abonnement Unibet Coolblue
pi_198934910
Werk is erg leuk maar de omstandigheden waarin ik werk zijn uitermate slecht. De mensen weten niet hoe ze met hun personeel overweg moeten gaan en behandelen die als een of andere mongool.

Je doet niks goed in hun ogen en je hoort alleen maar alles wat je fout doet. Bedrijf is bijna 2 jaar jong inmiddels zijn er al 4 opgestapt, volgen er nog twee en ik wil hier ook weg.. Ik zit echter aan een derde contract voor bepaalde tijd van een jaar lang.

Dingen die in de Cao staan worden niet nagekomen zoals, toeslagen, werktijden, overuren gerelateerde zaken en dergelijke.
Min uren die ik maak worden zomaar vakantiedagen voor gebruikt.

Mijn bruto uurloon komt niet overeen met de schaal en functie jaren waarin ik val (zit verschil in van 6 cent per uur) er wordt niet eens naar mij geluisterd, ik mag niet klagen met mijn "directeurs"loon.

Alle vakanties en feestdagen zijn al gereserveerd voor hun dus een ander maakt vrijwel geen kans meer en kan elke feestdag werken.

Nee de werk sfeer gaat nooit veranderen binnen dit bedrijf dat is zeker, en dit is zeker niet iets wat ik wil blijven doen.

Wordt negatief gepraat over de rug van collega's. Vorige week een heel klein foutje gemaakt, krijg te horen dat we alleen maar Mongolen aan het werk hebben.

Ik weet dat elke werkplek wel iets heeft maar ongekend kan het niet slechter dan hier gaan.

Ik ben lid van het FNV en ik ga maandag ook bellen voor informatie.

Zijn er mazen in de wet dat je de arbeidsovereenkomst toch eerder kan opzeggen?
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:19:49 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198934954
Wat is je opzegtermijn?
Resistance is futile.
pi_198934973
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:19 schreef Seven. het volgende:
Wat is je opzegtermijn?
Die is er niet en ik weet dat het dan normaal gesproken niet kan. Maar ik vraag naar opties of dit misschien toch wel mogelijk is in sommige gevallen?
pi_198935012
https://ontslag.nl/opzegg(...)-voor-bepaalde-tijd/

Zonder opzegtermijn kunnen beiden partijen het contract niet opzeggen, wat ook wel logisch is, want je werkgever is er vanuit gegaan dat ze jou in dienst hebben voor de afgesproken termijn. Het opzeggen daarvan kost de werkgever dan geld.

Met wederzijds goedkeuring kan trouwens veel geregeld worden. Wellicht kan je de schade vergoeden van je opzegging?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:31:45 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198935065
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:22 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Die is er niet en ik weet dat het dan normaal gesproken niet kan. Maar ik vraag naar opties of dit misschien toch wel mogelijk is in sommige gevallen?
Overleg dan met je leidinggevende. Gewoon zeggen dat je er zsm mee wenst te stoppen.
Resistance is futile.
pi_198935122
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Overleg dan met je leidinggevende. Gewoon zeggen dat je er zsm mee wenst te stoppen.
Dat laten ze niet toe want ik werk in de groente en fruit productie en ik werk met nog een collega en we willen allebei hier weg. Dan loopt hun eigen vakantie gevaar en ze kunnen zelf het werk gaan doen. we weten ook dat als de terassen straks open gaan dat we er in om gaan komen en niet alles meer gaan af krijgen. daar is vaak voor gewaarschuwd dat ze op tijd stappen ondernemen en mensen zoeken zodat die alvast ingewerkt kunnen worden maar daar wachten ze mee en laten het er op aan komen.

Mijn collega de chef heeft een vaste baan met opzegtermijn van 2 maanden. Hij gaat een goed gesprek aan maandag en gaat aangeven dat die gaat solliciteren.

Ik ga ook ander werk willen doen maar ben bang dat ik een jaar hier aan vast zit omdat er geen opzegtermijn is.

Ik was toch benieuwd dat een contract in bijzondere omstandigheden toch ontbonden kan worden?
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:36:20 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198935127
Dus je hebt al twee keer je handtekening onder een verlenging gezet terwijl je weet dat die tent niet spoort?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198935155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
Dus je hebt al twee keer je handtekening onder een verlenging gezet terwijl je weet dat die tent niet spoort?
Ja twee keer 7 maanden, toen was het naar inziens nog redelijk te doen allemaal maar dat was denk ik allemaal schijn vriendelijkheid omdat ze een goede basis wouden creëen die ze nu ook hebben.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:41:31 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198935179
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:39 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Ja twee keer 7 maanden, toen was het naar inziens nog redelijk te doen allemaal maar dat was denk ik allemaal schijn vriendelijkheid omdat ze een goede basis wouden creëen die ze nu ook hebben.
Tja. Je hebt geen poot om op te staan, als de werkgever niet akkoord wil gaan met een eerdere beëindiging dan moet je je contract gewoon uitdienen.
En omdat je er al zo lang werkt kun je ook moeilijk volhouden dat je niet wist waar je aan begon. Je kunt je melden bij de bond en misschien kunnen ze eens op onderzoek uitgaan bij je werkgever naar overtreden regels e.d., maar jouw contract ontbinden zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:42:48 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198935188
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:36 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Dat laten ze niet toe want ik werk in de groente en fruit productie en ik werk met nog een collega en we willen allebei hier weg. Dan loopt hun eigen vakantie gevaar en ze kunnen zelf het werk gaan doen. we weten ook dat als de terassen straks open gaan dat we er in om gaan komen en niet alles meer gaan af krijgen. daar is vaak voor gewaarschuwd dat ze op tijd stappen ondernemen en mensen zoeken zodat die alvast ingewerkt kunnen worden maar daar wachten ze mee en laten het er op aan komen.

Mijn collega de chef heeft een vaste baan met opzegtermijn van 2 maanden. Hij gaat een goed gesprek aan maandag en gaat aangeven dat die gaat solliciteren.

Ik ga ook ander werk willen doen maar ben bang dat ik een jaar hier aan vast zit omdat er geen opzegtermijn is.

Ik was toch benieuwd dat een contract in bijzondere omstandigheden toch ontbonden kan worden?
Wie zegt dat ze het niet toelaten? Als je in groente en fruitproductie werkt, dan is jouw opvolger tegen eind juni ingewerkt hoor :+
Resistance is futile.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:44:23 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198935202
Groente- en fruitproductie.

* Janneke141 stelt zich een lopende band voor waar bloemkolen in elkaar gezet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198935207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. Je hebt geen poot om op te staan, als de werkgever niet akkoord wil gaan met een eerdere beëindiging dan moet je je contract gewoon uitdienen.
En omdat je er al zo lang werkt kun je ook moeilijk volhouden dat je niet wist waar je aan begon. Je kunt je melden bij de bond en misschien kunnen ze eens op onderzoek uitgaan bij je werkgever naar overtreden regels e.d., maar jouw contract ontbinden zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen.
Bedankt. Voor je reactie daar heb ik wel wat aan. ze weten (nog) niet dat ik zit aangesloten bij de bond. Er zijn wel wat dingetjes die na anderhalf jaar sinds de starts van het hele bedrijf nog steeds niet (goed) geregeld zijn en waarschijnlijk ook niet geregeld zullen worden waaronder toeslagen.

Ook zit ik in een functie groep met 2 functie jaren en hoor ik 6 cent meer te verdienen volgens het loon tabel in de CAO maar ze geven mij 6 cent minder.. Ben daar gister over begonnen en wordt niet eens naar geluisterd maar er wordt gezegd "er komen functioneringsgesprekken en dan beoordelen we ook salarissen maar ik hoef niet te klagen met wat ik verdien". Dat is echt niet nodig geweest om dat te zeggen want zo'n heel. Goed loon is dat ook weer niet.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:44:54 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_198935208
Je CAO is algemeen verbindend verklaard, zorg dat ze je uitbetalen.
pi_198935224
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Groente- en fruitproductie.

* Janneke141 stelt zich een lopende band voor waar bloemkolen in elkaar gezet worden.
Fruit salades maken, roerbak groente groente mixen, sla mixen, aardappel bewerking zoals friet, schijfjes, blokjes, etc. Etc. Maar voor je zo ver bent dat je alles zelfstandig kan en weet ben je snel een half jaar of jaar of langer verder, want je diend de recept uren te kennen en de snij wijzes en de bediening van de machines.
pi_198935759
2 x 7 en 1 x 12 mag toch niet?

Edit: dat is nu aangepast naar 3 jaar?

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2021 18:41:50 ]
pi_198935786
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:40 schreef phoenyx het volgende:
2 x 7 en 1 x 12 mag toch niet?

Edit: dat is nu aangepast naar 3 jaar?
Geen idee. Ik vond het ook raar
Dit is wat een jurist van het FNV erover zei:

Aantal contracten
U geeft aan dat u hiervoor twee keer een contract van zeven maanden heeft gekregen. Dit is uw derde contract en is voor de duur van 12 maanden. Het is toegestaan om drie tijdelijke contracten af te spreken zolang de duur van 36 maanden niet overschreden wordt. Dat is hier niet het geval. Als uw contract hierna nog een keer verlengd wordt moet dat wel een contract voor onbepaalde tijd zijn.
pi_198935802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:42 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Geen idee. Ik vond het ook raar
Dit is wat een jurist van het FNV erover zei:

Aantal contracten
U geeft aan dat u hiervoor twee keer een contract van zeven maanden heeft gekregen. Dit is uw derde contract en is voor de duur van 12 maanden. Het is toegestaan om drie tijdelijke contracten af te spreken zolang de duur van 36 maanden niet overschreden wordt. Dat is hier niet het geval. Als uw contract hierna nog een keer verlengd wordt moet dat wel een contract voor onbepaalde tijd zijn.
https://www.rijksoverheid(...)in-een-vast-contract

Ja las het net ook, wist dat niet. Is nu 3 jaar in plaats van 2 jaar blijkbaar.
pi_198935835
Dan moet je er voor zorgen dat ze van je af willen.

