abonnement Unibet Coolblue
pi_198943779

Dit is hoe wij het kennen

Dit is wat ze in amerika doen:


De aarde kabel is daar volledig onbeschermd en loopt gewoon door het plastic omhulsel heen, mocht je fase beschadigd raken en maakt het op die manier gemakkelijker kortsluiting.

Waarom doen wij dit niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2021 11:01:12 ]
pi_198943787
Weet ik veel ik ben geen elektricien
pi_198943975
Omdat wij fatsoenlijk huizen hebben en geen termieten ofzo die alles opeten. Is hier niet nodig, alleen voor de grondkabel naar het schuurtje.
.
pi_198944193
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:16 schreef Fer het volgende:
Omdat wij fatsoenlijk huizen hebben en geen termieten ofzo die alles opeten. Is hier niet nodig, alleen voor de grondkabel naar het schuurtje.
Je bedoelt een aardscherm denk ik. Daar gaat de OP niet over :P
pi_198944485
Omdat je dan geen klap stroom krijgt als je eraan zit en er ergens een (kleine) lekspanning is?

Daarbij zit aarde vaak aan koperen leidingen die in verbinding staan met je radiatoren, dus dan zouden je radiatoren ook onder spanning staan :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_198944891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Omdat je dan geen klap stroom krijgt als je eraan zit en er ergens een (kleine) lekspanning is?

Daarbij zit aarde vaak aan koperen leidingen die in verbinding staan met je radiatoren, dus dan zouden je radiatoren ook onder spanning staan :')
Als je zoveel lekspanning hebt moet je aardlek er uit klappen, als je kabels ongezond zijn moet de aardlek er uit klappen.

Daarnaast als je een defect apparaat hebt wat de aarde, en dus je radiatoren, onder stroom zit mag je hopen dat je huis installatie op orde is en inderdaad de aardlek klapt ipv dat je stroom krijgt via de kraan
pi_198945422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:40 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Als je zoveel lekspanning hebt moet je aardlek er uit klappen, als je kabels ongezond zijn moet de aardlek er uit klappen.

Daarnaast als je een defect apparaat hebt wat de aarde, en dus je radiatoren, onder stroom zit mag je hopen dat je huis installatie op orde is en inderdaad de aardlek klapt ipv dat je stroom krijgt via de kraan
Ja dat weet ik :') probeer ook alleen maar een verklaring te vinden :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_198945759
@Vonkenboer ?

Maar in de VS hebben ze ook half de voltage dan in de EU he?
dag
pi_198946559
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:46 schreef Peter het volgende:
@:vonkenboer ?

Maar in de VS hebben ze ook half de voltage dan in de EU he?
Half het voltage, maar dubbele hoeveelheid watts. (Om die lamp te laten branden of een motor net zo snel te laten lopen heb je uit eindelijk dezelfde hoeveelheid energie nodig)
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 15:06:16 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_198946645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:57 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Half het voltage, maar dubbele hoeveelheid watts. (Om die lamp te laten branden of een motor net zo snel te laten lopen heb je uit eindelijk dezelfde hoeveelheid energie nodig)
Dan heb je dus dezelfde hoeveelheid Watt (vermogen) nodig en trekt je de dubbele hoeveelheid ampère (stroom).
F.K.A. SuperwormJim
pi_198949652
Amerika is inferieur.

Huizenbouw, alles drywall, doen niet aan stucen maar naden dicht smeren.

Imperial eenheid.

Zijn niet goed in populaire wereldsporten, dus maken ze zelf een sport die zij alleen spelen, en daardoor kunnen zeggen de beste van de wereld te zijn :')

Lunch op school, friet hotdog en chocolade melk

Overvloed aan obesitas

En hun aardlekschakelaar zit ook in stopcontacten zelf, op de meeste onlogische plaatsen.

Dus dat dit ook weer anders is verbaasd mij niets.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_198950541
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:11 schreef spierbal het volgende:
Amerika is inferieur.

Huizenbouw, alles drywall, doen niet aan stucen maar naden dicht smeren.

Imperial eenheid.

Zijn niet goed in populaire wereldsporten, dus maken ze zelf een sport die zij alleen spelen, en daardoor kunnen zeggen de beste van de wereld te zijn :')

Lunch op school, friet hotdog en chocolade melk

Overvloed aan obesitas

En hun aardlekschakelaar zit ook in stopcontacten zelf, op de meeste onlogische plaatsen.

Dus dat dit ook weer anders is verbaasd mij niets.
Goede samenvatting wel. :Y
pi_198950806
Geïsoleerd.
Afgeschermd is iets anders.

En waar 'kabel' staat moet het 'ader' zijn. Stop de tijd; ik zet geen jokers in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')