abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:19:04 #1
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198932871
LEIDEN
Iemand die het coronavaccin van het Nederlandse bedrijf Janssen heeft gekregen, kreeg daarna last van dezelfde bloedklachten als bij het vaccin van AstraZeneca. Deze persoon is daaraan overleden, meldt de Europese vaccinwaakhond, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA).
In totaal zijn nu vier meldingen bekend van mensen die na toediening van het Janssen-vaccin last kregen van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie). Drie van die vier gevallen gebeurden in de Verenigde Staten, waar het vaccin al wordt gebruikt.

Het vierde geval gebeurde tijdens de proeven met het vaccin, die in meerdere landen werden gehouden. Het is niet bekend in welke groep de overleden persoon viel en uit welk land deze persoon kwam.
Het is voor zover bekend het eerste sterfgeval bij het Janssen-vaccin. Het EMA heeft nog niet vastgesteld of er daadwerkelijk een verband is tussen het Nederlandse middel en de klachten. Dat iemand na vaccinatie klachten krijgt, wil niet zeggen dat die klachten ook aan die prik te wijten zijn.
Een veiligheidscommissie van de toezichthouder doet onderzoek. Mogelijk moet de bijsluiter van het Janssen-vaccin worden aangepast, zodat daarop komt te staan dat deze klachten zouden kunnen ontstaan.
Het vaccin van Janssen, dat in Leiden is ontwikkeld, is in Nederland en de andere Europese landen goedgekeurd. Later deze maand volgen de eerste leveringen. Nederland heeft ruim 11 miljoen doses besteld. Het middel hoeft maar één keer te worden gegeven.
Over het vaccin van AstraZeneca zei het EMA eerder deze week dat de voordelen van het vaccin groter zijn dan de nadelen. De kans om aan het coronavirus te overlijden is veel groter dan de kans om te sterven aan de bijwerking, aldus de toezichthouder.
----

Feest dus weer. Ben benieuwd of de vaccinatie hiervan ook tegengehouden gaat worden als de eerste doden zijn gevallen dalijk (en dat alles dus de prullenbak in kan).
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:45:52 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:46:48 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198933279
:')

tuurlijk, overal altijd zijn er bijwerkingen.
Als Volvo 100.000 auto;s verkoopt zullen er altijd ongelukken mee gebeuren met dodelijke slachtoffers. Nog geen reden om te stoppen met de verkoop van Volvo's
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:34 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198933524
Heel vervelend ook, een paar noodlottige en tevens incidentele bijwerkingen wegen niet op tegen successen in de strijd tegen Covid-19. Overal in de gezondheidszorg gebeurt weleens wat, maar is vaak geen reden tot het stopzetten van bepaalde medicinale behandelingen et cetera.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:06:05 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198933542
Oh oh... heeft Hugo onze order al gecancelled inmiddels?
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:23:05 #6
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198933828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:46 schreef RedFever007 het volgende:
:')

tuurlijk, overal altijd zijn er bijwerkingen.
Als Volvo 100.000 auto;s verkoopt zullen er altijd ongelukken mee gebeuren met dodelijke slachtoffers. Nog geen reden om te stoppen met de verkoop van Volvo's
Niet helemaal vergelijkbaar omdat de meeste fouten dan natuurlijk door bestuurdersfouten zijn, en niet productiefouten. En als er doden vallen door een productiefout heeft Volvo ook wel een probleempje vermoed ik.

Het zijn vergelijkbare klachten als het AZ vaccin, dus het lijkt inmiddels toch wel typerend voor dit type vaccin. Niet dat ik zeg dat ze daarom moeten stoppen met vaccineren. Maar het lijkt me wel een moeilijke afweging wat je er mee moet. Iig beleid op aanpassen lijkt me. Maar hoe en wat? Geen idee....
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:29:24 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198933906
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:23 schreef Saboo het volgende:

[..]

Niet helemaal vergelijkbaar omdat de meeste fouten dan natuurlijk door bestuurdersfouten zijn, en niet productiefouten. En als er doden vallen door een productiefout heeft Volvo ook wel een probleempje vermoed ik.
Okee eens :P
quote:
Het zijn vergelijkbare klachten als het AZ vaccin, dus het lijkt inmiddels toch wel typerend voor dit type vaccin. Niet dat ik zeg dat ze daarom moeten stoppen met vaccineren. Maar het lijkt me wel een moeilijke afweging wat je er mee moet. Iig beleid op aanpassen lijkt me. Maar hoe en wat? Geen idee....
Het is helemaal geen moeilijke afweging! Het gaat om zo weinig gevallen op zoveel gezette prikken. De nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen.
Tevens, pak een willekeurig medicijn en check de bijsluiter. Dat staat vol met mogelijke (ernstige) gevolgen. Is dat een reden om dan maar met alle medicijnen te stoppen? Nee!

Ik had laatst een oogzalfje. Als uitkomt wat op de bijsluiter staat overleef je het gebruik wellicht niet eens. Toch spul gesmeerd en nergens last van gehad. Bied GVD die vaccins aan mensen die het willen. Kijk naar de Belgen, daar gaan ze dat doen. Waarom hier dan niet?

Ik neem met alle liefde zonder twijfel een AZ of Jansen.

of willen we met z;n allen tot in den treure met mondkapjes op 1,5 meter door de winkel bewegen waarbij je bij Godsgratie naar binnen mag met een afspraak voor een half uurtje waarbij je nog wel even een negatieve test mag overleggen?
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:38:48 #8
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198934009
@monkyyy ik zou maar beginnen met de verkoop van je aandelen... :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:31 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198934064
TS: Het valt helaas nooit uit te sluiten dat er vaker incidentele en daarom niet minder noodlottige missers zullen gaan voorkomen die te maken zouden hebben met belangrijke fouten bij het toedienen van zo'n vaccin. Vanwege de noodzaak om snel te vaccineren in de strijd tegen de pandemie te vluchtig en heel soms onkundig ingezet personeel op priklocaties waardoor mogelijk verkeerd of onhygiënisch geprikt wordt.

Let wel, het blijven incidenten!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:48:54 #10
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_198934127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:19 schreef Saboo het volgende:

----

Feest dus weer. Ben benieuwd of de vaccinatie hiervan ook tegengehouden gaat worden als de eerste doden zijn gevallen dalijk (en dat alles dus de prullenbak in kan).
En laten we Pfizer ook niet vergeten dat in zeldzame gevallen tot ernstige allergische reacties heeft geleid:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Vrijwel elk medicijn KAN ernstige bijwerkingen hebben. Maar die kans is doorgaans (net als bij deze vaccins) dusdanig klein dat niemand er om maalt omdat die medicijnen zijn ingeburgerd en vrijwel niemand de bijsluiter helemaal doorleest.

Deze vaccins liggen echter onder een vergrootglas en van elk aspect, hoe onbenullig ook, wordt een drama gemaakt. Want hey, mensen denken tegenwoordig alles beter te weten dan experts en kunnen social media gebruiken als hun persoonlijke soap box om duizenden andere slecht ingelichte medestanders te vinden. Wat hun eigen overdreven reacties enkel versterkt. Het bekende 'echo-chamber' effect.
The Light Is Leaving Us All
pi_198934319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:48 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

En laten we Pfizer ook niet vergeten dat in zeldzame gevallen tot ernstige allergische reacties heeft geleid:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Vrijwel elk medicijn KAN ernstige bijwerkingen hebben. Maar die kans is doorgaans (net als bij deze vaccins) dusdanig klein dat niemand er om maalt omdat die medicijnen zijn ingeburgerd en vrijwel niemand de bijsluiter helemaal doorleest.

Deze vaccins liggen echter onder een vergrootglas en van elk aspect, hoe onbenullig ook, wordt een drama gemaakt. Want hey, mensen denken tegenwoordig alles beter te weten dan experts en kunnen social media gebruiken als hun persoonlijke soap box om duizenden andere slecht ingelichte medestanders te vinden. Wat hun eigen overdreven reacties enkel versterkt. Het bekende 'echo-chamber' effect.
In BNW denkt men zelfs dat de fabrikanten de bevolking wil uitmoorden met de vaccins.

Dat is wel een heel inefficiënte methode, als maar 1 op de 200.000 ernstige bijwerkingen heeft.
pi_198934382
Dit soort dingen moeten ze eigenlijk ook niet in het nieuws brengen, nu worden alle Libelle lezende huisvrouwtjes weer zenuwachtig en willen zich niet meer laten vaccineren.

Maar ja, het levert clicks op.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 16:27:01 #13
5428 crew  miss_sly
pi_198934465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit soort dingen moeten ze eigenlijk ook niet in het nieuws brengen, nu worden alle Libelle lezende huisvrouwtjes weer zenuwachtig en willen zich niet meer laten vaccineren.

Maar ja, het levert clicks op.
Voel je jezelf nu een hele pief om de mensen (vrouwen) die het geen prettig nieuws vinden in verschillende topics zo seksistisch denigrerend te benoemen? Het houdt je nogal bezig, aangezien je het in verschillende bewoordingen maar blijft herhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 09-04-2021 16:50:04 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198934531
Het is natuurlijk wel typisch nederlands om beleid te baseren op incidenten. Zou me niet eens meer verbazen (maar wel bedroeven) als hugo nu weer in de stuip schiet.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:48:17 #15
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_198934701
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:38 schreef Bocaj het volgende:
@:Monkyyy ik zou maar beginnen met de verkoop van je aandelen... :')
:N
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_198934711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit soort dingen moeten ze eigenlijk ook niet in het nieuws brengen, nu worden alle Libelle lezende huisvrouwtjes weer zenuwachtig en willen zich niet meer laten vaccineren.

Maar ja, het levert clicks op.
In vergelijking met de pil die ze doorgaans jaren van hun leven hebben geslikt is het risico minimaal.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:25:09 #17
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198934992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit soort dingen moeten ze eigenlijk ook niet in het nieuws brengen...
Dat zou je kunnen zien als achterhouden van informatie...
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 17:40:08 #18
5428 crew  miss_sly
pi_198935168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen zien als achterhouden van informatie...
Dat zou je niet alleen zo kunnen zien, dat zou het ook zijn :D

Ik vind dat nogal een raar idee dat de overheid zomaar informatie achter zou mogen houden om ervoor te zorgen dat de bevolking maar dat doet wat zij willen. Volgens mij zijn de meeste mensen daar doorgaans geen voorstander van. En terecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198935205
Er vallen jaarlijks ~540 doden door pijnstillers, je kan niet alle voordelen van iets hebben zonder ook de nadelen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:59:16 #20
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198935345
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:48 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

En laten we Pfizer ook niet vergeten dat in zeldzame gevallen tot ernstige allergische reacties heeft geleid:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Vrijwel elk medicijn KAN ernstige bijwerkingen hebben. Maar die kans is doorgaans (net als bij deze vaccins) dusdanig klein dat niemand er om maalt omdat die medicijnen zijn ingeburgerd en vrijwel niemand de bijsluiter helemaal doorleest.

Deze vaccins liggen echter onder een vergrootglas en van elk aspect, hoe onbenullig ook, wordt een drama gemaakt. Want hey, mensen denken tegenwoordig alles beter te weten dan experts en kunnen social media gebruiken als hun persoonlijke soap box om duizenden andere slecht ingelichte medestanders te vinden. Wat hun eigen overdreven reacties enkel versterkt. Het bekende 'echo-chamber' effect.
Daar heb je ook gelijk in. Als medicijnen mensen die er allergisch voor zijn dood kunnen maken, zijn een hoop medicijnen ineens dodelijk.

Hazelnoten ook overigens. Had ooit een huisgenootje die kennelijk een progressieve notenallergie had (dat kan kennelijk) en van de 1 op de andere dag geen milka chocola meer kon eten zonder te sterven. Slechte reden om hazelnoten of milka te verbieden me dunkt.

Maar het lijkt me toch een moeilijk ethisch dilemma. Iemand in een ander topic zei (beste bron ever, I know) dat als je het vaccin over de hele Nederlandse bevolking verspreidt er rond de 40 jonge vitale mensen aan bijwerkingen sterven. Procentueel weinig, maar in absolute aantallen best veel. Helemaal als je een nabestaande bent. Is dat het waard om de samenleving open te gooien? En zouden er anders meer (gezonde vitale) mensen dood gaan aan Corona.
En dan kom je weer bij het aspect dat als je in quarantaine gaat je geen corona kunt krijgen, dus dat dat een grotere eigen verantwoordelijkheid is dan sterven aan een vaccin waar mensen juist doodgaan door maatregelen te nemen... blabla.

Blij dat ik Hugo niet ben :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Saboo op 09-04-2021 18:07:15 ]
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:37:52 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198936744
Onmiddellijk alle economy vluchten verbieden! De kans op trombose is 100 keer groter dan welk vaccin dan ook! Onverantwoord, onmiddellijk mee stoppen
pi_198938106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:46 schreef RedFever007 het volgende:
:')

tuurlijk, overal altijd zijn er bijwerkingen.
Als Volvo 100.000 auto;s verkoopt zullen er altijd ongelukken mee gebeuren met dodelijke slachtoffers. Nog geen reden om te stoppen met de verkoop van Volvo's
Zo is het en net als met die Volvo's zou iedereen die een vaccin wil hebben er zelf voor moeten kiezen en betalen.
pi_198938134
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef Scjvb het volgende:
Heel vervelend ook, een paar noodlottige en tevens incidentele bijwerkingen wegen niet op tegen successen in de strijd tegen Covid-19. Overal in de gezondheidszorg gebeurt weleens wat, maar is vaak geen reden tot het stopzetten van bepaalde medicinale behandelingen et cetera.
Klopt, dan is de dood wel gewoon onderdeel van "waar gewerkt wordt vallen...." en heel normaal net als ziek worden van een griepvirusje of soms eraan doodgaan als je eigen gezondheid het niet meer trekt.....
pi_198938155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Okee eens :P
[..]

Het is helemaal geen moeilijke afweging! Het gaat om zo weinig gevallen op zoveel gezette prikken. De nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen.
Tevens, pak een willekeurig medicijn en check de bijsluiter. Dat staat vol met mogelijke (ernstige) gevolgen. Is dat een reden om dan maar met alle medicijnen te stoppen? Nee!

Ik had laatst een oogzalfje. Als uitkomt wat op de bijsluiter staat overleef je het gebruik wellicht niet eens. Toch spul gesmeerd en nergens last van gehad. Bied GVD die vaccins aan mensen die het willen. Kijk naar de Belgen, daar gaan ze dat doen. Waarom hier dan niet?

Ik neem met alle liefde zonder twijfel een AZ of Jansen.

of willen we met z;n allen tot in den treure met mondkapjes op 1,5 meter door de winkel bewegen waarbij je bij Godsgratie naar binnen mag met een afspraak voor een half uurtje waarbij je nog wel even een negatieve test mag overleggen?
Grappig, ik neem met alle liefde een Corona besmetting.... wat is er zo anders?
pi_198938245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:48 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

En laten we Pfizer ook niet vergeten dat in zeldzame gevallen tot ernstige allergische reacties heeft geleid:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Vrijwel elk medicijn KAN ernstige bijwerkingen hebben. Maar die kans is doorgaans (net als bij deze vaccins) dusdanig klein dat niemand er om maalt omdat die medicijnen zijn ingeburgerd en vrijwel niemand de bijsluiter helemaal doorleest.

Deze vaccins liggen echter onder een vergrootglas en van elk aspect, hoe onbenullig ook, wordt een drama gemaakt. Want hey, mensen denken tegenwoordig alles beter te weten dan experts en kunnen social media gebruiken als hun persoonlijke soap box om duizenden andere slecht ingelichte medestanders te vinden. Wat hun eigen overdreven reacties enkel versterkt. Het bekende 'echo-chamber' effect.
Zo is het en als je die redenering doortrekt naar Corona dan zie je goed wat iets met heel veel aandacht doet....

Wel met dien verstande dat we inmiddels weten dat Corona incidenteel en dan hoofdzakelijk 60/70/80/90 plussers een IC bezoek oplevert gelet de miljarden mensen op aarde en nog niet weten wat deze nieuwe vaccins allemaal op de korte laat staan de lange termijn voor de mens in petto hebben.
pi_198938334
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:33 schreef Farenji het volgende:
Het is natuurlijk wel typisch nederlands om beleid te baseren op incidenten. Zou me niet eens meer verbazen (maar wel bedroeven) als hugo nu weer in de stuip schiet.
Het is dan natuurlijk wel interessant om te kijken wie en op welke wijze het begrip incident (wordt) (ge)definieer(d)t.
Alle voorgaande griep "incidenten" hebben niet de aandacht gekregen en nu is er opeens geen griep meer en zijn alle ziekenhuizen in NL "vol"...... heel bijzonder allemaal.
pi_198938350
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

In vergelijking met de pil die ze doorgaans jaren van hun leven hebben geslikt is het risico minimaal.
En het mooiste van alles, volledig vrijwillig ^O^
pi_198938379
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Onmiddellijk alle economy vluchten verbieden! De kans op trombose is 100 keer groter dan welk vaccin dan ook! Onverantwoord, onmiddellijk mee stoppen
De oplossing is simpel, laat mensen zelf kiezen dan hoef je de mensen enkel te wijzen op het lezen van de bijsluiter en kunnen we gewoon normaal gaan doen.
pi_198938452
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:33 schreef Farenji het volgende:
Het is natuurlijk wel typisch nederlands om beleid te baseren op incidenten. Zou me niet eens meer verbazen (maar wel bedroeven) als hugo nu weer in de stuip schiet.
Er met het AstraZeneca waarschijnlijk meer aan de hand dan die 8 op de 200.000 gevallen (ik ken de getallen niet maar het was iets in die orde dacht ik). Het is niet enkel Nederlands beleid, er zijn meer landen die het AstraZeneca vaccin niet meer gebruiken voor mensen onder 60 (of onder de 55). Duitsland, Frankrijk, Canada, enkele Scandinavische landen. Dit zijn niet de minste landen als het gaat om wetenschappelijke en technische ontwikkelingen.

