heel langzaam omdat hij eigenlijk niet genoeg slaap krijgt.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:55:49 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199027857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 03:37 schreef Nolita het volgende:
Ik heb het aantal voedingen niet aangepast bij start met hapjes majo, ze meldde zich zelf uiteindelijk steeds wat later en ik kan me voorstellen dat er daardoor dus uiteindelijk juist nog een voeding af gaat bij jou.
Hij heeft ook wel bizar goede nachten zoveel als hij doorslaapt hè! _O_
Na de start met hapjes dronk ze hier gemiddeld nog 6x (2 voedingen daarvan vielen in de late avond en nacht). Nu met 9 maanden drinkt ze 5x. 4x overdag en 1x wanneer ze zich weer meldt. (Nu dus ;) )

En ook al eczeem; ik smeer met eucerin atopi control (Body lotion, flare up zalf (nu dus bijna overal) en heb er olie van om naar daarmee te wassen. Vanochtend ook de huisarts gebeld omdat het zich nu over het hele lichaam verspreid, ziet er echt niet fijn uit. Ik moest foto’s sturen en op basis daarvan gaan ze kijken of ik ermee langs moet komen. Daar kan ik morgenochtend voor bellen, ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Dan ga ik gewoon eens kijken hoe het gaat met eten icm flesjes. In het begin eten ze natuurlijk nog niet zoveel dus dan heeft het nog geen invloed op de flesjes. Net heeft hij weer wat mango op, dat is toch wel smullen!

Slapen gaat heel goed ja! Uiteraard werd hij vannacht wel wakker (fokwet), volgens mij had hij het koud. Zijn dikke slaapzak zat in de was dus ik had een dunnere aangetrokken. Hij voelde wat koud aan dus ik heb zijn dikkere slaapzak maar weer even uit de wasmand gepakt. Flesje gegeven en toen sliep hij weer lekker verder, tot 9 uur 's ochtends :Z

Hij gaat nu wel helemaal los met draaien in de box/bedje, ik tref hem steeds een kwartslag gedraaid aan. Vannacht lag hij met z'n benen de lucht in _O- En zojuist in de box de hele tijd op z'n zij rollen en zo draaien. Leuk om te zien O+

Ik wacht toch maar even de huisarts af voor ik zelf iets nieuws aanschaf. Jij al reactie gehad of je langs mag komen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:48:45 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199029436
@MaJo zeker weten dat t niet de 5e of 6e ziekte is? (De ene is eerst koorts dan vlekken/bultjes, de andere andersom). Dat zit ook vooral op de romp...

Hier nog een kleine melklarf voor de balans :P
Kwak
pi_199029547
Majo, welke leeftijd zegt kleintjes daar dan bij? Zoveel voed ik ook niet op een dag hoor. Was al snel ongeveer 6x. Merk wel dat die van ons berehonger heeft. De appel krijgt hij niet goed weg door die harde stukken. Kinderbanaantje erachter aan en die werd naar binnen gebunkerd. Toen nog stukje volkorenbrood er maar neergelegd en ook dat werd opgegeten. Vaste poep is nu ook vaste prik.
En een boventand die ik al zie door het tandvlees en uitslag bij billen sinds maanden ;( Veel piepen ook, als ik weg loop enzo. En als het eten niet lukt geloof ik ook.
pi_199029760
@MaJo wat betreft die aantal voedingen: dat is echt zo verschillend per baby. Bubbles drinkt 6x per 24u (op ongeveer dezelfde tijden als jij aangeeft plus nog 1x ‘s nachts) en doet dit al ruim 2/3 maanden. Acht keer gedronken per 24u heeft Bubbles echt alleen de eerste paar maanden.

Het lijkt mij dat je wel merkt dat Aapie straks per fles misschien wat minder gaat drinken/meer laat staan. Vooral als hij straks vast voedsel echt lekker gaat vinden zal hij dat geleidelijk verkiezen boven melk en minder drinken? Zo beeld ik me dat in althans.

Wij zijn aangekomen in Nederland en iedereen is zo blij O+. De reis is eigenlijk best prima gegaan, ze heeft het super gedaan en alle stewardessen waren helemaal weg van haar en super behulpzaam. Wat ook mee hielp was dat we de hele rij voor onszelf hadden want anders was voeden in het vliegtuig toch wel echt heel lastig geweest denk ik.
pi_199030117
Fijn dat je reis goed ging @Smart_ass ! Hoe lang ben je ook alweer in Nederland?


