abonnement Unibet Coolblue
pi_198942653
Gisteren ben ik naar de kapper geweest, dit was de 2e keer bij deze kapper. Ik liet haar een plaatje zien en zei erbij dat het er zo uit moest zien. Vervolgens knipt zij totaal iets anders, ipv een lange bob heb ik nu een korte. Ik zeg nog niet zo kort maar dat was nodig om de achterkant beter te laten aansluiten zei ze. Toen ze klaar was zag het er vreselijk uit, ik kan er nu niks meer mee.

Hoe vinden jullie een goede kapper waar je tevreden weg gaat? En zeg je er iets van als je niet tevreden bent?
  Boks-Chick zaterdag 10 april 2021 @ 09:06:53 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_198942749
ik ben bang dat het een combo is van ervaringen van vrienden/buren/kennissen (nog enigzins betrouwbaar enzo) en uitproberen.

....En geld durven uitgeven.
... een goede kapper kost gewoon geld. Dus goedkoop haarkappen bij een kapperketen geeft je een heel stuk minder 'garantie' op een goede knipper/knipster. Je hoeft zeker niet naar een hoofdprijs-kapper, laat dat maar aan de Geers, Goors, Barbies etc van deze wereld. Een fatsoenlijk zelfstandige kapper zit er vast bij je in de omgeving.
lolwut
pi_198942804
Herkenbaar ja, heb nu een familielid die het wel snapt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198942831
Herkenbaar, paar maanden geleden een poging gewaagd 'alleen puntjes aub' en was weg 10cm :'(

Ik ben daarom gaan Googlen op topsalons en ga het wagen om naar zo'n salon te gaan waar een knipbeurt ¤70 kost.
  zaterdag 10 april 2021 @ 09:46:55 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198943068
Duidelijk zijn en niet je muil dichthouden als je in die stoel zit, ook altijd een optie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 10 april 2021 @ 09:57:28 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198943147
Zoals hier al gezegd, ga naar een kapper waar rijke mensen ook naar toe gaan.
Meestal betekenen dure prijzen ook kwalitatief beter personeel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198944403
Als je een man bent, een Turkse kapper.
pi_198944964
Ik heb gezocht op type kapper (in mijn geval een kapper die met slag/krul overweg kan, die zijn namelijk ook wel zeldzaam) en zodoende kwam ik bij een goede kapper uit. Betaal wel 60-70 euro voor een knipbeurt (eens in de 3-4 maanden) maar het is echt een wereld van verschil. En al 4-5 jaar élke keer gewoon goed geknipt. De jaren ervoor heel wat kappers versleten, en mijn haar was behoorlijk verwoest.

Dus tjsa, iets meer investeren kan wel helpen. Is geen garantie natuurlijk, maar er is dan vaak wel meer geld voor nascholing e.d.
pi_198957281
In mijn dorp zijn gelukkig best veel kapsalons, ik overweeg nog om deze week naar een andere te gaan.
De kapsalon waar ik ben geweest is wel een soort ketentje, ze hebben 3 kapsalons, ze zijn inderdaad cheap en allen gevestigd in oude van dagen huizen. Mijn schoonvader die zelf 43 jaar een kapsalon heeft gehad zegt dat het ligt aan dat ze in die kapsalons voornamelijk ouderen knippen en niet aan bijscholing doen.
Echt balen weer.
  Boks-Chick zondag 11 april 2021 @ 10:09:24 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_198957353
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:44 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb gezocht op type kapper (in mijn geval een kapper die met slag/krul overweg kan, die zijn namelijk ook wel zeldzaam) en zodoende kwam ik bij een goede kapper uit. Betaal wel 60-70 euro voor een knipbeurt (eens in de 3-4 maanden) maar het is echt een wereld van verschil. En al 4-5 jaar élke keer gewoon goed geknipt. De jaren ervoor heel wat kappers versleten, en mijn haar was behoorlijk verwoest.

Dus tjsa, iets meer investeren kan wel helpen. Is geen garantie natuurlijk, maar er is dan vaak wel meer geld voor nascholing e.d.
Dit geldt voor mij ook inderdaad. Enige keer wanneer je een goedkope kapbeurt kan hebben die lukt, is wanneer je bij een ketenachtig iets een net beginnende kapper/kapster treft die fatsoenlijk talent/gevoel er voor heeft. Dat is doorgaans ook de persoon die er de volgende keer wanneer je er heen gaat, niet meer zal zijn omdat hij/zij ook de juiste aandacht aan het knippen wil geven en zich wil ontwikkelen, en dus elders gaat werken.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')