Nee geen ps5. Pokemon product. Ik zit nu hun algemene voorwaarden te lezen en heb nog niets over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Ps5 zeker?
Hun winkel, hun regels ...
In algemene voorwaarden zal wel eea staan hierover.
Eens met het laatste wat je aangeeft. Kijk als ze duidelijk bij het product hadden geschreven dat 1 per klant mag, of als het het simpelweg niet mogelijk is om meer dan 1 te bestellen dan kan ik het begrijpen. Maar nu hebben ze verder niets over gezegd en ze hebben ook mijn geld. Beetje vaag.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
Spelcomputers en videokaarten. Zie je op tweakers ook veel die klacht. Ze hebben zelfs scripts gemaakt om continue bestelverzoeken te doen dag en nacht. Er heerst blijkbaar een zekere schaarste en men heeft overduidelijk altijd weer een dringende behoefte aan nieuwe gadgets... Gekte zou je kunnen zeggen.
Maar ontopic: het is juist een eerlijk beleid van zo'n webshop. De meeste kopers willen er meer om die dan weer meteen te koop aan te bieden op MP enzo. Verderfelijke praktijken zijn dat.
Overigens als ze niet willen dat je er 2 tegelijk koopt dan moeten ze dat ook in het bestelproces onmogelijk maken. Als ze dat niet hebben gedaan moeten ze niet achteraf eisen gaan stellen lijkt me.
Volgens hun algemene voorwaarden, artikel 4:quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:40 schreef MartianHunter het volgende:
Ik weet dat het product wat ik heb besteld vrij schaars is en vaak een limiet op zit van 1 per klant.
Echter stond bij deze bestelling nergens iets over een limiet. Ik heb 2 kunnen bestellen en ook voor 2 betaald.
Op hun website vind ik ook niets terug hierover.
En artikel 5, lid 1:quote:Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
Zie https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/ voor de te doorlopen stappen.quote:Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, iDEAL en BanContact. Indien de uitgever van jouw kaart weigert om in te stemmen met jouw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
quote:Indien je het aanbod langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestigen wij onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door ons is bevestigd, kan je de overeenkomst ontbinden.
Tip voor de volgende keer: Bestel vanuit 2 accounts.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:40 schreef MartianHunter het volgende:
Echter stond bij deze bestelling nergens iets over een limiet. Ik heb 2 kunnen bestellen en ook voor 2 betaald.
Ze hadden mijn bestelling bevestigd alvorens ze het hebben geannuleerd. En het stond zeker niet nadrukkelijk bij dat je maar 1 mocht bestellen. Alleen punt 2 van artikel 4 kan een probleem zijn. Daar geven ze aan dat als ze een vergissing hebben gemaakt ze niet verplicht zijn om te leveren. Ze kunnen dus nu gewoon zeggen dat het een vergissing was? Al vind ik dit niet een duidelijke vergissing. Als ze een product van 200 euro voor 50 euro hadden opgezet zou je het als vergissing kunnen zien naar mijn mening. Dit niet echt.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Volgens hun algemene voorwaarden, artikel 4:
[..]
En artikel 5, lid 1:
[..]
Zie https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/ voor de te doorlopen stappen.
Artikel 5, lid 2 is wel apart
[..]
Zoals ik lid 2 van artikel 4 lees, gaat 'vergissen' over het 'wat' (een foutje in de specificaties, een verkeerde foto bij een product of een kennelijke vergissing zoals het door jou genoemde prijsvoorbeeld), niet over een maximumhoeveelheid te bestellen producten van een item.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:30 schreef MartianHunter het volgende:
[..]
Ze hadden mijn bestelling bevestigd alvorens ze het hebben geannuleerd. En het stond zeker niet nadrukkelijk bij dat je maar 1 mocht bestellen. Alleen punt 2 van artikel 4 kan een probleem zijn. Daar geven ze aan dat als ze een vergissing hebben gemaakt ze niet verplicht zijn om te leveren. Ze kunnen dus nu gewoon zeggen dat het een vergissing was? Al vind ik dit niet een duidelijke vergissing. Als ze een product van 200 euro voor 50 euro hadden opgezet zou je het als vergissing kunnen zien naar mijn mening. Dit niet echt.
Ik ga vanmiddag wel even juridischloket bellen en vragen wat ik kan doen. Dank je voor de tip!
quote:We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we jou verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om jou een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om jou een overeenkomstig goed of dienst te leveren.
Hij vraagt hier nar war 'ie recht op heeft, niet naar gokjes hoe het af gaat lopen. Het is wel prettig advies in te winnen voor je het bedrijf benadert.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:36 schreef Capecoral het volgende:
Je kan ook gewoon even bellen met het bedrijf. Zo weet je direkt of je er toch 2 kan krijgen en kan je vragen om het geld direct terug te storten. Dit kost veel minder tijd dan een topic te openen op een forum en te gaan raden hoe het gaat aflopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |