abonnement Unibet Coolblue
pi_199012912
quote:
7s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Mijn posts zijn bijna altijd inhoudelijk zeer sterk en van hoogstaande kwaliteit.
Neuh. Je bijdragen getuigen eerder van kortzichtigheid en een gebrek aan kennis. Neem je claims over stemlokalen, die met name in rode counties verwijderd zouden worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

- Fulton County stemde vorig jaar in grote meerderheid Biden (bron)
- Gwinnett County idem (bron)
- Dekalb County idem (bron)
- Cobb County stemde Biden (bron)
- Henry County stemde kleine meerderheid Biden (bron)
- Clayton County stemde in grote meerderheid Biden (bron)

Dus 6 van de 9 stemden vorig jaar Biden. Daar komt bij dat een county groter is dan een woonwijk. Als je stemlokalen weghaalt, kun je dat doen in specifieke buurten (waar bijvoorbeeld weinig Republikeinen wonen).

Maar van je initiële claim dat de Republikeinen hiermee zichzelf zouden benadelen, blijft weinig over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199012979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Negen minuten lang met je knie op iemands nek drukken is net zo goed waanzin. En dat jij je aangevallen voelt, komt toch echt voor jouw rekening.
Ik voel me niet aangevallen hoor maar een feitelijke discussie voeren wordt wel lastig zo.
pi_199013019
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Negen minuten lang met je knie op iemands nek drukken is net zo goed waanzin. En dat jij je aangevallen voelt, komt toch echt voor jouw rekening.
Ik heb ook nog niemand gezien die stelde dat juist handelen zou betreffen. Punt is meer dat de rechtszaak in kwestie natuurlijk veel ingewikkelder in elkaar zit dan simpelweg een video bekijken en op basis daarvan alle conclusies trekken. Als het zo eenvoudig was, zou er niet eens een juridisch proces nodig zijn.

Er moet 'beyond a reasonable doubt' worden bewezen dat Chauvin schuldig is aan de dood van Floyd. Daarmee moet dus de twijfel worden weggenomen dat andere factoren (zoals drugsgebruik en onderliggende medische aandoeningen) een rol speelden.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:44 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat mag je hier niet plaatsen, het is een beschermde diersoort. En de reden waarom het in dit topic zo vaak uit de klauwen loopt, want ze mogen vrolijk hun gang gaan.
Nee, niet echt. De discussies in deze topicreeks zijn soms vrij intens doordat dit topic 'gerund' wordt door een groepje users wiens visies min of meer op één lijn liggen. En zodra er dan anderen zich melden die een afwijkende mening hebben zorgt dat direct voor zeer veel frictie.

Dus dat kun je op twee manieren oplossen, óf je gooit inderdaad alle andersdenkenden uit deze topicreeks, óf het eerstgenoemde groepje leert simpelweg te accepteren dat hun mening niet per definitie de onomstreden waarheid betreft, en dat dus ook ruimte moet zijn voor afwijkende visies.
  Beste debater 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:06:23 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199013175
quote:
7s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb ook nog niemand gezien die stelde dat juist handelen zou betreffen. Punt is meer dat de rechtszaak in kwestie natuurlijk veel ingewikkelder in elkaar zit dan simpelweg een video bekijken en op basis daarvan alle conclusies trekken. Als het zo eenvoudig was, zou er niet eens een juridisch proces nodig zijn.

Er moet 'beyond a reasonable doubt' worden bewezen dat Chauvin schuldig is aan de dood van Floyd. Daarmee moet dus de twijfel worden weggenomen dat andere factoren (zoals drugsgebruik en onderliggende medische aandoeningen) een rol speelden.
[..]

Nee, niet echt. De discussies in deze topicreeks zijn soms vrij intens doordat dit topic 'gerund' wordt door een groepje users wiens visies min of meer op één lijn liggen. En zodra er dan anderen zich melden die een afwijkende mening hebben zorgt dat direct voor zeer veel frictie.

Dus dat kun je op twee manieren oplossen, óf je gooit inderdaad alle andersdenkenden uit deze topicreeks, óf het eerstgenoemde groepje leert simpelweg te accepteren dat hun mening niet per definitie de onomstreden waarheid betreft, en dat dus ook ruimte moet zijn voor afwijkende visies.
Die ruimte is er ook. Dat je daar repliek op krijgt die je niet bevalt, is vers twee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199013187
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Je bijdragen getuigen eerder van kortzichtigheid en een gebrek aan kennis. Neem je claims over stemlokalen, die met name in rode counties verwijderd zouden worden.
[..]