Continue moeilijk maken en hameren op waar je recht op hebt.
Steeds maar mails, desnoods rechtsbijstand brieven etc.

Tot ze je zo zat zijn dat ze van je af willen. :+

Ik bedoel, het klinkt alsof ze het eigenlijk ook wel een beetje verdienen.
pi_198935989
Ja weetje ... hetverdient niet de schoonheidsprijs.

Maar alsje geen mogelijkheid tot tussentijdse opzegging hebt ofzo. Dan zou ik als de wiedeweerga verder solliciteren en zodra je nieuwe arbeidsovereenkomst getekend is,je 'gewoon' een hele week verslapen ofzo.

Gewoon hen een reden geven om ke eruit te knikkeren.
pi_198936030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja weetje ... hetverdient niet de schoonheidsprijs.

Maar alsje geen mogelijkheid tot tussentijdse opzegging hebt ofzo. Dan zou ik als de wiedeweerga verder solliciteren en zodra je nieuwe arbeidsovereenkomst getekend is,je 'gewoon' een hele week verslapen ofzo.

Gewoon hen een reden geven om ke eruit te knikkeren.
Naar zoiets strategisch ben ik eigenlijk op zoek maar dit gaat ook niet werken ben ik bang, gaan ze gewoon je salaris inhouden of minder overboeken.. Ze maken er ook regelmatig grappen over.

Als ik zeg heb perongeluk iets verkeers gedaan maar goed opgelost dan kan je deze verwachten: geeft Niks voor een keertje maar ik heb perongeluk 1000 minder salaris gestort is vast niet erg voor een keertje.

Deze mensen zijn echt te zielig voor woorden

Ze zullen me helaas niet laten gaan ook niet met wederzijds goedvinden want er is niemand anders die dat werk kan doen... En met 2 weken gaat het al extreem druk worden dagelijks. dat verklaard ook waarom er geen opzegtermijn is, nu zijn ze er zeker van dat ik sowieso nog een jaar werk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spinalcrack op 09-04-2021 19:12:15 ]
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:30:06 #21
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_198936524
Je kan als medewerker ook ontslag op staande voet nemen onder de “juiste” omstandigheden. Wellicht kan je daar wat mee.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_198936596
Misschien dat ik er overheen heb gelezen en heb je het al vermeld.

Maar is er uberhaupt geen tussentijdse opzegmogelijkheid in je arbeidsovereenkomst opgenomen?

Tot wanneer loopt je arbeidsovereenkomst?

Ik ben zelf salarisadministrateur dus ik probeer een beetje met je mee te denken. Ik kom de gekste casussen tegen, zeker in deze tijden. Eventueel mag je me wel dm'en zodat ik je mijn telefoonnummer kan sturen?
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:36:42 #23
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198936707
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:39 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Ja twee keer 7 maanden, toen was het naar inziens nog redelijk te doen allemaal maar dat was denk ik allemaal schijn vriendelijkheid omdat ze een goede basis wouden creëen die ze nu ook hebben.
Mwah het verhaal komt me bekend voor eerlijk gezegd. Als jij eerder heb gepost onder de nick Faerlina91 dan was het vanaf het begin al huilen met de pet op. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198936802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Misschien dat ik er overheen heb gelezen en heb je het al vermeld.

Maar is er uberhaupt geen tussentijdse opzegmogelijkheid in je arbeidsovereenkomst opgenomen?

Tot wanneer loopt je arbeidsovereenkomst?

Ik ben zelf salarisadministrateur dus ik probeer een beetje met je mee te denken. Ik kom de gekste casussen tegen, zeker in deze tijden. Eventueel mag je me wel dm'en zodat ik je mijn telefoonnummer kan sturen?
Nee in mijn contract voor bepaalde tijd is geen opzegtermijn overeen gekomen, omdat ik in principe al overeen gekomen ben dat ik daar nog een jaar ga werken. achteraf niet de slimste zet maar wil ook zeker weten dat ik ergens anders aan de slag kan voordat ik niet ging tekenen of voor dat ik hier weg zou gaan.


Mocht ik weg willen en/of wat anders gevonden hebben dan staan ze dit niet toe omdat er geen opzegtermijn is. Dit zelf de is bij een andere collega overkomen van de week, hij kreeg geen nieuw contract dus zijn oude contract is stilzwijgend verlengd onder de oude voorwaarde tevens geen opzegtermijn.

Als ik weg zou gaan, of mijn collega ook, of allebei, dan zit het bedrijf met een zeer groot probleem, omdat wij de basis zijn en met maar 2-3 mensen en de productie draaiende houden.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:41:15 #25
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198936815
Waarom kak je niet in de plantenbak of desnoods in je broek? Na een dag werken met aangekoekte poep in je broek gaan ze het echt wel doorhebben. Zo ben ik ooit eens onder een tijdelijk contract zonder opzegtermijn uitgekomen.
pi_198936932
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:41 schreef damsco het volgende:
Waarom kak je niet in de plantenbak of desnoods in je broek? Na een dag werken met aangekoekte poep in je broek gaan ze het echt wel doorhebben. Zo ben ik ooit eens onder een tijdelijk contract zonder opzegtermijn uitgekomen.
:') _O-
pi_198937093
Er is wel een mogelijkheid, ontslag op staande voet. Zie https://www.uwv.nl/partic(...)slag-op-staande-voet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198940407
Overleg eens met de FNV-consulent?
Wellicht willen ze wel van je af als je op je cao-strepen gaat staan..
dag
pi_198941422
Je kan je vast om psychische redenen ziek melden. Vervolgens in "goed" overleg overeenkomen dat jullie wegen gaan scheiden.
pi_198942257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 00:47 schreef exelletor het volgende:
Je kan je vast om psychische redenen ziek melden. Vervolgens in "goed" overleg overeenkomen dat jullie wegen gaan scheiden.
Je krijgt niet zomaar een ww uitkering als je met wederzijds goedvinden beëindigd zonder dat er een opzegtermijn van toepassing is.
  zaterdag 10 april 2021 @ 09:53:43 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_198943123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja weetje ... hetverdient niet de schoonheidsprijs.

Maar alsje geen mogelijkheid tot tussentijdse opzegging hebt ofzo. Dan zou ik als de wiedeweerga verder solliciteren en zodra je nieuwe arbeidsovereenkomst getekend is,je 'gewoon' een hele week verslapen ofzo.

Gewoon hen een reden geven om ke eruit te knikkeren.
En dan alle kosten mogen betalen? Schiet lekker op dan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_198944231
1. Meteen rechtsbijstand inschakelen.
2. Deze voorbeeldbrief gebruiken voor het vorderen voor je loon
https://www.juridischloke(...)brief-loonvordering/
3. Meteen ergens anders solliciteren
pi_198944278
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:34 schreef Twintig het volgende:
1. Meteen rechtsbijstand inschakelen.
2. Deze voorbeeldbrief gebruiken voor het vorderen voor je loon
https://www.juridischloke(...)brief-loonvordering/
3. Meteen ergens anders solliciteren
Loon vorderen? Dat is het probleem toch niet. Ergens anders solliciteren heeft weinig zin als TS de huidige baan niet kan opzeggen.
pi_198944373
je kan natuurlijk gewoon 8 uur per dag werken, 5 dagen in de week. dat staat waarschijnlijk in je contract toch?
meer zou ik zeker niet doen.

verder, tot wanneer loopt je huidige contract nu dan, want daar heb je geen duidelijk antwoord op gegeven?
hoeveel maanden moet je hier nog blijven?
pi_198945163
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Loon vorderen? Dat is het probleem toch niet. Ergens anders solliciteren heeft weinig zin als TS de huidige baan niet kan opzeggen.
1. Zijn loon wordt toch niet volledig uitbetaald? Dus dan kun je dat vorderen zoals dat staat op de website.
2. Over dat solliciteren heb je gelijk, ligt wat ingewikkelder. Dus dan maar naar het juridisch loket, of rechtsbijstandverzekeraar.
  zaterdag 10 april 2021 @ 23:28:46 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_198954184
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:59 schreef Twintig het volgende:
1. Zijn loon wordt toch niet volledig uitbetaald? Dus dan kun je dat vorderen zoals dat staat op de website.
Dat wordt het wel, hij is alleen van mening recht te hebben op meer. Dat kan maar dan is het wel aan TS om dat te bewijzen lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199094823
Collega van mij geeft aan, na contact met fnv, dat opzeggen wel mogelijk is bij contract van bepaalde tijd.

Fnv geeft mij meerdere keren aan met toelichting dat dit niet mogelijk is alleen als er vooraf schriftelijk overeengekomen is en het is opgenomen in de arbeidsovereenkomst.

Mijn collega zegt er is altijd een opzegtermijn van 1 maand.

Ik zeg dat kan niet want een contract voor bepaalde tijd loopt af zonder opzeg mogelijkheid.

