abonnement Unibet Coolblue
pi_198978482
Ik wil binnenkort 2 keukenbladen aan elkaar monteren. Ik heb geen frees om het met lamellen aan elkaar te monteren. Heeft het dan nog nut om er werkbladverbinders onder te monteren? Kan ik op die manier hoogteverschil voorkomen?
pi_199050609
Je zou ook deuvels kunnen gebruiken, Aan beide kanten een gat boren (in de kopse kant) en dan zorgen de deuvels er voor dat de bladen niet kunnen schuiven ten opzichte van elkaar.
pi_199050829
De eenvoudigste manier is koppelplaatjes gebruiken aan de onderzijde.. Die vind je op de ijzerwaren afdeling.
Die schroef je vast onder blad 1 en steken dus voor de andere helft over de rand. Dan leg je blad 2 tegen blad een. Drukt ze goed tegen elkaar (Ook lijm/kit ertussen is nooit slecht,misschien zelfs een pré) en schroef blad 2 vast aan de plaatjes. Zo liggen ze altijd op gelijke hoogte (mits ze dezelfde dikte hebben)
.
Andere kant en klare mogelijkheden zijn werkblad klemmen. Die krijg je in verschillende uitvoeringen. Dit vergt wat meer gereedschap en vakmanschap. Dan moet je de bladen boren met een scharnier/forstnerboor en haaks op deze uitsparing een sleufje frezen dan wel weer gaatje boren en uitzagen voor de trekstang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')