Goed dat je dit ook nog even aanhaalt. Ik had het in principe laten rusten omdat Tijger_m een modbreak had geplaatst. Maar je hebt hier mijn ongelijk nog steeds niet aangetoond ;).

Ik stelde namelijk dat deze counties voor een groot deel blank zijn (klopt) en sommige van deze counties geheel Republikeins zijn (wat klopt). En als de Republikeinen dus het stemmen in al deze counties onderdrukken zij ook zichzelf in de vingers snijden (logisch gevolg).

Jij stelde vervolgens dat 6 van de 9 counties Democratisch zijn. Oké, maar dit verwerpt op geen enkele wijze de claim die ik maakte. Daarna stel je dat stemlokalen kunnen worden weggehaald in specifieke buurten, bijvoorbeeld buurten waar weinig Republikeinen wonen, maar dit is een onbewezen aanname. Dit staat nergens in het artikel. Sowieso, zijn buurten binnen counties op een dergelijke wijze sterk politiek gesegregeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2021 13:08:59 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 14:56:33 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199014320
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan is het nog erger eerst zeiden de geweldverheerlijkers dat de agent wel het excessief geweld moxht gebruiken omdat het een doorgedraaide drugsgebruiker was. :D
Drugs weet ik niet. Maar doorgedraaid was hij zeker.
Hij verzette zich fel tegen zijn arrest. Bekijk de hele bodycam maar eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 15 april 2021 @ 15:13:20 #257
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199014545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Drugs weet ik niet. Maar doorgedraaid was hij zeker.
Hij verzette zich fel tegen zijn arrest. Bekijk de hele bodycam maar eens.
Wie weet. Maar toen hij op de grond lag, was er toen een geldige reden te bedenken om hem om zeep te helpen? Mogen in jouw realiteit agenten mensen doden nadat ze ze onder controle hebben gekregen?

Dat is het enige punt waarover het gaat. Er was controle, er was weer rust, waarom dan minutenlang een actie uitvoeren waarvan een professional moet weten dat die uiterst gevaarlijk is.
  Overall beste user 2022 donderdag 15 april 2021 @ 15:29:47 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199014769
Cornyn gaat even af als een gieter. Wat een sukkel.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 15 april 2021 @ 15:56:35 #259
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199015090
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wie weet. Maar toen hij op de grond lag, was er toen een geldige reden te bedenken om hem om zeep te helpen? Mogen in jouw realiteit agenten mensen doden nadat ze ze onder controle hebben gekregen?

Dat is het enige punt waarover het gaat. Er was controle, er was weer rust, waarom dan minutenlang een actie uitvoeren waarvan een professional moet weten dat die uiterst gevaarlijk is.
Uhm nou dat laatste is niet helemaal waar.
Rustig was die nooit, ook niet toen ze hem op de grond in bedwang hielden.
Als ze van hem af waren gegaan zou die waarschijnlijk weer opstandig worden.

De vraag is dan: Wat moet je doen als de verdachte zich met al zijn kracht verzet tegen arrestatie. Zo erg dat je hem zelfs met een paar man de politieauto niet in krijgt?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199015244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm nou dat laatste is niet helemaal waar.
Rustig was die nooit, ook niet toen ze hem op de grond in bedwang hielden.
Als ze van hem af waren gegaan zou die waarschijnlijk weer opstandig worden.

De vraag is dan: Wat moet je doen als de verdachte zich met al zijn kracht verzet tegen arrestatie. Zo erg dat je hem zelfs met een paar man de politieauto niet in krijgt?
Als het echt met geen mogelijkheid lukt gewoon laten lopen en hem later thuis oppakken, zoals dat in de meeste landen gebeurd (zeker als het om kleine, geweldloze aantijgingen gaat).
  donderdag 15 april 2021 @ 16:16:01 #261
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199015280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm nou dat laatste is niet helemaal waar.
Rustig was die nooit, ook niet toen ze hem op de grond in bedwang hielden.
Als ze van hem af waren gegaan zou die waarschijnlijk weer opstandig worden.

