abonnement Unibet Coolblue
pi_198933939
Ik heb wat spaargeld en zit te denken of het handig is om een deel in redelijk waardevaste goederen te stoppen die ik dan bovendien ondertussen ook nog eens kan gebruiken. Ik denk bijv. aan een boot, antiek, schilderen of een oldtimer.

Hoe waardevast zijn deze dingen en hoe verstandig is het om hier mijn geld in te stoppen? Het voordeel zou zijn dat bij een eventuele crash van de markt of hyperinflatie de waarde (hopelijk min of meer) behouden blijft.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198934148
Een nieuw televisietoestel. :+
pi_198934720
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:21:53 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198934965
Ook met dit soort goederen is het altijd de vraag of ze hun waarde behouden. Neem postzegels, ooit gezien als verstandig beleggingsobject, nu vaak de nominale waarde niet eens meer waard.
Hetbis echter zeker wel verstandig om geen euro’s te hebben, die worden met elke QE-ronde minder waard.
Een boot is een liability en geen belegging.

Ik zou adviseren zo veel mogelijk te spreiden, dan is je risico het laagst.

Ook aflossen hypotheek, zonnepanelen, isolatie zijn prima en zeer veilige beleggingen.

Of investeer in jezelf met een studie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198935263
Een boot waardevast? _O- Op die manier ben je nog sneller van je geld af dan wanneer je het direct in het water flikkert.
gr gr
pi_198935355
bij hyperinflatie of een crash van de markt zijn waarde vaste dingen ineens niet meer zo waardevast...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198935376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef LXIV het volgende:
Ook met dit soort goederen is het altijd de vraag of ze hun waarde behouden. Neem postzegels, ooit gezien als verstandig beleggingsobject, nu vaak de nominale waarde niet eens meer waard.
Hetbis echter zeker wel verstandig om geen euro’s te hebben, die worden met elke QE-ronde minder waard.
Een boot is een liability en geen belegging.

Ik zou adviseren zo veel mogelijk te spreiden, dan is je risico het laagst.

Ook aflossen hypotheek, zonnepanelen, isolatie zijn prima en zeer veilige beleggingen.

Of investeer in jezelf met een studie.
Helaas heb ik geen koopwoning. Ben ZZP-er met recentelijk enorm gestegen inkomen en kan nog geen fatsoenlijke hypotheek krijgen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198936797
Oldtimer of boot gaan alleen maar geld kosten. Schilderijen, daar moet je maar net verstand van hebben, draag je makkelijk 30% verkoopkosten aan de handelaar af, is alles behalve liquide en waardevastheid is ook niet gegarandeerd. Ik zou best een Mesdag boven de schouw willen hebben, omdat hij mooi is maar niet omdat het een belegging is. Daarnaast: Als je huis affikt of er een dief langskomt, ben je je spaargeld kwijt.

Als je bang bent voor hyperinflatie o.i.d., zou ik eerder gaan spreiden tussen aandelen, spaarrekeningen en obligaties in verschillende valuta. De aanschafkosten zijn een stuk minder, je hoeft ze nergens te op te bergen en ze kunnen niet verbranden of gestolen worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:03:16 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198937301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:39 schreef stavromulabeta het volgende:
Oldtimer of boot gaan alleen maar geld kosten. Schilderijen, daar moet je maar net verstand van hebben, draag je makkelijk 30% verkoopkosten aan de handelaar af, is alles behalve liquide en waardevastheid is ook niet gegarandeerd. Ik zou best een Mesdag boven de schouw willen hebben, omdat hij mooi is maar niet omdat het een belegging is. Daarnaast: Als je huis affikt of er een dief langskomt, ben je je spaargeld kwijt.

