abonnement Unibet Coolblue
pi_198974349
Best kans dat je wordt aangenomen. De belastingdienst is een overheidsonderdeel met een ontzettend bijzondere HR afdeling.

Paar jaar geleden kon je gebruik maken van een vertrekregeling van ongeveer 2 jaarsalarissen. Iedereen die ook maar iets kon heeft daar gebruik van gemaakt. Dan blijf je zitten met mensen die dus niks kunnen in je organisatie. Dat was echt een top plan van HR.
Vervolgens hebben ze een deel van de mensen die de vertrekpremie gekregen hebben opnieuw aangenomen.
Dus ja, het kan maar zo dat TS aangenomen gaat worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisChrartin op 12-04-2021 16:05:21 ]
pi_198974479
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Juiste diploma en relevante werkervaring.
Stel je de situatie even voor. Je zit daar, en zegt "Ik wil xxxx verdienen per maand". Zij zeggen, "helemaal goed, onderbouw het en we zijn bereid je te betalen wat je vraagt", wat zeg jij dan? Alleen bovenstaande zin?
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 16:14:42 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198974532
quote:
99s.gif Op maandag 12 april 2021 16:10 schreef boskameel het volgende:

[..]

Stel je de situatie even voor. Je zit daar, en zegt "Ik wil xxxx verdienen per maand". Zij zeggen, "helemaal goed, onderbouw het en we zijn bereid je te betalen wat je vraagt", wat zeg jij dan? Alleen bovenstaande zin?
Ja, dit is wat ik bedoel inderdaad. Prima als TS het waard is, maar dat moet hij dan wel kunnen verkopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_198974659
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 15:58 schreef MisChrartin het volgende:
Best kans dat je wordt aangenomen. De belastingdienst is een overheidsonderdeel met een ontzettend bijzondere HR afdeling.

Paar jaar geleden kon je gebruik maken van een vertrekregeling van ongeveer 2 jaarsalarissen. Iedereen die ook maar iets kon heeft daar gebruik van gemaakt. Dan blijf je zitten met mensen die dus niks kunnen in je organisatie. Dat was echt een top plan van HR.
Vervolgens hebben ze een deel van de mensen die de vertrekpremie gekregen hebben opnieuw aangenomen.
Dus ja, het kan maar zo dat TS aangenomen gaat worden.
HR? Volgens mij was dit gewoon het uitvoeren van een politieke opdracht, namelijk: Mensen er uit, ZSM.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:52 schreef sirdanilot het volgende:
Binnen de context van een CAO heb ik nooit onderhandeld want dat is hier in Ierland niet gebruikelijk.

Ik pak gewoon mijn huidige salaris en tel daar 5 k (per jaar) bij op en dan zeg ik dat dat is wat ik momenteel verdien (mogen/kunnen ze niet checken).

En als ze vragen hoeveel ik wil verdienen dan tel ik daar nog eens een goede 10k bij op indien marktconform. Zo doen we dat hier in Ierland.

Als je een gezin met kinderen hebt, verdien je hier in Ierland als man nog meer (beetje ouderwetse cultuur wat dat betreft), maar goed daar ga ik niet over liegen daar heb ik geen zin in. Dus dan maar ietsjes minder.
Het zou ook wel een medisch wonder zijn. Maar als dit de manier van onderhandelen en krijgen is, dan zou ik als ik jou was snel iets gaan doen aan je inkomen :)

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is de basisvereiste om op gesprek uitgenodigd te worden. Dat is geen reden om je meer te betalen. Als jij vindt dat je meer zou moeten krijgen omdat jij vindt dat jij dat waard bent, dan zul je hun daarvan moeten overtuigen, want 'juiste diplma en relevante werkervaring' lijkt me dan niet voldoende om de vraag naar meer salaris te rechtvaardigen, tenzij je veel jaren werkervaring hebt, maar dat lijkt me niet.
Een beetje relevante ervaring kan prima 1 trede rechtvaardigen. Geen 1000 euro.
  maandag 12 april 2021 @ 16:23:36 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198974661
quote:
99s.gif Op maandag 12 april 2021 16:10 schreef boskameel het volgende:

[..]

