abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198994245
groningen
pi_198994987
Waarmee vullen jij en je partner jullie dagelijks leven buiten je werk om? Zoek een plaats waar je dat een beetje in de buurt kunt voortzetten. Hobby's, sporten, uitgaansmogelijkheden. En voor de toekomst misschien rekening houden met een kinderwens en de bijbehorende voorzieningen als scholen, kinderopvang, sportclubs.

En niet onbelangrijk, waar woont jullie familie en vriendenkring. Als je familie en/of vriendenkring geconcentreerd in één plaats of regio woont, dan loop je risico dat je een buitenbeentje in de groep gaat worden wanneer je ver weg gaat wonen. Want je kan niet even mee met bijvoorbeeld dat etentje op die doordeweekse avond of dat spontane avondje uit. Af en toe zo iets missen heeft geen invloed op onderlinge relaties. Maar er vaker niet zijn dan wél, heeft doorgaans wel invloed. Als je familie en/of vriendenkring nu al wat verspreid woont, dan zal dit minder spelen, omdat er dan sowieso al niet zo vaak doordeweeks wat gepland zal worden en/of spontaan bijeengekomen zal worden met de hele groep.
  dinsdag 13 april 2021 @ 22:51:50 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198995117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:03 schreef pokkerdepok het volgende:
groningen
Waar in Groningen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198995298
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar in Groningen.
dat zou ik niet weten. maar het is zeker goedkoper, wel iets groter dna een den helder of beverwijk, maar ook rustiger dan grotere steden in de randstad en holland.
pi_198995386
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:02 schreef pokkerdepok het volgende:

dat zou ik niet weten. maar het is zeker goedkoper, wel iets groter dna een den helder of beverwijk, maar ook rustiger dan grotere steden in de randstad en holland.
Groningen platteland misschien. Groningen Stad is helemaal niet goedkoop...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 14 april 2021 @ 20:59:40 #31
374102 Coldplayerr
Playing it cold
pi_199007246
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

https://www.funda.nl/koop(...)35090-kruisspoel-43/

Vlak bij de Duitse grens voor goedkope benzine en boodschappen en niet ver van Emmen. Via de Duitse A31 ben je zo in Enschede als het moet.
Geloof mij (kom zelf uit die omgeving, nu al jaren in Groningen stad) maar dit soort buitengebieden zijn zelfs voor Emmense begrippen enorm goedkoop en echt niet zonder reden. Dan kan je beter in de wijken van Emmen gaan zitten, iets duurder maar zeker betaalbaar. Maar ga niet naar zo'n dorp (tenzij je dat echt aanspreekt natuurlijk), ik denk serieus dat het een cultuurshock is en dan niet in positieve zin.

Stukje satire over E. Compascuum, maar t ligt dicht bij de realiteit.

Moraal van het verhaal, ga niet voor een random goedkoop huis ergens, maar verdiep je goed in wat voor soort wijk of dorp je wil wonen en ga dan wat gerichter op zoek!
Ice cold water?! If it was as cold as ice it would be ice! - Shrute
  woensdag 14 april 2021 @ 22:45:20 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199008840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:59 schreef Coldplayerr het volgende:

[..]

Geloof mij (kom zelf uit die omgeving, nu al jaren in Groningen stad) maar dit soort buitengebieden zijn zelfs voor Emmense begrippen enorm goedkoop en echt niet zonder reden. Dan kan je beter in de wijken van Emmen gaan zitten, iets duurder maar zeker betaalbaar. Maar ga niet naar zo'n dorp (tenzij je dat echt aanspreekt natuurlijk), ik denk serieus dat het een cultuurshock is en dan niet in positieve zin.

Stukje satire over E. Compascuum, maar t ligt dicht bij de realiteit.

Moraal van het verhaal, ga niet voor een random goedkoop huis ergens, maar verdiep je goed in wat voor soort wijk of dorp je wil wonen en ga dan wat gerichter op zoek!
Voor mijn werkzaamheden kom ik echt overal en ik weet precies wat je bedoelt met zo'n wijk waar de scooters in de voortuin zijn geparkeerd, de tuin het hele jaar door versierd is met vlaggetjes en met kerst vol in het licht staat. Binnen is het een nicotinehol en hangt er de hele dag een frituurlucht door de potdichte ramen. Over het algemeen gemoedelijke mensen, maar je wilt niet in zo'n wijk wonen zoals in jouw voorbeeld. Overigens is deze wijk gesloopt en vervangen door nieuwbouw. Bepaalde dorpen hebben naar verhouding inderdaad veel van dit soort wijken, maar het eerste dorp dat uitsluitend dit soort volk heeft moet ik nog tegenkomen. Zolang je in de goede buurt zit is het uitstekend toeven. Die gevreesde wijken herken je direct en dat lijkt met de woning in het voorbeeld niet het geval te zijn.