Als je bang bent voor hyperinflatie o.i.d., zou ik eerder gaan spreiden tussen aandelen, spaarrekeningen en obligaties in verschillende valuta. De aanschafkosten zijn een stuk minder, je hoeft ze nergens te op te bergen en ze kunnen niet verbranden of gestolen worden.
Voor de lange termijn is fondsbeleggen of zelf beleggen met spreiding best safe. Op de korte termijn wellicht lastig als je ineens wilt cashen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 11 april 2021 @ 09:33:04 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198957010
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Een boot waardevast? _O- Op die manier ben je nog sneller van je geld af dan wanneer je het direct in het water flikkert.
_O- :W

Juist , met een crash zijn de boten het eerst aan de beurt om te laten afzinken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198957206
Een deel in bitcoin.
Is een wilde rit maar onder de streep altijd nog omhoog gegaan.

LXIV zal zeggen dat het een ponzi is, bla bla bla. Maar dat doet hij in ieder topic waar bitcoin genoemd wordt.
pi_198957288
Eigenlijk moet je investeren in de dingen waar de kinderen van nu over 30 jaar nostalgisch van worden. :P
pi_198957440
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 10:02 schreef Heph844 het volgende:
Eigenlijk moet je investeren in de dingen waar de kinderen van nu over 30 jaar nostalgisch van worden. :P
En dan het liefst nog "gesealed" en het dan ook echt in de verpakking laten en niet stiekem uitpakken om te kijken.

Een kennis van me had een 20 jaar geleden een mooie zilveren collectors munt in beschermdoosje.
Wilde hem wel overnemen. Hij haalt hem er nog even uit, pakt 'm met z'n vette vingers vast en toen zei ik "en nu hoef ik 'm niet meer".
pi_198976163
Hahaha een boot wordt echt niet meer geld waard, kost klauwen aan onderhoud. En als de economie instort is het helemaal niks meer waard.
pi_198976488
Ik dacht meer aan een mooie grachtenboot van 2000, 3000 euro
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198976595
Gewoon doorsparen tot je wel een huis kan kopen.
.
pi_198980927
3000 euro is leuk voor een hobby maar niet voor vermogensopbouw.

Overigens is de smaak in antiek en kunst tijdgebonden en je kan er dan ook niet vanuit gaan dat dat waardevast is.
Ik zou het zelf voorlopig in ETF’s stoppen. Als je niks in aandelen wil stoppen, Is klein vastgoed niet iets voor? Een garage ofzo. Als je de lokatie goed uitzoekt (bijvoorbeeld in de buurt van een nieuwbouwwijk in aanbouw in de randstad) is dat redelijk waardevast.

Ik moet er zelf niet aan denken, want te weinig spreiding. Maar het gevoel van iets tastbaars willen begrijp ik dan weer wel.
pi_198980953
bitcoin
  woensdag 14 april 2021 @ 22:09:15 #19
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_199008272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Helaas heb ik geen koopwoning. Ben ZZP-er met recentelijk enorm gestegen inkomen en kan nog geen fatsoenlijke hypotheek krijgen.
Misschien dat je dan beter geen risico's aan kan gaan en er goed aan doet om gewoon door te sparen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 14 april 2021 @ 22:11:18 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199008306
ETF AEX lijkt me redelijk waardevast in the longrun

https://www.iex.nl/Belegg(...)s-AEX-UCITS-ETF.aspx
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199172941
Lego schijnt ook een goede investering te zijn. Zeker de wat specialere sets en als je ze nieuw in de verpakking laat zitten. 10 jaar op zolder leggen en dan verkopen.
  VIVA maandag 26 april 2021 @ 23:42:57 #22
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_199172980
Whisky, Collectable auto's (niet in rijden) munten zijn zeker goede investeringen. Er zijn verschillende bedrijven die hier in investeren, het is niet voor niets dat veel milliairdairs in dit soort zaken investeren, gezien het een bijna gegarandeerd rendement geeft. Ook meer en meer Defi projecten stappen hier in.

What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 23:44:16 #23
236264 crew  capricia
pi_199172993
Je gaat zelf schilderen?
Definitely not CIA
pi_199214552
Een boot was leuk geweest voor de Corona uitbraak. Blijkbaar verwachten veel mensen niet op vakantie te kunnen en kopen ze een boot. Gevolg: enorm hoge prijzen voor tweedehands en levertijden voor nieuw.
Ik had een sloep tweedehands gekocht voor 7k een jaar of 4 geleden en afgelopen week heb ik die verkocht voor 14k. Zo idioot is de markt nu.
Ik verwacht dit najaar of misschien volgend seizoen een enorme correctie in prijzen. Ik koop dan wel weer wat terug.