Stel je de situatie even voor. Je zit daar, en zegt "Ik wil xxxx verdienen per maand". Zij zeggen, "helemaal goed, onderbouw het en we zijn bereid je te betalen wat je vraagt", wat zeg jij dan? Alleen bovenstaande zin?
Wat ik ga zeggen hou ik voor mezelf. Is ook een beetje privé toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 16:25:20 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198974690
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat ik ga zeggen hou ik voor mezelf. Is ook een beetje privé toch?
Maar je vraagt wel hoe je moet onderhandelen over je salaris, dan is dat op zich wel relevante informatie natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 12 april 2021 @ 16:25:50 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974693
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat ik ga zeggen hou ik voor mezelf. Is ook een beetje privé toch?
Maar is het nou al je arbeidsvoorwaardengesprek?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:26:52 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198974707
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is de basisvereiste om op gesprek uitgenodigd te worden. Dat is geen reden om je meer te betalen. Als jij vindt dat je meer zou moeten krijgen omdat jij vindt dat jij dat waard bent, dan zul je hun daarvan moeten overtuigen, want 'juiste diplma en relevante werkervaring' lijkt me dan niet voldoende om de vraag naar meer salaris te rechtvaardigen, tenzij je veel jaren werkervaring hebt, maar dat lijkt me niet.
Relevante werkervaring is wel voldoende om wat meer te vragen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 12 april 2021 @ 16:27:14 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198974714
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar is het nou al je arbeidsvoorwaardengesprek?
Arbeidsvoorwaarden en tweede sollicitatiegesprek.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198974752
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Relevante werkervaring is wel voldoende om wat meer te vragen.
Please define:
'wat meer'
  maandag 12 april 2021 @ 16:34:41 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198974794
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Please define:
'wat meer'
Gaat je niks aan! :)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198975022
Nou slotje dan maar. Opgelost.
pi_198975055
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

HR? Volgens mij was dit gewoon het uitvoeren van een politieke opdracht, namelijk: Mensen er uit, ZSM.
[..]

Een te gunstige vertrekregeling is wel zo ongeveer de domste manier om daar op die manier invulling aan te geven. En daar gaat HR over. Als ze daar niet over gaan kun je HR helemaal wel schrappen.
pi_198975127
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat je niks aan! :)
Wat een prachtige constructieve TS ben je weer zeg.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Een te gunstige vertrekregeling is wel zo ongeveer de domste manier om daar op die manier invulling aan te geven. En daar gaat HR over. Als ze daar niet over gaan kun je HR helemaal wel schrappen.
En ik maar denken dat HR en P&O afdelingen slechts adviserend zijn ipv beleidsmakend. Maar och, we zullen de directielaag maar schrappen ten faveure van HR. Waarbij je overigens compleet voorbij schiet aan de complexiteit van reorganisaties en wat de vakbonden links en rechts betekend hebben in deze.

[ Bericht 4% gewijzigd door investeerdertje op 12-04-2021 17:12:38 ]
pi_198975278
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Wat een prachtige constructieve TS ben je weer zeg.
[..]

