abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 22:49:37 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940069
quote:
NCTV volgt heimelijk burgers op sociale media

anti-terrorismecoördinator De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid verzamelde én verspreidde jarenlang privacygevoelige informatie.



De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft in strijd met de wet jarenlang privacygevoelige informatie over burgers verzameld en verspreid. Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten. Dit blijkt uit onderzoek van NRC, gebaseerd op gesprekken met tientallen betrokkenen en interne documenten.

De NCTV is in 2004 opgericht om de uitwisseling van informatie tussen overheidsinstanties te coördineren en maakt ook zelf analyses over de nationale veiligheid. Daaronder schaart de NCTV ook verschillende vormen van activisme en religieus fundamentalisme. Maar nergens is duidelijk vastgelegd hoever de coördinator mag gaan in het verzamelen van informatie over personen en organisaties.

In vertrouwelijke analyses staat beschreven met wie personen die de NCTV in beeld brengt zijn getrouwd, hoeveel kinderen ze hebben, met wie ze omgaan, soms vergezeld van foto’s. Sommige personen, zoals een prediker uit Almere, zijn in korte tijd meerdere keren onderwerp geweest van een ‘weekbericht’ van de NCTV. Weekberichten worden verstuurd aan gemeenten, politie, AIVD en buitenlandse veiligheidsdiensten.

Anders dan de politie of een geheime dienst heeft de coördinator geen bevoegdheden om personen nauwgezet online te volgen. Bovendien hebben veiligheidsdiensten toezichthouders en moeten zij hun stappen verantwoorden, de NCTV hoeft dat niet.

Vijf data- en privacyhoogleraren reageren kritisch. De coördinator mag niet met nepaccounts burgers volgen, zegt Bart Custers, hoogleraar Law and data science aan de Universiteit Leiden. „Het gebruik van nepaccounts is werken onder dekmantel. De NCTV heeft die bevoegdheid niet. Als de overheid ongeoorloofd mensen gaat volgen, krijg je een politiestaat.”

Bijzonder hoogleraar Inlichtingen en recht aan de Rijksuniversiteit Utrecht Jan-Jaap Oerlemans: „Als je heel regelmatig op iemands profiel kijkt als ambtenaar, ben je aan het volgen. Dan kan het stelselmatig worden. Als wij als samenleving willen dat de NCTV dat ook kan, dan moet dat in de wet worden vastgelegd.”

Problemen
De baas van de NCTV, Pieter-Jaap Aalbersberg, erkent tegenover NRC dat er problemen zijn met de „juridische grondslag”. Daar wordt aan gewerkt. Volgens Aalbersberg mag de NCTV onderzoek doen naar online uitingen, maar zijn er ook dingen gebeurd waar geen wettelijke basis voor was. Dit betreft het „in beeld brengen van personen” op verzoek van gemeenten en een overheidstaskforce, iets wat de coördinator jarenlang deed. De NCTV is hier recent mee gestopt. Een nepaccount waarmee de NCTV op Twitter, Facebook en Instagram honderden burgers en organisaties volgde, is twee dagen voor publicatie van dit artikel verdwenen.

Intern is het gebrek aan regels voor de online activiteiten al jaren onderwerp van discussie. Volgens (oud-)medewerkers werden bezwaren door leidinggevenden weggewuifd.

Ook voor het opslaan van gevoelige persoonsgegevens ontbreken richtlijnen. Rapportages met die gegevens belanden in een centrale database. Hoe lang die gegevens bewaard worden, is onbekend.

Privacy-toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens zegt dat „wanneer de overheid persoonsgegevens verwerkt, burgers erop moeten kunnen vertrouwen dat dit op een juiste manier gebeurt”. De autoriteit kondigt aan „navraag” bij het ministerie van Justitie en Veiligheid te doen naar de „verwerking door de NCTV”. De autoriteit heeft daar „nog geen” onderzoek naar gedaan.