De vraag is dan: Wat moet je doen als de verdachte zich met al zijn kracht verzet tegen arrestatie. Zo erg dat je hem zelfs met een paar man de politieauto niet in krijgt?
Volgens een arts die ze hebben ondervraagd was Floyd dood na 6 minuten. Maar agentlief vond het nodig om nog even op sadistische manier er 3 extra minuten bij te doen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199015292
De vraag is waarom de politie niks doet om de situatie te deescaleren? Zelfs het vermeende vergrijp, betalen met een nep briefje van 20 dollar, rechtvaardigd arrestatie niet eens, het is een misdemeanour. Hup, naam noteren, boete geven, and on you go.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 15 april 2021 @ 16:24:02 #263
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199015339
twitter



:D trolololo
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199015361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:17 schreef Barbusse het volgende:
De vraag is waarom de politie niks doet om de situatie te deescaleren? Zelfs het vermeende vergrijp, betalen met een nep briefje van 20 dollar, rechtvaardigd arrestatie niet eens, het is een misdemeanour. Hup, naam noteren, boete geven, and on you go.
Omdat het ze niet wordt aangeleerd hoe ze dat moeten doen. Een politieopleiding daar is, even heel gechargeerd gezegd, een paar weken zelfverdediging- en schietcursussen en een instructie hoe je een paar administratieve handelingen moet verrichten en dan wordt je op pad gestuurd.
pi_199015369
Jahoor daar is het dan toch.


quote:
Democrats to introduce bill to expand Supreme Court to 13 justices

Several Democrats in the House and Senate plan to introduce a bill to add four more justices to the Supreme Court, which would bring the total number of justices to 13.

Senator Ed Markey of Massachusetts and Congressmen Jerry Nadler, Hank Johnson and Mondaire Jones said Wednesday they will formally announce the bill in a press conference on Thursday. They will be joined by a number of progressive activists.

The lawmakers are proposing amending Section1, Title 28 of the U.S. Code, which calls for "a Chief Justice and eight associate justices, any six of whom shall constitute a quorum'' and inserting "a Chief Justice of the United States and twelve associate justices, any eight of whom shall constitute a quorum."

The White House announced last week that President Biden had issued executive action to create a commission to study Supreme Court reform, including the number of justices on the court.

Republicans are expected to fiercely oppose such a bill.

In a preview of the potential fight to come, members of the House Judiciary Committee clashed Wednesday night during a markup of other legislation.

"The Democrats are apparently so drunk with power here in Washington, that they're going to give it another try and I think that's really unfortunate," said Ohio Republican Steve Chabot. "I think it could tear this country apart."

"The party that packed the court are the Republicans who jammed through nominees and refused to consider Merrick Garland," Rhode Island Democrat David Cicilline retorted.

"Court packing" has become a hot-button issue among Democrats since Garland's stalled Supreme Court nomination in 2016. The idea gained even more momentum after former President Trump nominated Amy Coney Barrett in September 2020. On the campaign trail, several Democratic candidates had indicated they were interested in expanding the court, but then-candidate Joe Biden said in October that he was "not a fan" of adding more justices.

Mr. Trump had attacked Mr. Biden for refusing to say if he supported expanding the court, accusing Democrats of thinking "we'll put a lot of super lefties on the court and we'll have a whole different country.'"

Changing the number of justices on the Supreme Court would require an act of Congress and the president's signature. President Franklin Roosevelt famously tried and failed to expand the court to 15 justices after a series of rulings striking down several New Deal programs.
https://www.cbsnews.com/n(...)ic-bill-13-justices/
  donderdag 15 april 2021 @ 16:33:42 #266
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199015410
In
quote:
En gelijk heeft ie Trump heeft allemaal jaknikkers geïnstalleerd, een beetje tegenwicht is bitter nodig
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199015574
quote:
Kwam eerder in het topic ook al voorbij, voor wat het waard is. Biden had trouwens al een commissie aan het werk gezet om te onderzoeken hoe dingen hervormd zouden moeten worden, want er zijn uiteraard wel problemen met hoe zaken nu geregeld zijn. ( https://www.whitehouse.go(...)f-the-united-states/ ) Hij heeft voor zover ik weet niet zijn steun hiervoor uit gesproken.