Wat nu te koop staat voor 3000 zijn echt wrakken die je vorig jaar voor 500 kon kopen. Met een grote boog omheen lopen.
pi_199216636
Zou aandelen doen.

Of porsche 911 jaren 90 :o
pi_199216688
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:16 schreef Fer het volgende:
Gewoon doorsparen tot je wel een huis kan kopen.
Dan moet je echt flink kunnen sparen om boven de jaarlijkse prijsstijging uit te komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199216975
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan moet je echt flink kunnen sparen om boven de jaarlijkse prijsstijging uit te komen.
Op zich spaar ik momenteel genoeg, maar voor het kopen van een huis op redelijk korte termijn in Nederland is het nog te weinig. Zeker als je bedenkt dat ik voor 750 euro per maand incl. in een huurwoning van 55m2 zit. In een middelgrote stad op een A-locatie. Een koopwoning is altijd goedkoper, maar waar ga ik een woning van dit niveau en deze grootte vinden onder de 400k? Dus misschien kan ik over 2 jaar wat kopen, maar dan moet ik óf naar een goedkoper deel van Nederland/naar een dorp, óf genoegen nemen met minder ruimte. Toch een lastig dilemma.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_199217000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich spaar ik momenteel genoeg, maar voor het kopen van een huis op redelijk korte termijn in Nederland is het nog te weinig. Zeker als je bedenkt dat ik voor 750 euro per maand incl. in een huurwoning van 55m2 zit. In een middelgrote stad op een A-locatie. Een koopwoning is altijd goedkoper, maar waar ga ik een woning van dit niveau en deze grootte vinden onder de 400k?
Geen idee, het ging mij erom dat sparen voor een huis alleen is weggelegd voor rijken, anders wordt je huis elk jaar steeds kleiner.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 10:54:25 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199217116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:39 schreef stavromulabeta het volgende:
Oldtimer of boot gaan alleen maar geld kosten. Schilderijen, daar moet je maar net verstand van hebben, draag je makkelijk 30% verkoopkosten aan de handelaar af, is alles behalve liquide en waardevastheid is ook niet gegarandeerd. Ik zou best een Mesdag boven de schouw willen hebben, omdat hij mooi is maar niet omdat het een belegging is. Daarnaast: Als je huis affikt of er een dief langskomt, ben je je spaargeld kwijt.

Als je bang bent voor hyperinflatie o.i.d., zou ik eerder gaan spreiden tussen aandelen, spaarrekeningen en obligaties in verschillende valuta. De aanschafkosten zijn een stuk minder, je hoeft ze nergens te op te bergen en ze kunnen niet verbranden of gestolen worden.
Ligt helemaal aan de oldtimer/klassieker in kwestie. Een oude 911 worden steeds duurder, geldt ook voor een aantal Japanners en Italianen. Goed onderhouden Nissan Skylines worden steeds duurder, geldt ook voor Subaru's 22B versie.
Dus auto's kunnen wel degelijk een interessante investeringsobjecten zijn, maar dan moet je wel de ruimte hebben om ze goed te storen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:09:22 #30
495981 Mick3Mack
Bitcoin is the King!
pi_199221141
-nee, post maar gezellig mee. Op spam zitten we niet te wachten-

[ Bericht 88% gewijzigd door capricia op 01-05-2021 18:43:40 ]
pi_199234383
Koop inderdaad iets tastbaars. Iets wat de criminelen bij de centrale banken niet kunnen printen, maar wel nodig is. Grondstoffen kan ook.

