abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 april 2021 @ 22:46:25 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198967893
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 22:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet zo aangebrand.

Wat je zegt kan kloppen, het waren vooral assumpties van mijn kant. Echter zie ik jou wel op een opvallende manier posten; namelijk dat jongeren eigenlijk best wel aan een huis kunnen komen en waar je weinig oog lijkt te hebben voor het gegeven dat het hebben van een huis vooral afhankelijk is van het instapmoment. Na 2019 is het echt lastig geworden.
Dat doe ik helemaal niet, maar ik lees alleen maar "het kan hierom niet, het kan daarom niet" terwijl er suggesties komen voor huur- en koopwoningen die de collega van TS met zijn inkomen gewoon kan betalen.

En ja, ik zal direct toegeven dat het met 2.500 bruto per maand nu nagenoeg onmogelijk is om te kopen, maar dit gaat om iemand met 4.500 bruto per maand.

Dat is echt een heel fors salaris.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198968116
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet, maar ik lees alleen maar "het kan hierom niet, het kan daarom niet" terwijl er suggesties komen voor huur- en koopwoningen die de collega van TS met zijn inkomen gewoon kan betalen.

En ja, ik zal direct toegeven dat het met 2.500 bruto per maand nu nagenoeg onmogelijk is om te kopen, maar dit gaat om iemand met 4.500 bruto per maand.

Dat is echt een heel fors salaris.
Probleem is dat jongeren veel harder moeten werken, studeren, sparen en dingen moeten laten dan ouderen vroeger. Dat is niet eerlijk.

¤4.500 is een keurig salaris, geen discussie over mogelijk. Maar laten we het ook niet romantiseren. Netto is dat ruim ¤3.000, als daar ¤1.300 aan woonlasten afgaan dan heb je ongeveer hetzelfde besteedbare inkomen als een jan modaal in de provincie die veel lagere woonlasten heeft.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 11 april 2021 @ 23:15:58 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198968181
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Probleem is dat jongeren veel harder moeten werken, studeren, sparen en dingen moeten laten dan ouderen vroeger. Dat is niet eerlijk.

¤4.500 is een keurig salaris, geen discussie over mogelijk. Maar laten we het ook niet romantiseren. Netto is dat ruim ¤3.000, als daar ¤1.300 aan woonlasten afgaan dan heb je ongeveer hetzelfde besteedbare inkomen als een jan modaal in de provincie die veel lagere woonlasten heeft.
Want je kunt niet kiezen in de provincie te gaan wonen?

Het barst in de provincie van de mensen die in de randstad werken, vandaar die files op de A1, A12, A15 en A28, 's morgens richting de randstad, 's avonds terug, en op de A1 begint hij tegenwoordig (ja, tijdens lockdown) al bij Barneveld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198968232
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want je kunt niet kiezen in de provincie te gaan wonen?

Het barst in de provincie van de mensen die in de randstad werken, vandaar die files op de A1, A12, A15 en A28, 's morgens richting de randstad, 's avonds terug, en op de A1 begint hij tegenwoordig (ja, tijdens lockdown) al bij Barneveld.
Ja je kan ook buiten de stad wonen, die mening deel ik. Maar ook buiten de randstad is het al behoorlijk duur. Alleen Zeeland is nog lekker goedkoop.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 11 april 2021 @ 23:22:09 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198968244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:38 schreef stephano1990 het volgende:
Een collega van mij kan met de grootst mogelijke moeite geen huurwoning vinden ondanks een prima salaris en heeft mij gevraagd of ik eventueel een kamer wil onderverhuren.

Ik heb sinds een jaar een koopwoning (appartement van 3 verdiepingen met 3 slaapkamers + ruime zolder) waar ik alleen in woon. Ik heb deze kunnen kopen door een bijdrage van mijn ouders (mijn salaris is lager dan dat van mijn collega) en ik heb in ieder geval één kamer over die eigenlijk niet in gebruik is (functioneert als extra rommelhok/logeerkamer) dus ondanks dat ik sociaal niet zeker ben of ik dit wil (nogal gesteld op mijn privacy), zit ik er wel serieus over na te denken.

Ik vraag me daarom af of er mensen hier ervaring hebben met het verhuren van een kamer in je eigen huis? Waar moet ik eventueel rekening mee houden? Is dit iets dat ik moet afstemmen met mijn hypotheek verstrekker? De VVE? Bepaalde wet en regelgeving omtrent het onderverhuren van een kamer?
Als je zo een groot huis hebt dan zou ik een keukentje en een douche op zolder laten maken dat verhoogt de waarde van je woning

Om eerlijk te zijn , ik doe het ook en verhuur twee kamers , bevalt mij prima
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:09 schreef Inbox het volgende:

[..]