Toen mijn oudste dit oefende kon hij met een week kruipen. Dit gaat toch nog even duren hoop ik. Mijn laatste baby moet toch langer baby blijven dan dit. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 18:59:46 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199031000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
@:majo zeker weten dat t niet de 5e of 6e ziekte is? (De ene is eerst koorts dan vlekken/bultjes, de andere andersom). Dat zit ook vooral op de romp...

Hier nog een kleine melklarf voor de balans :P
Daar zat ik ook al aan te denken maar heg lijkt echt eczeem te zijn. Voor de zekerheid een afspraak maandag bij de huisarts om het even te laten checken. Vooralsnog heeft hij geen koorts maar ik houd het in de gaten :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:57 schreef Hilmo het volgende:
Majo, welke leeftijd zegt kleintjes daar dan bij? Zoveel voed ik ook niet op een dag hoor. Was al snel ongeveer 6x. Merk wel dat die van ons berehonger heeft. De appel krijgt hij niet goed weg door die harde stukken. Kinderbanaantje erachter aan en die werd naar binnen gebunkerd. Toen nog stukje volkorenbrood er maar neergelegd en ook dat werd opgegeten. Vaste poep is nu ook vaste prik.
En een boventand die ik al zie door het tandvlees en uitslag bij billen sinds maanden ;( Veel piepen ook, als ik weg loop enzo. En als het eten niet lukt geloof ik ook.
6-8 maanden. Zelf vind ik het eerder klinken als een schema voor een baby van een maand of drie. Maar misschien vindt hij als borstvoedingsgoeroe dat je die borst er zo vaak mogelijk in moet stoppen :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat betreft die aantal voedingen: dat is echt zo verschillend per baby. Bubbles drinkt 6x per 24u (op ongeveer dezelfde tijden als jij aangeeft plus nog 1x ‘s nachts) en doet dit al ruim 2/3 maanden. Acht keer gedronken per 24u heeft Bubbles echt alleen de eerste paar maanden.

Het lijkt mij dat je wel merkt dat Aapie straks per fles misschien wat minder gaat drinken/meer laat staan. Vooral als hij straks vast voedsel echt lekker gaat vinden zal hij dat geleidelijk verkiezen boven melk en minder drinken? Zo beeld ik me dat in althans.

Wij zijn aangekomen in Nederland en iedereen is zo blij O+. De reis is eigenlijk best prima gegaan, ze heeft het super gedaan en alle stewardessen waren helemaal weg van haar en super behulpzaam. Wat ook mee hielp was dat we de hele rij voor onszelf hadden want anders was voeden in het vliegtuig toch wel echt heel lastig geweest denk ik.
Wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat je op Nederlandse bodem bent! Hoe was reizen in coronatijd? Moet je je ook laten testen en in quarantaine?

We gaan het inderdaad zien qua voeding, in het begin blijft de fles ook wel het belangrijkste natuurlijk.
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:44 schreef PKM het volgende:
Fijn dat je reis goed ging @:Smart_ass ! Hoe lang ben je ook alweer in Nederland?


Toen mijn oudste dit oefende kon hij met een week kruipen. Dit gaat toch nog even duren hoop ik. Mijn laatste baby moet toch langer baby blijven dan dit. -O-
Oh wow, zou het? Misschien blijft ze nog wel een tijdje planken ;)

Aapie heeft vandaag besloten dat slaapjes overdag voor kleine baby’s is, spelen is veel leuker! Ondertussen is hij hartstikke moe (handjes in ogen/pieperig) maar slapen ho maar. Hij is nu al 5 uur aan een stuk wakker dus ik verwacht dat hij zo toch wel in slaap gaat vallen :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 16 april 2021 @ 19:38:14 #40
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199031532
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en dat je familie en vrienden eindelijk je meisje kunnen knuffelen @Smart_ass. Bij ons was het afgelopen weekend eindelijk zo ver en het was zooo leuk. Geniet ervan O+
pi_199036744
Wat fijn smart ass dat de reis goed gegaan is en jullie nu kunnen gaan genieten van het weerzien en kennismaken!