Collega haar argument is: de werkgever is verplicht jou één maand voordat je contract verloopt jou schriftelijk op de hoogte te brengen over verlenging of stopzetten. dat hebben zij niet gedaan en dus is de werkgever in gewisse.

Ik zeg ja maar je had zelf ook kunnen opletten dat je contract bijna verloopt en er op tijd bij kunnen wezen en er over te beginnen.

Collega zegt ja misschien wel maar dit is een fout van de werkgever. Jij bent een werknemer en de werkgever hoort die dingen na te komen. Omdat die dat niet heeft gedaan kan je opzeggen en je kan zelfs een aanzegvergoeding eissen van een maandloon omdat de werkgever je niet schriftelijk heeft geïnformeerd.

Weet iemand hoe dit zit ? Mijn contract voor bepaalde tijd verloopt op 31 maart 2021. Op 1 april heb ik mijn nieuwe contract getekend tevens zonder opzegtermijn.

Is wat collega beweert dan een geldige reden om dit contract wat ik nu heb te laten opzeggen met als reden dat de werkgever de aanzegplicht niet heeft gehanteerd?

Alvast bedankt !
  woensdag 21 april 2021 @ 09:32:43 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199094905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:23 schreef Spinalcrack het volgende:
Collega van mij geeft aan, na contact met fnv, dat opzeggen wel mogelijk is bij contract van bepaalde tijd.

Fnv geeft mij meerdere keren aan met toelichting dat dit niet mogelijk is alleen als er vooraf schriftelijk overeengekomen is en het is opgenomen in de arbeidsovereenkomst.

Mijn collega zegt er is altijd een opzegtermijn van 1 maand.

Ik zeg dat kan niet want een contract voor bepaalde tijd loopt af zonder opzeg mogelijkheid.

Collega haar argument is: de werkgever is verplicht jou één maand voordat je contract verloopt jou schriftelijk op de hoogte te brengen over verlenging of stopzetten. dat hebben zij niet gedaan en dus is de werkgever in gewisse.

Ik zeg ja maar je had zelf ook kunnen opletten dat je contract bijna verloopt en er op tijd bij kunnen wezen en er over te beginnen.

Collega zegt ja misschien wel maar dit is een fout van de werkgever. Jij bent een werknemer en de werkgever hoort die dingen na te komen. Omdat die dat niet heeft gedaan kan je opzeggen en je kan zelfs een aanzegvergoeding eissen van een maandloon omdat de werkgever je niet schriftelijk heeft geïnformeerd.

Weet iemand hoe dit zit ? Mijn contract voor bepaalde tijd verloopt op 31 maart 2021. Op 1 april heb ik mijn nieuwe contract getekend tevens zonder opzegtermijn.

Is wat collega beweert dan een geldige reden om dit contract wat ik nu heb te laten opzeggen met als reden dat de werkgever de aanzegplicht niet heeft gehanteerd?

Alvast bedankt !
Ik heb nu even niet de optie om het na te zoeken, maar ik lepel uit mijn hoofd op dat de aanzegverplichting van de werkgever, die inderdaad bestaat, niet zorgt voor een ongeldigheid van het opvolgende contract. Als de werkgever niet voldoet aan de aanzegverplichting als hij het contract wil laten verlopen, dan is hij een boete verschuldigd aan de werknemer. Dat is hier niet het geval, en door aan het werk te blijven en te tekenen ben je akkoord gegaan met de verlenging van het contract onder dezelfde voorwaarden.

Dat zou, als mijn herinnering gelijk heeft, betekenen dat je huidige contract dezelfde looptijd heeft als de vorige. Tenzij je je handtekening hebt gezet onder verlenging met een jaar, uiteraard.

Het enige dat ik zo echt niet meer weet (ik heb dit ooit uitgezocht, en ik weet gewoon het antwoord niet meer): of de boeteclausule op de aanzegverplichting ook van toepassing is als het contract wordt verlengd. Ik dacht van wel, maar ik weet het echt niet zeker. Maar verwacht niet dat de arbeidsverhoudingen er beter op worden als je die zou gaan claimen...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199094926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:23 schreef Spinalcrack het volgende:
Collega haar argument is: de werkgever is verplicht jou één maand voordat je contract verloopt jou schriftelijk op de hoogte te brengen over verlenging of stopzetten. dat hebben zij niet gedaan en dus is de werkgever in gewisse.

Dat is de aanzegverplichting. Het niet (tijdig) aanzeggen heeft géén gevolgen voor het dienstverband. Wel heb je mogelijk recht op de aanzegvergoeding van een maand (of naar rato als ze te laat aangezegd hebben). In jouw geval, bij uitblijven van aanzegging, een maand aan salaris... Google even op "aanzegverplichting voorbeeldbrief" en opsturen maar. Houd eventueel rekening met termijnen!

[ Bericht 5% gewijzigd door baskick op 21-04-2021 09:40:33 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199094954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb nu even niet de optie om het na te zoeken, maar ik lepel uit mijn hoofd op dat de aanzegverplichting van de werkgever, die inderdaad bestaat, niet zorgt voor een ongeldigheid van het opvolgende contract. Als de werkgever niet voldoet aan de aanzegverplichting als hij het contract wil laten verlopen, dan is hij een boete verschuldigd aan de werknemer. Dat is hier niet het geval, en door aan het werk te blijven en te tekenen ben je akkoord gegaan met de verlenging van het contract onder dezelfde voorwaarden.

Dat zou, als mijn herinnering gelijk heeft, betekenen dat je huidige contract dezelfde looptijd heeft als de vorige. Tenzij je je handtekening hebt gezet onder verlenging met een jaar, uiteraard.
quote:
De arbeidsovereenkomst wordt geacht voor dezelfde tijd, maar ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden te zijn voortgezet, indien:

a.de arbeidsovereenkomst, bedoeld in lid 1, na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667, lid 1, wordt voortgezet en de werkgever de verplichting, bedoeld in lid 1, onderdeel a of b, niet is nagekomen; of

b.de arbeidsovereenkomst, bedoeld in lid 2, na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667, lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet.
Bron: artikel 7:668 lid 4 BW

quote:
Het enige dat ik zo echt niet meer weet (ik heb dit ooit uitgezocht, en ik weet gewoon het antwoord niet meer): of de boeteclausule op de aanzegverplichting ook van toepassing is als het contract wordt verlengd. Ik dacht van wel, maar ik weet het echt niet zeker. Maar verwacht niet dat de arbeidsverhoudingen er beter op worden als je die zou gaan claimen...
Klopt! Aanzeggen moet óók als men het contract wil verlengen:
quote:
De werkgever informeert de werknemer schriftelijk uiterlijk een maand voordat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt:
a. over het al dan niet voortzetten van de arbeidsovereenkomst; en
b. bij voortzetting, over de voorwaarden waaronder hij de arbeidsovereenkomst wil voortzetten.
Bron: artikel 7:668 lid 1 BW
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 21 april 2021 @ 10:56:39 #41
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_199095830
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:13 schreef Spinalcrack het volgende:
Alle vakanties en feestdagen zijn al gereserveerd voor hun dus een ander maakt vrijwel geen kans meer en kan elke feestdag werken.
Heb je een officiële reactie gekregen dat je vakantie is afgewezen? Of is dit alleen mondeling medegedeeld en heb je zelf besloten om dan maar geen vrij te vragen?

Je kan een formele/schriftelijk aanvraag doen voor vakantie, dan moeten ze zelf formeel de vakantie afwijzen en daarbij uitleggen wat het "zwaarwegend bedrijfsbelang" is waarom dit niet kan. Desnoods laat je de vakbond dit ook beoordelen.

Moet je wel nog/al vakantie dagen hebben opgebouwd. Als je nieuwe contract op 1 april is ingegaan heb je nu ongeveer 6 vakantie uren opgebouwd? (3 per week) Dan zou het ook best zo kunnen zijn dat je in mei 'maar' 1 vakantiedag kan opnemen.

Wij hadden vroeger ook zo'n manager die net zo lang op mensen inpraatte totdat die zelf de vakantie introkken. Omdat hij zelf ook wist dat hij geen "zwaarwegend bedrijfsbelang" kon aantonen.
pi_199096625
En als de werkgever niet binnen 14 dagen dat zwaarwegend bedrijfsbelang niet kan aantonen dan ga je er van uit dat de vakantie staat en blijf je die periode lekker thuis met je telefoon uit.

En het kan ook voorkomen dat je een keer een fout maakt waardoor er productie verloren gaat.
Bijvoorbeeld dat je iets verkeerd mengt.
Dan is het aan de werkgever om jou daar in te coachen.

De kans op fouten neemt natuurlijk toe als de werkgever je niet goed behandelt.
Bijvoorbeeld wanneer hij je voor mongool uitmaakt en als jij dan iets terug zegt het gesprek laat escaleren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:34:25 #43
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199100645
Dingen die in de Cao staan worden niet nagekomen zoals, toeslagen, werktijden, overuren gerelateerde zaken en dergelijke.
Min uren die ik maak worden zomaar vakantiedagen voor gebruikt.