De moeder van alle inflaties is op komst. In augustus zitten we op 10% inflatie, kan niet anders als je alle verhalen hoort over de ineengestorte productieketens.
pi_199234544
Maar, als je iets van kunst doet, ga je dit ook weer willen verzekeren lijkt mij?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199259688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich spaar ik momenteel genoeg, maar voor het kopen van een huis op redelijk korte termijn in Nederland is het nog te weinig. Zeker als je bedenkt dat ik voor 750 euro per maand incl. in een huurwoning van 55m2 zit. In een middelgrote stad op een A-locatie. Een koopwoning is altijd goedkoper, maar waar ga ik een woning van dit niveau en deze grootte vinden onder de 400k? Dus misschien kan ik over 2 jaar wat kopen, maar dan moet ik óf naar een goedkoper deel van Nederland/naar een dorp, óf genoegen nemen met minder ruimte. Toch een lastig dilemma.
Jemig wat een prijzen zeg, 400.000 euro voor een kamer van 55m2? In elke regio is dat?
  maandag 3 mei 2021 @ 12:22:21 #34
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_199259754
kunst/antiek is redelijk veilig, als je niet gokt op nieuwe kunst. maar wel weer riskant met verzekeren en bewaren.
pi_199259774
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een deel in bitcoin.
Is een wilde rit maar onder de streep altijd nog omhoog gegaan.

LXIV zal zeggen dat het een ponzi is, bla bla bla. Maar dat doet hij in ieder topic waar bitcoin genoemd wordt.
Ik denk ook dat het vergelijkbaar is met een piramidespel, ben daarom wel nieuwsgierig hoe het zich gaat ontwikkelen
pi_199260042
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:17 schreef emigreer het volgende:

[..]

Jemig wat een prijzen zeg, 400.000 euro voor een kamer van 55m2? In elke regio is dat?
Zuid-Holland
400k was misschien ietwat overdreven, maar 300k moet je wel neerleggen voor het redelijks
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2021 @ 00:45:09 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199621671
Interessant topic.

Ik zit op dt moment zelf iets ruimer in de middelen en 'moet' iets lucratiefs vinden voor 20 tot 30 k¤. Te veel om niks mee te doen, te weinig om vastgoed te kopen. Maar wat dan wel? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199621755
quote:
99s.gif Op woensdag 26 mei 2021 00:45 schreef Cynix ® het volgende:
Interessant topic.

Ik zit op dt moment zelf iets ruimer in de middelen en 'moet' iets lucratiefs vinden voor 20 tot 30 k¤. Te veel om niks mee te doen, te weinig om vastgoed te kopen. Maar wat dan wel? :?
Vastgoedaandelen
  woensdag 26 mei 2021 @ 01:48:46 #39
33189 RM-rf
1/998001
pi_199621790
Een boot vergt ongelooflijk veel onderhoud en hoge kosten qua ligplaats,

Een kennis van me heeft er in de loop van iets van 3 jaar ongeveer 15K aan besteed, om bij verkoop (omdat alle moeite toch niet opwoog tegen de drie weekendjes per jaar ermee varen) ook nog eens 7,5K minder ervoor terug te krijgen dan dat hij bij aankoop voor neergelegd had.

dure hobby dan... is een coke-verslaving bijna een betere belegging.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2021 @ 10:15:50 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199623751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 01:48 schreef RM-rf het volgende:
Een boot vergt ongelooflijk veel onderhoud en hoge kosten qua ligplaats,
Ja, en ik heb zelf ook niet zoveel met boten. Vind het leuk om elk jaar een dagje met vrienden te zeilen, maar ik zie meteen hoeveel gedoe het allemaal is aan voorbereiding, schoonmaken, onderhoud. Denk dat we een eventuele eigen zeilboot inderdaad 3 keer per jaar zouden gebruiken. Max. En als belegging dus ook niks.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2021 @ 10:19:08 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199623782
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 01:33 schreef SOG het volgende:

[..]

