abonnement Unibet Coolblue
pi_198989400
Hallo,

Ik heb bij gamemania net een bestelling gedaan van een product dat net op voorraad was.
Ik heb er 2 van besteld.

Echter krijg ik net een mail waarin staat dat 1 van mijn bestellingen geannuleerd is.

Ze geven verder geen reden en er staat ook niet bij wanneer ik dan mijn geld terug krijg.

Ik weet dat het product wat ik heb besteld vrij schaars is en vaak een limiet op zit van 1 per klant.

Echter stond bij deze bestelling nergens iets over een limiet. Ik heb 2 kunnen bestellen en ook voor 2 betaald.

Op hun website vind ik ook niets terug hierover.

Staan ze in hun recht en kunnen ze dit zomaar doen?
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:43:11 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198989409
Ps5 zeker?

Hun winkel, hun regels ...

In algemene voorwaarden zal wel eea staan hierover.
Dum de dum
pi_198989506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Ps5 zeker?

Hun winkel, hun regels ...

In algemene voorwaarden zal wel eea staan hierover.
Nee geen ps5. Pokemon product. Ik zit nu hun algemene voorwaarden te lezen en heb nog niets over kunnen vinden.

Ze hebben wel het geld afgeschreven. Nu zit ik zonder mijn geld voor weet ik veel hoelang. Wat als ik dat geld nodig heb om het product elders te bestellen?

Als ze mij niet toestaan om te bestellen kan ik nog begrijpen. Maar eerst het geld afschrijven vervolgens annuleren vind ik wel vreemde manier van zaken doen. Vooral als nergens staat wat de reden is.
pi_198989510
Spelcomputers en videokaarten. Zie je op tweakers ook veel die klacht. Ze hebben zelfs scripts gemaakt om continue bestelverzoeken te doen dag en nacht. :D Er heerst blijkbaar een zekere schaarste en men heeft overduidelijk altijd weer een dringende behoefte aan nieuwe gadgets... :) Gekte zou je kunnen zeggen.

Maar ontopic: het is juist een eerlijk beleid van zo'n webshop. De meeste kopers willen er meer om die dan weer meteen te koop aan te bieden op MP enzo. Verderfelijke praktijken zijn dat.

Overigens als ze niet willen dat je er 2 tegelijk koopt dan moeten ze dat ook in het bestelproces onmogelijk maken. Als ze dat niet hebben gedaan moeten ze niet achteraf eisen gaan stellen lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_198989586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
Spelcomputers en videokaarten. Zie je op tweakers ook veel die klacht. Ze hebben zelfs scripts gemaakt om continue bestelverzoeken te doen dag en nacht. :D Er heerst blijkbaar een zekere schaarste en men heeft overduidelijk altijd weer een dringende behoefte aan nieuwe gadgets... :) Gekte zou je kunnen zeggen.

Maar ontopic: het is juist een eerlijk beleid van zo'n webshop. De meeste kopers willen er meer om die dan weer meteen te koop aan te bieden op MP enzo. Verderfelijke praktijken zijn dat.

Overigens als ze niet willen dat je er 2 tegelijk koopt dan moeten ze dat ook in het bestelproces onmogelijk maken. Als ze dat niet hebben gedaan moeten ze niet achteraf eisen gaan stellen lijkt me.
Eens met het laatste wat je aangeeft. Kijk als ze duidelijk bij het product hadden geschreven dat 1 per klant mag, of als het het simpelweg niet mogelijk is om meer dan 1 te bestellen dan kan ik het begrijpen. Maar nu hebben ze verder niets over gezegd en ze hebben ook mijn geld. Beetje vaag.
pi_198989620
Inderdaad. Terechte klacht wel derhalve.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_198997117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:40 schreef MartianHunter het volgende:
Ik weet dat het product wat ik heb besteld vrij schaars is en vaak een limiet op zit van 1 per klant.

Echter stond bij deze bestelling nergens iets over een limiet. Ik heb 2 kunnen bestellen en ook voor 2 betaald.