Ik ga niet eerder aan het werk voordat bovenstaand is recht gezet, constant zeuren hierover etc. gooien ze je er zo uit.
pi_199280621
ik ga morgen de strijd aan.

ik heb even snel een vraag... een verlofdag zou je zelf mogen invullen wanneer je vrij wilt.

geldt dit ook voor een snipperdag? de werkgever heeft in maart 3 snipperdagen van mij gepakt, zonder overleg. de werkgever heeft voor mij bepaald wanneer ik vrij ben en deze vrije dagen heb ik niet zelf mogen kiezen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 21:25:48 #45
408813 crew  trein2000
pi_199280717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het enige dat ik zo echt niet meer weet (ik heb dit ooit uitgezocht, en ik weet gewoon het antwoord niet meer): of de boeteclausule op de aanzegverplichting ook van toepassing is als het contract wordt verlengd. Ik dacht van wel, maar ik weet het echt niet zeker. Maar verwacht niet dat de arbeidsverhoudingen er beter op worden als je die zou gaan claimen...
Die weet ik dan weer wel uit m’n hoofd. En dat is inderdaad zo. Maar precies zoals je zegt, wil je dat echt claimen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:28:26 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199280751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:20 schreef Spinalcrack het volgende:
ik ga morgen de strijd aan.

ik heb even snel een vraag... een verlofdag zou je zelf mogen invullen wanneer je vrij wilt.

geldt dit ook voor een snipperdag? de werkgever heeft in maart 3 snipperdagen van mij gepakt, zonder overleg. de werkgever heeft voor mij bepaald wanneer ik vrij ben en deze vrije dagen heb ik niet zelf mogen kiezen.
Nee, dat mag niet, waarbij onder bepaalde voorwaarden een bedrijfssluiting wel als uitzondering kan gelden. Daarnaast kan het wel met tvt: overuren die worden omgezet in vrije tijd. Maar van 'echte' vrije dagen mag je zelf bepalen wanneer je die inzet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199280875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die weet ik dan weer wel uit m’n hoofd. En dat is inderdaad zo. Maar precies zoals je zegt, wil je dat echt claimen?
ik zal je vertellen ik heb vandaag de aanzegboete per aangetekende brief verzonden naar de werkgever. later deze week volgt een gesprek en neem ik alle punten door. Ik heb veel advies van de vakbond gekregen. Onder andere krijg ik ook niet toeslagen betaald wat wel hoort (zit op inmiddels meer dan 150 toeslaguren), min uren worden gerekend wat niet mag, omdat er geen vooraf opgesteld werkrooster is voor de komende 3-6 maanden. Feestdagen hoor ik vervangende verlof (vakantie) dagen voor terug te krijgen etc. etc.

Ik ben wel een beetje klaar met de hele werksfeer en alles wat niet wordt nagekomen door de werkgever dus ik heb besloten dat ik deze aanzegboete ga claimen van een heel maandloon en dit zal uiteraard voor onrust zorgen in de arbeidsrelatie en zorgen voor wrok maar dat is dan maar zo.

Ze misbruiken mij nu ook al anderhalf jaar voor alles, ze hebben raar taalgebruik tegen mij waar ik niet van gediend ben en ik heb besloten dat ik april volgend jaar als mijn contract afloopt toch al weg wil gaan. Het liefst nu al maar dat kan niet, omdat het een contract voor bepaalde tijd is zonder opzegtermijn.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:49:09 #48
51385 baskick
Juist ja!
pi_199281132
Misschien is tussentijds opzeggen opeens wél bespreekbaar nu :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199281287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:49 schreef baskick het volgende:
Misschien is tussentijds opzeggen opeens wél bespreekbaar nu :+
Zeker als je subtiel meldt tijdens het gesprek dat de wijze waarop de werkgever handelt een negatieve invloed heeft op je mentale welzijn zullen ze waarschijnlijk hun knopen wel tellen.
Ik zou daar zelf niet snel voor kiezen maar als je echt het gevoel hebt dat nog lange tijd daar moeten werken je gaat beschadigen is het zeker een optie. Het risico op een overspannen werknemer die ze bijna een jaar door moeten betalen is voor zo'n bedrijf lastig te dragen.
pi_199281729
A
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:20 schreef Spinalcrack het volgende:
ik ga morgen de strijd aan.

ik heb even snel een vraag... een verlofdag zou je zelf mogen invullen wanneer je vrij wilt.

geldt dit ook voor een snipperdag? de werkgever heeft in maart 3 snipperdagen van mij gepakt, zonder overleg. de werkgever heeft voor mij bepaald wanneer ik vrij ben en deze vrije dagen heb ik niet zelf mogen kiezen.
als met de OR of personeelsvertegenwoordiging bedrijfsbrede vrije dagen zijn afgesproken, kan dat. Of als het tijd voor tijd is met beperkte houdbaarheid (vastgelegd). ‘Zomaar’ dus niet.
dag
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:44:08 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199282191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zeker als je subtiel meldt tijdens het gesprek dat de wijze waarop de werkgever handelt een negatieve invloed heeft op je mentale welzijn zullen ze waarschijnlijk hun knopen wel tellen.
Zullen we gewoon ophouden met allerlei "leuke trucjes" bedenken die nergens toe leiden? Het lijkt me belangrijker om het op een correcte wijze af te handelen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199282347
Ik moet zeggen normaal ben ik niet zo iemand maar ik sta zeker open voor "trucjes". De werkdruk en omstandigheden zijn dusdanig zwaar en hoog dat ik waarschijnlijk binnenkort toch al ziektewet in ga met klachten die bij overspannen/burn out horen. Ik heb dit een jaar geleden meegemaakt. Voor de corona tijd weken lang 6 dagen werken en 55 uur maken en er maar 38 betaald krijgen. Vorige week zijn alleen de terrassen nog maar open en gelijk al weer 6 dagen en 48 uur gewerkt. Dan zijn nog niet eens de restaurants open. Ik hou mijn hart vast en het beangstigd mij echt omdat ik een jaar geleden al tegen een burn out aan zat. :N
pi_199282367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zullen we gewoon ophouden met allerlei "leuke trucjes" bedenken die nergens toe leiden? Het lijkt me belangrijker om het op een correcte wijze af te handelen.
Helemaal mee eens. Ik zeg toch dat ik er geen voorstander van ben behalve als je overtuigd bent dat door gaan ten koste van je mentale gezondheid gaat.
  woensdag 5 mei 2021 @ 00:25:51 #54
51385 baskick
Juist ja!
pi_199283287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zullen we gewoon ophouden met allerlei "leuke trucjes" bedenken die nergens toe leiden? Het lijkt me belangrijker om het op een correcte wijze af te handelen.
For the record, omdat je reageert op een reactie op mijn post, maar ik doelde expliciet niet op trucjes maar op overleg en wederzijds goedvinden; dat het bedrijf TS misschien liever kwijt dan rijk wordt, simpelweg omdat hij opkomt voor waar hij recht op heeft (of meent te hebben, dat kan ik niet met zekerheid beoordelen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199284322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:51 schreef Spinalcrack het volgende:
Ik moet zeggen normaal ben ik niet zo iemand maar ik sta zeker open voor "trucjes". De werkdruk en omstandigheden zijn dusdanig zwaar en hoog dat ik waarschijnlijk binnenkort toch al ziektewet in ga met klachten die bij overspannen/burn out horen. Ik heb dit een jaar geleden meegemaakt. Voor de corona tijd weken lang 6 dagen werken en 55 uur maken en er maar 38 betaald krijgen. Vorige week zijn alleen de terrassen nog maar open en gelijk al weer 6 dagen en 48 uur gewerkt. Dan zijn nog niet eens de restaurants open. Ik hou mijn hart vast en het beangstigd mij echt omdat ik een jaar geleden al tegen een burn out aan zat. :N
Nou, ik zou het wel weten.

Ik ben ook niet van de trucjes maar in deze situatie zou ik mezelf zo ongewenst maken dat ze zelf zouden zeggen ga maar betaald thuis zitten.

Anders is ziek melden ook nog een optie.

55 uur werken en maar 38 uur betaald krijgen :')
Als ik 38 uur betaald krijg ben ik na hooguit 38,5 uur weer weg, en anders betalen ze maar meer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199285162
Juist als je daar graag weg wilt, is juridisch alles claimen waar je recht op hebt een goed idee.

Weet niet precies wat je hebt getekend qua wel/niet overwerken, dus kan niet bepalen of je juridisch elk overuur kan weigeren.

Wel kan je je strict aan de Arbeidstijdenwet houden. Dus als ze je langer/vaker willen laten werken dan mag, gewoon naar huis gaan.