Het zou toch vreemd zijn dat deze landen deze maatregelen nemen zonder gegronde reden, deze landen verliezen wekelijks honderden mensen door corona en lopen wekelijks miljoenen euro's mis.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198938503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:06 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

De oplossing is simpel, laat mensen zelf kiezen dan hoef je de mensen enkel te wijzen op het lezen van de bijsluiter en kunnen we gewoon normaal gaan doen.
Zo werkt het niet helaas. Stel dat extra studies uitwijzen dat de vaccins van Janssen en AstraZeneca in extra studies net zo veilig blijken te zijn als Pfizer en Moderna, dan zal een flink percentage toch liever dat vaccin niet meer willen. Net zoals er nu miljoenen mensen zijn die niet meer willen vliegen met de Boeing 737 MAX.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198939461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zo werkt het niet helaas. Stel dat extra studies uitwijzen dat de vaccins van Janssen en AstraZeneca in extra studies net zo veilig blijken te zijn als Pfizer en Moderna, dan zal een flink percentage toch liever dat vaccin niet meer willen. Net zoals er nu miljoenen mensen zijn die niet meer willen vliegen met de Boeing 737 MAX.
Dat is toch het hele idee van vrije marktwerking? Ik kan in de supermarkt toch ook kiezen uit twaalf verschillende pindakazen, waarvan de ene geharde transvetten bevat (ongezond) en de andere alleen pinda (gezond). Waarom zou ik dan niet ook mijn vaccin mogen kunnen kiezen?
pi_198939505
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Er met het AstraZeneca waarschijnlijk meer aan de hand dan die 8 op de 200.000 gevallen
Pure speculatie. Of heb je hier een wetenschappelijke bron voor?
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:42:15 #33
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198939971
Onmiddellijk iedereen die geen enkele moeite met welk vaccin dan ook inventariseren en die op volgorde van leeftijd inenten met “risico vaccins “ wanneer die over blijven. Ik denk dat dat meer dan 80% is. De rest mag op lijst “veilige vaccins”.

Ik word vooral moe van figuren die niet willen begrijpen dat de snelheid van levering de voornaamste factor voor het vaccinatietempo is.

Het is zo zoeken naar spijkers op laag water om maar kritisch over te komen door figuren als Beau vEvD.
pi_198939988
Je kunt ook onderweg naar het vaccineren met je auto tegen n boom rijden, het leven is jammer genoeg nooit zonder risico. Of je moet jezelf gaan opsluiten in een gouden kooitje.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:06:55 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198940370
Hersenloze idioten die frikadellen vretend zich in een vliegtuig laten proppen om zich vervolgens klem te zuipen in een Griekse of Spaanse herrietent.

En nu bang voor een vaccin. Want van de 8 miljoen gevaccineerden is er misschien eentje overleden!
pi_198941518
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is toch het hele idee van vrije marktwerking? Ik kan in de supermarkt toch ook kiezen uit twaalf verschillende pindakazen, waarvan de ene geharde transvetten bevat (ongezond) en de andere alleen pinda (gezond). Waarom zou ik dan niet ook mijn vaccin mogen kunnen kiezen?
Natuurlijk mag je wel kiezen, alleen ik vermoed dat weinig mensen nog voor AstraZeneca gaan kiezen. Als niemand meer First Choice cola koopt, maar alleen maar Pepsi en Coca, dan gaat First Choice op een gegeven moment uit het assortiment.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198941526
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Pure speculatie. Of heb je hier een wetenschappelijke bron voor?
Speculatie. Ik ben zelf geen viroloog, farmaceut of medicus. Maar een flink aantal toonaangevende wetenschappelijke toplanden (zoals ik al zei: Duitsland, Frankrijk, Canada, Scandinavië en nu ook Nederland) zijn gestopt met dit vaccin voor iedereen jonger dan 55 of 60 jaar. Wat is jouw conclusie dan? Dat het gewoon een prima vaccin is waar niets op is aan te merken?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198941623
Ben je dubbel genaaid. Ga je niet dood door COVID dan ga wel dood door het vaccin.
  zaterdag 10 april 2021 @ 09:41:57 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198943039
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 01:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Speculatie. Ik ben zelf geen viroloog, farmaceut of medicus. Maar een flink aantal toonaangevende wetenschappelijke toplanden (zoals ik al zei: Duitsland, Frankrijk, Canada, Scandinavië en nu ook Nederland) zijn gestopt met dit vaccin voor iedereen jonger dan 55 of 60 jaar. Wat is jouw conclusie dan? Dat het gewoon een prima vaccin is waar niets op is aan te merken?
Ze zijn gestopt omdat politici bang zijn geworden door de idioten die pakweg 50% van het kiezersvolk vormt. Emo-politiek is het, niet meer, niet minder.
pi_198943281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 01:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je wel kiezen
Nee dat mag ik niet. Ik zou als 60 minner best een AZ vaccin willen, er blijven heel veel daarvan over, maar de overheid verbiedt het.
pi_198943308
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef Scjvb het volgende:
Heel vervelend ook, een paar noodlottige en tevens incidentele bijwerkingen wegen niet op tegen successen in de strijd tegen Covid-19. Overal in de gezondheidszorg gebeurt weleens wat, maar is vaak geen reden tot het stopzetten van bepaalde medicinale behandelingen et cetera.
Laat dat mensen zelf bepalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198943319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:06 schreef mcmlxiv het volgende:
Hersenloze idioten die frikadellen vretend zich in een vliegtuig laten proppen om zich vervolgens klem te zuipen in een Griekse of Spaanse herrietent.

En nu bang voor een vaccin. Want van de 8 miljoen gevaccineerden is er misschien eentje overleden!
Tis per 100.000 zo een beetje..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 10 april 2021 @ 10:18:24 #43
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198943326
Maar denk niet dat ze Jansen gaan verbieden. Het is immers een Nederlandse product! Dus dan moet het wel goed zijn. Bovendien zijn hier waarschijnlijk grote belangen in het spel. Waar we AZ lekker slachtofferen mag J&J gewoon doorgaan.

Wat ik prima vind want die hele poppenkast rondom AZ is ook pure kolder.

Prikken moeten we! Zo snel mogelijk! Die paar gevallen van bijwerkingen doen er niet toe op het grotere geheel.

Ook schandalig dat mensen die wel willen met AZ niet mogen :X
pi_198943355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 01:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Speculatie. Ik ben zelf geen viroloog, farmaceut of medicus. Maar een flink aantal toonaangevende wetenschappelijke toplanden (zoals ik al zei: Duitsland, Frankrijk, Canada, Scandinavië en nu ook Nederland) zijn gestopt met dit vaccin voor iedereen jonger dan 55 of 60 jaar. Wat is jouw conclusie dan? Dat het gewoon een prima vaccin is waar niets op is aan te merken?
Ja. Elk vaccin en elk medicijn heeft bijwerkingen. Minder dan tien trombose gevallen op bijna een half miljoen vaccinaties vind ik alleszins acceptabel. De kans op trombose na een vliegreis van zes uur is vele, vele malen hoger en dat risico vindt iedereen ook acceptabel. En zelfs als je niet gaat vliegen of je laat vaccineren krijgen jaarlijks 2 op de duizend mensen trombose.
pi_198943390
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja. Elk vaccin en elk medicijn heeft bijwerkingen. Minder dan tien trombose gevallen op bijna een half miljoen vaccinaties vind ik alleszins acceptabel. De kans op trombose na een vliegreis van zes uur is vele, vele malen hoger en dat risico vindt iedereen ook acceptabel. En zelfs als je niet gaat vliegen of je laat vaccineren krijgen jaarlijks 2 op de duizend mensen trombose.
Probleem is dat we de langetermijneffecten niet weten van de vaccins. Van vliegen weten we dat wel.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198943409
Deze bijwerking is an sich al lang bekend bij een zeer oud medicament, dat normaal gegeven wordt om Trombose verschijnselen te behandelen: Heparine.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Heparin-induced_thrombocytopenia

Nu blijkt het dus ook door dit vaccin opgewekt te kunnen worden.
Probleem hierbij kan juist zijn dat de patiënten die deze verschijnselen meldden en voorheen geen Heparine gekregen hebben, in veel landen zonder eerst een bloedcontrole te doen gelijk heparine krijgen.


In bv de Greifswald Studie naar deze verschijnselen bij 9 patiënten, waarvan er 5 overleden, hadden 4 daarvan na de inenting Heparine gekregen, dat de verschijnselen versterkt.
Al deze patiënten overleden daarna (vermoedelijk door de Heparine, niet het vaccin an dich, al was dat wel de eerste initiator van de antistoffen ophoping)

Het blijkt echter prima behandelbaar, er is een (duurder) alternatief voor Heparine, nl. Efedrine dat juist deze HIT type II bijwerking niet heeft..
Patienten met thrombocytopenia kunnen dat krijgen.
Evt kan men ook deze bijwerking voorheen testen met en bloedplaatjes test en het controleren op PF4-antistoffen in het bloed.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198943438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Probleem is dat we de langetermijneffecten niet weten van de vaccins. Van vliegen weten we dat wel.
Van corona is in ieder geval wel bekend dat het nare langetermijneffecten kan hebben.
pi_198943444
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:29 schreef Farenji het volgende:

[..]

Van corona is in ieder geval wel bekend dat het nare langetermijneffecten kan hebben.
Voor hoeveel % van de besmettingen?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198943465
Het virus kan zelf ook trombose klachten veroorzaken en die kans is veel groter. Het ligt dus ook niet echt voor de hand om liever ziek te willen worden. Zie https://www.trombosestich(...)-corona-en-trombose/
  zaterdag 10 april 2021 @ 10:34:30 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198943493
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:19 schreef Saboo het volgende:
Feest dus weer. Ben benieuwd of de vaccinatie hiervan ook tegengehouden gaat worden als de eerste doden zijn gevallen dalijk (en dat alles dus de prullenbak in kan).
Ligt deze kans ook ver boven de verwachting dan?