Door een contract op te stellen van max 9 maanden, zodat hospitaregeling van toepassing is.
Helemaal geen contract , gewoon kostganger overeenkomst
bij de SVB kun je zo een overeenkomst downloaden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 april 2021 @ 23:26:39 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198968280
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 23:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja je kan ook buiten de stad wonen, die mening deel ik. Maar ook buiten de randstad is het al behoorlijk duur. Alleen Zeeland is nog lekker goedkoop.
Er is een verschil tussen "lekker goedkoop" en "veel te duur, niets te krijgen".
De vriend van TS hoeft met zijn salaris niet te zoeken naar "lekker goedkoop".
Hij zoekt waarschijnlijk ook niet "lekker goedkoop" als het om schoenen of kleren gaat, waarom zou hij dan wel een huis moeten kunnen vinden dat dusdanig geprijsd is dat hij iemand met een (veel) lager inkomen daarmee een kans op een woning ontneemt, terwijl die persoon sowieso minder keuze heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198969007
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Probleem is dat jongeren veel harder moeten werken, studeren, sparen en dingen moeten laten dan ouderen vroeger. Dat is niet eerlijk.

¤4.500 is een keurig salaris, geen discussie over mogelijk. Maar laten we het ook niet romantiseren. Netto is dat ruim ¤3.000, als daar ¤1.300 aan woonlasten afgaan dan heb je ongeveer hetzelfde besteedbare inkomen als een jan modaal in de provincie die veel lagere woonlasten heeft.
Met een koopwoning van 260.000 (kan ook stuk lager) in een plaats met een treinverbinding met A'dam in Noord of Zuid-Holland zijn je hypotheeklasten lager dan 800 euro. Totaal kom je dan niet aan de 1300 euro. Het is een keuze om niet in A'dam te wonen. Als je per se in A'dam wil wonen staat er een kamer te koop voor 100.000. hypotheeklasten zijn dan 300 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 12-04-2021 07:37:10 ]
pi_198970146
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:04 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Het punt is dat hij momenteel al beschikt over een studentenkamer die hij op moet geven. Als het na 3 maanden niets word, dan is hij verder van huis. Als ik dit doe moet ik me hier waarschijnlijk voor minimaal 12 maanden aan verbinden.

Het hoeft dan ook niet over een nacht ijs beslist te worden.
Oké, dat is idd wat lastiger dan. Maar dan nog denk dat het handig is als je er een limiet aan hang, gewoon om jezelf in te dekken.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:14:39 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198982508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:04 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Het punt is dat hij momenteel al beschikt over een studentenkamer die hij op moet geven. Als het na 3 maanden niets word, dan is hij verder van huis. Als ik dit doe moet ik me hier waarschijnlijk voor minimaal 12 maanden aan verbinden.

Het hoeft dan ook niet over een nacht ijs beslist te worden.
Niks verbinden , ik heb ook een kamer aan een persoon in gebruik gegeven
De hoeveelheid rechten die je hem geeft is aan jou

Ik zou zeker geen huurcontract geven , gewoon mondeling een bedrag afspreken voor de eerste van de maand
Dan is hij een kostganger en kan er per dag uit indien nodig
Dit hoef je niet in deze bewoordingen te zeggen uiteraard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 13 april 2021 @ 11:42:57 #160
414785 sirdanilot
pi_198984174
Ik zou zelf niet met mijn collega iwllen wonen, dan zie je elkaar continue. Maar als ze elders in het bedrijf werken, ok.

Ik moet ook gedwongen een huisgenoot, anders kan ik zo goed als niets sparen en kan ik al helemáál nooit mijn hypotheek voor een eerste huis krijgen (en kan de Nederlandse staat ook naar mijn studieschuld fluiten). Ik vind het niks, maar ja het moet. En gelukkig is het verder wel een goede vriend van me dus het gaat wel prima en ik ben het gewend. Maar uiteraard zou ik graag op mezelf wonen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199001160
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 60K bruto per jaar niet kunnen kopen? Hoezo niet? Heeft hij in zijn eentje een heel huis nodig? Moet het op loopafstand van de Zuidas zijn of is een half uurtje treinen ook nog goed genoeg?
Ik verdien meer dan dat en kom niet aan een normaal huis. Wel lelijke huizen waarin ik veel investeren. Lees eens een krant of volg ander nieuws.
  woensdag 14 april 2021 @ 15:53:51 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199002297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:43 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik verdien meer dan dat en kom niet aan een normaal huis. Wel lelijke huizen waarin ik veel investeren. Lees eens een krant of volg ander nieuws.
Defineer "normaal huis" waarom zou een jonge alleenstaande professional een huis moeten kopen en zou een appartement niet genoeg zijn?

