abonnement Unibet Coolblue
pi_198960413
Hallo allemaal. Het bedrijf waar ik werk heeft normaal gesproken fysieke afspraken bij bedrijven om onze producten te demonstreren. Het afgelopen jaar is dat logischerwijs bijna niet mogelijk geweest dus we willen graag een ministudio/presenteerstudio maken zodat we onze producten goed kunnen laten zien aan nieuwe klanten in een live videocall (dus geen vooraf opgenomen filmpjes).

Het idee om alleen een laptop met webcam neer te zetten heb ik afgeschoten, we willen het nu iets professioneler aanpakken. Mijn collega's zijn allemaal niet tech savvy, dus het moet simpel werken, bijna plug & play. Presenteren willen we doen in Google Meet, MS Teams, etc.. Er is een budget van ca ¤1250 excl. BTW, met een klein beetje marge. Nu heb ik het idee geopperd om ook te kijken of we apparatuur kunnen aanschaffen die óók geschikt is om op locatie te gebruiken om evt. in de nabije toekomst ook korte interviewtjes met klanten op te nemen. Het zou mooi zijn als we hiervoor dezelfde apparatuur kunnen gebruiken als in de presenteerstudio.

Optie 1: enkel gebruik in de presenteerstudio
Presenteren door één persoon
Microfoon Rode Wireless Go ca. ¤175
Camera?
Softbox verlichting?

Optie 2: ook de mogelijkheid om op locatie filmpjes op te nemen
Interview met 2 personen.
Microfoonset Rode Wireless GO II ca. ¤299
Camera?
Softbox verlichting (benodigd voor in studio)?

Als ik het goed heb begrepen kun je de Rode mics aansluiten op een camera zodat je ze in een livestream kunt gebruiken. Verder heb ik dus geen flauw idee wat voor camera ik nodig heb (die je dus rechtstreeks op een laptop aan kunt sluiten en zo het beeld en geluid in een Google Meet kunt streamen).

Is er nog andere hardware die ik mis?
pi_198968740
budget is redelijk laag, maar er is zeker wel wat te krijgen voor dat.

Zou Optie 2 kiezen, het probleem is de camera en hoe je het wilt opnemen. Rechtstreeks aansluiten gaat niet, tenzij je laptop/pc HDMI in heeft.

Dus wat je nodig zou hebben is:

• Laptop/PC
• HDMI in dongle (Elgato Cam Link 4K bijvoorbeeld) 115,-
• HDMI kabel 20,-
• Camera, 500,- Panasonic GH4 is ok https://www.marktplaats.n(...)lens-en-battery-grip
• Microfoon (Rode Wireless GO II) 300, -

ben je voor 1000 klaar, maar licht is belangrijk als de ruimtes redelijk donker zijn.

Sowieso heb je dan 2 lampen nodig anders krijg je hele scherpe schaduwen. Deze kunnen redelijk duur zijn, maar je komt denk wel weg met goedkopere.

Neewer heeft goedkope tussen 100 en 200 euro

Natuurlijk ook iets van een tripod, maar er zijn hele goedkope 2dehands dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Voor een interview is het wat lastiger als je meerdere partijen op de audio wilt hebben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')