4 gevallen op minimaal 90 miljoen vaccinaties is wel wat anders dan bij AZ.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 10 april 2021 @ 10:37:22 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198943518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 01:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Speculatie. Ik ben zelf geen viroloog, farmaceut of medicus. Maar een flink aantal toonaangevende wetenschappelijke toplanden (zoals ik al zei: Duitsland, Frankrijk, Canada, Scandinavië en nu ook Nederland) zijn gestopt met dit vaccin voor iedereen jonger dan 55 of 60 jaar. Wat is jouw conclusie dan? Dat het gewoon een prima vaccin is waar niets op is aan te merken?
Er zijn meer medicijnen met vervelende bijwerkingen. Ik zou zelf de afweging willen maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 april 2021 @ 10:38:01 #52
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198943526
Maar gewoon helemaal stoppen met dat vaccineren dus
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zaterdag 10 april 2021 @ 10:44:41 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198943603
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:38 schreef Mortaxx het volgende:
Maar gewoon helemaal stoppen met dat vaccineren dus
Juist niet de gevolgen van corona zijn ernstiger dan de bijwerking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:02:48 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198945198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn meer medicijnen met vervelende bijwerkingen. Ik zou zelf de afweging willen maken.
Dat mag, weiger je vaccinatie, jouw keuze.

Het punt is dat niemand in het dagelijks leven ook maar een moment stil staat bij de normale risico’s van het leven die vaak veel groter zijn dan welk vaccin dan ook. Sterker nog, voor de tropische vakantie laten we ons al decennia lekprikken zonder enig probleem en slikken we pillen tegen malaria en dergelijke.

En nu hebben mensen zichzelf wijs gemaakt dat erover nadenken en “een keuze willen maken” opeens belangrijk is geworden. En dat is niet zo, das gewoon bullshit. Anti-vax idioterie.
pi_198945360
Ik erger mij echt kapot aan het vaccinatienieuws van de afgelopen weken. Je geeft wat aan miljoenen mensen en dan zijn er een paar dood na afloop. JE VERWACHT HET NIET! Hetzelfde was gebeurd met sinaasappelsap of alu hoedjes.

Ik ga zo eten halen en daarvoor moet ik de straat oversteken. De kans is groter dat ik dan onder de auto kom, dan dat ik een bloedprop krijg van een corona vaccin. Ik accepteer dat risico. Ik vind het ronduit debiel en vernederend dat de Jonge mij die gelegenheid niet geeft met een vaccin.
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:51:31 #56
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198945844
Maargoed,

Buiten de medische schade en onnodige doden die vallen door een vaccin. Ookal is het percentueel genomen maar een klein gedeelte en dus utilitair gezien " het risico waard" (want minder doden door vaccin, dan door corona)....

Zit je ook met de maatschappelijke onrust die het veroorzaakt en wat mogelijk een politiek probleem gaat worden. Daar is al vanaf het begin over gespeculeerd overigens. Dat als er ooit een prominent persoon na een vaccin dood gaat dit voor oproering gaat zorgen, omdat mensen snel een verband zien wat er niet hoeft te zijn. Gevolg: mensen denk dat andere mensen zijn overleden aan een vaccin, laten zich niet meer vaccineren, en in het ergste geval geloven ze dat je autisme krijgt van alle vaccinaties, baren ze allemaal kinderen die vervolgens hun halve dorp uitmoorden met een besmettelijke vorm van polio (ik houd van overdrijven jwz).
Dat is gelukkig niet gebeurd...

Alleen zijn er nu mensen dood gegaan die wel daadwerkelijk door het vaccin omgekomen zijn. Als je AZ nu op zijn vrije loop zou laten, en er gaan 20 mensen dood aan dat vaccin. Dan denk ik echt dat je mooi de lul bent als overheid zijnde. Want Corona is overmacht. Vaccineren is overheidsbeleid. De politiek kan dus direct aangewezen worden als schuldige van dat beleid. + de vaccinatiebereidheid zal ontzettend afnemen, wat dan ook een gevolg is van overheidsbeleid. Niemand weet wat daar de gevolgen weer van zijn op de lange termijn. Als deze problemen dus specifiek toegerekend worden aan Janssen of AZ, snap ik de overweging wel om te stoppen hiermee en te wachten op andere vaccin om maatschappelijke onrust te voorkomen.

Geldt het voor alle vaccins zit je volgens mij nog steeds met een moeilijk dilemma als het gaat om bv. vaccinatiepaspoorten ed. Want de kans dat je doodgaat aan een autoongeluk op weg naar de GGD mag misschien wel groter zijn. als je vervolgens een vaccin krijgt met een risico is het niet of, of, maar en en. Het heeft dus niet per se nut om het met andere risico's te vergelijken, want deze tel je in een mensenleven altijd op bij de rest. De vraag is meer of je als overheid je volk mag opleggen dat ze dit soort risico's moeten nemen, omdat zij anders benadeeld worden in hun maatschappelijk burgerschap, door ze bv. uit te sluiten van evenementen of vliegreizen etc.
pi_198947396
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:51 schreef Saboo het volgende:
Zit je ook met de maatschappelijke onrust die het veroorzaakt en wat mogelijk een politiek probleem gaat worden.
als een 'politiek probleem' en 'maatschappelijke onrust' al een reden is ergens mee te stoppen, denk ik dat het een goed idee is ook te stoppen met Mark Rutte en de VVD..

of bv met het coronavirus zelf... al redelijk snel was bekend dat trombose verschijnselen als bijwerking van het corona-virus optreden.
en het aantal trombose-gevalen steeg ook in nederland zeer opvallend sterk na maart 2020

https://www.volkskrant.nl(...)iet-waarom~b01265c5/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198949468
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja. Elk vaccin en elk medicijn heeft bijwerkingen. Minder dan tien trombose gevallen op bijna een half miljoen vaccinaties vind ik alleszins acceptabel. De kans op trombose na een vliegreis van zes uur is vele, vele malen hoger en dat risico vindt iedereen ook acceptabel. En zelfs als je niet gaat vliegen of je laat vaccineren krijgen jaarlijks 2 op de duizend mensen trombose.
Ok, er zijn dus dingen erger dan het vaccin. Maar dat maakt het dus niet meteen een 'prima' vaccin. Van alle vier die nu zijn goedgekeurd is AstraZeneca het minst effectief, minst goede reputatie en meeste bijwerkingen, daar komt bij dat het vaccin dat er qua effectiviteit het meest bij in de buurt komt (Janssen vaccin) volstaat met één prik.
Dus waarom doorgaan met AstraZeneca? Omdat het het goedkoopst is? Ga dan gewoon voor de beste 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shreyas op 10-04-2021 23:00:47 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198949474
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee dat mag ik niet. Ik zou als 60 minner best een AZ vaccin willen, er blijven heel veel daarvan over, maar de overheid verbiedt het.
In Nederland ja. Omdat Nederland mensen ook tegen zichzelf wil beschermen. De overheid verbiedt het ook om zonder gordel te rijden, die keuze heb je ook niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198949517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok, er zijn dus dingen erger dan het vaccin. Maar dat het dus niet meteen een 'prima' vaccin. Van alle vier die nu zijn goedgekeurd is AstraZeneca het minst effectief, minst goede reputatie en meeste bijwerkingen, daar komt bij dat het vaccin dat er qua effectiviteit het meest bij in de buurt komt (Janssen vaccin) volstaat met één prik.
Dus waarom doorgaan met AstraZeneca? Omdat het het goedkoopst is? Ga dan gewoon voor de beste 3.
Als we die luxe zouden hebben zou dat misschien kunnen, maar die luxe hebben we helemaal niet. We zitten in een crisis, voorraden zijn beperkt, de tijd dringt.
pi_198953715
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als we die luxe zouden hebben zou dat misschien kunnen, maar die luxe hebben we helemaal niet. We zitten in een crisis, voorraden zijn beperkt, de tijd dringt.
Dat betekent niet dat we ieder middel dat ook maar een beetje iets doet tegen het virus, maar meteen in ons lichaam moeten knallen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198955183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat we ieder middel dat ook maar een beetje iets doet tegen het virus, maar meteen in ons lichaam moeten knallen.
Ja, nu begin je wel door het ijs te zakken he.
pi_198957647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:23 schreef Saboo het volgende:

[..]

Niet helemaal vergelijkbaar omdat de meeste fouten dan natuurlijk door bestuurdersfouten zijn, en niet productiefouten. En als er doden vallen door een productiefout heeft Volvo ook wel een probleempje vermoed ik.
Maar het gaat hier niet om productiefouten, maar om hoe het lichaam reageert op het vaccin.
quote:
Het zijn vergelijkbare klachten als het AZ vaccin, dus het lijkt inmiddels toch wel typerend voor dit type vaccin. Niet dat ik zeg dat ze daarom moeten stoppen met vaccineren. Maar het lijkt me wel een moeilijke afweging wat je er mee moet. Iig beleid op aanpassen lijkt me. Maar hoe en wat? Geen idee....
Ik zou zeggen, ga er mee om zoals met alle medicatie: informeer goed over de mogelijke bijwerkingen en laat iedereen voor zichzelf een afweging maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198957675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat we ieder middel dat ook maar een beetje iets doet tegen het virus, maar meteen in ons lichaam moeten knallen.
Alle middelen zijn goedgekeurd en voldoen aan de minimale vereiste qua effectiviteit.
Waarom dan niet inzetten?
Het VK heeft ook hoog ingezet op Astrazeneca, en daar nemen de slachtoffers in de gevaccineerde groep sterk af.
Het is dus geen onwerkzaam gevaarlijk middel dat je beter niet kunt nemen dan wel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 11 april 2021 @ 14:14:36 #65
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198960634
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als een 'politiek probleem' en 'maatschappelijke onrust' al een reden is ergens mee te stoppen, denk ik dat het een goed idee is ook te stoppen met Mark Rutte en de VVD..