Vastgoedaandelen
Daar zal ik eens verder in gaan duiken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199623819
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:36 schreef Glider76 het volgende:
Lego schijnt ook een goede investering te zijn. Zeker de wat specialere sets en als je ze nieuw in de verpakking laat zitten. 10 jaar op zolder leggen en dan verkopen.
Dit. Of oude magic kaarten, sieraden, horloges...
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2021 @ 14:08:20 #43
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199626901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dit. Of oude magic kaarten, sieraden, horloges...
Heb ik allemaal geen verstand van. Kost óf veel tijd om me in te verdiepen, óf een tussenpersoon vult eerst eens goed zijn eigen zakken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:37:03 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199627271
quote:
99s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:08 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Heb ik allemaal geen verstand van. Kost óf veel tijd om me in te verdiepen, óf een tussenpersoon vult eerst eens goed zijn eigen zakken.
l een garage , iedere maand 100 euro huur vangen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200058443
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb wat spaargeld en zit te denken of het handig is om een deel in redelijk waardevaste goederen te stoppen die ik dan bovendien ondertussen ook nog eens kan gebruiken. Ik denk bijv. aan een boot, antiek, schilderen of een oldtimer.

Hoe waardevast zijn deze dingen en hoe verstandig is het om hier mijn geld in te stoppen? Het voordeel zou zijn dat bij een eventuele crash van de markt of hyperinflatie de waarde (hopelijk min of meer) behouden blijft.
Dan kom je uit op vastgoed. Alle andere items die je noemt kosten een vermogen aan onderhoud of je moet er verstand hebben om er wat aan te verdienen.

Als je er niet teveel werk aan wil hebben is een gespreide ETF het makkelijkste. Op de lange termijn komt dit in principe altijd goed. Alleen dan moet je dit geld niet nodig hebben voor iets anders. Als je in 2000 op de piek had gekocht had je zonder dividend nu net weer breakeven gestaan :+ (er vanuit gaande dat je in 2000 all-in ging en niet bijgekocht hebt).
pi_200265717
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:10 schreef SOG het volgende:

Of porsche 911 jaren 90 :o
Die markt is net als de huizenmarkt oververhit. Ik denk niet dat hier nog echt geld in zit en verwacht misschien wel dat die markt instort met het hele milieu en brandstof prijzen gedoe. Straks mag je nergens meer rijden met zo'n ding en kost het starten al 10 euro aan brandstof ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door boegschroef op 08-07-2021 13:58:41 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:04 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200266979
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:52 schreef Socios het volgende:
Een nieuw televisietoestel. :+
^O^ ^O^
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200580042
quote:
99s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:08 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Heb ik allemaal geen verstand van. Kost óf veel tijd om me in te verdiepen, óf een tussenpersoon vult eerst eens goed zijn eigen zakken.
Ja wat wil je dan, als er een makkelijke manier was zonder je ergens in te verdiepen met een gegarandeerd hoge rente dan deed iedereen dat wel he.....
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:42:35 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200580571
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb wat spaargeld en zit te denken of het handig is om een deel in redelijk waardevaste goederen te stoppen die ik dan bovendien ondertussen ook nog eens kan gebruiken. Ik denk bijv. aan een boot, antiek, schilderen of een oldtimer.

Hoe waardevast zijn deze dingen en hoe verstandig is het om hier mijn geld in te stoppen? Het voordeel zou zijn dat bij een eventuele crash van de markt of hyperinflatie de waarde (hopelijk min of meer) behouden blijft.
https://carepropertyinves(...)danddividendspolicy/
https://carepropertyinves(...)ecoming-shareholder/
Belgische bejaardenhuizen

https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/563-care-property-invest

Waardevast en 3% dividend
https://www.analist.nl/aandeel/dividend/563-care-property-invest

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2021 19:55:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2021 @ 19:46:44 #50
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_200580621
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:57 schreef emigreer het volgende:

[..]

Ja wat wil je dan, als er een makkelijke manier was zonder je ergens in te verdiepen met een gegarandeerd hoge rente dan deed iedereen dat wel he.....
Nou ja, iets wat daar toch wel bij in de buurt komt. Niet teveel gedoe, wel een redelijk rendement. Dat de rest van de wereld dat dan ook doet vind ik prima.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')