SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het parcours mag er zijn, maar zonder deelnemers kom je nergens. Gelukkig staat er een deftig gestoffeerd deelnemersveld aan het vertrek. Beter kan bijna niet, zelfs. Zodra de officiële startlijst er is gaan we die hier plaatsen, voorlopig doen we het met de officieuze.
Schoon, deftig volk. Roglic en Pogacar tegen elkaar, dat alleen al is de moeite waard. Hun eerste ontmoeting in een meerdaagse koers sinds de Tour. Carapaz, Landa, Adam Yates, een herboren Valverde en ga zo maar door. Schachmann is er weer, hij zal graag zijn prestatie van 2019 willen herhalen. We missen Alaphilippe, en dat is het verder wel zo'n beetje. Om duimen en vingers bij af te likken, niks mee. Astana komt met een groot Baskisch contingent, we mogen ze weer Eustana noemen. Vier Basken, alleen jammer dat Gorka ontbreekt. In totaal meer dan 20 Basken, met een beetje mazzel. Erg mooi. Sowieso zijn alle Spaanse ploegen aanwezig, ook erg gaaf. We kijken vooral uit naar de werken van Kern Pharma. Voor Euskaltel ook wel een bijzondere koers. Vorig jaar had de sponsor hier moeten debuteren, maar dat ging niet door. Nu zijn ze wel weer terug op het hoogste niveau in het Baskenland, we zullen Bizkarra in de gaten houden.
De sterren van Emil mogen natuurlijk niet ontbreken:
***** Primoz Roglic
**** Tadej Pogacar, Adam Yates
*** Esteban Chaves, Maximilian Schachmann, Ion Izagirre, Jakob Fuglsang, Tao Geoghegan Hart
** Wilco Kelderman, Alejandro Valverde, Bauke Mollema, Hugh Carthy, Sergio Higuita, Mikel Landa, Emanuel Buchmann, Pello Bilbao, Enric Mas, Michael Woods, David Gaudu, Richard Carapaz, Pierre Latour, Mauri Vansevenant, Guillaume Martin
* Alexey Lutsenko, Marc Hirschi, Ben O’Connor, Ben Hermans, Patrick Konrad, Gino Mäder, Andreas Leknessund, Jesus Herrada, Eddie Dunbar, Laurens de Plus, Mattia Cattaneo, Jonas Vingegaard, Rafal Majka, Mikel Bizkarra, Cristian Rodriguez, Victor de la Parte, Brandon McNulty, Sergio Henao, Aurelien Paret-Peintre, Mikkel Honoré, Krists Neilands, Simon Geschke, Mikel Nieve, Ilan van Wilder, James Knox, Rigoberto Uran, Odd Christian Eiking
Odd Christian Eiking en Simon Geschke, waarom ook niet?
De koers wordt in Nederland uitgezonden door Eurosport. Dagelijks vanaf 15:30 te volgen op Eurosport 1 en de PLAYER/GCN. EITB in de gaten houden kan ook altijd, natuurlijk. Qua weer zouden we getrakteerd kunnen worden op een aantal typisch Baskische dagen, met veel regen derhalve. Op maandag zou het in Bilbao droog moeten blijven, maar de rest van de week kan het onstuimiger worden. Dat zullen we tijdens de dagelijkse updates nader gaan bekijken. Iedere dag zal er een korte voorbeschouwing gepost worden, in deze post te vinden in de spoilers, omdat deze koers natuurlijk bijzonder genoeg is om er wat extra werk in te stoppen. Het is dus van harte aanbevolen om dit topic in de gaten te houden en gezellig mee te posten over de mooiste ronde van het jaar, de Itzulia.
Ter afsluiting, een leuke poster:
En een prachtige txapela voor de winnaar:
Put these foolish ambitions to rest.![]()
Mijn hot take is dat Vingegaard dit spel nog kan winnen.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Mijn hot take is dat Gaudu als een lijk over de finish komt, maar wel wint.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mijn hot take is dat Vingegaard dit spel nog kan winnen.![]()
We zwaaien naar Pedro Horrillo en Igor Astarloa.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Gaudu komt per definitie als een lijk over de finishquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mijn hot take is dat Gaudu als een lijk over de finish komt, maar wel wint.![]()
Eerbetoon aan Piepoliquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mijn hot take is dat Gaudu als een lijk over de finish komt, maar wel wint.![]()
Pogacar gaat met z’n handjes zwaaien na de finish.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Cosnefroy is afgestaptquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:34 schreef The_Undertone het volgende:
Zou Brilsmurf eindelijk eens winnen?![]()
![]()
Pogacar heeft inmiddels al 3 jassen uit gedaanLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Tja, Roglic moet nu gewoon voor zijn eigen tempo gaan.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Gaudu is gewoon de beste lijkt het.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Over 24 uur rijdt Igor Arrieta hier naar de zege, ik zie het al.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Mauri is weer lekker aan het schudden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat zou fantastisch zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Over 24 uur rijdt Igor Arrieta hier naar de zege, ik zie het al.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Jonas kan met vijf minuten voorsprong winnen als hij wil.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Leuk voor Roglic dat hij ook eens mag winnen inderdaad.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jonas kan met vijf minuten voorsprong winnen als hij wil.![]()
Dat wordt weinig spectaculair in de Tour straks met Jonas en rasklimmer Wout die fluitend Roglic naar elke top rijden.➞![]()
Pozzato.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:44 schreef hhh38 het volgende:
Heeft er ooit een renner zo lang in het wiel van een andere renner gezeten?![]()
Adam is op komst in de achterhoede.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als we dan ook weer een meltdown van Merijn Zeeman krijgen teken ik ervoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:45 schreef WAvanBuren het volgende:
Dat wordt weinig spectaculair in de Tour straks met Jonas en rasklimmer Wout die fluitend Roglic naar elke top rijden.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Pozzato-Gilbertquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:44 schreef hhh38 het volgende:
Heeft er ooit een renner zo lang in het wiel van een andere renner gezeten?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
En dan geklopt worden door Pogacarquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:45 schreef WAvanBuren het volgende:
Dat wordt weinig spectaculair in de Tour straks met Jonas en rasklimmer Wout die fluitend Roglic naar elke top rijden.![]()
![]()
Lachen als Roglic hem er straks nog uit sprintLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Hij zei you win tegen Gaudu, die daarna het duimpje omhoog deed.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:49 schreef Szura het volgende:
Lachen als Roglic hem er straks nog uit sprintHet blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Ik wou net hetzelfde zeggenquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit keer zou ik het wel sneu vinden als Roglic dit nog pakt.
