abonnement Unibet Coolblue
pi_198967287
St Vincent residents who haven’t had Covid vaccine BANNED from evacuated after two massive volcano eruptions, PM says

ST Vincent residents who have not had their Covid jabs are banned from being evacuated onto cruise ships after two volcanic eruptions on the island.

A second explosion of the La Soufriere volcano was observed on Friday, six hours after it erupted for the first time in more than 40 years.

Earlier today, the island's emergency management organisation Nemo tweeted to confirm the majority of the country was experiencing power cuts as a result of another explosion ripped through the island.

Their tweet read: ''Massive power outage following another explosive event at La Soufriere Volcano.

"Lightning, thunder and rumblings. Majority of the country out of power and covered in ash."

As the crisis unfolded, cruise ship capains had volunteered to evacuate residents from the island.

But speaking at a press conference yesterday, St. Vincent Prime Minister Ralph Gonsalves confirmed that only those who had been vaccinated against coronavirus would be allowed to onboard the ships.

He said: "The chief medical officer would be identifying the persons already vaccinated so that we can get them on the ship."

Residents who have not been jabbed but are likely to have received it in time to join the cruise ship evacuations would not be allowed to board because of possible side effects such as "wooziness in the head".

Gaat verder:

https://www.the-sun.com/n(...)d-evacuated-volcano/

Mijn mening:

Honk honk!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198967345
Gekkenhuis.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 11 april 2021 @ 22:06:36 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198967358
En wat is het hele verhaal denk ik dan.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 april 2021 @ 22:06:39 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198967360
En terecht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 april 2021 @ 22:07:53 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198967379
quote:
84s.gif Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef Starhopper het volgende:
En terecht.
:D
  zondag 11 april 2021 @ 22:08:37 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198967391
Vaccinatiepaspoort _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 april 2021 @ 22:09:10 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198967397
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Flikker op mongool
Hoezo?

De kans dat mensen die gevaccineerd zijn kunnen elkaar besmetten met corona is nihil. Een kans op een uitbraak op de locatie waar ze deze mensen naartoe brengen is dus kleiner.

Dat ze dus kiezen om eerst gevaccineerden te vervoeren is gewoon logisch. Dan heb je tijd om te bedenken hoe je de ongevaccineerden veilig kan vervoeren en onderbrengen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 april 2021 @ 22:14:10 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198967469
quote:
84s.gif Op zondag 11 april 2021 22:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hoezo?

De kans dat mensen die gevaccineerd zijn kunnen elkaar besmetten met corona is nihil. Een kans op een uitbraak op de locatie waar ze deze mensen naartoe brengen is dus kleiner.

Dat ze dus kiezen om eerst gevaccineerden te vervoeren is gewoon logisch. Dan heb je tijd om te bedenken hoe je de ongevaccineerden veilig kan vervoeren en onderbrengen.
Leuk verhaal, maar de ongevaccineerden hebben daar niet voor gekozen, ze hebben nog geen toegang tot een vaccin gehad. Ik weet niet of de overheid daar evenzo competent is als hier, maar de reden dat je niet mag boarden van een overheid omdat je (van hun) geen vaccin hebt gehad is natuurlijk stuitend.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 april 2021 @ 22:16:56 #9
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198967518
Mijn vraag is dus eigenlijk, wat doen ze met de niet gevaccineerden.

Gaan die op een ander schip, afzonderlijk van elkaar in kartonnen dozen?

Of hoe moet ik dit zien.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zondag 11 april 2021 @ 22:19:40 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198967560
quote:
13s.gif Op zondag 11 april 2021 22:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar de ongevaccineerden hebben daar niet voor gekozen, ze hebben nog geen toegang tot een vaccin gehad. Ik weet niet of de overheid daar evenzo competent is als hier, maar de reden dat je niet mag boarden van een overheid omdat je (van hun) geen vaccin hebt gehad is natuurlijk stuitend.
Dan nog mag je, lijkt me, zelf weten wie je binnenhaalt als kapitein.