Op de analyse-afdeling van de NCTV, waar het monitoren plaatsvindt, rommelt het al jaren, blijkt ook uit onderzoek van NRC. Enkele analisten negeren kritiek van collega’s en de leiding beschermt hen. Heldere regels voor het opstellen van reguliere analyses ontbreken. Het brengt de kwaliteit van rapporten in het geding.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ciale-media-a4039223
-‐-------------------

Jammer dat het ze het zo negatief zien. Ik ben juist blij dat ze op sociale media speuren naar terroristen, radicalen en exremisten. Andere diensten hebben er blijkbaar geen tijd voor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 9 april 2021 @ 22:51:33 #2
408813 crew  trein2000
pi_198940098
De overheid moet zich gewoon aan de wet houden. Bijzonder kwalijk dat dit al twee keer in relatief korte tijd mis is. (Eerst die landmacht club en nu dit)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 22:52:05 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940105
Reactie NCTV:
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:55:34 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940161
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

-‐-------------------

Jammer dat het ze het zo negatief zien. Ik ben juist blij dat ze op sociale media speuren naar terroristen, radicalen en exremisten. Andere diensten hebben er blijkbaar geen tijd voor.
Ze zijn wettelijk niet bevoegd hiertoe. En waren ze dat wel dan is het nog twijfelachtig. Het gaat niet om mensen die een misdrijf hebben gepleegd en dus verdachten zijn, maar om mensen die bijvoorbeeld voor Zwarte Piet zijn of tegen een vaccinatieplicht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198940168
Als iemand radicale reacties plaatst op twitter of een ander medium en vervolgens doordraait en een moord en/of aanslag pleegt vraagt iedereen zich af hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Maar als informatie over dit soort acties verzameld wordt, is het ook weer niet goed...
pi_198940205
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze zijn wettelijk niet bevoegd hiertoe. En waren ze dat wel dan is het nog twijfelachtig. Het gaat niet om mensen die een misdrijf hebben gepleegd en dus verdachten zijn, maar om mensen die bijvoorbeeld voor Zwarte Piet zijn of tegen een vaccinatieplicht.
Je hebt radicalen met allerlei soorten opvattingen...
Man (37) vast voor beramen terreuraanslag op priklocatie Den Helder
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:00:35 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt radicalen met allerlei soorten opvattingen...
Man (37) vast voor beramen terreuraanslag op priklocatie Den Helder
Het gaat om de aanslag ,niet om het tegen prikken zijn. Anders kun je iedereen die: moslim is, natuurliefhebber, dierenliefhebber, links, rechts etc wel gaan volgen. Want van al die groepen zijn er individueen die aanslagen hebben gepleegd. Dan ‘monitor’ je op zeker moment dus iedereen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:00:51 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze zijn wettelijk niet bevoegd hiertoe. En waren ze dat wel dan is het nog twijfelachtig. Het gaat niet om mensen die een misdrijf hebben gepleegd en dus verdachten zijn, maar om mensen die bijvoorbeeld voor Zwarte Piet zijn of tegen een vaccinatieplicht.
Gezien de radicalisering van bijvoorbeeld de viruswappies is het niet verkeerd om in de gaten te houden wat er binnrn die groepen speelt. Of moeten ze pas actie ondernemen als de zoveelste teststraat of vaccinatielocatie is opgeblazen? :')

Zij zijn er om Nederland veilig
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198940254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:56 schreef luxerobots het volgende:
Als iemand radicale reacties plaatst op twitter of een ander medium en vervolgens doordraait en een moord en/of aanslag pleegt vraagt iedereen zich af hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Maar als informatie over dit soort acties verzameld wordt, is het ook weer niet goed...
Bijna alle aanslagplegers waren al bekend bij de autoriteiten. Waarom denk je dat ze niet zijn gestopt? Omdat we dan een Minority Report-samenleving krijgen.

Minority Report
In a future where a special police unit is able to arrest murderers before they commit their crimes, an officer from that unit is himself accused of a future murder.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:01:52 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat om de aanslag ,niet om het tegen prikken zijn. Anders kun je iedereen die: moslim is, natuurliefhebber, dierenliefhebber, links, rechts etc wel gaan volgen. Want van al die groepen zijn er individueen die aanslagen hebben gepleegd. Dan ‘monitor’ je op zeker moment dus iedereen.
Ze monitoren alleen als het een bedreiging kan zijn voor Nederland
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:01:55 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940265
En terrorisme is een vrijwel onbestaand probleem in Nederland. Hoeveel dodelijke slachtoffers eist dat nu op jaarbasis? Ze kunnen beter keukentrapjes gaan inspecteren, dat zet meer zoden aan de dijk.
Het is in ieder geval niet zo’n groot probleem dat het legitimeert dat iedereen bespionneerd mag gaan worden. Verre, verre, verre van dat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:03:16 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940302
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ze monitoren alleen als het een bedreiging kan zijn voor Nederland
De bedreiging voor Nederland zijn diensten die ongestraft buiten hun wettelijke bevoegdheden treden. Niet een individuele dwaas die een vuurwerkbom bij een priklocatie legt. En mensen zoals jij die telkens weer pleiten voor een totalitaire staat. Laten ze jou volgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198940307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat om de aanslag ,niet om het tegen prikken zijn. Anders kun je iedereen die: moslim is, natuurliefhebber, dierenliefhebber, links, rechts etc wel gaan volgen. Want van al die groepen zijn er individueen die aanslagen hebben gepleegd. Dan ‘monitor’ je op zeker moment dus iedereen.
Dit komt gewoon nergens voor in het nieuwsbericht.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:04:24 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:49 schreef Starhopper het volgende:

Jammer dat het ze het zo negatief zien. Ik ben juist blij dat ze op sociale media speuren naar terroristen, radicalen en exremisten.
Zolang ze zich aan de wet houden maar dat doen ze dus niet.
pi_198940327
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:01 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Bijna alle aanslagplegers waren al bekend bij de autoriteiten. Waarom denk je dat ze niet zijn gestopt? Omdat we dan een Minority Report-samenleving krijgen.

Minority Report
In a future where a special police unit is able to arrest murderers before they commit their crimes, an officer from that unit is himself accused of a future murder.
Dat is een film.

pi_198940342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De bedreiging voor Nederland zijn diensten die ongestraft buiten hun wettelijke bevoegdheden treden. Niet een individuele dwaas die een vuurwerkbom bij een priklocatie legt. En mensen zoals jij die telkens weer pleiten voor een totalitaire staat. Laten ze jou volgen.
Een dwaas met een vuurwerkbom is geen bedreiging?
pi_198940352
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:49 schreef Starhopper het volgende:
Sommige personen, zoals een prediker uit Almere, zijn in korte tijd meerdere keren onderwerp geweest van een ‘weekbericht’ van de NCTV.
Dit gaat vast over een moslim. Een prediker die een schoon strafblad heeft, hoogopgeleid is, maar wordt lastiggevallen omdat men zijn vorm van islam als problematisch hebben bestempeld.

Zo'n moslim wordt dus lastiggevallen, maar ondertussen brengen Europese regeringen letterlijke IS-staatsburgers terug naar Europa.
pi_198940355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is een film.

Captain Obvious :')
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:06:23 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940361
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:01 schreef LXIV het volgende:
En terrorisme is een vrijwel onbestaand probleem in Nederland. Hoeveel dodelijke slachtoffers eist dat nu op jaarbasis? Ze kunnen beter keukentrapjes gaan inspecteren, dat zet meer zoden aan de dijk.
Het is in ieder geval niet zo’n groot probleem dat het legitimeert dat iedereen bespionneerd mag gaan worden. Verre, verre, verre van dat.
De laatste maanden zijn er C2000masten in de fik gestoken, meerdere aanslagen of pogingen tot op teststraten en gisteren de verijdelde aanslag op een vaccinatielocatie.

Je kan niet ontkennen dat radicalen een probleem zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198940376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:06 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Captain Obvious :')
Wacht maar af. Straks gaan computers alles overnemen. Komen er mensachtige robots.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:07:32 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940386
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:06 schreef Starhopper het volgende:

De laatste maanden zijn er C2000masten in de fik gestoken, meerdere aanslagen of pogingen tot op teststraten en gisteren de verijdelde aanslag op een vaccinatielocatie.

Je kan niet ontkennen dat radicalen een probleem zijn.
C2000 Masten?
pi_198940387
TS, je juicht dit toe, maar er kan een dag komen dat mensen die jouw ideologie aanhangen het doelwit worden van de geheime diensten. Woke-cultuur-extremisten ;)
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:08:08 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940393
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een dwaas met een vuurwerkbom is geen bedreiging?
Niet voor Nederland nee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:08:09 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940427
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

De film niet gezien begrijp ik?
Ik heb het over een andere film.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:10:09 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198940433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
De overheid moet zich gewoon aan de wet houden. Bijzonder kwalijk dat dit al twee keer in relatief korte tijd mis is. (Eerst die landmacht club en nu dit)
Bestaat de mogelijkheid, dan wordt die gebruikt.
Voor de overheid moet je dit dichttimmeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:10:14 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940435
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De laatste maanden zijn er C2000masten in de fik gestoken, meerdere aanslagen of pogingen tot op teststraten en gisteren de verijdelde aanslag op een vaccinatielocatie.