1inamelon fijn dat jullie ook familie weer hebben kunnen zien!

@MaJo de huisarts heeft op basis van de foto’s aangegeven dat het idd eczeem is en heeft een Ureum 5% in vaselinelanettecrème voorgeschreven. (Ook zonder recept verkrijgbaar volgens mij). 3x daags smeren, hopelijk gaan we verschil zien. Volgens de bijsluiter binnen een paar dagen. Wordt het niet beter, moet ik opnieuw contact opnemen.
Verder kon ik op thuisarts.nl kijken, maar dat had ik al gedaan. :+
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 06:50:40 #42
447051 crew  Peejtur
pi_199036771
Hier heeft de kleine nu bijna een week last van de darmen. Elke luier is een poepluier en der billetjes zijn helemaal kapot. Daarvoor had ze eens per 2/3 dagen een poepluier. Dokter geeft aan tandje maar daar zien we verder helemaal niks van.

Maandag weer bellen.
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:30:18 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_199037046
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 06:50 schreef Peejtur het volgende:
Hier heeft de kleine nu bijna een week last van de darmen. Elke luier is een poepluier en der billetjes zijn helemaal kapot. Daarvoor had ze eens per 2/3 dagen een poepluier. Dokter geeft aan tandje maar daar zien we verder helemaal niks van.

Maandag weer bellen.
Het kan weken duren voor tandjes door komen zonder dat je er iets van ziet. Het klinkt mij niet als iets waar de dokter je mee zou kunnen helpen in elk geval. Mijn tip: zinkolie er op. Mijn middelste had ook altijd van die bloedende billen bij tanden, alleen zinkolie bood verlichting. Sterkte!
disclaimer
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:34:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_199037071
Overigens zit de onze alweer aan de antibiotica... na de vorige kuur leek het beter, maar een paar dagen na het einde van de kuur kwam er toch weer pus uit zijn oor -O- dus nu weer een kuur, nu twee dagen langer.
21 keer mijn tegenstribbelende baby in de houdgreep houdend het medicijn in het keelgat spuiten :') ;( dat moet toch anders kunnen? :P er bestaan vast geen antibiotica zetpillen :')
disclaimer
pi_199037405
De andere optie is antibiotica via een sonde :+ maar ik kan je vertellen dat een sonde plaatsen in je baby pas echt zielig is :P (of nouja er naar kijken, ik heb hem toen natuurlijk niet zelf geplaatst :+)
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:37:36 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_199037412
Nee ja da's ook weer zo wat ja :')
disclaimer
pi_199037642
Ik doe het spuitje gewoon in de mond en dan heel langzaam spuiten zodat ze tussendoor kunnen slikken. Bij Lieke nog meer tegen haar wang aan zodat ze niet schrikt van vloeistof direct achterin haar keel, maar Goud is al wat ouder natuurlijk. Andere optie is misschien het op een lepel doen zodat hij zelf kan happen?

Maar goed, Dirk en Lieke krijgen al antibiotica sinds hun geboorte dus die zijn niet anders gewend. Dirk vraagt zelfs om 'het lekkere spuitje' als we het s avonds vergeten. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:17:51 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199038393
Ja goud begint al te huilen als hij het spuitje ziet :') en als ik het voorzichtig in zijn mond spuit gaat hij instant van PFFFRRRTTT en dan zit het door de hele kamer. De enige optie lijkt echt in het keelgat spuiten en hopen dat hij er niet in stikt.
Waarom dat spul altijd naar chemische sinaasappelfantasie moet smaken is me ook een raadsel.
disclaimer
pi_199038830
Onder z'n tong spuiten schijnt ook t helpen. Toch een keer met een lepeltje proberen? Dan is de associatie met het spuitje er in elk geval niet. Sterkte, het is altijd klote als ze medicijnen niet willen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:03:01 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199039640
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 06:50 schreef Peejtur het volgende:
Hier heeft de kleine nu bijna een week last van de darmen. Elke luier is een poepluier en der billetjes zijn helemaal kapot. Daarvoor had ze eens per 2/3 dagen een poepluier. Dokter geeft aan tandje maar daar zien we verder helemaal niks van.

Maandag weer bellen.
Agos, wat sneu ;(
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')