Ik zou niet te hard zeggen dat je geen onderscheid mag maken op zaken waar die lui niet voor gekozen hebben, want dan hebben we de poppen aan het dansen als er weer eens een vluchtelingengolf deze kant op komt
Laffe huichelaar
pi_198967565
Ministry of Health gives update on St Lucia's COVID vaccine rollout

quote:
On February 17, 2021, Saint Lucia through the Ministry of Health and Wellness, launched the national COVID-19 Vaccination Campaign.

This campaign is now in its sixth week of implementation and as of Monday, March 29, 2021, a total of 22,011 individuals have received their first of two doses of the AstraZeneca vaccine. Among these individuals are health sector professionals, officials within national security, border protection, tourism sectors as well as various staff within line ministries.

Vaccines have also been received by our senior citizens, people living with mobility challenges, and individuals living with life-long chronic illness all of whom are at particularly high risk for the severe COVID-19 illness if infected by the virus.

This significant response to the national campaign has resulted in our initial stock of 23,000 doses of COVID-19 vaccines being augmented by St Vincent and the Grenadines which loaned us an additional 5000 doses to allow for the completion of Phase One of our national vaccine campaign.

Early in April 2021, Saint Lucia expects the first shipment of 24,000 doses of the Oxford AstraZeneca vaccine from the COVAX Facility. These doses shall be used to commence Phase Two of the campaign and to administer the first batch of second doses of the AstraZeneca vaccine.

Initially, Saint Lucia had decided on a six week interval for receiving the second vaccine dose. However, The World Health Organization, in its last release on March 16, 2021, noted that a wider second dose interval of 8 to 12 weeks is recommended. This revision was done as it has been proven that this wider window increases the effectiveness of the vaccine as it provides increased protection from the virus to individuals who are vaccinated within this updated schedule.

Considering this update, the Ministry of Health took the decision to reschedule the second dose appointment to 8 weeks for people who were initially given the 6 weeks appointment after their first dose. The Ministry of Health will be informing these individuals of the new date of their second COVID-19 vaccine dose by way of a phone call or through the management of their organization.

Like any other vaccine or medication, there are common side effects associated with these products which some people may experience. For the COVID-19 vaccine, these side effects are generally mild to moderate. When they do occur, they tend to last about 24 to 48 hours after receiving the vaccine.

Common reported side effects include tenderness, pain, warmth, and/or swelling at the injection site; fever; chills; fatigue, headache, nausea, muscle ache, and body pains. There have been few reports of rash, itching, dizziness, sweating and abdominal pains.

The Ministry of Health is encouraging people who experience side effects associated with the vaccine to report this to their health care provider. This is part of the monitoring and evaluation process of the COVID-19 vaccination program.

To date, there is no evidence of death caused by the Oxford AstraZeneca vaccine globally nor in Saint Lucia by the Ministry of Health. The vaccine has been manufactured in keeping with the strictest safety requirements, from the stage of manufacturing to the administering of the vaccine to individuals and the monitoring which follows vaccination. The COVID-19 vaccine is safe, it is free and is being made accessible to all over the age of 18 years.

The Ministry of Health will be providing further updates on the COVID-19 vaccination campaign in the coming week.

http://www.loopslu.com/co(...)ovid-vaccine-rollout
22.011 van de 184.401 hebben de eerste AstraZeneca gehad, tweede spuit pas na 8-12 weken op advies van de WHO.
  zondag 11 april 2021 @ 22:21:58 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198967592
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan nog mag je, lijkt me, zelf weten wie je binnenhaalt als kapitein.
Klopt net als dat ze de taak hebben mensenlevens te redden.