Die vergelijking snap ik niet helemaal....
Het feit dat er kritiek is over een bestuurscultuur lijkt me niet te vergelijken met zorgen over de nationale volksgezondheid. Of die nou terecht is of niet.

Gevolgen van een foute beslissing zijn ook niet te vergelijken. Dat het halve land Rutte een lullo vindt lijkt me een minder groot probleem dan een vaccinatiebereidheid die er dalijk misschien niet meer is.
pi_198961674
quote:
13s.gif Op zondag 11 april 2021 00:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, nu begin je wel door het ijs te zakken he.
Het siert je niet dat je ineens een persoonlijk aanval inzet als je inhoudelijk geen gelijk krijgt, maar goed dat is jouw keuze.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198961755
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Alle middelen zijn goedgekeurd en voldoen aan de minimale vereiste qua effectiviteit.
Waarom dan niet inzetten?
De gezondheidsraad heeft het vaccin toch afgekeurd voor mensen jonger dan 60 jaar. En in sommige landen is dit vaccin zelfs afgekeurd voor mensen jonger dan 55 jaar. Dat zijn niet de minste landen p het gebied van de wetenschap. Hoe verklaar je dat dan? Dat ze voor de lol even een vaccin buitenspel zetten voor een bepaalde bevolkingsroep, met alle extra corona slachtoffers en economische consequenties van dien?

quote:
Het VK heeft ook hoog ingezet op Astrazeneca, en daar nemen de slachtoffers in de gevaccineerde groep sterk af.
Het is dus geen onwerkzaam gevaarlijk middel dat je beter niet kunt nemen dan wel.
Ik heb nooit beweerd dat het middel niet werkt, alleen er zijn ook neveneffecten die zeer onwenselijk zijn. Nogmaals ik ben geen arts, viroloog of farmaceut, maar het zeer opvallend dat zoveel landen met topwetenschappers dit vaccin niet meer willen inzetten voor 60/55 jaar en jonger.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 11 april 2021 @ 15:41:42 #68
33189 RM-rf
1/998001
pi_198962256
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:14 schreef Saboo het volgende:

[..]

Die vergelijking snap ik niet helemaal....
Het feit dat er kritiek is over een bestuurscultuur lijkt me niet te vergelijken met zorgen over de nationale volksgezondheid. Of die nou terecht is of niet.

Gevolgen van een foute beslissing zijn ook niet te vergelijken. Dat het halve land Rutte een lullo vindt lijkt me een minder groot probleem dan een vaccinatiebereidheid die er dalijk misschien niet meer is.
leg dan maar eens uit in welke zin het ene geen bestuurscultuur is en het andere wél....

beide zijn gewoon puur politieke bestuurszaken.
er is weinig wetenschappelijke discours over hoe men infectiezieketes dient aan te pakken en genoeg voorbeelden hoe er wel goed mee om te gaan (en ook hoe er nog slechter mee om te gaan als nederland nu doet... nederland zit een beetje in een middensector qua 'slecht bestuur').

Punt is wel dat vanaf het begin van deze hele situatie de politiek vooral de indruk wekt zich minder bezig te houden werkelijk de pandemie onder controle te krijgen of daadwerkelijkde facilteiten zo goed te maken en voor te bereiden op komende problemen, als dat de bestuurders de indruk wekken zich meer zorgen te maken over mogelijke politieke verantwoordelijkheden en de politieke haalbaarheid van wetgeving en maatregelen dan hun noodzaak.

Bv rond de invoering van de Avondklok, wat an sich een zinnige maatregel was die ook al langer door wetenschappelijke adviseurs aangeraden was, maar door de politiek bewist terzijde geschoven als optie, kan gesteld wordt dat toen die ingevoerd werd op 21 januari, dat enkel wegens ppolitieke opportuniteit gebeurde, om de aandacht af te leiden van de Toeslagenaffaire en erantwooordelijkheid daarvoor.
Dat is extreem kwalijk, niet zozeer dat een nuttige maatregel gekozen werd, maar wel de uiteindelijk grond dat de politiek eindelijk de durf toont iets door te zetten, die niet op noodzaak maar opportunisme en machtsgewin gebaseerd is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198965356
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:41 schreef RM-rf het volgende:
Bv rond de invoering van de Avondklok, wat an sich een zinnige maatregel was die ook al langer door wetenschappelijke adviseurs aangeraden was, maar door de politiek bewist terzijde geschoven als optie, kan gesteld wordt dat toen die ingevoerd werd op 21 januari, dat enkel wegens ppolitieke opportuniteit gebeurde, om de aandacht af te leiden van de Toeslagenaffaire en erantwooordelijkheid daarvoor.
Waar haal je dat vandaan dat de avondklok ingevoerd zou zijn vanwege politieke opportuniteit, oftewel om de aandacht af te leiden van de toeslagenaffaire?
pi_198968778
De anticonceptiepil geeft ongeveer 200x meer kans op trombose dan een AstraZeneca vaccin. Deze wordt wel zonder probleem verstrekt aan iedereen die dat wil.
Maak ervan wat je wilt, ik vind het aan alle kanten een slecht verhaal.
  maandag 12 april 2021 @ 02:09:43 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198968794
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:53 schreef cemeteryslut het volgende:
De anticonceptiepil geeft ongeveer 200x meer kans op trombose dan een AstraZeneca vaccin. Deze wordt wel zonder probleem verstrekt aan iedereen die dat wil.
Maak ervan wat je wilt, ik vind het aan alle kanten een slecht verhaal.
Ik heb die nog nooit geslikt dus weegt dat voor mij niet mee
pi_198969731
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan dat de avondklok ingevoerd zou zijn vanwege politieke opportuniteit, oftewel om de aandacht af te leiden van de toeslagenaffaire?
Omdat gebrek aan politieke steun wel de reden was het te weigeren in te voeren begin november, toen het veel meer nut had (stijgende besmettingsaantallen) en de wetenschappers het ook aanraden (maar dan dus lokaal, zoals hij ook succesvol in België toegepast was in regio's met hogere aantallen).

Interessant daarbij was dat nadat het kabinet in november het ide verwierp, het RIVM met een 'rapport' kwam dat stelde dat de werkzaamheid van een avondklok niet groot of aantoonbaar was (zoals wel meer RIVM-rapporten geschreven worden om een politiek besluit te onderbouwen achteraf, niet andersom, wat zou horen bij een wetenschappelijke aanpak)

'plots' kwam hij op 20 januari weer in gesprek..
Héél toevallig direkt nadat het kabinet gevallen was wegens de toeslagenaffaire en de roep naar consequenties niet ging liggen...

Het is gewoon overduidelijk dat het demissionair kabinet greep naar iets dat de gemoederen sterk zou bezighouden.
De invoering op een zaterdagavond was ook vragen om problemen (met twee/drie dagen vooraankondiging).

Een echt duidelijke grond was er niet direkt.
Op het moment van invoering gingen de besmettingsaantallen just omlaag en zaten in een dalende trend... Tevens waren toen de besmettingsaantallen juist lager dan nu, wat veelzeggend is dat hetzelfde kabinet nu overwoog hem weer af te schaffen, tijdens weer stijgende besmettingsaantallen.

Nee sorry, maar je bent érg goedgelovig en bleu als het het verband niet wil zien en wil beweren dat onze regering werkelijk buiten neemt vanuit wetenschappelijke overwegingen gebaseerd p virologische en epidemiologisch expertise.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198969800
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

(...)
De situatie was nu gewoon slechter dan de eerste golf, men houdt zich minder aan de maatregelen. Dus moesten er zwaardere middelen komen. En een avondklok is wel goed/makkelijk handhaafbaar.

Ik dacht dat je iets van een bron had, nu wil je het gewoon op een bepaalde manier zien, en bouw je daar je redeneringen om heen.
pi_198969850
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De gezondheidsraad heeft het vaccin toch afgekeurd voor mensen jonger dan 60 jaar. En in sommige landen is dit vaccin zelfs afgekeurd voor mensen jonger dan 55 jaar. Dat zijn niet de minste landen p het gebied van de wetenschap. Hoe verklaar je dat dan? Dat ze voor de lol even een vaccin buitenspel zetten voor een bepaalde bevolkingsroep, met alle extra corona slachtoffers en economische consequenties van dien?
[..]