Dit voorstel gaat er ook simpelweg niet door komen met de huidige politieke realiteit en lijkt me derhalve niet meer dan wat signaling naar de achterban van bepaalde Democraten.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-04-2021 17:03:04 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 17:03:48 #268
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199015639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als het echt met geen mogelijkheid lukt gewoon laten lopen en hem later thuis oppakken, zoals dat in de meeste landen gebeurd (zeker als het om kleine, geweldloze aantijgingen gaat).
Mee eens.
Maar blijkbaar mag dat in de VS niet of zo. Of gebeurt het in de praktijk zelden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199015747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat het ze niet wordt aangeleerd hoe ze dat moeten doen. Een politieopleiding daar is, even heel gechargeerd gezegd, een paar weken zelfverdediging- en schietcursussen en een instructie hoe je een paar administratieve handelingen moet verrichten en dan wordt je op pad gestuurd.
Ja, ik had het al gepost in het BLM topic. De opleiding is een lousy 16 weekjes waarna je de straat op kunt. Das natuurlijk belachelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 15 april 2021 @ 17:34:36 #270
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199015916
quote:
Mooi dat je Biden op hetzelfde niveau plaatst als FDR.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 17:38:31 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199015964
quote:
Komt niet van Biden af maar uit het Congress. En Democraten in het Congress hebben nooit gezegd tegen te zijn en Schumer stelde dat alle opties op tafel lagen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 17:39:58 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199015985
Oh, en Biden grijpt wel door richting Rusland:

https://www.nu.nl/buitenl(...)-diplomaten-uit.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199016045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Komt niet van Biden af maar uit het Congress. En Democraten in het Congress hebben nooit gezegd tegen te zijn en Schumer stelde dat alle opties op tafel lagen.
Lekker soepel zo: staand en handen in de zakken. Vind het wel leuk.

Overigens vind ik het woord/begrip gebruik nogal verwarrend: Congress is volgens mij Senate + House samen.
Het voorstel m.b.t. Supreme Court is volgens mij van het House.
Am I right?
pi_199016565
quote:
7s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Goed dat je dit ook nog even aanhaalt. Ik had het in principe laten rusten omdat Tijger_m een modbreak had geplaatst. Maar je hebt hier mijn ongelijk nog steeds niet aangetoond ;).

Ik stelde namelijk dat deze counties voor een groot deel blank zijn (klopt) en sommige van deze counties geheel Republikeins zijn (wat klopt). En als de Republikeinen dus het stemmen in al deze counties onderdrukken zij ook zichzelf in de vingers snijden (logisch gevolg).

Jij stelde vervolgens dat 6 van de 9 counties Democratisch zijn. Oké, maar dit verwerpt op geen enkele wijze de claim die ik maakte. Daarna stel je dat stemlokalen kunnen worden weggehaald in specifieke buurten, bijvoorbeeld buurten waar weinig Republikeinen wonen, maar dit is een onbewezen aanname. Dit staat negens in het artikel. Sowieso, zijn buurten binnen counties op een dergelijke wijze sterk politiek gesegregeerd?
Met de toon van je post wekte je natuurlijk de indruk dat de meerderheid van genoemde counties rood zijn. Dat is overduidelijk niet het geval. Wat interessanter is, is dat de Reps en Dems in meerdere van die counties aan elkaar gewaagd zijn. Dat maakt het ontmoedigen van stemmen natuurlijk een aantrekkelijke strategie.

Verder weet ik niet wat je wil zeggen met je opmerking dat veel van die counties overwegend blank zijn. Wat zou dat?

Het is ook niet moeilijk om te zien waar jouw kiezers wonen. Je haalt stemlokalen weg, waarna dit soort situaties ontstaan:

quote:
In the shadows of billboards along I-85 and I-20 encouraging Atlantans to “VOTE EARLY,” barriers to that act loom large. There were reminders of this again during June’s egregious primary election: In populous, rapidly diversifying metro Atlanta counties like Fulton and Cobb, wait times extended up to six hours after polling locations were consolidated during the pandemic. The state’s new electronic voting machines also frequently malfunctioned, further slowing the ballot casting process.

Bron
Maar vertel eens, waarom denk jij dat het aantal stemlokalen in die counties omlaag wordt gebracht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 15 april 2021 @ 18:39:25 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_199016640
twitter


It's dead Jim.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199016692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:39 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

It's dead Jim.
Uiteraard. Het was het al meteen duidelijk dat dit DOA was.

De Democraten in wat meer competitieve districten zullen ook echt niet zitten te wachten op een stemming hierover, waarvan het toch al kansloos was dat het wet zou worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-04-2021 18:52:34 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 19:26:30 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199017212
Chauvin beroept zich nu op het 5de amendement. Die ziet de bui al hangen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 15 april 2021 @ 19:46:17 #278
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199017471
twitter

De walgelijke Gym Jordan :') :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 donderdag 15 april 2021 @ 21:01:01 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199018729
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199020541
twitter


Lekker man! :D kan gewoon
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Beste debater 2022 donderdag 15 april 2021 @ 23:25:17 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199021588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:24 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Lekker man! :D kan gewoon
Ah, weer zo'n Republikeinse bible-thumper die bijvoorbeeld Leviticus 19,33-34 negeert omdat Leviticus 20,13 beter en makkelijker uitkomt.