Niet gevaccineerd betekent niet meteen besmet dus ze kun niet zomaar gezonde mensen laten staan. "Ongezonde" ook niet trouwens.

quote:
Ik zou niet te hard zeggen dat je geen onderscheid mag maken op zaken waar die lui niet voor gekozen hebben, want dan hebben we de poppen aan het dansen als er weer eens een vluchtelingengolf deze kant op komt
Ja, vluchtelingen die 40 veilige landen doorkruisen of mensen die uit de directe omgeving van een vulkaanuitbarsting weg willen is inderdaad hetzelfde.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 april 2021 @ 22:22:38 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198967605
quote:
13s.gif Op zondag 11 april 2021 22:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar de ongevaccineerden hebben daar niet voor gekozen, ze hebben nog geen toegang tot een vaccin gehad. Ik weet niet of de overheid daar evenzo competent is als hier, maar de reden dat je niet mag boarden van een overheid omdat je (van hun) geen vaccin hebt gehad is natuurlijk stuitend.
Het zou ook kunnen dat het land waar ze naartoe gebracht worden een vaccinatie of negatieve test eist. Het is dus gewoon makkelijker om eerst de boten te vullen met gevaccineerden en ondertussen toestemming of een test regelen voor de rest van de mensen zodat die bij een van de volgende tochten overgezet kunnen worden.

Efficiëntie heet zoiets
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 april 2021 @ 22:22:40 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198967608
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt net als dat ze de taak hebben mensenlevens te redden.

Niet gevaccineerd betekent niet meteen besmet dus ze kun niet zomaar gezonde mensen laten staan. "Ongezonde" ook niet trouwens.
[..]

Ja, vluchtelingen die 40 veilige landen doorkruisen of mensen die uit de directe omgeving van een vulkaanuitbarsting weg willen is inderdaad hetzelfde.
In beide gevallen niet in direct levensgevaar. Doe nou niet voorkomen of ze voor de wegvarende boot staan terwijl achter hen de golven lava op hen afkomt, er is stroomuitval.
Laffe huichelaar
  zondag 11 april 2021 @ 22:23:39 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198967629
quote:
84s.gif Op zondag 11 april 2021 22:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat het land waar ze naartoe gebracht worden een vaccinatie of negatieve test eist. Het is dus gewoon makkelijker om eerst de boten te vullen met gevaccineerden en ondertussen toestemming of een test regelen voor de rest van de mensen zodat die bij een van de volgende tochten overgezet kunnen worden.

Efficiëntie heet zoiets
Nee, efficiëntie betekend zo veel mogelijk mensen in zo'n kort mogelijke tijd weg te krijgen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 april 2021 @ 22:25:04 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198967643
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In beide gevallen niet in direct levensgevaar. Doe nou niet voorkomen of ze voor de wegvarende boot staan terwijl achter hen de golven lava op hen afkomt, er is stroomuitval.
Tot de volgende uitbarsting. Zie het artikel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 april 2021 @ 22:28:09 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198967672
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Tot de volgende uitbarsting. Zie het artikel.
Ja ja, ondertussen zijn er 0 doden en 0 gewonden. Maar laten we vooral de mensen kruisigen die geheel en al vrijwillig en kosteloos maar wel op hun eigen voorwaarden mensen willen helpen 8)7
Laffe huichelaar
  zondag 11 april 2021 @ 22:29:28 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198967682
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, efficiëntie betekend zo veel mogelijk mensen in zo'n kort mogelijke tijd weg te krijgen.
Dat kan jij als St Vincent- en coronaexpert vast beter inschatten dan de betrokkenen
Laffe huichelaar
  maandag 12 april 2021 @ 11:32:26 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198971149
quote:
14s.gif Op zondag 11 april 2021 22:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat kan jij als St Vincent- en coronaexpert vast beter inschatten dan de betrokkenen
Net zo goed als de engerds die de klassen-maatschappij naar een hoger niveau willen tillen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198971639
Mooie manier om van je corona-wappies af te komen.. laat een vulkaan uitbarsten en evacueer alleen de gevaccineerden
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 15:50:18 #21
8781 crew  Frutsel
pi_198974226
Altijd maar engelstalige OP's mag wel een keer stoppen hoor als het op deze manier blijft gaan.
Zie regelgeving NWS FB - maar dat is inmiddels al vijf keer gezegd.

Kan ook prima hier
WKN / [BREAKING] Vulkaan La Soufriere op St.Vincent barst uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')