Met beetje geluk willen ze straks ook je contract vroegtijdig stopzetten en krijg je ook nog je aanzegvergoeding en toeslagen uitbetaald.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 5 mei 2021 @ 11:13:29 #57
51385 baskick
Juist ja!
pi_199286447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:19 schreef Piger het volgende:
Met beetje geluk willen ze straks ook je contract vroegtijdig stopzetten en krijg je ook nog je aanzegvergoeding en toeslagen uitbetaald.
TS heeft (op basis van de informatie hier) sowieso al recht op de aanzegvergoeding. En bij aflopen van z'n nieuw ingegane contract mogelijk wéér, als werkgever er niet(s) van leert :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:39:29 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199289054
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zeg toch dat ik er geen voorstander van ben behalve als je overtuigd bent dat door gaan ten koste van je mentale gezondheid gaat.
Subtiel melden tijdens het gesprek vind ik wel erg op het randje komen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:40:40 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199289067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Anders is ziek melden ook nog een optie.
Ah ja dat advies hadden we nog niet gehad tenslotte.... Ziek melden is niet zomaar een makkelijke uitweg uit problemen, het brengt ook een hoop ellende en gedoe mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:50:55 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_199289176
Maar had je je dit niet allemaal wat eerder kunnen bedenken? je hebt afgelopen 1 april het nieuwe contract getekend. Niet tekenen en van te voren alvast alle onrechtmatigheden vergoed willen zien had logischer en makkelijker geweest.
Als het allemaal zo kut was, waarom dan 4 weken geleden nog een nieuw contract tekenen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:28:43 #61
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199291126
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:51 schreef Spinalcrack het volgende:
Ik moet zeggen normaal ben ik niet zo iemand maar ik sta zeker open voor "trucjes". De werkdruk en omstandigheden zijn dusdanig zwaar en hoog dat ik waarschijnlijk binnenkort toch al ziektewet in ga met klachten die bij overspannen/burn out horen. Ik heb dit een jaar geleden meegemaakt. Voor de corona tijd weken lang 6 dagen werken en 55 uur maken en er maar 38 betaald krijgen. Vorige week zijn alleen de terrassen nog maar open en gelijk al weer 6 dagen en 48 uur gewerkt. Dan zijn nog niet eens de restaurants open. Ik hou mijn hart vast en het beangstigd mij echt omdat ik een jaar geleden al tegen een burn out aan zat. :N
Laat het niet op een burn out aankomen!! Heb zelf ee; hele lichte gehad en ken genoeg die een flinke gehad hebben, je blijft op dat vlak heel kwetsbaar en je zit ook bij een nieuwe baas bij een beetje druk op de ketel opnieuw in de volgende burn out, ik ken er zo helaas heel veel
pi_199299397
hallo weer even een vraagje tussendoor...

mijn functie is om in de snij keuken te staan als machine operator. Ik heb, nadat ik 9 maanden gratis gewerkt heb met behoud van uitkering, een rijbewijs gekregen via de werkgever. De eerste ¤1000 komt uit een potje van de provincie en de overige 2-3 honderd euro heeft werkgever betaald.

Nu het drukker wordt en er weinig chauffeurs zijn om route te rijden wordt ik constant gepusht en gezegd ''je hebt je rijbewijs niet alleen gekregen om leuk vakantie ritjes te maken maar ik wil ook dat je gaat rijden''.

Ik zie mezelf niet als de geschikte persoon om een grote bus te gaan route rijden en voor ik het weet heb ik een ongeval en krijg ik de ellende over mij heen. Daarnaast lijkt mij dit ook gewoon niet leuk en ben ik daar niet voor aangenomen.

Kan ik mededelen hoe ik hierover denk of is het weigeren van op de bus route gaan rijden werkweigering en zou dat een reden kunnen zijn om mij op staande voet te ontslaan ?

Mijn rijbewijs heb ik niet om gevraagd, zie ik daarom als een gift waar ik 9 maanden gratis voor heb gewerkt (3 maanden gratis helpen en 6 maanden proeftijd :') terwijl ik dat werk al anderhalf jaar eerder had gedaan enkele jaren geleden maar toen had ik een andere baas want ze hadden het verkocht aan de concurrent). Er zitten verder ook geen voorwaarden of iets waar ik voor heb getekend wat betreft mijn rijbewijs.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:54:35 #63
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199299499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:44 schreef Spinalcrack het volgende:
Nu het drukker wordt en er weinig chauffeurs zijn om route te rijden wordt ik constant gepusht en gezegd ''je hebt je rijbewijs niet alleen gekregen om leuk vakantie ritjes te maken maar ik wil ook dat je gaat rijden''.

Ik zie mezelf niet als de geschikte persoon om een grote bus te gaan route rijden en voor ik het weet heb ik een ongeval en krijg ik de ellende over mij heen. Daarnaast lijkt mij dit ook gewoon niet leuk en ben ik daar niet voor aangenomen.

Kan ik mededelen hoe ik hierover denk of is het weigeren van op de bus route gaan rijden werkweigering en zou dat een reden kunnen zijn om mij op staande voet te ontslaan ?

Dit is complexer, omdat een werkgever in principe je werkzaamheden bepaalt, en waar die dan uitgevoerd worden. Alleen als in je contract expliciet staat, TS werkt hier en doet alleen dat.

Maar wat is je bezwaar? Je doet nog meer ervaring op, leuk voor je CV, en je krijgt een 'eigen kantoor' met redelijk wat vrijheden tov een werkplek ergens binnen.

Enige ongevallen zijn allemaal voor rekening werkgever (ga NOOIT met je eigen auto zakelijke ritten uitvoeren zonder specifieke verzekering ervoor) dus dat is boeiend.

Overwerk is simpel, of werkgever vergoed je tijd, of jij bent klaar met werken na werktijd. Dat moet je dan wel netjes aangeven natuurlijk. Mensen zijn veel te aardig voor werkgevers ... terwijl het gewoon zakelijk is.
Dum de dum
pi_199300070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dit is complexer, omdat een werkgever in principe je werkzaamheden bepaalt, en waar die dan uitgevoerd worden. Alleen als in je contract expliciet staat, TS werkt hier en doet alleen dat.

dankjewel voor je verhaal. in mijn contract staat dat ik als werkfunctie machine operator ben en dat ik de functie in of vanuit de vestiging zal uit oefen op (adres van mijn werk)
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:20:48 #65
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199308232
En dat rijbewijs krijg je zomaar voor de leuk?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199310322
Als je toch weg wilt, kun je het op de spits drijven.

Sorry, maar chauffeur worden staat niet in mijn contract. Idem voor meer dan 38 uur werken. Gewoon weglopen na je officiële werktijd.

Wees dan wel voorbereid op (nog) meer pesterijen en druk vanuit je werkgever, want die schijnt het niet zo nauw te nemen met regels. Dat zal veel negatieve energie met zich mee brengen, dus je zult sterk in je schoenen moeten staan.
pi_199310908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah ja dat advies hadden we nog niet gehad tenslotte.... Ziek melden is niet zomaar een makkelijke uitweg uit problemen, het brengt ook een hoop ellende en gedoe mee.
Uitgebuit worden en overwerkt raken ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:07:38 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_199311043
Uit wat voor potje van de provincie kwam dat geld voor je rijbewijs? En er is niets afgesproken voor de overige rijbewijs-kosten?
Dit, icm het nog recente nieuwe contract (waar je nu uit alle macht onder uit wilt) geven mij het gevoel dat we niet alles horen hier...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:30 #69
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199313504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uitgebuit worden en overwerkt raken ook.
Klopt, maar dan zijn er andere manieren om er mee om te gaan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199313619
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:44 schreef Spinalcrack het volgende:
hallo weer even een vraagje tussendoor...

mijn functie is om in de snij keuken te staan als machine operator. Ik heb, nadat ik 9 maanden gratis gewerkt heb met behoud van uitkering, een rijbewijs gekregen via de werkgever. De eerste ¤1000 komt uit een potje van de provincie en de overige 2-3 honderd euro heeft werkgever betaald.

Nu het drukker wordt en er weinig chauffeurs zijn om route te rijden wordt ik constant gepusht en gezegd ''je hebt je rijbewijs niet alleen gekregen om leuk vakantie ritjes te maken maar ik wil ook dat je gaat rijden''.

Ik zie mezelf niet als de geschikte persoon om een grote bus te gaan route rijden en voor ik het weet heb ik een ongeval en krijg ik de ellende over mij heen. Daarnaast lijkt mij dit ook gewoon niet leuk en ben ik daar niet voor aangenomen.

Kan ik mededelen hoe ik hierover denk of is het weigeren van op de bus route gaan rijden werkweigering en zou dat een reden kunnen zijn om mij op staande voet te ontslaan ?

Mijn rijbewijs heb ik niet om gevraagd, zie ik daarom als een gift waar ik 9 maanden gratis voor heb gewerkt (3 maanden gratis helpen en 6 maanden proeftijd :') terwijl ik dat werk al anderhalf jaar eerder had gedaan enkele jaren geleden maar toen had ik een andere baas want ze hadden het verkocht aan de concurrent). Er zitten verder ook geen voorwaarden of iets waar ik voor heb getekend wat betreft mijn rijbewijs.
Behoud van uitkering is geen gratis werken. Net zo min als de proeftijd. Je bent schijnbaar moeilijk plaatsbaar en de provincie heeft daarvoor een partij gevonden die tijd en moeite in jou wil steken. Had je dit niet gewild had je, aangezien je schijnbaar wel verdiencapaciteit hebt, zelfstandig fanatieker moeten gaan zoeken. Het rijbewijs is dus zeker geen kadootje voor gratis werk. Nee, je hebt de samenleving genoeg gekost.

Het bedrijf is overgenomen en is dus niet het bedrijf waar je ooit voor werkte.

Als antwoord op je vraag, in mijn ogen is dit werkweigering. Het werk ligt niet op een ander niveau dan het werk waar je voor aangenomen was. Het is geen onredelijk verzoek en je hebt gedurende je dienstverband zelfs de opleiding (rijbewijs) gekregen die je nodig hebt. Wat de werkgever vergoed heeft gekregen gaat jou daar in niets aan. Het belang van de werkgever is een duidelijk economisch belang welke resulteert in het al dan niet kunnen betalen van jouw loon. Bezorgen is werken vanuit de vestiging

Eerste vinkje voor ontslag had je bij mij achter je naam gehad met deze retoriek.
pi_199424724
Ik heb dus een contract voor bepaalde tijd zonder mogelijkheid tot opzeggen. Nu heb ik drie keer te horen gekregen van de vakbond dat ik niet kan opzeggen en ook van het juridisch loket hetzelfde te horen gekregen.