Op hun website vind ik ook niets terug hierover.
Volgens hun algemene voorwaarden, artikel 4:
quote:
Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
En artikel 5, lid 1:
quote:
Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, iDEAL en BanContact. Indien de uitgever van jouw kaart weigert om in te stemmen met jouw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Zie https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/ voor de te doorlopen stappen.

Artikel 5, lid 2 is wel apart :o
quote:
Indien je het aanbod langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestigen wij onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door ons is bevestigd, kan je de overeenkomst ontbinden.


[ Bericht 24% gewijzigd door baskick op 14-04-2021 08:44:55 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198997245
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:40 schreef MartianHunter het volgende:
Echter stond bij deze bestelling nergens iets over een limiet. Ik heb 2 kunnen bestellen en ook voor 2 betaald.
Tip voor de volgende keer: Bestel vanuit 2 accounts.
pi_198997542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:39 schreef baskick het volgende:

[..]

Volgens hun algemene voorwaarden, artikel 4:
[..]

En artikel 5, lid 1:
[..]

Zie https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/ voor de te doorlopen stappen.

Artikel 5, lid 2 is wel apart :o
[..]

Ze hadden mijn bestelling bevestigd alvorens ze het hebben geannuleerd. En het stond zeker niet nadrukkelijk bij dat je maar 1 mocht bestellen. Alleen punt 2 van artikel 4 kan een probleem zijn. Daar geven ze aan dat als ze een vergissing hebben gemaakt ze niet verplicht zijn om te leveren. Ze kunnen dus nu gewoon zeggen dat het een vergissing was? Al vind ik dit niet een duidelijke vergissing. Als ze een product van 200 euro voor 50 euro hadden opgezet zou je het als vergissing kunnen zien naar mijn mening. Dit niet echt.

Ik ga vanmiddag wel even juridischloket bellen en vragen wat ik kan doen. Dank je voor de tip!

[ Bericht 1% gewijzigd door MartianHunter op 14-04-2021 09:36:01 ]
pi_198999942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:30 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Ze hadden mijn bestelling bevestigd alvorens ze het hebben geannuleerd. En het stond zeker niet nadrukkelijk bij dat je maar 1 mocht bestellen. Alleen punt 2 van artikel 4 kan een probleem zijn. Daar geven ze aan dat als ze een vergissing hebben gemaakt ze niet verplicht zijn om te leveren. Ze kunnen dus nu gewoon zeggen dat het een vergissing was? Al vind ik dit niet een duidelijke vergissing. Als ze een product van 200 euro voor 50 euro hadden opgezet zou je het als vergissing kunnen zien naar mijn mening. Dit niet echt.

Ik ga vanmiddag wel even juridischloket bellen en vragen wat ik kan doen. Dank je voor de tip!
Zoals ik lid 2 van artikel 4 lees, gaat 'vergissen' over het 'wat' (een foutje in de specificaties, een verkeerde foto bij een product of een kennelijke vergissing zoals het door jou genoemde prijsvoorbeeld), niet over een maximumhoeveelheid te bestellen producten van een item.

quote:
We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we jou verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om jou een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om jou een overeenkomstig goed of dienst te leveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199005857
Je kan ook gewoon even bellen met het bedrijf. Zo weet je direkt of je er toch 2 kan krijgen en kan je vragen om het geld direct terug te storten. Dit kost veel minder tijd dan een topic te openen op een forum en te gaan raden hoe het gaat aflopen.
pi_199012234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:36 schreef Capecoral het volgende:
Je kan ook gewoon even bellen met het bedrijf. Zo weet je direkt of je er toch 2 kan krijgen en kan je vragen om het geld direct terug te storten. Dit kost veel minder tijd dan een topic te openen op een forum en te gaan raden hoe het gaat aflopen.
Hij vraagt hier nar war 'ie recht op heeft, niet naar gokjes hoe het af gaat lopen. Het is wel prettig advies in te winnen voor je het bedrijf benadert.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')