abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198948949
Goedenavond,

ik heb een vraag en hoop dat er hier mensen zijn die mij advies kunnen geven bij de volgende situatie:
Ik ben 23, inmiddels al sinds mijn 18e aan het studeren en ben van plan nog zeker 1,5 jaar door te gaan. Ik heb al die tijd thuis bij mijn ouders gewoond. Hierdoor heb ik gelukkig niets hoeven lenen en dus geen schulden. Inmiddels ben ik echt wel toe aan mijn eigen plek en nu er licht aan het einde van de corona-tunnel lijkt te zijn ben ik me daar ook meer in aan het verdiepen. Mijn vriendin zit een beetje in hetzelfde schuitje, en het lijkt ons leuk om samen ‘op kamers’ te gaan.

Ik studeer in Amsterdam, mijn vriendin in Utrecht. We hopen ergens in de buurt van een van die twee steden iets te vinden waar we samen in kunnen wonen. Ik sta zelf al ergens ingeschreven in Amsterdam waardoor ik bepaalde studentenkamers al kan accepteren, echter bestaan deze uit een kleine kamer, voor twee personen is dit verre van ideaal.

Dus: eigenlijk ben ik opzoek naar een plek om te wonen in de buurt van Utrecht of Amsterdam (of daar tussenin). Wat voor plek dit is doet er niet heel veel toe, maar we willen wel echt twee aparte kamers hebben. Dat hoeven geen grote kamers te zijn en ook geen aparte slaapkamers. Gewoon een deur tussen de slaapkamer en eventuele keuken is al genoeg. Verder willen we het liefst iets dat ‘zelfstandig’ is, dus eigen douche, wc, keuken.
Weet iemand waar wij als studenten zoiets zouden kunnen vinden? Want op de standaard sites voor studentenwoningen lijkt alles gericht op 1 persoon of op grotere groepen waarvoor je moet hospiteren en dergelijke.

Hopelijk heeft iemand hier wat tips.
pi_198948970
Studentenkamers zijn per definitie niet gericht op mensen die willen samenwonen.
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:16:45 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198949053
Wat is je budget en vorm van inkomen?
pi_198949130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:09 schreef jameshond7 het volgende:
Studentenkamers zijn per definitie niet gericht op mensen die willen samenwonen.
Nee, dat lijkt het geval te zijn. Daarom ben ik benieuwd of er andere opties voor studenten zijn.
pi_198949165
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:16 schreef Scuidward het volgende:
Wat is je budget en vorm van inkomen?
We hebben niet echt een duidelijk budget. Onder de 750 euro zou ideaal zijn omdat ik dan (als ik het goed begrijp) huurtoeslag zou kunnen aanvragen. Ik heb niet direct een inkomen, en mijn vriendin heeft een bijbaan van een paar uur per week op het moment. Ik heb wel flink gespaard (zo'n 13.000 euro) en we kunnen allebei nog lenen bij DUO.
pi_198949228
Bestaan HAT-eenheden nog? In Utrecht kende ik in de jaren 90 studenten die daarin woonden
pi_198949266
Kijk buiten de gebaande paden. In die regio's zijn veel projecten rondom tiny housing waarmee je snel iets van de grond krijgt. Collectieve woonvormen schieten er als paddenstoelen uit de grond.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:49:26 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198949430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:26 schreef KamerVoor2 het volgende:

[..]

We hebben niet echt een duidelijk budget. Onder de 750 euro zou ideaal zijn omdat ik dan (als ik het goed begrijp) huurtoeslag zou kunnen aanvragen. Ik heb niet direct een inkomen, en mijn vriendin heeft een bijbaan van een paar uur per week op het moment. Ik heb wel flink gespaard (zo'n 13.000 euro) en we kunnen allebei nog lenen bij DUO.
Veel verhuurders stellen een inkomenseis van meer dan 2x de maandhuur, dus veel aanbod valt af. Je zult de huur ook moeten betalen na je afstuderen terwijl je nog druk aan het solliciteren bent, dat zou je theoretisch kunnen overbruggen natuurlijk met je spaargeld. In die prijsklasse heb je veel concurrentie, dus in elk geval de bekende sites volgen (en de onbekende). Via Marktplaats ook zoeken enzovoort.

Heb niet een gouden tip helaas ...
pi_198949436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:35 schreef Japepk het volgende:
Kijk buiten de gebaande paden. In die regio's zijn veel projecten rondom tiny housing waarmee je snel iets van de grond krijgt. Collectieve woonvormen schieten er als paddenstoelen uit de grond.
Maar die zijn zo 40k+ toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:50:55 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198949445
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar die zijn zo 40k+ toch?
65k zie ik, wel mooi afgewerkt naar mijn mening: https://www.tinyfindy.com/
pi_198949451
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:50 schreef Scuidward het volgende:

[..]