En echt kut voor je dat je alleen maar lelijke huizen kunt kopen, welkom in Nederland waar heel veel lelijke huizen gebouwd zijn.
Weet je waarom er zoveel lelijke huizen gebouwd zijn en worden in NL? Omdat mensen die er moeten wonen zich niet kunnen permitteren in een huis te gaan wonen dat niet lelijk is. Daarom komen ze weg met het bouwen van zulke lelijke hokken, half NL heeft dat probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199005321
Iemand met 4K wil een kamer huren? Ik zou het vertrouwen. Daar is meer aan de hand.
.
pi_199008142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Defineer "normaal huis" waarom zou een jonge alleenstaande professional een huis moeten kopen en zou een appartement niet genoeg zijn?

En echt kut voor je dat je alleen maar lelijke huizen kunt kopen, welkom in Nederland waar heel veel lelijke huizen gebouwd zijn.
Weet je waarom er zoveel lelijke huizen gebouwd zijn en worden in NL? Omdat mensen die er moeten wonen zich niet kunnen permitteren in een huis te gaan wonen dat niet lelijk is. Daarom komen ze weg met het bouwen van zulke lelijke hokken, half NL heeft dat probleem.
Een normaal appartement in mijn omgeving: 300.000 eur.

Laat je nakijken.
  woensdag 14 april 2021 @ 22:25:56 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199008486
Edit: laat maar, het is de moeite niet.

[ Bericht 47% gewijzigd door Leandra op 14-04-2021 22:45:23 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199008870
Dat witte voetje bij de partners halen is echt een waardeloos argument. Het is al enige tijd geleden dat ik (dagelijks) met big4 te maken had, maar de mentaliteit is blijkbaar nog steeds hetzelfde.

Verder kun je inderdaad met 60k inkomen zonder eigen geld weinig kopen in de grote steden. En ik kan me voorstellen dat je als jongere liever in de stad woont waar je werkt. Ik vermoed dat je collega goedkoop wil gaan wonen en vervolgens veel sparen/ hopen op een huizencrash.

Als ik jou zo hoor zou ik er niet aan beginnen..
pi_199104137
Update:

Ik heb dit met meerdere mensen besproken en eigenlijk is iedereen het er unaniem over eens dat ik dit niet moet doen.

Ik zit er nog aan te denken om hem eventueel aan te bieden dat als er echt nood aan de man is, ik hem alsnog onderdak kan bieden, maar door recente ontwikkelingen in mijn liefdes leven is dit misschien ook geen goed idee.
pi_199104377
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:56 schreef stephano1990 het volgende:
Update:

Ik heb dit met meerdere mensen besproken en eigenlijk is iedereen het er unaniem over eens dat ik dit niet moet doen.

Ik zit er nog aan te denken om hem eventueel aan te bieden dat als er echt nood aan de man is, ik hem alsnog onderdak kan bieden, maar door recente ontwikkelingen in mijn liefdes leven is dit misschien ook geen goed idee.
Verstandig. Top dat je een update geeft. Succes met je vriendin ^O^
Alius aliud dicit
  donderdag 22 april 2021 @ 15:23:09 #169
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_199111184
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:56 schreef stephano1990 het volgende:

Ik zit er nog aan te denken om hem eventueel aan te bieden dat als er echt nood aan de man is, ik hem alsnog onderdak kan bieden
nee
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 23 april 2021 @ 20:14:42 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_199128753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Defineer "normaal huis" waarom zou een jonge alleenstaande professional een huis moeten kopen en zou een appartement niet genoeg zijn?

En echt kut voor je dat je alleen maar lelijke huizen kunt kopen, welkom in Nederland waar heel veel lelijke huizen gebouwd zijn.
Weet je waarom er zoveel lelijke huizen gebouwd zijn en worden in NL? Omdat mensen die er moeten wonen zich niet kunnen permitteren in een huis te gaan wonen dat niet lelijk is. Daarom komen ze weg met het bouwen van zulke lelijke hokken, half NL heeft dat probleem.
Waarom denkt iedereen altijd dat een appartement per definitie minder is dan een huis?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')