Schijnheilige bende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199021621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n Republikeinse bible-thumper die bijvoorbeeld Leviticus 19,33-34 negeert omdat Leviticus 20,13 beter en makkelijker uitkomt.

Schijnheilige bende.
Het is echt doodvermoeiend he? Idioten die gekozen zijn door idioten. Met hun compleet idiote deus vult complex.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199021866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Met de toon van je post wekte je natuurlijk de indruk dat de meerderheid van genoemde counties rood zijn. Dat is overduidelijk niet het geval.
Dat klopt niet. Ik stelde dat het om sommige counties zou gaan.
quote:
Sommige
1) Een klein aantal 2) Enig 3) Enige 4) Enkel 5) Enkele 6

https://www.encyclo.nl/begrip/sommige
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Wat interessanter is, is dat de Reps en Dems in meerdere van die counties aan elkaar gewaagd zijn. Dat maakt het ontmoedigen van stemmen natuurlijk een aantrekkelijke strategie.
Of juist lastiger, want hoe zorg je dan dat je precies de juiste kiezers "onderdrukt" zonder zelf stemmen mis te lopen als partij? Het lijkt mij oprecht onbegonnen werk.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Verder weet ik niet wat je wil zeggen met je opmerking dat veel van die counties overwegend blank zijn. Wat zou dat?
Omdat het idee omtrent vermeende voter suppression altijd is dat dit zogenaamd specifiek gericht zou zijn op de zwarte kiezer.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het is ook niet moeilijk om te zien waar jouw kiezers wonen. Je haalt stemlokalen weg, waarna dit soort situaties ontstaan:
Heb je dit artikel überhaupt wel gelezen na de eerste paragraaf?

quote:
Election officials scurried to fix the disparities. Georgia Secretary of State Brad Raffensperger, a Republican, recruited 10,000 voters to work the polls. The state also commissioned buses stocked with voting machines, which allowed for drive-up voting around Fulton County and opened the 680,000-square-foot State Farm Arena with an additional 300 machines.

And now, as the state begins its last week of early voting, lines at the polls are moving much faster.

In Fulton County, which includes both the city of Atlanta and its surrounding suburbs, wait times rarely exceeded 30 minutes since the first day of early voting — a far cry from the primary, where some voters did not leave precincts until the early hours of the following day. Suburban Cobb County is showing similar signs of improvement.

“You know, so far, we haven't had issues this week,” said Janine Eveler, the county’s director of elections and voter registration, on Thursday. “I'm hopeful that whenever [state officials] did to improve the system will continue to hold the increased demand.”
Wat een voter suppression zeg, schandalig gewoon :D. Hilarisch ook hoe Politico het artikel begint met 'perceived voter suppression' _O-.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar vertel eens, waarom denk jij dat het aantal stemlokalen in die counties omlaag wordt gebracht?
Ik mis nog steeds het bewijs dat het aantal stemlokalen in die counties omlaag is gebracht. Dit stond ook niet het eerste artikel dat je linkte. Daar werd vermeld dat in de genoemde counties het aantal stemgerechtigden sterk is toegenomen maar niet het aantal stemlocaties. Dat is iets compleet anders dan stemlokalen omlaag brengen.

Kortom, het gaat nog niet echt goed met het hardmaken van je initiële claim ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 00:11:19 ]
pi_199022040
Omdat je er blijkbaar nog steeds niet van op de hoogte bent; https://www.nbcnews.com/p(...)ate-runoffs-n1250307

Ben benieuwd hoe dit weer rechtgepraat gaat worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_199022053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 01:16 schreef OMG het volgende:
Omdat je er blijkbaar nog steeds niet van op de hoogte bent; https://www.nbcnews.com/p(...)ate-runoffs-n1250307

Ben benieuwd hoe dit weer rechtgepraat gaat worden.
En deze: Why Do Nonwhite Georgia Voters Have To Wait In Line For Hours? Too Few Polling Places

Nou ging het in 2020 idd een stuk beter dan in 2018 (de verbeteringen waar het POLITICO-artikel ook op wijst) dankzij de onvermoeibare inspanningen van Stacey Abrams & Co waardoor de Democraten dus ook wonnen in Georgia. En dat is precies de reden waarom de Republikeinen nu weer terugvallen op aloude stembeperkende regeltjes.