Als je leencapaciteit laag is dan ben je in grote steden al snel veroordeeld tot opknappertjes, matige isolatie, kleinere oppervlakte en/of een buurt waar niemand elkaar lijkt te willen kennen. Wat je zegt: het is maar net wat je aanspreekt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199010931
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als je toch een auto tot je beschikking hebt en vrij bent om te gaan wonen waar je wilt zou ik juist de dorpen opzoeken omdat je veel minder betaalt en beter contact hebt met de buurt. Goede buren zijn onmisbaar als je ver van familie en vrienden gaat wonen. Let ook op de isolatie voordat je je helemaal scheel betaalt aan stookkosten. Als ik op Funda kijk zie ik best aardige woningen:

https://www.funda.nl/koop(...)35090-kruisspoel-43/

Vlak bij de Duitse grens voor goedkope benzine en boodschappen en niet ver van Emmen. Via de Duitse A31 ben je zo in Enschede als het moet.
Ik kom uit de Gemeente Emmen (geboren en getogen), maar zelfs ik zou niet in Emmer Compascuum willen wonen.....
Wat hier in onze omgeving nog te koop staat voor die prijzen heeft eigenlijk altijd wel een reden.
In de goede wijken/buurten kost een redelijk onderhouden/gemoderniseerde tussenwoning nu wel boven de ¤ 200.000. Even klein voorbeeld: Wij in 2019 onze hoekwoning verkocht voor ¤ 235.000 inmiddels worden dezelfde huizen voor rond de ¤ 310.000 verkocht.
Onze nieuwe woning, wel in een klein dorpje in de Gemeente Emmen is in die periode ¤ 120.000 in waarde gestegen.

Als je het echt niet uitmaakt waar je wilt wonen, kijk dan op Funda wat je wilt/leuk lijkt, rij naar deze plaatsen en kijk er een tijdje rond.
Het is hier wel vrij normaal om een auto te hebben. En bepaalde voorzieningen zijn inderdaad verder, ik ervaar dat niet als een nadeel. Maar ik ben ermee opgegroeid 😉
pi_199010993
Dokkum, sneek, stavoren, eemshaven bv.

En eerst het met stipt zoeken naar het moeilijkste wat je waarschijnlijk ooit gaat doen is inderdaad de juuste insteek. Eerst een woning en dan het makkelijke doen namelijk werk vinden.
Dit heb ik ook gedaan nadat ik zelf ontslag heb genomen in een regio zonder betaalbare woningen en dat is mijn beste financiele keuze ooit geweest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199011019
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat zou ik niet weten. maar het is zeker goedkoper, wel iets groter dna een den helder of beverwijk, maar ook rustiger dan grotere steden in de randstad en holland.
Den helder en beverwijk zijn ook helemaal niet goedkoop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 april 2021 @ 10:45:54 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199011599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Den helder en beverwijk zijn ook helemaal niet goedkoop.
In Den Helder zijn de huizen niet heel duur hoor. Deze voor 125k bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/ . Of deze voor 137,5k: https://www.funda.nl/koop(...)wilhelminastraat-64/ .

En dan heeft TS nog zat geld om te klussen :D

Alleen zou ik er zelf niet willen wonen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199011643
quote:
84s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

In Den Helder zijn de huizen niet heel duur hoor. Deze voor 125k bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/ . Of deze voor 137,5k: https://www.funda.nl/koop(...)wilhelminastraat-64/ .

En dan heeft TS nog zat geld om te klussen :D

Alleen zou ik er zelf niet willen wonen :T
Dat valt mee, maar de verkoopprijs zal 20k hoger liggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 april 2021 @ 10:59:24 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199011705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat valt mee, maar de verkoopprijs zal 20k hoger liggen.
Daar heb je gelijk in ja, zal wel voor meer weggaan dan deze vraagprijs.

In Den Helder komen dit soort huizen, gebouwd rond 1900, komen regelmatig voorbij. Bij de een moet meer gebeuren dan de ander. Huis in de 2e link is op wat kleine dingetjes na wel instapklaar volgens mij. Niet super groot maar wel heel leuk :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199011747
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:59 schreef Coldplayerr het volgende:
Stukje satire over E. Compascuum, maar t ligt dicht bij de realiteit.
Doar wille dood nonnie gevonde worre :D
Eens kijken
pi_199011956
Neem een voorbeeld aan Bassie en Adriaan wonen in een caravan, geen hypotheek geen huur en toch flexibel.
pi_199029613
https://www.funda.nl/koop/lewedorp/huis-87745419-lewedijk-41/

Zoiets

heerlijk

lekker afgelegen

alleen weinig punani :(
pi_199044293
Een klein dorp moet je wel liggen. Iedereen kent iedereen dus je bent niet anoniem, je wordt in de gaten gehouden en er wordt erg veel geroddeld. En ook al woon je er tientallen jaren, je blijft die rare hollander. Let ook op of er wel werk is voor jou in die regio. Als stratenmaker, automonteur of kippenvanger waarschijnlijk niet zo'n probleem, als hoogopgeleide expert in financiële dienstverlening kan het moeilijk zijn om iets binnen de provincie te vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')