De concurrent wil mij graag hebben en er schijnt een manier te zijn om toch te kunnen opzeggen. een soort van maas in de wet. Ik ga er volgende week naartoe om te bespreken hoe dit precies zit en welke stappen ik daarvoor moet ondernemen.

Van de vakbond kreeg ik eerder al dit te horen: "U geeft aan dat u van een kennis hebt vernomen, dat opzegging van uw tijdelijke arbeidsovereenkomst wel mogelijk is.

Wij moeten u helaas teleurstellen, dit is niet het geval. Wij wijzen u op art. 9 lid 2d van de CAO Groothandel Groenten en Fruit;

"De arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan tussentijds door zowel werkgever als

werknemer worden beëindigd, indien dit vóór aanvang schriftelijk is overeengekomen

en met inachtneming van een opzegtermijn van één maand en de overige regels van

het ontslagrecht."

In uw arbeidsovereenkomst is een dergelijke bepaling niet opgenomen. U kunt uw arbeidsovereenkomst dus alleen voortijdig beëindigen in overleg met en na toestemming van uw werkgever.".


Weet iemand of het echt mogelijk is om op te zeggen? Diegene zegt vaak met dit soort contracten te maken hebben gehad en weet hoe dat in zijn werk gaat.
pi_199425258
nee, je baas kan zelfs schade op jouw verhalen als jij je contract niet nakomt.
dag
pi_199425329
Als een concurrent je graag wil hebben dan kopen ze vast je contract ook wel af.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:14:03 #74
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199425398
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:35 schreef Spinalcrack het volgende:
ik zal je vertellen ik heb vandaag de aanzegboete per aangetekende brief verzonden naar de werkgever. later deze week volgt een gesprek en neem ik alle punten door.
Hoe is dit verder verlopen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199425459
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:14 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hoe is dit verder verlopen?
Ze hebben niet betaald ik heb vandaag de vakbond gemaild via een casus via de mail dat ze dit van mij gaan overnemen
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:07:11 #76
51385 baskick
Juist ja!
pi_199426420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:30 schreef Spinalcrack het volgende:
Weet iemand of het echt mogelijk is om op te zeggen? Diegene zegt vaak met dit soort contracten te maken hebben gehad en weet hoe dat in zijn werk gaat.
Ik acht de kans niet zo groot :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:09:59 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199426460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:30 schreef Spinalcrack het volgende:
Weet iemand of het echt mogelijk is om op te zeggen? Diegene zegt vaak met dit soort contracten te maken hebben gehad en weet hoe dat in zijn werk gaat.
Als het niet in de arbeidsovereenkomst is afgesproken, en je het niet in overleg met je werkgever kan regelen, dan kan het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199426773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:30 schreef Spinalcrack het volgende:

Weet iemand of het echt mogelijk is om op te zeggen? Diegene zegt vaak met dit soort contracten te maken hebben gehad en weet hoe dat in zijn werk gaat.
In principe kan het niet. Maar ik zou me gewoon ziek melden (je zit toch al tegen overspannenheid aan als ik je zo hoor) en je dan ook absoluut niet meer beter melden.

Het is een kutstreek, maar daar zijn zij ook niet bepaald vies van dus dan zou ik er wat minder moeite mee hebben.

Zodra ze door hebben dat jij echt niet meer komt werken zullen ze vast wel wat inschikkelijker worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_199435733
Voor context voor het verhaal ik werk in de groente fruit productie voor horeca en instellingen.

Ik heb advies nodig ik wil me gaan ziek melden. wat moet ik de werkgever melden?

De werksfeer en omstandigheden zijn zo slecht van de 3 personeel hebben al 2 ontslag genomen... Dit is de tweede week dat ik elke dag wel 10+ uren werk. Ik heb al 2 keer de huisarts gebeld en de gemeente waarvan uit ik deze baan heb gevonden.

Vorige week begin ik om:

08:00-16:20
11:20-20:20
13:20-01:45
10:00-15:00
04:50-13:20

Deze week:

11:50-20:50
13:00-02:00
13:20-02:25
12:50-17:00
04:50-17:10


Ik ben he-le-maal kapot door deze manier van werken en de omstandigheden en de sfeer. Al een paar weken neem ik alle ellende mee naar huis wat ten koste gaat van mijn gezin die al bijna de koffers pakt.

Aan de werktijden te zien kun je zien dat ik elke dag laat begin tot savonds laat of halverwege de nacht.. En dan moet ik in 1 dag omschakelen naar zaterdag 5 uur s'ochtends beginnen.

Dit is de tweede zaterdag dat ik van vrijdag op zaterdag gewoon niet slaap, omdat ik helemaal in het late ritme zit.

Ik ben oververmoeid en slapeloosheid en veel hoofdpijn, niet meer kunnen concentreren, veel stress en dingen niet los kunnen laten en tijdens het werk duizelig. Ik val ook af, ik kom vaak niet toe aan al mijn pauzes omdat het dan nog veel later gaat worden

Afgelopen maandag is de gemeente langsgeweest waar vanuit ik de baan heb gevonden en ze kwamen tot de conclusie dat ik mijn grens heb bereikt en dit moet veranderen. De dag erna werk ik gelijk alweer bijna 13 uren, en afgelopen donderdag ook en vandaag ook weer dik in de overuren. Dit is tevens de tweede keer dat de gemeente langs komt om exact dit zelfde probleem. Namelijk het eerste jaar toen het bedrijf nieuw was, heb ik het eerste jaar helemaal alleen gewerkt 6 dagen in de week en wel 40-55 uur in de week. Toen had ik ook al aan de bel getrokken.

Ik zit met een contract van bepaalde tijd zonder de mogelijkheid tot opzeggen. Ik wil me nu gaan ziekmelden want mijn emmer is overgelopen en kan niet langer op deze manier werken.

Alleen de terrassen zijn nog maar beperkt open en ik werk nu al elke dag over. Volgende week gaan de terrassen al om 06:00 tot 20:00 open en zal het al helemaal 1 grote chaos worden waarin je niet meer weet waar je moet beginnen. Er is al langer dan een half jaar door meerdere mensen gewaarschuwd dat dit niet goed gaat komen en dat er personeel moet komen waar nooit gehoor aan is gegeven.

De drempel voor mij om te gaan ziekmelden ligt hoog, want ze hebben zelf ook het excuus dat ze het zwaar hebben en druk hebben blablabla..maar ik trek dit niet meer.

Toeslagen krijg ik al niet betaald. Heb al meer dan 200 toeslag uren. Er zijn minuten gerekend in corona tijd wat niet mag, omdat er geen vooraf opgesteld werk rooster is, er is nooit tijd om verlofdagen op te nemen, in de bijna 2 jaar dat ik er werk heb ik 1x 10 dagen "vakantie" Gehad van overuren, ik werk veel meer uren dan in mijn contract staat en krijg gewoon maar 38 uur betaald terwijl ik soms wel 40-50+ uur werk

Mijn vader heeft vroeger voor dezelfde werkgever gewerkt en herkend mijn verhalen heel erg goed van mijn vader en bij mijn vader heeft het tot een burn out geleid.

De dag dat ik vrij ben ben ik gewoon te moe om iets leuks te gaan doen. Ik heb zelfs geen energie om brood voor mijn zoontje te gaan smeren bij wijze van.

Graag hoor ik jullie advies in deze. Mijn collega steunt mij als ik mij ga ziekmelden en hij vind dit allemaal ook niet normaal en heeft er geen woorden voor hoe ze ons behandelen en de werkomstandigheden. De gemeente zei ook het hoort de werkgever te zijn die de problemen mee naar huis hoort te nemen en zich af moet vragen of alles wel goed komt en niet de werknemer. Je hoort fluitend naar werk en naar huis te gaan maar bij mij is dat bijna huilend en echt deprimerend.


Edit: oja twee weken terug was ik in nauw contact geweest met twee personen die corona positief getest waren. Ik had klachten en koorts en voelde me ook ziek. Maar ik mocht mooi doorwerken, omdat er te weinig/geen personeel is :') daarom vraag ik advies in deze want ze zullen ongekend weer gaan appen/bellen wat er aan de hand is, of ik echt niet kan komen blabla

[ Bericht 6% gewijzigd door Spinalcrack op 15-05-2021 18:03:09 ]
pi_199435836
Dat je ziek bent.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:27:44 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199436386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet, waarbij onder bepaalde voorwaarden een bedrijfssluiting wel als uitzondering kan gelden. Daarnaast kan het wel met tvt: overuren die worden omgezet in vrije tijd. Maar van 'echte' vrije dagen mag je zelf bepalen wanneer je die inzet.
Hangt van de cao af. In de bouw en infra mag tot 4 weken oid voor je worden ingepland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199436846
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:30 schreef Spinalcrack het volgende:
Voor context voor het verhaal ik werk in de groente fruit productie voor horeca en instellingen.

Ik heb advies nodig ik wil me gaan ziek melden. wat moet ik de werkgever melden?

De werksfeer en omstandigheden zijn zo slecht van de 3 personeel hebben al 2 ontslag genomen... Dit is de tweede week dat ik elke dag wel 10+ uren werk. Ik heb al 2 keer de huisarts gebeld en de gemeente waarvan uit ik deze baan heb gevonden.