Mooi voorbeeld is ook dit verbod:

quote:
No superintendent shall take or accept any funding, grants, or gifts from any source other than from the governing authority of the county or municipality, the State of Georgia, or the federal government. The State Election Board shall study and report to the General Assembly a proposed method for accepting donations intended to facilitate the administration of elections and a method for an equitable distribution of such donations state wide by October 1, 2021.

Bron
Drie maal raden wat er gaat gebeuren met de "680,000-square-foot State Farm Arena with an additional 300 machines" in Atlanta die ter beschikking was gesteld tijdens de vorige verkiezingen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 16-04-2021 02:39:17 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199022147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, en Biden grijpt wel door richting Rusland:

https://www.nu.nl/buitenl(...)-diplomaten-uit.html
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199022152
Het hele Manafort-verhaal met draadje in de tweet:

twitter


En een artikel:

twitter

twitter


Maar er was helemaal geen collusion hoor!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 07:07:51 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199022411
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199022520
In de nyt een mooi stukje hoe alt rechts werkt.

Focus on conflict. Feed the algorithm. Make sure whatever you produce reinforces a narrative. Don’t worry if it is true

Zien we dat gedrag hier ook niet regelmatig terug bij enkele users.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 08:03:33 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199022650
twitter


twitter



Zoek de verschillen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 08:55:30 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199023046
Blij dat de "Lock her up" crowd die vergissing inziet.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:50:53 #292
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199023727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:33 schreef klappernootopreis het volgende:
In
[..]

En gelijk heeft ie Trump heeft allemaal jaknikkers geïnstalleerd, een beetje tegenwicht is bitter nodig
Dat is natuurlijk gerrymandering op scotus niveau.

Heeft totaal niets te maken met eerlijkheid, of met hoe iets ooit bedoeld was, maar gewoon ultra-plat: de samenstelling bevalt mij niet, dus moeten we dat maar verwateren zodat de samenstelling wel bevalt.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:51:57 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199023735
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gerrymandering op scotus niveau.

Heeft totaal niets te maken met eerlijkheid, of met hoe iets ooit bedoeld was, maar gewoon ultra-plat: de samenstelling bevalt mij niet, dus moeten we dat maar verwateren zodat de samenstelling wel bevalt.
Dat is geen gerrymandering.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:53:23 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_199023749
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gerrymandering op scotus niveau.

Heeft totaal niets te maken met eerlijkheid, of met hoe iets ooit bedoeld was, maar gewoon ultra-plat: de samenstelling bevalt mij niet, dus moeten we dat maar verwateren zodat de samenstelling wel bevalt.
Dat zouden de Republikeinen toch niet gedaan hebben? Dat gerrymandering van de SCOTUS? Dat zou wel ongehoord zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199023873
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gerrymandering op scotus niveau.

Heeft totaal niets te maken met eerlijkheid, of met hoe iets ooit bedoeld was, maar gewoon ultra-plat: de samenstelling bevalt mij niet, dus moeten we dat maar verwateren zodat de samenstelling wel bevalt.
Men wil een meerderheid creëren, kun je ze ook niet kwalijk nemen. Elke partij tracht dat te doen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:09:43 #296
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199023941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is geen gerrymandering.
Dat weet ik.

Gerrymandering is bewust schuiven met grenzen, om zo richting een gewenste uitkomst te realiseren. Wat figuur voorstelt is bewust schuiven met de regels, om zo een voor hem gewenste uitkomst te realiseren.

In mijn optiek net zo bedenkelijk.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:12:21 #297
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199023979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zouden de Republikeinen toch niet gedaan hebben?
Precies.

Niet eens een hullie doen het ook, maar gewoon het lef hebben om: maar hullie zouden het ook doen! - te komen. :')

Prima hoor.

Maar denk dat de incrowd hier gewoon eens op moet houden met doen alsof ze zo moreel verheven zijn.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:14:10 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199023999
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Men wil een meerderheid creëren, kun je ze ook niet kwalijk nemen. Elke partij tracht dat te doen.
Dat is in mijn optiek de nuchtere benadering ja.

Maar niet hier.

Doen de democraten het - Goed! *)

Zouden, nogmaals, zouden de reps het doen - Slecht! :(

Droevig.
&lt;signature here&gt;.
pi_199024198
Klaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')