En ik maar denken dat HR en P&O afdelingen slechts adviserend zijn ipv beleidsmakend. Maar och, we zullen de directielaag maar schrappen ten faveure van HR. Waarbij je overigens compleet voorbij schiet aan de complexiteit van reorganisaties en wat de vakbonden links en rechts betekend hebben in deze.
Je kunt wel concluderen dat het nogal een fiasco was. HR maakt geen beleid, maar moet wel advies geven over het te voeren beleid aan de directie en ook wat mogelijke gevolgen zijn van beleid.
Hoe dan ook, ze hebben alsnog belabberd werk opgeleverd.
Als organisatie wil je goede medewerkers binden en de slechte wil je liever kwijt. Hun aanpak had precies het omgekeerde resultaat en daar heb ik wel een duidelijke mening over.
pi_198975309
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:21 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Je kunt wel concluderen dat het nogal een fiasco was. HR maakt geen beleid, maar moet wel advies geven over het te voeren beleid aan de directie en ook wat mogelijke gevolgen zijn van beleid.
Hoe dan ook, ze hebben alsnog belabberd werk opgeleverd.
Als organisatie wil je goede medewerkers binden en de slechte wil je liever kwijt. Hun aanpak had precies het omgekeerde resultaat en daar heb ik wel een duidelijke mening over.
En je gedachte is veel te kort door de bocht, ook gelet op de rol van de vakbonden en de wens van mensen om met vroegpensioen te gaan :-)

Is een functie bij de ARK niet wat voor jou? Je lijkt prima in staat om dit soort complexe vraagstukken met er omheen liggende regelgeving en gevoeligheden in een alinea samen te vatten :)
pi_198975420
Vraag of er en stukje zwart kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198975695
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Relevante werkervaring is wel voldoende om wat meer te vragen.
Kijk, je weet het allemaal zelf al ^O^ Nee heb je al, ja kun je krijgen, toch?

Slotje dan maar?

Ik denk niet dat iemand je hier een baan misgunt, maar je stampt er op zijn K_W’s weer eens met tunnelvisie en een stuk zelfoverschatting in. En het is zo zonde als je daarmee arrogant en te veeleisend overkomt en je eigen kansen de grond in boort.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 12 april 2021 @ 18:09:20 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198975789
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kijk, je weet het allemaal zelf al ^O^ Nee heb je al, ja kun je krijgen, toch?

Slotje dan maar?

Ik denk niet dat iemand je hier een baan misgunt, maar je stampt er op zijn K_W’s weer eens met tunnelvisie en een stuk zelfoverschatting in. En het is zo zonde als je daarmee arrogant en te veeleisend overkomt en je eigen kansen de grond in boort.
Ik zal tactisch zijn als ik het opbreng. Maar is gewoon geen goed idee om te vertellen wat ik ga zeggen, fokkers gaan het tegen mij gebruiken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198975950
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zal tactisch zijn als ik het opbreng. Maar is gewoon geen goed idee om te vertellen wat ik ga zeggen, fokkers gaan het tegen mij gebruiken.
Ik zal het dan zeer neutraal zeggen: Wil je 1 trede. Doen
Wil je meer, beter verhaal maken
  maandag 12 april 2021 @ 18:36:44 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198976122
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zal het dan zeer neutraal zeggen: Wil je 1 trede. Doen
Wil je meer, beter verhaal maken
Ik hoef niet veel extra, 1 trede is goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198976250
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoef niet veel extra, 1 trede is goed.
Dat gaat je lukken.
  maandag 12 april 2021 @ 20:10:19 #73
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198977692
quote:
5s.gif Op maandag 12 april 2021 09:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb als het goed is bijna een baan bij de belastingdienst, moet alleen nog uitgenodigd worden op een laatste gesprek. Stel mijn salaris komt ter sprake, hoe kan ik daar het beste over onderhandelen?

Hoe gaat zo’n gesprek?
ga ik je echt niet vertellen want uiteindelijk moet IK je salaris betalen :<) :<)
pi_198978632
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat ik ga zeggen hou ik voor mezelf. Is ook een beetje privé toch?
Je hoeft het ook niet hier te posten. Het is wel iets om over na te denken.
pi_198993034
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef hvan het volgende:
Sowieso altijd bluffen. Wees niet te voorzichtig. Als je 20% meer wil dan dat je nu verdiend, begin bij 40% hoger. Nee heb je, ja kan je krijgen. Je kan dan altijd wat zakken.
Ik vraag altijd standaard het dubbele van wat ik heb....nooit hoeven zakken daarna.
pi_198993116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik vraag altijd standaard het dubbele van wat ik heb....nooit hoeven zakken daarna.
Dat is uiteraard ook afhankelijk van de branche en soort baan afhankelijk. Ik met mijn MBO opleiding en gerelateerde baan wordt over het algemeen uitgelachen als ik dat probeer.
pi_198993587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:05 schreef hvan het volgende:

[..]