Ik heb nooit beweerd dat het middel niet werkt, alleen er zijn ook neveneffecten die zeer onwenselijk zijn. Nogmaals ik ben geen arts, viroloog of farmaceut, maar het zeer opvallend dat zoveel landen met topwetenschappers dit vaccin niet meer willen inzetten voor 60/55 jaar en jonger.
De Gezondheidsraad heeft het vaccin niet afgekeurd, de Gezondheidsraad adviseert om bij mensen jonger dan 60 een ander vaccin te gebruiken.
En de reden waarom staat gewoon op hun site. Daarvoor hoef je niet te speculeren over hun motivatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 12 april 2021 @ 09:31:48 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok, er zijn dus dingen erger dan het vaccin. Maar dat maakt het dus niet meteen een 'prima' vaccin. Van alle vier die nu zijn goedgekeurd is AstraZeneca het minst effectief, minst goede reputatie en meeste bijwerkingen, daar komt bij dat het vaccin dat er qua effectiviteit het meest bij in de buurt komt (Janssen vaccin) volstaat met één prik.
Dus waarom doorgaan met AstraZeneca? Omdat het het goedkoopst is? Ga dan gewoon voor de beste 3.
Helaas heeft de EU en Hugo iets anders gedaan. En het is niet uit te sluiten dat andere vaccins ook bijwerkingen kunnen hebben. Ze hebben alles op AstraZeneca gezet. Terwijl dat bedrijf nooit een specialisme heeft gehad met virus vaccins. Het is kosten besparen aangezien dit bedrijf voorlopig het vaccin tegen kostprijs aanbied.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198969868
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De situatie was nu gewoon slechter dan de eerste golf, men houdt zich minder aan de maatregelen. Dus moesten er zwaardere middelen komen. En een avondklok is wel goed/makkelijk handhaafbaar.
Dan had men het in november moeten invoeren.

Toen stegen de aantallen.
Dat weigerde men toen, met als enige grond politieke afwegingen.

Dat men vervolgens pas *plots* het wél invoerde toen de aantallen juist wél weer stevig gedaald waren (en die trend zich nog ruim 2,5 week zo doorzetten) bewijst gewoon dat het helemaal geen flikker te maken had met de daadwerkelijke situatie.. Of bedoeld was als een werkzame maatregel, alle experts geven juist aan dat regionale avondklok ken beter werken, die gebaseerd zijn op regionale ontwikkelingen; zo kan men ook de maatregel opheffen als een regio juist wél de boel beter controleert en heeft het ook een motiverende werking...


Verder kun je dit gewoon zelf bedenken.
Het is dom te denken dat een bepaalde vaststelling die je zelf ook kunt doen, pas geldig zou zijn als je er een 'linkje' van hebt..
Dit is een 1 + 1... Ik hoop dat je daarvan ook niet gaat roepen dat het antwoord daarop een linkje is?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 12 april 2021 @ 09:33:40 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969873
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

De Gezondheidsraad heeft het vaccin niet afgekeurd, de Gezondheidsraad adviseert om bij mensen jonger dan 60 een ander vaccin te gebruiken.
En de reden waarom staat gewoon op hun site. Daarvoor hoef je niet te speculeren over hun motivatie.
Ja maar voorlopig is er niet echt een ander vaccin. Dus het zou mooi zijn als de gezondheidsraad ook met een advies komt met een oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198969989
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dan had men het in november moeten invoeren.

Toen stegen de aantallen.
Dat weigerde men toen, met als enige grond politieke afwegingen.
In november bleek het nog wel mee te vallen. In januari stond men er een stuk slechter voor in de ziekenhuizen. Daarbij was de prognose dat het nog wel maanden zou duren, waarbij de meer besmettelijke varianten ook nog eens de overhand zouden krijgen.

quote:
Of bedoeld was als een werkzame maatregel, alle experts geven juist aan dat regionale avondklok ken beter werken, die gebaseerd zijn op regionale ontwikkelingen; zo kan men ook de maatregel opheffen als een regio juist wél de boel beter controleert en heeft het ook een motiverende werking...
Alle experts pleiten voor regionale avondklokken? Dat denk ik niet. Daarbij is Nederland een klein land. Met lokale maatregelen krijg je natuurlijk het waterbedeffect. Mensen reizen dan naar de plekken waar de winkels wel open zijn, of waar ze 's avonds wel op een terras mogen zitten.

quote:
Verder kun je dit gewoon zelf bedenken.
Het is dom te denken dat een bepaalde vaststelling die je zelf ook kunt doen, pas geldig zou zijn als je er een 'linkje' van hebt..
Dit is een 1 + 1... Ik hoop dat je daarvan ook niet gaat roepen dat het antwoord daarop een linkje is?
Jij vindt iets logisch. Maar hebt geen enkele bron. Een goede bron had je verhaal pas echt aannemelijk gemaakt. Bijvoorbeeld een uitgelekt document waarin Rutte zou zeggen dat hij vooral op zoek is naar een maatregel om af te leiden van de toeslagenaffaire, en waarbij Rutte er dan geen actieve herinnering aan zou hebben. ;)
pi_198970151
Ik had wel verwacht dat het met andere vaccins ook zou gebeuren. Het probleem zal eerder zijn dat het afweersysteem van sommige mensen heel overdreven reageert op het Corona virus. En het vaccin simuleert tenslotte het Corona virus.

Het vaccin vermenigvuldigt zich natuurlijk niet zoals het Corona virus, waardoor het veel veiliger is dan het virus zelf. Het lichaam krijgt tijd om de stoffen af te breken, en niet zoals met werkelijk COVID19, dat het lichaam de tijd niet krijgt omdat het virus zich dan sneller vermenigvuldigt, dan dat het afweersysteem het kan opruimen.

Maar het is bekend dat het Corona virus bij sommige mensen hele overdreven reacties bij het afweersysteem oproept. En dat zal bij die mensen ook gebeuren met het vaccin.

Deze mensen zouden het mogelijk wel hebben overleefd wanneer ze een lagere dosis hadden gehad. Maar hoe weet je of iemand een overdreven reactie gaat krijgen?

Misschien moeten we de toedieningsstrategie veranderen. Eerst een lichte injectie, om te zien of het iets negatiefs doet. Dan pas een volledige injectie. En daarna nog een keer.
pi_198970506
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja maar voorlopig is er niet echt een ander vaccin. Dus het zou mooi zijn als de gezondheidsraad ook met een advies komt met een oplossing.
Welke oplossing?
In de schuur extra vaccins brouwen?
Ze komen met een advies, dat hoeft niet te worden opgevolgd. Het vaccin zelf is goedgekeurd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 12 april 2021 @ 10:43:52 #81
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198970620
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:53 schreef cemeteryslut het volgende:
De anticonceptiepil geeft ongeveer 200x meer kans op trombose dan een AstraZeneca vaccin. Deze wordt wel zonder probleem verstrekt aan iedereen die dat wil.
Maak ervan wat je wilt, ik vind het aan alle kanten een slecht verhaal.
Tja, ik ken dus "diegene" die op haar 23e vanuit het niets een hersenbloeding kreeg. Van dichtbij gezien. Vermoedelijk door de pil, want verder was ze kerngezond. Ze is er bijzonder goed vanaf gekomen, maar kan de de rest van haar leven niet meer normaal werken door geheugen- en concentratieproblemen etc.

Mogen ze van mij dus ook best wat voorzichtiger mee zijn, aangezien er genoeg veiligere (en effectievere) alternatieven bestaan, inmiddels. Toen ik de pil ging slikken werd er alleen gewaarschuwd voor "als ik rookte", maar meid in kwestie uit voorbeeld rookte ook niet.

Maargoed, dit is een nieuw middel wat een hele andere testprocedure heeft gehad dan normale medicatie. Waardoor bijwerkingen niet door de testprocedure ontdekt zijn, maar door journalisten ontdekt gaan worden. Hoe marginaal de kans op die bijwerkingen ook is. Het feit dat het journalisten en media zijn die het naar buiten brengen is zorgelijk omdat dat een heel andere indruk wekt dan de EMA die zegt voor 99.5% is de medicijn gezond, zeldzame bijwerkingen kunnen zijn: blablabla.
Ik snap dat de politiek daar iets mee "moet", om te voorkomen dat media de zij-effecten kunnen framen omdat zij de eerste zijn die de informatie verstrekken. Mede omdat de middelen onder een vergrootglas liggen omdat het op zo'n grote schaal wordt voorgeschreven.
Ik snap ook dat de politiek er dan voor kiest om over te gaan op een ander middel zodat die framing niet meer plaats kan vinden.

Maatschappelijke onrust voorkomen lijkt dan een groter doel, dan daadwerkelijk bijwerkingen voorkomen.
  maandag 12 april 2021 @ 10:53:13 #82
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198970711
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

leg dan maar eens uit in welke zin het ene geen bestuurscultuur is en het andere wél....

beide zijn gewoon puur politieke bestuurszaken.
er is weinig wetenschappelijke discours over hoe men infectiezieketes dient aan te pakken en genoeg voorbeelden hoe er wel goed mee om te gaan (en ook hoe er nog slechter mee om te gaan als nederland nu doet... nederland zit een beetje in een middensector qua 'slecht bestuur').

Punt is wel dat vanaf het begin van deze hele situatie de politiek vooral de indruk wekt zich minder bezig te houden werkelijk de pandemie onder controle te krijgen of daadwerkelijkde facilteiten zo goed te maken en voor te bereiden op komende problemen, als dat de bestuurders de indruk wekken zich meer zorgen te maken over mogelijke politieke verantwoordelijkheden en de politieke haalbaarheid van wetgeving en maatregelen dan hun noodzaak.