65k zie ik, wel mooi afgewerkt naar mijn mening: https://www.tinyfindy.com/
Maar niet haalbaar met een bijbaantje en 13k spaargeld ben ik bang.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198949513
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:35 schreef Japepk het volgende:
Kijk buiten de gebaande paden. In die regio's zijn veel projecten rondom tiny housing waarmee je snel iets van de grond krijgt. Collectieve woonvormen schieten er als paddenstoelen uit de grond.
tiny housing is expensive housing en daarbij gaat het ook om een hele levensstijl waar je van moet houden
  zaterdag 10 april 2021 @ 19:08:22 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198949612
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar niet haalbaar met een bijbaantje en 13k spaargeld ben ik bang.
Nee, en TS wenst al minimaal 2 kamers.

Als je de post nog bij je ouders kunt laten bezorgen zou een vakantiepark een eventuele plan C zijn, maar omdat je als student waarschijnlijk geen auto hebt zit je ook met vervoer van en naar je studentenstad. Als je als concessie bijvoorbeeld niet op de lijn Utrecht - Amsterdam zoekt krijg je meer opties.

Bussum bijv: https://www.kamerstunt.nl(...)m/havenstraat/665496
pi_198950043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:08 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Nee, en TS wenst al minimaal 2 kamers.

Als je de post nog bij je ouders kunt laten bezorgen zou een vakantiepark een eventuele plan C zijn, maar omdat je als student waarschijnlijk geen auto hebt zit je ook met vervoer van en naar je studentenstad. Als je als concessie bijvoorbeeld niet op de lijn Utrecht - Amsterdam zoekt krijg je meer opties.

Bussum bijv: https://www.kamerstunt.nl(...)m/havenstraat/665496
Baarn is dan ook nog een optie. Zowel directe verbinding naar Amsterdam als naar Utrecht w/
Somebody that I used to know
  zaterdag 10 april 2021 @ 20:55:58 #15
256666 leeell
I know you're lonely
pi_198950812
Vroegah had je op studentenwoningweb.nl kamers voor 2 personen. Kijk daar eens naar?

Die waren ook minder populair omdat je met 2 mensen moet inschrijven die beide aangesloten waren bij SWW (tegenwoordig heet woon ofzo? van DUWO)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 11 april 2021 @ 20:07:54 #16
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_198965736
Ik ken stellen die samen hebben gewoond in een containerwoning op de wenckebachweg. Die woningen daar bestaan geloof ik niet meer, maar je hebt op verschillende plekken in Amsterdam wel containerwoningen. De badkamer zit daar in het midden, waardoor je een soort scheiding hebt van slaap/woongedeelte en keuken/eetgedeelte. Niet super ruim maar als je elkaar lief vindt prima. Ik heb zelf ook 2 jaar samen gewoond in een semi-studio van 20 m2 (semi omdat het een apart halletje had met inbouwkast.) Ymere verhuurt via hun website tijdelijke studentenwoningen die meestal wat groter zijn (woningen die gepland staan voor de sloop). Geen inschrijftijd nodig, maar wie het snelste reageert. Dus dat kan je in de gaten houden. De rode Kruisstraat in Diemen heeft op elke gang ook een zelfstandige unit met 2 kamers, badkamer en keuken. Maar daar heb je wel wat inschrijftijd voor nodig.
pi_198967968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:08 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Nee, en TS wenst al minimaal 2 kamers.

Als je de post nog bij je ouders kunt laten bezorgen zou een vakantiepark een eventuele plan C zijn, maar omdat je als student waarschijnlijk geen auto hebt zit je ook met vervoer van en naar je studentenstad. Als je als concessie bijvoorbeeld niet op de lijn Utrecht - Amsterdam zoekt krijg je meer opties.

Bussum bijv: https://www.kamerstunt.nl(...)m/havenstraat/665496
Ergens tussen Utrecht - Amsterdam is ook niet perse een must. Zolang het niet te ver weg is.

Op die site zie ik wel een paar interessante dingen, maar er zijn erg veel van dat soort sites en meestal willen ze geld voor je er uberhaupt iets mee kan... en ik weet niet of dat dan het geld waard is.
pi_198967984
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:55 schreef leeell het volgende:
Vroegah had je op studentenwoningweb.nl kamers voor 2 personen. Kijk daar eens naar?

Die waren ook minder populair omdat je met 2 mensen moet inschrijven die beide aangesloten waren bij SWW (tegenwoordig heet woon ofzo? van DUWO)
Ik geloof dat mijn vriendin bij die site (of een die er veel op lijkt) ingeschreven staat. Met haar 4 jaar inschrijfduur staat ze nog steeds overal onder aan. Misschien moeten we kijken of je inderdaad kan aangeven voor 2 personen te zoeken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')