Dit is dus wél een situatie waarin je de ander "moet" laten winnen.![]()
In het kader van de Haarlijn meltdown zou ik het geweldig vinden als Roglic er nog een sprint uitgooit.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Steef.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dan had Gaudu eerder moeten helpen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wou net hetzelfde zeggen.
Dit is dus wél een situatie waarin je de ander "moet" laten winnen.![]()
Gaat niet gebeuren. Roglic heeft de overwinning al geschonken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:50 schreef Koffieplanter het volgende:
In het kader van de Haarlijn meltdown zou ik het geweldig vinden als Roglic er nog een sprint uitgooit.![]()
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Roglic heeft de overwinning al geschonken.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Goede Jumbo Visma tactics vandaag wel.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Mooi field lab voor het breken van Pogacar in de Tour.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:52 schreef Felagund het volgende:
Goede Jumbo Visma tactics vandaag wel.Citius, Altius, Fortius.![]()
En dan moet de Presidential Tour of Turkey nog komen!quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:54 schreef Faraday01 het volgende:
Dit was na de Tirreno het beste rondje van een week van 2021![]()
quote:quote:Wat zeggen we dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Gaudu kan er echt helemaal niks van.![]()
Maar Pogacar was in 1e instantie knecht vandaagquote:Op zaterdag 10 april 2021 17:53 schreef Aguero het volgende:
[..]
Mooi field lab voor het breken van Pogacar in de Tour.![]()
![]()
Dit is dezelfde man die McNulty een van de meest overschatte renners van het peloton vond. I rest my case.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Haha.quote:Op zaterdag 10 april 2021 17:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde man die McNulty een van de meest overschatte renners van het peloton vond. I rest my case.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Ik heb genoten.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Daarbij was zelfs wielrennen in de jaren '90 een cleane sportquote:Op zaterdag 10 april 2021 18:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Gewichtheffen.Meest grandioze sport ooit.
![]()
Die Kazach van vijf jaar geleden, god wat een fenomeen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 18:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarbij was zelfs wielrennen in de jaren '90 een cleane sportPut these foolish ambitions to rest.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
PCS heeft nog altijd alleen de top-10 maar, Steef's camper staat in de afgrond?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Het is de laatste tijd sowieso vrij slecht. Maar First doet het niet veel beter.quote:Op zaterdag 10 april 2021 18:56 schreef heywoodu het volgende:
PCS heeft nog altijd alleen de top-10 maar, Steef's camper staat in de afgrond?![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Firstcycling heeft gewoon de uitslag hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is de laatste tijd sowieso vrij slecht. Maar First doet het niet veel beter.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Klagen helpt, ineens staat de uitslag er. Hoewel ik me afvraag of die bizar lange lijst DNF's wel klopt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Het ging echt al meteen los in de etappe, kan me voorstellen dat renners die toen gelost werden er daarna niet zoveel zin meer in hadden als ze verder toch geen belangen meer hadden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Klagen helpt, ineens staat de uitslag er. Hoewel ik me afvraag of die bizar lange lijst DNF's wel klopt
En ze kwamen op een gegeven moment ook al vrij dichtbij de finish, geloof ik.![]()
Euh, ze reden zelfs over de finishstreep (op 44,4 van het einde).quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:02 schreef Marcoss het volgende:
En ze kwamen op een gegeven moment ook al vrij dichtbij de finish, geloof ik.![]()
![]()
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Oh lol, dat had ik gemist danquote:Op zaterdag 10 april 2021 19:11 schreef showtimer het volgende:
[..]
Euh, ze reden zelfs over de finishstreep (op 44,4 van het einde).
Maar dan hebben veel renners vaak toch geen zin meer om door te fietsen.;![]()
Kijk dit is zoveel leuker dan dat EPO account.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Denk je dat deze gozers ook op Gaudu heeft ingezet, maar dat niet meldt voor het verhaal?quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kijk dit is zoveel leuker dan dat EPO account.![]()
Nee zo te zien bezit hij niet over zulks inzicht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk je dat deze gozers ook op Gaudu heeft ingezet, maar dat niet meldt voor het verhaal?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: