abonnement Unibet Coolblue
pi_198946603
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tenzij je een of ander huidsprobleem oid hebt doe je hier toch niet aan? Je smijt water tegen je gezicht, je spuit wat deo, je poetst je tanden, je scheert je. Klaar is het ochtendritueel.
Scheren kan 1x per week
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 10 april 2021 @ 15:23:02 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198946838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mikey, je gaat naar een cosmetische dermatoloog neem ik aan? Een gewone raadt je echt niet zoveel gedoe aan. Waarschijnlijk als je het vraagt een zeepvrije wasemulsie en een crème met spf.
In Nederland een cosmetische dermatoloog, in de VS een dermatoloog. :Y
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:42:22 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198948622
Het middel is soms erger dan de kwaal. Als je allerlei cleansers gebruikt, veroorzaakt dat soms juist die trekkerige, droge huid. En ja, dan wil je er weer wat opsmeren.

Vrouwen die make-up gebruiken ontkomen vaak niet aan die schoonmaakspullen. Maar als je geen make-up gebruikt, is een washandje lauw water en misschien een dagcrème met spf zat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198948915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:56 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Meer water gebruiken.
Water is juist funest voor een droge huid. Een droge huid heeft een verminderde barrière functie en met water spoel je de goede vetten die je huid dicht en gezond houden nog verder weg waardoor de huid nog droger wordt.
pi_198953615
Het beste? Niks. Wassen onder de douche, thats it. De rest, behalve zonnebrandcreme, heeft totaal geen nut als je geen huidklachten hebt.
  zondag 11 april 2021 @ 20:47:28 #31
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198966261
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je geen kop als een grindtegel hebt heb je geen dermatoloog nodig. Een dermatoloog ga je heen als je een aandoening hebt, niet om een cremepje van de drogist aangesmeerd te krijgen om je rimpels te laten verdwijnen.
Hij lult ook over "mijn dermatoloog" :')
Nou dan weet je genoeg ....
  dinsdag 13 april 2021 @ 13:40:43 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198985893
Heb vooral op m'n gezicht aanleg voor een droge huid, het ergste in de winter. Alles geprobeerd maar mijn babyhuid kan nergens tegen, van iedere crème/lotion die dan voor hydratatie zou moeten zorgen krijg ik een rode kop, sensitive, hypoallergeen, maakt allemaal geen reet uit, na een paar dagen gebruik ben ik een glanzende kreeft. Sinds een paar jaar doe ik op aanraden van mijn vriendin savonds na het wassen een beetje vaseline op m'n harses, werkt voor mij perfect.

[ Bericht 15% gewijzigd door Twiitch op 13-04-2021 13:50:29 ]
pi_198985929
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik maak als man mijm gezicht dagelijks schoon met shiseido cleansing nogwat, waar mijn vrouw dan een beetje pissig van wordt want het is zo duur bladiebla.

Brandschoon word je ervan. Vind ik erg prettig.

Ehm ja dat merk kost per product nogal minimaal 80 euro dus ik snap dat wel.
pi_198986920
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:44 schreef Azula het volgende:

[..]

Ehm ja dat merk kost per product nogal minimaal 80 euro dus ik snap dat wel.
80 euro ja? Dan ben ik op mijn beurt weer een beetje pissig.

Je hoeft er wel maar heel weinig van te gebruiken, het schuimt als een malle
-nee-
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:40 #35
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198986994
Ik ben jaren bezig geweest met huidverzorging, had inderdaad een heel regime met toners en gels en serums en weet ik het wat allemaal, en toch had ik altijd gedoe met mijn huid.

Sinds ongeveer een jaartje doe ik het simpeler, ik heb een renigingsgel waar ik 's morgens onder de douche mijn gezicht mee was, en verder gebruik nivea soft 's morgens en 's avonds en tussendoor als mijn huid een beetje trekkerig aanvoelt. 's Avonds was ik mijn gezicht gewoon met water en een washandje (wel elke dag een schone).

Is prima zo, ik heb nog wel eens af en toe een pukkel of een vlekje, maar ik heb het idee dat wat ik nu doe net zo goed werkt als dat hele regime dat ik daarvoor had.
pi_198987050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef Marsenal het volgende:

[..]

80 euro ja? Dan ben ik op mijn beurt weer een beetje pissig.

Je hoeft er wel maar heel weinig van te gebruiken, het schuimt als een malle
Naja het is een goed merk. Weet niet wat de schuim kost hoor maar ben vaak zat langs het schap gelopen om te zien dat bijna alles van vlak onder tot ver boven de 100 euro is.

Als het haar eigen geld is moet ze dat lekker zelf weten. :6
pi_199292169
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Daar vergis je je, zonlicht is cruciaal voor een mooie en gezonde huid. Mensen raken in de war met het tijdelijke schoonheidsideaal dat je huid zo jong mogelijk moet zijn, wat voor een kerel onzin is.

Liever een gebronsde huid die wat ouder oogt dan een bleke babyface. Zeker als je een baard hebt is een huid die geen zonlicht ziet geen porem.

Excessen als de perkamenten huid van rachel hazes en ander tokkievolk uitgezonderd natuurlijk.
Wat een onzin. Zonlicht is pertinent slecht voor je huid en daarom is zonnebrand crème zo belangrijk.
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.
pi_199292171
Heel veel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199293756
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef Mikeytt het volgende:
Mijn dermatoloog gaf altijd de basis aan:

Ochtend:
- Gezicht wassen met water
- Serum erop. (vitamine c/e)
- moisturizer
- zonnebrandcreme, factor 30 of hoger als je dat wil

Avond:
- Gezicht reinigen met een water-based cleanser
- Gezicht reiniger met een olie-based cleanser
- Exfoliëren met een chemische exfoliant, geen fysieke. (1x per week, max 2 keer per week)
- Serum erop (vitamine c/e)
- Retinol/Retinoid (opbouwen, 1x per week, dan 2x per week, dan 3x per week etc)
- moisturizer

Dit kan iedereen eigenlijk als basis gebruiken. En dan dingen erbij die je wil. Wel belangrijk is dat buitenom bovenstaande weinig dingen bewezen werking bij grotere groepen mensen hebben.
Retinol is bijvoorbeeld het enige middel dat bewezen ouderdom van de huid tegen gaat.

Maar wat je erbij kan gebruiken, kan je dermatoloog natuurlijk het best bepalen.
Is het de tijdsinvestering en geld wel waard voor hetgeen je er voor terug krijgt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_199293875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:50 schreef HIP-HOP het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zonlicht is pertinent slecht voor je huid en daarom is zonnebrand crème zo belangrijk.
Waar haal je dat vandaan? Natuurlijk is te veel uv straling slecht voor je huid, maar waar denk je dat vitamine D vandaan komt en je immuunsysteem op werkt?

Zonlicht is essentieel voor een goede gezondheid.
-nee-
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:33:51 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199294715
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is het de tijdsinvestering en geld wel waard voor hetgeen je er voor terug krijgt?
Voor mij wel. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een puist heb gehad en mn huid is vrij strak.

Qua tijd valt het wel mee. Ik ben 5 minuten in de ochtend bezig en 10 minuten in de avond..
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:35:47 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199294740
quote:
14s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:38 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Natuurlijk is te veel uv straling slecht voor je huid, maar waar denk je dat vitamine D vandaan komt en je immuunsysteem op werkt?

Zonlicht is essentieel voor een goede gezondheid.
Alle uv straling is slecht. Ook maar een klein beetje.

Vitamine D kun je ook supplementeren of uit voeding halen. In sommige landen zoals de VS is dat zelfs het advies inmiddels.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199294803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Alle uv straling is slecht. Ook maar een klein beetje.

Vitamine D kun je ook supplementeren of uit voeding halen. In sommige landen zoals de VS is dat zelfs het advies inmiddels.
In Nederland is het advies om elke dag een kwartier tot half uur onbeschermd in de zon te gaan met hoofd en armen, behalve in de zomer natuurlijk gewoon in de middag.

https://www.consumentenbo(...)-en-nadelen-zonlicht
-nee-
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:43:28 #44
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199294864
quote:
14s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

In Nederland is het advies om elke dag een kwartier tot half uur onbeschermd in de zon te gaan met hoofd en armen, behalve in de zomer natuurlijk gewoon in de middag.

https://www.consumentenbo(...)-en-nadelen-zonlicht

Klopt. En de adviezen worden op basis van praktische voordelen gemaakt, niet op basis van het ideale beeld.

De meeste Nederlanders gaan geen vitamine D supplementeren en de voordelen van vitamine D uit de zon wegen echt wel op tegen de nadelen van de uv straling die voor een korte tijd per dag op je huid krijgt.

Dat betekent echter niet dat dat de ideale situatie is. De zon volledig vermijden is nog beter, maar totaal niet praktisch voor de meesten.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')