abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:23:57 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198988454
’Een op de vijf huishoudens nu aan het beleggen’

Goedemiddag,

Hoe maakt u het? Nu velen vooralsnog in een stevige lockdown verkeren, diverse takken van commercie zo goed als plat liggen en zelfs ook failliet gaan wat wij rijken vanuit onze gunstige positie *) uiteraard betreuren voor alle betrokkenen :{ ;(, laat staan alle reeds overledenen en hun naasten + ;(, zien wij in besloten kring, intussen volledig vrij van Covid-19 :s) :s) :s) en er goed van kunnen leven, eten :9~ et cetera :Y) :9, voor een toenemend aantal burgers het financiële leven alweer zonniger tegemoet. :7~

Enfin, meest recente berichtgeving liegt er dus niet om nu doordacht en weloverwogen beleggen *), met enig besef dat hier ook risico's aan kleven, neemt thans in tijden van hardnekkige Coronamaatregelen voor u een vogelvlucht bij zo'n 20 procent goedgeluimde en tevens out of the box denkende huishoudens. :s) :s) :s)
Wij op de Zuidas kunnen veel passende waardering opbrengen voor allen die optimisme boven pessimisme laten gaan en de koe bij de horens weten te vatten. 14.gif ):O

Al geruime tijd speelt er een snelle afname van rente tot beetje bij beetje meer bijbetaling voor het houden van uw bankrekening aan toe. :s) :s) :s) Hooguit enkele banken zijn 'geschikt' voor depositospaarders, maar de meeste banken gaan geheel naar behoren verder met de tijd mee. *)
Wat u? Beleggen in het bijzonder geeft voor deze mensen ook nog dat speciale gevoel los te staan van Corona. Evengoed heeft het ook andere redenen, zoals voor beleggers in vastgoed te Amsterdam en andersoortige zaken *) waarvan ik bepaalde goedgemutste :z mensen hoogstpersoonlijk ken. :7~

Welnu: dat het hier vooral jongeren betreft zal menigeen weinig of niets verbazen. Wie is er nu blij met voor hen geldende coronavoorschriften en maatregelen die telkens worden opgeschoven naar latere data? Maar behalve Corona was beleggen bij deze of gene ook al vrij populair geworden, wat ik u brom. ;) Natuurlijk wordt er ook gewaarschuwd voor dubieuze beleggingsproducten, maar verreweg de meesten acht ik *) voldoende capabel om het beleggingsgevaar op tijd te kunnen ontlopen. ^O^

''Een bloeiende aandelenmarkt die flink in de lift zit :z, ruime mogelijkheden van op het juiste moment in te stappen tot opkopen van aandelen en wat meer gecompliceerde producten, brengt dezer tijden aanzienlijk meer reuring bij genoemde huishoudens, mij dunkt. :7~