Dat is uiteraard ook afhankelijk van de branche en soort baan afhankelijk. Ik met mijn MBO opleiding en gerelateerde baan wordt over het algemeen uitgelachen als ik dat probeer.
Hij met zijn baan ook niet hoor, of hij is 1 keer van baan gewijzigd en had daarvoor minimumloon ;-)
pi_198994406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:30 schreef investeerdertje het volgende:
Hij met zijn baan ook niet hoor, of hij is 1 keer van baan gewijzigd en had daarvoor minimumloon ;-)
Het was wat sarcastisch bedoelt :)

Tot op zekere hoogte kan je zakken in hetgeen je vraagt natuurlijk, maar als je vraag zwaar uit verhouding is dan hoef je niet meer te zakken, omdat het vervolggesprek er nooit komt. Zomaar zeggen 40% erbij, want je kan altijd terug naar 20% zakken vind ik niet perse een goede tip. Het moet wel realistisch zijn.
pi_198995210
Ik maak er altijd een win win situatie van. Als je puur en alleen hebt over de hoogte van het salaris, heb je altijd een winnaar en een verliezer. Als je er wat tegenover stelt kun je er een win win situatie van maken. Ik zorg dan altijd wel dat het echt concreet voelbare dingen zijn. Immers, dat die ervaring ook echt wat gaat opleveren moet nog blijken.

Denk bijv aan onzekerheid (wat meer waard zou moeten zijn, je draagt dan immers meer risico op WW), de mogelijkheid tot doen van opleidingen of een parttime dag.

Hiermee eindig ik doorgaans 10% boven mijn vraagprijs. In plaats daarvan heb ik ook wel eens direct een vast contract gekregen.
pi_199109399
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoef niet veel extra, 1 trede is goed.
Zijn er nog ontwikkelingen? Gesprek inmiddels geweest?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 april 2021 @ 19:30:57 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199114387
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zijn er nog ontwikkelingen? Gesprek inmiddels geweest?
Yes! Vandaag gesprek gehad! Nu hopen dat ik definitief wordt aangenomen. Ze bellen binnenkort.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199135297
20% erbij doe ik, als mijn salaris 3500 is dan vraag ik 4200 (zeg ik dat ik dit verdien, ik lieg niet want ik verdien het maar ik krijg het niet :p ) en dan komen we uit op 4000 en dan ben ik blij
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199914122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Yes! Vandaag gesprek gehad! Nu hopen dat ik definitief wordt aangenomen. Ze bellen binnenkort.
En hebben ze gebeld en hoe zijn de onderhandelingen over je salaris verlopen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:37:52 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199915254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:32 schreef marsan het volgende:

[..]

En hebben ze gebeld en hoe zijn de onderhandelingen over je salaris verlopen?
Gaat niks worden helaas, ik heb me teruggetrokken. De functie-eisen leken me te zwaar, gezien mijn omstandigheden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199915278
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat niks worden helaas, ik heb me teruggetrokken. De functie-eisen leken me te zwaar, gezien mijn omstandigheden.
Aah jammer. Hopelijk volgende keer beter.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199920750
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat niks worden helaas, ik heb me teruggetrokken. De functie-eisen leken me te zwaar, gezien mijn omstandigheden.
Shit dus meer loon was wel lekker maar toen je ervoor moest werken was het toch niet zo leuk meer? Volgende topic wat realistischer dan maar. Succes in ieder geval. Je leert er altijd weer wat bij.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199972170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat niks worden helaas, ik heb me teruggetrokken. De functie-eisen leken me te zwaar, gezien mijn omstandigheden.
De functie-eisen waren te zwaar. Maar je was toch al door naar de onderhandelingen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')