Vorige week begin ik om:

08:00-16:20
11:20-20:20
13:20-01:45
10:00-15:00
04:50-13:20

Deze week:

11:50-20:50
13:00-02:00
13:20-02:25
12:50-17:00
04:50-17:10


Ik ben he-le-maal kapot door deze manier van werken en de omstandigheden en de sfeer. Al een paar weken neem ik alle ellende mee naar huis wat ten koste gaat van mijn gezin die al bijna de koffers pakt.

Aan de werktijden te zien kun je zien dat ik elke dag laat begin tot savonds laat of halverwege de nacht.. En dan moet ik in 1 dag omschakelen naar zaterdag 5 uur s'ochtends beginnen.

Dit is de tweede zaterdag dat ik van vrijdag op zaterdag gewoon niet slaap, omdat ik helemaal in het late ritme zit.

Ik ben oververmoeid en slapeloosheid en veel hoofdpijn, niet meer kunnen concentreren, veel stress en dingen niet los kunnen laten en tijdens het werk duizelig. Ik val ook af, ik kom vaak niet toe aan al mijn pauzes omdat het dan nog veel later gaat worden

Afgelopen maandag is de gemeente langsgeweest waar vanuit ik de baan heb gevonden en ze kwamen tot de conclusie dat ik mijn grens heb bereikt en dit moet veranderen. De dag erna werk ik gelijk alweer bijna 13 uren, en afgelopen donderdag ook en vandaag ook weer dik in de overuren. Dit is tevens de tweede keer dat de gemeente langs komt om exact dit zelfde probleem. Namelijk het eerste jaar toen het bedrijf nieuw was, heb ik het eerste jaar helemaal alleen gewerkt 6 dagen in de week en wel 40-55 uur in de week. Toen had ik ook al aan de bel getrokken.

Ik zit met een contract van bepaalde tijd zonder de mogelijkheid tot opzeggen. Ik wil me nu gaan ziekmelden want mijn emmer is overgelopen en kan niet langer op deze manier werken.

Alleen de terrassen zijn nog maar beperkt open en ik werk nu al elke dag over. Volgende week gaan de terrassen al om 06:00 tot 20:00 open en zal het al helemaal 1 grote chaos worden waarin je niet meer weet waar je moet beginnen. Er is al langer dan een half jaar door meerdere mensen gewaarschuwd dat dit niet goed gaat komen en dat er personeel moet komen waar nooit gehoor aan is gegeven.

De drempel voor mij om te gaan ziekmelden ligt hoog, want ze hebben zelf ook het excuus dat ze het zwaar hebben en druk hebben blablabla..maar ik trek dit niet meer.

Toeslagen krijg ik al niet betaald. Heb al meer dan 200 toeslag uren. Er zijn minuten gerekend in corona tijd wat niet mag, omdat er geen vooraf opgesteld werk rooster is, er is nooit tijd om verlofdagen op te nemen, in de bijna 2 jaar dat ik er werk heb ik 1x 10 dagen "vakantie" Gehad van overuren, ik werk veel meer uren dan in mijn contract staat en krijg gewoon maar 38 uur betaald terwijl ik soms wel 40-50+ uur werk

Mijn vader heeft vroeger voor dezelfde werkgever gewerkt en herkend mijn verhalen heel erg goed van mijn vader en bij mijn vader heeft het tot een burn out geleid.

De dag dat ik vrij ben ben ik gewoon te moe om iets leuks te gaan doen. Ik heb zelfs geen energie om brood voor mijn zoontje te gaan smeren bij wijze van.

Graag hoor ik jullie advies in deze. Mijn collega steunt mij als ik mij ga ziekmelden en hij vind dit allemaal ook niet normaal en heeft er geen woorden voor hoe ze ons behandelen en de werkomstandigheden. De gemeente zei ook het hoort de werkgever te zijn die de problemen mee naar huis hoort te nemen en zich af moet vragen of alles wel goed komt en niet de werknemer. Je hoort fluitend naar werk en naar huis te gaan maar bij mij is dat bijna huilend en echt deprimerend.


Edit: oja twee weken terug was ik in nauw contact geweest met twee personen die corona positief getest waren. Ik had klachten en koorts en voelde me ook ziek. Maar ik mocht mooi doorwerken, omdat er te weinig/geen personeel is :') daarom vraag ik advies in deze want ze zullen ongekend weer gaan appen/bellen wat er aan de hand is, of ik echt niet kan komen blabla

Wat is je probleem dan met ziekmelden? Ze mogen niet vragen naar de reden. Niet inhoudelijk op reageren. Als ze denken dat je ziekte veinst, sturen ze maar een bedrijfsarts.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 19:06:44 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199436952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In principe kan het niet. Maar ik zou me gewoon ziek melden (je zit toch al tegen overspannenheid aan als ik je zo hoor) en je dan ook absoluut niet meer beter melden.
Kan maar geen handige keuze.....

quote:
Het is een kutstreek
Zijn we het daar over eens

quote:
Zodra ze door hebben dat jij echt niet meer komt werken zullen ze vast wel wat inschikkelijker worden.
Of je gewoon naar de bedrijfsarts sturen, ontdekken dat je niet echt ziek bent en alle kosten etc op je verhalen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 20:07:28 #84
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199437974
Pis op de vloer. Scheld je leidinggevende(n) uit. Stel je intimiderend op. Saboteer het arbeidsproces. Kortom; stuur aan op ontslag op staande voet zónder hierbij een strafblad op te lopen. Je huidige werk is een directe bedreiging voor je gezondheid, zo te lezen. Kan wellicht wel financieel nadelig voor je uitpakken want weet niet of je hierna nog recht hebt op een uitkering. In het geval van een WW-uitkering waarschijnlijk niet, maar jouw situatie is iets anders.
pi_199438095
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Pis op de vloer. Scheld je leidinggevende(n) uit. Stel je intimiderend op. Saboteer het arbeidsproces. Kortom; stuur aan op ontslag op staande voet zónder hierbij een strafblad op te lopen. Je huidige werk is een directe bedreiging voor je gezondheid, zo te lezen. Kan wellicht wel financieel nadelig voor je uitpakken want weet niet of je hierna nog recht hebt op een uitkering. In het geval van een WW-uitkering waarschijnlijk niet, maar jouw situatie is iets anders.
Ookal zou ik in de plantenbak gaan schijten of dronken op het werk komen dan nog zullen ze mij niet ontslaan, want ze kunnen mij op dit moment niet missen. Al helemaal niet in het hoogseizoen. Ik ben maar met nog 2 waarvan 1 al ontslag heeft ingediend en de ander gaat over 5 maanden ook weg.

Er is een groot personeel tekort waarvoor al 6-8 maanden gewaarschuwd is. Met het resultaat dat ik elke dag dik overwerk. En de overuren krijg ik niet eens uitbetaald. Naast dat bijna alles in de CAO niet wordt nagekomen en niet krijg terwijl ik er wel recht op heb, is dit werk een aanslag op mijn gezondheid onder deze werkomstandigheden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 15 mei 2021 @ 20:40:09 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_199438907
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:12 schreef Spinalcrack het volgende:
Met het resultaat dat ik elke dag dik overwerk. En de overuren krijg ik niet eens uitbetaald.
Stiptheidsacties houden. alleen de uren die je behoort te werken en dus uitbetaald krijgt werken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 20:57:25 #87
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199439358
Je doet het jezelf aan hoor. Je hebt al meerdere topics geopend en tips gekregen en toch teken je opnieuw zo'n contract.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199443018
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Kan maar geen handige keuze.....
[..]

Zijn we het daar over eens
[..]

Of je gewoon naar de bedrijfsarts sturen, ontdekken dat je niet echt ziek bent en alle kosten etc op je verhalen.
Bangmakerij. Als jij ziek meldt omdat je tegen je tax aan zit kan geen bedrijfsarts daar wat aan doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_199445643
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:12 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Ookal zou ik in de plantenbak gaan schijten of dronken op het werk komen dan nog zullen ze mij niet ontslaan, want ze kunnen mij op dit moment niet missen. Al helemaal niet in het hoogseizoen. Ik ben maar met nog 2 waarvan 1 al ontslag heeft ingediend en de ander gaat over 5 maanden ook weg.

Er is een groot personeel tekort waarvoor al 6-8 maanden gewaarschuwd is. Met het resultaat dat ik elke dag dik overwerk. En de overuren krijg ik niet eens uitbetaald. Naast dat bijna alles in de CAO niet wordt nagekomen en niet krijg terwijl ik er wel recht op heb, is dit werk een aanslag op mijn gezondheid onder deze werkomstandigheden.
Je kan toch op z'n minst stoppen na 8 uur werk?
Of zoals eerder gezegd, zodra ze de Arbeidstijdenwet overtreden. Als jij tot 1.45 hebt gewerkt zou ik niet om 10.00 uur beginnen de volgende ochtend.
Eerst denken, dan typen
pi_199446137
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 07:56 schreef Piger het volgende:

[..]

Je kan toch op z'n minst stoppen na 8 uur werk?
Of zoals eerder gezegd, zodra ze de Arbeidstijdenwet overtreden. Als jij tot 1.45 hebt gewerkt zou ik niet om 10.00 uur beginnen de volgende ochtend.
Het is productiewerk de bestellingen moeten 07;00 klaar zijn om op route te gaan naar de klant. Om 10 uur beginnen heeft te maken dat je moet schakelen naar vroeg zodat je hopelijk ook vroeg klaar bent, omdat ze willen dat je zaterdag 05:00 begint en dat gaat niet lukken als ik nog later dan 10 uur begin nadat het die nacht ervoor 2 uur is geworden. De situatie die je schets is allemaal niet zo makkelijk als iedereen denkt in dit geval. Want er is geen/weinig personeel.
pi_199446309
Je bent geen slaaf 🥲 stop gewoon.