Bv rond de invoering van de Avondklok, wat an sich een zinnige maatregel was die ook al langer door wetenschappelijke adviseurs aangeraden was, maar door de politiek bewist terzijde geschoven als optie, kan gesteld wordt dat toen die ingevoerd werd op 21 januari, dat enkel wegens ppolitieke opportuniteit gebeurde, om de aandacht af te leiden van de Toeslagenaffaire en erantwooordelijkheid daarvoor.
Dat is extreem kwalijk, niet zozeer dat een nuttige maatregel gekozen werd, maar wel de uiteindelijk grond dat de politiek eindelijk de durf toont iets door te zetten, die niet op noodzaak maar opportunisme en machtsgewin gebaseerd is.
Ik heb niet het idee dat de maatschappij dit dusdanig ziet zoals jij.

Sterker nog, Rutten is ontzettend in populariteit gestegen door zijn corona-aanpak. Dus als het al politieke oppurtuniteit was heeft het goed gewerkt en is het volk daar blind voor.

De maatschappelijke onrust die wel is ontstaan heeft veel meer te maken met een gebrek en transparantie en het gevaar dat dat schept voor de democratie (door achter de schermen tegenmacht (=Pieter omtzigt) uit te schakelen. ). Maar de VVD en Rutte afschrijven is zo ongeveer het minst democratische wat je kunt doen, aangezien us Ruttie 2 miljoen stemmen heeft gehaald met de verkiezingen :P

Dus nee, ik denk niet dat maatschappelijke onrust een argument moet zijn om dingen af te schaffen. Wel de gevolgen die deze maatschappelijke onrust kan hebben. Wat in het geval van vaccinatie bijwerkingen louter negatief is (want de vaccinatiebereidheid gaat achteruit, en er zullen mensen sterven. Of aan Corona. Of aan bijwerkingen van vaccins).

In het geval van maatschappelijke onrust over wat er achter de schermen gebeurt wordt er op z'n hoogst een discussie gevoerd over wat er anders moet. En het vertrouwen in de politiek zal bij veel mensen geschaad zijn. Maar dat lijkt me een stuk minder wezenlijk dan doden, zieken, en een al dan niet verlenging van een lockdown.
pi_198970789
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:46 schreef luxerobots het volgende:
In november bleek het nog wel mee te vallen.
*proest* :D

in welke wereld leef jij?

beweren 'dat het in november wel meeviel, en dan dat vergelijken met wat er na 21 januari gebeurde !?

sorry, maar kijk eens naar besmettingsaantallen....
typisch gevalletje van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:53 schreef Saboo het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat de maatschappij dit dusdanig ziet zoals jij.

misschien is jouw denkfout dat je denkt dat het ebstrijden an een pandemie afhankelijk is van 'de publieke opinie'
en dat een politicus het goed doet als hij die vooral een beetje volgt..
om duidelijk te amken wat ik denk kan ik eigenlijk egwoon mn eerdere post herhalen uit dit topic:

quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:41 schreef RM-rf het volgende:

..vanaf het begin van deze hele situatie de politiek vooral de indruk wekt zich minder bezig te houden werkelijk de pandemie onder controle te krijgen of daadwerkelijkde facilteiten zo goed te maken en voor te bereiden op komende problemen, als dat de bestuurders de indruk wekken zich meer zorgen te maken over mogelijke politieke verantwoordelijkheden en de politieke haalbaarheid van wetgeving en maatregelen dan hun noodzaak.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198970881
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

*proest* :D

in welke wereld leef jij?

beweren 'dat het in november wel meeviel, en dan dat vergelijken met wat er na 21 januari gebeurde !?
En quote nu eens één zin meer.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:46 schreef luxerobots het volgende:
In november bleek het nog wel mee te vallen. In januari stond men er een stuk slechter voor in de ziekenhuizen.
In november ontstond er een daling, waarschijnlijk door alle maatregelen. En in januari ervoer men juist een grote druk omdat men al maanden bezig was met het stuwmeer van coronapatiënten.

Bovendien was er de vrees voor een grote toename vanwege nieuwe coronavarianten. Vooral de Britse variant. En dat quote je ook maar niet.

Nee, je doet liever lacherig over één zin. :')
pi_198970925
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En quote nu eens één zin meer.
[..]

In november ontstond er een daling, waarschijnlijk door alle maatregelen. En in januari ervoer men juist een grote druk omdat men al maanden bezig was met het stuwmeer van coronapatiënten.

Bovendien was er de vrees voor een grote toename vanwege nieuwe coronavarianten. Vooral de Britse variant. En dat quote je ook maar niet.

Nee, je doet liever lacherig over één zin. :')
omdat die zin vooral een weergae is van hoe dom sommige mensen denken..
eerst wachten _tot_ de ziekenhuizen volgelopen zijn, en pas _dan_ gaan stellen dat het pas echt erg geworden is, en 'er nu iets gedaan moet worden'.

het vollopen van ziekenhuizen is utieindelijk niets anders dan een uitgesteld effect van oplopen van besmettingen eerder.

Grijp je vroeg in om de toename van besmettingen te stoppen, voorkom je juist ook latere na-effecten.
Achteraf ingrijpen is gewoon idioot..

het dempen van de put _nadat_ het kalf al verdronken is...
iedere epidemoloog kan je uitleggen dat je bij een exponentieel uitbreidend virus je vroeg moet ingrijpen tegen het oplopen an besmettingen... niet pas als je zorgcapaciteit aan zijn grens komt...

maar schijnbaar is die kennis bij een hoop gewoonweg niet aangekomen en denkt men dat oplopende besmettinen géén grond zijn al in te grijpen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198970972
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

omdat die zin vooral een weergae is van hoe dom sommige mensen denken..
eerst wachten _tot_ de ziekenhuizen volgelopen zijn, en pas _dan_ gaan stellen dat het pas echt erg geworden is, en 'er nu iets gedaan moet worden'.

het vollopen van ziekenhuizen is utieindelijk niets anders dan een uitgesteld effect van oplopen van besmettingen eerder.

Grijp je vroeg in om de toename van besmettingen te stoppen, voorkom je juist ook latere na-effecten.
Achteraf ingrijpen is gewoon idioot..

het dempen van de put _nadat_ het kalf al verdronken is...
iedere epidemoloog kan je uitleggen dat je bij een exponentieel uitbreidend virus je vroeg moet ingrijpen tegen het oplopen an besmettingen... niet pas als je zorgcapaciteit aan zijn grens komt...

maar schijnbaar is die kennis bij een hoop gewoonweg niet aangekomen en denkt men dat oplopende besmettinen géén grond zijn al in te grijpen
Tja, vroeg ingrijpen werkt inderdaad beter. Maar goed, we hebben duidelijk een andere strategie gekozen. Inderdaad, wij als samenleving. We willen continu zo veel mogelijk ruimte om normaal te leven. Als de ziekenhuizen niet overstromen is er gewoon te weinig draagvlak voor een avondklok en lockdown.

De Chinese aanpak waarbij ze een brandhaard direct blussen door iedereen op te sluiten is effectief, maar niet iets dat wij hier willen uitvoeren. Weinig mensen pleiten ervoor (wel een viroloog als Ab Oosterhuis) en die mensen worden dan ook nog door de meerderheid uitgelachen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 12 april 2021 @ 13:10:46 #87
414785 sirdanilot
pi_198972388
Regionale lockdowns en mensen ervan weerhouden om tussen regio's binnen Nederland te reizen werkt in Nederland minder goed. Ik woon zelf hier in Dublin Ierland en de meeste Dublinners komen ook zonder corona weinig buiten de stad, want hun hele familie woont in de stad en je gaat hooguit eens op familiebezoek buiten de stad of je gaat misschien en dagje de natuur in of zo en dat is het wel.

In Nederland merk ik dat veel mensen sowieso dagelijks al langer reizen van en naar hun werk, zo is het doodnormaal om in Leiden te wonen en in Amsterdam te werken bijvoorbeeld, en voor allerhande andere zaken zijn mensen ook meer bereid om door het land te reizen. Als je bijvoorbeeld de randstad zou afschermen van de rest van het land dan zou dat een boel gedoe opleveren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198975283
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

omdat die zin vooral een weergae is van hoe dom sommige mensen denken..
eerst wachten _tot_ de ziekenhuizen volgelopen zijn, en pas _dan_ gaan stellen dat het pas echt erg geworden is, en 'er nu iets gedaan moet worden'.

het vollopen van ziekenhuizen is utieindelijk niets anders dan een uitgesteld effect van oplopen van besmettingen eerder.

Grijp je vroeg in om de toename van besmettingen te stoppen, voorkom je juist ook latere na-effecten.
Achteraf ingrijpen is gewoon idioot..

het dempen van de put _nadat_ het kalf al verdronken is...
iedere epidemoloog kan je uitleggen dat je bij een exponentieel uitbreidend virus je vroeg moet ingrijpen tegen het oplopen an besmettingen... niet pas als je zorgcapaciteit aan zijn grens komt...

maar schijnbaar is die kennis bij een hoop gewoonweg niet aangekomen en denkt men dat oplopende besmettinen géén grond zijn al in te grijpen
Mensen zijn niet goed in staat kansen in te schatten (we overschatten het gevolg tov incidentie) en daarnaast slecht zijn in exponentiele functies. Combineer dat met een gebrek aan actiebereidheid en incidentenpolitiek en je krijgt dit.

Wat dat betreft is het niveau van politici en bestuurders in Nederland bedroevend in een situatie als deze. Te traag, honder duizend mensen laten meebeslissen. Voorzichtig in handelen want je zult maar een foute beslissing nemen, dat terwijl niets doen meer schade toebrengt.