Je kan niet ontkennen dat radicalen een probleem zijn.
Ik merk er weinig van. Dus het is misschien wel lastig soms, maar ook niet meer dan dat.
Maar als er mensen met duidelijke terroristische bedoelingen zijn dan mogen die van mij gerust afgeluisterd en gevolgd worden. Nadat daar toestemming voor gegeven is door het OM of zo. Maar niet iedereen met een mening op het internet. Dus dat je tegen 5G bent kan nooit een reden zijn dat een geheime dienst je gaat volgen. Het is hier de DDR niet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198940438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wacht maar af. Straks gaan computers alles overnemen. Komen er mensachtige robots.
Drogreden "trek het argument van je opponent door tot wappie-niveau".

Alle aanslagplegers waren bekend bij de autoriteiten. Met andere woorden, al deze privacy-schendingen voorkomen geen aanslagen. Verdachte X doet radicale uitingen. Maar we kunnen hem niet aanpakken. Hij heeft niets strafbaars gedaan. En wanneer hij wel iets strafbaars doet, zijn we er alsnog niet op tijd bij, want we monitoren (tien)duizenden mensen. Je kunt dan ook beter nee zeggen tegen al deze privacy-schendingen.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:10:47 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940442
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

C2000 Masten?
Ja. En ook gewone telefoonmasten zijn een doelwit natuurlijk. De wappies weten niet wat voor soort mast ze in de fik steken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-straling-vandalisme
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198940458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:10 schreef Rambolin het volgende:
Alle aanslagplegers waren bekend bij de autoriteiten. Met andere woorden, al deze privacy-schendingen voorkomen geen aanslagen.
Niet alle aanslagplegers zijn bekend bij de autoriteiten. En je weet helemaal niet hoeveel aanslagen voorkomen zijn.
pi_198940467
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. En ook gewone telefoonmasten zijn een doelwit natuurlijk. De wappies weten niet wat voor soort mast ze in de fik steken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-straling-vandalisme
En LXIV doet alsof zulke wappies geen bedreiging zijn...
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:12:44 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940474
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. En ook gewone telefoonmasten zijn een doelwit natuurlijk. De wappies weten niet wat voor soort mast ze in de fik steken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-straling-vandalisme
Zendmasten dus. Maar C2000 klinkt zeker wat spectaculairder of niet soms?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:13:39 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik merk er weinig van. Dus het is misschien wel lastig soms, maar ook niet meer dan dat.
Maar als er mensen met duidelijke terroristische bedoelingen zijn dan mogen die van mij gerust afgeluisterd en gevolgd worden. Nadat daar toestemming voor gegeven is door het OM of zo. Maar niet iedereen met een mening op het internet. Dus dat je tegen 5G bent kan nooit een reden zijn dat een geheime dienst je gaat volgen. Het is hier de DDR niet!
Wat is er mis mee dat ze rondkijken op oa socialmedia. Het is gewoon openbaar hoor. Als ze met dit soort werk potentiele terroristen in het vizier kunnen krijgen, prima!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:14:17 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:14:49 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940510
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zendmasten dus. Maar C2000 klinkt zeker wat spectaculairder of niet soms?
Een C2000 uitschakelen is zeer ernstig ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:15:58 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940531
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:13 schreef Starhopper het volgende:

Wat is er mis mee dat ze rondkijken op oa socialmedia. Het is gewoon openbaar hoor. Als ze met dit soort werk potentiele terroristen in het vizier kunnen krijgen, prima!
Openbaar werkt maar 1 kant op bij jou dus... :') _O-

quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:40 schreef Starhopper het volgende:
Openbaar of niet.

Als je op internet zet dat iemand een lul is en aangepakt moet worden met adresgegevens erbij. Dan ben je gewoon strafbaar bezig.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:16:14 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198940534
Zeer twijfelachtig dat een overheid een organisatie opricht om haar burgers te bespioneren. En dan ook nog eens een organisatie die blijkbaar aan niets of niemand verantwoording hoeft af te leggen, maar wel informatie uitwisselt met politie, overheden, AIVD en buitenlandse veiligheidsdiensten. Op welke basis mag dit bestaan?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:16:15 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940535
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ramp van enorme proporties als jij even je insta niet kunt checken... :')
Wel als je 112 niet kan bellen omdat er brand is of omdat je een hartstilstand hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:16:44 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940552
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ramp van enorme proporties als jij even je insta niet kunt checken... :')
Het gaat hier niet alleen over 'insta'.