Wat is het (uurloon) trouwens, dat ze zo vaak maar melden dat je een vorstelijk salaris hebt en je die 6cent maar niet krijgt?
pi_199446398
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:47 schreef Pap89 het volgende:
Je bent geen slaaf 🥲 stop gewoon.


Wat is het (uurloon) trouwens, dat ze zo vaak maar melden dat je een vorstelijk salaris hebt en je die 6cent maar niet krijgt?
Mijn bruto uurloon is ¤12.11. Ik hoor volgens cao ¤12.17 te krijgen. Ze beweren dat ik een directeurs Salaris heb. Ik wil ziekmelden en ik heb mij goed in gedekt en goede redenen daarvoor. Alleen dat komt mijn collega tevens beste maat sinds hij is komen werken, te verduren. Want hij zal meer en langer en harder moeten werken. Maar uiteindelijk volgende maand is hij weg want heeft vorige week ontslag ingediend. Om dezelfde situatie. Het verschil is hij heeft contract voor onbepaalde tijd met 1 maand opzegtermijn. Ik heb nu mijn derde contract voor bepaalde tijd zonder op zeg mogelijkheid. En dat doen ze expres zodat ze er zeker van zijn dat ik niet weg kan vanwege onderbezetting en het hoog seizoen waarin het extreem druk gaat worden. Ik werk nu al gemiddeld 10 uur per dag en dan zijn alleen de terrassen nog maar beperkt open.

Maandag is gemeente geweest en was het duidelijk dat mijn grens bereikt is. Maar de hele week is er net zo goed niks veranderd want ze gaan zelf vroeg naar huis en vrij nemen op Hemelvaartsdag. (Drukste dag van het jaar).

Ik wil nu ziekmelden maar een berichtje "ik ben ziek ik kom niet" Hebben ze schijt aan. Ze zullen gaan mailen appen bellen wat me mankeert. Wanneer ik er ben etc etc.
Ik heb de huisarts en gemeente ingelicht en na het gesprek afgelopen maandag zullen ze het zelf ook moeten kunnen bedenken. Ik wil niet dat ze mij gaan blijven lastig vallen. Toen ik in contact was met 2 personen die positief getest bleken, had ik ook klachten en koorts en moest ik gewoon doorwerken ook tijdens wachten van test uitslag. Ze durven gewoon te vragen dat ik kan komen zodat ze zelf niet hoeven te helpen. Koningsdag was ik vrij maar ik word gebeld of ik even 2-3 uurtjes kan helpen dus ik er naartoe.... Gaan ze vervolgens zelf naar huis en sta ik die dag weer 6 uur te werken op mijn vrije dag. Ze hebben zelf schijt aan iedereen, zeggen te willen helpen en meer te willen doen maar uiteindelijk willen ze helemaal niks doen en alles moet gaan in hun voordeel :r

[ Bericht 24% gewijzigd door Spinalcrack op 16-05-2021 10:05:45 ]
pi_199446427
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:26 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Het is productiewerk de bestellingen moeten 07;00 klaar zijn om op route te gaan naar de klant. Om 10 uur beginnen heeft te maken dat je moet schakelen naar vroeg zodat je hopelijk ook vroeg klaar bent, omdat ze willen dat je zaterdag 05:00 begint en dat gaat niet lukken als ik nog later dan 10 uur begin nadat het die nacht ervoor 2 uur is geworden. De situatie die je schets is allemaal niet zo makkelijk als iedereen denkt in dit geval. Want er is geen/weinig personeel.
Dat is jou baas zijn probleem. Wat zegt de bond over jou werktijden en niet betaalde overuren?

Lees eens de arbeidstijden wet door en houdt je daaraan. Wil de werkgever dit niet dan bel je direct de arbodienst. ^O^
pi_199446776
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:58 schreef Spinalcrack het volgende:
Ze hebben zelf schijt aan iedereen, zeggen te willen helpen en meer te willen doen maar uiteindelijk willen ze helemaal niks doen en alles moet gaan in hun voordeel
Het klinkt als een onaangename werkgever maar waarom kom jij in vredesnaam steeds opdraven als zij dat willen en je dat niet verplicht bent? Waarom blijf je meer doen dan je (contractueel) verplicht bent?

Of je meld je ziek, of je doet vanaf nu niet meer dan moet. Houd vooral iedereen die je in moet lichten, goed op de hoogte van wat je wel of niet doet. Mocht je je ziek melden, dan hoef je je werkgever niet in te lichten wat er aan de hand is. Hij moet de arboarts inschakelen als hij een uitspraak/advies wil over of je wel of niet kunt werken.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:41:00 #95
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_199446885
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:57 schreef Elpis het volgende:
Je doet het jezelf aan hoor. Je hebt al meerdere topics geopend en tips gekregen en toch teken je opnieuw zo'n contract.
In april dit topic geopend. Dezelfde maand als dat er een jaarcontract getekend is. TS is verslaafd aan ellende of zeurt graag.
pi_199446927
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In april dit topic geopend. Dezelfde maand als dat er een jaarcontract getekend is. TS is verslaafd aan ellende of zeurt graag.
of ik zit in een vicieuze circel en omdat ik vanuit de gemeente hier geplaatst ben voelt het voor mij alsof ik in een lastige positie zit waarin ik niet veel te vertellen heb en veel moet slikken (ja ik heb nooit geleerd om voor mijzelf op te komen en daardoor maken mensen vaak misbruik van mij, daar ben ik me inmiddels al wel van bewust).
  zondag 16 mei 2021 @ 10:47:19 #97
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199446956
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In april dit topic geopend. Dezelfde maand als dat er een jaarcontract getekend is. TS is verslaafd aan ellende of zeurt graag.
Ts heeft vaker gepost onder de nick Faerlina91. Daar ben ik nu 100% zeker van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:36 schreef Elpis het volgende:

[..]

Mwah het verhaal komt me bekend voor eerlijk gezegd. Als jij eerder heb gepost onder de nick Faerlina91 dan was het vanaf het begin al huilen met de pet op. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:52:17 #98
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_199447010
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:45 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

of ik zit in een vicieuze circel en omdat ik vanuit de gemeente hier geplaatst ben voelt het voor mij alsof ik in een lastige positie zit waarin ik niet veel te vertellen heb en veel moet slikken (ja ik heb nooit geleerd om voor mijzelf op te komen en daardoor maken mensen vaak misbruik van mij, daar ben ik me inmiddels al wel van bewust).
Na dik twee jaar is het geen werk met behoud van uitkering meer. Werkervaringsplekken zijn moderne slavernij. Je had tijdens je vorige contracten werk moeten zoeken en nooit een nieuwe tekenen. Je hebt jezelf nu onbedoeld in zo’n parket gewrongen dat je niet eens bijstand krijgt als je weg gaat. De gemeente vind dat prachtig want dan kost je geen geld meer. De sector waar je werkt is keihard. Heb er zelf ook gewerkt, de directeur die ik had heeft zelfmoord gepleegd. Pas op dat jij het niet zo ver laat komen. Ziek is ziek, dat geldt ook voor geestelijk ziek.
pi_199447014
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:58 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Ik wil nu ziekmelden maar een berichtje "ik ben ziek ik kom niet" Hebben ze schijt aan. Ze zullen gaan mailen appen bellen wat me mankeert. Wanneer ik er ben etc etc.
Doen! Alleen tegen je werkgever zeggen “Ik ben ziek ik
kom niet. Verwacht ook niet dat ik binnen een week weer beter ben”
Alle vragen die hij heeft mag hij met een bedrijfsarts overleggen. Jij hoeft op dat moment aan je werkgever NIETS uit te leggen waarom je ziek bent.

De rest van je verhaal kun je bij de bedrijfsarts kwijt.
pi_199447058
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Na dik twee jaar is het geen werk met behoud van uitkering meer. Werkervaringsplekken zijn moderne slavernij. Je had tijdens je vorige contracten werk moeten zoeken en nooit een nieuwe tekenen. Je hebt jezelf nu onbedoeld in zo’n parket gewrongen dat je niet eens bijstand krijgt als je weg gaat. De gemeente vind dat prachtig want dan kost je geen geld meer. De sector waar je werkt is keihard. Heb er zelf ook gewerkt, de directeur die ik had heeft zelfmoord gepleegd. Pas op dat jij het niet zo ver laat komen. Ziek is ziek, dat geldt ook voor geestelijk ziek.
Ik ben ook niet op de hoogte van de werk sector dit is mijn eerste echte baan en mijn contract is twee keer stilzwijgend verlengd. Zonder mij ooit geïnformeerd te hebben om een en ander even te bespreken. Ik zal morgen de vakbond bellen en de situatie bespreken.. Ik zoek een soort van bevestiging dat ik reden genoeg heb om me te gaan ziekmelden tot de werkomstandigheden normaal zullen zijn. Er zijn misschien mensen die denken dat ik aanstelling of overdrijf maar nergens gaat het slechter dan hier. Dat mijn chef van 50 jaar oud ontslag heeft ingediend is ook val wegens al deze werkomstandigheden en sfeer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')