Nu met de vaccins zie je de bestuurders allemaal in een kramp schieten want mensen door corona dood en invalide laten worden zou minder hun schuld zijn. Terwijl dapper zou zijn eerlijk aan te geven dat corona nu eenmaal geen slachtofferloze oplossingen geeft. Er zijn inmiddels 16.000 mensen aan overleden in Nederland en een veelvoud daarvan heeft voorlopig nog blijvende schade.

En die trombose; met de juiste behandeling (dus juist NIET met heparine) geeft een veel betere uitkomst. Dit nog naast het feit dat we van veel andere zaken gewoon accepteren dat je er trombose van kan krijgen zoals vliegen in te kleine stoelen.

Wat mij betreft blijven vaccineren - wil iemand het vaccin niet, dan wachten tot er een ander beschikbaar is. Dit mag je dan zelf bepalen en /of met je huisarts overleggen igv onderliggende klachten. Voor veel mensen is het risico op corona sowieso al een enorm risico, onvergelijkbaar met een mogelijk bijwerking. Het gebrek aan urgentie bij een instantie als de gezondheidsraad vind ik stuitend. En het gebrek aan leiderschap in de regering ook.
Whatever...
pi_198977043
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

De Gezondheidsraad heeft het vaccin niet afgekeurd, de Gezondheidsraad adviseert om bij mensen jonger dan 60 een ander vaccin te gebruiken.
En de reden waarom staat gewoon op hun site. Daarvoor hoef je niet te speculeren over hun motivatie.
Klopt, gezondheidsraad kan namelijk alleen advies geven, het kabinet heeft besloten om te stoppen met dit vaccin voor mensen jonger dan 60 jaar. Die motivatie heb ik gelezen en dat is duidelijk zat, dus wat is dan precies het probleem?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198977082
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helaas heeft de EU en Hugo iets anders gedaan. En het is niet uit te sluiten dat andere vaccins ook bijwerkingen kunnen hebben. Ze hebben alles op AstraZeneca gezet. Terwijl dat bedrijf nooit een specialisme heeft gehad met virus vaccins. Het is kosten besparen aangezien dit bedrijf voorlopig het vaccin tegen kostprijs aanbied.
Ja het is het zoveelste voorbeeld dat het goedkoop duurkoop blijkt te zijn (dit hebben we ook al gezien bij de Noord-Zuidlijn bijvoorbeeld). Het is jammer dat het nu ten koste gaat van mensenlevens.

Maar goed, pak dan nu gewoon je verlies en investeer vanaf nu af aan in die andere drie vaccins.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198980086
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Klopt, gezondheidsraad kan namelijk alleen advies geven, het kabinet heeft besloten om te stoppen met dit vaccin voor mensen jonger dan 60 jaar. Die motivatie heb ik gelezen en dat is duidelijk zat, dus wat is dan precies het probleem?
Geen idee wat het probleem is.
Als jij inmiddels ook geen probleem meer ziet, dan zijn we het eens.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198981436
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:53 schreef cemeteryslut het volgende:
De anticonceptiepil geeft ongeveer 200x meer kans op trombose dan een AstraZeneca vaccin. Deze wordt wel zonder probleem verstrekt aan iedereen die dat wil.
Maak ervan wat je wilt, ik vind het aan alle kanten een slecht verhaal.
De pil bestaat al meer dan een halve eeuw.
Over oudere medicijnen en pillen zijn er 100000000000000x meer bijwerkingen bekend.
Bekende is paracetamol, zit vol bijwerkingen maar dat wisten ze niet toen het net op de markt kwam.

En daarnaast de pil en andere medicatie 90% slik je als een tabletje erin, waarom kan het hier wel mee en een corona vaccin niet?

Wat doet het corona vaccin over 10 jaar ?
En wat over 20 jaar?
Wat over 50 jaar ?

Weten ze niet he? want het is gokken voor ze... "

Als ze echt ontwikkelen kunnen ze wel een vaccin ontwikkelen in de vorm van een tabletje... maar nee naalden vinden ze makkelijker, we leven nog steeds in 1850 op dit gebied :')

Ik vind het griezeliger dat ze de naalden hergebruiken, ook al maken ze deze schoon.
Nee na gebruik hoort het ter plekke vernietigd te worden in een mini shredder, maar dat doen ze niet want hergebruik is besparen.
Interessant he ?
pi_198982005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 02:09 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

De pil bestaat al meer dan een halve eeuw.
Over oudere medicijnen en pillen zijn er 100000000000000x meer bijwerkingen bekend.
Bekende is paracetamol, zit vol bijwerkingen maar dat wisten ze niet toen het net op de markt kwam.
Maar elke bijwerking kwam gewoon in de bijsluiter. Het is geen reden geweest om het medicijn uit de handel te nemen, of om toonbankverkoop te verbieden.


quote:
En daarnaast de pil en andere medicatie 90% slik je als een tabletje erin, waarom kan het hier wel mee en een corona vaccin niet?

Omdat je maag een nogal vijandige omgeving is voor medicatie.


quote:
at doet het corona vaccin over 10 jaar ?
Niets
quote:
En wat over 20 jaar?
Niets
quote:
Wat over 50 jaar ?
Niets
quote:
Weten ze niet he? want het is gokken voor ze... "
Nee hoor, een product dat na enkele weken uit je lichaam is verdwenen gaat niet 50 jaar later als een konijn uit de hoge hoed nog even een vervelende bijwerking geven.

quote:
Als ze echt ontwikkelen kunnen ze wel een vaccin ontwikkelen in de vorm van een tabletje... maar nee naalden vinden ze makkelijker, we leven nog steeds in 1850 op dit gebied :')
Er wordt gewerkt aan varianten als neusspray of pleisters waarmee je een vaccin kunt toedienen.
Maar in een tijd van pandemie lijkt het me niet verstandig om experimentele manieren te gaan toepassen.

quote:
Ik vind het griezeliger dat ze de naalden hergebruiken, ook al maken ze deze schoon.
Nee na gebruik hoort het ter plekke vernietigd te worden in een mini shredder, maar dat doen ze niet want hergebruik is besparen.
Waarom ter plekke met een mini shredder?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dat je liever wegwerp ziet kan ik nog wel inkomen, maar ik zie geen voordeel in het gebruik van shredders op elke locatie om de naalden te slopen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198988816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 02:09 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wat doet het corona vaccin over 10 jaar ?
En wat over 20 jaar?
Wat over 50 jaar ?

Weten ze niet he? want het is gokken voor ze...
Het vaccin is niet al te lang na toedienen uit je systeem verdwenen en het enige overblijfsel is dan dat je immuunsysteem heeft geleerd om te gaan met een nieuwe ziektemaker. Dat leren doen zelfs volwassenen nog tientallen keren per dag zonder prik.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:19:10 #95
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198989169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:45 schreef RedFever007 het volgende:
STOPPEN MET DIT VACCIN!!!!!!!!!
Eens. De kans dat je een enge bijwerking krijgt na toediening van die vaccin is 1 op de 1.000.000. Dat is veel te hoog. 8)7
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:20:28 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198989183
Pfff wat een gedoe weer zeg, gewoon doorknallen. 1 op miljoen is niks. De weg in de auto erheen is gevaarlijker.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:33:49 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198989334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:20 schreef Hexagon het volgende:
Pfff wat een gedoe weer zeg, gewoon doorknallen. 1 op miljoen is niks. De weg in de auto erheen is gevaarlijker.
Echt he, ik ben een geduldig mens maar onderhand bereik ik ook bijna het punt dat ik er echt helemaal klaar mee ben met al dat geneuzel.
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:15:07 #98
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198989759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:19 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Eens. De kans dat je een enge bijwerking krijgt na toediening van die vaccin is 1 op de 1.000.000. Dat is veel te hoog. 8)7
Precies, laten we massaal in angst bibberen voor het J&J vacccin.

Ik stel ook voor om het nu gewoon Johnson & Johnson te noemen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:16:02 #99
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198989765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Echt he, ik ben een geduldig mens maar onderhand bereik ik ook bijna het punt dat ik er echt helemaal klaar mee ben met al dat geneuzel.
Helemaal hetzelfde hier. :{
Als je nog geen complotdenker bent, dan wordt je het zo wel.

Echt viesmad wordt ik er van :r
pi_198989830
Er zijn genoeg mensen die het wel willen hebben en het nu niet meer kunnen krijgen.
Geef mensen zelf de keuze, maar dat is tegenwoordig 'not done'
Wil je een bepaald vaccin waarvan de vraag hoog is? Dan kom je op de wachtlijst en hebben bepaalde categorieën voorrang. Zo moeilijk is het toch niet?
Het is niet dat de fabrikanten, of de staat, verantwoordelijk kunnen worden gehouden...
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:25:02 #101
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198989854
Ja best verbijsterend dit geklooi. Geef het vrij en geef mensen die geen bezwaar hebben gewoon een shot. Mogen de wel bezwaarden Pfizer en vergelijkbaar.
pi_198989914
We hebben zogenaamd een "participatiemaatschappij" waar alles je eigen verantwoordelijkheid is en je alles ook zelf mag oplossen. Maar dat geldt natuurlijk niet hiervoor want hier worden we weer betutteld en als onmachtige kleutertjes behandeld door de overheid, en alle keuze wordt ons gewoon ontnomen. Fuck that shit, het is mijn lichaam, geef me godverdomme gewoon dat vaccin!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')