Nu.nl: Brand in C2000-zendmast Spijkenisse, politie zoekt getuigen

quote:
Een C2000-mast in Spijkenisse is in de nacht van dinsdag op woensdag in brand gestoken, meldt de politie. De mast wordt gebruikt voor communicatie tussen hulpdiensten. De politie roept getuigen van de brand op zich te melden.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:17:49 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 23:17:57 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198940567
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Openbaar werkt maar 1 kant op bij jou dus... :') _O-
[..]

Dat gegevens openbaar te vinden zijn wil niet zeggen dat een oproep tot lastigvallen van iemand +adresgegevens erbij niet strafbaar is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198940575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:16 schreef BasEnAad het volgende:
Zeer twijfelachtig dat een overheid een organisatie opricht om haar burgers te bespioneren. En dan ook nog eens een organisatie die blijkbaar aan niets of niemand verantwoording hoeft af te leggen, maar wel informatie uitwisselt met politie, overheden, AIVD en buitenlandse veiligheidsdiensten. Op welke basis mag dit bestaan?
Je hebt natuurlijk wel een punt dat dit netjes via de kaders van een wet moet.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:19:31 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En LXIV doet alsof zulke wappies geen bedreiging zijn...
Geen bedreiging voor Nederland. Geen bedreiging van een dusdanig niveau dat het zulke verregaande maatregelen rechtvaardigd. Wel goed lezen wat ik zeg als je me wil vermelden aub.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:20:06 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940602
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geen bedreiging voor Nederland. Geen bedreiging van een dusdanig niveau dat het zulke verregaande maatregelen rechtvaardigd. Wel goed lezen wat ik zeg als je me wil vermelden aub.
Ik zal je letterlijk citeren. Want zo uitgebreid was je reactie namelijk niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:08 schreef LXIV het volgende:
Niet voor Nederland nee.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:20:50 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940604
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dat ze rondkijken op oa socialmedia. Het is gewoon openbaar hoor. Als ze met dit soort werk potentiele terroristen in het vizier kunnen krijgen, prima!
Er is een verschil tussen rondkijken en analyseren, dossiers aanleggen etc. De kroeg is ook een openbare ruimte, maar daar wil ik ook geen ambtenaren zien die gesprekken noteren om ze later te categorieseren en verder te analyseren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:21:11 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940611
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:17 schreef Starhopper het volgende:

Dat gegevens openbaar te vinden zijn wil niet zeggen dat een oproep tot lastigvallen van iemand +adresgegevens erbij niet strafbaar is.
Openbaar blijft openbaar.
pi_198940633
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je denkt dat C2000 inelkaar stort omdat een mast uitvalt moet je je mischien eens in gaan lezen...
Waar zeg ik dat iets in elkaar stort?

En over lezen gesproken:

quote:
De afgelopen weken worden er meerdere zendmasten in brand gestoken. De politie noemt dit "zorgelijk en onacceptabel", omdat het telefoonnetwerk daardoor problemen kan krijgen. Het kan er bijvoorbeeld toe leiden dat de hulpdiensten minder goed bereikbaar zijn. https://www.nu.nl/tech/60(...)-zoekt-getuigen.html
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:24:55 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198940655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zal je letterlijk citeren. Want zo uitgebreid was je reactie namelijk niet.
[..]

Geen bedreiging voor Nederland dus.

Als je hier 12 aanslagen per jaar hebt met ieder meerdere slachtoffers en dat de samenleving daardoor ontwricht dreigt te raken, dan heb je het over een bedreiging voor Nederland en zijn bovenwettelijke maatregelen gerechtvaardigd. Maar we zitten helemaal niet in die situatie!

Iedere keer weer worden ‘terrorisme’ en ‘kinderporno’ gebruikt om allerlei rechten van de burger af te kalven. Zoals gezegd: er komen meer mensen om door foute keukentrapjes dan door terrorisme in Nederland. Laten we dan een organisatie oprichten die het recht heeft om op ieder moment van de dag huizen binnen te vallen en de keukentrapjes te controleren. Daar redden we meer levens mee. Dat zou dus rationeler zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')