abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 april 2021 @ 10:10:19 #26
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_198957361

Noord-Ierland is sowieso illegaal bezet door de Britten, de Britten hebben er gewoon niets te zoeken.

Ierland is geroofd en geplunderd, bezet, gekolonialiseerd door de Britten. De Ieren hebben decennia lang in armoede en knechting geleefd onder de tirannie van de Britten.
pi_198957374
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:27 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Dan toch liever een zombie connery
Wat lul je de hele tijd fucking dom met je Connery?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198957597
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 10:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Noord-Ierland is sowieso illegaal bezet door de Britten, de Britten hebben er gewoon niets te zoeken.

Ierland is geroofd en geplunderd, bezet, gekolonialiseerd door de Britten. De Ieren hebben decennia lang in armoede en knechting geleefd onder de tirannie van de Britten.
Als men de laatste verkiezingen wil respecteren, waaronder de Brexit verkiezing, dan horen de graafschappen in het zuiden en oosten van Noord-Ierland nu onderdeel van Ierland te zijn.
  zondag 11 april 2021 @ 10:36:07 #29
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_198957627
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als men de laatste verkiezingen wil respecteren, waaronder de Brexit verkiezing, dan horen de graafschappen in het zuiden en oosten van Noord-Ierland nu onderdeel van Ierland te zijn.
Zeker.
pi_198957706
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als men de laatste verkiezingen wil respecteren, waaronder de Brexit verkiezing, dan horen de graafschappen in het zuiden en oosten van Noord-Ierland nu onderdeel van Ierland te zijn.
Als men de soevereiniteit van Ierland wil erkennen moeten alle 6 counties in het noorden gewoon onderdeel zijn van de republiek. Die zijn in 1920/21 met een soort van spoedwet juridisch afgepakt van Ierland, een koloniale bezetting die gewoon maar mocht gebeuren en nog steeds door mag gaan. Dat ze de eeuwen daarvoor omgevolkt zijn door Ieren te verjagen en Engelsen en Schotten er te laten huisvesten doet er wat mij betreft niet toe. Het is en blijft Ierse grondgebied en het is hoog tijd dat het teruggaat naar de rechtmatige eigenaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198957772
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als men de soevereiniteit van Ierland wil erkennen moeten alle 6 counties in het noorden gewoon onderdeel zijn van de republiek. Die zijn in 1920/21 met een soort van spoedwet juridisch afgepakt van Ierland, een koloniale bezetting die gewoon maar mocht gebeuren en nog steeds door mag gaan. Dat ze de eeuwen daarvoor omgevolkt zijn door Ieren te verjagen en Engelsen en Schotten er te laten huisvesten doet er wat mij betreft niet toe. Het is en blijft Ierse grondgebied en het is hoog tijd dat het teruggaat naar de rechtmatige eigenaar.
Dat vind ik weer het andere uiterste Belfast en misschien de noordkust richting Londonderry had best een soort Hong Kong kunnen worden.

Omvolken vind ik een naar begrip. .Zijn Emden en Rijsel ook ontvolkt? Ik weet ook wel dat Ierland in 1839 veel meer bevolking had dan Nederland, en ook nog meer dan België.
Wat de Brtten in de jaren '40 van die eeuw gedaan hebben, is nooit goed te praten, maar uiteindelijk zijn heel veel Ieren vertrokken naar de VS, waardoor je in het noordwesten van Ierland een Engels-Schotse meerderheid in de bevolking hebt.
pi_198958035
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat vind ik weer het andere uiterste Belfast en misschien de noordkust richting Londonderry had best een soort Hong Kong kunnen worden.

Omvolken vind ik een naar begrip. .Zijn Emden en Rijsel ook ontvolkt? Ik weet ook wel dat Ierland in 1839 veel meer bevolking had dan Nederland, en ook nog meer dan België.
Wat de Brtten in de jaren '40 van die eeuw gedaan hebben, is nooit goed te praten, maar uiteindelijk zijn heel veel Ieren vertrokken naar de VS, waardoor je in het noordwesten van Ierland een Engels-Schotse meerderheid in de bevolking hebt.
Ik bedoel de Plantation of Ulster begin 17de eeuw. Land van katholieke Ieren werd genationaliseerd (vaak zonder compensatie) en later cadeau gedaan aan Engelsen en Schotten. Daardoor is er daar een Engels-Schotse meerderheid.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198958053
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen. Gaat er straks een referendum komen over de Ierse eenwording?
  zondag 11 april 2021 @ 12:04:41 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198958550
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:17 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen. Gaat er straks een referendum komen over de Ierse eenwording?
Ik denk dat dat uiteindelijk de enige duurzame oplossing is, of Noord-Ierland uit het VK en als apart land bij de EU?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198958684
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:17 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen. Gaat er straks een referendum komen over de Ierse eenwording?
Maar dat gaat toch eindigen in burgeroorlog?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 april 2023 @ 22:20:49 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208742814
quote:
Politie vindt vier bommen op begraafplaats in Noord-Ierse stad Londonderry

De Noord-Ierse politie heeft dinsdag vier bommen gevonden op een begraafplaats in Londonderry (ook bekend als Derry). Die ontdekking komt op de dag dat de Amerikaanse president Joe Biden een bezoek brengt aan het land.
Het gaat vermoedelijk om pijpbommen. Assistent-korpschef Bobby Singleton spreekt van een "sinistere en zorgwekkende ontwikkeling". De bommen worden onderzocht.

Biden is inmiddels geland in het land, om stil te staan bij het Goedevrijdagakkoord. Dat maakte in 1998 een einde aan de jarenlange strijd tussen katholieke republikeinen en protestanten over de toekomst van dit deel van het Verenigd Koninkrijk. De president liet eerder op de dag weten dat "de vrede bewaren de hoogste prioriteit heeft".

De politie waarschuwde vrijdag al voor mogelijke aanslagen bij Londonderry op Tweede Paasdag. Dat is de dag waarop de nationalisten traditioneel de opstand tegen de Britten in 1916 herdenken met een parade.

In de buurt van de plek waar de pijpbommen werden gevonden was maandag een onaangekondigde parade. Daarbij vielen gemaskerde mensen een politievoertuig aan met benzinebommen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)tad-londonderry.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')