Groet Scjvb

~~~~

quote:
Updated 1 uur geleden 2 uur geleden in GELD

AMSTERDAM (ANP) - Nu spaargeld niets meer oplevert en het geld niet uitgegeven kan worden aan vakanties en etentjes zijn steeds meer Nederlanders aan het beleggen geslagen. Het aantal beleggende Nederlanders is in coronajaar 2020 flink gestegen Volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) belegt inmiddels een op de vijf huishouden, goed voor een stijging van 11% ten opzichte van 2019. De toezichthouder telde in totaal ongeveer 1,6 miljoen beleggende Nederlanders.

Vooral jongeren zetten hun eerste stappen op de beurs.
Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE / DINGENA MOL


Bij de circa 160.000 nieuwelingen op dit vlak lijkt de coronacrisis een rol te hebben gespeeld. Onderzoek van de AFM wijst uit dat veel mensen door de pandemie hiervoor meer tijd en geld beschikbaar hadden. In lockdownperiodes zaten veel mensen immers noodgedwongen thuis. Ook konden veel mensen vorig jaar niet op vakantie, waardoor ze geld over hadden om bijvoorbeeld in aandelen te investeren. En omdat de spaarrentes al lang erg laag zijn, was beleggen een van de weinige manieren om echt rendement te kunnen boeken.

Aantrekkelijk

Het was vorig jaar ook geen slecht beursjaar, waardoor beleggen best aantrekkelijk kon zijn. De corona-uitbraak zorgde in februari en maart wel voor een fikse koersval. Maar dankzij de enorme steunpakketten van centrale banken en overheden en de komst van de eerste coronavaccins maakte de bekende AEX-index daarna weer een stevig herstel door.

Wat volgens de AFM opvalt is dat vooral jongeren ervoor kiezen om te gaan beleggen. Meer dan de helft van de startende beleggers is tussen de 18 en 34 jaar oud. Ook zijn de beginnelingen relatief hoog opgeleid en ze hebben doorgaans een kleiner vermogen dan de wat meer ervaren beleggers. Circa zes op de tien starters heeft minder dan ¤5000 beschikbaar om te investeren.

Bovengemiddeld goed

Daarbij waarschuwt de toezichthouder dat er een groep beleggers is die steeds meer risico’s neemt en denkt een bovengemiddeld goede belegger te zijn. Omdat de aandelenmarkt afgezien van een korte dip bij de uitbraak van de coronacrisis al tijden omhoog gaat, is het makkelijk om winst te maken en je eigen kunde te overschatten. Bovendien wordt het steeds makkelijker om aandelen en ingewikkelder producten als opties te kopen, stelt de AFM.

De AFM is niet eerste die constateert dat huishoudens vorig jaar flink aan het beleggen zijn geslagen. De Nederlandsche Bank (DNB) becijferde eerder al dat beleggers vorig jaar per saldo 3,8 miljard euro in Nederlandse beleggingsfondsen stopten. Dat komt neer op de hoogste netto-inleg van het afgelopen decennium. Vooral tijdens de lockdowns in het tweede en vierde kwartaal werd er veel belegd. Er werd ook veel meer gespaard dan in andere jaren. Huishoudens zetten bijna 42 miljard euro op hun betaal- of spaarrekening, wat neerkomt op een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

© https://www.telegraaf.nl/(...)-nu-aan-het-beleggen
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_198988617
Mededeling: u hebt het maximaal aantal te gebruiken smileys voor deze maand bereikt.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_198988627
Alleen het artikel gelezen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_198988633
Prima topic weer amice
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:54 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198988666
Als Jan met de Pet weer gaat beleggen kunnen we weer wachten op een stel beleggingschandalen en gedupeerde gezinnen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:41:37 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198988692
De banken willen jouw geld ook liever niet meer, dat kost ze alleen maar.
pi_198988923
Welk beleg is nou echt lekker en in trek bij goedgeluimde huishoudens?
pindazakje
pi_198988957


:T
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:05:45 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198988975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Als Jan met de Pet weer gaat beleggen kunnen we weer wachten op een stel beleggingschandalen en gedupeerde gezinnen.
Als Jan met de Pet gaat beleggen met geld wat hij eigenlijk niet kan missen dan is Jan met de Pet een domme lul die maar moet bloeden als het fout gaat.
pi_198989090
Beleggen is verstandig want de overheden staan een daling van de beurs niet meer toe. Dan wordt de printer weer aangeslingerd. Via de beurs heb je nog iets van een hedge tegen de inflatie-diefstal.

Wie nu nog spaart is knettergek.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:17:23 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198989148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Welk beleg is nou echt lekker en in trek bij goedgeluimde huishoudens?
Bebogeen is het helemaal tegenwoordig!
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:35:29 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_198989350
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:36 schreef Solotovski het volgende:
Alleen het artikel gelezen
Same, zodra ik die muur van smilies zie weet ik dat ik naar het eind moet scrollen
pi_198989622
Zeg, kunnen we niet een fonds oprichten met als enige doel het laten optiefen van @Scjvb? Ik leg alvast 100 euro in. Boeit me geen fuck of ik het terugkrijg, zolang die gast maar wegblijft met zijn aids topics.
pi_198989709
quote:
Op dinsdag 13 april 2021 18:04 schreef Farenji het volgende:
Zeg, kunnen we niet een fonds oprichten met als enige doel het laten optiefen van @:Scjvb? Ik leg alvast 100 euro in. Boeit me geen fuck of ik het terugkrijg, zolang die gast maar wegblijft met zijn aids topics.
Ik steun deze motie.
pi_198990104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:13 schreef Confetti het volgende:
Beleggen is verstandig want de overheden staan een daling van de beurs niet meer toe. Dan wordt de printer weer aangeslingerd. Via de beurs heb je nog iets van een hedge tegen de inflatie-diefstal.

Wie nu nog spaart is knettergek.
Spaargeld leverde ooit rente op omdat banken het weer uit konden lenen aan bedrijven die het investeerden waardoor de arbeidsproductiviteit toenam en de lening met flinke rente terugbetaald kon worden. Bij beleggen betaal je alleen de vorige aandeelhouder, dat doet niks voor de arbeidsproductiviteit.

Dus geen idee waar je rendement dan vandaan komt, dus ik zie niet hoe dat houdbaar is. Ik volg je redenering maar 'verstandig' is een groot woord hier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker dinsdag 13 april 2021 @ 20:49:39 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198992810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Als Jan met de Pet weer gaat beleggen kunnen we weer wachten op een stel beleggingschandalen en gedupeerde gezinnen.
Dan zijn ze niet meer zo goedgeluimd.
  Spellchecker dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:17 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198992845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:04 schreef Farenji het volgende:
Zeg, kunnen we niet een fonds oprichten met als enige doel het laten optiefen van @:Scjvb? Ik leg alvast 100 euro in. Boeit me geen fuck of ik het terugkrijg, zolang die gast maar wegblijft met zijn aids topics.
Kunnen we niet beter een soort Algemeen Fonds oprichten, waarvoor we meerdere users kunnen nomineren? O-)
pi_198993105
Beleggen in aandelen is voor Boomers. Jongeren investeren nu massaal in Bitcoin.
pi_198993109
Voor elke winnaar is een verliezer. Deze beleggers gaan de pot spekken en vangen dan bot.
pi_198993206
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:05 schreef Gehrman het volgende:
Beleggen in aandelen is voor Boomers. Jongeren investeren nu massaal in Bitcoin.
Het idee van ergens in investeren is dat je ergens in investeert.
pi_198993280
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het idee van ergens in investeren is dat je ergens in investeert.


Ok boomer.
pi_198993298
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ok boomer.
Woosh.
pi_198993515
Het verschil tussen de roulettetafel en beleggen is dat je bedrijven op een nummertje zet in plaats van fiches. Gokken met je eigen kapitaal en andermans bedrijf als kaarten.
  dinsdag 13 april 2021 @ 21:30:21 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198993593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Het verschil tussen de roulettetafel en beleggen is dat je bedrijven op een nummertje zet in plaats van fiches. Gokken met je eigen kapitaal en andermans bedrijf als kaarten.
Nee, want er is nog een variabele bij beleggen en dat is tijd. Beleggen is iets anders dan gokken of handelen. Laat je investeringen lang genoeg staan en je vermogen groeit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')